חוות התוכן לא מתו, הן רק נולדו מחדש!

חוות התוכן

חוות התוכן

הפוסט הזה הוא לא חלק מהעסק השקוף. החלק הבא בעסק השקוף יתפרסם השבוע… בינתיים התלבטתי אם לחוות את דעתי על נושא שעורר את קהילת ה-SEO בשבוע שעבר ולבסוף החלטתי שאני אעשה זאת. לרוב אני לא מתייחס לנושאים אקטואליים בתחום אלא יותר על נושאים שתמיד יהיו נכונים (EverGreen). בכל מקרה, הפעם אני רוצה להתייחס לעדכון חוות התוכן של גוגל או ה-Content Farms Update.

בשבוע שעבר היה עדכון של גוגל, אשר מטרתו להעניש אתרים עם תוכן משוכפל או תוכן ברמה מאוד ירודה. אני ממליץ לך לקרוא את המאמר המצויין הבא. בגדול מדובר באתרים עצומים עם אלפי עמודי תוכן… הדוגמא הכי מפורסמת זה אתר eHow שנמצא ב-Top10 אתרים לפי כמות המיקומים בעמוד הראשון של גוגל. התוכן הוא באמת ברמה מאוד נמוכה… לא מצאתי באתר הזה פיסת מידע חיונית אחת…

קידום אתרים בקצרה

אני לא נוהג לכתוב הרבה על קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש למרות שאני מתעסק בזה די הרבה. השנה בפרוייקט העסק השקוף אני אכתוב על זה יותר ויותר. אפילו יותר מקידום ממומן.

לכל אחד יש את הגישה שלו לגבי קידום אתרים. כמו שאתם מכירים אותי, הגישה שלי היא תמיד לא קונבנציונאלית. הגישה שלי לגבי קידום אתרים היא כזאת:

קידום אתרים אורגני, זה בסה"כ אוסף של פילטרים. כמו סוג של Equalizer במערכת סטריאו, כאשר כל פעם באופן דינאמי מעלים חשיבות של תדרים מסויימים ומורידים חשיבות לתדרים אחרים. אני לא אכנס לזה עכשיו, אבל לגוגל יש אינטרנס שהתחום של ה-SEO ישאר תחרותי לעד.

מהסיבה הזו, הם כל הזמן מורידים ומעלים פילטרים. הרבה פעמים את אותם הפילטרים. כלומר, יכול להיווצר מצב, שמה שהיה נכון לפני שנתיים, לא נכון לפני שנה, ועכשיו עוד הפעם נהיה נכון. כך זה…

הטעות של גוגל

אז בשבוע שעבר גוגל עשו סוג של השקה לאלגוריתם החדש שלהם. הם יצאו בקול תרועה שהם מענישים את כל ה-Content Farms (שוב מענישים זה מילה גדולה, הם פשוט הורידו פילטר).

הבעייה המרכזית היא שהם עשו כל כך הרבה רעש ובגלל זה הם גרמו לאפקט שבו מתחילים לחשוף מספרים פיננסיים של אותם Content Farms. בצעד הזה, כשכולם יודעים כמה משתלם זה להחזיק Content Farm, נולד המודל של ה-Content Farm.

כי כל מה שנשאר עכשיו זה להעצים את הפילטרים שחוזקו. זה לא כזו בעיה, צריך רק לחשוב על דרכים יצירתיות…  נוסף על כך, עכשיו כשיש לגיטימציה לכל הנושא, זה רק יילך לנישות. חוות תוכן בכל נישה.

אז מה כן יעבוד עכשיו?

כמו שכבר אמרתי, אולי ה-Content Farms קצת נפגעו, אבל זה זמני. הכל עניין של עד שימצאו את הפילטרים הנכונים בגוגל… ולהערכתי הפילטרים הם:

  1. קישורים נכנסים – טוב, זה ממש מטומטם להגיד את זה כי זה ידוע לכל Newb שקישורים נכנסים זה הפרמטר הכי חשוב. עכשיו זה יהיה אפילו חשוב יותר. יכול להיות שגוגל גם שם פילטר על קישורים נכנסים מ-Content Farms רק הזמן יגיד.
  2. התנהגות באתר – ממליץ לכם לקרוא את ה-Google Patent. בגדול, כשגוגל רק קמו המטרה שלהם הייתה לבחון אתרים עם הרבה תנועה. באותה התקופה לא היה להם את הטכנולוגיה, אז הם התבססו על לינקים. כיום יש להם מספיק ספייווארים אצל מספיק אנשים, אז יש גם טכנולוגיה :) בכל מקרה, גוגל יתבססו הרבה יותר על התנהגות גולשים באתר.

ומשהו קטן… אם אני כבר מדבר על קידום אתרים… גוגל לא מענישים!!! קשה מאוד לקבל עונש מגוגל!!! כמו שכבר אמרתי, הכל עניין של פילטרים. מה שהרבה אנשים מדברים עליו כעונש, זה בסה"כ דירוג נמוך, זה לא עונש!

