תשובות ל-5 שאלות על קידום אתרים, ששואלים יותר מ-5 פעמים ביום!

אני ממשיך במסע הלימוד שלי של קידום אתרים אורגני ואני חייב להגיד לכם, שזה מדהים לראות איך כל מה שאני מאמין בו מתחבר לפתע. אתם יודעים שאני מאמין בקארמה ולאורך כל הבלוג (ובחיים בכלל) אני מובל על ידי המשפט "תאירו לאנשים את הדרך והעולם יאיר לכם בחזרה". מאז שהכרזתי בבלוג שאני מתחיל ללמוד קידום אתרים אורגני לשם שיווק תוכניות שותפים, אני מרגיש שכל העולם נחלץ לעזרתי ואני מקבל המון פניות מאנשים מובילים בתחום הקידום אתרים ברשת הישראלית (ואף בעולמית) אשר מנסים לעזור לי להצליח בתחום לפחות באותה המידה בה הצלחתי בפרסום ממומן.

אחד מאותם האנשים הוא פבל ישראלסקי! מומחה קידום אתרים תוצרת כחול-לבן ואחד מהמובילים בארץ. מי שלא מכיר את בלוג קידום אתרים אשר פבל כותב, חייב להתחיל להכיר. זהו אחד ממקורות המידע שלי, מהם אני ניזון בדרך להצלחה בתחום. פבל שגם הוא מאמין בקארמה ותרומה לכלל, החליט לעשות מעשה ולכתוב פוסט אורח, לאחר שתסיימו להשכיל מהפוסט, אני ממליץ לכם להמשיך את הקריאה בבלוג של פבל, אשר בהחלט מספק ערך רב לקוראים והמעריצים שלו.

תשובות ל-5 שאלות על קידום אתרים, ששואלים יותר מ-5 פעמים ביום!

יגאל, ראשית כל רציתי לפרגן ולברך אותך על הבחירה להיכנס גם לעולם קידום האתרים האורגני. בתור אחד שנושם את זה יום יום, אני מודה שזה ממכר כל פעם מחדש! (לכל אנשי ה-PPC שמרימים גבה, בהמשך אשתדל לפרסם פוסט בו אסביר עד כמה ישנה תלות מסוימת בין 2 העולמות, כך שאין ממש ממה לדאוג – יגאל לא יעזוב את עולם ה-PPC כל כך בקלות :) ).

מדי יום אני מסייר בפורומים שעוסקים ב-SEO וכל פעם מחדש נתקל באותן שאלות קבועות (זה טבעי, מדובר בבעיות הנפוצות ביותר). לכן חשבתי שבפוסט הבא אציג את התשובות לחמשת השאלות הנפוצות ביותר – מנקודת המבט שלי. אני מניח שרובכם עוסקים בעיקר ב-PPC, והבנה מעמיקה של התשובות לשאלות הבסיסיות הללו, תקל עליכם בכניסתכם לעולם קידום האתרים.

1. למה האתר שלי לא מופיע בגוגל? הרי הוספתי אותו לגוגל וגם קישרתי אליו מהרבה מקומות!

אני מניח שזו השאלה הנפוצה ביותר, בעיקר בגלל שכולנו בסופו של דבר רוצים להנות מטראפיק אורגני. כולנו רוצים לחפש שאילתה כלשהי ולראות את האתר שלנו מופיע בין תוצאות החיפוש. אז קודם כל הוספת האתר לגוגל זה לא פתרון. מדוע? כי לא זו הפעולה לה גוגל מחכה בכדי לרצות להוסיף את האתר, זה לא שרק ככה הוא ידע על קיומו. חשוב להבין שהאינטרס של גוגל זה לרצות להגדיל את האינדקס שלו, כך שהוא לא ממש זקוק לאישור שלכם.

הדרך הטבעית של גוגל להוסיף אתרים לאינדקס היא להגיע אליהם באמצעות קישורים מתוך אתרים אחרים. ברגע שהגוגלבוט רואה הפניה לכתובת שאינה מוכרת לו, הוא מוסיף אותה לאינדקס (כמובן שמהרגע שהוא נתקל ב-URL כזה ועד לרגע שזה נכנס באופן קבוע לאינדקס לוקח 6 שלבים נוספים).

ונניח שיש קישורים ברשת שמפנים לאתר למה בכל זאת הוא לא מופיע? יכולות להיות כמה סיבות לכך:

  • אפקט ארגז החול לפעמים קיים – כחלק מתהליך בקרת האיכות של תוצאות החיפוש, אתרים חדשים בד"כ נבדקים שאכן ראויים להיכלל באינדקס. התהליך הזה לפעמים לוקח זמן מה.
  • תוכן משוכפל או אתר מראה – אם בעל האתר העתיק תכנים (ממקורות מאונדקסים), ייתכן מאד כי דפי האתר שלו לא יוצגו בתוצאות החיפוש כי יופעל עליהם פילטר.
  • גוגל מאנדקס רק אתרים שהוא יכול לזחול – יכול להיות שהאתר לא היה באוויר בזמן שהגוגלבוט ביקר בו. סיבה אחרת היא מבנה URLים לא זחילים באתר.
  • הקישורים יוצאים מדפים לא מאונדסקים – איך גוגל יוכל להגיע לאתר שלכם, אם הוא עדיין לא מכיר את הדפים שמהם יוצאים הקישורים אליכם?
  • האתר משתמש בטכניקות קידום לא אתיות – במקרים מסויימים של Black Hat, האתר עשוי לעוף לגמרי מהאינדקס (ban) ולא רק לקבל עונש.
  • פרופיל קישורים לא טבעי – גוגל "צופה" מהצד בכל אתר ומייחס לו פרופיל קישורים מסוים. הפרופיל מייצג את כמות הקישורים שמתווספים לאתר על ציר הזמן. ברגע שהאתר יקבל כמות גבוהה מאד של קישורים על בסיס קבוע (כשהפרופיל שלו נוגד זאת), גוגל יזהה זאת כפעולה לא טבעית.
  • Over Optimization (אופטימיזציית יתר) – כלומר העמוד או כל האתר, בנויים עבור מנועי החיפוש ולא עבור בני אדם. זה יכול להתבטא בצפיפות גבוהה מהרגיל, אחוז נטישה גבוה (bounce rate) ועוד. תאמינו לי, גוגל יכול להבין האם האתר שלכם מועיל לבני אדם.

