אתם חייבים להציב מטרות כמותיות!

בואו נשחק במשחק, אתם תשאלו את חברים שלכם או את המשפחה שלכם את השאלה הבאה: "כמה כסף אתם רוצים שיהיה לכם בעוד 5 שנים?", לאחר שתשאלו אותם, תכתבו בתגובות את התשובה. אבל למען האמת, כבר עכשיו אני יכול להגיד לכם תשובה אשר תתאים ל-80% מהנשאלים. התשובה תהיה "כמה שיותר". כמובן שכולם רוצים כמה שיותר כסף, אבל איך בכלל מתחילים להרוויח "כמה שיותר כסף"?

אני בטוח שגם חלק מהקוראים יענו את התשובה "כמה שיותר כסף". הבעיה הגדולה בתשובה היא שאין לכם איך למדוד את ההצלחה שלכם. נניח והרווחתם $10, איפה ה-$10 שלכם עומדים ביחס ל-"כמה שיותר כסף"? אתם מבינים לאן אני חותר?

הדרך היחידה להצלחה, ולא רק בתחום הפיננסי, אלא בכל תחום אחר בחיים, היא להציב מטרה כמותית. כאשר יש לנו מטרה כמותית, בכל שלב ושלב אנחנו יודעים עוד כמה נשאר לנו להצלחת המטרה. אם עשיתם פעם קורס פסיכומטרי, אתם בטח כבר יודעים שהדבר הראשון אשר לומדים בפסיכומטרי זה להציב מטרה כמותית. ציון כלשהו שאותו אתם רוצים לקבל בפסיכומטרי. זה לא משנה מה הציון, זה יכול להיות 550 או 730, העיקר שיהיה מספר שעל פיו אתם תמדדו את ההצלחה שלכם במהלך הקורס.

לא לחינם הצבתי לעצמי מטרה ברורה של להרוויח מיליון שקל עד סוף השנה, יכולתי להגיד בכיף שאני עוד בלוג שעוסק ב-"כסף באינטרנט", ואני רוצה להרוויח כמה שיותר, אבל לי יש מטרה ברורה מאוד, שכרגע השלמתי 25% ממנה. באופן הזה אני יודע בדיוק מה עליי לעשות על מנת להשלים את ה-75% הנותרים עד סוף השנה.

הצבת מטרות באופטימיזציה של קמפיין

ולמרות שאני כן מציב לעצמי מטרות, גיליתי לאחרונה שזה לא קורה תמיד, ועכשיו צריך לשנות את זה. אני אתן לכם דוגמא שהיא הכי קריטית עבורי כרגע. כאשר אני עושה אופטימיזציה לקמפיין כלשהו, אני מסתכל כמה כסף בזבזה לי כל מילת חיפוש, וכמה כסף היא הרוויחה. כמובן שאם היא מופסדת, אני מוחק אותה (והיום זה כבר לא מובן מאליו…).

אבל… מה קורה אם המילת חיפוש שלי מורווחת? נניח שה-ROI הוא 10%, מה עליי לעשות אז? כמה אני רוצה להרוויח מכל מילת חיפוש? עד היום התשובה שלי הייתה "כמה שיותר". אבל אם יורשה לי לציין, זוהי חזירות לשמה. אי אפשר להרוויח כמה שיותר… בדיוק מהסיבה הזו אגב, נפל לו אחד מקמפייני הכסף שלי, בגוגל סלאפ הראשון שחוויתי.

אבל החמדנות האנושית שבי (שקיימת בכל אחד ואחד מאיתנו…), פועלת גם בצד השני, נניח ויש לי מילת חיפוש שמניבה כסף עם ROI של 200%, מה אז? החמדנות שבי עדיין אומרת כמה שיותר…

אבל לא עוד, אני עכשיו מנסה לחשוב על דרך, שבה אני אוכל להציב מטרות לכל תהליך האופטימיזציה, וכך לעמוד בו…
פרטים בהמשך…

11 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. marxistseo   25 ביוני 2008 בשעה 16:52
    (#)

    המטרה שלי היא רווח של 80-100% למילה.

  2. ליאור ברקן   25 ביוני 2008 בשעה 21:59
    (#)

    פיג'מיסט יקר,

     

    לפני תקופה די ארוכה פרסמתי כמה פוסטים בבלוג שלי העוסקים בהצלחה והצבת מטרות לפי מודל המבנ"ה (התרגום שלי למודל Smart) וכיצד ניתן להטמיע אותן בתוך תת המודע שלנו. אולי זה מה שיעזור לך לפקס את המטרות שלך ולהשיג אף אותן.

