פרסום ראשון: שיטה מצויינת להעלאת ה-Quality Score

אוקיי, נשחפתי קצת עם הפרסום הראשון. סתם התחשק לי לרשום את זה, אולי אני אקבל איזה Link Bait מבלוג עומדים בשער :) בכל מקרה, לענייננו… את השיטה הזו לא קראתי, ולא ראיתי בשום מקום אחר. לכן אני מרשה לעצמי לקחת בלעדיות עליה :) וזה רק מוכיח לכם, שהדרך הכי טובה ללמוד, זה ללמוד תוך כדי עשייה, ניסוי ותהייה, והכי הרבה ע"י ניסוי וטעייה.

אנחנו כבר יודעים שאחד הפרמטרים אשר בונים את ה-Quality Score, זה הסטוריית ה-CTR של הדומיין שלנו. היסטוריית ה-CTR של הדומיין מחושבת לפי הדומיין שאותו אנו מפרסמים ביחס לחשבון האדוורדס שלנו. אחרת, אם זה היה היסטוריית דומיין בלי קשר לחשבון, אפשר היה ללא כל בעייה להוריד את ה-CTR לדומיינים של המתחרים שלנו.

כשבוחרים קמפיינים לפי השיטה שלי, שזה אומר לבחור 10 מוצרים, ולהניח שמתוכם 1-2 מוצרים יצליחו למכור, אנחנו מקבלים עוד 8-9 מוצרים אשר כביכול לא מביאים לנו תועלת. בפוסט הזה, אני הולך לסקור כיצד ניתן, כן למצוא תועלת בקמפיינים הללו אשר לא מצליחים.

בפוסט הזה אני הולך להתמקד ב-2-3 מוצרים אשר אנחנו לא מצליחים להביא אותם לרווח, או שהרווח קטן מידי מכדי להתייחס אליהם. בקיצור אני הולך לדבר על הקמפיינים, אשר לא מצליחים לצאת מאיזור ה-Break Even.

אז בואו ונסתכל על הקמפיינים האלה. בואו נניח ועשינו כמעט את הכל על מנת להביא את הקמפיינים האלה לרווח ולא הצלחנו, בעבר הייתי זורק קמפיינים כאלה. היום, היחס אליהם הוא קצת שונה… ברגע שאני רואה שאני לא מצליח להעלות את ה-Conversion Rate, אני פשוט משנה את המטרה של הקמפיינים הללו. המטרה החדשה עבורם היא, להעלות את ה-CTR…

אז מה שאני עושה, על מנת להעלות את ה-CTR זה בעיקר אופטימיזציית הודעות. בקמפיינים הללו, אני שם לעצמי מטרה, להגיע ל-CTR ממש גבוהה, ועדיין להישאר בהם Break Even. ה-CTR אשר אני מציב לעצמי כמטרה זה לפחות 15%!!! אל תגידו שזה לא אפשרי, זה אפשרי מאוד, כל מה שצריך לעשות זה להשתמש במילים מאוד ממוקדות אשר ממירות מידי פעם ומצליחות לכסות את ההפסדים.

עכשיו, כשאני רוצה להתחיל קמפיין עם דומיין חדש, כל מה שאני צריך לעשות, זה ליצור/להעתיק את עמודי הנחיתה שלי עבור הקמפיינים הללו, לדומיין החדש. באופן הזה, אנחנו יוצרים היסטוריית CTR מצויינת עבור הדומיין הזה, וכך קמפיין הכסף שלנו, אשר יאוחסן על הדומיין הזה יקבל תנאים התחלתיים הרבה יותר טובים מאשר קודם לכן.

יש לי קמפיין בתחום הדיאטה/תזונה, אשר לאחר שהשקעתי הרבה מאוד מאמצים, לא הצלחתי להביא אותו לרווח, אבל כן הצלחתי להביא אותו למצב של Break Even עם CTR של בסביבות ה-20%. בשבועיים האחרונים, הקמפיין הזה רץ לי על דומיין בן חודש, והיום כאשר העלתי קמפיין חדש, מנישה שונה לחלוטין על הדומיין הזה, קיבלתי QS שהוא Great עם בידים מינימאליים הנעים בין $0.03-$0.04, ויש גם כמה של $0.05…

לפני שאני מסיים, אני רוצה להגיד שאמנם חשפתי את הנישה הזו של הקמפיין CTR שלי, שהיא דיאטה, אבל אני ממש, ממש לא ממליץ לכם להכנס אליה, מאחר ואם תכנסו אליה, אתם הולכים להפסיד המון, המון כסף. זו נישה כבדה מאוד, והסיבה היחידה שהחלטתי להכינס אליה בעצמי, זה בגלל שאני מבין הרבה בתזונה/אנאטומיה, ואני מכיר מושגים רפואיים מורכבים יחסית עם קצת תחרות. הקמפיין מאוד מצומצם, ולראייה, גם עם מושגים מצומצמים מאוד לא הצלחתי להביא את הקמפיין לרווח.

בהצלחה לכולם!!!

5 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   7 ביוני 2008 בשעה 22:12
    (#)

    ה-Quality Score לפעמים לא ברור אם עובד נכון. היום נתקלתי בתופעה מוזרה שביטוי שרשמתי עם שגיאה קיבלה GREAT לעומת הביטוי בלי שגיאה שזכה רק ל-OK.

    • נרי   7 ביוני 2008 בשעה 22:30
      (#)

      גם לי זה קרה כמה פעמים. העניין הוא שבדקתי האם המודעה מופיעה עבור המילים האלה, ועבור אחת מהן גוגל נתן לי הודעה שלא כיוון שנפח החיפוש שלה נמוך… זה בכלל היה מוזר… 

  2. אסף   8 ביוני 2008 בשעה 14:57
    (#)

    היי מ'(מקווה שלא אכפת לך),

    רציתי לשאול האם חשבת על זה שיכול להיות שהיסטוריית הCTR של הדומיין מחושבת ביחס לקמפיין ולא ביחס לחשבון האדוורדס?
    ורק במקרה קיבלת מחיר נמוך וQS Great (או אולי מסיבה אחרת).

    בהצלחה בהמשך דרכך!

    בברכה, אסף.

    • המיליונר בפיגמה   11 ביוני 2008 בשעה 22:26
      (#)

      אני בטוח שהיסטוריית CTR מחושבת גם עבור קמפיין, וגם עבור ADGROUP וגם עבור מילת חיפוש. אבל גם החשבון זה אחד הפרמטרים.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!