בין השורות של עסק מידע של 8 ספרות בשנה

מי שנמצא מספיק זמן בתחום של השיווק באינטרנט, ודאי יצא לו כבר להכיר את המוצר The Truth About Six-Pack Abs. מוצר זה, הוא אחד המוצרים הותיקים בקליקבנק ואחד המצליחים אי פעם. המוצר מייצר ליוצרו רווח של קרוב למיליון דולר לחודש. בואו נראה מה יש ליוצר המוצר להגיד…

אתמול, פירסם טים פריס בבלוג שלו ראיון עם מייק גירי, יוצר המוצר הנ"ל. אני חייב להגיד, שזה אחד הראיונות הטובים שראיתי בתחום של השיווק באינטרנט. לטים פריס יש את הכשרון לשאול את השאלות הנכונות בזמן הנכון…

מהסיבה שהראיון היה כל כך מוצלח לטעמי, החלטתי לכתוב לו סיכום קצרצר ולעורר דיון בבלוג בנושא שלו…

הסיבה אשר בגינה אני חושב שהתוכן בפוסט של טים פריס כל כך מוצלח נובעת מכך שמייק גירי הוא לא גורו שקר כלשהו של שיווק באינטרנט. מייק גירי הוא בנאדם שעובד קשה ומגיע לתוצאות בצורה הדרגתית. הוא לא מנסה למכור משהו בפוסט הזה (אלא אם כן הוא הולך להשיק קורס של שיווק באינטרנט מתישהו בקרוב, מה שאני מקווה שלא הגיוני…).

שורה תחתונה… הראיון מאוד אותנטי ויש בו תוכן מצויין.

ללמוד בין השורות

כשיש חומר אותנטי עם איש מקצוע כל כך טוב, רוב התוכן האיכותי מועבר בסאבטקסט. המומחיות שלנו בתחומים מסויימים מתעצבת בתוך התת מודע שלנו. כשנמצאים בסיטואציה של ראיון, לרוב מי שמגיב זה דווקא המודע שלנו… לכן, המשחק שאותו נצטרך לשחק זה "חפש מה התת מודע של מייק גירי אומר".

רק הערה קטנה… זה לא שמייק גירי מסתיר דברים בראיון, פשוט יש דברים שהוא לא מודע אליהם. כשאנחנו נוהגים, אנחנו לא מודעים לכל הפעולות והטיקים שאנחנו עושים…

אם כך, בואו ניגש לעבודה, הנה מה שלמדתי:

  • ההוקוס פוקוס בעסק שלו, לא נובע מהאיבוק היוצא מהכלל (שיכול מאוד להיות שהוא כזה) אלא מהעובדה שהבחור קונה בוחטה של טראפיק! (הכח האמיתי באינטרנט)
  • לקח לו שנתיים להגיע למשכורת ממוצעת בארה"ב…
  • בימי עבודה טובים הבחור עובד 10-12 שעות
  • יש לבחור רשימה של 680,000 משתמשים בכל רחבי העולם, והיא מניבה לו $10,000,000 בשנה.
  • מה שאומר שכל אימייל שווה לו $14.70 לשנה
  • או $1.22 בחודש…
  • השאלה הגדולה היא, האם הניוזלטר שלו זה אנשים שנרשמו לניוז-לטר או רשימת לקוחות. מן הסתם, רשימת לקוחות תהיה יותר מניבה…
  • יש לו 500,000 לקוחות, חלק כבר מיושנים, מה שאומר שכנראה הרשימה היא הייברידית.
  • כשרוצים לבסס עסק על אפיליאייטס, פשוט חובה לבדל בצורה ניקרת את תוכנית האפיליאציה שלנו מהשאר בנישה.
  • זה משתלם לשלם לאפיליאייטס הרבה, גם אם אנחנו מרוויחים רק $1 על המוצר שלנו.
  • צריך למכור ללקוחות את מה שהם רוצים (גלולת קסם בצורה כזו או אחרת), ולתת להם את מה שאנחנו חושבים שהם צריכים (עבודה קשה…). [אני אגב מסכים ולא מסכים עם הקונספט הזה... הקונספט הוא נכון, אך גם בדיוק החלק השני של הסקאלה תופס... אם אני אי פעם אמכור מוצר מידע בתחום השיווק באינטרנט, גלולת קסם זה בטוח לא יהיה!]
  • להיות מוכן להפסיד כסף על ה-Front-end ולבנות על רווח ב-BackEnd.
  • לא משתמש ביח"צ או בשירותי התקשורת…
  • מהסאב-קונטקסט של הראיון עולה שיחסי ההמרה שלו, בנישה של הפיטנס מתנועה קרה הם 0.5% ומטה. [זה בדיוק גם הניסיון שלי בתחום של הרגיסטרי קלינרים. למעשה, היחס המרה שלי בנישה של הרגיסטרי קלינרים כשהתעשייה הזו הייתה בשיאה עמד על 0.55%.]
  • זה רק מראה שלגורואים אין שום מושג בסיסי בשיווק באינטרנט למעט מכירה של קורסים לניוביז, כי הם תמיד אמרו שאם הקמפיין לא ממיר ב-1%, אז יש בעיה בקמפיין. [רק שימו לב שמדובר פה בקונברז'ן רייט על סקייל גבוהה. כלומר, כשקונים הרבה טראפיק ולא קצת. אני מדבר איתכם על 500,000 קליקים בחודש לא על 10,000. במידה וזה 10,000, אז יחס ההמרה שלכם באמת צריך להיות גבוהה...]
  • כשקונים טראפיק, לבדוק הכל על בסיס של 1,000 קליקים לפחות.
  • תמיד לבדוק הרבה קריאייטיבים פרסומיים במקביל. [Always be testing]
  • כשעושים מדיה באיי, לרוב… תמיד מפסידים כסף בהתחלה. רק שהספליט טסטים עוזרים לנו להתגבר על ההפסדים ולהיות רווחי יותר במדיה באיי הבא.
  • בפייסבוק: אף פעם אל תשלמו את המחיר של פייסבוק. שלמו שליש ממה שהם רוצים.
  • בשביל להצליח עם מחירים נמוכים בפייסבוק, צריך לנסות עשרות ואריאציות של תמונות וכותרות.
  • אם יש לך מוצר שהוא Google Compliant (מה שרוב הסיכויים שאין לך…) לך על Google Content Network כמקור טראפיק…
  • $47 זה המחיר שעובד לו הכי טוב…
  • ועוד קטנה לסיום: שימו לב שמייק גירי והמוצר שלו הם פאקינג מותג!!! אתם מוזמנים לחפש את השם שלו + שם המוצר בכלי מחקר המילים של גוגל ולראות את נפח החיפושים. שימו לב שכל אסטרטגיית השיווק שלו מתבססת על ROI ו-Direct Response Marketing ולא על בולשיט "המיתוג" שמשרדי הקריאיכסטיב מוכרים לכם… עכשיו אני סתם מתברבר כי זה תואם לאג'נדה שלי. מיתוג הוא דבר פשוט. תן ערך רב ללקוח, הלקוח יעשה כבר את היתר. או במילים אחרות, מותג לפי האג'נדה שלי זה אוסף של לקוחות מרוצים. עכשיו מה שנשאר זה להביא עוד לקוחות ולא להתחיל "למתג".

זהו לבינתיים. זה הסיכום שלי עד כה. בהחלט נהנתי לקרוא את זה פעם שנייה (בשביל הסיכום). אני חושב שהראיון הזה הוא הקורס או המדריך הכי טוב שאפשר למצוא באינטרנט על יצירת מוצר. אתם לא צריכים לדעת יותר מזה!

עכשיו, בשלב הזה… אני אשמח לשמוע את הסיכומים שלכם? מה 3 הדברים שלמדת מהראיון המרתק הזה?

