המיטאפ של איתי פז ואיך למצוא שותף לדרך?

מפגש שיווק באינטרנט של איתי פז

מפגש שיווק באינטרנט של איתי פז

בדיוק לפני שבוע נערך המיטאפ למשווקים באינטרנט שערך איתי פז. כמו שכבר ציינתי בעבר, יצא לי להיות במספר מפגשי משווקים ברחבי העולם. הגדולים מביניהם נערכו בסן פרנסיסקו, טורונטו ובניו יורק. אני חייב להגיד לכם שנדהמתי פעם נוספת מהכח הרב של קהילת המשווקים המקומית שלנו.

אם ניקח את סן פרנסיסקו ואת ניו יורק, ונתייחס אל כמות התושבים שם, אל מול ישראל, נגיע פשוט לנתונים מדהימים. כמו שאתם יודעים, התחבורה בניו יורק הרבה יותר נוחה מאשר בארץ, והרבה יותר קל להגיע ממקום למקום. הרכבת התחתית שם פרוסה כמעט בצורה מושלמת, ועדיין, כמות האנשים המקסימלית שהייתה שם, היה בסביבות ה-50 איש.

במפגש המקומי שלנו, היה בערך 200-300 איש!!!

מה הייתה המטרה שלכם במפגש ?

מההתרשמות שלי, רוב האנשים באו על מנת לשמוע אותי, את רן ארוסי, איתי פז ועוד… מדברים. אני חושב כך, כי ברגע שנגמר הפאנל שלנו, הרבה אנשים הלכו. אני חושב שזו טעות!

המפגשים הללו הם לא קורסים, לא סמינרים, וגם אם למדתם משהו, זו לא המטרה. זה רק הבונוס!

המפגשים האלה, נועדו על מנת לגבש את קהילת המשווקים הישראלית, וליצור שיתופי פעולה!

אחד הנושאים אשר עלו במפגש והציקו לי מאוד, הייתה בקשה של יצירת אתר "דייטינג לאפיליאייטס", על מנת למצוא שיתופי פעולה. אמנם איתי פז, בעד הרעיון, אך עם זאת אני חושב שהרעיון הזה גרוע…

איתי פז, נתן לכם במה מדהימה להכיר אנשים חדשים, והרבה אנשים לא ניצלו אותה. מהסיבה הזו קשה לי להאמין, שאתר היכרויות כזה או אחר יעזור.

המפגשים האלה נועדו רק על מנת שתוכלו למצוא פרטנרים!!!

איפה אני מצאתי את השותפים שלי לדרך?

  • את פליקס "משה", כולכם מכירים. סיפרתי עליו רבות. את פליקס הכרתי בראיון עבודה, עוד לפני שהייתי אפיליאייט ומשם המשכנו.
  • שותף נוסף שאיתו אני עובד על פרוייקטים, הכרתי דרך הבלוג. הוא פשוט פנה אליי, והתחלנו לדבר וראיתי שיש לנו מה לעשות ביחד.
  • והנה ההיילייט! הרבה שותפים נוספים לדרך, אשר אני נמצא איתם בקשר יום-יומי, מצאתי בכנסים. באפיליאייט סאמיט, באפיליקון, וכן, גם במיטאפ האחרון מצאתי 2-3 אנשים, שאני אשמח להיות איתם בקשר.

כשאני אומר שותפים, זה לא אומר שאתם צריכים לשתף איתם את חשבונות הבנק. אני מדבר על חברים, שמבינים את התחום ואתם יכולים לדבר איתם על נושאים מקצועיים. חברים שיתמכו בכם ואתם תתמכו בהם. בדיוק כמו החברים שלכם מהילדות, אוניברסיטה, עבודה, וכו…

בספר "חשוב והתעשר", נפוליאון היל מגדיר את זה כ-MasterMind Group. פשוט קבוצת שיעור מוחות…

איך למצוא שותפים בכנסים ?

הדבר הבסיסי ביותר, זה לראות מישהו שמעניין אתכם בכנס, לגשת אליו ולהגיד "שלום, מה המצב?", אלה מילות הקסם. אני מתערב איתכם שאף אחד לא יהרוג אתכם אם תגידו את זה.

אל תהיו ערפדים!
הטעות הנפוצה ביותר שאני רואה, זה שגם כשאנשים מסתובבים ומכירים אנשים, הם נהיים ערפדים… הם פשוט מסתובבים מבנאדם לבנאדם, ופשוט מתחילים לשאוב מידע. עכשיו, תנסו להכנס לנעליים של הבנאדם ממול. איך אתם הייתם מרגישים אם היו מנסים לחדור לכם לורידים ולהוציא כל פיסת מידע אפשרית?

שותפים, זה לא עניין של ידע, זה עניין של תכונות, של ערכים, של שאיפות. זה בכלל לא משנה, מה הבנאדם יודע, ומה הבנאדם עשה. זה עניין של אופי. תנסו להבין קודם כל, מול מי אתם מדברים והאם יש בסיס להתאמה ביניכם ברמה האישית.

