אופריישן בלאק פריידיי

כפי שאתם יודעים אמריקאים אוהבים קניות. הם פשוט חיים על קניות… אבל יש יום אחד בשנה (בעצם יום וחצי), שמוגדר כחג הקניות האמריקאי. ליום הזה קוראים בלאק פריידיי. לאח הקטן שלו, קוראים סייבר מונדיי. ביחד מקבלים סופ"ש מטורף שמתחיל ביום שישי האחרון של חודש נובמבר ונמשך עד ליום שני (כולל…)

בשנה שעברה, סיפרתי לכם על תנודות השוק במסחר באינטרנט. רוב הנישות מצליחות למכור יותר בחורף. ההסבר לכך, הגיוני מאוד. בחורף קר וזה מכריח את האנשים להתחמם עם הכרטיס אשראי מול המחשב. השיא של התנודות שוק, מגיע ב-Black Friday. שכמו שהסברתי גם בהקדמה וגם בשנה שעברה, זהו חג הקניות האמריקאי… בנוסף יש גם את ה-Cyber Monday, אפשר לקרוא לזה מוצאי חג הקניות של האמריקאים.

בשנה שעברה, כמעט שברתי שיא ב-Black Friday. מה שכן… הצלחתי לשבור את השיא שלי (שעד היום לא נשבר) ב-Cyber Modnay. את השתלשלות אירועי שנה שעברה, ניתן לקרוא פה…

איך אני מתכונן לבלאק פריידיי?

בגדול, השנה אני לא צפוי לשבור את השיא של שנה שעברה. לפחות אני לא צופה את זה. השנה אני פחות מסתמך על טראפיק שאני קונה והולך יותר לכיוון הטראפיק האורגני והיציב יותר…

מה שכן…

כן התחלתי פרוייקט שמטרתו להגיע לשיא ב-Black Friday שזה יום שישי הקרוב. רציתי להתחיל אותו עוד בחודש ספטמבר, אך דחיינות כרונית שכולנו מכירים דחתה את הקמת הפרוייקט עד ל-1 בנובמבר.

כפי שאתם יודעים, אחד מ-2 האתרים הפופולאריים ביותר בתחום המסחר האלקטרוני זה Amazon. השני זה eBay. סטטיסטיקות מצביעות על כך שכ-10% מהאמריקאים רוכשים ב-2 האתרים הללו על בסיס חודשי.

בתקופת הבלאק פריידי, האחוז הזה עולה פלאים. מאחר ולינק השותפים של אמאזון נשמר ל-24 שעות, מתרחשת תופעה מאוד מעניינת… בשפת העם, התופעה הזו נקראת "כל מטאטא יורה". ממיקרו פיילוטים שנערכו בשנה שעברה, בתקופת הבלאק פריידיי ועד לאמצע ינואר, הרווחים מתכנית השותפים של אמאזון צפויים לעלות בערך פי 5-10 מהממוצע במהלך השנה.

כלומר, אתר שבהמלך השנה הרוויח $500 בחודש, מרוויח בערך $3,000-$5,000.

וכאן אני נכנס לתמונה…

בשנה שעברה, לאחר המיקרו פיילוט, החלטתי שהשנה אני חייב לעשות משהו יותר רציני… אז נכון… דחיתי את העניין והתחלתי להזיז ת'תחת רק ב-1 לנובמבר, אבל אני בנאדם אופטימי.

מה עשיתי?

בגלל שהעמלה של אמאזון נמוכה בד"כ, בחרתי נישה שיש בה כמה מוצרים של $100 ומעלה. כמוכן, יש בה גם הרבה מוצרים קטנים של כמה עשרות דולרים בודדים.

בגדול, לטווח הארוך, שזה הרבה אחרי חודש ינואר, המטרה שלי תהיה להמיר את דעתם של הגולשים מהמוצרים הזולים למוצרים היקרים. (סיידנוט: המוצרים היקרים באמת הרבה יותר טובים…)

בטווח הקצר (שזה אומר הבלאק פריידיי), המטרה שלי היא להעביר את המשתמש מהאתר שלי, לעמוד כלשהו באמאזון. אני סומך על אמאזון שהם כבר ידעו מה למכור לו. למה? כי כל מטאטא יורה!

