מאיר שטרית, מי גנב לי את הקב"א?

מאיר שטרית היקר, אני רוצה לספר לך כמה סיפורים על מאגרי מידע. אולי אני בעצם יכול להתקשר אליך, כי פשוט חיפשתי "מאיר שטרית" ומצאתי את המספר שלך בתכנה שנקראת "רשומון". לא צריך להיות גאון ב-שיווק באינטרנט, לא התאמצתי יותר מידי בשביל להשיג את התכנה, אני לא מאפיונר, פשוט נכנסתי לאימיול וחיפשתי "רשומון".

אולי שינית את המספר טלפון שלך, הרשומון באימיול קצת מיושן, אבל אל דאגה, יש לי גישה גם לרשומון של הבחירות המוניציפאליות האחרונות, אני לא מאפיונר, פשוט איכפת לי מהסביבה שלי, ובעזרת שיווק חכם, עזרתי לחבר להכנס למועצה בחדרה. ואתה כבר יודע שלכל הפעילים בבחירות יש גישה לכל המידע.

אתה יודע מה מאיר שטרית? אני לא בטוח ששווה לבזבז עליך שיחת טלפון! אז אני אכתוב את הסיפורים שלי כאן, לעיני כולם. שכולם יראו ויזדעזעו.

היה זה עוד יום שמשי בחיל האוויר:

שיחת טלפון.
אני: "מה המצב?"
ט: "בואנה אחי, איזה חבר'ה איכותיים יש לנו! ל-ת' ול-א' יש קב"א 56, לי, לך ל-ח' ול-נ' יש קב"א 54. לכולנו יש גם מתאם 2 לקצונה. אפילו ל-ד' יש קב"א 54."
אני: "מגניב. תעשה לי טובה, פגשתי אתמול מישהי ברכבת, מה הקב"א שלה?"
ט: "42"
אני: "איך נפלתי…. איך גייסו אותה בכלל?"

אתה מבין מאיר שטרית? זה היה היום שבו גנבו לי את הקב"א! ואני בטוח שבעקבות הבלוג, ממשיכים לעשות את זה, כל יום מחדש!

היום בו פגשתי את מ' שמשרתת ברגעים אלה בחיל הרפואה.

מ: "יגאל אתה תותח!"
אני: "אני יודע, אבל מה כבר עשיתי?"
מ: "בחיים לא ראיתי עוד חייל עם כל כך הרבה גימלים כמו שלך…"
אני: "אה כן, יש יתרונות ללהיות בן של רופאה. אני מכיר את כל המחלות וכל הסימפטומים."
מ: "אגב, למה לא סיפרת לי על הניתוח שעשית חודשיים לפני השחרור?"
אני: "איך את יודעת?"
מ: "בדקתי במערכת של חיל הרפואה."

אתה מבין? עכשיו גם ההיסטוריה הרפואית שלי חשופה. אבל אתה רוצה לשמוע את הדובדבן שבקצפת?

תקשיב טוב מאיר! אם יום אחד תחזור להיות רווק/גרוש ותרצה להתחקות אחרי חברך הטוב חיים רמון, ותרצה לצאת עם חיילת. יש בצה"ל מערכת של דירוג תמונות של חיילות. כך תוכל לדעת "איפה למצוא את החיילת הכי יפה?", כמובן שתוכל לדעת גם אם היא חכמה, חולה/בריאה וכו…. מאיר שטרית היקר – תודה לי אחר כך!

מאיר שטרית, אתה צודק, מחשבים לא עושים טעויות!

כבר הבנתם את הנקודה! זהו פוסט אשר עוסק בחוק השערורייתי של המאגר הביאומטרי. נכון, זה לא קשור לשיווק תוכניות שותפים או בתחום של שיווק באינטרנט. אבל זה קשור לחופש של כל אחד ואחד מאיתנו. כולנו עוסקים בשיווק שותפים/שיווק באינטרנט בגלל החופש שאליו אנו שואפים להגיע.

תנו לי לספר לכם משהו, עם החוק השערורייתי הזה, אנחנו עושים עוד צעד בטוח אל עבר משטר דיקטטורי. וכולנו יכולים לשכוח מהחופש.

אני מסכים ב-100% עם מאיר שטרית שאמר שמבחינת אבטחת מידע ניתן להגן על מאגר המידע הזה. אני גם חושב שאפילו ניתן להגיע לרמה שלא ניתן יהיה לפרוץ אליו.

אבל! אני הולך לדבר עכשיו כמישהו שהיה 3.5 שנים בתוך המערכת. ניתנה לי האחריות לשמור על נתונים הרבה יותר קריטיים ברמה הבטחונית למדינת ישראל.

ואני חייב להגיד לכם שמחשבים לא עושים טעויות, אבל בני האדם כן! אח מאותם מאגרי המידע הסודיים שאני מדבר עליהם, היה מערכת המיילים של חיל האוויר. דמיינו לעצמכם, פישר בן 20 כמוני היה יכול להכנס לתיבה של מפקד חיל האוויר ולקרוא את כל המיילים שלו. מעולם לא ניצלתי את היכולת הזו שלי, ומעולם לא קראתי במיילים של אחד מחברי!

ההיפך הוא הנכון! נלחמתי בתופעה הזו בכל יכולתי, כי ידעתי על אנשים שכן עשו זאת. אמנם הם לא קראו למח"א, אבל מספיק שהם חדרו לפרטיות של מישהו אחר. ורק שתבינו, לא מדובר ב-"סתם" אנשים אשר קוראים במיילים של אחרים. אלא מדובר באנשים שעברו הכשרות של למעלה משנה! אנשים שהמערכת סמכה על אמינותם והם איכזבו.

אחד הצעדים שעשיתי על מנת למנוע את המצב הזה, היה לכתוב מערכת שמתריעה לי בכל פעם שמישהו קורא למישהו אחר במייל!

אז חברי היקרים מהצבא שקוראים את הבלוג הזה, אני יודע על כל אחד ואחד מכם שקרא לי במיילים. גם על חיילי החובה וגם על הקצינים שהצבא מעריך. עד היום יש לי הוכחות ששמורות עמוק בתוך הכספת!