בכל זאת, אתם מדברים עם בני אדם ולא עם ספרים.

תנסו להבין מה מניע אותם, והאם זה אותו הדלק שמניע אתכם. תנסו להבין, אם זה סוג הבנאדם שהייתם רוצים לטוס איתו לחו"ל או סתם להעביר ארוחת צהריים ידידותית.

הידע בא אח"כ.

אל תהיו סוציומאטים
הטעות הכי קריטית שאני רואה בכנסים הללו, זה שפשוט אנשים חושבים על עצמם יותר מידי. במפגש הבא (עליו אני אספר לכם עוד מעט), אני ממליץ לכם לקחת גישה אחרת. כשאתם מדברים עם מישהו, תנסו לחשוב לעצמכם, איך אני יכול לעזור לבנאדם שעומד מולי? איך אני יכול לפתח אותו?

2 סוגים של שותפים

בגדול, יש שני סוגים של אנשים. אני יודע שזו הולכת להיות הכלל מטורפת, אבל כולנו חסידים של פארטו, וחוק 80/20 מדבר על הכללות.

היצירתי
יש את הבנאדם היצירתי, שפשוט מתפרע עם הדימיון שלו. הוא יכול להרים לכם בתיאוריה קמפיין תוך 30 שניות. הוא יכול להגיע לקונספטים מדהימים והוא יכול לראות דברים בצורה מרחבית. החסרון הוא, שהכל נשאר בתיאוריה, וקשה לא מאוד לממש את זה לידי פרקטיקה.

האנאליטי
האנאליטי הוא אותו הבנאדם שחופר עמוק-עמוק בתוך עובדות על מנת למצוא חוקיות. האנאליטי זה הבנאדם, שיודע להוציא דברים לפועל בצורה מאוד-מאוד מאורגנת. האנאליטי זה אותו הבנאדם שלוקח כל קונספט ומנסה להפוך אותו למתכון למרק. החסרון הגדול של האנאליטיים, זה היכולת לראות את התמונה הגדולה והניסיון הרב מאוד תמיד להיות מאורגן ותמיד להיות בשליטה. תמיד למצוא את האקסיומות.

מי אני? ותסמונת הדשא של השכן
הדבר החשוב ביותר להבין הוא מי אנחנו? הבעיה הגדולה שקורת בד"כ, שאנחנו תמיד חושבים שהדשא של השכן הוא ירוק יותר. גם כשאנחנו יודעים מי הטיפוס שלנו, אנחנו מאוד רוצים להיות מה שאנחנו לא, ולכן אנחנו ממציאים לעצמינו סיבות למה אנחנו הטיפוס השני…

אני, כמה שהייתי רוצה להיות אותו הטיפוס היצירתי, וכמה שאני לא אספר לכם סיפורים, זה לא יעזור. אני הבנאדם האנאליטי. אני חופר כל הזמן בתוך אקסיומות ומנסה למצוא נוסחאות.

לעומת זאת, פליקס "משה" לא לשנו, הוא בדיוק אותו הבנאדם היצירתי. בגלל זה השיתוף פעולה בינינו הוא מעולה. הוא יודע לחשוב בצורה מרחבית על קונספטים, ואני יודע למצוא את הדרך לממש אותם. תוך כדי זה, שאני מוצא את הדרך למממש אותם, פליקס דואג לי, שאני לא אחפור יותר מידי עמוק בתוך האקסיומות. ואותו הדבר קורה להפך, ברגע שאני רואה שפליקס מתחיל לברוח יותר מידי לצדדים, ולראות תמונה גדולה מידי, אני מאפס אותו.

לכן…

תנסו לזהות איזה סוג בנאדם אתם, ומי הטיפוס שמשלים אתכם. אם אתם עובדים עם כמה שותפים, תדאגו שיש איזון בין היצירתיים לאנאליטיים אחרת יהיה קאוס.

המפגש הבא…

המפגש הבא ייערך ב-22 לאפריל. כולכם מוזמנים להגיע. אני עוד לא יודע אם אני מגיע, אבל זה בכלל לא משנה. אתם מגיעים בשביל למצוא שותפים, ולא להקשיב למעשיות שלי, של איתי פז או של רן ארוסי…

בתקווה, שנתראה….

נ.ב. להרשמה למפגש כנסו לפה: http://www.itaypaz.net/meetups/

נ.ב.2. הנה וידאו מהמפגש:

36 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אבי   21 במרץ 2010 בשעה 17:43
    (#)

    צודק, זה אחד הסיבות שאני לא בא לכנסים, רוב האנשים באם כדי לקבל מידע איך לעשות כסף, אבל אין להם מה לתרום. זה אמנם מקום מצויין ליצירת חברים מהתחום, אבל יש מעט מאוד חברים פוטנציאליים, חוץ מזה שנאומים קיימים בשפע ברשת, ולא מעניין לבוא בשבילם. או בשביל לראות אנשים עם חולצות של shareasale או אפילו בשביל לקבל איזו חולצה או איזה קישקוש אחר. אולי צריך מפגשים נוספים לקבוצות ברמות שונות, או מפגשי התאמה לחברויות ושותפויות בתחום, עם וידאו מקדים כדי להתרשם ולהחליט.

    • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 18:02
      (#)

      אהלן אבי,

      תודה על התגובה, אני מבין מאיפה מגיעה הטענה שלך ועם זאת, אני חולק עליך. אני חושב שבכנס של 300 איש, מספיק שמצאתי חבר/שותף אחד (ומצאתי שלושה) וזה כבר משתלם…

  2. גבריאל   21 במרץ 2010 בשעה 18:03
    (#)

    יתכן ואתה צודק אבל גם יתכן ואתה לא
    זה אני הייתי שביקשתי את הפלטפורמה ואני עדיין חושב שזה נכון
    הרי גם את זה אמרו על אתרי הכרויות. לא נראה לי שזה לא עבד
    יש כמה פרמטרים שניתן לגשר עליהם לפני ה"שלום מה המצב"
    כמו מקום מגורים (שזה חשוב) נסיון, תחום וכו..
    אז נכון "מה המצב" עוזר לא רע אבל פלטפורמה יכולה לעזור לא פחות
    אני מתעסק בתוכניות שותפים
    אבל אני גם מתעסק בלהיות אבא לשני פספוסים
    עבודה במשרה מלאה
    ובכל זאת אני מרוויח כמה פרוטות מאפילייאט
    ולא אכפת לי להרוויח חצי ולהתפתח בעזרת שותף לדרך
    יש לי מה לתרום ובטח מה לקבל
    ועד שתקום פלטפורמה ייעודית
    אז אני מנצל את הפלטפורמה הזאת
    [email protected]
    אין לכם מה להפסיד
    :)

  3. רז   21 במרץ 2010 בשעה 19:55
    (#)

    את האמת שזה נכון.
    אני באתי למפגש בראש של "מה כבר אני אוכל ללמוד מהסובבים אותי במפגש"… הרי כולם שומרים את הסודות לעצמם, ויצירת שת"פים היא לרוב עם אנשים שעדיין לא מרוויחים מהתחום, אשר רוצים להצליח יחד.
    אני באתי לכנס כדי לראות מה קורה פה בארץ, ואולי אוכל לחלוק מידע עם מישהו שיש לו קצת מושג.
    ופה בדיוק אני טועה — מי שיש לו מושג, לא יחלוק מידע חיוני. מי שחדש בתחום, יחלוק הרבה דברים אבל יהיה קשה לסנן מהם את הדברים החשובים והטובים באמת.

    אני משווק שותפים כבר 4 שנים, ואת האמת שלא זכור לי שהצלחתי ל"חלוב" מידע ממישהו באיזה כנס. אפשר לקבל קצת מידע כללי פה ושם, ולהקשיב להרצאות, וזה באמת יכול לעזור מעט בטווח הארוך. אבל לנו משווקי השותפים יש רצון ב"כאן ועכשיו"… ככה שקשה לקבל סיפוק מהמפגשים האלו.

    ועכשיו לנושא אחר,
    יגאל אחי, אתה לא רק אנליטס, אתה גם מאוד יצירתי. זה נורא נחמד להדביק לעצמנו תוויות כדי להרגיש שלמים עם עצמנו, אבל האמת היא שאין שום דבר אבסולוטי. אנחנו קצת מהכל. אני יכול להגיד לך שמההיכרות שלי איתך בשנתיים האחרונות, אתה יצירתי מאוד. אולי אתה מרגיש כ"אנליסט" כי לא תמיד יש לך את התשוקה למה שאתה עושה. זה קורה לכולם… אבל כשזה חוזר, זה חוזר בגדול.

    בנוגע לשותפים- אני אישית מצאתי שותף מצוין לפני שנה וחצי, שהוא באמת חוקר לעומק והרוב היו מגדירים אותו כאנליסט, משום שהוא חוקר כמעט כל דבר לעומק, ומתמצא בהמון תחומים.
    הוא אחד המעצבים הטובים שהכרתי, ועיצוב כמובן בא דווקא מיצירתיות.
    אני לא יודע בדיוק מה חיבר ביננו כל כך טוב, אבל זה לא בגלל שאנחנו הפכים – אנליסט ויצירתי. זו פשוט כימיה ורצון להצליח יחד.

