מלחמת אחים בגוגל אדוורדס

רבים מכם חושבים שכאשר אתם מפרסמים בגוגל אדוורדס, יש לכם הרבה מתחרים על מילות החיפוש שלכם, ואולי אתם צודקים. אבל אתם לא לוקחים בחשבון את המתחרה הכי חזק שלכם. מתחרה אשר יודע בדיוק מה אתם משווקים, מתחרה אשר יודע בדיוק מה עמודי הנחיתה שלכם, מתחרה אשר מכיר כל מילת חיפוש שלכם. המתחרה הזה שאני מדבר עליו הוא אתם עצמכם!!!

זה נשמע מצחיק, אני יודע. אבל זו האמת, והאמת הזו יכולה קצת לכאוב למי שמגלה אותה ממש בטעות ומגלה שהוא בזבז כסף מיותר בגלל היתר תחכום של גוגל אדוורדס.

כאשר אתם מרימים קמפיין בגוגל אדוורדס, קיימת תחרות פנימית בין מילות החיפוש אצלכם בקמפיין. מילות חיפוש נאבקות על תהילה בינם לבין עצמם, AdGroups נאבקים בינם לבין עצמם. והכל? הכל בשביל קצת תהילה. ממש מערכת חכמה יש לגוגל.

לפני שאני ממשיך לפרט על מה שאני מכנה "מלחמת האחים בגוגל אדוורדס", אני רוצה להסביר לכם קצת יותר לעומק על מילות חיפוש אשר מתוייגות כ-Broad. נניח ויש לנו שתי מילות חיפוש, ונניח והמילות חיפוש הללו הם מהנישה הכי נפוצה של מלמדי ה-PPC, כן, אני מדבר על אימון כלבים. אז נניח והמילות חיפוש שלנו הם Dog Behavior Training ו-Dog Obedience Training.

עכשיו, בואו נניח שמצאנו את מילת החיפוש Dog Obedience Training בצורת Broad כמילת חיפוש שמוכרת (אני יודע שזה לא הכי הגיוני שזה יהיה ב-Broad, אבל תספגו את זה רק בשביל הדוגמא…). מאחר וה-Broad של Dog Obedience Training היא מילת חיפוש מוכרת, העלנו את המחיר לקליק ל-$1. מהצד השני יש לנו את ה-Exact של [Dog Behavior Training], שגם זו מילה מוכרת, ואולי אפילו יותר מהמילה הקודמת, אבל ההבדל ביניהם הוא שמצאנו שהתקציב הטוב ביותר עבור המילת חיפוש הזו הוא $0.45 לקליק.

עד כאן הכל בסדר. אבל אז מגיע הבלאגן של המילה ב-Broad. בעבר כל משפט חיפוש אשר היה מתוייג כ-Broad היה חיב להכיל את כל המילים של המושג הבסיסי ללא קשר לסדר. לדוגמא: אם הייתי מתמודד על ה-Broad של Dog Obedience Training, המודעה שלי הייתה מוצגת גם כאשר היו מחפשים Dog Training Obedience או Obedience Training for Dogs, אבל לא עבור Dog Obedience. עד כאן הכל ידוע וברור, אבל לאחר הרבה שינויים באלגורית, ושיפורים מתמידים, גוגל הביאו את ה-Broad לרמה כזאת שזה כולל גם מילים נרדפות או דומות.

למה הכוונה? בעידן של היום, עם הדוגמא הקודמת אם יחפשו Dog Obeidence Training (בשגיאת כתיב), המודעה שלנו תוצג. אבל זה בסדר, כי בסה"כ כולם רושמים עם שגיאות כתיב, ובמיוחד אני, כמו שנאמר העיקר הכוונה. אבל…. ופה מגיעה הבעייה. ה-Broad של גוגל, כל כך רגיש למילים נרדפות, עד כדי כך שגם אם אני אחפש Dog Behavior Training, המודעה שלנו תוצג!!! חיפשתי עם מילים שונות, אבל משמעות די דומה!

אז ראשית, מאחר וכל המנגנון מלאכותי, יכולות להיות מוצגות מילים כמילים נרדפות, שגוגל יחשוב שהם רלוונטיות אך הן לא יהיו רלוונטיות. על ידי כך, אנחנו סתם נשרוף כסף על קליקים. לכן חשוב מאוד לחבר את חשבון ה-AdWords לגוגל Analytics ובימיו הראשונים של קמפיין לעקוב עם אצבע על הדופק אחר מילות החיפוש. אם לא תעשו את זה, תוכלו לשרוף המון כסף. המון!!!