* הסיבות שהצגתי מתייחסות גם למקרה בו מדובר באי הופעתו של כל האתר בתוצאות וגם למקרה בו רק עמוד אחד או יותר לא מופיעים. ישנן כמובן עוד הרבה סיבות אך הצגתי את העיקריות.

2. איך אפשר להשיג קישורים לאתר שלי? מהן הדרכים הכי אפקטיביות?

קישורים, הוא כנראה הגורם הכי מכריע בקידום האתר כאשר מדובר בסביבה תחרותית. אני יכול כמובן להתחיל ולכתוב כאן את כל הדרכים המקובלות, שאפשר למצאו בקלות בגוגל כמו: הפצת מאמרים, אינדקסים, מדיה חברתית, החלפות, פורומים וכו'. אבל מה הטעם? אם כל הדרכים הללו נגישות לנו, איך זה שבכל זאת יש בסוף מישהו שרק הוא במקום הראשון? למה דווקא הוא?

אני מאד מסכים עם מה שאורן שץ אמר בסרטון:

…"מבחינתי הדבר החשוב ביותר, זה מה שהמתחרה שלך לא יודע. זה כל אותם דברים קטנים שאתה יודע לעשות שבסופו של דבר המתחרה שלך לא עשה אותם. וזה נותן לך את היתרון התחרותי האמיתי בקידום אתרים מקצועי"…

(הרבה Alt+Tab הייתי צריך לעשות כדי לצטט את הקטע הזה בדיוק כפי שהוא נאמר :) ).

בסופו של דבר, מכיוון שקישורים מהווים למעלה מ-70% מכלל הגורמים שמשפיעים על קידום האתר, כאן הערך המוסף שלכם והיצירתיות צריכים לבוא לידי ביטוי ובכך להוות יתרון על המתחרים.

התשובה הזו אולי נשמעת מתחמקת משהו – אך זו האמת. זו המציאות שצריך להתמודד איתה בעולם ה-SEO. לשם הנוחיות תוכלו למצוא בפוסט של ארון וול 101 דרכים להשיג קישורים, אלו הדרכים המוכרות שכדאי להשתמש בתור התחלה. מעבר לכך, צרו תוכן איכותי ומועיל, כזה שיגרום לאנשים לרצות לקשר אליו. יש לכם רעיונות שתרצו לשתף? תרגישו חופשי לחשוף אותם בתגובות.

3. במה תלוי דירוג האתר שלי עבור מילת מפתח ספציפית?

מאט קאטס (ראש מחלקת הספאם של גוגל), טען השנה כי ישנם למעלה מ-300 גורמים שמשפיעים על הדירוג. אני אנסה לרכז את חלקם הקטן בתת הקבוצות הבאות:

  • Keywords Targeting – שילוב מילת המפתח באזורים השונים בדף שרוצים לקדם, כגון: כותרת ראשית ומשנית, טייטל, URL, טקסט, קישורים פנימיים שמפנים לדף ועוד.
  • פרופיל גידול קישורים חיצוניים – הפרופיל הזה מבטא את תדירות, כמות ואיכות הקישורים החיצוניים שהאתר\דף מקבל על ציר הזמן. למתכנתים שבינינו, אפשר לחשוב על הפרופיל הזה כמו על Class ב- C++ בעוד שכל קישור הוא אובייקט שנוצר ממנו. אגב, לגוגל יש את היכולת להבין אם מדובר בפרופיל טבעי או לא.
  • התאמה לשוק המקומי – במידה ונרצה לקדם את האתר בגרסת גוגל מקומית כלשהי (co.il, co.uk, de, fr וכו'…), נצטרך לדאוג לבצע מספר פעולות נוספות כגון: להגדיר ב- Google Webmaster Tools מהי המדינה אותה מטרגטים, להשיג קישורים מאתרים עם TLD של אותה המדינה וכאלה שגם מאוחסנים על שרתים מקומיים, תדירות בניית קישורים מקומית ועוד).
  • ה-SEO שהמתחרים עושים – זה ללא ספק משפיע על הדירוג. ייתכן מצב שתעשו את כל הפעולות שצריך על הצד הטוב ביותר ובכל זאת לא תראו התקדמות משמעותית. זה לא שאתם לא עושים SEO טוב, אלא פשוט המתחרה שלכם עושה אותו טוב יותר. בזמנו יצרתי סרגל כלים לקידום אתרים שמכיל גישה למגוון "כלי ריגול" על אתרי המתחרים, זה עשוי לעזור לכם.
  • רמת ה-Authority שיש לדפי האתר ללא ספק נוכל לראות הרבה אתרים סמכותיים (בעלי רמת authority גבוהה) עבור שאילתות חיפוש תחרותיות. הסמכות נמדדת ע"י מספר גורמים כגון: כמות הדומיינים שמפנים לדף\אתר (“ILDs” – In Linking Domains), ה- Pagerank המשוכלל של כל האתר (כן, יש דבר כזה) ועוד.
  • רמת ה- Trust שיש לדומיין המדד הזה נמדד בהתאם לאלגוריתם ה- TrustRank. הסבר קצר על האלגוריתם: נבחרו 300 אתרים טהורים כמו אתרים ממשלתיים, מוסדות חינוכיים, ארגונים ועוד (בעלי רמת Trust 1). כעת האלגוריתם עובד בצורה הבאה – ככל שמתרחקים מהאתרים האלה (מבחינת הקישורים), כך ה-Trust יורד. כלומר הנחת היסוד היא שאתר עם רמת אמון גבוהה לא יקשר לאתר ספאמי, אך ככל שזה מתרחק, כך זה נהיה פחות בשליטתו. בעקרון אפשרי אך קשה מאד לדעת מהי אותה קבוצת 300 האתרים שנבחרו.

