האם אתם מוכנים לאפיליקון? בדקו פעם נוספת…

כמו שכתבתי בפוסט הקודם שלי, אחד הדברים שאני מאמין בהם זה קארמה. זו אולי הסיבה העיקרית שאני כותב את הבלוג. אני מאמין בלהחזיר לקהילה את כל מה שלמדתי ממנה, ולכן אני תמיד שמח לשמוע כשיש אנשים שמתנדבים לתרום גם כן לקהילה ולכתוב פוסט אורח. במיוחד עכשיו לאור העובדה שאני עובד על המצגות שלי לאפיליקון ויש לי פחות זמן לכתוב פוסטים בעצמי :) עכשיו, כולם מוזמנים לקום מהכסא ולהריע לכבוד פוסט האורח אשר שלח אלכס מ-net-entrepreneur.com בנושא האפיליקון.

האפיליקון מתקרב אלינו בצעדי ענק, יגאל הודיע שהוא מגיע, ורבים מאתנו כבר נרשמו לכנס המופלא הזה עם הטעם של חו"ל. להרבה אנשים זו תהיה הפעם הראשונה שהם מבקרים בכנס.

אז, איך עוברים כנס כזה בשלום ומצליחים גם להפיק את מירב התועלת? להלן מספר תובנות שישדרגו לכם את החוויה:

תתיחסו לכנס כאל פעולת ריגול. וכשאני אומר פעולת ריגול, אני לא מתכוון שאתם חייבים לצאת משם עם העתקי קמפיינים של משווקים אחרים או להתחיל מיד בפיתוח מחתרתי של המוצרים שהוצגו. אני מתכוון יותר לתהליכי העבודה של המרגל:

הכינו רשימת יעדים

תכינו רשימה של יעדים שאתם רוצים להשיג עד לסוף הכנס.
לדוגמה:

  • לקבל 10 דילים פרטיים לשיווק מבעלי המוצרים שיהיו בכנס (ללא מתווך).
  • לקבוע פגישות עם 5 משווקים כדי לבדוק אפשרות לשיתופי פעולה בעתיד.
  • לקבוע פגישות עם 5 בעלי מוצרים כדי לדון באפשרויות מיתוג משותף ופרוייקטים משותפים בעתיד.
  • לאסוף 50 עטים ומזכרות אחרות שמחלקים בדוכנים השונים.

כשתהיה לכם רשימה של יעדים, תדעו בדיוק מה חסר לכם, תרגישו פחות עבודים ותוכלו לחתור למטרה בבטחון.

תכירו פרצופים

כמו כל מרגל מפולפל, חשוב שתכירו את הנפשות הפועלות. תעברו על רשימת הדוברים ונותני החסות בכנס, שבאתר האפיליקון, ותנסו להבין מי ומו. כנסו לאתרים שלהם. תראו מי מהם יכולים להביא לכם תועלת מידית ותעשו חיפוש עוד יותר מעמיק עליהם. צרפו אותם לרשימת היעדים שלכם.

אל תתעלמו מאלה שלא נראה לכם כמישהו שתדברו אתם, אין לדעת מי יצטרף לשיחה והם יעריכו את העובדה שאתם מכירים את המוצר או המערכת שהם מייצגים.

ובוודאי שאל תרגישו מאויימים אם אתם ניגשים למישהו שקראתם שהוא מייסד ויו"ר מועצת המנהלים של חברת "א.ב.ג. דוט קום". כולנו בני אדם, ואנחנו בתור משווקים מייצגים את המפתח להצלחה בשביל כל אותן החברות. אז גם לנו יש כוח.

דברים שחשוב לשנן, כדי לא לחשוב יותר מדי

הכינו נאום קצר על מי אתם ומה אתם, לא יותר מ- 20 – 30 שניות. מה שנקרא Elevator Pitch. משהו שתאמרו בנשימה אחת או שתיים מיד אחרי כשתגידו שלום ותחליפו כרטיסי ביקור.

חוץ מזה יש כמה נושאים שכולם מדברים עליהם. חשוב ללמוד ולשנן אותם לפני כדי לא להתחיל לגמגם באמצע השיחה. הזמן במהלך הכנס הוא מצרך יקר.