הדבר השני, והכואב יותר, זו המלחמת אחים שדיברתי עליה קודם. זוכרים שאני משלם $1 על Dog Obedience Training ו-$0.45 על [Dog Behavior Training]? אז זהו, מאחר ועל מילת החיפוש הראשונה אני משלם הרבה יותר כסף, יכול להווצר מצב שה-Quality Score עבור המילה הראשונה יהיה הרבה יותר גבוהה. ובמאבק QS בין שתי מילות החיפוש תנצח כמובן המילה היקרה, מבלי שנרצה בכלל. כפי שאתם רואים, כתוצאה מכך, אנחנו נשלם הרבה יותר כסף – בקמפיינים גדולים זה יכול להיות מאות דולרים ביום.

אז מה עושים, כדי להימנע מהמצב הזה? קודם כל מחלקים לכמה שיותר AdGroups, תשתדלו שבכל AdGroup לא יהיו לכם יותר מ-20 מילות מפתח יחודיות (שלושת ה-Match Types עבור אותה מילת מפתח זה מילת חיפוש אחת). לאחר שחילקנו לכמה שיותר AdGroups עושים מעקב עם גוגל Analytics וה-AdWords, איזה מילה קנינו ואיזה מילה קיבלנו. כאשר אנחנו יודעים בדיוק מה גוגל עושה, אנחנו נוסיף מילות חיפוש שליליות עבור ה-Ad Groups הרלוונטיים (-Negative -Keywords).

טיפול נכון בפרדוקס הנ"ל יכול לחסוך לכם המון כסף, ולהעלות את ה-ROI ברמה מטורפת!!! מקווה שתשכילו לבצע את זה כמה שיותר מוקדם. בכל מקרה, לפי דעתי, המצב האידיאלי עבור קמפיין הוא כאשר לא משתמשים כבר ב-Broad Match Types, אבל להגיע למצב כזה לוקח זמן!

בהצלחה לכולם!

15 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   16 במרץ 2008 בשעה 16:51
    (#)

    2 שאילתות לא קשורות לפוסט (פשוט זה הפוסט האחרון נכון לעכשיו ולא נתת דרך לתקשר איתך , אני מקווה שתקרא את זה)

     

    1 ) לפני כמה פוסטים היה לך פוסט של "עצות לבלוג או משהו כזה" , יש שמה 7 תגובות נכון לעכשיו , לא ענית עליהן ?!??!?!!!!?

     

    2 ) איפה אתה שם את דף הנחיתה שלך ? יש לך בלוג נוסף ? אתר ? ואיך עושים את זה עם כמה מוצרים לא מאותו תחום ? לדוגמא : רמקולים , ארונות , חביולות טיסה ?

     

    פותחים אתר לכל נישה ? ואז זה יוצא אתר עם שתיי עמודי נחיתה או משהו כזה …

     

    קיצר עם אתה יכול להסביר את הנושא הזה זה יעזור לי , ולעוד רבים אני מקווה

     

     

    תודה לך .

     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   16 במרץ 2008 בשעה 18:05
      (#)

      היי,
      לא עניתי לתגובות ב-"עצות לבלוג", כי זה הפך לפורום שאלות ותשובות, וזו לא הייתה המטרה. לכל מוצר יש דף נחיתה משל עצמו, וכן יש לי אתרים עם עמוד מידע אחד, בגלל זה קוראים לזה עמודי נחיתה.
      בהצלחה.

  2. האנונימית משבוע שעבר   16 במרץ 2008 בשעה 17:54
    (#)

    שוב תודה על פוסט מרתק ומועיל,

    ושוב שאלה: אם הבנתי נכון מדבריך, בחיבור חשבון ה-AdWords לגוגל Analytics, ניתן לזהות חיפוש של מילים נרדפות לא רלוונטיות בחיפוש ביטוי המוגדר כ – Broad. ושאלתי – איך, איפה רואים את זה?

     

    תודה מראש על התשובה. 

    • המיליונר בפיגמה   17 במרץ 2008 בשעה 1:17
      (#)

      אהלן אנונימית.
      תודה על המחמאות. מצטער שלא הגבתי לך עד כה, אני פשוט מכין מדריך לשאלתך.

      • האנונימית משבוע שעבר   18 במרץ 2008 בשעה 5:36
        (#)

        נפלא!