4. איך להעביר אתר לדומיין אחר מבלי לפגוע בקידום שלו?

בגדול המטרה היא להימנע מהמצב בו גולשים יקבלו שגיאה 404 כאשר: יקליקו על קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים, או יקליקו עליו בתוצאות החיפוש. להלן מספר טיפים שיעזרו לעשות את המעבר על הצד הטוב ביותר:

  • הפניות קבועות - צרו הפניות קבועות 301 מהכתובות הישנות לחדשות. מומלץ קודם כל לבצע את ההפניות ורק לאחר מכן להעביר פיזית את התוכן. חשוב להעביר בדיוק כל דף, לדף התואם לו בכתובת החדשה ולא להעביר את כל הדפים לעמוד הבית – זה עשוי לפגוע בחווית המשתמש.
  • קישורים חיצוניים - חפשו ברשת אחרי קישורים חיצוניים ופנו לבעלי האתרים בבקשה לשנות אותם. הקישורים הללו עדיין ימשיכו להעביר כוח בגלל ה-301 אבל אם יש אפשרות, עדיף שיפנו לכתובת החדשה. כדי למצוא את הקישורים שמפנים לאתר, ניתן להיעזר בכלי Yahoo Site Explorer.
  • קישורים פנימיים – אם העתקם את התוכן כפי שהוא מהישן לחדש, יש לתקן את הקישורים. עברו על כל הקישורים הפנימיים שלכם באתר החדש ותקנו את ה- Target URL שלהם.
  • תעדכנו את גוגל שעברתם – בתוך Google Webmaster Tools הגדירו שינוי כתובת. כמובן רק אחרי שהוספתם את החדש לפנל ועשיתם לו ואלידציה.

5. מתי עדיף להשתמש בסאב דומיין ומתי בסאב דירקטורי?

נניח שאתם רוצים ליצור בלוג באתר – האם כדאי להשתמש בסאב דומיין או בסאב דירקטורי? הוספתם שפה חדשה לאתר, איפה היא תשב? השאלה הזו עולה הרבה פעמים בהקשרים שונים. להלן ההסבר והנימוקים שלי.

סאב דומיין נחשב למעין אתר נפרד, אף על פי שזה עדיין יושב על אותו הדומיין. לכן ההתייחסות אליו גם תהיה בהתאם: הלינקים משם יחשבו כביכול לחיצוניים, התוכן שיתווסף שם לא ממש יתרום לתוכן הכולל של הדומיין ועוד. בעוד שסאב דירקטורי (תיקייה) זהו חלק אינטגרלי באתר: קישורים ממנו לדפים אחרים ייחשבו לפנימיים, התוכן שיתווסף בו יעבה את התוכן הכולל של כל האתר וכו'. השאלה הנשאלת היא מתי כדאי להשתמש בכל אחד מהמקרים? כדי לענות על התשובה, פשוט צריך להשתמש בהגיון בריא ולהגדיר מטרות. כל אחת מהשיטות יכולה להתאים, השאלה מה רוצים להשיג. אי אפשר להגיד שעבור בלוג למשל, הכי טוב תמיד להשתמש בסאב דירקטורי.

נסתכל על 2 הדוגמאות הבאות וננתח את השלכות ה-SEO שלהם:

  1. יש לי פורטל מוביל בנושא רכב ואני רוצה להוסיף בו פורום – האם אני רוצה להוסיף אותו בכדי שיעבה את תוכן האתר? אני מניח שכן, מדובר בפורום שכנראה ידונו בו בנושאי רכב, לכן אם אוסיף אותו תחת סאב דירקטורי יהיה לי UGC קלאסי (User Content Generator). אבל מצד שני, אני גם יכול להחליט למקם אותו בסאב דומיין ואז להנות מהקישורים שיפנו לאתר הראשי אותם אשים בסיידבר – הם ייחשבו כחיצוניים. אבל אני מניח שמכיוון שאני פורטל, קישורים לא חסר לי – כולם כבר מקשרים אלי. לכן במקרה הזה (ובמקרה של בלוג למשל) הייתי בוחר בסאב דירקטורי.
  2. אני מעוניין לוסיף שפה נוספת לאתר שלי - כשרוצים להוסיף שפה לעומת זאת, הסיפור שונה. אם אצור שפה על סאב דירקטורי, התוכן שייתווסף לא יתרום לתוכן הכולל של האתר משום שהוא בשפה אחרת. בנוסף אני ארצה להיות מדורג עם העמוד הזה בגוגל בשפה מקומית שלהי וזה יכול להוות בעיה. למה? כי מבחינת הדירוג, לאתר נפרד (סאב דומיין) יש יותר סיכויים להופיע בראש תוצאות החיפוש מאשר לדף מתוך אתר (תיקייה). חסרון נוסף: אינדקסים בהם אי אפשר להוסיף תיקיות. במקרה הזה ללא ספק נכון יותר לבחור בסאב דומיין.

