הימור זה כשזורקים קוביות

לאחר שאתמול אני ציינתי, שאני מתכוון להש'קיע כ-25 אלף דולר על מנת לבדוק נישות חדשות, אני מרגיש שאני צריך לספק קצת יותר ההסבר בנוגע לאיך הגעתי להחלטה. אמנם אמרתי שאני מתכוון להכנס לנישות הכי גדולות, אבל התכוונתי יותר לנישות בינוניות פלוס-פלוס. אם אתם לוקחים את קליקבנק כמדד, אז לפי מדד קליקבנק זה יהיה משהו כמו גראביטי של 100-150 מינימום.

אבל קודם כל אני חייב לציין בפניכם מה הלחץ. עד עכשיו, את רוב הכסף שלי, אני הרווחתי מכ-3 נישות שהביאו לי את רוב ההכנסה, אבל את הרוב המוחלט של ההכנסה. היו לי עוד 2-3 קמפיינים רווחיים, אך המספרים בהם היו ממש צנועים בהתחשב למוצרים האחרים. לכן אותם אני לא מחשיב בכלל כמקורות הכנסה מרוב שהם קטנים ולא הכי יציבים, וה-ROI נמוך מאוד.

הירידה היחסית גבוהה בהכנסות מחודש יוני, לחודש מאי, לא הייתה כתוצאה מאיזה גוגל סלאפ, או תקלה טכנית אחרת. התקלה נבעה פשוט מהתמלאות הנישות שלי באנשים חדשים. החודש, בחודש יולי, המצב הרבה יותר גרוע. הירידה בהכנסות הרבה יותר דראסטית, ואני אפילו מרגיש סכנה קיומית ממשית. תחשבו שנייה, איזה חוק מרפי זה, בדיוק כשאני צריך לטוס לחו"ל ל-ASE, ותיאורטית אמור לבזבז יותר כסף, דווקא עכשיו הירידה כזאת דראסטית. ואגב, כשאני מדבר אתכם על ירידה ממש דראסטית, אני מדבר איתכם על כך שאני מרוויח פחות מ-50% ממה שנהגתי להרוויח!!!

כן, אני יודע בדיוק מה אתם חושבים, כיצד זה ייתכן? אז לכך יש הרבה הסברים/תירוצים. אחד ההסברים שלי לעובדה הזו, היא פשוט הפרכת הטענה שלחלק מהקוראים יש. כן, זו אותה טענה מוכרת אשר אומרת שכל המסע הזה הוא בעצם הנפצה, ובעצם אני איזה סוכן של ה-KGB עם הרבה ניסיון בשיווק PPC. אז העניין הוא, שחוסר הניסיון שלי, הוא זה שגרם לי לנפילה. בגלל שיש הרבה מאוד אנשים עם ניסיון בנישות שלי, הם פשוט אוכלים אותי בלי מלח. אבל אני לא מוטרד מזה, זה היה צריך לקרות.

הדרך היחידה להפוך לכריש PPC בעצמי, זה לשחות עם הכרישים. אז עכשיו יכול להיות אני לא מרוויח הרבה כסף, אבל אני צובר ניסיון רב. והניסיון אשר אני אצבור יעזור לי מאוד בעתיד. וכמובן, יעזור לי לפתח נושאי שיחה ב-ASE. :)

ההחלטה, להשקיע $25,000 ב-5 נישות חדשות ומפוצצות, נבעה מהרצון ללמוד, ולא מהחמדנות של להרוויח $1000 ביום… תחשבו לעצמכם כמה עולה תואר אקדמאי היום, נגיד בטכניון. אם אני לא טועה, שכר הלימוד עומד על 12,000 ש"ח בשנה, וזה בלי הוצאות נלוות של מעונות וכו… בשביל תואר שלם, תצטרכו להוציא משהו בסביבות ה-$15,000, ושוב זה בלי ההוצאות הנלוות. אני חושב שזה לא יהיה גס מידי מבחינתי להגיד שתואר במדינת ישראל כולל ההוצאות הנלוות יעלה משהו כמו $25,000.

