תחקיר רווחים של חודש אפריל

מי ששירת בצבא כבר יודע, ומי שעדיין לא, או השתמט איכשהו ודאי קרא בעיתונות, שכאשר קורה מחדל כלשהו בצה"ל, מפיקים תחקיר של הפקת לקחים. זו המטרה של הפוסט הזה, לראות מה היו הדברים הטובים והדברים הרעים, אשר בגינם לא עמדתי במטרה אשר הצבתי לעצמי בחודש אפריל. בתחקיר הזה, בניגוד לתחקירים של צה"ל, ההאשמות לא יופנו כלפי גורמים אחרים, אלא כלפי עצמי. כמובן שלא יהיו גם עריפות ראשים…

כמות הפאשלות הנכבדה אשר הייתי מעורב בהם בצבא, לא הייתה מביישת את ה-א'ב' של הנשיא קצב, וכתוצאה מכך, יצא לי לכתוב כמה תחקירים בחיים. אני אפילו יכול לקרוא לעצמי בלב שלם, גורו לכתיבת תחקירים. חשבתי לכתוב את התחקיר הזה בצורה הצבאית הפורמאלית, היבשה, וכמובן שהלא מובנת. אבל בסופו של דבר בחרתי לעשות את זה בצורה הבנאלית, אך הלא כל כך יבשה של "הטוב, הרע, והמכוער". אז קבלו במחיאות כפיים סוערות את "הטוב, הרע, והמכוער – גרסת אפריל 2008, מאת המיליונר בפיג'מה":

הטוב

  • מי שעוקב אחרי הבלוג שלי מהתחלתו, ודאי זוכר שהחודש הראשון שלי בשיווק תוכניות שותפים, חודש ינואר, היה החודש היחיד עד החודש הזה, אשר לא עמדתי בו במטרות. יתרה מכך, זה החודש היחיד שלי, שהפסדתי בו כסף. אבל, בפוסט שלי, אשר מחולק לשלושה חלקים, ואשר מתאר את הסיכום של חודשי הראשון בשיווק תוכניות שותפים. כתבתי שאני עדיין מבסוט, וזאת למרות האי עמידה במטרה שלי, וההפסד. הסיבה העיקרית לכך הייתה מאחר מאחר ומצאתי מוצרים אשר מוכרים.

    אז אחת מנקודות האור שלי החודש, זו העובדה שמצאתי שני מוצרים חדשים, אשר מבחינתי שווים את המאמץ של השיווק. אפילו, אני אגלה לכם בסוד, שאחד המוצרים אשר אני משווק בקישור ישיר, הוא רווחי על בסיס יומי, ואתמול הוא הרוויח לי $50. שזה לא הרבה, אבל זו התחלה שאני בהחלט מרוצה ממנה. עכשיו מה שנשאר זה להכנס באמ-אמא, של המוצרים הללו, עם מחקר מילים כמו שצריך, ובניית עמודי נחיתה כמו שצריך!!!!

  • עוד סיבה למסיבה, היא העובדה, שלמען האמת לא באמת הרווחתי פחות מחודש קודם! כלומר תלוי מאיזה זווית מסתכלים. אם מחשבים את הערך הדולרי אשר הרווחתי בממוצע ליום אז זה יוצא בערך אותו הדבר, או אפילו קצת יותר. על פני השטח זה נראה אחרת משתי סיבות:
    1. הרווחים הם בדולרים, ואני מתרגם הכל לשקלים. הדולר ירד ב-10 אג' מהחודש הקודם. ולמי ששואל, חשבון הבנק שלי בדולרים, ואני מבטיח לכם שהדולר יעלה.
    2. בחודש מרץ היה 31 יום, ואילו באפריל רק 30!
    ככה שזאת חצי נחמה, אבל עדיין לא נחמה מלאה!

  • עוד סיבה אשר די מעודדת אותי בעובדה שהרווחתי פחות ממה שייעדתי לעצמי, היא האופי שלי! כאשר אני משחק כדורגל, כדורסל, פינגפונג, או כל דבר תחרותי אחר, אני לא משחק בשביל להנות, לחוות את החוויה או Socialize (לא הייתה לי מילה בעברית). אני משחק בשביל דבר אחד בלבד, וזה הניצחון!!! וגם פה בדיוק אני משחק בשביל הניצחון!!! עצם העובדה שהפסדתי, רק מדרבנת אותי עוד יותר. בקרוב אני אפרסם את המטרות והיעדים שלי, ואז תראו איזה חודש ממש עמוס מחכה לי. ואגב, אני חושב שזו תכונה טובה ורעה גם יחד, אבל מה לעשות, אני Winner ולרוב אני משיג את מה שאני רוצה!!!

  • בסיכום רווחים של חודש מרץ, ציינתי שלסכום אשר הגעתי אליו במרץ, שדי דומה לסכום אשר הגעתי אליו בחודש אפריל, הייתי אמור להגיע רק בחודש אפריל. זה אומר שעד עכשיו הקדמתי את התכנית העסקית שלי, ועכשיו אני עומד ניצב לגבי התכנית המקורית. כך שאני עדיין עומד בלו"ז, ואני אנסה לעקוף אותו בחודש הבא עוד פעם :)

הרע

  • כמובן שהדבר הרע ביותר זה שפשוט לא עמדתי במטרה בהצבתי לעצמי. פשוט לא הצלחתי ל-קאיזן את העסק. תמיד צריך לשאוף לשיפור, והחודש… החודש חוויתי הדרדרות. לא טוב!