האמת היא שיש עוד הרבה מאד שאלות נפוצות ואולי אפילו יותר נפוצות ממה שהצגתי. אך הסיבה שבחרתי דווקא אותן היא מכיוון שהן כוללות התייחסות למגוון רחב של נושאים, מהם ניתן ללמוד על אופן העבודה והדירוג של גוגל. חשוב שתקחו את הדברים שכתבתי בערבון מוגבל, אני לא מהנדס שעובד בגוגל. הדברים נכתבו מנקודת המבט האישית שלי בלבד ומבוססות על הידע והנסיון האישי שצברתי בשנים האחרונות.

ועכשיו הבמה שלכם!
יש לכם הערות שהייתם רוצים להוסיף? שאלות שהייתם רוצים לשאול? אתם מוזמנים להוסיף בתגובות כל שאלה שרק עולה לכם, בתקווה שנוכל ליצור פה דיון פורה.

=======================================

פינת הקארמה

תודה לפבל על הפוסט המעניין, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא בבלוג של פבל (AskPavel.co.il).

נוסף על כך אני רוצה להזכיר לכם, שאתם מוזמנים לשאול שאלות בנושא קידום אתרים את אריאל אוזיק (מומחה נוסף לקידום אתרים מן השורה הראשונה). את השאלות שלכם תשאירו בתגובות לפוסט הזה. לא כל יום ניתנת הזכות לשאול שאלות פתוחות מומחה קידום אתרים ברמה של אריאל.

שיהיה לכולם בהצלחה,
תודה רבה לפבל,
ותקדמו בנעימים :)

60 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אייל   16 בנובמבר 2009 בשעה 15:00
  2. The Joker   16 בנובמבר 2009 בשעה 15:02
    (#)

    הוספתי את הבלוג של פבל למועדפים.

    תודה פיג'מה.

  3. נינגה עם כנפיים   16 בנובמבר 2009 בשעה 18:22
    (#)

    ראשית תודה רבה על הפוסט וכבוד ליגאל על השדרוג לגישת פרגון הבמה בבלוג. זה בהחלט מפרה.

    שאלתי:

    האם אתה מאמין בשימוש בכלים שיוצרים רשתות של בלוגים בעלי תוכן משוכפל (אבל אחרי אדפטציה ושינויים) או כל מיני פתרונות "מעניינים" כאלה?

    אומנם טרם ניסיתי כלים כאלה, אך ההרגשה שלי היא שמרבית הכלים שמציעים יתרון או "קיצור דרך" שוחררו אחרי שכבר גוגל הפסיק להתייחס ליתרונות שלהם. אשמח לשמוע אם היה לך נסיון אחר ?

    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:34
      (#)

      תשמע,

      לגבי תוכן, אני לא מאמין בתוכן אוטומאטי למעט Article Spinners וגם, כשהמאמרים האלה הם לא חלק מהאתר שלי, אלה מפורסמים בתיקיות מאמרים.

      לגבי כלים אוטומאטיים, יש כלים אוטומאטיים טובים שיש להם הרבה כח. כמו שבן פארקר אומר: "With great power comes great responsibility". צריך לדעת להשתמש בהם, אם אתה מתפתה אחר קיצורי דרך זה לא יעזור לך.

      בהצלחה.

  4. DaveUSA   16 בנובמבר 2009 בשעה 19:47
    (#)

    וולה יגאל
    גם אני מעמין בקארמה וש שום דבר בחיים לא קורה במקרה
    בידיוק הלילה הגעתי לבלוג של פבל ולא הצלחתי לעצור עד שלא קרתי כמאת את רובו
    הלכתי לשון במחשבה שמחר שולח לך לינק לאתר

    גדול, הקדמת אותי : )
    תודע על המידע
    פבל אחלה בלוג

  5. Moti   16 בנובמבר 2009 בשעה 20:20
    (#)

    פוסט יפה, גם אני אוהב את הבלוג של פבל יש שם תוכן טוב!

  6. אלעד   16 בנובמבר 2009 בשעה 20:52
    (#)

    פשוט מצוין ! אחלה פוסט, אחלה המלצות להמשך הלמידה !

  7. יוסי   16 בנובמבר 2009 בשעה 23:08
    (#)

    החכמתי,תודה!!!

  8. גידי   16 בנובמבר 2009 בשעה 23:47
    (#)

    אחלה פוסט, אני מקווה שאתה (יגאל) תחלוק קצת מהניסוי והטעיה המפורסמים שלך גם בנושא הזה

    ואם אנחנו כבר בענייני קארמה, אז טיפ מהניסיון (הלא רב) שלי ב SEO – לפעמים קישור אחד מאתר מסוים אחד, יכול להעיף את אתר שלכם למעלה ולעקוף מתחרים עם אתרים מושקעים בהרבה.