עשיתי דברים ממש רעים… ואני חייב להגיד לכם. זה ממש אבל ממש קשה לקבל Ban מגוגל בתוצאות האורגניות. כך שאל תפחדו להעיז!!! זה באמת קשה להעניש אתכם…

לגבי תוכן משוכפל. יש הרבה אנשים שמפחדים מזה מאוד. בטח עכשיו כשגוגל הכריזו מלחמת חורמה. אין מה לדאוג!!! גוגל לא יעניש את האתר, כמו שכבר אמרתי, גוגל לא מענישים. הם פשוט לא מדרגים. אין מה לפחד להשתמש בתוכן משוכפל. הפילטרים על התוכן המשוכפל ברמת האתר זה במידה ו-90% מהאתר הוא תוכן משוכפל. אם מדובר ב-30% אתם בסדר… הרי בסופו של דבר, כל העיתונים מעתיקים אחד מהשני…

קרב אבוד מראש

זה נחמד שגוגל נאבקים בספאם, אבל אני חייב להגיד לך… זה קרב אבוד מראש. הסיבה היא פשוטה.

בואו ניקח את אנקרטה או בריטניקה. אלו 2 אנציקלופדיות שהיו בעבר מאוד פופולאריות. היו האותוריטה של האנציקלופדיות. למי מאיתנו לא היה בריטניקה לנוער? ובכל זאת, מישהו שמע עליהם היום?

האם התוכן בהם לא היה איכותי? היה בהחלט איכותי. טובי המוחות והאקדמאים תרמו לפיתוח הערכים באנציקלופדיות הללו. ועדיין… המנצח הגדול זה Wikipedia, ושלא תטעו. אומרים שוויקיפדיה פחות מדוייקת. במחקר שערכו היא דווקא יותר מדוייקת מאנציקלופדיות אחרות. כולם טועים.

הסיבה שוויקיפדיה הצליחה היא בגלל שלהרבה מאוד אנשים היה אינטרס שהיא תצליח. הרבה מאוד אנשים תרמו מאמצים משותפים בשביל להביא אותה למה שהיא.

ואותו הדבר עם גוגל, זה לא משנה כמה גוגל תתאמץ. זה לא משנה כמה חכמים ה-30,000 מהנדסים שלה ברחבי העולם.

ההמון הוא זה שבנה את גוגל. ההמון הוא זה שבנה את וויקיפדיה. ההמון זה אותו ההמון שמפיל משטרים. ולאותו ההמון יש גם אינטרס שיהיה ספאם, כי זה רווחי. אולי זה לא אותו ההמון בדיוק. אולי זה אפילו הרבה פחות המון. אבל זה עדיין יותר אנשים מאשר ה30,000 מהנדסים שלהם.

ולסיום, קטע מהסרט של הגיבור הכל יכול שלי… מת עליו!

http://www.youtube.com/watch?v=2ycgsDIQVDs

מה דעתכם? גורדון צודק?

נ.ב. ואולי זה כן רלוונטי לעסק השקוף ;)

61 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. איתן   27 בפברואר 2011 בשעה 10:30
    (#)

    יש דברים בפוסט שאסכים עליהם וישנם גם כמה שלא.
    דבר אחד בטוח- אתה כותב מעניין מאוד ושמחתי לקרוא את הפוסט בבוקר יום ראשון!

    אהבתי את האנלוגיה מהסרט של באטמן.

    • המיליונר בפיג'מה   27 בפברואר 2011 בשעה 10:39
      (#)

      תודה על התגובה.

      אודה לך אם תכתוב על מה אתה לא מסכים. תמיד טוב להציג לשאר הגולשים קונטרה ו-2 זוויות. הרי אנו לא עוסקים במדע מדוייק.

      • איתן   27 בפברואר 2011 בשעה 11:36
        (#)

        בדיוק לעניין של גוגל לא מענישים.
        מצד אחד אתה צודק – נניח שמשהו חושב לפעול אל מול המתחרים שלו בכך שיצור חוות קישורים אליהם. (המעשה והכוונה הם שיא השפל לכל הדעות) – בכל מקרה הם בהחלט לא יפגעו- לכל היותר, גוגל פשוט לא יעביר כל ערך מהקישורים האלו.

        מצד שני אתרים המתבססים על חוות קישורים או דברים אחרים שניתן להגדיר כספאם (הדעות חלוקות אני לא מדבר על השחור או לבן) והתוכן שלהם ירוד (בנוסף) הם מטרה קלה להלשנה ובמקרה זה הענישה יכולה להופיע גם כהסרה של אתר מהאינדקס. זה קורה לעיתים רחוקות יותר כיום- אבל קורה.

        מעניין לראות שישנם באמת מקרי קיצון אשר לא נפגעים בענישה- כמו אתר yaaw עליו דברו לא מעט ברשת, אתר אשר נבדק לדעתי היטב על ידי אנשי גוגל לאחר שהצביעו עליו בבירור כאתר אשר מפר את כל הכללים. שימו לב שהוא לא נעלם אלא ירד בדירוג.