מה אפשר לעשות עם החוק הביאומטרי?

אחרי שסיפרתי לכם כמה במערכת כמו צה"ל המידע של כולנו חשוף לילדים בני 18, שבמקרה הטוב זה חברים שלנו, ובמקרה הרע זה אנשים שיעשו הכל על מנת להתקדם על חשבונכם. דמיינו לכם מה קורה עם כל המידע שלכם זולג החוצה? דמיינו לעצמכם מה קורה במידה ומישהו מצליח לזייף את טביעת האצבע שלכם? נכון, טביעת אצבע אי אפשר להחליף!

במשך כל הבלוג, וכל מקום שאני נמצא אני משתדל להיות השגריר מספר אחד של ישראל, אני ציוני ופטריוט! אני משלם בגאווה כל חודש מס הכנסה בסכומים שפעם חלמתי לקבל אותם כמשכורת, למרות שיש כל מיני אלטרנטיבות להתחמק ממס באופן חוקי, במיוחד לאור העובדה שאני נמצא פחות מ-178 יום בארץ בשנה. אני עדיין משלם מס, כי אני רוצה וכי אני בוחר.

אבל, במידה והחוק הדבילי הזה מאושר, ומישהו מנסה להכריח אותי לתת טביעת אצבע למאגר, אני מוותר על האזרחות הישראלית שלי. ושלא תטעו, אין לי אזרחות אחרת, אבל בימינו יש סטטוס של "אזרח שומקום". ניתן לחיות בצורה מצויינת ללא אזרחות.

אתם בטח שואלים מה אפשר לעשות? הרי נבחרי הציבור שלנו משתינים עלינו! הדרך היחידה לעשות משהו זה לעורר "שיח ציבורי"! למרות שהסיכויים שמשהו יזוז במוח של מאיר שטרית קלושים, תמיד צריכה להיות תקווה בלב.

לכן, אני קורא לכל הבלוגרים לעורר את השיח הציבורי. אני מחייב את כולכם לכתוב פוסט כנגד המאגר הביומטרי. וכמוכן, אני אודה לכם אם תקשרו לפוסט הזה עם ה-Anchor Text "מאיר שטרית", על מנת לדרג את הפוסט הזה במקומות גבוהים במנועי החיפוש (זה טריק כזה של אנשי שיווק באינטרנט).

אסור להשבר,
כי אין לנו ארץ אחרת!
נ.ב. מי שרוצה עוד מידע מוזמן להכנס לאתר הבא!

58 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. יאיר בראינין   23 ביולי 2009 בשעה 22:44
    (#)

    היי, פוסט חשוב.
    אם אתה יכול – תסביר איך עושים anchor text

    וחוץ מזה, מאיר שיטרית הוא רק הפרצוף, יש מאחוריו שרשרת גדולה של אינטרסנטים, ואלו האנשם שכדאי לחשוף !

    • יאיר בראינין   23 ביולי 2009 בשעה 22:49
      (#)

      דרך אגב- זה יהיה מאוד נחמד אם מישהו בעל גישה לאותם מאגרי מידע יוכל להצביע על האנשים שעומדים מאחורי אותה הצעת חוק….ותעזוב את מאיר שיטרית, הוא לא הכתובת (את הקב"א שלו מודדים באגורות).

    • אופירס   24 ביולי 2009 בשעה 4:12
      (#)

      יאיר, פשוט תלנקק לכתובת הפוסט עם צמד המילים 'מאיר שטרית'

      חייבים לעשות רעש תקשורתי על זה!! מה אנחנו, פאקינג איראן?!

  2. Rich Text Editor   24 ביולי 2009 בשעה 7:40
    (#)

    Right On!
    ושים לב לחשיפה של אפי פוקס על הסיבה האפשרית ללהיטות המוזרה של ח"כ מאיר שטרית.

  3. freedomgosu   24 ביולי 2009 בשעה 7:55
    (#)

    אחלה פוסט, נושא דיי מפחיד שדויין בכמה סרטים בדיוניים, זאת אומרת ראו איך העולם יהיה אם באמת יהיה מאגר כזה, וזה מפחיד, אשכרה בהמשך הם יקטלגו אותנו לפי הדי אן איי שלנו, ויגידו "הוא נוטה לאלימות", "אצלו בולט הגן של הגנבים", "זה טייס" חחחחחח ואסור שזה יקרה, צריך שאנשים יגיעו למה שהם בגלל מה שהם ולא בגלל הגנים שלהם, וכמובן שכל מה שאמרת על גניבת המידע בצבא גם נכון, כל אחד יודע מה הקב"א שלו ושל שאר החברים שלו.

  4. אילן ג'ורוב   24 ביולי 2009 בשעה 13:08
    (#)

    החוק החדש הזה הוא אחד ממעט הפאקים שיש במידנת ישראל ובעולם, אותי האמת מתרידה יותר הפלרת המים בארץ, וכל הזבל שיש לנו במים.

    אני לא יודע מה יהיה אהל אני יודע שאם החוק יצא לפועל, יהיה כאוס!

    זה ווידאו על החוק הביומטרי:
    http://www.youtube.com/watch?v=4ZhBC0z3Yig

    זה וידאו על הפלרת מים (מעצבן הקול של הרוסיה, אבל ממולץ ליראות):
    http://www.youtube.com/watch?v=xPYYVXPW6cc

    • freedomgosu   25 ביולי 2009 בשעה 15:58
      (#)

      אכן אילן ראיתי את הסרטון על הפלרת המים עכשיו ואני ממליץ לכולם לעשות זאת גם, איזה מדינה מעפנה, חבל חבל שהכל מושתת על העשירים, אפילו שבבלוג הזה יש אנשים מאוד אמידים וכו', קשה מאוד לעצור את התופעה של הסרטן בארץ, ועוד מעט הפושעים שהולכים להשתלט לנו על החיים עם החוק הביומטרי.

