למה רוב המשווקים נכשלים בשיווק באינטרנט? [המתכון להצלחה]

קוראים יקרים, בעודי כותב שורות אלו אני נרגש מאוד, אך יחד עם זאת גם מתבייש. מתבייש בעצמי (תיכף תבינו למה). לפני מספר דקות הסתובבתי יצאתי החוצה לשאוף אוויר צח, ואז זה היכה בי. אני חושב שגיליתי את המתכון להצלחה! נחשו מה? אני הולך לספר לכם אותו. חלקכם אולי יעריכו את זה, וחלקכם אולי לא, אבל ברגע זה אני מרגיש כאילו גיליתי את אמריקה!.

מיד איך שחזרתי לחדרי, נכנסתי לוויקיפדיה, והייתי חייב, פשוט חייב להסתכל על הערך שיווק.
והנה תוצאות למה שכתוב תחת שיווק:

שיווק הינו תחום עסקי המתמקד בלקוחות, מטרתו יצירת ערך לארגון באמצעות יצירת ערך ללקוחות. הפעילות השיווקית באה לקבוע עבור הארגון מיהם לקוחותיו, מהם רצונותיהם וכיצד על הארגון לענות על רצונות אלו טוב יותר מהמתחרים.

כפי שציינתי בעבר, כשאני נכנסתי לתחום של השיווק באינטרנט, ידעתי שאין דבר כזה כסף קל! וגם היום אני יודע שאין כסף קל! נכנסתי לתחום הזה משתי סיבות. 1) כי זה משך אותי מאוד כל חיי, רק שבמקום לבצע הייתי עסוק בקריאה. 2) כי יש בזה כסף, והמון כסף.
אני לא אשקר, אני קפיטליסט מלידה, וכסף מושך אותי. מאוד מושך אותי. כאשר אני מעלה קמפיין שיווקי אני חושב על כסף, למעשה אני כבר מתחיל לספור את הכסף בדרך לבנק!

ובחזרה להגדרה בוויקיפדיה. שימו לב מה כתוב: "יצירת ערך לארגון באמצעות יצירת ערך ללקוחות". במשפט הזה תמון כל הקסם והמתכון! אני גיליתי שהייתי חרא של בנאדם! אני גיליתי שכל מה שניסיתי לעשות זה לדפוק קופה!

לאחר שהתעשתתי שמתי את עצמי במקום. נזכרתי בעצמי, הולך להרצאות של משיכת לקוחות בשיווק רשתי. נזכרתי שלפחות בתכניות אליהם אני הוזמנתי ניסו למכור לי חרא בעטיפה של ממתק, עם טיבול של הזדמנות עסקית. אני למזלי לא נפלתי בפח, אך חברים רבים כן! הרבה מחברי הוציאו את טוב כספם על הזדמנויות של "בוא תעשה כסף קל ותעביר את הזמן עד הפנסיה".

התחלתי לחשוב, איפה הערך שאני יוצר ללקוחות שלי? התחלתי לחשוב מה הערך המוסף שאני נותן על פני משווקים אחרים? כיצד אני נותן ללקוחות שלי את התמורה הטובה ביותר בעד כספם? איזה מוצרים אני בוחר? ועוד הרבה שאלות של איך, ולמה?

זהו! השתנתי! אולי את המשפט הכי חשוב שחזל אמרו שכחתי "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", ועכשיו אני זוכר. אני זוכר שאני לא בתחום הזה בשביל לעשות כסף, בכלל לא. אני בתחום הזה בשביל למצוא פתרונות ללקוחות שלי, ועל ידי נתינת ערך ללקוחות אני אעשה ערך לעצמי, ממש כמו שכתוב בהגדרה בוויקי.

זוהי נוסחת הקסם שלי! אני דיי בטוח שכעת עם החשיבה הזו אחוזי ההצלחה יהיו גבוהים לפחות פי 10. אני עוד לא ניסיתי את זה, אבל ברגע שאני אנסה אני אספר לכם מה התוצאות ומה עשיתי.

אני ממליץ לכם גם לחשוב כך, אנחנו באים לשרת את הלקוחות, ולא הם באים לשלם לנו. בהצלחה לכולם, מקווה שהחשיבה הזו שינתה אצלכם משהו, כמו שהיא שינתה אצלי.

18 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. TopGun(Alka)   31 בינואר 2008 בשעה 0:53
    (#)

    הצלחת הלקוח היא הצלחתך.

    זהו סוד בגדול , להרבה קשה להבין זאת.

    העיקר לדפוק קופה, עכשיו, ברגע זה ומידי כאילו אין מחר ולנפח את המחיר אודות השירות נותן (ובכלל).

     

    שיהיה לכולנו בהצלחה.

  2. גריז   31 בינואר 2008 בשעה 2:47
    (#)

    מאמר מצויין! למדתי המון דברים מהבלוג!

  3. סרב ישראל   31 בינואר 2008 בשעה 10:56
    (#)

    אין ספק שיש לך עתיד.