        • המיליונר בפיג'מה   27 בפברואר 2011 בשעה 12:17
          (#)

          אני מסכים איתך.

          עם זאת אמרתי לאנשים תעיזו, לא אמרתי תעשו ספאם. ובכל מקרה, צריך להיות ממש ממש ספאמר בשביל שיעיפו אותך.

          בכל מקרה, מבחינת גוגל, הרבה יותר חכם לעשות Penalty מאשר Deindex לגמרי. זה הרבה יותר הגיוני.

  2. מיכל כהן   27 בפברואר 2011 בשעה 10:44
    (#)

    טוב, איתן הוציא לי את המילים מהפה: מרענן לקרוא את ההשקפה שלך על השינוי, גם אם אני לא מסכימה עם הכל. אני חושבת שאנשים כן צריכים להזהר מהענשה או החרמה או אי אנדקוס או איך שתקרא לזה. אתרים כן נעלמים מגוגל וזה יקרה יותר ויותר. זה שזה לא קרה לך, זה בגלל שאתה מקצוען.
    אני חושבת שהמשחק של גוגל עם כפתורי האקולייזר (אהבתי) הוא לא אקראי, ושלאחר כל שינוי מתבצעת בדיקה האם הוא שיפר את חויית החיפוש או לא.
    במקום לחיות בפחד ותלות בשינויים של גוגל, אנחנו צריכים באופן עקבי למקד את האתרים שלנו למען שיפור חוית הגלישה והערך המוסף שלהם לגולש. כי בסופו של דבר, כל השינויים מכוונים למטרה הזו. אני יודעת שזו קלישאה, אבל יש קלישאות שחשוב לחזור עליהן…

    • המיליונר בפיג'מה   27 בפברואר 2011 בשעה 11:17
      (#)

      האמת שאני לא כל כך מקדם בארץ, אולי בארץ כן יש הענשה אבל שוב אי אפשר לדעת. בתור מקצוען אני לא מאמין לשום דבר שאני קורא, אלא מאמין רק לחברים שאני מכיר באופן אישי ויודע מה התוצאות שלהם ובנוסף לכך בודק את הגבולות בעצמי.

      לגבי חוויית החיפוש של גוגל, הכל עניין אינדיבידואלי. ברגע שהם מבצעים שינוי, הרבה מאוד אנשי SEO מבינים את השינוי וחוזרים להשתלט על תוצאות החיפוש. ואז הגלגל חוזר בזה שהם מעלים פילטר על מה שעובד עכשיו ומורידים פילטר או על מה שעבד פעם או על מה שעוד לא חשבו עליו כמו מדיה חברתית לדוגמא.

      זה משחק אינסופי של חתול ועכבר. כל פרמטר שגוגל מתייחסים אליו ניתן להפוך למלאכותי וזול לייצור, מהסיבה הזו הכל עניין של זמן… כל שינוי הוא עניין של זמן.

      יש אלפי דרכים לבחור מה האתר הרלוונטי ביותר בתחום, הרבה אתרים יתנו חוויית משתמש זהה. וכמו שכבר אמרתי, חוויית משתמש זה עניין סובייקטיבי.

  3. עמית   27 בפברואר 2011 בשעה 11:53
    (#)

    אז העסק השקוף הולך להיות בענייני קומיקס?
    חליפות קוולאר? קפיצה בין בניינים?

    אגב, אתה עוקב גם אחרי הסרטי אנימציה של באטמן?
    הם כבר מזמן לא רק לילדים ויש ביניהם אפילו משובחים.
    כמו זה למשל:

    • עמית   27 בפברואר 2011 בשעה 11:54
    • עמית   27 בפברואר 2011 בשעה 11:55
      (#)

      לא הולך לי עם הלינק. בקיצור, התכוונתי ל Batman: Under the Red Hood

      • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 8:49
        (#)

        כן, ברור שאני עוקב, עוד יש לי Action Figures של באטמן איפשהו בבית של ההורים. כולל הבאטמוביל של Batman Forever!!! :)

        בכל מקרה, Under The hood זה ברשימת צפייה שלי. את שאר המצויירים דווקא ראיתי, לזה פשוט עוד לא הגעתי, מאמין ששבוע הבא :)

        תודה על ההמלצה. :)

        • עמית   9 במרץ 2011 בשעה 9:07
          (#)

          בכיף :-)

          אגב, התחילה לא מזמן סדרה חדשה של דיסי – Young Justice.
          נראית לא רעה בכלל ויש הרבה הופעות אורח של החבר'ה מה Justice League.

  4. שחר   27 בפברואר 2011 בשעה 15:42
    (#)

    ספאם זה מבחינת זוית הצפיה של צרכן ומחפש הפתרון.