אז לאחר שבחרתי נישה, הרמתי אתר על דומיין וותיק שהיה לי עם פייג'רנק 4. האתר כולל 8 עמודי נחיתה. כל עמוד נחיתה כולל 1,000-1,500 מילים. העמודי נחיתה הם באמת באיכות גבוהה ונכתבו על ידי אמריקאים. כל התענוג הזה עלה לי $250. קניתי את המאמרים ב-textbroker.com (על רמה אחת לפני הכי טובה).

כל עמוד נחיתה כזה, מכוון ל-4 מילות מפתח שמוכלות אחת בתוך השנייה. כלומר, מילת מיינסטרים אחת (שורט-טייל בשפת העם הקלוקלת), ו-3 לונגטיילים חופפים….

לאחר שהאתר היה מוכן, מה שנשאר לי לעשות זה לשלוח לו לינקים. שלחתי לאתר בערך 50 לינקים של עמודי בית (Homepage backlinks). הלינקים הם לא סתם פוטר, אלא מוקפים במאמר רלוונטי של 500 מילים לפחות. הפייג'רנקים של העמודים מהם קישרתי, נע בין 2-6.

בנוסף לכך הוספתי ואני ממשיך להוסיף לינקים כמה שיותר איכותיים מארסנל הלינקים שפירטתי כאן…

שימו לב שב-20 יום שעברו מאז שהתחלתי את הפרוייקט, לא הוספתי יותר מידי קישורים. בסביבות ה-100 בלבד. רק שה-100 הללו הם סופר איכותיים. לקראת הבלאק פריידיי, אני הולך להעצים את ה-Link velocity עם לינקים קצת פחות איכותיים.

משהו נוסף שאני שוקל לעשות זה להזמין עוד כמה מאמרים ב-TextBroker, ולעדכן פעמיים ביום את הוורדפרס בשבוע-שבועיים הקרובים…

תוצאות ביניים ושאיפות

אז כך… התחלתי את כל הפרוייקט בדיוק לפני 3 שבועות, ב-1 לנובמבר.  הנה מה שיש בינתיים:

piwik של פרוייקט בלאק פריידיי

piwik של פרוייקט בלאק פריידיי

הנה המספרים מאחורי הגרף:

  • אחוז מעבר לאמאזון -21%. אני חושב שאני יודע בדיוק מה לעשות על מנת להגיע ללפחות 33%.
  • קונברז'ן רייט באמאזון - 6%. נכון לעכשיו זה עמוד על 6% כולל האפסלים. אני מניח שזה רק יילך ויעלה.
  • קונברז'ן רייט כללי – 1.2%

אז נכון לאתמול עמדתי על 71 גולשים. זה די יפה לאתר בין 3 שבועות. עדיין, יש לי שאיפות בגובה מגדל בבל ואני ממש אבל ממש מקווה שאני אצליח להגיע ל-1,000 גולשים בבלאק פריידיי. אני יודע שזה נשמע כמו בדייה בהתייחס למספרים למעלה, אבל הנה למה אני אופטימי:

הדירוגים שלי + נפח החיפושים ב-Exact

הדירוגים שלי + נפח החיפושים ב-Exact

כפי שניתן לראות, ישנן כמה מילות מפתח שלא רק שיש בהן טראפיק, הן גם מייצגות Buyer Traffic (לא שזה כזה משנה בבלאק פריידיי, אבל עדיין…).

הדירוגים שסימנתי, הם הדירוגים אשר מקדמים מוצרים בשווי של מעל ל-$100. כפי שניתן לראות, יש בטבלה המצורפת עוד כמה דירוגים טובים, עם זאת הם מקדמים מוצרים של גרושים. אני מקדם אותם כי גם הם חלק מהנישה ויש להם טראפיק.

בכל מקרה, אני מאמין שעם קצת Link velocity חכם לכיוון המילות מפתח האלה שנמצאות על סף הכניסה לעמוד הראשון, ואני מגיע ל-1,000 יוניקים בבלאק פריידיי…. זאת למרות שזה לא נראה כך, אפילו מבחינת נפח החיפושים. אני בונה גם על לונגטיילים נלווים שאני לא מטרגט בכלל.