    דברי סיכום שבא לי לחלוק:
    לא מזמן הייתה לי שיחה מאוד מעניינת עם מקדם אתרים (SEO) שנמצא באותה נישה שאני נמצא בה.
    החלטנו להחליף לינקים משום שלשנינו אתרים מאוד מובילים בתחום. אני עשיתי את הצעד הראשון ונתתי לו את הלינקים החזקים והטובים ביותר שיכל לקבל, בדיוק איפה שרצה.
    הראתי לו שאני מוכן לתת, ובסך הכל אני נותן לו לינק. אז מה אם זה לינק שיעשה לו עוד כמה אלפי דולרים בחודש, לי זה לא עולה שקל. הוא לא באמת מתחרה כי הים כל כך גדול ותמיד יש מספיק "שרימפס" לכולם.
    נתתי לו בלב רחב, והוא, בלי לשים לב, נתן לי את אחד הסודות הגדולים ביותר שמישהו חלק עמי בשנתיים האחרונות.

    אני לא יודע איך זה קרה. אני מחפש את החלק הזה של הפאזל כבר יותר משנתיים. והנה, ברגע שגיליתי רוחב לב, פתאום קיבלתי פרס בשווי של מליון דולר.

    אולי זה מזל, אולי זו קארמה, אבל מה שבטוח, לתת זה כיף, ולקבל בלי לצפות זה כיף עוד יותר.

    שמור על קשר אם ייצא לך…
    עשה חיים :)

    • האמן החדש   22 במרץ 2010 בשעה 1:13
      (#)

      אהבתי את התגובה :)

      זה בדיוק מה שרציתי להגיד,

      בקצרה, תן ערך עצום, קודם כל, לפני בכלל שאתה חושב לבקש משהו מכל בן אדם.

    • וובה   24 במרץ 2010 בשעה 23:57
      (#)

      חחח רז!
      אם הייתי רואה את התגובה שלך לפניי שהייתי מגיב אז לא הייתי מגיב בכלל, יופי של תגובה גבר ישר כוח! :o )

    • רותם   30 במרץ 2010 בשעה 17:39
      (#)

      רז,

      טיפ קטן ממני,
      שיתוף פעולה לא תמיד בא בהקשר של חלוקת סודות.. כל צד יכול להריץ את חלקו וביחד לבנות משהו טוב – ככה אני עובד כבר שנה רצוף עם 2 קבוצות של 4 שותפים.

      אצלי לרוב, יש המון דברים שאני לא יכול לספר כי זה להסביר קו מחשבה שרוב הסיכויים שונה מהצד השני, לא קשור אפילו לסודיות.

      לכן שיתוף פעולה בא לידי ביטוי בהמון דברים, לא תמיד צריך לנסות ולשאוב סודות כאילו זה כל הקסם :)

      ד"א, זה אתה קדם? ד"ש ליונתן :)

  4. טל נברו   21 במרץ 2010 בשעה 21:20
    (#)

    אני בכלל לא באתי לשמוע את ארוסי ולא אותך… (-;
    באתי לגמרי להכיר אנשים, אני חושבת שאין יותר טוב מכנסים כאלה כדי להכיר אנשים מהתחום , לתרום לאחרים ולהתפתח בעצמך.

  5. כדור השלג   21 במרץ 2010 בשעה 21:42
    (#)

    המפגש היה מעולה, נהניתי לראות ולהגיד לך שלום בארבע עיניים :) ובהחלט אתה צודק שמוצאים שותפים זה כמו למצוא אנשים שמשחקים באותו משחק שאתה משחק בו בתור אפיליאייט. לכן אם מזהים את החולשה שלנו הוא בעצם אינו שלילי, זה רק אינדיקציה של דברים שאנו חזקים בהם לעומת זה נצטרך לחפש אנשים אחרים כדי להשלים אותך. לכן החוזק שלנו, תשוקות ויכולות ייחודיים הם הנכסים היקרים ביותר, ואת הנכס השני אנו מוצאים אצל אנשים שמגלמים אותנו ואתם בעצם משלימים עוצמות, תשוקות, אינטרסים ואת היכולות שאין לנו.

  6. McDuck   21 במרץ 2010 בשעה 22:30
    (#)

    אני הייתי בכנס רק כדי לראות מה זה, הגעתי מחיפה במיוחד, אני לא חדש בתחום בכלל וחי העבודה שלי היא רק ברשת.
    1) הגיעו לשם אנשים ש-80% מהם הם אפילו לא מתחילים ורק באו לראות בעקבות הסיסמה "כסף באינטרנט"
    2) הפנל היה דפוק לגמרי כי חוץ מלייצר value ששמעתי כל 30 שנייות לא היה שום דבר רציני, אבל גם זה יודעים מזמן -)
    3) כל החברה שהיו בפנל לא יכולים לענות על שאלה – "איך להתחיל?" כי הם התחילו מזמן ולא יודעים דבר על צרכים של מתחילים של היום
    4) לא היה סדר, זמן לשאלות מעט מידי

    בקיצור, התוכן-קישקוש, נטבורקיננג – לא למתקדמים

    הרווח שייך כולו ל-wesell וארומה -)))

    ועוד מילה, את מנהל שיווק של clickon הייתי מפטר, כי חולצות כמו שלהם, עם לוגו קטן שלא רואים, צריך לזרוק לפח. ואני כבר לא מדבר על הדובר שלהם שהיה שם -))) מצחיק מאוד, מצחיק!

