האם אתה סוחר יום או סוחר ערך? לא! לא! לא! לא מדובר בבורסה…

אם גם אתה מתעסק בתחום של השיווק באינטרנט, גם אתה תוכל למקם את עצמך באחת מהקבוצות: 1. סוחר יום, 2. סוחר ערך, או בשמות האמיתיים שלהם: סוחר יום = מפרסם, סוחר ערך = יצרן תוכן. אין דרך אחרת בשיווק באינטרנט או ליצר תוכן או לפרסם.

למה להיות מפרסם זה כמו להיות סוחר יום?

מי שלא מכיר את המונח, המונח הגיע מהעולם הבורסאי. סוחרי יום הם אנשים אשר סוחרים במניות על בסיס שעתי. כלומר, יכולים לקנות ולמכור, 100 מניות ואף יותר ביום אחד. סוחרי היום הטובים מאופיינים על ידי היכולת הטובה שלהם לזהות הזדמנויות ולהעריך תנודות בשוק.

סוחר היום בעולם האינטרנט, או לצורך העניין המפרסם הוא אותו המשווק (או הפרסומאי, תלוי את מי שואלים) שכל היום מחפש הזדמנויות חדשות לפרסום. כל הזמן מנסה לרכוב על טרנדים בעולם הפרסום המקוון ולנצל הזדמנויות… פעם זה גוגל אדוורדס, פעם זה אדסנטר, פעם זה פרסום בפייסבוק, PPV, Media Buying ועוד…

תחום הפרסום באינטרנט לא כל כך דינאמי כמו המסחר היומי בבורסה. עם זאת כשמדובר בשיווק שותפים (בעיקר) זה העניין. עוד לא פגשתי משווק שותפים אחד, אשר דוגל בשיטת הפרסום כמקור הכנסה עיקרי אשר לא רגיל לחוות נפילות על בסיס קבוע…

למה להיות יצרן תוכן זה כמו להיות סוחר ערך?

מן צד השני, יש לנו את סוחרי הערך בבורסה. סוחר הערך המפורסם ביותר בימינו הוא Warren Buffet, לדעת רבים המשקיע הגדול ביותר שהיה כאן. לוורן באפט יש ציטוט מפורסם בו הוא אומר: "אני לא משקיע בחברות, אני נכנס כשותף", או משהו בסגנון… האידיאולוגיה של מסחר הערך אומרת ש-"נכנסים כשותף" בחברות ולא משנה מה קורה למנייה של החברה (כמובן יש הסתייגויות), נשארים "שותפים" בחברה למשך מס' שנים. גם אם המניה נופלת.

בשיווק באינטרנט, יצרני התוכן דוגלים באותה השיטה. בעולם האינטרנט כל פיסת תוכן אשר אתה מייצר שווה ערך כספי כלשהו. כל פיסת תוכן אשר מיוצרת באינטרנט תחזיר את ההשקע שלה – גם אם הושקע כסף בכתיבת התוכן וגם אם הושקע זמן… כל פיסת תוכן תחזיר את ההשקעה בה, השאלה היחידה היא "תוך כמה זמן זה יקרה?". זה יכול לקחת  שבוע, שבועיים, חודש, שנה, שנתיים… אבל ההחזר הוא ודאי…

אז מה עדיף להיות מפרסם או יצרן תוכן?

זה מצחיק… כי התחלתי להתעניין בבורסה לפני בערך 6 שנים (כמובן שלא עשיתי כלום ולא התחלתי להשקיע… מישהו אמר אוננות מנטאלית?). קראתי הרבה על הגישות ועל ההבדלים ביניהם. תמיד התחברתי יותר לגישתו של וורן באפט. לגישת ה-"מסחר בערך".

זה תמיד היה נראה לי יותר רציני… כי תחשבו על זה… אמנם פוטנציאל הרווח של הסחר היומי הוא גבוהה יותר, אבל מי רוצה כל היום לשבת מול המחשב?