אם אתם מתחילים בתחום:
אין שום בושה להודות שאין לכם ניסיון ועדיין לא הרווחתם דולר.
אבל, חשוב להפגין רצינות כי אחרת אנשים לא יבזבזו זמן על שיחה אתכם, לכן:

  • תדעו את כל מושגי המפתח של שיווק תוכניות שותפים
  • תדעו להסביר באיזה מודל אתם מתכוונים לפעול (PPC, רשימות דיוור, שיווק מאמרים וכד')
  • תדעו פחות או יותר מהם היעדים שלכם לשנה הקרובה

משווקים:

  • עם אילו רשתות CPA אתם עובדים?
  • באילו תחומים אתם פועלים? (דיאטה, הזדמנויות עסקיות וכד')
  • מאיפה אתם מביאים טראפיק?
  • דירקט לינק, IFRAME, REDIRECT, או עמודי נחיתה?

אם יש לכם אתרי תוכן או בלוגים, אז לכל אחד מהם:

  • כמה מבקרים יש בחודש
  • מקור מבקרים עיקרי (מנועי חיפוש, הפניות מאתרים אחרים, PPC וכד')
  • מקור הכנסות עיקרי (מוצרי אפילייט, אדסנס וכד')

ואם אתם רוצים להתפלסף, אז גם:

  • איזה PR יש לעמוד הראשי
  • כמה עמודי עומק יש עם PR שגבוה יותר מ-1

תגרמו לאנשים לזכור אותכם הרבה אחרי

תתאמצו שאנשים יזכרו אותכם הרבה אחרי סיום הכנס, כך תבדילו בינכם לבין שאר 500 האנשים שבן השיח שלכם יספיק לדבר איתם. אפשר לעשות זאת בכמה דרכים.

  • ע"י לבוש, או פריט לבוש חריג. אך במידה, כמובן, כדי שעדיין יהיה הולם את האירוע. אחרי זה תמיד תוכלו להזכיר לכולם שהם מדברים עם הבחור שהיה עם צעיף המשי הלבן…
  • ע"י דיבור, משהו בנאום הפתיחה שלכם יכול להיות חריג, מצחיק, מעניין מספיק כדי להוות עוגן לאחר מכן.
  • וכמובן, כרטיס הביקור שלכם.
    זהו הסעיף שכולם חיכו לו, לא? החלפת כרטיסי ביקור הפכה יותר לריטואל מאשר למשהו שיש בו צורך ממשי. בכל מקרה הכי יעיל להחליף טלפונים, וזה גם הכי אמיתי. את מספר הטלפון לא זורקים ככה סתם כמו כרטיס ביקור.

    מה גם שבכנסים מסוג זה כרטיסי הביקור שלכם יוכלו לשמש אח"כ למשלוח כל מיני הצעות שלא ביקשתם לקבל (כפי שיגאל כבר הזכיר בכמה פוסטים בעבר). לכן, יש להזהר ולתת את הכרטיס לאנשים "מובחרים".
    הייתי אומר שכלל אצבע טוב הוא לתת אותו לאלה שהצלחתם לנהל אתם לפחות שיחה של כמה דקות ונראה באמת כי יהיה ערך לכך שיהיה לו את הכטיס שלך (ולהיפך).

    אבל, כרטיס הביקור הוא מדיה מעולה לשיווק עצמי, ועם מעט יצירתיות, מילולית או גרפית, תוכלו לגרום לכם שהכרטיס שלכם יישמר במיוחד לחוד, ולא ילך לעיבוד בין שאר 500 הכרטיסים שיו"ר מועצת המנהלים של א.ב.ג. יקבל באותו הערב.

    יש המון דברים מעניינים ברשת שיתנו ליצירתיות שלכם בעיטה ויגרמו לכם להוציא 200 ש"ח על כרטיסי ביקור. (אגב, אם אתם עושים למינציה אז תעשו גימור מט)

הכנס הסתיים? העבודה מתחילה!

חשבתם לקחת חופש של כמה ימים אחרי כל הריצות והדיבורים? תחשבו שוב.
כחלק ממאמצי השיווק העצמי שלכם עליכם מוטלת משימת השמירה על קשר.

  • מייל לכל אלה שדיברתם איתם, שהיה נעים לפגוש.
  • מייל לכל אלה שקבעתם איתם פגישה, שהיה נעים ושתפגשו ביום X בשעה Y.
  • מייל תודה לכל אלה שנתנו לכם דיל, הטבה, או כל דבר שהוא, ושאתם מקווים לעשות בשבילם הרבה כסף.