  5. קובי   24 ביולי 2009 בשעה 18:14
    (#)

    צודק ב100%, חוק מטומטם במיוחד במדינה מושחתת כמו שלנו

  6. צבי שחר   24 ביולי 2009 בשעה 18:52
    (#)

    אחד הפוסטים החשובים ביותר,
    אדאג להוציא פוסט בנושא גם בבלוג ובאתרים שלי,

    הכל מתחיל מזה שבפוליטיקה שלנו ישנם פקידים משועממים ואנשים שאכפת להם רק ממעמד וכסף ולכן השחיטות, חוק זה מסובסד כדי בסופו של דבר לקדם גם את השיווק מאחורי החברות הגדולות אשר יוכלו לגשת למידע ולהתאים מוצרים ללקוחות ובסופו של דבר לגרוםלאדם העובד לבזבז עוד כסף כדי שהוא ימשיך לעבוד בשביל אותו כסף שהוא צריך לבזבז, ואם הוא לא אפיליאייט / וובמאסטר הוא כנראה עובד בעבודה משעממת ורובטית בשביל הכסף הזה שנשרף על מוצרים תעשייתיים הנוצרים בייצור סדרתי בשביל "לייצר הנאה" (מלאכותית).

    ממליץ לקרוא את "אין מחיר לחופש" – ספר פילוסופי שמספר לכם את ההסבר האמיתי למהי "חירות"

  7. רועי   25 ביולי 2009 בשעה 10:59
    (#)

    ממש מצמרר…
    מצאתי עצומה כנגד החוק, והזדעזעתי לגלות שעד היום, מאוקטובר 2008, חתמו עליה…. 388 איש!! לאף אחד לא אכפת?
    מקווה שתאשר, למען המטרה והמשמעות שלה עבורך

    http://www.atzuma.co.il/petition/avishaybel/1/1000/

    ושיהיה בהצלחה
    רועי

  8. אופירס   25 ביולי 2009 בשעה 14:40
    (#)

    קישרתי אל הפוסט הזה מאתרים שלי על 'מאיר שטרית' מקווה שזה יתרום למופע גבוה שלו בתוצאות האורגניות בגוגל

  9. בובי   25 ביולי 2009 בשעה 16:13
    (#)

    אחלה פוסט, באמת נושא מעניין וחשוב. כמה דברים:
    1. האם מישהו פה בדק לעומק מה החוק אומר לגבי אנשים שלא ירצו להשתתף במאגר? אני אינני יודע. קראתי שמספר בלוגרים וגם יגאל שלנו חושבים על לעזוב את הארץ אם זה יצא לפועל. כל ישראלי טוב יודע לקפוץ למסקנות ולהכריז הכרזות – האם בדקתם לעומק כמה נוראה הגזירה במידה ותצא לפועל? אם לא אולי כדי לקרוא – שוב, אני אנני יודע ולכן לא בטוח אם להתחיל לארוז ביום שזה יקרה.

    2. רועי שם פה לינק של אנשים שחותמים על עצומה.. אם זוהי העצומה הרישמית באמת ותשנה את ההחלטה אם יחתמו מספיק אנשים אז 389 מיתוך המטרה (2000000) לא עושה רושם שלאנשים איכפת… אם אנחנו באמת משווקים ברמה גבוהה בואו ניקח את זה כמטרה, לידים ומכירות אנו יודעים לעשות. אז בואו נחשוב שזהו קמפינג לידים ונגרום לכמה שיותר אנשים לחתום. אני בטוח שאם 20 משווקים ובלוגרים חזקים באמת רוצים, אפשר להוסיף לעצומה 10000 – 20000 כל שבוע רק עם תנועה אורגנית ואולי אפילו הרבה יותר…. השאלה אם הם באמת רוצים… יהיה מעניין לראות באמת למי איכפת. אז אם משהו יודע אך לבדוק כמה העצומה הזו מועילה זה דרך טובה להתחיל.

    3. יגאל, מה זה אזרח שומקום? נשמע מעניין.. אתה יודע על זה פרטים, כמו אם איזה דרכון אתה מטייל אם אתה כזה?

    • בובי   26 ביולי 2009 בשעה 13:27
      (#)

      אז ככה… לאחר קצת בדיקות
      1. יגאל, אני לא יודע אם אתה בדקת את זה. החוק מציע לאסור לשנה (כן שנה!!!) אדם אשר מסרב להכנס למאגר. אז כנראה שגם אני איתך עכשיו, אם זה עובר יורדים מהארץ!
      אחרי שגרתי במדינה הזו כל חיי וקצת קראתי על הצעת החוק המטומטמת הזו, אני מוכן להתערב עם כל מי שרוצה שהחוק לא יעבור!! הוא לא בר ישום ולא יצליחו להוציא אותו לפועל כמו שהוא עכשיו, אולי יכופפו אותו ב 180 מעלות ואז אולי יעבור… כך אין מצב שיתנו שנה מאסר לעשרות אלפים שלא ירצו להשתתף.

      2. בדקתי וישנה עצומה יותר רצינית באותו אתר שרועי הציע פה:
      עצומה נגד חוק המאגר הביומטרי
      פה יש כמה אלפים טובים שחתמו.. אז יאללה!!

      3. חיפשתי קצת על חיים ללא אזרחות בשום מדינה ולא מצאתי הרבה אינפורמציה. אז אם יש לכם משהו לחדש זה יהיה נחמד…
      אגב יגאל, הבלוג שלך מקום ראשון ב "אזרח שומקום" כמה סימבולי :)

      • המיליונר בפיג'מה   27 ביולי 2009 בשעה 0:13
        (#)

        אהלן בובי,

        כן חקרתי את הנושא, ואני יודע מה כל ההשלחות כמו גם העובדה שמי שידליף פרטים מהמאגר יקבל בין 3 ל-7 שנים מאסר, שזה גרושים עבור מישהו שנמצא בחובות ומוכן להקריב את עצמו בשביל המשפחה….

