זהו פוסט אורח מצויין אשר נכתב על ידי אופיר פטרושקה. הפוסט עוסק בהיבטים הרציונאליים והאי רציונאליים של הצלחתך או אי הצלחתך ביצירת הכנסה יציבה באמצעות שיווק באינטרנט.
אופיר, הבמה שלך!
אני רוצה להתחיל בלהודות ליגאל, הפיג'מיסט היקר על 2 דברים:
האחד הברור – לתת לי את הבמה הזאת ולפרסם את הפוסט, תודה.
והשני, שגרם לי לקרא את הספר "לא רציונלי ולא במקרה/דן אריאלי".
תמיד לוקח לי מספר פעמים לשמוע, לפני שאני קורא ספר, ואני חושב שיגאל היה במקרה הקש הפעם! תודה. (הקש ששבר את גב הגמל למי שלא הבין, אבל לחיוב)
על כל מקרה, אני לא הולך למכור לכם את הספר.
למרות שזהו אחד הספרים הטובים ביותר שקראתי! שהוא גם כיף לקרוא, וגם מלמד דברים חשובים. לשיווק ולחיים.
—————-
הפוסט החשוב ביותר שאתה צריך לקרא
(חוץ מכל המידע שיש ממנו ללא הפסק כאן, והבטי הפסיכולוגיה)
חסר משהו לא? אתה עדיין כאן, ועדיין לא התחלת לעשות כסף, נכון? אז מה הסוד האמיתי לעשיית כסף באינטרנט?
הסוד נעוץ ב2 פרקים חשובים:
פרק 8: להשאיר דלתות פתוחות
לשמור על כל האופציות ולצאת קירח מכאן ומכאן
כן, כן, אני בהחלט רוצה לטעון את זה. אתה שומר יותר מדי דלתות פתוחות! אם אתה עד היום קורא את הבלוג הזה ועוד לא עשית כלום, אז אתה חולה במחלת הדלתות הפתוחות.
מה זאת אומרת?
דוגמא אחת שמביא הכותב היא על בחורה, שפגשה בחור חדש, היא אוהבת הרבה יותר את הבחור החדש מהבחור הקודם. מערכת היחסים עם הבחור הקודםדואכת כבר זמן רב. אך הבחורה מסרבת לסיים את הקשר הישן.
למרות שהיא מודה, שהיא לא אהבה את הבחור הקודם, באותה מידה שהיא אוהבת את הבחור החדש. ושהיא לא חושבת שהיא פתאום תתאהב בו יותר. ובזמן שהיא לא מסיימת את הקשר הקודם, שברור לה שלא הולך להחזיק.
היא לא משקיעה מספיק בקשר החדש. שברור לנו ,שהקשר החדש לא יצמך ויפרח כמו שצריך כל עוד הבחורה אינה מושקעת באופן מלא בקשר החדש בלבד.
והצפוי הוא שהיא תפסיד את שני הקשרים הללו. רק בגלל הסרוב שלה לסגור את הדלת הישנה. ובמקרה הזה היא יודעת בוודאות שהדלת הישנה היא לא מה שהיא מחפשת.
אך עדיין מסרבת להיפתר מהאפשרות הזאת.
טוב, אבל זה סיבוכים של בחורות, איך זה קשור אלי?
רוב הסיכוים שאתה עדיין כאן, קורא, כי אתה מנסה להשאיר את כל הדלתות פתוחות. עוד טיפ אחד, עוד רעיון אחד, עוד שיטה אחת. כשבכלל עוד לא התחלת.
כי אתה חושב שהרעיון הבא יהיה יותר טוב עבורך. אבל שנינו יודעים שזה לא המקרה!
העולם פשוט לא עובד ככה, לא החיצוני ולא הפנימי. אני יתן לך דוגמא יותר טובה, גם כן מהספר. חבר אחד (של הסופר) רצה לקנות מצלמה דיגיטלית.