משם בדיוק נובעת ההחלטה, כל המסע הזה, הוא מסע לימודי. שכן חינוך זו ההשקעה הטובה ביותר שבן אדם יכול לעשות.זה יכול להיות חינוך פורמאלי, או חינוך בלתי פורמאלי. אני בוחר בדרך של תואר מזורז ב-PPC ושיווק שותפים בכלל, בדרך של חינוך בלתי פורמאלי. אני הולך לעשות תואר "מהנדס PPC” :)

מה כבר יכול לקרות במקרה הכי גרוע? אני פשוט אאבד את כל מה שהרווחתי בחצי השנה האחרונה, ואאלץ להתחיל הכל מההתחלה… עשיתי את זה כבר פעם אחת, אני לא חושב שתהיה לי בעיה לעשות את זה עוד פעם.

התסריט שנראה לי הכי הגיוני, שכמו שאמרתי לכם במטרות, בחודש יולי, וגם בחודש אוגוסט (את זה לא אמרתי לכם במטרות), אני צפוי לא להרוויח כלום, וזה בשקלול כל הקמפיינים. אבל בחודש ספטמבר לפי דעתי אני אתפוצץ :) יכול להיות שאני לא רואה את המציאות בדרך הנכונה, אבל החיים זה הימורים. אנחנו אף פעם לא יודעים אם לפנות ימינה או שמאלה, תמיד יש את הסבירות שאנחנו נטעה. זה לא שאני מטיל מטבע, והולך על פי אלת המזל. אני עושה הימורים לוגיים, שמתבססים על ידע וניסיון.

במקרה הגרוע, לבלוג הבא יקראו "ההומלס בפיג'מה" :)

40 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   16 ביולי 2008 בשעה 12:42
    (#)

    אתה צודק לחלוטין

     

    בהצלחה

  2. אריאל   16 ביולי 2008 בשעה 12:49
    (#)

    תיצור איתי קשר באימייל – אני גם אהיה ב ASE

     

    אריאל 

    • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 14:06
      (#)

      אהלן אריאל,

      עכשיו ראיתי את המייל שלך, מצטער שלא ראיתי קודם, לא בדקתי אותו חודשיים. אני כבר אדבר איתך במייל.

  3. אלעד   16 ביולי 2008 בשעה 13:12
    (#)

    כמו שאמרתי כבר, שיהיה לך המון בהצלחה.

    וגם אם לא תרוויח החודש כסף, בטוח תרוויח ניסיון.

    מקווה בשבילך שחודש הבא יהיה כבר ציפיות של 100,000 ש"ח!

  4. אור 1 המקור   16 ביולי 2008 בשעה 16:13
    (#)

    מה שנשאר להגיד זה רק בהצלחה !

  5. אבי   16 ביולי 2008 בשעה 18:53
    (#)

    1 בהצלחה. 2 ככה זה בתחום הזה צריך לחדש את ההצלחה ללא הרף, כי התחרות גבוהה ביותר. ולכן העבודה קשה אבל משתלמת זמנית עד להצלחה הבאה. גם כאן כמו בכל עסק כסף מביא כסף, כלומר אם יש לך יכולת לנהל מיליוני מילות מפתח ולהשקיע מאת אלפי דולרים בחודש התחרות מולך תיהיה קשה מאוד ואז יהיה אפשר למצוא הצלחה לאורך זמן ובסכומים גבוהים ביותר.

    • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 14:09
      (#)

      אבל אבי,
      תודה על התגובה. אז זו בדיוק הבעיה שלי, אני עדיין מגדיר את עצמי חדש בתחום, ועדיין אין לי מושג איך להסתדר עם כל כך הרבה מילות מפתח, אבל אני לומד…

      :)

      • אבי   18 ביולי 2008 בשעה 18:20
        (#)

        אני לא חושב שאפשר להסתדר עם מיליוני מילות מפתח לבד וידנית… צריך כמה הודים

        • המיליונר בפיגמה   19 ביולי 2008 בשעה 12:39
          (#)

          אהלן אבי,
          יכול מאוד להיות שצריך הודים, אבל גם יכול מאוד להיות שאפשר לעשות אוטומיזציה לתהליך. אני עדיין "צעיר" מידי בתחום מכדי לדעת דברים כאלה, אני צריך לצבור עוד קצת קילומטרז' בתחום על מנת באמת לדעת.