        לגבי אזרחות שומקום, זה סתם מושג שהמצאתי כי אני לא זוכר איך אומרים את המושג האמיתי, והוא באנגלית. אם זה מעניין אותך, תקרא את הספר Emergency של ניל שטראוס, אני עכשיו באמצע הספר…

  10. Shimshon   25 ביולי 2009 בשעה 22:33
    (#)

    היי יגאל,
    אני חייב להודות שאהבתי את הפוסט, אם זאת זה בהחלט פתח לי נורה אדומה.

    יש לי שאלה:
    לא ידעתי איפה לשאול אז אני אשל פה…
    אני מעונין לנסות ולשווק מוצרים פיזים
    מה הם הרשתות המומלצות?

    תודה מראש.

  11. shay   26 ביולי 2009 בשעה 2:33
    (#)

    ליגאל היקר תודה רבה על הבלוג הנפלא
    האתר השתנה מאד לטובה הוא נהיה הרבה יותר נעים לעין קריא
    אקיצער הבלוג עכשיו נראה סבבה לאללה כל הכבוד לך
    עלה והצלח

  12. רוקו דה לוקו   26 ביולי 2009 בשעה 14:13
    (#)

    יש קבוצה נגד המאגר הביומטרי בפייסבוק מי שמעוניין יכול להצתרף
    http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/group.php?gid=36747544874
    יש משהו כמו 6000 חברים

  13. יגאל   26 ביולי 2009 בשעה 16:03
    (#)

    אני לא מבין מאיפה לעזאזל הוא הביא את החוק הזה
    אתם יודעים שבחוק המקורי שהוא הציע נאמר שמי שיסרב לתת את טביעות האצבעות והפנים צפוי לשנת מאסר??!!! וואט דה פאק הבעיה שלו, זו הצעה דיקטטורית לכל דבר, מאיפה יש לו את החוצפה וחוסר הבנה בסיסית בדמוקרטיה לבוא עם חוק כזה??

    תראו, אני קראתי משפט פעם על דמוקרטיה שמתמצת אותה לכדי משפט שמאז הוא מנחה אותי אם יש לי ספק לגבי אם חוק, הצעה, דעה או כל דבר אחר אם הוא דמוקרטי או לא והמשפט הולך ככה:
    "דמוקרטיה נמדדת על פי מידת אי ההתערבות של השלטון בחיי האזרחים"

    אני שואל אתכם עכשיו, זה נראה לכם כמו חוק שמתאים למדינה דמוקרטית, איזו חוצפה דיקטטורית, אני נשבע שאני אכנס לכלא לפני שאני אתן את הטביעות אצבע או צילום של פני למדינה כמו איזה פושע, מישהו שצריך לקטלג אותו יחד עם כולם, לא יקום ולא יהיה!!! 
    כל השחיתות השלטונית, כל פעם ח"כ אחר עושה מה שבא לו והם קובעים ושולטים על החיים שלנו ואנחנו צריכים לסבול את ההצעות חוק המפגרות שלהם, מבחינתי זה נגמר כאן, אני אומר שאני בן אדם פרטי ואני לא מוכן לסבול את זה יותר, אף אחד לא יפגע לי בחופש הפרטי שלי בטח לא מאיר שטרית, לא מעניין אותי מה העונש שיפורט בחוק אני מוכן ללכת עד הסוף בשביל החופש שלי וזו המהות האמיתית של החוק ולא זה שהמידע יכול לדלוף החוצה, זה לא מעניין אותי בכלל כי מלכתחילה לא אמור להיות להם המידע הזה בכלל!

    אם החוק יעבור זה יהיה יום עצוב מאוד למדינת ישראל, באמת…

    • המיליונר בפיג'מה   27 ביולי 2009 בשעה 0:17
      (#)

      אני מסכים איתך עם כל מילה ואהבתי את ההגדרה שלך לדמוקרטיה,
      אכן יהיה יום עצוב!

      • אופירס   27 ביולי 2009 בשעה 21:10
        (#)

        אתם יודעים, חזרתי מאמסטרדם לפני שבוע, הייתי שם במוזיאון אנה פרנק (מומלץ בחום!) – יש שם תערוכה מעניינת שנקראת Free2Choose ששואלת שאלות מעניינות שלוקחות את הדמוקרטיה לקצה שלה… היתה גם שאלה על מאגר ביומטרי.

        דמוקרטיה זה דבר מצויין, חבל שיש אנשים שמנצלים אותו לרעה כדי לקדם דברים שמנוגדים לעקרונות הדמוקרטיה.

  14. דודיק   26 ביולי 2009 בשעה 20:19
    (#)

    קצת מפליא לשמוע מאנשים מודרנים כמוכם שעוסקים בשיווק מיתקדם ליסטות מנושא האתר ולהתעסק דוקא החוק הזה.
    הרי גם על הנסיעה ברכבת שהומצאה לריאשונה ניטען שאנשים יהיו עיורים מנסיעה במהירות כזאת ומה לא.
    בהתחלה גם אני ניזעמתי קצת כתוצאה מקריאת המאמר המתוחכם של יגאל שבו הוא מנסה להסית אותנו נגד החוק בתכסיסי השיווק הערמומיים שלו, אך ניזכרתי שלפני כמה זמן היה כתבה בטלויזיה עד כמה קל לזייף מירשמי רופא לבית מרקחת קבלת מירשם דרך טביעת אצבע תימנע תופעה זו! סתם דוגמא אבל מצד שני זה יכול להקל על חיינו מה כבר יקרה? טביעת אצבע אי אפשר לזייף כמו שיגאל אמר אז לא מדובר פה שמישהו יקח את המיספר תעודת זהות שלכם .
    ניראה לכם שאים יהיה הפקרות וגניבת זהיות תתפרץ המדינה תאפשר זאת?

    • המיליונר בפיג'מה   27 ביולי 2009 בשעה 0:25
      (#)

      דודיק היקר,

      אחרי שאני סיפרתי מאיפה אני מביא את מה שאני מביא, בוא תספר לנו על הרקע שלך!