    כאשר אני מחפש פתרון למשהו וכל המודעות הפרסומיות של גוגל מצביעות על אותו פתרון
    אז הערך של גוגל מאוד נמוך בעיני. תחשבו שאתם נכנסים לקניון וכל חנות בגדים מציעה
    את הבגדים של פוקס ? וגם אם תכנסו לחנות ספרים פתאום תגלו שם בגדים של פוקס וכו'…. :)
    אני לא אחזור לקניון כזה שלא מספק לי היצע של פתרונות. זה לגבי ה PPC.

    אבל גם SEO והנה דוגמא, קורה לי לא אחת כשאני מחפש פתרון ספציפי ואני מגיע לאחד מאתרי האינדקסים הגדולים שלא נותנים כלום. לא אכפת להם לייצר דף לונג טייל עם כותרות טייטלים ופרסומות ואז כתוב שיש אפס תוצאות… הם אולי מתלהבים מכמות הטרפיק שהם מקבלים אבל שוכחים שאני מתחיל להתעצבן על האתר שלהם…כי הם מבזבזים את זמני.

    שורה תחתונה, חוות תוכן זה סבבה כל עוד זה מספק לי ערך כצרכן. גם UI זה ערך, גם שילוב של תכנים זה ערך.

    • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 8:51
      (#)

      שוב,

      ערך זה עניין אינדיבידואלי. כל אחד והסטנדרטים שלו.

      אגב, בשבוע החולף יצא לי לקרוא 2 ערכים של eHow בנושאים מקצועיים בתחום ההורמונאלי, דווקא אחלה מאמרים.

  5. אופיר   27 בפברואר 2011 בשעה 16:32
    (#)

    נושא הפילטרים של גוגל כפי שהצגת אותו נחמד אולם במציאות הוא הרבה יותר מורכב – יש מערכת יחסים בין הפילטרים עצמם – למשל אם פילטר 1 גבוה מ-X ופילטר 2 גבוה מ-Y אז יתכן וזה יגרום לעונש או הורדה משמעותית בדרוג.
    אם 2 התנאים לא היו מתקיימים אז יתכן והאתר היה נמצא במקומות ראשונים ואם הם מתקיימים – במקום ה-100.

    לכן יותר מסובך להבין איך כל גורם משפיע – אם קיימת השפעה הדדית בין גורמים שונים

    • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 8:53
      (#)

      נכון שיש קשרים בין הפילטרים, אני בטוח שגם יש מכפלות ביניהם וכו…

      עם זאת אני מאמין בלהסתכל על העולם בצורה הכי מופשטת שיש, עד עכשיו זה עבד לי לא רע… אמנם זה לא הכי מדוייק אבל זה ה20% ב-80/20

  6. He - Imcouple   27 בפברואר 2011 בשעה 16:57
    (#)

    דבר ראשון אנלוגיה מעניינת :-)

    לגבי תוכן משוכפל, מניסיון תוכן משוכפל עובד (וגם מביא כסף בסוף) רק צריכים לבנות אותו נכון.

    הקמת אתר עם מאמרים שמועתקים אחד לאחד מאתרים אחרים לא יעבוד בכלל, כלום אבל בנייה חכמה חשיבה על מבנה האתר , שימוש וקידום האתר (בדרכים אוטומטיות) יכול יכול להביא לאתר המון תנועה וגם כמובן כסף.

    כמובל שכל מה שרשמתי הוא מנסיון אישי שלנו בפועל.

    יש לנו כמה אתרים כאלו שמביאים לנו הכנסה נחמדה כמה מאות דולרים בחודש והכי חשוב לא נגענו בהם בכלל כבר מעל 4 שנים.

    לגבי הארץ, גוגל ישראל (עדיין) הרבה יותר קלים ובהרבה מאוד דברים, דברים שעובדים בקלות בקידום של אתר בארץ לא עבדו בכלל בחו"ל.

  7. אבי   27 בפברואר 2011 בשעה 17:10
    (#)

    אולי הפתרון הוא לבנות מנוע חיפוש ידני, (פה ושם נגיעות אטומטיות קלות – תוכנה = אלגוריתם) שיכלול רק 20 % מהרשת כי 80 % ספאם. התחלתי אחד כזה, האם הוא יצליח, לא ממש מעניין אותי, אני פשוט נהנה מזה…

    • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 8:55
      (#)

      הבעייתיות פה היא אחרת. הבעייתיות היא ניטור תוצאות Long Tail, בגלל זה גוגל עשו את Google Instant, בשביל לקצר את הלונג טייל וכך להגדיל את יכולת הניטור שלהם ולהנמיך את יכולת הספאם.

      המונחים התחרותיים באמת הם לא ספאם. (טוב נו בערך…)

  8. שחורי   27 בפברואר 2011 בשעה 17:41
    (#)

    היי יגאל יגאל היקר, הפעל לא דייקת.

    גוגל בהחלט מענישים ולא רק מבצעים devalue
    כנראה שלך לא עפו בבוקר של ה25 black friday
    200 אתרים עם 2 מליון גולשים בחודש. (לנו זה קרה)

    ואני לא מדבר על ירידה בדירוג, אלא על הסרה טוטאלית מהאינדקס של 200 אתרים עם IP שונה וDNS שונה PRIVACY וכו' וכו' .