  6. נרי   16 ביולי 2008 בשעה 19:22
    (#)

    מליונר יקר,

     

    כפי שכבר אמרתי לך לפני כן – לנסיון ולידע אין מחיר! הם שווים יותר מכל מה שתוכל להעלות בדעתך! ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממך!

     

    הרווחת את זה ביושר ואם תמשיך ככה – אז רק תרוויח יותר. זאת הדרך!

     

    המון הצלחה

    אני בטוח שאתה יכול לעשות את זה בגדול (הוכחת את זה בעבר, לא? :) )

     

    נרי

  7. מתכנת על   16 ביולי 2008 בשעה 19:30
    (#)

    מלא בהצלחה!

  8. אייל   16 ביולי 2008 בשעה 22:11
    (#)

    מליונר (בפוטנציה)

     

    לא ברור לי איך 25,000$ שווה ערך ל- 196,637 ש"ח, או שעדיין לא עדכנת את הסכומים בכותרת של הבלוג.

     

    בכל מקרה שיהיה הרבה בהצלחה!

    אל תשכח את העקרונות שלימדת אותנו, במיוחד את זה שאומר "לא לשים את כל הביצים בסל אחד"

    • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 14:13
      (#)

      היי,

      פסדר, זה לא הכל, זה כמעט הכל. אבל כשאמרתי ALL IN, התכוונתי לבערך כל מה שיש לי בחשבון בנק. אל תשכח שאני גם מבזבז הרבה על דברים אחרים שלא קשורים לשיווק תוכניות שותפים. כמו לדוגמא הטיסה לארה"ב בקרוב.

      כן, לגבי העקרון החשוב הזה, אמנם אני כותב עליו, אבל דיי נוח לשכוח אותו. בני האדם עצלנים מאוד. ולפי דעתי זה חשוב מאוד.

      תודה.

  9. אנו-נימי   17 ביולי 2008 בשעה 8:49
    (#)

    עם מי אתה מדבר?

    יש מישהו שאתה מתייעץ איתו, או שואב ממנו תמיכה?

    מישהו שאתה מגלגל איתו שיחה ורעיונות חדשים?

    חבר קרוב? הורה? פסיכולוג? בת זוג?

    • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 14:15
      (#)

      אהלן,

      לא יודע מאיפה באה השאלה הזו, אבל בעיקרון, עם עוד שני חברים, שאחד מהם זה "משה", שכבר סיפרתי עליו בעבר, והשני זה חבר טוב אחר, שלימדתי אותו שיווק שותפים, ועכשיו אנחנו מדברים על זה. :)

      אבל מעניין אותי מאוד מה מקור השאלה. :)

      • אנו-נימי   18 ביולי 2008 בשעה 0:07
        (#)

        כמו שכותב קישקשתא בהמשך, העבודה מול המחשב יכולה להיות בודדה ומבודדת מאוד.
        חייבים מישהו לדבר איתו – לא רק נגד השיעמום – אלא כדי לגלגל רעיון חדש, לשמוע פידבק,
        מישהו שיציג עמדה הפוכה, מישהו שיעודד כשקשה, שינער אותך כשאתה מתחפ"ש.
        מישהו שיציג דעה הפוכה, מישהו שיפתח שבב רעיון שזרקת… בקיצור - מישהו.

         

        אני יודע. גם אני יושב לילות מול המסך. לפעמים אני פשוט מדבר עם עצמי,
        אבל עצמי כבר ממש עייף, אז הוא לא עונה לי.

