לא רק בגלל הכסף!

לאחרונה, לא אחת נשאלתי, על ידי מספר לא כל כך מצומצם של אנשים, מדוע אני מקדם רק באמצעות PPC? מדוע אני לא מתקדם לעוד דברים כמו SEO, או שיווק ברשתות חברתיות. אני יודע שבעבר כתבתי שמשווקי שותפים פשוט חייבים לפחות לדאוג שהאתרים שלהם יקודמו ב-SEO, ואני כמובן לא עושה את זה. אני מכיר כמה מילים Long Tail שמאוד ממירות, ואין עליהם כמעט תחרות, אבל אני עדיין עושה רק PPC.

נשאלתי למה אני לא יוצר מוצר קליקבנק משל עצמי, הרי בינינו… לפחות חלק ממוצרי הקליקבנק שאני מקדם, אני פשוט יכול לשלוח לקופירייטר, ותמורת $500 הוא ישכתב לי את המוצר. אני אוכל לגייס Affiliates די בקלות בכל מיני פורומים, על ידי כך שאני אציע בונוסים, וכמובן את המילים הממירות שלי, בתמורה שיקדמו את המוצר שלי.

אני יכול לעשות עוד כל כך הרבה דברים, כמו לייצר רשימות תפוצה, או אפילו למקם AdSense בבלוג. אני יכול להתעסק בקידום הצעות באמצעות טכניקות ספאם, אני יכול אפילו לייצר תוכנות אשר מאוחסנות כשירותים מקוונים ולגבות תשלום חודשי (ויש לי הרבה רעיונות לשירותים מועילים כאלה שאני באופן אישי מוכן לשלם הרבה בשביל לקבל שירות כזה, וחבל לי שאין).

אני יכול להקים בלוג באנגלית, באותה מתכונת כמו הבלוג הזה, ולקדם בתוכו איבוקים שמלמדים שיווק שותפים כמו שהרבה משווקי שותפים עושים, ותאמינו לי שהאמריקאים קונים הכל. ואתם יודעים מה, אפילו בבלוג הזה, אני חושב שאם אני ממש אתאמץ, אני אצליח למכור לכם דברים…

אני יכול לשווק מוצרים באיביי, או להקים חנות מקוונת ביאהו או אמאזון, ולמכור מוצרים. כבר עשיתי את זה בעבר, והיה לי ROI מטורף, אבל אני לא עושה את זה. הנקודה היא, שבאינטרנט, יש כל כך הרבה הזדמנויות להרוויח כסף, שזה פשוט לא נורמאלי. בכלל, אני חושב שבעתיד, כוללם, אבל כוללם (אפילו הקופאיות), יעבדו דרך האינטרנט… (נראה לי שזה רעיון מעניין לסרט :) )

אז נכון, עצם העובדה שאני לא עוסק לפחות בחלק קטן מהדברים אשר ציינתי שאני לא עושה, זו ראייה עסקית לא נכונה. אפילו ראייה עסקית גרועה. אתם אפילו יכולים לקרוא לזה לשים את כל הביצים בסל אחד.

אבל אני אגיד לכם משהו…

אני פשוט אוהב PPC. אני אוהב את הרעיון מאחורי זה, אני אוהב את הדרך שבה זה מבוצע. אני נהנה למצוא דרכים חדשות "לתחמן" (בצורה טובה וחוקית) את המערכת. אני נהנה לראות קמפיין חדש עולה. אני לומד מכל קמפיין שנופל. אני מתפעל מכל קונברז'ן ממדינת עולם שלישי שמגיע. אני אוהב את גוגל, מיקרוסופט, יאהו, ושותפיהם. אני פשוט אוהב PPC!

יכול להיות שאני משאיר הרבה כסף על השולחן, אז אתם מוזמנים לבוא ולאסוף אותו. שחיין, הוא שחיין. למרות שיש לו את הנתונים הפיזיים גם להיות אצן וגם רוכב אופניים, אבל השחיין נשאר שחיין.

ניתן להרוויח כסף, בכל כך הרבה דרכים, אבל הכי חשוב זה להתמקד במה שאוהבים…

נ.ב. רוב השחיינים בסופו של דבר הופכים גם לטריאטלוניסטים, ואין לי ספק שבסופו של דבר גם אני אהפוך. אבל קודם, אני לומד לשחות, ורצוי במים העמוקים. במים הכי עמוקים!!!