      אני כותב, בתור אחד שהיה במערכת 3.5 שנים. הבאתי פה דוגמאות מזעזעות אבל זניחות, לעומת הדוגמאות שיכולתי להביא ולא הבאתי אותם בגלל שאני לא רוצה ללכת לכלא על הפרת חוקי ביטחון מידע.

      ביטחון מידע זו אשליה, כי בני האדם עושים טעויות. משם זה מגיע!

      לא מדובר פה "בלשלב קצת טכנולוגיה", מדובר פה בלקפוץ מעל הפופיק, ולהיות המדינה המערבית הראשונה שעושה את זה. איפה ארה"ב? איפה בריטניה? איפה גרמניה?

      כיום יש מאגרים של טביעות אצבע, אבל הם מבוזרים. התכנית היא לעשות ריכוז של הכל תחת החותם של טביעת אצבע.

      איך אתה יודע שאי אפשר לזייף היום טביעת אצבע? כשיזייפו לך את הטביעת אצבע, וחשבון הטלפון שלך יתנפח, הרשיון שלך ישלל, לא ירצו להנפיק לך כרטיסי אשראי, אז תבוא ותדבר.

      אגב, רק שתדע הויכוח הוא לא על זיהוי באמצעות טביעת אצבא, הויכוח הוא על הקמת מאגר כולל! אני בעד זיהוי ביאומטרי, אני נגד מאגר, וכך גם המתנגדים… וזה הבדל משמעותי. בגרמניה יש זיהוי ביאומטרי, אין מאגר, והם גם אמרו מראש שמעולם לא יהיה דבר כזה.

      כך שלפני שאתה מתחיל להגיד שאני משתמש בשיטות שיווק ערמומיות, תבין על מה מדובר!

      שיהיה לך בהצלחה.
      נ.ב. אין סטייה מהנושא כי הבלוג מיומו הראשון עוסק בחופש.

      • דודיק   28 ביולי 2009 בשעה 13:44
        (#)

        הרזורמה שלי או שלך לא רלונטי לעניין.

        ולמה ניראה לך שאנחנו תמיד צירכים ללכת אחרי אמריקה והשאר?
        מדינת ישראל תמיד הגיעה להשגים ענקיים תודות לחוצפה הישראלית שלה והראתה לעולם שעכבר קטן כמוהה לפעמים יכול ללמד את האריה.

        אתה בעצמך אמרתה שלא ניתן לזייף טביעת אצבע.

        היום יש גם אנשים שמזייפים כרטיסי אשראי ואמצעי זהות אחרים אז מה?
        מאגר גם ככה יש אז מה זה משנה אמצעי הזוהיו שגם ככה אמרתה שאתה לא מתוכח עליו? לי זה ניראה יותר בטוח מאמצעי הזיהו הקיימים כיום.

        • ofir   28 ביולי 2009 בשעה 18:00
          (#)

          True, following by other countries footsteps is not the right argument.
          Nonetheless, other countries decisions are a good indicator.

          Having said that, the only valid manner of opting for anything is its cost/benefit analysis.

          This super secure system is very costly, Getting that information, maintaining, updating etc, requires quite a lot of resources.

          What is the benefit. A rule of thumb. Criminals will always find a way to circumvent the effects of such a system., it's just a matter of time.
          So only lawful citizens may suffer.

          Well it's the suffering you doubt.
          Think about this
          Fingerprints are randique(random item from a huge set of )not unique, would you like to be accused of murder just because you fingerprints doesn't follow the law of uniqueness.
          worse the fingerprints are saved at a certain resolution so collisions are more frequent.

          Fingerprints can be easily duplicated. Heck, you can even print them with a 3D printer .

        • ofir   28 ביולי 2009 בשעה 18:08
          (#)

          היום יש גם אנשים שמזייפים כרטיסי אשראי ואמצעי זהות אחרים אז מה?

          So according to you, if something is broken it shouldn't matter to let it break farther ?

          But you also ignore identity hijacking, look it up and see why the system will enable "evildoers" to perform some new tricks.

          Bottom line. it's all cost / benefit while the cost MUST integrate the risks.
          and so far I didn't see any tangible benefit.
          enlighten me if you can

      • יורי   29 ביולי 2009 בשעה 22:49
        (#)

        'דודיק' – תפסיק לנסות להיראות חכם רק בשביל הוויכוח. לגרות את כותב הבלוג עם העלבונות שלך זה לא חוכמה, במיוחד כשאתה מתחבא מאחורי כינויי. אתה מה שנקרא טרול. אתה ממורמר מהחיים ומוצא באינטרנט מפלט לתיסכולים שלך. די!

        ועכשיו גם לעניין -אפשר לזייף טביעת אצבע, זה עניין פשוט מאוד ודורש כמה חומרים בסיסיים. זכור לי פרק ב TheBroken שזייפו שם טביעת אצבע מכוס. לא משהו מסובך.

        אני לא אגיב יותר לטרול.

        • המיליונר בפיג'מה   31 ביולי 2009 בשעה 21:34
          (#)

          תודה על התמיכה.

          דודיק,

          אני אגיד לך דבר אחד על המאגר. אין מאגר כזה גדול! אני מסכים איתך לגבי החוצפה הישראלית ולגבי התעוזה. אבל האם אתה חושב שהליך חיקוק החוק לגיטימי?

          אין מאגר כזה, יש הרבה מאגרים מבוזרים, אבל ברגע שיהיה מאגר אחד גדול על הכל, זה יהיה אסון!

  15. בר   28 ביולי 2009 בשעה 10:45
    (#)

    זה פשוט חוק חולני.
    מה שהסברת פה זה אפילו לה מיליונית מהסכנות.
    אפילו אם הוא לא ידלוף יש סכנות שנהפוך למדינת משטרה, לשרים תהיה גישה למאגר.

    וזה אבוד… כל מקום שאני הולך אנשים תומכים בחוק.
    אני לא מוכן לתת למדינה את הטביעות אצבע ותווי פנים בחיים, אם זה דולף זה בלתי הפיך.