         

        מחכה בקוצר רוח. רוב תודות!

         

         

        • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 7:32
          (#)

          הוא כבר מוכן :) – שלום בית באדוורדס…

          • האנונימית משבוע שעבר   18 במרץ 2008 בשעה 17:19
            (#)

            המון תודה מליונר,

            אבל,

            נראה לי שפיספסתי משהו. אני לומדת ממך המון, אבל איכשהו דווקא את התהליך שפירטת ב"שלום בית באדוורדס" כבר גיליתי ואני מיישמת בעצמי (ואם אתה שואל אותי, אני חושבת, לפחות בהקשר של הקמפיינים שלי, שהסיבה העיקרית לשיפור התוצאות היא נוסח המודעה הממוקד הרבה יותר. הפחתת המחיר לקליק היא הבונוס). משום מה הבנתי שבגוגל אנליטיקס מתקבל מידע נוסף, כזה שלא נגיש רק באמצעות הדו"חות של אדוורדס.

             

            בכל אופן – תמשיך ככה – אני לומדת ממך הרבה!

            • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 17:59
              (#)

              שלום לך שוב,

              אני מאוד שמח שאת לומדת, מקווה שאני אמשיך לספק תוכן טוב ותמשיכי ללמוד כך :)

              בהצלחה.

  3. abstract   17 במרץ 2008 בשעה 11:16
    (#)

    מעניין שהפוסט הזה מאוד רלוונטי עבורי בימים אלה, ולמה?
    כי שמתי לב למרבה ההפתעה, שיש לי ad groups שיש להם הרבה הופעות,
    ואחרים עם מעט מאוד הופעות, למרות שהקמפיין מוגדר ללא האופטימיזציה (כלומר המודעות אמורות להיות מוצגות במידה שווה), וה QS של הקבוצות פחות או יותר זהה (לפחות על סמך מה שאני רואה).
    חשדתי שזה קשור לכפילות במילות מפתח, עכשיו אני יודע שיש לי עוד הרבה עבודה בהגדרה מדיוקת יותר של המילים.

    מה שלא ברור לי עדיין, איך יתכן ששתי וריאציות של מודעה מקבלות בערך 50% הופעות כל אחת, ווריאציה אחרת באותה קבוצה מקבלת כמעט 0% (ושוב, האופטימיצזיה מבוטלת).
    הרי המודעות רצות על אותן מילים, אז מה לא בסדר..?

    אשמח להארה בנושא.

     

    יש לי גם קמפיינים שהמודעות שלהן מסרבות להופיע, גם כשהמילות חיפוש פעילות, גם כשאני מעלה את המחיר המקסימלי לערך גבוה מאוד יחסית, גם כשאני שם מילות חיפוש כלליות ביותר…תמוה מאוד.

     

    • המיליונר בפיגמה   17 במרץ 2008 בשעה 21:24
      (#)

      יכול להיות שלא לוחצים על המודעה בגלל שהיא לא מספיק טובה, אתה תופתע מאוד כמה אפילו פסיק קטן יכול לשנות פלאים את יחס הלחיצה על המודעה. פשוט תחליף את המודעה עם ה-0% CTR…. בקשר למה שאמרת שהמודעות רצות על אותם מילים, תזכור המשתמש לוחץ על מודעות לא על מילים, פשוט תשנה את המודעות שלא פועלות.

      ותזכור את חוק 80/20 – תמיד יהיו לך מילים, קבוצות, קמפיינים יותר פופולריים מהאחרים, כך זה בטבע!

      בהצלחה.