הוא צמצם את האפשרויות לשני אפשרויות בלבד דיי מהר. אבל בין שני האפשרויות הנותרות, נשאר והתלבט. השווה מפרטי טכניים של המצלמות. דיבר עם חברים ואנשים יודעי דבר בתחום המצלמות. דיבר עם חנויות ובעלי מקצוע בתחום הצילום.
והתלבט במשך 3 חודשים עד שלבסוף בחר אחת וקנה.
לאחר מכן נשאל: "כמה הייתה משלם עבור התמונות, שהיית יכול לצלם ב3 חודשים האלה, אילו בחרת מצלמה מההתחלה?"
והתשובה: "משמעותית יותר מהמחיר של המצלמה"
אבל מרוב שהיה באובססיה לשמור את האופציות פתוחות. כדי לבחור את האופציה המושלמת. הפסיד המון בתהליך.
האלטרנטיבה האמיתית שנבחרה בינתיים, בזמן הבחירה בין השניים היה לא לבחור!
(על זה נאמר, שאתה לא מסוגל לא לבחור, הבחירה לא לבחור היא בחירה בפני עצמה)
ולמה זה משול?
לנסיון, למצא את השיטה המושלמת, כדי להיכנס לשיווק שותפים, למצא את הדבר המושלם עבורך כדי להתחיל.
אם היית מתחיל גם עם השיטה הגרועה ביותר, מצבך היה טוב יותר עכשיו. כי היית לומד, וטועה ומשתפר ובסוף מצליח. (שים לב שזה מה שיגאל עשה בתחילת דרכו, וגם כל אחד אחר שהצליח במשהו בחיים, אפילו אתה)
אבל אתה מנסה להימנע מטעויות, כי טעויות כואבות, ומנסה למצא את הדלת המושלמת, בזמן שאתה שומר את כולן פתוחות.
ואתה יוצא קירח משני הצדדים שוב, ושוב, ושוב!
אני יודע מה הדבר הבא שתגיד, כי כבר העלו את זה במדור השאלות באתר, "אבל תראה, יגאל שינה את דעתו, והחליט שPPC זה לא טוב והוא ממליץ על SEO למתחילים."
"רואה! עדיף היה לחכות."
לא! לא! ולא!
שים לב שחברנו פה עבר לזה, אחרי שהוא כבר השיג מזמן את המטרה הנוכחית שלך!
וגם אם זו הייתה אופציה גרועה, ושהיום הוא לא ממליץ עליה. עדיין אם הייתה הולך ועושה אותה, הייתה היום במקום אחר! היית כבר מגיע למטרה הראשונה שלך, ועובר אותה מזמן!
אז מספיק כבר למצא את הדבר המושלם, להמשיך לקרא, להמשיך לחפש, לנסות את הכל במקביל.
תבחר משהו אחד!
וזה לא משנה מה זה יהיה!
תחליט שאתה לא הולך לנסות יותר, שום כיוון אחר, חוץ ממה שאתה בוחר כאן ועכשיו, בין אם זה PPC,SEO,Media או כל דבר אחר.
בחר אחד, ובחר להתמחות בו, ולעשות את זה עד שזה יעבוד! תחליט שאתה סוגר את שאר האופציות, הן לא קיימות יותר עבור!
עד שתסיים למצות את האופציה שבחרת עד תום. לטוב ולרע!
פרק 6 – משמעת עצמית… ממחר
את האמת שהכותרת מספיקה פה. ואפשר לקשר את זה לחלק הקודם. הנקודה היא שאתה צריך להתחיל לעשות והיום! אבל הנקודה האמיתית בפרק היא, שבעיית המשמעת העצמית שלנו, באה לידי ביטוי במיוחד כשמדובר בדברים ארוכי טווח.
אנחנו נדחה את ההשקעה בחסכונות שלנו, לטובת משהו שאנחנו רוצים לקנות עכשיו. בין אם זה אוכל, או גאג'ט חדש או כל דבר אחר.
את מה שיש כאן ועכשיו ,אנחנו תופסים כבעל ערך רב יותר, כי זה מוחשי. וכך גם, יש סיכוי, שאתה מתייחס אל שיווק שותפים, ואל הכנסה פסיבית.