  • חטא ההיבריס! נראה לי שאני צריך להקדיש לדבר הזה פוסט שלם, כי חטא ההיבריס, או חטא היוהרה זה משהו חשוב מאוד לדעת לאנשים שרוצים להצליח. החודש, ירדתי בכמות השעות שאני עובד. במשמעת העצמית. בטח זה בגלל שנתתי לעצמי להיות מלך. לקחתי הכל באיזי והתוצאות בהתאם. לא נורא! החודש חוזרים לעבוד קשה!!! יאללה! 16 שעות עבודה ביום, ועוד שעתיים חדר כושר!!!

  • הרבה ביצים בסל אחד! אני כל הזמן אומר את זה, אבל עדיין תקוע בשלי… החודש אני חייב, אבל פשוט חייב להתחיל לעשות יותר בנידון. החודש אני מתכנן לצאת לעוד רשתות שיווק שותפים, בנוסף לקליקבנק…

והמכוער!

  • לרבים מכם יהיה מאוד קשה לשמוע את זה, אבל לרשתות תוכניות שותפים יש מנהג של גניבת עמלות. לא מזמן, פול האובר אפיליאייט, כתב פוסט מעניין על הלכלוך בשיווק תוכניות שותפים. בין היתר על הגניבות. זה כולל גם את קליקבנק אני מניח, כמו שציינתי בעבר, צריך להתמודד עם זה, אבל זה עדיין מעצבן לראות ימים שפשוט כל מה שאתה עושה לא הולך. ועדיין, כל עוד אני מרוויח, אז סבבה לי :)

  • ההקדמה של הפוסט הזה! אני פשוט חייב להחלים מהפוסט, אראומה של הצבא :)

9 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. גאולה   3 במאי 2008 בשעה 23:41
    (#)

    מכיון שהזכרת את העניין של רשתות שיווק נוספות חוץ מקליקבנק – אשאל את זה פה:

    ראיתי שכאשר אני נרשם לשיווק שותפים דרך linkshare אני צריך לכתוב את הכתובת של האתר שלי ולפי זה הם מאשרים לי או שוללים את הצטרפותי לתוכנית.

    יש לך מושג מה הקריטוריונים שלהם?

    ומה אני אמור לכתוב אם אין לי אתר ואני רוצה לשווק באמצעות PPC?

     

    נ.ב. מקווה שלא מפריע לך שאני מחליף את השם שלי לצורך קידום.

  2. מנתח אופי   4 במאי 2008 בשעה 5:52
    (#)

    אהלן פיג'מיסט חרוץ.

    תחקיר קצת מחופף לדעתי, אולי בגלל שהתחלת בפורמט צבאי והמשכת במערבון צולע :)

    בכל אופן אני כרגיל קורא ואתה כרגיל תותח, אין לי ספק שהחודש תתיישב על התחת ותתאמץ יותר. שיהיה בהצלחה, סומך עליך.

  3. amishosh   4 במאי 2008 בשעה 16:38
    (#)

    אני כמובן לא רואה את כל ה"מאחורי הקלעים" של המספרים שאתה מפרסם, אבל נראה לי שאתה משתף אותנו פחות או יותר במה שאתה עושה (כמובן לא ברמת הנישה :) )

     

    הסתכלות מהירה על חודש ינואר והשוואה לחודשים הבאים אני רואה פרט מאוד בולט. מספר המופעים עולה מחודש לחודש. במרץ התחלת עם 81,000 מופעים ו-900 קליקים והיית מופסד. ומשם בפרואר עלית ל-1,000,000 ואז ל-3,000,000 במרץ וכו' (הנקודה מובנת). אני בכוונה לא שואל על הקליקים כי בזה יש לי שליטה ו"כל מה שצריך לעשות" זה לשפר את ה-CTR.

    אז השאלה שלי היא מה בעצם גרם לשינוי הדרסטי במס' המופעים כל חודש?

     

    תודה  

    • המיליונר בפיגמה   4 במאי 2008 בשעה 17:06
      (#)

      שאלה ממש טובה,

      זה תלוי בהרבה גורמים. ראשית, יש את הגורם של ההיסטוריה. ככל שהקמיין שלך יותר ותיק, כך הוא יופיע יותר.

      שנית, שיפור במיקומים כתוצאה משיפור בידים. נניח והיו מילות מפתח בהן הייתי במיקום 10, ניסיתי להביא אותם למקומות 2-5.

      ועוד פרמטר שאני חושב עליו, זה פשוט הוספת מילות מפתח.

      זה הכל אני חושב.

      בהצלחה.

  4. אבי   4 במאי 2008 בשעה 19:06
    (#)

    AdWords זו מלחמה! על מילות מפתח, רלוונטיות ומחירים. זה לא הולך להגמר אלא להפוך לקשה יותר, אבך יש עוב הרבה מילות מפתח – מיליארדים ועוד מקום לשיפור בהתאמת מילות המפתח למודעה ולעמוד המחיתה – רלוונטיות וכמובן המחיר גם עולה בהתאמה להצעות המתחרים. בו נאמר שאם חברה גדולה תציע $21 לקליק כי היא מוכנה להפסיד בטווח הקצר, אבל להרוויח לקוח לטווח הארוך, אין יותר מידי סיכוי לנצח אותה. בכל שאר המקרים יש סיכוי!

  5. david   12 באוגוסט 2009 בשעה 12:33
    (#)

    שלום, אני מחפש 2 אנשים שרוצים להתחיל למכור מוצרים באינטרנט, אני עשיתי את האתר ואני מנהל האתר אם יש לך זמן מוטיבציה, פנה אליי, אני גר בתל אביב הנה דוא"ל . webkinz.us @ gmail.com

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!