נ.ב. תודה לדרור מקבוצת הנטוורקינג של VisionCamp שהציג לי את המאמר הזה…

 

16 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מיכאל פינגרוט   3 בנובמבר 2011 בשעה 9:52
    (#)

    תודה על התמצות והתרגום.

    הדבר הראשון שכמובן תפס אותי זאת בכלל ההקדמה שלך בנושא התת-מודע- זה מאוד נכון וכדאי לנו לשים לב לדברים הקטנים האלה של אנשים מסביבנו וגם לעצמנו.

    בנוגע לנקודות שלו,
    נושא הטראפיק מוכיח שוב את חוק המספרים הגדולים – כשמוכרים מוצר שהוא מראש מיועד לקהל יעד של "המונים" הכוח הוא כמובן בכמות האנשים שנחשפים אליו.
    לגבי זה שלקח לו שנתיים להגיע למשכורת ממוצעת בארה"ב – זה רק מראה שמי שעובד בעקביות עם שיטה כלשהי ולא נכנע לכל מיני גחמות רגעיות מגיע בסוף ליעדים שלו.
    הפרונט-אנד והבק-אנד זה דבר שהוא מאוד נכון ולמרות זאת, זה משהו שהרבה מאוד אנשים לא מסתדרים איתו מבחינה פסיכולוגית. כלומר, המחשבה של "איך לעזאזל אני יכול להרשות לעצמי להיות בהפסד בשלב מסוים" היא מאוד נפוצה אבל גם מאוד לא נכונה בעסקים – מה שמעניין היא השורה התחתונה.
    לגבי פייסבוק – מסכים איתו לגמרי, אני נוטה להתחיל בחלק מהקמפיינים בסנט אחד מעל הביד המינ' שהוא מציע ומשם מכווץ אותו לאיזור ה30% מאותו מחיר.

    מיכאל

  2. שגיא   3 בנובמבר 2011 בשעה 10:12
    (#)

    לא מפתיע שהראיון הופיע בבלוג של טיפ פריס, הבן אדם פשוט גאון!!

  3. ליאור   3 בנובמבר 2011 בשעה 10:28
    (#)

    אחלה פוסט , תודה רבה לך ,
    בעניין ה"גורו" אני מסקים עם כל מילה

  4. ערן רוזמן   3 בנובמבר 2011 בשעה 11:29
    (#)

    באמת ראיון מעולה וסיכום מעולה.

    נקודה נוספת שהוא מתייחס עליה הוא שיתופי פעולה. למעשה רוב המדיה שהוא קונה מיועדת לקידום מוצרים של מתחרים שמקדמים אותו ב-backend שלהם. עלי ידי זה הוא מגיע לנפחים גבוהים.

  5. האח העשיר   3 בנובמבר 2011 בשעה 11:57
    (#)

    הדברים שאני לוקח מהראיון:
    1. ההתמקדות במוצר אחד, בעסק אחד- אם המוצר הזה יתפוס כבר יבואו עוד אפיקי הכנסה מסביב (שת"פים, רשימת דיוור, אתרים רלוונטים וכו).
    2.תוכן איכותי החל מדף הנחיתה, אימלים וכמובן המוצר- מדהים לראות איזה דפי נחיתה פשוטים יש לו שפשוט דורשים לחיצות..
    3.האמריקאים חפרנים רצח..

  6. חמור גדול   3 בנובמבר 2011 בשעה 12:01
    (#)

    פשוט פוסט מעולה! תודה רבה!

    מסכים איתך בהכל חוץ מבזה- "כשקונים טראפיק, לבדוק הכל על בסיס של 1,000 קליקים לפחות". לדעתי מי שמבין בסטטיסטיקה יודע שקיימות פרוצדורות סטטיסטיות שמאפשרות לבדוק על בסיס הרבה פחות מ-1000 קליקים ולחסוך הרבה הרבה כסף (עד לרמה של מבחנים א-פרמטריים שמאפשרים לבדוק הבדלים על סמך כמה עשרות קליקים בלבד. ולא חסרות תוכנות שמאפשרות ליישם את הפרוצדורות האלה).