  16. בר   28 ביולי 2009 בשעה 11:58
    (#)

    כיף לך… אתה יכול לעוף מפה…
    אני אצטרך להישאר פה עם החוק הזה (אני בן 16) =[
    זה פשוט עצוב מה שהוא עושה לנו, ממש מדינת משטרה.

  17. תותח   28 ביולי 2009 בשעה 13:45
    (#)

    ארגונים איסלאמיים קיצוניים פתחו קבוצת ענק (מונה כבר מלמעלה מ150,000 איש! שהצטרפו רק ביומיים!!) כנגד ישראל. המטרה של הקבוצה היא להציב אולטימטום למנהלי פייסבוק..שאם ישראל לא תימחק מרשימת המדינות החברות הפייסבוק, כל חברי הקבוצה יעזבו את פייסבוק

    אחד מחברי הדירקטוריון של פייסבוק כבר צוטט בעיתונות האמריקאית שאמר שהנהלת פייסבוק שוקלת את צעדיה בעקבות הפגנת הכוח של האיסלאם בפייסבוק

    מהלך זה יפעיל לחץ עצום על פייסבוק למחוק את משתתפי פייסבוק מישראל

    אנחנו מארגנים קבוצה נגדית, שתראה למנהלי פייסבוק שלישראלים יש כוח בפייסבוק!!

    צרפו את כל החברים שלכם!! דחוף!! כמות החברים בקבוצה הערבית גדלה בקצב מסחרר!!

    http://www.facebook.com/group.php?gid=90671660678

    • צחי רוזנטל   30 ביולי 2009 בשעה 2:44
      (#)

      הפייסבוק הזה, זה אמיתי? לא הבאת שום קישור שמוכיח את זה, לא כאן ולא בקבוצה שלך.
      ובקבוצה שלך אני רואה הודעה של להרוויח אלפי דולרים ביום בחינם…
      האם זה תכסיס שיווקי שלך להקים קבוצה גדולה ולהכניס להם קישורי אפיליאט ?

  18. עוד חושב   28 ביולי 2009 בשעה 22:00
    (#)

    זה שהנהלת פייסבוק בכלל צריכה לשקול את צעדיה זה בושה וחרפה להנהלת פייסבוק.
    הם היו צריכים להעיף את חותמי העצומה בשניה שפתחו את הפה ואיימו לעזוב את פייסבוק

  19. גידי   30 ביולי 2009 בשעה 10:01
    (#)

    היי יגאל

    קראתי את הפוסט שלך, ולמרות שאני גם מתנגד למאגר הביומטרי הזה, יש לי קצת ביקורת על מה שכתבת.

    דבר ראשון, על היותך ב"מערכת". כולנו היינו בצבא, וגם אני יודע את הקב"א שלי, ועוד דברים שאני לא צריך לדעת, אבל יש גם דברים שאני לא יודע, ואני לא חושב שאפשר לגלות. הכל שאלה של אבטחה. האם תסכים איתי שיש מידע צבאי ששמור היטב? יש גם מידע אזרחי ששמור היטב. אני לא מדבר איתך על מידע כמו כתובת או מספר טלפון, אבל מידע רפואי, נדיר שדולף, לא?

    דבר שני, צר לי שאתה מאיים כל כך בקלות לוותר על האזרחות שלך. סך הכל, מעטים האנשים שיכולים להרשות לעצמם איום כזה. אבל במדינה כמו שלנו, שכל כך הרבה צרות מקיפות אותה, אני לא חושב שדווקא זה מה שצריך לגרום למישהו לוותר על האזרחות שלו. תחשוב לדוגמא על הפליטים שעומדים להיות מסולקים מפה, ומה זה אומר עלינו כעם (זאת סתם דוגמה אחת מני רבות) ועדיין מעטים האנשים שיוצאים לרחוב ופועלים.

    אם אתה באמת חושב שאתה יכול להשפיע, עשה זאת, בדרך שאתה יודע – כאן בבלוג, אולי תפרגן איזה לינק באתרי האפילייאט שלך. אבל בעצם זה מה שאתה עושה.

    • המיליונר בפיג'מה   31 ביולי 2009 בשעה 21:40
      (#)

      אהלן,

      כשאני אומר שאני חלק מהמערכת, אני לא מתלהב מהעובדה שהייתי חייל. אני מתכוון לעובדה שאחד התפקידים שלי בצבא היה לאבטח מאגרי מידע. הבאתי פה דוגמאות בסיסיות של זליגת מידע אישי.

      אבל מטעם אבטחת מידע, ועל מנת לא לפגוע באנשים לא פרטתי על זליגות מידע בסיווגי שו"ס. נכון שיש מידע ששמור, אבל יש המון-המון מידע רגיש מאוד שזלג.

      לגבי הפליטים אני לא רוצה להגיב, אין טעם לערב את הדיעה שלי כאן. אני אוהב את מדינת ישראל, ואני לא מכיר עוד מישהו פטריוט כמוני. אבל יש גבול… כך שברגע שהחוק יהיה "אקטיבי", ואנשים באמת יתחילו להיות מחוייבים במתן טביעות אצבע, לא תהיה לי ברירה. אני לא מוכן להיות קורבן לשחיתות.

      כשתגיע העת, אני אעשה את כל המאמצים למנוע את הגזירה.

  20. מילארדר עם קוקו   30 ביולי 2009 בשעה 16:14
    (#)

    כל הכבוד. השטרית המזעזע הזה מייצג את כל מה שגרוע, טיפשי, דילטנטי, וחסר אחראיות ציבורית בכנסת שלנו. ועד שהוא יכנס לכלא על שחיתות (לא בכדי הוא מקדם את החוק המיותר הזה כאילו אין בעיות אחרות במדינה), אני ממליץ לכנס את כולנו תחת מאמר ויקיפדיה אמיתית של החוק הביומטרי.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A6%D7%A2%D7%AA_%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%AA_%D7%90%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%99_%D7%96%D7%99%D7%94%D7%95%D7%99_%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%9E%D7%9B%D7%99_%D7%96%D7%99%D7%94%D7%95%D7%99_%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%90%D7%92%D7%A8_%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2

    ואז אפשר לקדם את התוכן הזה לכל מקום.