ובסופו של דבר, תמיד טוב לכוון לירח וליפול על הכוכבים…

הישארו קשובים…

46 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. Fortune   21 בנובמבר 2011 בשעה 9:59
    (#)

    תודה על הפוסט יגאל.

    רציתי להתעניין, מה דעתך על קמפיין PPC בפייסבוק עם מוצרי אמזון לכבוד ה-Black Friday?

    • המיליונר בפיג'מה   21 בנובמבר 2011 בשעה 10:03
      (#)

      בחיים לא ניסיתי את זה.

      תבדוק את ה-Terms של אמאזון בנושא….

    • חויי בבה   21 בנובמבר 2011 בשעה 22:01
      (#)

      זהירות… לי הם סגרו את החשבון על PPC בדיירקט לינקינג, וכמובן לא שילמו לי.

      • Fortune   22 בנובמבר 2011 בשעה 8:55
        (#)

        לאחר שליחת מייל ובדיקה ב-agreements, סעיף 7 אוסר בוודאות מכירת מוצרי אמזון דרך לינקים ממומנים (*פווווף סוגר את הקמפיין שלי בפייסבוק*).
        חבל.
        אבל נמצא דרך אחרת :)

        • שיבקי   23 בנובמבר 2011 בשעה 18:56
          (#)

          וואי איזה באסה…טוב כנראה שעד עכשיו הם לא עלו עליי. אבל גם אני סגרתי
          :-(

          תודה אחי על הבדיקה!

    • טיולים במרכז   22 בנובמבר 2011 בשעה 0:36
      (#)

      ניסיתי פעם פעמיים.. לא משהו. אחוז ההקלקות בפייסבוק ממש נמוך – 0.1%
      ועם כל כך הרבה צפיות בפייסבוק התקציב הקטן שהקצבתי אזל במהירות.

      זה אמנם לא אומר שלא תצליח בנישה אחרת, אני ירדתי מפייסבוק אחרי זה

      • שיבקי   22 בנובמבר 2011 בשעה 1:35
        (#)

        כן אבל אתה בוחר את האופציה של PPC מחפש ביד נמוך ,אז זה פחות כואב שאחוז ההקלקות נמוך…בכל מקרה יש סיכוי לרווח והחשיפה די גדולה.

  2. שיבקי   21 בנובמבר 2011 בשעה 10:42
    (#)

    הי פורצ'ון,
    אני ניסיתי לשווק מוצרים בפייס דרך אמאזון אני יכול להעיד שזה לא ממש קל אבל אפשרי וצריך לשחק הרבה עם המודעות עד שמגעים לתוצאות….( לגבי ה Terms זאת נקודה מצויינת מודה שלא בדקתי ,ותכלס אני על זה עכשיו)

    יגאל תודה על הפוסט הוא כרגיל מעניין ומשכיל רק שאלה קטנה? מה דעתך על לעשות קצת דירקט לינקינג(אני יודע שאתה נגד) מפאת חוסר זמן לאופריישן בלאק פריידי…מסתבר שגם התחת שלי לא הזיז את עצמו בזמן :-)

  3. ליאור   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:00
    (#)

    נתת לי מוטיבציה – תודה!
    אתה שם באנרים של אמאזון או לינקים לעמודי מוצר?

  4. ישראלי   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:10
    (#)

    יגאל תודה על הפוסט החשוב הזה

    עם כל הכבוד לאורגני – אני קיבלתי פצצה לפרצוף מגוגל
    כתבתי על זה פוסט בWarrior Forum על מה שקרה נראה מה תהיה התגובה שלהם…

    http://www.warriorforum.com/main-internet-marketing-discussion-forum/490578-i-am-pulling-my-hair-out-what-did-i-do-get-slapped-face-google.html

    בגדול, אחד האתרים שלנו עוסק בתינוקות, חינוך וטיפים להורות טובה, האתקר נמצא בערך קצת יותר משנה באויר, הטרפיק עולה והכל סבבה.
    ואז, ביום בהיר וללא שום סיבה מוצדקת גוגל החליטו פשוט להוציא כמה מהדפים החזקים של האתר מהאינדקס שלהם
    לא הכניסו את כל האתר לסנבוקס אלא רק דפים ספציפים
    אני מדגיש: ללא שום סיבה מוצדקת
    זימברו לי את המוטיבציה לחלוטין!!!!!!!!!!!!!!!