בכל מקרה, בנוגע לפרסום באינטרנט, כמו שסיפרתי לך בפוסט הזה… כשאני התחלתי עם כל העניין של שיווק באינטנרט לפני 3 שנים, נגררתי לתוך עולם הפרסום באינטרנט… מבלי לדעת את האלטרנטיבה השניה, והיום כשאני עושה את הקורלציה הזו בין עולם האינטרנט לעולם הבורסה, אני מבין לאן נגררתי…

עולם הפרסום באינטרנט, הוא עולם מרתק מאוד. והתגמולים ממנו מאוד קוסמים, עם זאת גם השחיקה בו גדולה מאוד. אני שמח מאוד שלמדתי אותו ובכל זאת, כמו שאמרתי קודם… למי יש כח לשבת כל היום מול המחשב?

בכל מקרה, מה דעתכך על הנושא?

נ.ב. כמו שכתבתי בפוסט הקודם, אני מחפש להמציא את הבלוג מחדש… ההצעה שלך תתקבל בברכה! כל מה שיש לעשות זה להגיב כאן.

נ.ב.2. לאחר פרסום הפוסט הקודם, מישהו המליץ לי לעשות סקר קוראים בבלוג, על מנת להבין איפה אני נמצא, את/ה, הבלוג נמצאים אחד ביחס לשני… איזה שאלות לדעתך צריך לשאול בסקר?

37 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. NTB   1 באוגוסט 2010 בשעה 1:11
    (#)

    פוסט מעולה!! מאחר ואני חובב גם את תחום השקעות הערך, מאוד התחברתי לדברים.

    השאלה ששואלים תמיד בשוק ההון היא: האם אתה סוחר או משקיע ? וזה בדיוק מה שעושה את ההבדל בין זה שמחפש לעשות קומבינה ולנצל ממונטום בטווח הקצר לבין זה שרוצה להרגיש בעל העסק לטווח הארוך.

    אני תמיד מסתכל על אנשי ה PPC כסוחרים ועל אנשי ה SEO כמשקיעים, למרות שבעולם השיווק באינטרנט הגבול הוא לפעמים צר וניתן לשלב בין התחומים בקלות.

    באפט גם אמר פעם ש"כשכולם מפחדים, אני תאב בצע, וכשכולם תאבי בצע, אני מפחד", לפחות את החלק השני של המשפט אפשר לתרגם לעולם השיווק באינטרנט, כי כשכולם מכוונים לאותן נישות ואותן מילות מפתח , זה הזמן שלך לברוח מהקמפיין. בנוגע לחלק הראשון של המשפט, זה לא עובד, כי אם כולם בורחים מנישות מסויימות כנראה שאתה לא רוצה להיות גיבור וללכת נגד הזרם ….

    נ.ב. – תמיד מזכירים את באפט כשמדברים על גדול משקיעי הערך, ואולי זה נכון, אבל חשוב לזכור שהמורה של באפט היה בנג'מין גראם והוא בעצם נחשב לאבי תורת השקעות הערך. הוא כתב את התנ"ך של משקיעי הערך בספר שנקרא "המשקיע הנבון" ולמזלנו הספר העתיק הזה תורגם לעברית בשנה האחרונה. מומלץ בחום!!

    נ.ב2 – למי שמעוניין, יש קהילה גדולה של משקיעי ערך בדה-מרקר קפה, תוכלו לקבל שם רעיונות להשקעה וניתוחים מלומדים של דוחו"ת פיננסיים http://cafe.themarker.com/forum/37639/

  2. מור   1 באוגוסט 2010 בשעה 10:23
    (#)

    הי יגאל, אחלה פוסט..
    שאלות שיכולות להיות טובות לפוסט ההשוואתי בין קוראי הבלוג:
    1. אחרי כמה זמן בשיווק שותפים התחלת להיות רווחי?
    2. האם יש לך סדר יום ומשימות או שאתה "זורם עם היום"?
    3. האם אתה משווק "זונה" שמשווק הכל או שאתה בוחר בסלקטיביות את הקמפיינים שלך?
    4. אתה עושה PPC/SEO או שניהם ביחד?
    5. לכמה רשתות שותפים אתה רשום?
    6. כמה קמפיינים אתה מעלה במקביל?
    6. האם אתה "מרפרש" כל 10 דקות באובססיביות בתקווה שהעמלה תתעדכן?
    7. כמה זמן ביום אתה עובד? האם אתה עובד גם בסופ"ש?