  21. ג'וני גרין   3 באוגוסט 2009 בשעה 13:03
    (#)

    יגאל סחטיין פעם ראשונה שאני נתקל פה בספאם בסיטונות.
    דודיק – לא רק שאחרי מקרה חברת חשמל כולם יודעים מה זה טוקבק ממומן ומגמתי אבל עוד לנסות את זה פה ? באתר של משווק אינטרנט ? תכף תשלח אותי להגדיל איזה אבר ולרזות עם אסאי.
    ובנוגע לקבוצת פייסבוק – דוגמא נהדרת לשרשור זבל שמשתמש במספרים שנראים גדולים ובפועל הם שטויות.

  22. צחי רוזנטל   18 באוגוסט 2009 בשעה 12:18
    (#)

    ארה"ב: האקרים גנבו מיליוני כרטיסי אשראי
    מאת: מערכת וואלה! חדשות
    יום שלישי, 18 באוגוסט 2009, 2:18
    שלושה אנשים חשודים שגנבו יותר מ- 130 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב.
    הרשויות בארה"ב מגדירות זאת כמקרה הגדול ביותר של "'גניבת זהות" בכל הזמנים.

    קישור: http://finance.walla.co.il/?w=/2/1539466

    תחשבו מה היה קורה אם היה מדובר במאגר של טביעות אצבע וצילומי פנים? ומה היה קורה אם הפריצה הזו הייתה בישראל?

  23. אריה קפלן   16 בספטמבר 2009 בשעה 9:17
    (#)

    אם הכל גלוי ובסופרמרקט ניתן לקבל את מספר החשבון בבנק ,את מספר הזהות, את מספר כרטיס האשראי וגם את הקוד הסודי , אם זה כך מה כבר נמנע בעצירת החוק המדובר!

  24. אחד שאכפת לו יותר מדי   2 בדצמבר 2009 בשעה 11:50
    (#)