    • המיליונר בפיג'מה   27 בפברואר 2011 בשעה 17:44
      (#)

      עשית בלאקהאט קיצוני?

      • שחורי   27 בפברואר 2011 בשעה 19:42
        (#)

        היי יגאל, שום בלאקהאט אף לא קישור אחד שיצרתי\יצרנו\תוכנה כלום , הכל בצורה טבעית.
        ובכל זאת מדובר באתרים עם מליונים עמודים מאונדקסים שפשוט נעלמו, ולא רק לחברה שלנו , אלא גם לקולגות נוספות.

        האלגוריתם הזה פגע נו בעוצמה חזקה מאוד, וגוגל בהחלט מעניש – כנראה לא נתת לו מילות הפעלה לכך עדיין ;)

        בכל מקרה אני סובר שחייב לגרום לגוגל להעניש אותך כדי להכיר את הגבולות, אבל לא רצוי שתמליץ תציע לאנשים לקחת את הפעולות האפורות שלהם צעד קדימיה וכו'
        כי גוגל בהחלט מסיר אתרים ובלי רחמנות. (just my 2 cents)

        • המיליונר בפיג'מה   27 בפברואר 2011 בשעה 19:46
          (#)

          האלגוריתם פגע באתרים שמתבססים על קידום אתרים באמצעות תוכן.

          אם המיליוני עמודים שלך הם תוכן משוכפל, אז הוא פגע בך. גם לי יש אתרים שבכלל לא באינדקס של גוגל, כי כל התוכן שם הוא תוכן טמפלייט משוכפל. מה שכן, אלה אתרים שאני בכלל מיעד אותם לבינגהו.

          אז אם ההימור שלי נכון, התוכן שלך הוא לא הכי כשר אם הם עשו לך דאינדקס.

          אם הם סתם הורידו לך דירוגים, אז זה אומר שאתה מתבסס על קידום באמצעות תוכן, ופחות קידום באמצעות קישורים.

          אגב, כשהעדכון יגיע לארץ, גם הדירוגים של הבלוג שלי יפגעו… העידכון פוגע באתרים שיש שם הרבה תוכן, עם כמות נחותה של לינקים.

          • שחורי   27 בפברואר 2011 בשעה 22:55
            (#)

            העדכון הגיע לארץ , ושרף כמה אתרים עם מדד אלקסה גבוה.
            האתר שלך לא יפגע מהעדכון הזה, אין לך פה scraped content

            גוגל הסירה את הכפפות, והתאהבה במותגים, אנחנו יצרנו את גוגל, ויום אחד נשאיר אותה עם אהבתה החדשה למותגים, סאלוט.

            • Napo   1 במרץ 2011 בשעה 18:52
              (#)

              הי שחורי,
              בתור אחד שכן מתעסק בתחום השחור אפור (גם), שגם לו סגרו מאתיים אתרים עם 2 מיליון כניסות בחודש, קשה לי להאמין שהכל "כשר" שם אצלך, גוגל ידע לעשות את ההפרדה טוב מאוד(לפחות אצלי) בין אתרים אמיתיים בעלי תוכן איכותי לעומת אתרי רובוט למיניהם,
              מה שבטוח שהכל עניין כספי, גוגל מקשה את תחום ה SEO על מנת שהחברות הגדולות (וגם הקטנות) יעבירו יותר ויותר תקציבים לפרסום הממומן מאשר בקידום האתר

          • אסף   5 במרץ 2011 בשעה 20:15
            (#)

            אני לא יודע לגבי בינג אבל יש לי ניסיון עם יהאו והם די מענישים אתרים שיש להם מעל 60 אחוז חומר משוכפל

    • איתי ברנר   27 בפברואר 2011 בשעה 17:49
      (#)

      אני רק רוצה להוסיף שאם קוראים פורומים שונים בנושא קידום אתרים ,נראה שלפחות פעם ביומיים מישהוא נענש. מעבר לזה שההגדרה של עונש היא בעצמה יחסית – האם לעוף "רק" לעמוד 10 ולאבד 99% זה סטירה או עונש?!

      • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 9:03
        (#)

        אני מאמין שזה סטירה.

        יצא לי לעשות אתרי בלאקהאט רציני, שאחרי זה החזרתי למסלול המלך, ואחרי חודש-חודשיים הם חזרו למסלול הרגיל.

        יצא לי לעוף לעמוד 10 עם אתרי ווייטהאט לגמרי, וחזרתי בתוך כמה שבועות לעמוד הראשון (בזמן שלא שיניתי כלום מהקידום שלי).

        אני טוען, שגוגל מידי פעם עושים את זה, כשמתחילים קמפיין בניית לינקים על מנת לבדוק את העקביות של הקמפיין. עם אנחנו עקביים, מיד נחזור למסלול המלך.

  9. Kennyz   27 בפברואר 2011 בשעה 22:02
    (#)

    קידום אתרים זה נושא מאוד מאוד רחב ויש ללמוד עליו המון.