  9. עודלארווחי   17 בנובמבר 2009 בשעה 10:44
    (#)

    שאלה שישית: כמה זמן לוקח מאז שמבצעים שינויי SEO בדף (שכבר מאונדקס) עד שהם באים לידי ביטוי בתוצאות החיפוש? נניח שגוגל כבר ביקר בדף המחודש, האם השינויים באים לידי ביטוי מייד או שלוקח לגוגלר זמן לעכל אותם/לשלב אותם בתוצאות החיפוש?
     
    ושביעית (טוב חצי טיפ חצי שאלה): אני מקדם מספר אתרים די דומים באופן אורגני, אחד מהם הרצתי גם ב PPC , כל האתרים משולבים בGoogle Analytics. יש לי הרגשה שאת האתר שהרצתי ב ppc גוגל אוהב יותר. בהסתמך על הטראפיק מ ppc ה- bounce rate היה ממש נמוך וזמן השהייה באתר היה גבוה. יכול להיות שגוגל משתמש במידע הזה כדי לתת יותר (או פחות) ערך לאתרים? אם כן (ואם יש לך אתר טוב) יכול להיות רעיון לא רע להריץ אותו קצת ב ppc (כשהוא רשום באנליטיקס) אפילו במחירי הפסד.

    • בובי   18 בנובמבר 2009 בשעה 17:58
      (#)

      היי עודלא..
      גוגל זה כמו יצור חי ונושם, ולכן דברים לעיתים לוקחים זמן ובאים בהדרגה.
      התכונה החשובה ביותר שיכולה להיות למקדם אתרים SEO היא… סבלנות! מה שתעשה עכשיו ישתלם בעתיד, לפעמים הרחוק.

      לגבי ה PPC, זו שאלה שגם שאלתי את עצמי מס' פעמים. אשמח לקבל עוד תובנות בנושא.

    • פבל ישראלסקי   20 בנובמבר 2009 בשעה 0:23
      (#)

      6. תדירות סריקת הדף תלוי בגורמים רבים כמו: PR של הדף, האם sitemap.xml מוגדר ב- google webmaster tools, מהו פרופיל תדירות עדכון התכנים ועוד.

      7. מעולם לא הוכח או הוצהר רשמית מפי גוגל, אך רוב הקולגות שלי טוענים כי קיים קשר בין ה-PPC ל-SEO

      • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:41
        (#)

        אני אתן לכם דוגמא.

        בואו נניח והייתם רואים בחורה במועדון. הייתם יודעים בדיוק מה היא אוהבת. איזה צבע היא אוהב, מה המאכל האהוב עליה, איך קוראים לכלב שלה וכו… לא הייתם משתמשים במידע הזה?

        אני מאמין שגוגל משתמש בכל פיסת מידע שיש לו, מהסיבה הזו אני לא משתמש באנאליטיקס ולא ב-Webmaster Tools. זה לא אומר שגוגל עדיין לא יכולים לדעת עליי הכל, עם זאת יהיה להם הרבה יותר קשה.

        לפני כמה שנים, הייתה לי התערבות עם חבר. החבר טען שגוגל לא משתמשים במידע של AdSense בשביל המנוע חיפוש. את מה שאני מאמין בו רשמתי קודם. אם לגוגל יש מידע כלשהו, הם ישתמשו בו.

        ההוכחה שלי הייתה מאוד פשוטה, להעלות אתר חדש בלי לינקים. לשים שם אדסנס, ולהכנס לאתר מספר רב של פעמים דרך פרוקסים. נחשו מה? גוגל אינדקס את האתר בתוך מספר שעות….

        למי שסקרן לדעת, לא היה את הטולבר של גוגל.

        לגבי PPC VS SEO, עד שהאתר SEO שלך לא גדול מספיק, אל תערבב בין SEO ל-PPC, אחרת יש סיכוי שגוגל ישרוף לך את האתר SEO מבחינת PPC וזה חבל…

        • עודלארווחי   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:56
          (#)

          היי יגאל
          תודה על המידע, גם אני מאמין שגוגל משתמשים במידע מאנליטיקס. למרות שקראתי בבלוג של מוטי החותך שהעמדה הרשמית של גוגל היא שלא משתמשים במידע כי זה יהיה לא הוגן כלי אתרים שלא התקינו אנליטיקס.
          מצד שני איזה אלטרנטיבה סבירה יש לאנליטיקס? statcounter? ניסיתי וזה לא מתקרב אפילו.
          אני מעדיף לקחת את הסיכון ולהשתמש באנליטיקס ווובמאסטר טולס גם כי המידע משם שווה זהב וגם כי השימוש של גוגל במידע יכול לשחק גם לטובתי (כפי שקרה באתר המדובר)

          • רותם   22 בנובמבר 2009 בשעה 16:05
            (#)

            אני תמיד הולך לפי ההגיון שלי וזה תמיד עובד, אם אתה חושב ומאמין שהם משתמשים (אפילו בקצת) באנלטיקס, כנראה שזה קורה.. מישהו אוסר עליהם? הם לא חייבים תמיד לספר את האמת :)

  10. אופירס   17 בנובמבר 2009 בשעה 12:26
    (#)

    תשובה לשאלה 1: לרוב זה הדרגתי.. אבל זה תלוי גם באיכות השינויים וברמת התחרותיות.