זה תוכנית לתווך ארוך.
אתה רוצה להיכנס לזה, אבל היום יש משחק! אי אפשר להפסיד את המשחק נכון? אפילו יגאל רואה כדורגל לפעמים… הוא אפילו עשה כסף מכדורגל!
ואז בא יום שישי, וביום שישי אני חייב להיות עם החברה. (2 אופציות הניקוד מתאימות, Girl Friend/Guys)
וכו'.
הפיתרון האמיתי לבעיה הזו של חוסר משמעת עצמית
הוא פתרון של chunking, לחלק למנות קטנות ניתנות לעיקול. זאת אומר במקום להגיד, "אני הולך לעשות שיווק שותפים" או "אני הולך לקדם את המוצר X".
תגיד: "עכשיו אני רק הולך להרים אתר" או אפילו "עכשיו אני הולך רק להרים עמוד אחד". (בהנחה שאת זה אתה מרגיש שאתה מסוגל לעשות)
ואז הסיכוי גדל משמעותית שתעשה את זה בפועל, ולא תגיד: "אבל יש לי משהו…"
הדברים שלי הכי עזרו בלעשות את המעבר זה הם:
1. הספר: "לגרום לדברים לקרות/דיוויד אלן" (GTD – Getting things Done/David Allen) זה ספר וזו שיטה של התמודדות עם דברים רבים בחיים ואפילו עם החיים עצמם. עיקר השיטה מיועד לעשות סדר כדי לשחרר את האנרגיות שלך לפעול!
2. תוכנת Mind Mapping, (מיפוי מוח?) תוכנה כזו מאפשרת לך לזרום במחשבות. (דוגמא FreeMind החינמית והפתוחה) ולהמשיך לפרט פנימה כמה שאתה רוצה.
וגם לזרום עם רעיונות שונים, ודברים שמזכירים לך דברים אחרים, מאוד בקלות, בלי להיות תלוי סדר. (בקיצור, לעבוד כמו שהמוח שלך עובד)
היא מצויינת גם, כדי לשים את כל הרעיונות השונים שלך, בקשר לפרוייקט מסויים ביחד. ואז לקחת את הפרוייקט וחלקיו, ולפרט את החלקים עד לרמה מספיק קטנה עבורך, כדי לבצע.
אפשר להגיד שאני משתמש בתוכנת כדי ליישם את שיטת הGTD, או חלק עיקרי בא שאומר בעיקר:
- תפריד את שלב התכנון, משלב הביצוע.
- כשאתה מתכנן, תכנן את הפרוייקטים הקטנים שלך (כל מה שהוא יותר מצעד אחד).
- לכל פרוייקט כזה תכתוב מה הצעד הבא (אם יש כמה מקבילים אז את כולם).
- את רשימת הצעדים הבאים, אתה מפריד לחלוטין ומסדר אותה, לפי הסביבה שבא אתה צריך להיות, כדי לבצע את הפעולה. (כגון בית/משרד/גישה לאינטרנט/דף ונייר/עם הבוס/…)
- אחרי שעשית את זה, אתה יכול לעבור למצב של עבודה, שזה לקחת את רשימת הצעדים ורק לעבוד. (בלי לחשוב שוב על מה צריך לעשות)
הצעדים צריכים להיות ממש בנאלים, כמו שיחת טלפון, קניית מוצר X בחנות Y וכו'.
זה ממש משחרר אנרגיות ומכניס אותך אל מצב של עשיה. וגם מכניס אותך למצב רוח טוב, שאתה בשליטה, וכל הדברים מתקדמים.
אני חוויתי את זה אישית וזה משהו מהדברים האלה, שאתה לא יכול להבין עד שאתה מנסה. אני מציע לך לנסות, עדיף אבל לקרא את הספר או על שיטת הGTD יותר לעומק.
תודה רבה שקראת! ותודה ליגאל
אופיר פטרושקה
יומו של משווק אינטרנט – קידום אתרים ושיווק אינטרנט על כל סוגיו.