    • חמור קטן   4 בנובמבר 2011 בשעה 11:54
      (#)

      נכון מה שאתה אומר, אבל אפשר להתווכח על רמת המובהקות של השיטות הללו,
      זוהי דרך טובה להתחיל, אחכ אופטימיזציה בקטנה ולהמשיך בסקייל גבוה

  7. aaron   3 בנובמבר 2011 בשעה 12:21
    (#)

    תותח ברמות, הלוואי עלי רשימה של 500,000 אנשים שמתעניינים בהרזייה
    זה מכונת כסף, אתה שולח להם תכנים מעניינים ומועילים, ובתכנים אתה מוסיף לינק למוצר שלך
    ככה אתה בונה יחסים טובים, תוך כדי זה שבסופו של דבר כולם יקנו את המוצר דרך התכנים

  8. יוגב ליפכין   3 בנובמבר 2011 בשעה 12:34
    (#)

    בין השורות –

    1)כל מקור מדיה דורש התייחסות בפני עצמו. מה שעובד בפייסבוק לא יעבוד בהכרח בבאנר ב GDN או בקניות באתרים אחרים. צריך להעריך כל מקור מדיה עם התוצאות האישיות שלו. צריך לעשות טסט ולנתח את התוצאות בהתייחסות פרטנית לכל מקור. אולי בחלק מהמקורות הביד יקר, אבל יש אחוז גבוה יותר של לקוחות פר קליק. מתמטיקה.

    2)עסק מידע טוב רצוי שיתבסס על מוצרי מידע שנותנים מידע *טוב* ו*אמיתי* ולא חרטה שכתב כותב צללים שאין לו מושג מהחיים שלו בתחום הרלוונטי. אם זה אמיתי מהחיים זה גם יעבוד, ואז הקהל גם ימליץ וגם ירצה עוד.
    בסופו של יום, העסק יבנה על ידי לקוחות שבאמת יתנו המלצה על המוצרים.
    כמובן שבסגנון השכונתי והאפור של האפיליאטס אפשר גם להרוויח מדברים שהם זבל, אבל עדיף להשקיע במשהו איכותי כי זה יכול להיות שווה יותר.

    3)זה שאנשים קונים את מה שהם רוצים זה לא בהכרח אומר שהם קונים "גלולת קסם", אבל כן לכוונן ולהתייחס לתוצאה הסופית שהם רוצים לקבל, ואז במוצר לתת להם את הדרך האמיתית ואת מה שהם צריכים כדי שזה יקרה. מן משחק של באלאנס בין הבטחה לדרך…

  9. דרור   3 בנובמבר 2011 בשעה 12:35
    (#)

    פוסט מעולה יגאל ובמהירות הבזק… :)

    הנה עוד כמה תובנות שאני קיבלתי מקריאה שנייה:

    1. להתמקד במה שמעניין אותך כשאתה מפתח מוצר. זה יעשה את המוצר טוב יותר ויגרום לך לעבוד קשה יותר מבלי להרגיש שאתה עובד קשה.
    2. מסתבר שיש מוצרי אינפורמציה בתחום השיווק באינטרנט שעובדים. מייק קנה קורס מריאן לי ועד היום מודה לו שהקורס הזה שינה לו את החיים… נשמע כמו הייפ אבל כנראה שזה המצב :)
    3. לשלב SEO עם PPC.
    4. גם בעסק כזה מצליח יש טעויות והוכחה היא ללמוד מהן ולא לחזור אליהן שוב.
    5. מסתבר שאפשר לנהל עסק של 8 ספרות עם 5 עובדים… (או שאני לא הבנתי נכון…)
    6. לבדוק מה מעניין אנשים בעזרת אימייל. אחוזי פתיחה מראים עד כמה הנושא מעניין אותם (השורת נושא באימייל). אני מניח שזה קל מאד כשיש לך כמעט 700,000 איש ברשימה אבל נראה לי שהקונספט יעבוד גם על רשימות קטנות בהרבה.
    7. הייתי מאד רוצה לדעת מה גרם לספייק בגרביטי באמצע 2009 ולעצרי לא מצאתי התייחסות לזה בריאיון – http://screencast.com/t/gpKwNMyr7U