    יצא לי באחד הפוסטים שלך לראות כמה שורות שכתבת על שיווק באינטרנט למתחילים, ושאתה ממליץ להתחיל מ SEO וכו', אישית אני לא היתי ממליץ מכמה סיבות, קודם כל זה לוקח הרבה זמן לראות תוצאות, דבר שני כמו שאתה בטח מכיר את האנשים בארץ הם "חסרי סבלנות" ובן אדם חסר סבלנות שלא רואה שום "כסף\מכירות" בחודשים ראשונים מאוד מהר התייאש ויפרוש.

    יצא לי לעשות קידום אתרים ל 2 נישות שהתעסקתי איתם בעבר, אחרי 3-4 חודשים הגעתי לעמוד הראשון והתחלתי לראות תוצאות, ותכלס? השקעתי המון בזה, והיתי מאוד קרוב ללעזוב את זה.

    עם PPC אפשר לראות תוצאה מיידית, אבל כמובן בשביל להתחיל להכנס לתחום אתה צריך גם להשקיע כסף, ולא כל אחד מוכן. אבל אלה שמוכנים להפסיד כסף בשביל ללמוד ולהצליח בתחום אני היתי ממליץ להתחיל דווקא מ PPC

    וגם עוד נקודה למחשבה, מוצר שאתה רוצה לשווק עכשיו דרך SEO, אבל אתה לא יודע אם הוא מספיק טוב בשביל שאנשים יקנו אותו, ואתה לא רוצה לבזבז כמה חודשי השקעה ב SEO ובסופו של דבר לגלות שאף אחד לא קונה אותו.
    אישית היתי מתחיל מ PPC, רואה את התוצאות, ואם התוצאות מספקות אותי אני יתחיל לשווק אותו גם דרך SEO

    כמובן כל אחד והדרך שלו, הידע שלו, אז כתבתי פה קצת על איך שאני רואה את זה :]

    ויגאל, אני מאוד מאוד אשמח אם תרשום פה פוסטים מתקדמים על PPC, ניסיתי ככה למצוא פוסטים של PPC משהו למתקדמים יותר ולא ממש מצאתי, אשמח לשמוע ממך טיפים,שיטות, וכל דבר אחר שקשור ל PPC למתקדמים יותר. כי לדעתי הבסיס דיי מובן לכולם (מי שיתנסה ב PPC)

    שבוע טוב חברה :)

    • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 9:10
      (#)

      אהלן Kennyz,

      דיון מעניין העלת פה.

      אני חושב שהדרך בה מלמדים SEO בארץ ובחו"ל היא לא נכונה. העלתי לפני 3-4 שבועות 10 אתרים, בהשקעה של משהו כמו $200 על כולם ביחד. בתוך שבועיים כבר היה לי את המכירה הראשונה. 3 אתרים כבר בעמוד הראשון.

      הכל עניין של איך מלמדים את זה.

      וגם אם במקרה הגרוע לוקח חודש בשביל לעשות מזה כסף, זה לא נורא.

      אני לא יודע כמה התעסקת ב-PPC, אבל אם התעסקת מספיק זמן, אתה בטח יודע שכל מה שמלמדים בקורסים של השיווק באינטרנט, זה חומר מועתק אחד מהשני והכי חשוב מטעה. העולם הוא לא באמת כזה. ואמנם "תיאורטית" אפשר להרוויח הרבה כסף ב-PPC מהיום הראשון, אבל זה לא נכון באופן מעשי.

      בשורה התחתונה, לפי הניסיון שלי גם ב-PPC (שהוא גדול) וגם ב-SEO (לא מועט), עדיף להיות איש SEO. במיוחד כשאת כל העבודה ניתן להוציא החוצה…

      מה דעתך?

      נ.ב. אני אכתוב פוסטים על PPC, כשזה יהיה רלוונטי לעסק השקוף :)

      • תומר   4 באפריל 2011 בשעה 12:21
        (#)

        היי יגאל
        איך יכול להיות שלהקים 10 אתרים עלו לך רק 200$?
        אני מתאר לעצמי שאת הקישורים הנכנסים עשית בעצמך נכון?

        תוכל להגיד לי איך בחרת את מילות המפתח ל-10 אתרים האלו? לפי איזה קריטריונים?

        אשמח אם תענה לי בהקדם האפשרי…

        • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 10:51
          (#)

          אהלן,

          לא בניתי את הקישורים הנכנסים בעצמי. עשיתי אווטסורסינג.

          הקריטריון היה, תחרות של פחות מ 30,000 כשמחפשים בפרייז (עם מרכאות).

          בהצלחה :)

  10. אור   28 בפברואר 2011 בשעה 9:50
    (#)

    מעניין מאוד, כתבה מעולה.

    האם גוגל מתחשבים בנתונים כמו Bounce Rate בדירוג האתרים? הם חשפו מידע כזה מתישהו?