פוסטסקריפט של יגאל: אחרי משהו כמו 5 שבועות ללא עבודה בגלל כנסים בחו"ל, מחלה בת שבוע, ופסטיבל האפיליאייטס שהיה שבוע שעבר (אפיליגנג, פלימוס, ונברבלו), אני עוד משלים הרבה עבודה. ברגע שאסיים אני אחזור לעדכן על הדברים החשובים באמת [רמז: העלתי מוצר לקליקבנק וצריך לעשות לו שיווק...]
החוכמה היא באמת להתחיל לעשות. לא לחכות לדבר הבא שנמצא מעבר לפינה וכבר מגיע ואיתו נתחיל אלא לעבוד עם מה שקיים היום.
לדוגמה: כולם מדברים על הסלולר כדבר הבא, יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא אבל כרגע אין בתחום הזה כסף שניתן לאסוף ובעצם צריך להמציא את הגלגל כדי לעשות בתחום הזה כסף. ולכן מי שמחכה למובייל ולא עושה שיווק באינטרנט כבר היום גם לא יעשה שהמובייל יגיע כי אז יהיה משהו חדש.
בנוסף מפות חשיבה = Mind Mapping עוזרים לסדר את החשיבה ולהציג את כל הרעיונות שלנו בצורה שטוחה ומובנת. בצורה זו אנחנו רואים את הפרוייקט בצורה מלאה וניתן להוסיף, להוריד ולשנות כל חלק בו הבתאם להתקדמות של הפרוייקט. אני ממליץ לאחר שיש לנו את הרעיון והעלנו אותו למפת החשיבה להתחיל לעשות!!! להתחיל עם הדברים הראשונים שצריך לעשות ולשנות ולהתאים את מפת החשיבה תוך כדי תנועה, תוך כדי בניית העסק/האתר
יפה מאוד, ונכון לכל דבר בחיים !
יופי של פוסט, אופיר – כיף לראות אותך מתארח פה:)
לגבי הספר של דן – אחד הספרים הכי טובים שקראתי אי פעם – ספר חובה לכל מי שעוסק בשיווק (או בתחום קרוב).
ממליץ גם על הספר השני שלו – "לא רציונאלי אבל לא נורא" ואפשר גם לקרוא טורים שבועיים שלו בוואינט/כלכליסט.
דן מחזיר אותנו לעובדה (שחלקנו מתכחשים לה) – שהכל זה פסיכולוגיה. החלטות כל אנשים אינן רציונאליות (ולא משנה כמה פעמים הם יחזרו שהן כן), וזה דבר שאנחנו כמשווקים חייבים לדעת, להבין ולזכור לאורך כל הדרך.
מסכים. ובעיקר ששיווק זה פסיכולוגיה ולא משוואת שווי של המוצר.
תודה על הפרסום.
אני לא יודע אם זה בסדר להגיד אבל אני בעצמי קראתי ונהנתי כי כתבתי את זה לפני כמה חודשים ואני כבר לא זכרתי את התוכן בעל פה.
אני מודה, גם אני חולה במחלת הדלתות הפתוחות לא מאת.
פיזור משאבים גדול מדי.
זה יוצר הרבה בעיות, אחד מהם היא גם זיהוי עצמי החוצה, מה שאתה מספר לאנשים.
למען networking זה הרבה יותר קל כשאתה יכול להציג את עצמך כדבר אחד רלוונטי.
כשאתה מתחיל לספר גם וגם וגם בהצגה עצמית זה יוצא לא רציני לכל הפחות. (הייתי מהצד השני ואני יודע שזה אנשים שלרוב לא כיף כל כל להכיר. זה כבד מדי…)
גם כלפי מכרים, אם אתה ממוקד הם יכולים לעזור. אם לא, אין שום דבר לייעץ או לסייע לך בו.
עופר שושני זרק לי משל אחר בתור טיפ קטן אישי אלי.
למי שלא מכיר, עופר שושני הוא אחד האפילייטים הגדולים בקליקבנק אם לא אה..