26 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מעיין   2 באוגוסט 2008 בשעה 11:58
    (#)

    "לתחמן" (בצורה טובה וחוקית) את המערכת. … פרט נמק והדגם חיוך

    • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 1:41
      (#)

      לדוגמא, הקטע של איך אני הולך להחיות דומיין שלי, שיש לו היסטוריה גרועה. כלומר לשווק למדינות אחרות מלבד ארה"ב וקנדה, שיש בהם פוטנציאל, אבל התחרות נמוכה יותר, ולכן אני אופיע במקומות גבוהים יותר, וכך ה-CTR שלי יהיה גבוהה יותר, ועל ידי כך אני אוכל לשפר את ההיסטוריה של הדומיין.

  2. לאוניד   2 באוגוסט 2008 בשעה 16:13
    (#)

    פוסט מדהים :}

    אהבתי

  3. פטרוזיליה מדבקת   2 באוגוסט 2008 בשעה 18:31
    (#)

    אני צירכה למלא את הפרטים האלה כדי לקבל את הכסף ישרות לבנק למישהו יש מושג? :

     

    Bank country and currency   Select… CH (CHF) DE (EUR) BE

    (EUR) GB (GBP) NL (EUR) AU (AUD) SE (SEK) FR (EUR) GB (EUR)

    CA (USD) NZ (NZD) AT (EUR) CA (CAD) ES (EUR) IE (EUR) US

    (USD) 
    Bank Name   
    Account Holder's Name   
    Account Type   Select… Checking Savings 
    Account Number   
    Routing Number/Sort Code 

  4. אמיל   2 באוגוסט 2008 בשעה 19:52
    (#)

    פיג'מיסט

    שמתי לב שלאחרונה אתה כותב המון פוסטים בבלוג שלך.

    מה זה אומר, אתה מלא אנרגיה? משהו אחר?

     

    לגבי PPC, אני מזדהה, אני חושב שהמהות היא בעובדה שהתגובה יחסית מאוד מהירה.

    כלומר, על פעולה מסוימת של מילים ומודעה ישנה תגובה מהירה ואין סיפוק גדול מאשר לראות תוצאות לפעולות שעושים.

     

    על כל פנים, אני עם מעיין…אתה יכול לפרט.

     

    וזה בנוסף לבקשה האישית שקיבלת בemail…

    אמיל

     

     

    • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 1:43
      (#)

      אהלן אמיל,

      זה אומר שאני במשבר ואני מאוד נחוש בדעתי לצאת ממנו :)
      כתיבה נותת לי השראה, ובכל מקרה, החודש הולך לי לא רע בכלל, וכבר עשיתי רצף של כמה ימים רווחיים :) .

  5. דני   2 באוגוסט 2008 בשעה 21:49
    (#)

    היי פיג'מיסט

    אחלה פוסט.

     

    פעם עשית פוסט על שיווק גרילה ושכחת לעשות פוסט "שיווק גרילה דרך גוגל אדוורדס"לשון בחוץ

     

    תודה על הכול.

  6. bean   3 באוגוסט 2008 בשעה 3:58
    (#)

    סליחה, אבל… בולשיט
    חבל שאתה מאמין בבולשיט של עצמך
    אתה הכי אוהב PPC? או אתה הכי טוב בPPC?
    במה אתה עובד? בPPC? אני מאוד מקווה שאתה לא מאמין בזה…
    אולי אתה עובד בלנסח דפי נחיתה? או אלי בלהכיר את הממשק של אדוורדס? אולי העבודה שלך היא להבין איך גולשים חושבים?
    בשורה התחתונה אתה עובד בשיווק באינטרנט ומשום מה בחרת בPPC כאמצעי ליישם את זה
    למה בחרת דווקא בPPC? לא יודע. למה אתה נשאר רק או כמעט רק עם זה?
    ואני אצטט אותך: אחח… העצלנות… העצלנות…
    כולנו אוהבים את מה שאנחנו טובים בו או חושבים שאנחנו טובים בו
    עכשיו אני לא אומר לך תבנה חנות באמזון ותפתח תוכנה שמונעת ריח של פלוצים ותמכור אותה
    אבל בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט כמו שאתה יודע יש המון שיטות ולהגיד אני לא הולך אליהן עד ש"אלמד לשחות במים העמוקים"… פאק על מי אתה עובד?
    ואם במקרה אתה לא מסכים איתי הנה אתגר:
    תצליח לשווק מוצר לא דרך PPC עם רווח יומי של 100$ ומעלה ואז תגיד שזה לא כייף.