  7. אופיר   21 במרץ 2010 בשעה 22:51
    (#)

    מי אתה ומי זה הארוסי הזה ?
    אתם חזקים בתחום ?

  8. האמן החדש   22 במרץ 2010 בשעה 1:16
    (#)

    דבר אחד,

    אם רשתות clickon וwesell רוצות ליצור לעצמם שם טוב, עדיף שזה לא יהיה חאפרי ויהיו 300 איש בארומה מסכן באונ'.

    באמת, האם זה הרושם שהם רוצים שיהיה עליהם?

    כן, אפשר להגיד שאיתי פז ארגן את זה אז האחריות עליו, ואני לא מסכים, אם רשתות השותפים בארץ רוצות להשקיע בתחום, הם לפחות צריכות להשכיר אולם על הכסף שלהם, ועדיין לאפשר לאנשים לבוא בחינם. אפילו שאיתי פז ארגן את זה… עצה ידידותית :)

  9. אסף הנעמן-הלל   22 במרץ 2010 בשעה 14:01
    (#)

    יאלה, תמיד יוצא לי להיות בחו"ל באירועים האלה !
    אבל במפגש הבא מגיע בטוח
    שמעתי שהיה ממש תענוג ותמיד שמח לפגוש את הפרצופים מאחורי התמונות והוידאו

  10. שרון הוד   23 במרץ 2010 בשעה 0:55
    (#)

    נטוורקינג זה שם המשחק בכל דבר היום, לא רק בשיווק באינטרנט.
    אני לא מבין למה אנשים עוד לא קלטו שלחמם את הכיסא בבית מול המחשב ולייצר הכנסה לא משתווה למפגשים שיכולים לייצר שותפים שביחד אפשר להניב הכנסות שהם אפילו לא שיערו.
    אני חושב שאנשים צריכים להיפתח יותר, שישימו תמונות שלהם בפורומים על מנת שאחרים שייתכן שרוצים לשתף איתם פעולה יזהו אותם במפגשים ויגשו אליהם.
    כאשר נכנסתי לתחום שיווק באינטרנט בסה"כ לפני כמה חודשים בלבד, מיד הסתובבתי פיזית עם הרכב ונפגשתי עם כמה אנשים שהכרתי בפורומים ובסוף מצאתי שותף לעשייה ואנחנו כבר על הרכבת אקספרס להצלחה.
    והיד עוד נטויה, כל מי שפונה אלי מקבל אוזן קשבת להצעה.
    לסיום, כתגובה להערה שנכתבה למעלה ע"י מר גבריאל היקר – אני אב ל-7 פספוסים ועדיין מתעסק עם הרבה דברים.

    בהצלחה, ונתראה בכינוסים הבאים בעזרת השם.

  11. Bakerloo   24 במרץ 2010 בשעה 17:54
    (#)

    שלום
    כיון שהועלה בפוסט הנושא של PERSONAL THEORIES אני אתרום את חלקי לנושא, יתכן שזה יעניין חלק מכם.
    מבין המודלים הקיימים לסווג אישיות, ישנו מודל נפוץ הנקרא MBTI.
    המודל מבוסס על התאוריה של הפסיכולוג JUNG שחי בתקופתו של FREUD.
    במודל ישנם סה"כ 4 מימדים או סקאלות, כאשר הקצה של כל מימד מיוצג ע"י אות. כל בן-אדם נמצא קרוב יותר לאחת האותיות בכל סקאלה (לפי התנהגותו והעדפותיו האופיניות ברב הסיטואציות)ועל כן מגיעים ל-16 קבוצות אישיות.
    ישנם הרבה ספרים בנושא והמון אתרי אינטרנט.
    כאן יש הסבר קצר בנושא:
    http://www.myersbriggs.org/my-mbti-personality-type/mbti-basics/
    באתר הבא אפשר לענות על שאלון והוא נותן את ה-TYPE
    http://www.personalitypathways.com/type_inventory.html
    באתר הבא גם:
    http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

    הערות:
    • ככל שצוברים יותר ניסיון אפשר יותר "לקרוא" פרופיל של אנשים.
    • זאת לא תורה מדויקת ובכל מקרה יש אנשים שהם יותר קיצוניים בפרופיל ואחרים שהם יותר מאוזנים.
    • התרומה הכי גדולה, לדעתי, למי שמתעמק בתחום הוא להבין למה אנשים מתנהגים בצורה מסוימת ולמה יותר קל לנו להסתדר עם אנשים מסוימים ועם אחרים פחות.
    • אחת הבעיות הגדולות בנכונות של התוצאה לגבי הפרופיל של עצמנו, היא שאנחנו נוטים לענות תשובות לא "כנות". צריך לעשות כמה "איטרציות" בשביל להגיע לפרופיל הנכון לגבי עצמנו.

