אוטוריתות בגוגל אדוורדס

לאחרונה אני נמצא במרדף אחר הורדת התקציבים המופנים לגוגל אדוורדס, וכמו שבטח שמתם לב, מהסיבה הזו, התחלתי לכתוב הרבה מאוד על גוגל אדוורדס. הפוסט הזה אני רוצה לספר לכם קצת על אוטוריתות בגוגל אדוורדס. אין צורך להבהל מהמילה המפחידה, אני אסביר הכל, ואני גם אסביר למה זה חשוב לדעת את מה שאני מסביר.

אני אתחיל מהסבר קצר על המילה אוטוריתה. אוטוריתה או Authority באנגלית, משמעותו סמכות. כשאנחנו מדברים על סמכות, אנחנו מדברים על משהו שהוא ללא ספק מעל האחרים. כאשר תהיה לנו התלבטות "הסמכות" היא זו שתכריע. במידה ואני אשאל אתכם איזה אוטו הייתם רוצים, מרסדס או סובארו, אני מניח שרובכם הייתם עונים מרצדס. הייתם עונים מרצדס כי המותג מרצדס מהווה סמכות בתחום הרכבים, או יותר נכון ברכבי הפאר. במידה והייתי שואל חולה רכבי שטח, איזה רכב הוא מעדיף, מרצדס או דיפנדר, התשובה במקרה הזה הייתה דיפנדר. כי מותג הזה יש סמכות בתחום רכבי השטח.

בטח עכשיו אתם מדמיינים כל מיני השוואות כאלה, בין מוצרי צרכנות. זה יכול להיות בתחום הטלוויזיות, זה יכול להיות בתחום החומרה למחשב, וזה יכול להיות עוד הרבה דברים. באותה מידה סמכותיות יכולה להתפרש על אנשים. דיעה של פרופסור הרבה יותר נחשבת מדיעה של דוקטור. אני מניח כי בשלב הזה כבר הבנתם את משמעות המילה אוטוריתה.

ועכשיו אפשר לעבור לעניינו. גוגל, כמנוע חיפוש נורא אוהבים אוטוריתות. מי שעוסק בתחום קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, יודע שכל קישור מאתר אוטוריתה שווה זהב. זו הדרך של גוגל להעריך קישור איכותי. אבל הבטחתי לכם לדבר על אוטוריתות בגוגל אדוורדס, מה פתאום אני מדבר על קידום אתרים אורגני? זו הייתה דוגמא בסיסית אשר ממחישה כמה גוגל אוהבים לשחק בסמכויות.

כאשר אנחנו מדברים על אוטוריתות בגוגל אדוורדס, קיים מנגנון אשר מדרג כל מיני גורמים בתוך החשבון. גוגל, אוספים היסטוריה על חשבון האדוורדס שלך, גוגל אוספים היסטוריה על הקמפיין שלך, גוגל אוספים היסטוריה על קבוצות הפרסום שלך, גוגל אוספים היסטוריה על מודעות הטקסט שלך, ולבסוף, גוגל אוספים היסטוריה על מילות החיפוש שלך.

רבים בטח יחשבו שאני מדבר על הקליקים והצפיות אשר גוגל שומרים, נתון אשר בסופו של דבר מתורגם ל-CTR, ובסוף ההיסטוריה של כל אלו מתורגמת ל-Quality Score. אבל לא על זה אני מדבר! אני מדבר על כך שנניח והקמפיין שלכם רץ כבר חודש, וברגע הזה מצאתם את מילת המפתח שלדעתכם תביא לכם זהב. במקביל, משווק תוכניות שותפים חדש מצא את הנישה שלכם, והוא יוצר קמפיין זהה בדיוק לשלכם, עם אותה מילת חיפוש אשר שווה זהב. תיאורטית מילת החיפוש אשר שווה זהב, נוספה בזה הרגע לקמפיין של שניכם. אין עליה שום היסטוריה או שום תיעוד, אבל בגלל שאתם ותיקים יותר עם הקמפיין הזה, לכם תהיה העדיפות על הצגת המילה, מאחר ולכם יש יותר סמכות על פני המתחרה.