         

        (אחד שיודע)

  10. משיח   17 ביולי 2008 בשעה 9:40
    (#)

    כבר בפוסטים הקודמים רציתי להגיב אך לא הספקתי, אז אכתוב את זה כאן:
    בפוסטים היותר ישנים שלך, דיברת הרבה על "הצבת מטרות" וכו'.
    ומשום מה בהתנהלות של ה3 חודשים האחרונים אני מקבל רושם שאתה לא באמת "מציב מטרות" אלא יותר "מנחש מטרות" ואני אסביר את עצמי:
    כשמציבים מטרה לסוף החודש, צריך כל הזמן (פעם בכמה ימים) לבדוק את עצמך, לעשות "חשבון נפש" ולבדוק האם בכמה ימים האחרונים אני אכן הרווחתי את מה שאני אמור להרוויח כדי שבסוף החודש אגיע למטרה? אם כן, אפשר להמשיך באותה דרך. אבל אם לא, צריך לעשות שינויים במקום – לישון פחות, לוותר על צפיה במשחק, לוותר על הכיף של "לממן את הבירות באמצעות התחביב עצמו" ולוותר על כמה מחקרים מדעיים מאוד חשובים כמו "רשת התוכן של גוגל" ובמקום כל זה להשקיע יותר בדברים הגדולים שיביאו יותר כסף.
    (זה לא שאני מזלזל בכל המחקרים האלו :-) אבל הם טובים כשאתה כבר עומד במטרות שלך)
    אבל אצלך מה שקורה זה (לפחות איך שאני רואה) זה שאתה לא בודק את עצמך בכלל באמצע החודש לראות איפה אתה עומד ביחס למטרה, אלא רק בסוף החודש. ואז מגלה שלא עמדת במטרה… לזה אני קורא "ניחוש מטרות" – אתה מנחש שתרוויח 80 ובסוף החודש בודק האם נחשת טוב או לא…
    מקווה שהבנת את מה שכתבתי (אם לא – אסביר את עצמי אח"כ שוב)
    בהצלחה בהמשך המסע!

    • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 14:17
      (#)

      אהלן,

      אני אגיד לך את האמת. אתה צודק ב-100%. כשהולך לך, זה הרבה יותר קשה לבצע את הדברים הקטנים שהביאו להצלחה שלך. ולכן, אני עכשיו סוג של מנחש מטרות וזה ממש לא טוב.

      אני מודה לך מאוד שפתחת את עיניי, ואני בהחלט אנסה להשתמש בטיפים שנתת. תודה רבה על התגובה. :)

  11. אנונימי   17 ביולי 2008 בשעה 13:55
    (#)

    עזבו הוא סתם שקרן וחרטטן תפסתי אותו פה במלא שקרים אני בספק אם הרויח יותר מ10.000

    • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 14:19
      (#)

      כן אחי,
      אתה צודק. במציאות אני חוטב עצים ושואב מים, כל השאר זה הדמיון הפורה שלי.

    • אלעד   17 ביולי 2008 בשעה 15:09
      (#)

      מה זה התגובה המטומטמת הזו?

      לא מתאים לך מה שהוא כותב, עוף מפה..

      לבינתיים הוא לימד אותי ועוד הרבה אחרים המון דברים על שיווק..

  12. ytyt02   17 ביולי 2008 בשעה 15:46
    (#)

    שלום לך מליונר יקר

    חשבתי על מעשיך ועל כמה הפוסטים שלך ששאלת איך זה שלגורוים אין פחד לצאת לחופשה בלי לחשוש והסיבה היא שאין להם מטרה אמיתית להרוויח עוד..

    יש לך מטרה לעשות מליון שקל לכן אתה צריך כל הזמן עוד כסף..

    להם אין שום מטרה אלא להנות מהחיים..יש להם כל כך הרבה כסף שראיתי פעם צק של פליקס לשנו והבנתי משהו אחד

    הוא יכול להרוויח בהרבה יותר אבל ממש הרבה אבל אין לו סיבה כי אין לו על מה לבזבז אותו..

    מקווה שהבנת אותי..

    ובהצלחה בהמשך=]

    • המיליונר בפיגמה   18 ביולי 2008 בשעה 13:52
      (#)

      אהלן,

      אתה צודק במשהו, אבל אל תשכח שהם הגיעו לזה איכשהו, ואני חייב כנראה גם להגיע לזה בשביל להרגיש חופש באמת.