אני יביא את ההודעה כלשונה:
"פעם סיפרו לי סיפור על ההבדל בין הקיפוד לשועלץ
השועל יודע קצת מכל דבר, התנסה בהכל ויש לו דעה ומעט נסיון כמעט בכל תחום.
הקיפוד יודע רק דבר אחד, אבל הוא יודע אותו עד הסוף, לפנים ולאחור. זה הסוד שלו וזה מי שהוא.
אתה ידידי שועל גדול ואם רק תדע להיות קצת קיפוד אז אין שום כח בעולם שיכול ליצור אותך.
אז באיזה תחום אתה בוחר? איפה אתה הולך להשקיע את כל האנרגיה שלך בשביל להצליח? במה אתה מתמקד?"
עברו חודשים בין המאמר שכתבתי להודעה הזאת שקיבלתי כטיפ, כנראה שגם לי קשה ללמוד את הלקח.
אז איפה אתה הולך להשקיע את כל האנרגיה שלך בשביל להצליח?
הייתי ממליץ לכותב לעבוד חזק על כישורי הכתיבה וההגייה שלו. אני מקווה בשבילו שהוא לא נשען על כישוריו בתחום הזה כדי לשווק. היה ממש מעיק ומביך לקרוא!! ליגאל הייתי ממליץ לעבור על כתבות אורח טרם הפרסום, ולתקן אם יש צורך. עם כל הכבוד לקהילת הדיסלקטים (לעניות דעתי במקרה הזה מדובר בהרבה יותר מזה), אין מקום לפרסום מאמר ברמת הגייה כל כך נמוכה.
קיבלתי.
יפה לך שאתה יודע לקבל ביקןורת!!
מצטער שיצא קצת חריף…
אתה לא הראשון, בבלוג שלי גם קיבלתי את התגובות האלה. החלטתי שאני לא יעביר יותר תוכן לאתר לפני שאני מעביר אצל מישהו להגהה. הכתבה הזו פשוט נכתבה לפני זמן רב….
גם פה יש שגיאת דקדוק שדווקא די מקובלת אצל הצעירים. מדוע אתם כותבים עתיד בגוף שלישי מה שצריך להאמר בגוף ראשון?
טל, פשוט תתבייש לך!
אם אתה רוצה ללמוד ולהצליח אז תקרא פוסטים של אנשים חכמים ותבצע את המלצתם…
אם אתה רוצה להיות מבקר עיתונות, ספרות, וכדומה אז לך תקרא פוסטים באתרים אחרים ושיהיה לך בהצלחה.
עם גישה שכזאת ברור שלא תגיע רחוק (בשום תחום)!!! פשוט הייתי בהלם לקרוא את התגובה שלך והייתי חייב להתייחס…
נ.ב. בטח גם לי יש טעויות בעברית – לפחות אני לא שמוק!
מה גם ילדים בני 13 מצליחים לשווק היום באינטרנט??? אתה בטח מוכשר מאוד…
אם אתה כזה מוכשר טל ,
הוא נראה אותך כותב את הפוסט הבא
רק דאג שיהיה
גם רלוונטי
גם מעניין
גם חדשני
וכמובן ללא טעויות כתיב או הגיה
אנחנו אוהבים לחבק אנשים כישרונים
ואת הכישרונים יותר אנחנו גם מנשקים
בקשר למשמעת עצמית, דעתי היא שאם המוטיבציה הפנימית שלך לא גורמת לך לשבת כמה שצריך ולעבוד בשביל העסק שלך, אז אולי כל הדבר הזה לא בשבילך. לך תעבוד בתור שכיר.
חחח… זה קל להגיד למי שיש לו משמעת עצמית טבעית כנראה מגיל קטן מסיבה כזה או אחרת. אני בטוח שגם לך אם נחפש נמצא דברים שאתה מתחמק מלעשות למרות שאתה צריך.