    נ.ב. תודה ליגאל, המיליונר בפיג'מה, שהקים את קבוצת הנטוורקינג של VisionCamp שבלעדיה אני לא הייתי מפרסם את הלינק לראיון הזה, יגאל לא היה קורא אותו והפוסט הזה והתגובה שלי לא היו מגיחים לעולם… :)

  10. די כבר!!   3 בנובמבר 2011 בשעה 14:25
    (#)

    מייק גירי הוא עוד הוכחה לזה שמה שצריך לעשות זה פשוט לקפוץ למים העמוקים ולהתחיל להתנסות במקום ללכת כל יום לכנס "אקסטרים" כזה או אחר שילמד את השיטות המהפכניות עלאק…. אז כמו שברלד אומר…." אז תתחילו לעבוד!!"

  11. (#)

    שיתופי פעולה ומערכות יחסים עולים מאוד בין השורות.
    זה שהוא מקדם אנשים אחרים והם מחזירים לו ב backend ונשמע שזה המאסה של הכסף והמכירות.
    אם חושבים על זה ומשלבים את העבודה שלו עם חברות גדולות שמהם הוא קונה מדיה ומתחייב ל5 מודעות לתקופות ארוכות למשל, מתחילים לקבל תמונה מאוד מעניינת.

    אפשר לקרא לו סוג של ג' יפית, לא במובן שרוב האנשים רואים, אלה בנושא קניית הספוטים ומכירה מחדש תוך שרותי פרסום וקיראיטב… אומנם הוא לא מתוגמל על עבודה אלה על תוצאות, אבל כמוהו כמוהה קונה כמות של פרסום בחוזים ארוכים ולומד להפיק את המירב מהם…

  12. כסף אינפו   6 בנובמבר 2011 בשעה 2:06
    (#)

    דברים מדהימים כתובים כאן – בעיקר על חלוקת רווחים עם אלה שמקדמים את המוצר שלך

    תהיה אדיב ותוכל להרוויח על כמות המפיצים

  13. ירון   6 בנובמבר 2011 בשעה 9:54
    (#)

    מכל הפוסט הזה אני לוקח משהו אחד והוא הכי חשוב.
    "מותג לפי האג'נדה שלי זה אוסף של לקוחות מרוצים"
    גם אני השקעתי מאות שעות על בניית קמפיינים מטורפים, דפי נחיתה מתחכמים, ספליטים ושמיטים ובסוף המסקנה שלי היא ברורה.
    את כל השעות האדירות האלו במחקר ובעבודה קשה תשקיעו בעסק אחד, לאורך זמן, תנו תוכן אמיתי וטוב לא משוכפל, לא מסובסב, ולא סתם מילות תוכן ששפכתם על הדף.
    כי אחרי הכל איך אמר יגאל "מיתוג הוא דבר פשוט. תן ערך רב ללקוח, הלקוח יעשה כבר את היתר" והכוונה היא הלקוח כבר ידאג לשים לינק שלכם באתר שלו, בפורום, הוא כבר ידאג למתג ולפרסם אתכם.

    בנו אתר עם ערך והאמינו לי הכסף יתחיל לזרום….

  14. דני   6 בנובמבר 2011 בשעה 11:53
    (#)

    יגאל, אשמח אם תיצור אתי קשר, לגבי מוצר חדש

  15. http://maps.google.co.il/url?sa=t&url=httpsoncainven.com   20 באוגוסט 2022 בשעה 6:35
    (#)

    The assignment submission period was over and I was nervous, totosite and I am very happy to see your post just in time and it was a great help. Thank you ! Leave your blog address below. Please visit me anytime.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!