המדייה באייר הנבון: איך להפול שקל לשנקל; אגורה 1 בכל פעם?

ב-12 השנים האחרונות, יצא לי להסתובב בהרבה כנסים בעולם. יצא לי לפגוש הרבה משווקים דיגיטליים. ב-12 השנים הללו, יצא לי גם לרכוש לא מעט מדייה.

רכשתי מדיה בגוגל, פייסבוק, בינג, טאבולה, אווטבריין ועוד רשתות רבות אחרות. יצא לי לרכוש מדיה ישירות מבעלי האתרים, מברוקרים ומרשתות. רכשתי פופים, נייטיבים, סרץ', דיספליי וכמעט כל פורמט שקיים. ברוב המקרים, בסופו של דבר יצאתי רווחי.

חברי המשווקים הדיגיטליים שפגשתי לאורך השנים, תמיד שואלים אותי: "יגאל, איך אני עושה סקייל לקמפיינים שלי?"

והתשובה היא יותר פשוטה ממה שחושבים…

מעלים תקציב או משכפלים את הקמפיינים הקיימים.

כן, אני יודע… קל להגיד את זה… בפועל זה לא כזה פשוט.

כשאני שומע שאלה כזאת, אני מתרגם אותה לשאלה הבאה: "איך אני מאיץ מ-0 ל-100 ב-Seat Mii שלי בתוך 3 שניות?"

זו אחת הבעיות המרכזיות שיש למדייה באיירים. הם נוהגים בסיאט מי, אבל חושבים שיש להם פרארי.

אחת התובנות החשובות שלי לאורך השנים היא שקמפיינים מוצלחים עושים סקיילינג לעצמם. קמפיינים מוצלחים צומחים לבד. בלי שיגדילו אותם.

זה ממש כמו בני אדם. לרוב, בני אדם יגיעו לפוטנציאל הגובה הגנטי שלהם, +- כמה סנטימטרים על הרגלים כאלה ואחרים.

אבל איך בונים קמפיינים כאלה? איך בונים קמפיינים עם גנטיקה טובה?

בקצרה, צריך להסתכל על קמפיינים כמו על השקעות…

בשנת 1996 וורן באפט רכש את חברת הביטוח גייקו. מה שמיוחד בהשקעה הזו, הוא שוורן באפט דגר על הביצים 44 שנים. הוא המתין להזדמנות הנכונה. הוא רצה לרכוש את גייקו עוד קודם, אבל ההזדמנות לא הייתה טובה. לכן הוא המתין…

לפני שלושה שבועות, חזרתי מכנס ה-Platinum של קליקבנק. בכנס הזה, לראשונה מזה שנים לא שאלו אותי "איך אני עושה סקייל למדייה שלי?". זה הפתיע אותי מאוד.

בהקשר של מדייה, השיח של כולם היה סובב סביב השאלה "איך אני משיג אקאוונטים של פייסבוק?"

והתשובה שלי לשאלה? אני לא מפרסם בפייסבוק.

אני מקווה שלא ייקח לי 44 שנים עד שאני אחזור לפרסם בפייסבוק. אני פשוט חושב שהסיכויים שלי להיות המדייה באייר הכי טוב בפייסבוק בתקופה הזו הם נמוכים.

אתם מבינים?

עולם האונליין הוא עולם מאוד דינמי. בדיוק כמו עולם ההשקעות.

כיום, בשביל להצליח בגדול בפייסבוק יש 2 דרכים:

  1. לפרסם פרסום אגרסיבי, לחכות לבאן של פייסבוק ולהחליף אקאוונט (משהו כזה, אני לא בקיא בפרטים ממש)
  2. לייצר קריאייטיבים ברמה גבוהה

אני לא חושב שהניצול הכי טוב של הסקילסט שלי הוא בהשגת אקאוונטים ואני גם לא רוצה להיות טוב ביצירת קריאייטיבים ברמה גבוהה.

לכן 2019 זו השנה הראשונה (בתחילת השנה היה לי עוד קמפיינים) אחרי הרבה שנים שאני לא משקיע כלום בפייסבוק.

אבל אני לא מובטל, אני כן משקיע במדייה… רק לא בפייסבוק…

לא כל העולם זה פייסבוק.

כמו שאתם רואים, אני לא מתעקש על פלטפורמה בכל מחיר.

אני מאמין שעם הגישה הנכונה, גם אידיוט יכול להראות כגאון. לעומת זאת, אם הגישה לא נכונה, גם גאון ייצא אידיוט. האמינו לי, בדקתי את כל האפשרויות. בגלל זה אני בוחר את הקרבות שלי היטב.

על כך ועוד על איך להסתכל על מדייה באיינג כמו על השקעות אני הולך להציג בכנס DMIEXPO בסוף החודש. זה לא לינק אפיליאייט (אני לא מרוויח כלום אם מישהו יחליט להגיע או לא להגיע), סתם חשבתי שאם אני מציג אזרוק מילה.

נ.ב. אני נוהג ב-SEAT MII, ואני לא חושב שיש לי פרארי. אבל אני רוצה לראות פרארי מצליחה לחנות כך!

5 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אייל   3 בנובמבר 2019 בשעה 16:15
    (#)

    מגיע לכנס רק בזכות יגאל ויהי מה

  2. ערן   3 בנובמבר 2019 בשעה 17:00
    (#)

    אני עם אייל
    איזה כיף שאפשר ללמוד מיגאל על הבמה
    אני מגיע גם!

  3. עומר   4 בנובמבר 2019 בשעה 10:23
    (#)

    רק רוצה להגיד לך תודה.
    בערך מהצבא אני קורא את הבלוג שלך בערך מ2012.
    ואתה אחד מהאנשים שבזכותם נכנסתי לעולם הזה.

    רק שתדע שאתה גיבור שלי ושל עוד כמה משווקים.

    לצערי אני כרגע לא בארץ ואני מאוד מקווה שיתאפשר לי להגיע לראות אותך פעם אחת במציאות.

    בהצלחה.

  4. שי   18 בנובמבר 2019 בשעה 23:15
    (#)

    "נהייתי בדיחה בעיני עצמי, בדיוק כמו מכבי חיפה" – האמת היחידה מכל הקשקושים שלך!!!!

  5. M   25 בנובמבר 2019 בשעה 13:43
    (#)

    אני אתרגם לעברית את מה שמכובדנו כתב פה…

    התחרות צימצמה את המרג'ינים, מחירי הטראפיק עולים. לרוב האפיליאטס אין שום יתרון על מפרסמים אחרים (כמו exclusivity או עמלה גבוהה יותר) לכן אין להם באמת זכות קיום וברגע שהם מנסים לעשות סקייל הCPA עולה והם מפסידים כסף.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!