  11. שחר   17 בנובמבר 2009 בשעה 17:50
    (#)

    תגידו מי עבר את היומיים האחרונים בשלום?

    קצת פרטים, אתמול הופעל בגוגל פילטר חדש ואגרסיבי יותר כנגד אפילייאטורים שפשוט חוסם לרבים את החשבון כולו ללא יכולת להכנס ולו בשביל להפרד מהמודעות לשלום…

    Starting tonight, Google will begin permanently banning advertisers at an increased rate

    הנה הידיעה:
    http://searchengineland.com/google-adwords-to-step-up-account-disabling-improve-communication-process-29997

    והנה דיון סוער במיוחד על זה + תגובות עמומות של נציג גוגל
    http://www.webmasterworld.com/google_adwords/4020049.htm

    והנה פוליסי מעניין… של גוגל בעניין.
    https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?answer=146527

    הנה תמצית ההנחיות בשבילכם… אין לי מושג איך לענות על האחרון. למישהו יש?

    # Your site contains additional products which are not found on your parent company's or other advertisers' sites

    # Your site serves a different purpose than your parent company's or other affiliates' or resellers' sites

    # The prices on your site are significantly different than other advertisers' prices

    אז מה אמרנו SEO ? נו טוף…

    • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:43
      (#)

      גוגל לא נלחמים באפיליאייטס, גוגל נלחמים בעמודים שנראים אותו הדבר.

      אני לא טוען שזה נכון לפעול כך, אני רק טוען שזה לא נגד אפיליאייטס.

      • עוד חושב   23 בנובמבר 2009 בשעה 17:59
        (#)

        יגאל מה שאתה אומר שעמודי נחיתה שבעצם חיקו עמודי נחיתה ,כלומר לקחו עמוד נחיתה עשו קופי פסט
        ,שינו כמובן עיצוב קצת וטקסט,מעכשיו יפסלו? קיבלו קצת שכל גוגל.

  12. אורי   18 בנובמבר 2009 בשעה 11:35
    (#)

    כל מאמר ומאמר של פאבל בין אם הוא מחדש או לא זה פשוט תענוג לקרוא.

    ללא ספק אחד מהאנשים היותר תורמים בקהילת ה-SEO .

  13. עומר   19 בנובמבר 2009 בשעה 12:34
    (#)

    הי פבל,

    מאמת פוסט מעולה במיחוד למבולבלים שביננו…

    1) רציתי לשאול אותך לגבי הפלטפורה. במידה ואני בונה אתר גדול של 100 עמודים. האם כדאי לי להשתמש בוורדפרס מבחינת הקידום או גם אם מדובר באתר שנבנה בפרונטפייג לדוגמא והעלתי כל עמוד לבד בעצמי זה בסדר. או אולי זה בכלל לא משנה?!

    בעיקרון אני רוצה לקדם אותו בפיפיסי בעיקר אבל אני אשמח לתנועה בחינם

    2) לגבי 100 עמודים – הבנתי שלא מומלץ לי לעולת אותם ביחד אלא לתת לגוגל לטעות קצת כל פעם. האם נכון? ומה התדירות המומלצת?

    המון תודה

    • פבל ישראלסקי   20 בנובמבר 2009 בשעה 0:27
      (#)

      היי עומר, תודה על הפרגון ותרגיש חופשי לשאול.

      1) אם מדובר סך הכל בכ-100 עמודים הרי שזהו אתר קטן יחסית – הייתי ללא ספק משתמש בוורדפרס (על אחת כמה וכמה אם לא משנה לך אם להשתמש בזה או בפרונטפייג).
      2) נכון. אבל קח בחשבון שמלבד פרופיל קישורים נוצר עבור האתר שלך פרופיל תדירות עדכון תוכן. לכן תדאג שלא יקרה מצב בו אתה תעלה כל יום 10 מאמרים במשך 10 ימים ואז אחרי זה תעלה רק מאמר אחד בחודש – זה לא נראה טבעי. תחשוב על תדירות קבועה שתיכנס אליה כאשר ביצירת האתר אתה יכול להרשות לעצמך לשים כמות כדי שלא תתחיל מ-0. זה לגיטימי

      • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:44
        (#)

        I like!!!

        אני באתרי SEO שלי, מעלה מאמר כל יומיים. ברגע שכל המאמרים שלי ייכתבו, אני אעבור לפעם ביום. ברגע שהאתר יהיה רווחי אני אעבור לכמה אתרים ביום.

  14. עוד חושב   20 בנובמבר 2009 בשעה 1:29
    (#)

    פאבל אהלן :-)
    הרבה אתרים ישימו לך קישור בדף לינקים מפוצץ.זה תורם משהו בכלל?
    מצטרף גם לשאלה על מאמרים משוכתבים בבלוגים ואתרי מאמרים.אני מאוד נגד לעשות זאת ,אבל האם אין ברירה.כל אחד היום לוקח מאמר משכפל אותו ב-10 ומקבל 10 לינקים מעשרה אתרי מאמרים,אבל זה זיבול הרשת,בעיני זה גרוע מספאם.האם אין ברירה?
    מה דעתך על תוכנות התגובות בבלוגים למינהן?
    תודה ולילה טוב.

    • פבל ישראלסקי   20 בנובמבר 2009 בשעה 17:47
      (#)

      אהלן!