    ספר מצוין בנושא הוא של David Keirsey ונקרא: Please Understand Me II
    http://www.keirsey.com/handler.aspx?s=keirsey&f=fourtemps&tab=1&c=overview
    Keirsey הלך צעד קדימה וחלק את ה-16 קבוצות ל-4 Temperaments.

    ישנם גם הרבה פורומים באינטרנט בנושא ואפילו ישנם אתרים שמוקדשים ל TYPE מסוים. מן הסתם, הפרופילים היותר תאורטים (עם האות N )יותר יתענינו בנושא הMBTI ולכן הפורומים שלהם יהיה יותר פעילים.
    פורום ידוע שאליו רושמים גם פרופילים אחרים הוא של INTP
    http://forums.intpcentral.com/
    הרבה שעוסקים בשווק שותפים יגלו, לפי דעתי, שהם INTP או דומיו בגלל התכונות הנדרשות. (טוב נו, צריך גם J וגם S )

    BYE

    • המיליונר בפיג'מה   30 במרץ 2010 בשעה 18:48
      (#)

      אוווואאאאאההההה….

      לפני הפוסט הזה חשבתי רבות אם לכתוב על פסיכולוגיה יונגיאנית, בסוף החלטתי שלא, כי זה כבד מידי. אם כבר העלת את הנושא, אז חבר'ה זה תחום מעניין לא רק שתוכלו ללמוד על עצמכם משהו, אלא גם תוכלו ללמוד על הלקוחות שלכם דבר או שניים :)

      בהצלחה ותודה על התגובה.

      • המיליונר בפיג'מה   31 במרץ 2010 בשעה 16:21
        (#)

        אגב,

        עשיתי את המבחן של ה72 שאלות כמה פעמים, לרוב יצא לי INTP ו-INTJ… כך שיש לי קצת פיצול אישיות :)

        • Bakerloo   2 באפריל 2010 בשעה 0:41
          (#)

          היי,
          INTP ו- INTJ מאד דומים כך שאם אתה יודע שאתה בכוון הזה, זאת התקדמות. INTJ היא גרסה "מסודרת" של INTP ומצליחה יותר בחיים בדרך-כלל, מצד שני אינשטיין היה INTP אז תבחר…
          באיזשהו שלב, עדיף לעזוב את השאלונים ולראות לאיזה פרופיל אתה "מתחבר". גם כשאנחנו "קוראים" אנשים אחרים אי אפשר לתת להם שאלון למלא אז צריך ללכת בדרך אחרת: ע"י הכרות של הפרופילים וע"י אלימינציה להתקרב לפרופיל הנכון.
          סביר מאד להניח שלא טעית בפרופיל שלך והנה למה:
          כדי לקבוע פרופיל של מישהו אפשר להתחיל בקביעת המשפחה הכללית (TEMPERAMENT) ואז להשלים את האותיות החסרות.
          מבין 4 המשפחות הקיימות ( SP SJ NT ו- NF ) אפשר כמעט בוודאות לפסול את SJ כי הם אנשים שמרניים ופחות יעסקו בשווק שותפים. אפשר גם לפסול את NF כי ה-F אומר משהו הומני(אנושי) ואנשים כאלה פחות יחפשו משהו טכני כמו שווק שותפים. (זהו רק הימור סביר, ברור שכולם יכולים לעסוק בהכל, אבל אצלך, יגאל, נראה שאתה פחות קולע לקבוצות האלה) נשאר SP ו- NT.
          SP הם קבוצת ה EXPERIENCERS ,ה"ספורטאים". לעומת זאת NT הם המדענים, ה- CONCEPTUALIZERS סביר להניח שאתה יותר שייך לקבוצת ה NT.
          במישור I-E אם תושיב EXTROVERT על המחשב, לבד, כל היום, הוא מיד יראה סימני מצוקה. נשאר לך לקבוע עם אתה יותר P או יותר J לפי עד כמה אתה אוהב סדר ושהחיים יהיו PREDICTABLE.
          INTP הוא פרופיל מסובך, תסתכל על התאור המפורט מאד הבא:
          http://intp.org/intprofile.html

          נקודות מענינות:

          • ברגע שקצת צוברים נסיון בקריאת TYPE של אנשים, אפשר להשתעשע ולעשות זאת גם לארצות.
          הכוונה לנטייה כללית של האוכלוסיה בארץ מסוימת לעומת ארצות אחרות. למשל, ישראל היא כנראה SP והפרופיל המלא: ESTP (שיטה אחת לקביעת ה-TYPE היא להתחיל בקביעת הקבוצה הכללית( SP SJ NT או NF )ואז למלא את החסר.
          • אפשר לתת פרופיל לאנשים מפורסמים ולהבין התנהגויות. למשל ביבי, הוא SP או SJ. לעומת זאת, אובמה הוא NT או NF. לא פלא שהם לא מסתדרים: בעוד שה-N חושבים בצורה אסטרטגית ה-S חושבים בצורה טקטית. בכלל, הדבר שהכי מפריד בין ה TYPES הוא המישור N-S .
          • המישור S-N הוא יחסית קשה לקריאה אצל אנשים ודבר נחמד כדי לבדוק את זה, זה להתחיל לספר להם על ה-MBTI. בעוד שה- N יגלו עניין, ה-S יראו משעוממים במקרה הטוב.
          • ה-TYPES השונים, לא מתחלקים בצורה שווה באוכלוסיה: ישנם כ-70 אחוז S לעומת 30 אחוז N. במישור T-F אצל הבנים 75 אחוז הם T ,אצל בנות ההפך.
          • ישנם הרבה סטטיסטיקות לגבי ה-TYPES:
          http://www.retireearlyhomepage.com/mbti.html
          http://www.personalitypage.com/demographics.html
          • שימו לב שבתוכנית "האח הגדול" ישנם הרבה SP, ומכניסים איזה N אחד שיטחן לכולם את המוח.

          BYE

          • המיליונר בפיג'מה   4 באפריל 2010 בשעה 16:43
            (#)

            בייקרלו,

            תודה רבה על הידע המדהים הזה, פרופיילינג זה בהחלט אחד התחומים המרתקים יותר שנתקלתי בהם.

            שאלה לי אליך, זה ידע כללי אצלך, או למדת במסגרת מסודרת?

            • Bakerloo   4 באפריל 2010 בשעה 19:37
              (#)

              היי יגאל,

              למדתי לבד כמו שבדך-כלל לומד ה- INTP (כן, אני INTP).
              הגעתי לזה במקרה, כשגרתי בחו"ל, הגעתי למבחני מיון למשהו והתברר לי שבין היתר מלאתי שאלוני MBTI (לא ידעתי מה זה). העניין הוא שעניתי בשאלון תשובות שחשבתי שהם רוצים לשמוע ועל כן ה-OUTPUT היה לגמרי שגוי. הסתקרנתי והתחלתי לחפש באינטרנט ולקרוא ספרים על ה-MBTI ובאיזשהו שלב הבנתי שאני INTP והבנתי דברים על עצמי וגם שאני בצרות מבחינה מקצועית.
              למה בצרות? כי פניתי לכוונים מקצועיים לא נכונים, עבודה בארגון יכולה להיות סיוט עבור INTP .
              מזל גדול שהגיע עידן האינטרנט והאפשרות לעשות איתו כסף כי זה פותר ל- INTP הרבה בעיות.
              לגבי ה-MBTI, זאת לא בעייה להכיר את זה:
              התחלתי בספר:
              The Art of SpeedReading People: How to Size People Up and Speak Their Language
              שמסביר את העקרונות הבסיסיים וכולל "תרגילים" של קריאת אנשים.
              אחר-כך יש את הספר המצוין של David Keirsey שנקרא:Please understand me 2
              זה ספר מעניין שבו הוא מראה שלכל אורך ההסטוריה האנושית, הפילוסופים תמיד דברו על 4 סוגי טיפוסים והם מקבילים בעצם ל-4 TEMPERAMENTS. הוא מפרט בספר את התכונות של ה TYPES באספקטים שונים של החיים.
              מה שכן, צריך תמיד להזכיר לעצמנו שלא מדובר פה במדע מדויק, בכלל פסיכולוגיה זה לא מדע מדויק. כי הרי אנחנו לא באמת שייכים רק ל-TYPE אחד, אנחנו קצת מהכל עם נטיות מסוימות. גם הפרופסור הכי מפוזר שיש עם חשיבה מופשטת- N , חייב להיות גם פרקטי- S במצבים מסוימים בחיים, פשוט כדי לשרוד. גם ה-INTROVERT הכי גדול יכול להתנהג כ- EXTROVERT (מתי שהוא שותה אלכוהול למשל) וגם מי שמאד אוהב להשאיר את כל האפשרויות פתוחות כל הזמן- P, צריך להתפשר על מסגרות לפעמים.
              ה-MBTI כן עוזר להבין מה מניע אנשים אחרים ועם מי אפשר להסתדר יותר טוב.
              הדבר הכי גרוע שיכול לקרות ל-INTP במסגרת עבודה זה לפגוש ESTJ, זה מתקון לצרות. אנשים שהם מאד S רואים N כלא פרקטים ואנשי N רואים אנשים שהם יותר מדי S כיותר מדי DOWN TO EARTH. אנשים שהם EXTROVERT יכולים להיות לא סבלניים ל-INTROVERTS ובכלל החברה דוחפת את כולם לכוון ה-EXTROVERT (לפחות בחברה הישראלית זה כך, ביפן לא בהכרח). אני בכלל לה רוצה להזכיר מה טיפוס מאד J יכול לחשוב על האופי החופשי של ה-P.