  3. Johnny the Doe   1 באוגוסט 2010 בשעה 15:50
    (#)

    אהלן יגאל,

    מודה באשמה, אני לרוב סוחר יום, ולפעמים גם סוחר לילה :-)

    חוץ מלהסכים אין לי משהו יותר מדי חכם להוסיף, אז הנה שאלת אוף טופיק:
    הרגע עדכן אותי הרו"ח שלי שמע"מ ניצחו במשפט נגד חברת אינטרנט ישראלית ומעתה הם יכולים למסות גם הכנסות מחו"ל בטענה שמקור הידע נמצא בארץ ולכן חלה עליו חובת תשלום מע"מ.
    האם ידוע לך משהו על זה? הבנתי שזה טרי מאתמול.

    • שרון   2 באוגוסט 2010 בשעה 15:09
      (#)

      אתה יכול להפנות למקור כלשהו לגבי פס"ד זה?
      בעקרון שסוחר אינטרנט מקבל הכנסות מחו"ל זה נחשב עסקת יצוא וחל עליה מע"מ בשיעור אפס.
      עצם העובדה שמקור הידע בארץ לא משנה עובדה זו. זה כמו שאני אמציא כאן מוצר ויעשה יצוא לחו"ל. ברור לכולם שמקור הידע בישראל והמע"מ בשיעור אפס.

      • Johnny the Doe   2 באוגוסט 2010 בשעה 16:07
        (#)

        אין לי כרגע מקור, זה משהו שהרו"ח שלי עדכן אותי לגביו בע"פ.
        הרעיון של מע"מ אפס על הכנסות מחו"ל ברור, ובגלל זה זה היה מאוד מפתיע שמע"מ ניצחו במשפט, עד כדי חלמאות במתן פסק הדין (אבל אנחנו רגילים לזה בישראל) אבל הבנתי שהאפקט עלינו לא יהיה מיידי, מאחר ומתוכנן ערעור בערכאה גבוהה יותר כך שבינתיים צריך לחכות לעדכונים נוספים.

  4. עידו   1 באוגוסט 2010 בשעה 19:58
    (#)

    שיחקת אותה פוסט מאלף

    מחכה לראות את הבאים..

    הכי חשוב זה להיות בעשייה ביום בלילה העיקר עשייה , לימוד והשמה

    מחכה לראות את ההברקות הבאות

    עידו

  5. אהרון   1 באוגוסט 2010 בשעה 20:28
    (#)

    ליצרן תוכן יש יותר מינוף…
    כי הוא יכול לבנות מאחוריו צבא קטן של מפרסמים (affiliates), ובנוסף להיות עצמו מפרסם

  6. מיכל   1 באוגוסט 2010 בשעה 21:26
    (#)

    מאוד אהבתי את ההשוואה

    אני עם הערך והתוכן
    זה גם משאיר מורשת……

  7. רועי   1 באוגוסט 2010 בשעה 21:47
    (#)

    לדעתי הכל תלוי נישה.

    אם ניקח מוצר דימיוני שערכו הדימיוני הוא $10 שאתה משווק בתור Affiliate ומקבל 5% על כל מכירה אזי אתה מקבל $0.5 על כל מכירה של המוצר. בוא נגיד שמתוך 10,000 כניסות אתה מקנברט 10% משמע מכרת 1,000 מוצרים וקיבלת $500.

    אם תמכור את המוצר בעצמך, אתה מקבל 100% על כל מכירה, כלומר $10. אפילו אם מתוך 10,000 אתה מקנברט 1% – כלומר רק 100 אנשים קנו את המוצר שלך ולא 1000 אתה עושה 1000$ (פי 2 יותר).

    הקשיים בללכת עם מוצרים של עצמך היא:

    1. אתה אחראי לערך של המוצר, כלומר אתה לא רק המפרסם אתה גם הפנים שעומדים מאחורי המוצר. אתה צריך למכור את עצמך ויותר קל לעשות את זה בצומת.