      לינקים יוצאים מחוות קישורים לא ממש יתרמו. הכל שאלה של מה זה "מפוצץ" ומאיזה אתר זה יוצא?

      אומנם בגוגל זה לא תמיד נאכף, אבל בעקרון כאשר מדובר בשכפול תוכן – הלינקים שיוצאים מהתוכן הזה לא מקבלים חשיבות. למעשה הפילטר מופעל הן על התוכן והן על הלינקים שיוצאים ממנו.

      • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:48
        (#)

        מצטרף למה שפבל אמר על חוות קישורים.

        תלוי מה זה חוות קישורים. הרבה פעמים לאתרים יש עמוד "מקורות מידע" ויש שם 20 לינקים בערך. זה לא נחשב חוות קישורים. הרבה תלוי גם מה היחס בין הלינקים לשאר התוכן. אם יש 100 לינקים ועל כל לינק יש 70 מילים, זה לא חוות קישורים.

        כך לדוגמא את העמוד הזה של אריאל אוזיק:
        http://www.ariozick.com/semtools
        יש המון קישורים יוצאים, אך זה לא חוות קישורים!

        • עוד חושב   23 בנובמבר 2009 בשעה 0:36
          (#)

          אהלן יגאל ופאבל,ותודה :-)
          יש לי קטע מוזר עם גוגל.
          יש לי אתר שביקמרקתי בהרבה אתרי בוקמרקינג וכתבתי מספר מאמרים באתרי מאמרים בשבילו. כמו כן בנתיים השגתי 3 ארבעה לינקים מאתרים שותפים.
          כאשר אני רושם לבדוק בגוגל כמה לינקים את השורה
          link: ואחריה הדומיין מופיע לי שאין קישורים לאתר,מדוע? הקישורים האלו לא נחשבים?
          ביאהו אגב רואים לפחות את רובם.אני גם יודע שהכל מאונדקס כי גם
          הבוקמרקינג וגם המאמרים באתרי מאמרים מופיעים בתוצאות חיפוש.
          מנושא לנושא באותו נושא : באחד הפוסטים הקודמים העלה פה מישהו הצהרה שהוא מביא 150 איש ביום לאתר ברבע שעה ביום של סוציאל נטיורקינג.אני רק מתחיל לגרד את הנושא ,אבל האם זה אפשרי ? יש מצב לפוסט נרחב בנושא?בכייף גם ב-3 שעות עבודה ביום.זה יכול להוות התחלה טובה למתחילים ושפשוף מצוין.
          ועוד שאלה אחרונה יגאל מה מקורות המידע שלך ללימוד seo?

          • רותם   23 בנובמבר 2009 בשעה 3:54
            (#)

            אתה גם לא תראה, נגיד ויש אתר עם חצי מיליון BL, גוגל "יאנדקסו" 2K מקסימום, אתה יכול לראות את כל השאר ב GWC – http://www.google.com/webmasters

            ונכון, יאהו מראים כל מה שהם יכולים – אז פשוט תשתמש בהם אם אתה צריך :)

  15. שמעון   20 בנובמבר 2009 בשעה 4:42
    (#)

    הגשתי בקשה הצטרפות לקופיאק לפני יומיים וקיבלתי היום אימייל שהבקשה נדחתה. יכול להיות כי זה כי רשמתי להם שאני מקדם ב ppc או יכול להיות שיש סיבה אחרת?

    • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:49
      (#)

      הרבה פעמים רשתות עושות את זה במכוון באופן אוטומטי. גם לי זה קרה איתם בזמנו. תרים טלפון תגיד שהיה חוסר הבנה ותבקש שיאשרו לך.

  16. דן   20 בנובמבר 2009 בשעה 10:26
    (#)

    הי פבל,

    רציתי לשאול את דעתך לגבי שכירת פרילנס שיקדם את האתר שלי. אני מבין בפיפיסי אבל לא ב-SEO. יש לי עשרות מאמרים שנכתבו ע"י פרילנס שאמורים להיות SEO ואני בטח יגם ענה בכמה פורומים ובלוגים וינסה לבד להשיג קישורים.

    האם זה מספיק או אולי כדאי לי למצוא באילנס משיהו שגם יקדם את האתר בצורה מיקצועית יותר?

    אשמח לשמוע את דעתך

    • פבל ישראלסקי   20 בנובמבר 2009 בשעה 17:49
      (#)

      היי דן,

      תלוי מה היקף העבודה (מה שתלוי ברמת התחרותיות בנישה בה אתה רוצה להתברג). אם מדובר בפרוייקט SEO פשוט למדי, אתה יכול להיעזר בו, או אפילו לעשות את זה בעצמך. אם זה מצריך הרבה עבודה + יצירתיות + משאבים, אני חושב שתצטרך לפנות לשירות מקצועי יותר.

    • המיליונר בפיג'מה   22 בנובמבר 2009 בשעה 14:52
      (#)

      ההמלצה שלי היא שתלמד SEO, ותוציא ל-Outsourcing דברים ספציפיים. כמו בניית לינקים באתר Web2.0. שים לב שחשוב שלא תהיה כללי, ז"א: "אני רוצה שתבנו לי לינקים", אלא להיות ספציפי יותר "תבנו לי 33 לינקים באתרי WEB2.0".

      בהצלחה.

  17. ללא שם   23 בנובמבר 2009 בשעה 1:31
    (#)

    תגים בוורדפרס טוב ? או רע ?

