עבר חודש וחצי בערך, ואולי יותר מאז שהבטחתי לכם לחשוף את קמפיין היורו 2008 שלי, והיום נזכרתי בזה. הבטחות צריך לקיים, גם אם זה באיחור לא נורמאלי, ולכן עכשיו אני אפתח בסדרת פוסטים אשר יהוו Case Study לקמפיין היורו. ואם כבר מדברים על Case Study, תעזרו לי בבקשה למצוא את המילה בעברית ל-Case Study.
שלא תחשבו, לא נגמרו לי המילים על האפיליאייט סאמיט, אני עדיין אמשיך לחפור לכם עליו… בטח עד ינואר, כשייערך אפיליאייט סאמיט ווסט. אבל נכון לעכשיו, החלטתי שכתבתי מספיק לבינתיים על האירוע המטורף הזה. יכול להיות שיש קוראים שזה לא מעניין אותם כל כך, ולכן אני פשוט אזרוק פוסט פעם ב… על האפיליאייט סאמיט.
הבעיה…
כמשווקים, חשוב להבין, שאנחנו לא מוכרים שום דבר, אלא פותרים בעיות. כמובן שתמיד כל בעייה ניתן לפתור בשתי דרכים, כל בעייה כמעט ניתן לפתור בחינם, או בתשלום. אני הצלחתי לרדת 25 קילו, בלי שום ספר או תכנית הרזייה, ו-Fatloss4Idiots או תוכניות רבות אחרות, עדיין מוכרות. כך שדבר ראשון, חשוב לזכור שאם יש בעיה כלשהי, שיש לה פתרון בחינם, זה לא יהיה רעיון רע למכור אותה בכסף. כי יש אנשים שבשבילם זה הרבה יותר קל לקנות משהו, מאשר לחקור.
בפעם הקודמת כאשר הייתי בארצות הברית, היה משחק עונה בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים. אני כאוהד מכבי חיפה (פעם גם הייתי הולך למשחקים, היום סתם קורסא), לא יכולתי להרשות לעצמי להפסיד את המשחק. הייתי חייב לראות אותו, והייתי במצב נואש. עמדו בפניי מספר אפשרויות, לחפש בניו-יורק פאב או שווארמייה ששם אני אוכל לצפות במשחק. אני בטוח שניתן למצוא, אבל לא היה לי מאיפה להתחיל. כמובן שאם הייתי מתאמץ יותר הייתי מצליח. אפשרות נוספת שהייתה לי, זה למצוא סטרימינג בחינם של המשחק, אבל גם פה, אני לא ממש בקיא בשוק השידורים הפיראטיים.
אז מה עשיתי? קניתי תכנת סטרימינג, אשר בעזרתה יכולתי לצפות במשחק, באיכות מצויינת… היו לי אפשרויות חלופיות של לצפות במשחק חינם, אבל אני העדפתי לא לשבור את הראש, ופשוט לקנות את זה. בסופו של דבר, הייתי מאוד מרוצה מהתוצר שקיבלתי. והמשווק אשר בזכותו קניתי את המוצר, פתר לי בעייה…
תחילת קמפיין היורו
כפי שכבר הבנתם, אני חולה על כדורגל, ותמיד כיף להרוויח כסף ממה שאתה אוהב, לא משנה כמה… לכן, כאשר התחיל היורו, חשבתי שזו הזדמנות מצויינת להרוויח כסף. חשבתי להצטרף לתכנית השותפים של איביי, ולמכור דרך שם חולצות כדורגל, אבל בסופו של דבר ההצתה הייתה מאוחרת מידי.
מה שכן, הרמתי 2 קמפיינים אחרים אשר קשורים ליורו. באחד מהם ניסיתי לקדם ליד כלשהו, אשר מצאתי ב-Copeac, ובקמפיין השני קידמתי מוצר קליקבנק אשר בעזרתה ניתן לצפות בשידורי היורו. שני הקמפיינים היו רווחיים, אבל… הקמפיין אשר בו ניסיתי לקדם את הליד, הרס לי את החיים, וממש דרדר אותי למצב שבו אני נמצא היום! בטח אתם שואלים, איך יכול להיות שקמפיין רווחי, הרס לי את החיים? אז אני אסביר לכם, בפוסט הבא בנושא…
מבנה ה-Case Study של היורו
הקמפיין הרווחי יותר והמצליח יותר, היה הקמפיין של הטלוויזיה במחשב. הצלחתי להגיע איתו למצב שבממוצע, במהלך היורו היה לי הכנסה של $60 ביום, ובזבוז של $30 ביום, מה שאומר $30 רווח נקי ביום, ו-100% ROI.
בהתחלה, כשהחלטתי לחשוף את הקמפיין, חשבתי פשוט לכתוב את כל מה שעשיתי, אבל עכשיו שיניתי את דעתי ואני אגיד לכם למה. אני יכול להביא לכם את הנישות שלי, אני יכול להביא לכם את המילות מפתח שלי, ואני יכול להביא לכם את העמודי נחיתה שלי, אבל עדיין חלקכם לא תצליחו להוציא מהקמפיין שלכם את אותם דברים שאני מצליח. אני לא משתחצן, כי אותו הדבר יקרה גם להפך. גם אם אתם תביאו לי את כל הסודות שלכם, אני לאו דווקא אצליח לשחזר את ההצלחה שלכם.