    • המיליונר בפיג'מה   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:19
      (#)

      אני יכול לכתוב עליך פוסט? שיסביר את העמדה שלי תוך כדי שימוש באתר שלך?

      • ישראלי   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:23
        (#)

        כן, אני מסכים
        אבל לפני זה תוכל לתת הצצה באתר באופן פרטי ולהסביר לי (אישית) מהי לדעתך הסיבה לסטירת לחי שלהם?
        כי אני , עם כל שנות הנסיון שלי באינטרנט פשוט לא קולט את זה והלב שלי רק נאכל מזה
        אם כן – אז המייל שלי [email protected] , שלח לי מייל ואני יעשה ריפליי עם לינק לאתר

  5. אפרסקית   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:16
    (#)

    8 עמודי נחיתה ו-4 ואריאציות של מילות מפתח לעמוד כלומר 24 ביטויים.
    התכנון הוא לקבל 1,000 יוניקים עבור 24 הביטויים האלה כולל ואריאציות? זה אומר שמצאת 24 ביטויים שהתחרות עליהם לא גדולה?

    אצלי הקושי הוא למצוא ביטוי אחד/שניים בנישה שהתחרות עליהם מאפשרת התברגות במיקומים הראשונים.

    • המיליונר בפיג'מה   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:21
      (#)

      תנסי לעשות מחקר מילים לנישות של אמאזון. יש שם אינסוף נישות, לרוב הרבה יותר קלות ממה שמכירים מקליקבנק…

      דבר נוסף, מילים קלות זה עניין יחסי לכח הקידום…

  6. אפרסקית   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:26
    (#)

    תודה, אני אנסה.
    עד עכשיו נצמדתי להגדרה מויז'ן קאמפ – מקסימום 100K מתחרים למילה בחיפוש exact,
    עכשיו אני חושבת ללכת על מילים קצת יותר תחרותיות ולהשקיע מאמצי קידום בהתאם…

  7. אנטיפזטי   21 בנובמבר 2011 בשעה 12:29
    (#)

    קבלו סקופ על איתי פז!!!

    זוכרים את הסדנא המחתרתית המהוללת של איתי פז? זאת שהוא הספים פה את הבלוג לכבודה? אותה סדנא שהוא הביא לכבודה את קליקבנק לארץ.

    נחשו כמה אנשים באו.

    15!

    לא פלא שהוא הספים את הבלוג. פשוט בדיחה איך הוא הביא את קליקבנק כל הדרך מארצות הברית בשביל 15 איש. לפחות אפשר להסתכל על הצד החיובי. הוא לא יטריד אותנו בכנסי שקר כלשהו יותר כי קליקבנק כבר לא יביאו לו ספונסר.

    ברוך שפטרנו מעונשו של זה.

    ובקשר לפוסט, אחלה פוסט. אני ממליץ לכל מי שיש לו רשימות תפוצה אמריקאיות, ללא שום קשר לנישה, שישלח אותם לאמזון כמה שיותר. אפשר לעשות את זה גם בדרכים אלגנטיות בלי למכור.

  8. lady D   21 בנובמבר 2011 בשעה 13:04
    (#)

    תודה על זריקת המרץ והמוטיבציה,
    צריך להתכונן גם לכריסמס…

  9. טטט   21 בנובמבר 2011 בשעה 13:21
    (#)

    איך אתה מקשר לעמוד מוצר באמזון דרך לינק שותפים, או עם תוסף כלשהו?

    • Fortune   21 בנובמבר 2011 בשעה 13:27
      (#)

      בעמוד של Amazon Associates יש לך אפשרות "לייצר לינקים" (Link Generator) המתאימים לבלוג\אתר שלך.