    יופי של פוסט! באמת נהנתי לקרוא.
    כמוך, גם אני יוצא יחידת מחשבים שבוא נגיד זאת בעדינות יכולנו במספר לחיצות כפתור לדעת מה שבא לנו על מי שבא לנו איפה שבא לנו ברחבי הארץ. נדמה לי שרק אנשים כמונו, עם הבנה בטכנולוגיה, כאלו שהיו בעדמות מפתח , נגעו ובאו במגע עם מידע ומאגרים כה רגישים, רק אנו מבינים את גודל הסיכון שטמון במה שמדינות ברחבי העולם מנסות לדחוף לנו בכל מחיר, כמובן שבנו עוד נשאר טיפה של מצפון ואנחנו מתנגדים להתנייה הזו של הממשלות והתאגידים ומנסים לשמור על טיפה צלם אנוש ועל טיפת הגינות! אך בוא תקשיב לי ידידי היקר ותקשיב לי טוב.
    זה הרבה יותר עמוק ממה שאתה יכול לתאר לעצמך וזה הרבה יותר קודר ממה שאתה מסוגל לחשוב, אתה חושב שמאיר שטרית הוא האיש להאשים? שטרית לכאורה הוא רק הבובה בכל העסק הזה, כמו רוב הפוליטיקאים!
    פוליטיקאים הם בובות וזה ידוע כבר להרבה אנשים אינטילגנטיים באוכלוסיית העולם, פוליטיקה זה תיאטרון בובות מאוד מרשים ומי שמאמין לצדדים פוליטיים (ימין או שמאל) חי באשליות. זה בדיוק כמו תאגידי ענק שמתחרות זו בזו, כאשר אם נפשט את זה נוכל להבין שהן בעצם הולכות יד ביד. אז שטרית הוא לא האחד שצריך להאשים, רוב הסיכויים שהוא סה"כ משרת אג'נדה (מעוותת) של איזה בעל הון או "מפעיל" בעל עוצמה אי שם במעלה הצמרת הכוחנית של אילי ההון שהם אלו שבאמת מושכים בחוטים. מה יוצא להם מזה? כמובן לסמן עוד ווי ברשימת המטלות המעוותת שלהם להפוך את העולם למקום יותר קודר יותר עבורנו ולגן עדשן של ממש בשבילם ובשביל האליטות, כשאני אומר קודר אני מתכוון כמובן לחזונות האפל של אורוול! מהסיבה הפשוטה שכיום מה שממשלות ותאגידים רוצים זה דבר פשוט, ליצור תלות של הציבור בהם, לרכוש את אמון הציבור, להתמסר לתאגידים ולא לערער על מה ששומעים בחדשות ובמדיה הממסדית, לא לחשוב יותר מדי מחוץ לקוספא, להיות קשובים ומאמינים של מה שאומרים להם בטלויזיה וברדיו (כל אלו שהזכירו כאן למעלה הפלרת מי שתיה, או הכנסת
    כימיקלים אחרים (ע"ע אספרטם במשקאות ומוצרים דיאתטיים) גם לזה יש סיבה כמובן, סימום האוכלוסיה הוא חלק בלתי נפרד מהפיכתה לעדר שחושב פחות ומבצע יותר, אני מניח שאתה מכיר את הציטוט שאומר "אני לא צריך אומה של חושבים, אני צריך אומה של עובדים" (לא זוכר איזה דיקטטור אמר זאת, נדמה לי סטאלין או מוסליני, מתנצל מראש אם טעיתי), אך כן זה לא המקום לדבר על זה.
    ונחזור לחזון האורוויליאני, מה יוצא להם מכל זה? הם רוצים את אמוננו, את התלות שלנו בהם, את כספנו כמובן איך אפשר בלי? הרי התירוצים והשקרים העלובים על ההתחממות הגלובלית (שד"א נחשפת יותר ויותר לאחרונה, כמו תקרית הפריצה של ההאקרים לאוניברסיטה באנגליה וגניבת מידע אודות זיוף נתוני ההתחממות הגלובלית וחשיפתם בתקשורת העולמית), הרי הם חייבים להלחיץ את הציבור עם כל מיני נתונים הזויים שתהיה סיבה להטיל מסים על כל דבר הזוי שקיים לא? מס מים, חשמל, תאורה, בקרוב אולי גם מס ילודה, יחסי מין וכל דבר הזוי שרק תרצה, הרי ברור לכם שמסיוי ירוק באשר הוא כמו מס על פחמן דו חמצני שכבר הוטל זה מס על נשימה. אלו דברים הזויים אבל מה לעשות כבר קורים והופכים למצואת מדי יום.ואם לא די בכך כמובן הם רוצים את כל זה תחת פיקוח הדוק ומאסיבי, עם אפשרות לנטר אחרינו 24/7 ולהשפיע עלינו גם ברמה האידיאולוגית והחשיבתית. כך בעצם הם יקבלו ציבור צייתן, מאמין וגם ציבור של צרכנים טובים ונאמנים! הרי שטיפת המוח לא מתחילה רק בפוליטיקה, אלא גם בתעשיית הפרסום והשיווק. הרי כל תופעות אובדן הפרטיות שפוקדות את החברה החולה שלנו בשנים האחרונות הן לא צירופי מקרים, בין אם אתה מתנדב לאבד את פרטיותך ברשת האינטרנט במקומות כמו: פייסבוק, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת, או בתוכניות ריאליטי מטופשות כמו "האח הגדול" (שימו לב לביזיון שלפי הסקר האחרון שנעשה אנשים חושבים שהשם "האח הגדול" בא מתוכנית הטלויזיה המטופשת הזו, מעטים ידעו שמדובר במושג מהספר 1984), כל אלו נועדו רק כדי ליצור התנייה ושטיפת מוח סיסטמטית שפרטיות זה נחלת העבר וכיום אין בה צורך עוד, הרי מה האינטרס של אדם מהשורה לתת לכל העולם להעיפף מבט אל חייו הפרטיים? לא שזה מעניין מישהו אינטילגנט, חוץ מהחברה החולה שלנו שגדלה וחונכה היטב על צהובונים, מדורי רכילות ולהציץ לאחרים. הרי התרבות הזו החלה בעצמה ע"י אותם התאגידים והעיתונים וכל המדיה הממסדית, תגדל דור של חטטנים ומציצנים ותקבל את המציאות שבה אנו חיים כיום. לכן המצב הוא עגום, לא ברור למי צריך להפנות אצבע מאשימה אך מי שזה לא יהיה, יוצא לו מזה המון המון כסף ועדר שקל לשלוט עליו ולעזאזל התרבות והחינוך, לעזאזל דורות העתיד ושכבות הבניים. לעזאזל חברה יצירתית..
    תן לאנשים את האשליה שהם חופשיים והם ירגישו שטוב להם גם אם בפועל תחזיק אותם בכלא! אז היום כולם חושבים שיש דמוקרטיה, חברה חופשית, חופש ביטוי, חופש מידע, זכויות אדם וכל המושגים האלו שלאט לאט נעלמים.. אבל האמת היא ששום דבר מזה לא באמת קיים! כי הכל הולך להתפוגג כבר בתקופת החיים שלנו, אפילו האינטרנט כפי שאנו מכירים אותו הולך לעבור שינוי, רגולציה אם תרצה. כבר שמעת אני מניח על "אינטרנט 2 ממסדי" שהולך להיות "נקי מתכנים אלימים, פורנו והסתות" (שזה בעצם צנזורה על כל מה שלא נראה לממשלות בעולם, כולל בלוגים כמו שלך ושל אנשים שחושבים כמונו.. העיקר שלא נשפיע חלילה על האנשים עם המוח התמים ולא נשכנע אותם שמאגרי מידע זה רע, הרי זה נוגד את האינטרס של בעלי ההון והפוליטיקאים שלהם. הרי מאגר ביומטרי רק קרש קפיצה למאגרי DNA, רשתית עין ואולי גם צ'יפ RFID בעתיד.
    אפשר וניתן להרחיב עוד ועוד עם הנושא הזה, אך כבר חפרתי די, אני מניח שהאנשים שעומדים בצמרת הפוליטית או התעשייתית איבדו את יושרם עוד בתקופה שאדון רוקפלר הציע את הצעותיו לנשיא ארה"ב בזמנו, לפני כמה עשרות שנים שטובת הציבור זה לא משהו שאמור להניע את הממשל ואת התאגידים, אלא הרווח הכספי בלבד. מאז שכל המערכת עברה לשיטה הזו נוצרו המוחות המעוותים שמה שמניע אותם זה כסף בלבד! לא טובת הצרכנים,
    לא טובת המשתמשים, לא טובת המטופלים (ברפואה), לא טובת הציבור ולא טובת הכלל בכלל. רק הון וכסף שישמשו להם לאמצעי להגשמת המטרה הבאה. אז חוקי האח הגדול? מאגרי מידע מפלצתיים? זה העתיד שאליו אנו נגררים, אם לא נתעורר המצב יהיה עגום. לכן קשה להפנות אצבע מאשימה כלפייהם כי גם הם סה"כ חונכו וגדלו בתוך מערכת מעוותת ועגומה.. מה לעשות? אני רק לא יודע מי יקנא במי בעתיד, אנחנו בדורות הבאים שיגדלו בלי לדעת את ערך המילה "חופש" , "חירות" ו"דמוקרטיה" ולכן לא יתגעגעו לזה בכלל, או שהם יקאנו בנו לפחות על זה שזכינו איכשהו לחיות בתקופה שבה המושגים האלו באמת אמרו משהו אבל לצערנו נעלמו כלא היו.

    כל טוב, המשיכו בעבודה הטובה. חשוב ליידע את הציבור, אחרי הכל בלוגים זה עתיד העיתונות האלטרנטיבית והאמיתית, כי התקשורת הממסדית וכלבי השמירה של הדמוקרטיה נרדמו (או שאולי הורדמו?) שאו ברכה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!