  4. פלאפל   15 במאי 2008 בשעה 18:24
    (#)
    אהלן מליונר,
    אתה לא יודע איזה אור בקצה המנהרה אתה בשבילי!!!
    אני גם התחלתי להתבחבש לאחרונה עם כל הנושא, ומאחר ואין לי את ההון ההתחלתי הקטן, הכל זז נורא לאט. מקווה למצוא לזה פתרון ובהקדם!
    גיליתי את הבלוג שלך אתמול, ואני קורא אותו פוסט אחרי פוסט. מילה אחרי מילה!!
    מדהים לראות את הנחישות והמסירות שלך, את הארגון, את ההצלחה המדהימה, ומעל לכל- את הנכונות שלך לתת מעצמך לאחרים… יישר כוח גבר!! עד 120 (מליון דולר)
    יש לי כמה וכמה שאלות, שאני מאד אשמח לקבל עליהם תשובה ממך…
    1) איך אתה מקשר את Adword ל- Google Analitics?
    האם הגיוני להסיק שאם אין לך דף נחיתה משלך אז אין לכך כל משמעות?
    2) ראיתי שכתבת שתצרף דף נחיתה שלך לדוגמא, אבל טרם מצאתי אחד כזה. האם פספסתי אותו איפשהו או שלא פירסמת אותו עדיין? במידה ולא, אני מאד אשמח לראות את כיוון העבודה שלך…
    3) האם אתה כותב דף נחיתה לכל מוצר ומוצר? נשמע לי המווווון עבודה. במיוחד בהתחשב בעובדה שכל כך הרבה קמפיינים עוברים הפלה.
    4) האם אתה רוכש/מבקש עותק מכל איבוק על מנת לכתוב את דף הנחיתה או שאתה מסתמך בעיקר על דף המכירה של המוכר ופורומים בתחום?
    אלו השאלות שלי לבינתיים. אשמח מאד לקבל את תגובתך.
    אגב, ממש אהבתי את איך שאתה משתף גם בתהליכים שעוברים עלייך תוך כדי המסע- אני קורא אותם בשקיקה לא פחות מאשר את הפוסטים על הרווחים!! :)
    המשך כך גבר,

    פלאפל

    • המיליונר בפיגמה   16 במאי 2008 בשעה 21:50
      (#)

      אהלן פלאפל,

      אני שמח שאתה נהנה מהבלוג, ותודה על המחמאו. אין לי תשובות לכל השאלות שלך, אבל אני אנסה לעזור במה שאני יכול…

      1) אני לא זוכר, כתבתי את זה איפשהו, או שתחפש בעזרה של גוגל.
      2) לא צירפתי עדיין, ברגע שאני ארגיש שאני יושב על זרי דפנה, אני אכתוב אחד, במיוחד בשביל האתר. זה משהו שלוקח המון זמן, ואת הזמן הזה אין לי.
      3) כן, אני כותב דף נחיתה לכל מוצר, ולפעמים מספר דפי נחיתה. נשמע לך הרבה עבודה? אז בוא אני אשאל אותך דבר כזה… נניח ולוקח לך לכתוב 2 עמודי נחיתה ביום. אם במשך חודש, בימי החול (לא שישי-שבת), תכתוב כל יום 2 עמודי נחיתה, תקבל 44 עמודים בחודש. אני מבטיח לך, ש-5 מתוכם יכולים להניב לך לפחות רווח של 20,000 ש"ח בחודש. והכל הכנסה פאסיבית. עכשיו, לך תהיה תכניתן בחרת הייטק, תקרע את התחת חודש שלם, תקבל 20,000 ש"ח, ו… בחודש הבא תצטרך לקרוע את התחת עוד פעם! בשיווק שותפים לא…
      4) אני מסתמך על המון מקורות, וכן, אני גם רוכש את האיבוק מידי פעם…

      תודה שוב על המחמאות,
      ומקווה שהתשובות עזרו לך.

  5. pongo   5 בנובמבר 2008 בשעה 1:13
    (#)

    מליונר שלום,

     

    אתה ללא ספק מקור השראה בשבילי.. אני כבר שנה וחצי מדשדש בתחום..

    לפני כיומיים נתקלתי בבלוג שלך.. 

    התחלתי לקרוא פוסט פוסט.. אחרי כ 20 פוסטים.. עשיתי PAUSE לכל הקמפיינים שלי.. עד שאשלים את הקריאה.. ואצא לדרך מחדש חדור מוטיבציה ונחוש  במוסר עבודה!!

     

    המון תודה קודם כל!!

     

    שנית, רציתי לשאול האם זה חוקי מבחינת גוגל לייצר 2 קמפיינים זהים ברמת מילות המפתח וליעדכל אחד מהם למדינה שונה? או שזה נחשב שימוש כפול במילים..

     

    תודה רבה!!

     

    אתה עושה עבודה מדהימה!!!

  6. Packers and Movers Bangalore   30 בנובמבר 2020 בשעה 8:17
    (#)

    Packers and Movers Bangalore – Reliable and Verified Household Shifting Service Providers Give Reasonable ###Packers and Movers Charges. Cheap and Best Office Relocation Compare Quotation for Assurance for Local and Domestic House Shifting and Get estimates today to save upto 20%, ***Read Customer Reviews – @ https://packersmoversbangalore.in/

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!