    • איתן   28 בפברואר 2011 בשעה 10:03
      (#)

      בגוגל טוענים שלא אולם בהמשך לא תהיה ברירה אלה לבחון נתונים איכותיים המצביעים על כוונת הגולשים וסביר שהדבר יעשה באמצעות הכלים שעומדים לרשותם, סרגל, אנליטיקס וכל הבא ליד.
      אגב, bounce rate אינו טוב או רע אלה נכון למקרה הספציפי.
      בדפי נחיתה לגוגל אדוורדס Bounce Rate גבוה יחד עם המרות רבות זה סממן חיובי :-)

      • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 9:12
        (#)

        אני דווקא לא ראיתי שהם רשמו שלא.

        דווקא לפי מה שאני יודע, ולפי מה שזוגתי (מקדמת אתרים) יודעת הם כן מתחשבים.

        ב-PPC בכל מקרה, אני יודע בודאות שהם מתחשבים ב-Bounce Rate.

  11. האח העשיר   28 בפברואר 2011 בשעה 14:03
    (#)

    הטיפ הקטן שלי! אל תסמכו על גוגל, אני מאמין שעם הזמן העבודה על קידום האתר בגוגל נהיית פחות ופחות משתלמת, אני מאמין בהבאת תנועה ממקורות אחרים (בעיקר רשתות חברתיות ופורומים) ותוכן איכותי- והתוצאות מגוגל יבואו לבד (על שלושת האתרים שלי שמקבלים הכי הרבה תנועה אין בכלל השקעה של seo.. )

    • עמית   28 בפברואר 2011 בשעה 14:16
      (#)

      תקן אותי אם אני טועה אבל הבאת תנועה מפורומים ורשתות חברתיות מצריכה עבודה נון סטופ וברגע שאתה מפסיק השרשורים שלך נזרקים אחורה והתנועה נעצרת.
      לעומת זאת אם התמקמת טוב בגוגל התנועה נמשכת גם כשאתה ישן וגם כשאתה מפסיק לעבוד על SEO, לפחות לזמן מה עד שאתה מתחיל לרדת בדירוג.

      • אבלדס   2 במרץ 2011 בשעה 12:09
        (#)

        עמית יש אמת בדרך אך היא חלקית
        כאשר יש לך עמודים בפייסבוק התנועה מגיעה לבד כמובן זה לא שחור ולבן
        לדוגמא:
        יש לי אתר שעמוד ההורדה שלו מוביל ליפיסבוק ומשם לאתר תוכן והרשימה כל הזמן גדלה שם.
        פורמים הרבה פעמים מגיעים לכתובות שלהם דרך פוסטים ושאלות מסוימת בגוגל
        [או כל מנוע חיפוש זה לא משנה]
        ומשם עוברים עליך אם יש לך שם תשובות ענייניות לפחות דעתי וכך זה פועל אצלי.

        • עמית   2 במרץ 2011 בשעה 12:41
          (#)

          אבלדס, מעניין.
          תוכל להרחיב בנושא של פייסבוק?
          איך התנועה מגיעה לבד? אתה לא אמור להתחבר קודם עם אנשים?

          • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 9:16
            (#)

            זה לא משנה, על SEO, SMO וכל דבר שבו אתה לא משלם באופן ישיר על התנועה, ה-ROI מאוד גבוהה.

            לכן ניתן לשכור אנשים אשר יעשו את העבודה 100% במקומך. בעניין של שיווק שיחתי, אפילו ניתן לשכור כמה אנשים על מנת שיהיה ניתן להתפרש על כמה פורומים במקביל.

  12. עוד חושב   1 במרץ 2011 בשעה 16:51
    (#)

    היי יגאל :-)
    אהבתי מאוד את המאמר והגישה שלך.אני עצמי מפרסם הרבה בהאבפיג'ס מאמרים מקוריים ומשתדל מאוד שיהיו איכותיים.הרגשתי ירידה חזקה מאוד בתנועה בימים הראשונים לעדכון ,אך יש לי הרושם שזה מתחיל להתאזן.אני מסכים איתך חלקית לגבי ehow מכיוון שיצא לי לראות הרבה מאמרים איכותיים שם ואם תשים לב הם מקבלים עדיין דירוגים יפים.בעבר זה היה אתר ספאם אחד גדול,אך כיום נדמה לי שעברה בעלות שם או משהו כזה והם סלקטיביים לגבי כותבים.
    כמו שאמרתי אהבתי את הפוסט וניסיתי לדוג אותו בדיג וגם בסטמבל ,משום מה לא הצלחתי ,יש בעיה עם הלינקים תן דעתך על כך
    יישר כח ומחכה לפרוייקט :-)

    • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 9:19
      (#)

      היי,

      אני מסכים לגבי eHow, האמת שיכול להיות שכולם מגזימים לגביהם. שבוע שעבר יצא לי לקרוא 2-3 מאמרים שלהם כשהייתי צריך משהו, והמאמרים באמת עזרו לי. חוץ מזה שהם בכלל לא נענשו. אמנם כולם דיברו שצריך להעניש אותם, אך בפועל הם לא נענשו.