אבל זה לא נגמר כאן, אני הבאתי פה דוגמא אשר נמדדת ברמת המילת חיפוש, אבל אותו אפקט יתבצע בהוספת AdGroup או קמפיין חדש. בדיוק, כאשר אתם מוסיפים קמפיין נלקחים בחשבון גורמים הקשורים בסמכותיות של חשבון האדוורדס שלכם!

מה שניתן להבין מכך זה שלמשתמשים ותיקים יש יתרון בולט על פני משתמשים חדשים אשר עושים את צעדיהם הראשונים בתחום שיווק השותפים. או אפילו יותר מזה, לכאורה, זה יוצר מצב מוזר מאוד, שבמידה וקיימת כמות מתחרים סבירה על שוק מוצרים מסויים, כמעט בלתי אפשרי להכנס, מאחר ולקמפיינים שלהם כבר יש סמכות!

פרט נוסף שחשוב לציין, אשר לא ציינתי עד כה זה שבפועל, מה שקורה בשטח זה שמשווקי PPC אשר לא מהווים אוטוריתה ישלמו יותר על קליקים. לעיתים פי 2 יותר. אפילו מעבר לכך, משווקי PPC אשר אין להם אוטוריתה באדוורדס לא יוצגו לפעמים גם אם אין תחרות.

אז איך מקבלים סמכות מגוגל? לצערי הרב אין נוסחת קסם בנושא הזה. פשוט צריך סבלנות וזמן. לגבי חשבון אדוורדס, גוגל טוענים כי החל ממלוא ארבעה חודשים לחשבון, החשבון מגיע לרמת הסמכות הכי גבוהה שיש, והחל מתקופה זו אין הבדל בין חשבון בן 4 חודשים לחשבון בן 4 שנים.

כאשר הסמכות נוגעת ביתר הדברים, כלומר מילות חיפוש, AdGroups, מודעות וקמפיינים, גוגל טוענים שלאחר שבועיים הקמפיין יגיע לרמת הסמכות הכי גבוהה. אבל, אני חושש שעל מנת להגיע לרמת הסמכות הכי גבוהה צריך לחכות לפחות חודש! אחרת, אין לי דרך הגיונית אחרת מדוע בסביבות יום הולדת חודש לאחד הקמפיינים שלי התנועה הוכפלה, ולא ירדה מאז. לא שיניתי, לא נגעתי, לא עשיתי כלום, פשוט בבוקר בהיר אחד, פי 2 יותר תנועה!

אני יודע שהפוסט הזה יכול קצת לבאס ולדכא! כן, זה ממש מעצבן שיש גורמים הקושרים את הקמפיין שלך להצלחה, אשר לא תלויים בך ואינם בשליטתך, אבל צריך לחיות עם זה. אנשים חיו עם זה, חיים עם זה ויחיו עם זה. אני חושב שאת הנתון הזה חשוב לדעת, אבל אסור להתבאס ממנו, זה לא משפיע רק עליכם, זה משפיע על כולם!

והטיפ הכי חשוב להיום, אם יש לכם קמפיין אשר לא מורווח ולא מופסד, או שיש לו הפסד קטן, תנו לילד לחיות! הילד יצבור את האוטוריתה שלו, ולבסוף יניב לכם שטרות, שיהיה במזל :)

12 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. Ahoy   20 במרץ 2008 בשעה 9:45
    (#)

    אני לא סגור על מה שאמרת –

     

    לא מזמן נאלצתי, מסיבות טכניות, להעביר קמפיין גוגל של לקוח מחשבון אחד לשני … התוצאות רק השתפרו (במעט) ולא נפגעו כלל ומדובר כאן על קמפיין כבד עם פריסה רחבה למדי.

     

    מתכתובת מקדימה עם נציג גוגל, אכן הובהר שהעברת הקמפיין תפגע בו בטווח הקצר – אבל זה פשוט לא קרה.

    • המיליונר בפיגמה   20 במרץ 2008 בשעה 9:47
      (#)

      יכול להיות שאין תחרות על הנישה?

      • Ahoy   20 במרץ 2008 בשעה 12:12
        (#)

        הצחקת אותי … זה תחום חם … בקלות אני יכול להגיע ל-20 ש"ח ללחיצה בצרופים מסויימים.