לרוב האנשים זה לא בא בקלות, הם לא יודעים מה מניעה אותם ויותר מזה, איך לעשות את זה בעקביות. כל אחד נתקל בקשיים בשלב כזה או אחר, אז לפעמים זה לא אם כן או לא מישהו עושה, אלה מה הוא כן עושה ומה הוא לא, אולי מישהו מתחמק ממשהו יותר גדול/חשוב לעשות ועושה את מה שהוא כבר מכיר ונמנע מהצמיחה. בין אם זה לימוד עצמי, פניה ללקוח/שותף פוטנציאלי גדול ומצליח. התייעצות עם מישהו במקום להחליט ש"אני יודע" וכו.
אופיר תודה שגילית לי על תוכנת פרימיינד… שנה טובה
לדעתי הדבר שמפריע בעיקר להתחיל הוא הפחד לאבד כסף על דברים שלא יצאו מוצלחים כמו למשל קמפיין PPC שלא הוליד מכירות.
הפתרון הוא להקצות מראש סכום כסף שלא אכפת לך לאבד
הדבר היפה בתחום הזה שלא צריך הרבה כסף.
10$ לשנה דומיין
אירוח של 5$-15$ לחודש.
ואפשר להתנסות על PPC ב10 שקל ביום בהתחלה ולנסות ולשפר. (תלוי בטקטיקה).
אם הפחד הוא הכסף, אפשר לבחור בשיטה אחרת כמו SEO או שיווק קהילתי למשל ובזה להוריד את הסיכון הכספי באופן משמעותי. הפעולה יותר חשובה מהאפיק.
כן, ספר מצוין, עכשיו הוא כתב עוד ספר, "לא ראציונאלי ולא נורא"
כי אף אחד לא ראציונלי כל הזמן.
הייתי מוסיף שצריך גם ללמוד לא להעניש את עצמך יותר מדי, או ליפול לרחמים עצמיים, שאלו שני הקצוות הכי גרועים שאנשים מגיעים אליהם, זה נכון כרגיל להכל בחיים, אבל במיוחד מי שרוצה להיות עצמאי, כי בתור שכיר זה לא ממש משנה, אז אתה מרגיש חרא אם החברה הפסידה או שאתה כועס על המעסיק/ים ומרחם על עצמך, אבל בסופו של דבר גם אם לקחת חופש יומיים או פיצית/הענשת את עצמך ע"י הרבה אלכוהול או כל מיני דברים הרסניים אחרים… השגרה ממשיכה כי אומרים לך בעבודה מה לעשות ומישהו אחר אחראי על הרווח הסופי. אבל בתור עצמאי הרגשות האלו יכולים להרוג את העסק.
אופיר קבל חח
אחלה פוסט , שמביא מבט מרענן וכלים מעשיים
שקשורים לכל תחום בחיים .
וכמו שאלכס אנסקי אמר פעם
מה לעשות ? לעשות !!!
אתה תותח
ותודה ליגאל שנתן לך במה
תרמת המון לכולנו
חג שמח ושנה טובה ומתוקה
אופיר
שאלה כללית לכולם.
לאט לאט (לאט) אני מתקרב (באמת מתקרב!) להתחיל קמפיין קטנטן משלי. אני קורא פה ובחו"ל לומד, מבין ומגבש החלטה.
שאלתי היא: האם כדאי לי להתעמק בלימוד HTML &CSS? לבניית אתר? מצד אחד זה די קליל.
מצד שני אני מניח שיש תוכנות WYSIWYG חינמיות לבניית אתרים שייתכן והן עדיפות. (המלצות יתקבלו בברכה)
אז, מה אתם ממליצים?
ובכל מקרה – איזה תוכנת WYSIWYG חינמית מומלצת ועדכנית קיימת בשוק?
אל תתעמק ב CSS ו HTML, אתה יכולה להעזר באנשים ב fiverr.com
בוורדפרס יש כבר עורך מובנה
אם אתה מתעקש על משהו מנותק איכותי אז kompozer
ולכתיבה לבלוגים וכו windows live writer
I have been looking for articles on these topics for a long time. totosite I don't know how grateful you are for posting on this topic. Thank you for the numerous articles on this site, I will subscribe to those links in my bookmarks and visit them often. Have a nice day