     

    המשך להצליח

    ליאור

  3. קישקשתא   26 ביוני 2008 בשעה 12:05
    (#)

    פיג'מה מה נישמע?

     

    בפוסטים הקודמים ביקשתי ממך אם תוכל להגיד לי איך אני מעביר את ה -tid דרך .htaccess

     

    אני מכיר את כל שיטות הקלואקינג , אני רק צריך את התוספת שאני מוסיף אחרי ההופלינק שלי בשורת ה -htaccess

    אני צריך קוד דינמי שיעביר את כל המילים

     

    שלחתי לך הודעות ב-k אבל לא ענית

     

    פיג'מה זה לא יפה עכשיו קישקשתא פגוע והוא הולך לקפוץ מעזריאלי בוכה

     

  4. קישקשתא   26 ביוני 2008 בשעה 12:06
    (#)

    אני משתמש ב- redirect 301

  5. המיליונר הבא   28 ביוני 2008 בשעה 20:40
    (#)

    רציתי לדעת מה המחיר המקסימלי שאתה מאפשר לקליק בפרסומת של גוגל

    נגיד טלוויזיה למכירה שכל פעם שהיא מתבצעת אתה מקבל 300 ש"ח

    מה המחיר המקסימלי שתאפשר לקליק בגוגל ?

    ומה דעתך על הפרסומות של גוגל באתרי תוכן , האם אתה ממליץ לבטל את זה ?

    ולהשאיר פרסומות רק בחיפוש האורגני

     

    תודה 

    • המיליונר בפיגמה   29 ביוני 2008 בשעה 11:18
      (#)

      אהלן,

      כתבתי על 2 הנושאים הרבה בתקופה האחרונה.
      לגבי הבידים, אני בוחן טקטיקות שונות. טקטיקה שהייתה משתמש בה עד לאחרונה היא לשלם על קליק כמה שצריך בשביל להגיע למקומות 1-5.
      טקטיקה שאני בודק אותה עכשיו, אומרת שאני מציע 1% מהעמלה שאני מקבל על Broads, ו-1.3% על Phrases & Exacts. זה מסתמך על הנחה שיהיה Convewrsion Rate של 1%. בטלוויזיות כנראה הייתי מציא פחות….

      לגבי רשת התוכן, אני ממליץ להשתמש בה רק למי שיודע להשתמש בה, רמז: זה הדבר הכי קשה שיש בשיווק PPC!

      בהצלחה.

      • המיליונר הבא   29 ביוני 2008 בשעה 13:38
        (#)

        תודה על התשובה המהירה.  :-)

         

        בוא תגיד לי אם אני בכיוון.

        יש לי קמפיין בגוגל שבשביל להופיע בקישורים הממומנים,בחיפוש האורגני, עליי להעלות את מחיר הקליק ל-42 ש"ח.

        כמובן שיש סיכוי טוב שעבור כל קליק , לא יחייבו אותי בכל הסכום הזה.

        העמלות שאני מקבל ממוצרים שיש לי באתר נעים בין 50 ש"ח לפריט ל240 ש"ח לפריט.

        כמובן שאם כל קליק יעלה לי 42 ש"ח זה לא ישתלם כי אני מניח שאני אצטרך לפחות 10 קליקים לפני שיימכר מוצר.

        אז שתי שאלות : האם לתת לזה צ'אנס ולראות בפועל כמה יעלה לי קליק ?

        ו-2 איזה אתרי AFFILIATE טובים אתה ממליץ , שנותנים עמלה טובה למכירה ומהרגע שהלקוח יגיע אליהם הוא לא יעזוב ( אתר שנראה טוב ויודע למכור ).

         

        תודה 

        • המיליונר בפיגמה   30 ביוני 2008 בשעה 13:57
          (#)

          אהלן,

          לגבי המלצות על רשתות, אני כרגע עובד רק עם CB, אז אני לא יכול להמליץ על משהו אחר.

          לגבי מה שאמרת, אם אתה שואל את השאלה הזו, סימן שאתה מתחיל בתחום, למתחילים לא הייתי ממליץ להתעסק עם בידים מעל $1, ועדיף $0.5.

          בהצלחה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!