    יאללה הלוואי ותפנים קלך מהטיפים הטובים שאתה נותן, פזר את הביצים אין כמו כאבי שפשפת

    • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 1:51
      (#)

      אהלן,

      אני הכי טוב ב-PPC, אבל זה מהסיבה הפשוטה שאני הכי אוהב את זה. כשהתחלתי, ידעתי הכל ברמה זהה, ובחרתי להתמקד ב-PPC.

      נכון שה-PPC זה איזור הנוחות שלי, אבל אני כרגע רוצה להתמקד במשהו אחד ולא להתפזר. אמרתי, שבסופו של דבר אני אגע גם בדברים אחרים, אבל קודם אני אתמקד בללמוד PPC לעומק, וליצר הכנסה קבועה ויציבה מכך. אחרי זה יהיה לי את החופש להתעסק גם בדברים אחרים, או לפחות להקים צוותים שיתעסקו בדברים אחרים.

      מהניסיון הלא קצר שלי בהרבה עבודות שעבדתי בהם, זה שאסור להתפזר, וצריך להיות טוב במשהו אחד. כאשר הייתי בונה אתרים פשוט, והייתי מתפזר לתכנות, CSS, פוטושופ, וכו… התוצאות היו בינוניות מאוד. לעומת זאת, כשהתחלתי לסנן דרישות של לקוחות, והייתי אומר, אתה רוצה תכנות PHP? אני מוכן, את השאר תספק לי אתה. התוצאות עלו. אז על אותו משקל ניתן לשאול במה עסקתי? בבניית אתרים!

      לגבי האתגר, פעם אחת אתר של איזה כת שטן קישרו לעמוד נחיתה שלי והיה לי חודש של יותר מ-$100 מהם :) אז אני יודע איך ההרגשה…

      בכל מקרה, מבחינתי זמן זה כסף, וזה שב-SEO או כל צורת קידום אחרת לא צריך להשקיע כסף, זה אומר שצריך להשקיע יותר זמן. אז זה על אותו משקל מבחינתי.

      • פופאי   4 באוגוסט 2008 בשעה 6:08
        (#)

        "מהניסיון הלא קצר שלי בהרבה עבודות שעבדתי בהם"

        יאללה על מי אתה עובד?

         כולה חייל משוחרר.

        עאלק.

         

        תפסיק למכור לאנשים לוקשים.

         

        ספר מי אתה בדיוק.

         

        • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 7:04
          • אופירס   11 באפריל 2009 בשעה 12:55
            (#)

            חחח גדול! :)

            מהניסיון הלא קצר שלי בהרבה עבודות שעבדתי בהם, זה שאסור להתפזר, וצריך להיות טוב במשהו אחד. כאשר הייתי בונה אתרים פשוט, והייתי מתפזר לתכנות, CSS, פוטושופ, וכו… התוצאות היו בינוניות מאוד. -> מאוד מאוד מסכים בתור אחד שעשה מסלול דומה.

  7. פטרוזיליה מדבקת   3 באוגוסט 2008 בשעה 5:52
    (#)

    סלח לי אני לא מבין למה אתה תוקף אותו אם זה הסגנון שלו והוא נהנה מיזה אז למה לא?

    כמו באומניות לחימה יש כמה סגנונות וכל אחד יכול ללכת באיזה דרך שהוא אוהב.

    אני אישית ניסתי רשתות חברתיות ושיווק אורגני לא הלך לי עם זה ולא זרמתי כל כך אם לך הולך שיהיה לך בכייף אתה מוזמן ללמד אותנו בכייף אבל אל תרד עליו סתם

    • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 1:52
      (#)

      תודה פטרוזיליה,

      התגובה שלו לא הייתה כזו בוטה. היא הייתה בסדר גמור, ולכל אחד יש זכות להביע את דעתו.

      אבל תודה רבה על התמיכה, ואני חושב שהדוגמא עם האמנויות לחימה היא טובה :)

      • יקיר   21 באוקטובר 2009 בשעה 7:02
        (#)

        לדעתי התגובות כן היו בוטות ומגעילות. בבלוג שלי הייתי מוחק תגובות כאלה.