מאותו רגע, אתם גם שולחים להם "חג שמח" בחגים ו- "מקווה לראות אותך" לפני כנסים אחרים.

זהו, עכשיו אתם יכולים להמשיך לעשות כסף. תשלום הכניסה לאפיליקון מוצה, הערך הוכפל בכמה מונים. למדו מהחוויה, תפיקו לקחים מהטעויות שיכול להיות ועשיתם, קחו אתכם הניסיון הזה לכנס הבא.

בהצלחה!

אלכס.

נ.ב. לא לוותר על המסיבה! כל הטיפים השווים באמת מקבלים במסיבה, אחרי כמה בירות.
נ.ב.ב.בטח יש לכם משהו להוסיף, וכנראה ששכחתי כמה דברים. אז יאללה, לתגובות…
נ.ב. מיגאל. כולכם חייבים לבוא לטייל בבואנוס איירס, אין דברים כאלה. פשוט אין!

27 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. The New Rich   26 במאי 2009 בשעה 20:30
    (#)

    פעם ראשונה שאני שומע עליך אלכס, אני שמח להכיר! (יש לך כרטיס ביקור? :)
    באופן אישי, באפיליקון הקודם בעיקר עשיתי את הקטע של לאסוף עטים. זהו. אני חייב להגיד שזה לא היה מיצוי טוב של הכנס, בלשון המעטה.
    לכן לא רק שהפוסט מעולה הוא גם חשוב לי מאוד באופן אישי כדי שזה לא יקרה לי שוב ומהכנס הזה אוציא את המקסימום.
    תודה רבה ונתראה ביום שני!

  2. אורי מנור   26 במאי 2009 בשעה 20:58
    (#)

    אחלה פוסט!

  3. גולד לייבל   26 במאי 2009 בשעה 21:26
    (#)

    וואלה, לגזור ולשמור!

    • Alex   26 במאי 2009 בשעה 22:03
      (#)

      הי גולד לייבל,

      למרות שאי אפשר לקרוא כאן את מה שרשמת, יכולתי לקרוא את התגובה שלך בדוא"ל.
      לגזור אי אפשר, אבל אפשר להדפיס :)

      תודה!

  4. רותם   26 במאי 2009 בשעה 21:33
    (#)

    היי אלכס, נעים מאוד. :)

    קודם כל תודה על הטיפים. אני דיי בטוח שהם ישמשו הרבה קוראים פה.
    אני אישית לא אגיע לאפיליקון הספציפי הזה, אבל אני דיי בטוח שיהיה שם מעניין.

    שיהיה בהצלחה לכולם באפיליקון. :)

  5. AFF   26 במאי 2009 בשעה 21:56
    (#)

    לא קשור פה לPOST אבל לא מצאתי פורום לשאול את זה
    מישהו ניסה לקדם את האתר MOVIESCAPITAL.COM בקליקבנק?

  6. יריב   26 במאי 2009 בשעה 22:19
    (#)

    למה יש אנשים שלא מגיעים לכנס? נראה שיהיה פגז

  7. דנה   26 במאי 2009 בשעה 22:58
    (#)

    אלכס
    אחלה פוסט, המון אינפורמציה מעניינת שתורמת לא רק לעסקי האפילייט אבל גם לעסקים בכלל, תודה לך על הגיבוי של יגאל בעודו מבלה בחופיה הזהובים של בונאס איירס, מקווה להיפגש באפיליקון.

  8. אור 1 המקור   27 במאי 2009 בשעה 12:17
    (#)

    לצערי לאפיליקון הזה לא אוכל להגיע, מקווה שאני אוכל להגיע לאפיליקון הבא.

    ועכשיו למשהו חשוב יותר, ברצלונה או מנצ'סטר ?!
    אללללללה בארסה !!!

  9. יאיר בראינין   28 במאי 2009 בשעה 14:33
    (#)

    אחלה עצות עם ניחוח אמריקני משובח. האמריקאים אוהבים את הקטע הזה שהכל מסודר ומוכן ב'שלף', במיוחד הניו-יורקרים שלא מבזבזים אפילו שניה אחת, ומעניין איך יצא השילוב הזה בין החברה שלנו לנציגים השונים. (-:

    זו אגב הזדמנות שיווקית מצויינת לכל מי שיש לו מוצר/שירות חדש ומיוחד.

    תודה אלכס !

    יאיר.