    2. קשה לנטוש נישה שטרחת ובנית/הכנת/עשית בשבילה אם היא לא צולחת. (כלומר חוק המספרים הגדולים/שיטת קיר החרא שלך לא יעבדו במקרה הזה).

  8. האמן החדש   1 באוגוסט 2010 בשעה 21:53
    (#)

    אני מאמין בשני הכיוונים,

    היכולת שפיתחת יגאל במהלך הזמן "לרכב" על הטרנדים, עובדת גם בטווח הארוך עם יצירת תוכן, פשוט בזום בהרבה יותר רחב,

    אני מאמין בגרף של הכנסה סטטית קבועה וגדלה לינארית (אתרי תוכן – מודה שעדיין לא הגעתי לשם בצורה שהייתי רוצה) פלוס גיחות של גלים עונתיים וטרנדים (בכל זאת אם יש גל ואתה אחלה של גולש, למה לא להנות קצת?)

    :)

  9. Michael G   2 באוגוסט 2010 בשעה 13:25
    (#)

    אחי, אנלוגיה לא במקום.

    מסחר יום זו הונאה של ברוקרים שמטרתה לקחת לך יותר עמלות (כי אתה עושה יותר פעולות)

    מסחר ערך נשמע טוב בתיאוריה, בתכל'ס מי עושה את זה? באפט ועוד בודדים. הרוב לא מצליחים גם לא בערך.

    פרסום באינטרנט זה כמו משחק בקזינו כשהסיכויים לטובתך: אם הפסדת הפסדת קצת, אם הרווחת אתה רוכב על הטרנד במשך חודשים. *זה* המפתח לרווחים ולפילוסופיה של השיווק באינטרנט.

    כמה שיש לך יותר ניסיון אתה תטעה פחות ותרוויח יותר, וכמובן תוכל להפיק יותר רווחים באמצעות UPSELL, דיוור וכו

    השקעה באתר זה יפה, אבל אתה עדיין נחשף לשינויים באלגוריתם של גוגל.

    MICHAEL G

    • NTB   2 באוגוסט 2010 בשעה 20:19
      (#)

      לא הבנתי למה האנלוגיה לדעתך לא במקום.

      כשמסתכלים על מנתחים טכניים שסוחרים בטווח בקצר, אפשר לראות שהאסטרטגיה שלהם די זהה.
      הם שמים סטופ לוס (שזה הוראת מכירה אוטומטית) במקרה של ירידה ערך בסביבות 5%, ועוד מכירה אוטומטית ברווח של נגיד 20% ויותר. גם אם הסטטיסטיקה היא 50/50 ההפסדים יהיה קטנים יותר מהרווחים … וזה ממש דומה למה שתארת לגבי פרסום באינטרנט.

    • המיליונר בפיג'מה   6 באוגוסט 2010 בשעה 16:37
      (#)

      אחי,

      מספיק שיש סוחר יום אחד שעשה כסף ממסחר יום, אז זו כבר לא הונאה…
      אותו הדבר לגבי מסחר בערך :)

      תבלה בחופשה :)

  10. שמוליק   2 באוגוסט 2010 בשעה 13:45
    (#)

    איך מיצרים תוכן
    הכוונה היא לקנות תוכן
    גם בעברית
    תוכן איכותי במחיר ריאלי

  11. שרון   2 באוגוסט 2010 בשעה 15:26
    (#)

    ההשוואה שלך היא עניין של ניהול עסקים גרידא. בהרבה תחומים כמו השקעות, נדל"ן, מסחר (ושיווק באינטרנט לא שונה מהם) ישנם שלבים לאיש עסקים שמתחיל מאפס ללא הון.
    בהתחלה הוא צריך לייצר לעצמו הון בטווח המיידי. פעולה זו מתאפיינת בעבודה אקטיבית אשר לא מייצרת שום נכס בטווח הארוך אלא פשוט כסף נטו (סוחר יום בשוק ההון, תיווך בנדל"ן, פרסום באינטרנט).
    לאחר שאותו איש עסקים צובר הון מסויים יחד עם ידע וניסיון בתחום הוא מתחיל להשקיע בנכסים אשר יניבו לו בטווח הבינוני והארוך הכנסה יותר פסיבית (אין כזה דבר פסיבי 100% אלא אם כן מדובר בתשלום פנסיה). השקעות כאלו ממוקדות ביצירת נכס אשר לא רק יפיק הכנסות פסיביות אלא גם יהיה ניתן למכור אותו.
    עכשיו זה ברור שאתה מעדיף את האפשרות השניה, אבל זה תלוי במעמד ומצב שלך, אם אתה אחרי השלב הראשון או לא.