    למדתי גם הרבה מהפוסט

    הגיע הזמן לעשות דבריםבלתי החלטי

  4. betsss   31 בינואר 2008 בשעה 11:36
    (#)

    אחלה מאמר…

    אחד הדברים שאפשר ללמוד ממנו על איך לתת ערך למוצרים שאתה משווק זה לכתוב בגוגל את השם של המוצר שלך ואחרי REVIEW ולראות את כל הדפי מכירה ומאמרים שמשווקים אחרים רשמו.

    משם אתה תראה ותלמד איך אנשים מביאים ערך וסיבה אמיתית לקנות את המוצר וגם לראות(הרבה)איך אנשים שרשמו מאמרים שלמים בשביל לעשות ת"קופה" אבל לא ממש משכנעים ונותנים סיבה טובה לרכוש את המוצר.

     

     

  5. אופטומטריסט   31 בינואר 2008 בשעה 23:37
    (#)

    מה שאתה כותב זה א-ב בכל מקום מסחרי שנותן שירות סביר.

    אני עובד ברשת חנויות גדולה והשירות הינו מעל הכל! במקרים רבים ויתרתי על מכירה קלה שידעתי שהלקוח לא יהיה מרוצה ממנה.

    ועוד ועוד..

  6. המיליונר בפיגמה   1 בפברואר 2008 בשעה 0:45
    (#)

    תודה על התגובות.

    עכשיו הדבר הכי חשוב בעולם זה "לצאת לשטח"!!!
    יאללה, אחרי….

  7. הנהלת חשבונות   2 ביוני 2008 בשעה 18:46
    (#)

    קל להגיד וקשה לעשות.

    אין שום סיכוי שקראת משפט כזה וכבר השתנת. התובנות הללו חייבות לשקוע עמוק עמוק עד שהן מתממשות.

  8. המיליונר בכפכפים   22 בנובמבר 2008 בשעה 1:46
    (#)

    "אנחנו באים לשרת את הלקוחות, ולא הם באים לשלם לנו" – טוב מאוד, אהבתי, פוסט מצויין

  9. Senior Kumeta   29 באפריל 2009 בשעה 2:24
    (#)

    מליונר יקר!

    אשמח אם תוכל להסביר לנו את האינטרס מאחורי קישור כל אותן מילות תגים לכתובות שמביאות אותנו לעמוד 404 בתוך האתר שלך, וכמו כן קישור הקטוגריה לעמוד הקטגוריה.
    לדוגמא, בפוסט זה, אתה מציין שהוא שייך לקטגוריה "שיווק באינטרנט" ומקשר לכתובת http://pjs.co.il/שיווק-באינטרנט/

    אני מניח שכל העניין תורם להעלאת מיקום הפוסט בחיפושים אורגניים, הייתי רוצה שתוכל לפרט טיפה מעבר איך העניין עובד.

    תודה!

    • המיליונר בפיג'מה   1 במאי 2009 בשעה 20:25
      (#)

      אהלן,

      קישורי 404 נגרמים על ידי תקלות שלא כיוונתי אליהם. ואילו קישורי קטגוריה נוצרים על ידי וורדפרס שהיא המערכת עליה מבוסס הבלוג, ומטרתם היא ניווט נוח יותר.

  10. Senior Kumeta   29 באפריל 2009 בשעה 2:51
    (#)

    פיג'מיונר נהדר שכמותך!

    בהקשר לפוסט הנוכחי, האם תוכל להדגים לנו את העיקרון של "לתת ערך ללקוחות שלך" באמצעות עמוד נחיתה לדוגמא של אחד הקמפיינים שלך?

  11. אור ס   19 ביולי 2009 בשעה 13:30
    (#)

    תודה אתה נהדר!!!

  12. אור ס   19 ביולי 2009 בשעה 13:30
    (#)

    תודה אתה נהדר!!!

  13. shay   26 ביולי 2009 בשעה 2:47
    (#)

    ליגאל אהלן וסאהלן !!
    אני עכשיו עובר על הבלוג כאן וממשיך להתפעל מהשינוי שחלל בו
    למרות שאין הבדל בין פוסט לפוסט רק אני רוצה שתבין כמה השינוי הזה היה נחוץ ושיפר פלאים את הבלוג
    נ.ב יש לי איזו הצעה עיסקית בשבילך הטומנת בחובה שירות אדיר ללקוחות וגם
    "מתן שכרה בצידה" אשמח לדסקס איתך תעניין בפרטי לילה טוב בעצם עוד מעט בוקר
    עזוב לא משנה ושיהיה שבוע טובבבבב

  14. בועז ורדי   30 באפריל 2012 בשעה 15:54
    (#)

    הי יגאל,
    אתה כבר מזמן לא שם אבל הפוסט הזה ריגש אותי עכשיו (ערך מוסף בלביל התרגשות העבר שלך?). הדברים שלך מאוד נכונים ובחיפושי באינטרנט הבלוגים בהם השקעתי שעות בקריאה וכתיבת תגובות ובכלל אלה שגייסו אותי לטובת היה מכנה משותף וזה לראות אותי ולתת לי את הערך שאני מחפש.
    אני גם יודע שאת התובנה שלך לא קל ליישם וזה תהליך…
    תודה על עוד נקודת זינוק בדרך לשם

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!