  18. יגואר   23 בנובמבר 2009 בשעה 7:59
    (#)

    יגאל היקר קופיאק זה סיפור בפני עצמו! הם בעייתים מאוד! הם עושים לכולם בעיות אני לא יודע איך הם מתפרנסים בכלל שכל אחד הם חוסמים אותו ודע לך שגם הטלפון במרבית המקרים לא עוזר איתם משהו השתבש איתם כי בעבר הם לא היו כך בעייתים.
    אני משווק אינטרנט מנוסה עובד עם רשתות אחרות ועושה בהם כסף לא רע. אפילו בCJ שקשה מאוד לעשות אני עושה לא מעט!
    וקופיאק עושים לי תמיד סתם בעיות.
    אני מתכוון בכנס הבא לנזוף בהם.

  19. יותם   28 בנובמבר 2009 בשעה 18:00
    (#)

    הי יגאל ותודה על הפוסט הכל כך חכם הזה. אני גם מנסה עכשיו את צעדי הראשונים ב seo אחרי תקופה שעבדתי רק ב ppc. אני עובד על פרויקט די גדול בנישה רווחית ובגלל ששפת האם שלי אנגלית והגעתי מהתחום אני לא צריך כותבי מאמרים. האם כדאי לי לאחסן את האתר שלי על אותה חברת אחסון שבה אני מאחסן את ה landing pages של מוצרי ה ppc או שאולי עדיף לי Dedicated IP שיהיה רק לאתר ה seo. הדבר מדאיג אותי כי כבר חטפתי גוגל סלאפינג בעבר ואני לא רוצה שגוגל יקשרו בין האתר החדש ל אתרי ה ppc

    • לירן לביא   29 בנובמבר 2009 בשעה 14:56
      (#)

      אני לא מבין גדול ב PPC, אבל אם אתה רוצה הפרדה מוחלטת להערכתי מלבד אי פי שכדאי להפריד יש מספר דברים אחרים שצריך כמו הכלים שאתה משתמש בגוגל, google analytics, וכד'. אני אישית הייתי מפריד את הכל.

  20. נס   1 בדצמבר 2009 בשעה 19:19
    (#)

    שאלה שאלתית : מה אמור להיות ע"פ בסט פרקטיס ההנהגה לדף נחיתה ודף מכירה האם הדף נחיתה מוביל לדף מכירה (אפילו אם הוא מביא 20%) הוא למעשה מוריד 60% מדף המכירה אולי לשים אותו בתוך דף המכירה ואלי בכל בלי דף נחיתה אבל אז איך נשיג רשימה
    תודה מראש – נס

    • נס   1 בדצמבר 2009 בשעה 19:20
      (#)

      תיקון מוריד 80%

      • המיליונר בפיג'מה   15 בדצמבר 2009 בשעה 23:18
        (#)

        זה תלוי מאוד בנישה,

        בגדול זה לא משהו שכל כך משנה.

        מהניסיון שלי החבר'ה שנוטשים את הפריסל, לרוב ינטשו גם את עמוד המכירה. תנסה לשפר את הפריסל.

        בגדול 75% זה לא קשה מידי.

  21. אהרון   20 בינואר 2010 בשעה 2:43
    (#)

    בשבילי SEO הרבה יותר פשוט מ PPC

    למרות שכולם חושבים ש PPC זה מהיר, אתה עושה קמפיין ורץ, העובדה זה ש98 מהקמפיינים לא ממשיכים לרוץ, יש SLAPIM, יש תחרות עולה וגוברת, צריך לתחזק את הקמפיין על בסיס קבוע

    לאומת זאת אם להשקיע כמה חודשים בלבנות אתר טוב ולהתחרות על מילת חיפוש טובה, זה לא כזה קשה להגיע לעמוד הראשון, ואחרי זה הדרך להצלחה סלולה…

    אתה מקבל יותר קליקים מ PPC, אתה מקבל הכל בחינם, והכי חשוב אין כאב ראש של SLAPIM ו MINIMUM BID, אתה ישן בראש שקט ויודע שהאתר שלך גוגל אוהבים אותו והוא בדף הראשון לתמיד.

    דרך אגב המפתח ל SEO זה ה BACKLINKS לאתר…
    כל השאר זה לעשות אתר GOOGLE FRIENDLY שלוקח שתי שניות… פשוט לשים הרבה כתבות, title tag, meta tag וכל הבולשיט שמסבירים בכל מקום…

  22. מרטין   25 בפברואר 2010 בשעה 9:17
    (#)

    פבל או מי מטעמו, אם יש לי שאלה למי אפשר להפנות? אפשר בכלל?

  23. מרטין   26 בפברואר 2010 בשעה 4:19
    (#)

    שלום רב,
    אני רוצה למחוק את הדומיין הישן של האתר שלי מאינדקס של גוגל, אבל אני לא מבין html

    יש דרך פשוטה יותר?

  24. מרטין   26 בפברואר 2010 בשעה 4:19
    (#)

    אגב, תודה רבה המידע מעולה כמו תמיד.

  25. הרחקת יונים   9 במרץ 2011 בשעה 18:13
    (#)

    זה נכון חלקי
    הפרמטרים של גוגל כל הזמן משתנים

  26. אפוורלד   27 במאי 2017 בשעה 23:16
    (#)

    רואים שהוא יודע על מה הוא מדבר, למרות שנכון להיות הדברים כבר נראים אחרת, בכל זאת קרו הרבה שינויים בשנים האחרונות במונע החיפוש של גוגל.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!