      בהצלחה :)

  10. ליאור   21 בנובמבר 2011 בשעה 14:54
    (#)

    תודה יגאל,
    אני חייב לציין שאמזון הוא אחד האתרים האהובים עלי במיוחד, אני מתפרנס ממנו לא רע בכלל.
    יש לי למעלה מ 10 אתרים בנישות שונות, כל התנועה שלי היא ממומנת אבל מוכיחה את עצמה. דרך אגב שעון קרטייה שווה הרבה מאוד כסף :-)

    • Fortune   21 בנובמבר 2011 בשעה 15:18
      (#)

      היי ליאור,

      יש לי שאלה שאשמח אם תוכל לעזור לי לגביה.
      האם לאמזון יש cookies במקרה והגולש עובר מהלינק שלך למוצר אחר ואז חוזר למוצר? אם כן, ידוע לך לכמה זמן ה-cookie תקף?
      בקמפיין האחרון שלי בפייסבוק היו כ-90 קליקים אבל 0 קניות, מנסה לברר אם זאת הסיבה.

      תודה רבה.

      • ליאור   21 בנובמבר 2011 בשעה 18:27
        (#)

        בעקרון , עם הפנית גולש למוצר באמזון בסופו של דבר הוא קנה מוצר אחר , אתה עדיין מקבל את העמלה שלך במידה והקניה התבצע במהלך 24 שעות מרגע ששלחת את הגולש לאמזון

  11. ניר   21 בנובמבר 2011 בשעה 16:09
    (#)

    מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה הפירוש של "קונברז'ן"? או להפנות אותי לפוסט שמסביר…

    תודה מראש

    • ניר   21 בנובמבר 2011 בשעה 18:56
      (#)

      טוב זה לא היה קשה למצוא את הפוסט על החוק…

  12. freedomgosu   21 בנובמבר 2011 בשעה 16:35
    (#)

    פוסט באמת מעניין, למה שלא תוסיף למיקס קצת לינקים שמביאים תנועה ולא רק לינקים שחורים? וכמו כן כדאי לך יום לפני הבלאק פריידאי לעשות שלכתבות שלך יהיה 200 דיגג ואז אתה תופיע בעמודים הראשונים של דיגג ובכלל תקבל תנועה אחלה!

  13. freedomgosu   21 בנובמבר 2011 בשעה 17:54
    (#)

    בעבר ניסיתי וזה הביא תנועה, אבל רק באותו יום, הבעייה ש200 לפעמים לא מספיק, צריך שני גיגים של פייבר של 200 פה ועוד 100 שם (כדי שהיוזרים יהיו שונים), ואז זה באמת חזק, בעצם תבדוק בעצמך כמה אתה צריך בשביל להיות בנישה שלך מקום ראשון בדיגג, קיבלתי בעבר איזה בוסט של כמה מאות איש ביום על דף אחד שעשיתי לו שני גיגים.

  14. טיולים במרכז   22 בנובמבר 2011 בשעה 0:51
    (#)

    איך יצרת את התמונה הלפני אחרונה (רשימה של ביטויי מפתח והמיקום של האתר שלך בגוגל)?
    יש תוכנה שמאפשרת לי להזין לתוכה רשימת מילות מפתח ואת האתר שלי ולקבל את המיקומים שלי
    בגוגל בלי לבדוק אחד אחד בגוגל כמו שאני עושה?

  15. תמר עם כל דבר   22 בנובמבר 2011 בשעה 10:33
    (#)

    הי יגאל,
    אתה ממש משב רוח רענן במדבר הצחיח של "מומחים בשיווק באינטרנט" הקיים במחוזותינו.
    אני מהקוראות השקטות – אבל הפעם אני לא מצליחה להתאפק, יש לי שאלה….
    אם אתה מצליח להביא 1000 יוניקים ב Black Friday – הישג מרשים לכל הדיעות, עדיין לפי החישוב שלי, עם conversion rate של 1.2% (שהוא סביר מאוד) ועמלה של 7$ למכירה (הנחה מאוד נדיבה שלי על בסיס 4% עמלה באמזון, קנייה ממוצעת של 175$ ), יוצא רווח של 84$ .
    אני מבינה שאתה מדבר על רווחים יותר גדולים ומאוד אודה על הסבר שלך שיגשר לי על הפערים בין מה שחישבתי לבין מה שתכלס יוצא לך בסוף.
    תודה!