  8. נרי   3 באוגוסט 2008 בשעה 7:53
    (#)

    חבר'ה, חבר'ה להרגע… יותר מידי אמוציות…

    בד"כ יש כמה וכמה דרכים להגיע ליעד מסויים. לכל דרך יש את הצדדים הטובים שלה והצדדים הפחות טובים. אז איך יודעים איזו דרך עדיפה?  לא יודעים! למה? כי אין כזה דבר "הדרך הכי טובה" כיוון שבד"כ מדובר במשהו סובייקטיבי לחלוטין.

    לכל אחד מאיתנו יש כישורים ויכולות שונים. אחד ממש חזק ב-X ודי חלש ב- Y. השני בינוני למדי ב-X שונא לעסוק ב-Y אבל ממש מצטיין ב- Z.  אז מי יגיע יותר מהר למטרה?  מי שישכיל לבחור את הדרך המתאימה לו, הדרך שאיתה הוא מרגיש הכי "בבית", וימשיך לפתח את כישוריו ולהתמקצע בה.

    (ברור שלאחר התמקצעות בדרך X, ניתן ורצוי להרחיב את היריעה ולבחון דברים חדשים, אבל קודם חייבים להתמקצע בתחום אחד. קפיצות מתחום לתחום ללא צבירת הידע ההכרחי באף אחד מהם עוד לא הפכה אף אחד למיליונר… התמדה והתמקצעות  – זה לדעתי הסוד)

     

    בהצלחה לכולכם

     

  9. אנונימי   4 באוגוסט 2008 בשעה 13:36
    (#)

    אני קורא את הבלוג שלך כבר הרבה זמן, כל הכבוד על היוזמה,

     

    בתכלס, לא נתת את הטיפים שכולנו מחפשים, והוא אילו מוצרים שווה לשווק וכדומה,

    אני לא יודע אם זה נובע מפחד שאולי אנשים פה ישווקו אותם גם או משהו אחר (אנחנו מדינה קטנה, בחייך, יש בטח עשרות אלפי Affiliates על כל מוצר שאתה משווק), אבל זה גורם לבלוג לא להיות שלם.

     

  10. אנונימי   6 באוגוסט 2008 בשעה 13:52
    (#)

    למה אתה מדבר ככה?

     

    הכסף עלה לך לראש? אני מיליונר כבר כמה כ4 שנים טובות , וכבעלים של כמה חברות .., ומעולם לא נתתי לכסף לעלות לי לראש – קח זאת בתור עצה.כסף זה כלי, הבן אדם הוא אותו בן אדם.

     

    בתור אחד שמנסה לעזור לך, ונותן לך ביקורת בונה (קרא את התגובה, לא היה בה שום דבר מעליב), קצת מפתיעה אותי התשובה שלך  "לך תחפש במקום אחר".

     

     

    • המיליונר בפיגמה   7 באוגוסט 2008 בשעה 8:51
      (#)

      יכול להיות שאתה צודק, והתשובה באמת מעליבה. אך מעליב אותי במידה שווה, כשאחרי כל המידע שאני נותן בבלוג הזה, אנשים עוד מבקשים שאני אגיד להם מה לשווק.

      זה לא עניין של כסף שעלה לראש, יכול להיות שאתה לא מכיר מספיק את תחום שיווק השותפים בשביל להבין עד כמה תחרות זה דבר קריטי, אפילו בנאדם אחד משפיע.

      ולכן, פשוט מצחיקה אותי העובדה שאני צריך פשוט להגיד למישהו מה לשווק.

  11. אנונימי   6 באוגוסט 2008 בשעה 13:54
    (#)

    מה הסיפור להריץ WHOIS,

    הוא מכנה את עצמו Jordan Cohen
    , השראה  מה"נזיר שמכר את הפרארי?"

    • המיליונר בפיגמה   7 באוגוסט 2008 בשעה 8:53
      (#)

      לא קראתי את הספר בכלל.

      ולך תדע, יכול להיות שהשם הוא לא בדוי. מי אמר שאני בכלל קניתי את הדומיין?

      ליתר דיוק, אני אמרתי שלא אני קניתי את הדומיין, ביקשתי מחבר שגר בחול שיקנה. כך ש-Whois לא יעזור לכם כל כך…

      בהצלחה בניסיונות הכושלים שלכם לגלות מי אני,
      לא יודע למה זה משנה בכלל…

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!