      אני בטוח שאני אגיע לזה מתישהו, רק חבל שעכשיו אני טס לארה"ב ויש לי דאגות על הראש. לא נורא :) יעבור…

  13. קישקשתא   17 ביולי 2008 בשעה 15:55
    (#)

    לכל הספקנים למיניהם

     

    גם אני חשדתי בהתחלה שמשהו פה מסריח , אבל אז שמתי לב למשהו פשוט,

    אמרתי לעצמי : בוא ניצא מנקודת הנחה שפיג'מה פתח את הבלוג הזה כדי למשוך תנועה

    ובמיוחד תנועה חוזרת של גולשים קבועים ונאמנים ואז על הדרך לעשות מהם כמה ג'ובות,

     

    ויש היום שיטות יפות לזייף תצלומי מסך מקליקבנק,לא פוטושופ

     

    אבל שימו לב, בחיים הוא לא המליץ על משהו עם אפיליאט לינק שלו, או אפילו שם פרסומות אדסנס שזה 99.9999% מבעלי הבלוגים,פורומים… עושים.

     

    אז כאן נשאלת השאלה, למה הוא צריך את זה ? למה לתחזק יום יום בלוג כזה ולענות על שאלות כל יום?

     

    ואז התייעצתי עם סבתא שלי ב skype והיא אמרה לי דבר נכון.

    בעסקי האינטרנט במיוחד שאתה עובד מהביית רוב הזמן אתה לבד מול קופסת פלסטיק, אין לך עם מי להתייעץ לפעמים ( כי רוב החברים אם לא כולם אינם מאותו תחום) , לשאוב כוחות, זריקות עידוד או רעיונות חדשים, או ליטפוח לעצמך לפעמים על האגו.

     

    אין מה לעשות, העבודה עם המחשב זו עבודה אפורה ומשעממת, אבל הגדולה היא לדעת להפיק מהחתיכת פלסטיק המשעממת הזאת ניירות …….ניירות ירוקים כמובן עם תמונה של ג'ורג' וושינגטון עליהם…….אאחחחח……איך אני אוהב את ג'ורג' וושינגטון…..במיוחד אישתי בוכה

     

    פיג'מה, אני רוצה תמלוגים על הפוסט הזה

    • אנונימי   17 ביולי 2008 בשעה 16:40
      (#)
      עזוב אותך אם היה מעלה לפחות איזה קמפיין ישן שלו במקום לזרוק סתם מספרים כמו שהבטיח היה אפשר להאמין אבל למה להכנס ולשמוע שוב הבטחות שהוא לא מקיים אני מתעב שקרנים זה שלא עמד במילה שלו זה כבר מראה שאין לו מילה של גבר הרבה פעמים הוא סותר את עצמו אין מה ללמוד מימנו הכל פה זה "טו מאץ אינפורמיישן" זה גם לא אינפורמציה זה סתם זיוני מוח !
      • אנו-נימי   18 ביולי 2008 בשעה 0:09
        (#)

        פיג'מיסט,

        זה בכלל לא רעיון רע.

         

        למה לא תעלה איזה פוסט על קמפיין אמיתי שהרמת (ואולי, אחד שכבר ירד)

        עם ניתוח – למה לדעתך הוא הצליח, או לא, וכו'.

      • ytyt02   18 ביולי 2008 בשעה 0:17
        (#)

        אתה ממש בוגר..

        " אני מתעב שקרנים זה שלא עמד במילה שלו זה כבר מראה שאין לו מילה של גבר"

        מה אתה דפוק!?

        זה הציפיות שלו והוא ממש מצטער שלא עמד בציפיות..

        או שאתה מבוגר בעל משכורת מינימום ממורמר או שאתה בן 13 שחושב שהוא משהו..

        לבנתים הוא הרוויח יותר כסף ממך..

        ולמה שיעלה קמפיין?!כדי שתעתיקו ממנו?

        כדי שבכוונה תלחצו על הפרסומות שלו וזה יעלה לו כסף??

        אם אתה לא מאמין תחזור ב31 לדצמבר..