    • ABC   23 בנובמבר 2011 בשעה 3:36
      (#)

      נראה לי שהוא דיבר על רווחים חודשיים עם ה3-5 קיי

    • ABC   23 בנובמבר 2011 בשעה 3:41
      (#)

      בהתחשב בעובדה ש אמזון גורפת כ30 אחוז לעצמה ומשאירה לך פירורים זה לא אטרקטיבי. למען האמת במזנו קידמתי את הWii ב2008 וזה היה נראה לי כמו סקאם אחד גדול שאני מקבל רק כ 20 דלר למכירה, אז נכון שרוב האנשים קונים באמזון אבל לפעמים הם מחפשים את ההכי זול ואם יש עמלה גבוהה יותר אז הרווחת. חוץ מזה שאמזון גם מגבילה חלק מהמוצרים בעמלות שאתה יכול לקבל עליהם כולל מוצרים אלקטרוניים כפי שזכור לי.

  16. תמר עם כל דבר   23 בנובמבר 2011 בשעה 8:20
    (#)

    נכון שהרבה קונים באמאזון, השאלה היא האם הם עוברים דרכך כדי לעשות את זה, והאם הם קונים תוך 24 שעות. בתור affiliate קל לך מאוד ליצור "חנות" של מוצרי אמאזון, והם מציעים מבחר של widget ים למיניהם – רק תבחר. אני אישית ממש לא התפעלתי מהתוכנית שלהם, אבל אולי התוצאות בבלאק פריידיי הנוכחי ישפרו את חווד דעתי. :)

    • Fortune   23 בנובמבר 2011 בשעה 8:39
      (#)

      היי תמר, נשמח לשמוע עדכונים עם סיום הבלק-פריידי.
      תעדכני :)

  17. תמר עם כל דבר   23 בנובמבר 2011 בשעה 16:42
    (#)

    הי פורצ'ן,
    אני די סקפטית בקשר לאמאזון, כבר כשעליתי לארץ הייתי ממש סקפטית. :)
    בכל מקרה אני מהשקטים, או יותר נכון השקטות,
    ולא נוהגת להתפאר או לבכות יותר מדי בחוצות העיר.
    בכל מקרה ממש אשמח אם יגאל יתיחס לשאלה שלי, כי התעלומה עדיין לא נפתרה לי בראש.
    בהצלחה לכולם,

    • אלי   23 בנובמבר 2011 בשעה 18:29
      (#)

      תמר לפי דעתי הקונברשן מאמזון יותר גדול מ 1.2% ויכול להגיע בשקט לכ-5% ,חוץ מזה קחי בחשבון שלאחר שאת מוכרת יותר מ-6 מוצרים העמלה מאמזון קופצת ל-6% ואחר כך ל-8%. כך שסכומי הרווח קופצים מעלה.

      כל הנתונים האלה יחד יכולים לסגור לך את הפער אני חושב …:)

  18. אלי   23 בנובמבר 2011 בשעה 18:24
    (#)

    היי

    יש לי אתר מכירה של כל מיני מוצרים, האתר היה בדף ראשון ונפל לדף שלישי, איך מביאים אותו לדף ראשון בכמה ימים שנישארו עד לבלק פריידיי וסייבר מנדיי, אם התשובה שלכם זה עוד קישורים נא פרטו איזה סוג ,כמה,ומאיפה הכי כדאי לעשות אאוט סורסינג.

  19. aaron   24 בנובמבר 2011 בשעה 10:16
    (#)

    היי יגאל יש לי רעיון לסטרטאפ שאני רוצה לשמוע את דעתך עליו
    אולי יש מקום לשותפות אפילו, זה מעבר לרמה של מוצר בקליקבנק, משהו יותר גלובלי
    דבר איתי באימייל איתו הגבתי, זה יגזול 2 דקות מזמנך :)

  20. מחבת וויליאם   30 בנובמבר 2011 בשעה 12:21
    (#)

    יגאל תודה על המקור בשביל המאמרים (textbroker), כבר נשבר לי השפם מכותבים ממוצעים.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!