    • המיליונר בפיג'מה   6 באוגוסט 2010 בשעה 16:39
      (#)

      אני עדיין ממליץ למתחילים להתחיל מלייצר נכסים.
      אתה לא יכול להשוות את זה לנדלן, כי באינטרנט להתחיל לייצר נכסים זה אפילו יותר זול מלהתחיל לפרסם.

      הרווח הוא ודאי, השאלה היא בכמה זמן ובכמה כסף מדובר.

      תודה על התגובה וסופ"ש נעים.

  12. ויזה לארצות הברית   2 באוגוסט 2010 בשעה 16:54
    (#)

    רובנו סוחרי יום אבל זה לא סוד שהמוצלחים בינינו הוציאו ויזה לארצות הברית ומבלים את רוב הזמן בטיולים בעולם תוך כדי עבודה , אז אם זה ככה אין לנו זכות לבוא בטענות

    • ויזה לאזרביג'ן   2 באוגוסט 2010 בשעה 18:39
      (#)

      פייי מה שעשית כאן זה פשוט לזיין ת'מוח רק בשביל להוציא קישור מסכן.
      עלוב גבר.

      • מוש   3 באוגוסט 2010 בשעה 12:10
        (#)

        בבלוג שהוא NO FOLOW

        :)

        • המיליונר בפיג'מה   6 באוגוסט 2010 בשעה 16:41
          (#)

          אני לא מאמין ואף פעם לא האמנתי בנו פולו, כל הלינקים בוויקיפדיה הם נופולו. אתה חושב שלינק משם לא נחשב?

          • NTB   7 באוגוסט 2010 בשעה 0:19
            (#)

            אני גם לא מאמין ב NOFOLLOW, אולי הערך של לינק כזה לא שווה ללינק שהוא DOFOLLOW, אבל בטוח שיש לו עדיין ערך בעיני גוגל.

            מה שבטוח זה שלעולם לא נדע איך גוגל באמת מתייחסת ללינק כזה, והדרך היחידה להבין את זה, היא לנסות שוב ושוב כדי לבדוק האם זה משפיע…

  13. רון   2 באוגוסט 2010 בשעה 20:34
    (#)

    היי יגאל
    פוסט מצויין, גם אני עברתי תהליך דומה (התחלתי ב- PPC ועם הזמן עברתי לאתרי תוכן)
    איפה אתה ממקם אתרי e-commerce ?

    רון

  14. יגאל   3 באוגוסט 2010 בשעה 23:36
    (#)

    שאלה לכל אחד שמכיר ויודע…

    מישהו מכיר אתרים טובים שמהם אפשר לשכור שרותי אאוטסורסינג טובים של פיליפינים או הודים?
    אני מכיר רק את onlinejobs.ph אז אם מישהו מכיר ויכול לתת טיפ קטן זה מאוד יעזור

    יגאל

    • NTB   4 באוגוסט 2010 בשעה 0:06
      (#)

      הכי טוב לדעתי זה ללכת ל craigslist ולכתוב מודעה תחת אחת הערים הגדולות במדינה שבה אתה מחפש נותני שירות.

  15. upliner   5 באוגוסט 2010 בשעה 16:37
    (#)

    לאכול על ידי מסחר יום.
    לבנות בית על ידי מסחר ערך.:-)

  16. miro   8 באוגוסט 2010 בשעה 1:24
    (#)

    היי יגאל

    אולי זה יעזור לך לאסוף רעיונות להמשך:

    http://idea.informer.com

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!