        • אנונימי   18 ביולי 2008 בשעה 2:00
          (#)

          מה הקשר לבוגר אדיוט לא דיברתי על זה שלא עמד בצפיות אלא על זה שהבטיח שיעלה קמפיין שכבר לא רץ והפר את הבטחתו אתה יכול להגיד או שאני זה או שאני זה כמה שבא לך אתה חי בסרט שמה שאתה אומר זה המציאות

          • המיליונר בפיגמה   18 ביולי 2008 בשעה 13:58
            (#)

            אהלן,

            תודה לתומכים וגם לספקנים על התגובה,

            אני כבר אמרתי שאני הולך להעלות את הקמפיין של היורו 2008, ואני אעלה אותו. כרגע מה שמונע ממני לעלות אותו, זה הסיבה הפשוטה, שגוגל אינדקסו את העמוד נחיתה שלי. העמוד נחיתה הזה נמצא על סאב דומיין איפה שיש עוד כמה קמפיינים. ברגע שאני אראה לכם, אפילו תצלום מסך, ניתן יהיה בלי בעיה להגיע אל עמוד הנחיתה שלי, ואל הדומיין שלי. אני מחכה שגוגל יוציאו את עמוד הנחיתה שלי מהאינדקס ומה-Cache שלהם, ואז אני אעלה אותו.

            אני יודע שהבטחתי להעלות את הקמפיין בתוך שבועיים מסיום יורו 2008, אבל זה בלת"מ שלא ציפיתי לו.

            איתכם הסליחה.

            נ.ב. קישקשתא עלית עליי. אחת הסיבות שאני כותב בלוג זה בשביל למצוא חברים חדשים :)

  14. אור 1 המקור   17 ביולי 2008 בשעה 18:55
    (#)

    "….

    עזבו הוא סתם שקרן וחרטטן תפסתי אותו פה במלא שקרים אני בספק אם הרויח יותר מ10.000

    …"

     

    הוא מביא לך טיפים שאף אחד לא יביא לך בתחום הזה, רעיונות חדשים ועוד.

    אז.. מה עוד אתה רוצה ממנו ? שיבוא לשקר לך ? ממילא הוא לא מרוויח מהבלוג.

     

    לא הרוויח יותר מ10K בחצי שנה??? זה כסף ?

    עכשיו ברצינות, מה זה מיליון בשנה ? אין כמעט הוצאות שלא קשורות לעסק, כך שכמעט הכל הכנסות.

     

    כמובן שאין שום זלזול בך מיליונר, שיהיה לך בהצלחה , מעריך אותך ואת העזרה שלך לכולם.

     

    המשך כך!

  15. מוטי   17 ביולי 2008 בשעה 21:04
    (#)

    מליונר לפי דעתי לך על הדבר הזה או הכל או כלום

     

    אני נהנה לקרוא את הבלוג שלך יום יום, אין יום שאני לא נכנס!

     

     

    ולשאר הספקנים שלא מאמינים, זה לא מעניין אף אחד, אז אתם מורשים לא להגיב כי זה כבר חופר עם כל הספקנות הזאת…

  16. רן ארוסי   18 ביולי 2008 בשעה 8:21
    (#)

    למה תמיד יהיו אידיוטים/פחדנים שיקומו ויצעקו בכל פעם שמישהו מדבר על להרוויח כסף מהאינטרנט???

    יש לא מעט אנשים כמוני שעוסקים בתחום הזה כי הם נהנים מהאתגר ונהנים להרוויח כסף מהבית. כמה אפשר להתנצל על זה?

     

    גם עלי טענו טענות ואני אגיד פה מה שאמרתי אז:

    אנחנו נמשיך להרוויח (הרבה) כסף מהאינטרנט – גם אם מאמינים לנו וגם אם לא.

     

    מי שרוצה לקבל עצה טובה מוזמן להמשיך לקרוא את הבלוג המצויין הזה, לבוא ללמוד, ולהשקיע. מי שרק רוצה להתלהם – שילך למשחק של בית"ר ירושלים…

     

    בהצלחה!

    • המיליונר בפיגמה   18 ביולי 2008 בשעה 14:04
      (#)

      אהלן רן,

      תודה רבה על התמיכה. אנשים מטבעם לא מפרגנים, ולא יכולים להאמין למה שנמצא מעבר למפת המציאות שלהם. זו הסיבה היחידה שהחלטתי להיות אנונימי. ההתחלה בתחום הזה היא הכי קשה, ולכן האנונימיות מהווה לי שכבת מגן. אין לי מה להסתיר, אני פשוט לא רוצה למשוך אש.

      אבל תודה רבה רן, אתה מגיע לסאמיט?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!