מושגים שאתם צריכים לדעת בשיווק לידים ושיווק שותפים בכלל

בואו נמשיך את המסע שלנו בעקבות יצירת הלידים. הפוסטים האחרונים על הלידים, הם הכנה שאני מכין אתכם לקראת ה-Case Study אשר אני הולך לפרסם על הקמפיין של היורו 2008. כבר אמרתי לכם שהיו לי 2 קמפיינים אשר עוסקים ביורו, והקמפיין הראשון שהעלתי היה קמפיין לידים. בינתיים, הפוסטים אשר אני כותב נועדו להכין אתכם, ולהשאיר אתכם ללא שאלות ברגע האמת. היום, אני רוצה לכתוב על המושגים הנפוצים ביצירת לידים, ואיך להתייחס אליהם. בעבר כבר כתבתי פוסט על מושגים, מאז נוספו לי המון קוראים, ובנוסף לכך, נוסף לי המון ידע, ולכן צריך להוציא אותו על כתב.

אז CPA כולנו כבר יודעים שזה Cost Per Action או ש-Cost Per Acquisition. אבל עכשיו הגיע הזמן ולהמשיך למושגים אשר יושבים היררכית מתחת ל-CPA.
CPL זה Cost Per Lead, שזה בעצם הדבר הכי בסיסי אשר אומר תשלום על השארת פרטים של בנאדם.
CPD זה Cost Per Download, מהשם ניתן להבין שזה תשלום על הורדה.
CPS זה Cost Per Sale, שזה למעשה מה שאנחנו עושים עם קליקבנק. תשלום עבור מכירה, בסופו של דבר הכל בשיווק שותפים זה לידים :) .

אמנם ציינתי את סוגי הלידים הקיימים בעבר, אבל אף פעם לא ציינתי את השמות שלהם, וזו הייתה הזדמנות טובה לעשות זאת.

עכשיו נעבור למושגים אשר קשורים לרווח מהלידים שלנו:
Conversion Rate – יחס המרה, נמדד באחוזים ואומר לנו כמה אחוזים מהתנועה ששלחנו הופך ללידים. מחושב על פי כמות הלידים לחלק לכמות התנועה ששלחנו, כפול 100.
EPC אומר Earn Per Click, נמדד בדולרים, או בכל מטבע אחר, ומצביע על ההכנסה הממוצעת מקליק. מחושב על פי סה"כ הכנסה חלקי סה"כ הקליקים.
NEPC אומר Net Earn Per Click ומצביע על הרווח נטו עבור כל קליק. מחושב על פי סה"כ הכנסות פחות סה"כ הוצאות, והכל חלקי סה"כ הקליקים.
Profit – ההכנסות שלנו לפני ברוטו, בלי להחסיר את ההוצאות.
Net Profit – הרווחים שלנו נטו, וזה מחושב על פי סה"כ ההכנסות – סה"כ ההוצאות.
Expenses – סה"כ הוצאות הפרסום שלנו.
ROI שזה Return On Invetment אומר יחס החזר על השקעה, וזה בעצם הנתון שאומר לנו כמה אפקטיבי אנחנו עובדים. מחושב על פי Net Profit/Expenses.

זה הכל לבינתיים,
צפו לעידכונים מעניינים בהמשך…

6 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אלעד   28 ביולי 2008 בשעה 20:23
    (#)

    תודה רבה :)

    פוסט מעולה למתחילים כמוני.

  2. ניר ויסמן   29 ביולי 2008 בשעה 1:57
    (#)

    מיליונר, איך אפשר ליצור איתך קשר ?

    אני רוצה לשלוח לך מייל קצר, צור קשר. תודה. 

     

    • המיליונר בפיגמה   29 ביולי 2008 בשעה 20:48
      (#)

      זה לא פשוט, אך אפשרי…

      תהיה יצירתי :)

      מצטער, אבל זו הדרך שלי לסנן מיילים, גם כך אני מקבל מלא מיילים מקוראים, מעניין מה היה אם הייתי מפרסם פרטים…

  3. יאיר   20 ביולי 2010 בשעה 14:23
    (#)

    אם כבר אתה עובד עם לידים – זו המערכת שאתה צריך ע"מ להפיק מהם את המירב – מערכת ניהול הלידים של *****, מאפשרת מעקב וטיפול בכל ליד, ניתוח סטטיסי ואיתור הזדמנויות במאגר הלידים, וכן ניהול השותפים (עם אפשרות לכניסת השותפים לאזור משלהם) -

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!