      תודה על התגובה :)

  13. אבי   1 במרץ 2011 בשעה 16:53
    (#)

    אני חושב שאתה מפספס משהוא בהנחת יסוד שלך

    אם אתה או מישהוא אחר חושב שהמטרה של גוגל היא להציג תוצאות טובות ורלוונטיות
    אתם טועים.

    זו הדרך שלהם להשיג את המטרה שהיא לעשות כסף מפרסומות.

    ולכן כל עוד אנשים יאמינו שגוגל הוא המנוע הרולוונטי ביותר עבורם
    הם עשו את שלהם

    אם התוצאות לא איכותיות זה אפילו עדיף מבחינתם כי ככה אנשים ילחצו
    על יותר פרסומות וגוגל יעשו יותר כסף.

    הם רק שומרים על רמה אחת מעל המתחרים
    אין להם אינטרס ליותר מזה

  14. (#)

    מעולה יגאל.
    הפוסט פורסם גם בקבוצת Affiliate center – מרכז האפיליאטס הישראלי

    • המיליונר בפיג'מה   9 במרץ 2011 בשעה 9:20
      (#)

      אני מזמין אותך לקרוא את הפוסט על שיווק שיחתי, בשביל לקדם את עצמך צריך לכתוב תגובות מועילות ולא כל מילה שניה לציין את שם האתר שלך.

      אחרי זה לא פלא שמוחקים תגובות.

  15. asi   2 במרץ 2011 בשעה 0:34
    (#)

    כמה דיבורים, מה אם הפרויקט שלכם

    חוות תוכן זה בולשיט, אחרי שאני רואה שאתר מלא בזבל אני בחיים לא לוחץ עליו שוב כמו EHOW
    עדיף לעשות אתר עם תוכן טוב, ככה הבן אדם יחזור אליך 1000 פעם לאתר, וגם ימליץ לאחרים

  16. דויד   2 במרץ 2011 בשעה 18:37
    (#)

    אני מחפש לקנות MAC BOOK במחיר זול אבל בארץ הזאת הכל יקר המק בוקים מתחילים ב5000 שקל ובחו"ל אפשר להשיג במחיר של 800 שקל הסתכלתי באייבי ולצערי כל המק בוקים הם לא עם משלוח לישראל. מישהו מכיר מקום בארץ זול שאפשר לקנות מק בוק או חברה/אתר בחו"ל שאפשר להזמין לארץ?

    בבקשה אל תתעלמו תעזרו לי זה מאוד דחוף.

    • אסף   5 במרץ 2011 בשעה 20:14
      (#)

      כנס לאתר שלי [לחץ על השם] אני אשלח לך מדריך איך להשיג מק בוק בזול

      דרך אגב לגבי המקבוקים ב250 דולר הם לא שווים יריקה עדיף להוסיף עוד 200 דולר ולהביא מקבוק משוחזר שיעשה את העבודה

  17. אנטון ליבשיץ   22 במרץ 2011 בשעה 21:43
    (#)

    הלווי וגוגל באמת יעיפו את כל חוות התוכן המסריחות האלה מהתוצאות הראשונות! נמאס להלחם בהם כל הזמן על המקומות הראשונים!

  18. ירון   4 באפריל 2011 בשעה 18:23
    (#)

    היי
    הגעתי לפוסט הזה היום וממש אהבתי את הדיון.
    האם ידוע לך על אתרים נוספים בישראל בתחומים נוספים שהם לא קידום אתרים שנפגעו כתוצאה מהשינוי?
    אני מעט חולק עליך מה שרשמת:
    " כשהעדכון יגיע לארץ, גם הדירוגים של הבלוג שלי יפגעו… העידכון פוגע באתרים שיש שם הרבה תוכן, עם כמות נחותה של לינקים"
    מדוע אתה חושב שזה מה שיקרה? אני מתרשם שיש לכם כניסות רלוונטיות לאתר והמון תוכן מקורי ואיכותי.

    • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 10:55
      (#)

      אהלן,

      העדכון עוד לא הגיע לארץ.

      אני חושב שזה יקרה, כי גוגל פגעו באתרים שמקודמים בעזרת תוכן בלבד ללא קישורים נכנסים.

      בהצלחה.

  19. ליאור   21 באפריל 2011 בשעה 20:24
    (#)

    כל עוד תחום ריווחי כך אנשים ימשיכו להרוויח ממנו כסף.
    גם צריך לזכור שככל שהוא קשה יותר לתחרות כך הרווח של אלו שכן מצליחים הוא גדול יותר. לכן ככל שגוגל "תנקה" את הרחובות יבואו אנשים שילכלכו אותם מחדש גם אם זה קשה זה פשוט יותר ריווחי.

  20. בניית אתרים   18 באוגוסט 2011 בשעה 4:56
    (#)

    אני חושב שגוגל כן יצליחו להימנע מכל הספאם, מבחינתי גוגל יכולים הכל :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!