        • המיליונר בפיגמה   20 במרץ 2008 בשעה 17:45
          (#)

          כל אחד והניסיון שלו, קשה לי לומר מה קרה שם, אבל גוגל אימתו את מה שרשמתי, כמוכן עוד משווקי PPC אימתו. כנראה שצריך לבדוק כל מקרה ומקרה לגופו, מהניסיון (הקצר אמנם) שיש לי, כך זה העניין.

  2. Mike Peters   29 במרץ 2008 בשעה 19:43
    (#)

    כל מילה בסלע. אתה בהחלט צודק בעניין החשיבות של ההיסטוריה

     

    הנה עוד קצת אינפורמציה שמצאנו בנושא

    http://www.softwareprojects.com/resources/the-basics/t-your-google-credit-rating-1438.html

    • המיליונר בפיגמה   30 במרץ 2008 בשעה 18:50
      (#)

      שלום מייק,
      תודה על המידע הנוסף.

      ואני מודה לך מאוד על השתתפותך הפעילה בבלוג.

      תודה רבה, והמשך שבוע מהנה ופורה.

  3. HamuZ   10 ביוני 2008 בשעה 17:01
    (#)

    מה קרה לקטע של לא להקשר לקמפיינים באופן אמוציונלי?

    פעם אתה אומר לחתוך מה שלא הולך, ופעם לתת לחיות.

    תחליט רגוע

    • המיליונר בפיגמה   12 ביוני 2008 בשעה 0:15
      (#)

      זה שונה… כי אני אומר לחתוך קמפיינים שנכשלים. יש הבדל גדול בין קמפיין שנכשל לקמפיין שלא הצליח.

      חוץ מזה הצלחה של קמפיין זה עניין של הגדרה, לפעמים, לא בתחום האפיליאייטס, אלא בתחום השיווק הכללי, אתה תרצה חשיפה למותג שלך, ולא יהיה איכפת לך כמה קונים.

      אתה פשוט מגדיר מטרה אחרת, והמטרה החדשה היא, לשפר את ה-QS של החשבון והדומיין, קאפיש?

  4. יוס   4 במאי 2009 בשעה 14:05
    (#)

    הי,
    ציינת באחד הפוסטים האחרונים שלך על שכדאי לפתוח מספר חשבונות בגוגל ואפילו חשבון פר קמפיין. האם ריבוי של חשבונות לא עשוי לפגוע בסופו של דבר בדירוג שלך בעיני גוגל?

    תודה רבה,
    יוסי

    • המיליונר בפיג'מה   4 במאי 2009 בשעה 16:42
      (#)

      לא בדיוק,

      אמנם התחלת קמפיין בחשבון חדש פחות טובה מהתחלת קמפיין בחשבון ותיק, אבל זה רק לתקופה של ה-3 חודשים הראשונים של החשבון. לאחר מכן זה נהיה אותו הדבר, ולטווח הארוך יותר בטוח.

      מה גם שמה שכתבתי על השלושה חודשים, זה מן אמרה כוללת כזו בקהילת המשווקים, אני עוד לא מצאתי את זה כנכון.

      אני בכל אופן משתדל לפתוח כמה שיותר חשבונות אדוורדס.

      בהצלחה.

  5. Yakovson   12 ביולי 2009 בשעה 14:00
    (#)

    הי יגאל,
    בגלל שאני מתחיל איך אומרים אני נלחם על כל דולר ודולר ומאוד כואב לי לראות שהכסף בורח…
    אני מבן מה שאתה אומר אבל מה אתה ממליץ למתחיל?
    בכל זאת להפסיד כל יום 2-4 $ בשביל ההיסטוריה או פשוט מתי שקולטים שהוא כבר לא רווחי פושט לסגור אותו?

    תודה ובהצלחה בהכל.

    • המיליונר בפיג'מה   14 ביולי 2009 בשעה 10:49
      (#)

      למתחיל אני לא ממליץ להשתמש בשיטה הזו,
      אל תתייחס להיסטוריה. תעבוד כאילו היא לא קיימת.

      משחקים לשיפור היסטוריה היא טקטיקה מתקדמת.

      בהצלחה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!