              מקווה לפגוש אותך בכנסים.

            • המיליונר בפיג'מה   4 באפריל 2010 בשעה 20:13
              (#)

              אהלן,

              גם אני מקווה לפגוש אותך באחד הכנסים, נראה שיש לנו הרבה תחומי עניין משותפים.

              בכל מקרה, ממליץ לך לקרוא גרסה קצת אחרת של פרופיילינג – King Warrior Magician Lover, של דוקטור רוברט מור (Robert Moore) ו-Douglas Gillete.

              נתראה…

  12. וובה   24 במרץ 2010 בשעה 23:55
    (#)

    היי יגאל!

    עניינה אותי החלוקה לקטגוריות של אנשים, אני מבין אתה הדוגמא שלך ועם זאת אני רואה את זה בצורה שונה ובשמחה אני אפרט לך אותה: לדעתי זאת סוג של אמונה מגבילה מכיוון שמנסיון זה היה משהו שעיקב אותי רבות בעבר, פעם אמרו לי שאני בן אדם עם רעיונות גאוניים שאוהב להתחיל אותם אבל מעדיף שמישהו אחר אשכרה יהפוך אותך למעשיים ב100%. ככה האמנתי וככה פעלתי. מאז עבר הרבה זמן, אז זה לא עכשיו ועכשיו אני בן אדם שבוחר בעצמו איך להיות. אז אם נחקור את זה ביחד קצת יותר לעומק נגלה שבתאכלס אתה יכול להיות גם יצירתי וגם אנאליטי, כמו שאני רואה את עצמי כרגע: יש לי המון רעיונות ופרוייקטים שאני מקים תוך דקה ואז אני יושב וכותב אותם ומפרט אותם עד לפרט הקטן ביותר ומסעף אותם לדברים נוספים! בתאכלס זה כמו שאומרים למישהו שהוא עצלן עד שהוא אשכרה מאמין לזה שהוא עצלן. ואם9 תחשוב על זה לרגע אני מאמין שאתה תגלה שגם לך היו הבזקים של הבחור היצירתי! (הבלוג, העסק, המטרות והחזון למשל) ככה שכמו שאתה רואה שתיהם קיימים בך וזה תלוי רק בך אם לאפשר להם לבטא את עצמם!

    אני יודע שאתה בחור עסוק ועדיין אני מאוד ממליץ לך לפנות לעצמך שעה ביום למשך 10 ימים ולקחת את הקורדס המדהים של טוני רובינס: "TIME OF YOUR LIFE" אני חושב שהרבה מהכלים שהוא מלמד שם אתה כבר יודע ועדיין זה מאוד מעניין ללמוד כמה דברים חדשים או להרחיב את הידע בתחומים ישנים :)

    בהמון כבוד והערכה,
    וובה

    נ.ב
    אגב, השיער שלך פשוט ארוך וזהו או שיש גם תספורת? כי שמתי לב שיש לך מעין שפיץ כזה של שיער באמצע המצח וזה נראה מגניב לאללה! P:

    • המיליונר בפיג'מה   30 במרץ 2010 בשעה 18:52
      (#)

      אהלן וובה,

      אני לא חושב שזה אמונה מגבילה. אני אסביר לך גם למה… אני גם כמוך, שמתנגד להדבקת תגיות על אנשים ומאמין שכל אחד מסוגל לכל דבר, ועם זאת… אני חושב שכל אחד חייב להבין מהן החוזקות והחולשות שלו, ולפני שהוא ניגש לפתור את החולשות, הוא צריך לחזק את החוזקות… זו דעתי… ולכן מגיעה כאן ההפרדה.

      לגבי השיער :) השפיץ בא בירושה מאמא :) לא הסתפרתי כלל וכלל מאוגוסט 07. הגיע הזמן….

      חג שמח :)

  13. יוגב ליפכין   29 במרץ 2010 בשעה 16:51
    (#)

    בקשר לפוסט –
    הנה ההסבר של joel comm על איך עושים כסף מהר באינטרנט…
    http://www.youtube.com/watch?v=j83-44n5dKQ&feature=channel

  14. דורון   30 במרץ 2010 בשעה 12:37
    (#)

    איזו כוסית זו ליד המחשב(0:50). מאיזו חברה היא? אני אצטרף גם

  15. ענת   20 באפריל 2010 בשעה 18:55
    (#)

    מתי המיטאפ הבא?

  16. אופיר   20 באפריל 2010 בשעה 22:54
    (#)

    היי ענת המיטאפ הבא הוא ב:
    ביום חמישי, 22 לאפריל, 2010
    בין השעות 18:00 ל- 21:00
    בארומה אספרסו בר בבית התפוצות
    אוניברסיטת ת"א, בתל-אביב

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!