  10. IMCouple - She   28 במאי 2009 בשעה 14:36
    (#)

    לצערנו גם אנחנו לא יכולים להגיע מסיבות אישיות, והיה לנו מאוד קשה לקבל את ההחלטה הזו (רשמנו על זה בבלוג שלנו), אבל את הכנס הבא אין סיכוי שאנחנו מפספסים!!!

    בהצלחה לכל המשווקים באיתור הצעות שיווקיות מעניינות וביצירת קשרים עסקיים חדשים.

    נתראה בכנס אפיליקון הבא

    חג שמח לכולם
    :)

    נ.ב.
    מצטרפת להמלצה של יגאל, אין אין אין על ארגנטינה!!!

  11. אלירן   29 במאי 2009 בשעה 7:01
    (#)

    מיליונר יקר (שביכלל לא מיליונר אבל אים אתה רוצה להיקרא ככה שיהיה)
    פעם שעברה כתבתה עד כמה אתה מיתלבט שאתה מואיל בטובך ליכתוב לנו פה בניגוד לחברייך הלא הומנים.
    זה לא פעם ריאשונה שאתה חופר לנו על זה. חשבתי לא להגיב אבל נימאס אים אתה לא רוצה ליכתוב אתה לא חייב.
    גם כה הבלוג המיסכן שלך כבר לא מועיל לאף אחת ונהיה מקום לטיפוח האגו האישי שלך.
    קהל הלוזרים סביבך יגיד נעשה ונישמע לכל פלוץ שאתה מוציא ועכשיו גם אתה משחק לנו אותה אמריקאי ומזבל לנו את המוח באנגלית.
    הם קלטו את הפרינציפ והתחילו לכתוב גם באנגלית אז לך תישאר לך באמריקה שלך ואל תחפור לנו פה.
    שם כובע ולמד כמה מילים חדשות באנגלית עכשיו בא להשויץ לנו.

  12. יגאל   29 במאי 2009 בשעה 18:04
    (#)

    אלירן היקר

    לא שאני בא להגן על המיליונר בפיג'מה, הוא יכול לעשות את זה יפה מאוד לבד.
    אני פשוט לא מאמין כמה שגיאות כתיב יש לך.. בן כמה אתה ?

    זה קודם כל בלוג אישי, אז אם לא טוב לך אל תקרא

    שבת שלום,
    יגאל

  13. מארס   29 במאי 2009 בשעה 23:01
    (#)

    אלירן, ראבאק… מי מכריח אותך? מזכיר את כל הטוקבקיסטים שנכנסים לכל מיני מאמרים צהובים בוואינט ומוסיפים למטה את התגובה המדהימה "את מי זה מעניין בכלל?" כפי שכתב פה יגאל (הלא מיליונר) מישהו מקדיש מזמנו וכותב בלוג שמעניין כל מיני אנשים, אז למה סתם ללכלך ולהשמיץ? תפתח בלוג משלך ותראה לנו איך עושים את זה נכון, אבל סתם ככה לזרוק בוץ? מה היא עשתה לך היום שאתה כזה?

  14. שחר   30 במאי 2009 בשעה 18:39
    (#)

    היי אנשים היי יגאל,
    אשמח להכיר ולפגוש את קוראי הבלוג בכנס.
    למי שמחפש דרך קלה להתנסות לראשונה בשיווק שותפים בארץ
    ובעברית אני סבור שהמיזם שלי יהיה לו לתועלת.
    לפרטים בקישור על השם שלי בתגובה ולא אוסיף על מנת לכבד פלטפורמה זו.

    ולאלירן, טוב שהגבת. אתה דוגמה חיה לטוקבקיסט מתוסכל ממוצע.
    מדוע אתה סבור שמישהו חייב לך משהו בכלל? אתה משלם מנוי במקרה?
    גם חשבת אולי על סגנון חיובי יותר בחיים שלך? משהו כמו:
    "אשמח אם תמשיך/ תחזור להוסיף פוסטים מקצועיים…"
    איזה סגנון יביא לך יותר תועלת? תחשוב על זה.

  15. learn guitar   30 במאי 2009 בשעה 19:14
    (#)

    אני ממש מקווה להגיע !!1….
    נראה עם המפקדים יאשרו לי רגילה ומי יודע אולי אני אוכל להיפגש פנים מול פנים עם הפיג'מיסט!…
    שיהיה שבוע טוב לכולם!

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!