הנקודה שאני מנסה להראות פה, זה שהטכניקות, זה לא מה שחשוב פה. מה שחשוב זה המחשבה מאחורי הקמפיין, ותהליך בנייתו, כל השאר כולם עושים בערך אותו הדבר עם כמה שינויים קלים. אז חשבתי וחשבתי, איך אני אוכל להוציא את דרך המחשבה שלי על כתב. חשבתי והגעתי למסקנה הבאה.
האופן שאני הולך לכתוב את הפוסט הזה, הולך להיות Case Study מונחה, שזה אומר שאנחנו נחשוב ביחד, איך לבצע מחקר מילים, נחשוב ביחד מה לכתוב במודעות, ונחשוב ביחד איך לבנות את עמוד הנחיתה. אחרי שנסיים את מעגל החשיבה שלנו, אני כמובן אציג לכם את מה שעשיתי, אבל עד אז, תצטרכו להזיע הרבה
אז נתחיל?
מחקר המילים…
בעיקרון, כאשר אני עושה מחקר מילים, אני נכנס לכלי של גוגל, ולכלי החינמי של Wordtracker, ופשוט מתחיל לזרום משם. הבעייתיות במחקר מילים הזה היא שהאירוע בכלל עוד לא התרחש! אף כלי לא יהיה מסוגל בכלל לספק לנו מילות חיפוש רלוונטיות. בקמפיין מסוג כזה, באמת צריך להשתמש במוח שלנו!
אז מה עושים? איך אתם הייתם עושים מחקר מילים? מאיפה מתחילים?
תרשמו את דעתכם ובאחד מהפוסטים הבאים, אני הולך להראות לכם מה אני עשיתי.
בהצלחה
חקר מקרה = case study
תודה
זה לא נשמע כל כך טוב, אז נראה לי שאני אשאר עם case study
היה שווה לחכות!
אורי
אני מקווה
מבצע מחקר מילים בגין הארוע הקודם שהיה. מאתר אתרים שקידמו אותו באורגני ובודק מה הם קידמו וכו'
זה קצה חוט,
אבל העניין הוא, על פי איזה אירוע צריך לעשות מחקר מילים? כי גם על יורו 2004, וגם על מונדיאל 2006,יהיה קשה למצוא מידע, כי הם היו מזמן…
פיג'מה, אולי זו ההזדמנות לצייד אותנו ברשימה של כל התוכנות/שירותים/אתרים שאתה משתמש בהם במהלך עבודתך…
ואני לא מתכוון לפוטושופ ואופיס, אלא תוכנות לאיתור נישות, מילות מפתח, ריגול מתחרים וכאלה…
רעיון מצוין.
זה צריך להיות פוסט בפני עצמו שיוכלו להיכנס אליו מהתפריט של הבלוג.
(ותוכל לתת קישורי אפילייאט לתוכנות או האתרים )
הוא כבר נתן את זה בפוסט כלשהו נראה לי לפני איזה 3 חודשים בערך אולי פחות.
—–
איך הייתי עושה את המחקר מילות מפתח :
הייתי עושה את בדיקה על היורו שהיה לפני וע"פ המילות מפתח שהייתי מוצא שם הייתי יוצר את הLONG TAIL(סליחה שאני לא בדיוק יודע מה זה המוצר הזה, אף פעם לא השתמשתי בו..)
אני אעשה את זה שוב…
מה שמעניין זה איך הורדת 25 ק"ג בכוחות עצמך?
כל השאר, האמת, פחות חשוב.
דיאטה זה מתמטיקה, פשוט ספרתי קלוריות. לא אכלתי דברים מתוקים, והשתדלתי לאכול כמה שפחות פחמימות. במילה אחת הרבה טונה ותה…
תה מדכא תאבון, וטונה זה אחלה מקור לחלבונים…
רן ארוסי עושה משהו דומה שהוא הבטיח לשחרר ב-1 בספטמבר…
http://makemoneyonline.co.il/%D7%91%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%92%D7%A2/
כן ירבו,
זה עוזר לכולם
נראהלי שכדאי לחקור משחק כדורגל חשוב שהיה, או לפי הקבוצות שישתתפו ביורו
וד"א
מצאתי כלי מצוין לחיפש לידים ברשתות שונות,לא נראהלי זה קשור לפוסט הזה אבל לא הרבה קוראים תגובות בפוסטים ישנים.
הכלי נקרא AFFSPY והוא מחפש ברשתות שונות לידים ומשווה בינהם,מביא עמודי נחיתה וקישור להרשמה והכל בחינם. לפי דעתי כלי מצוין.
http://www.affspy.com
תהנו :]
היי,
משחק כדורגל חשוב שהיה זו התשובה הנכונה או לפחות מה שאני עשיתי.
לגבי אף-ספיי, אני לא הייתי ממליץ להתפזר בין הרשתות, בסופו של דבר את אותם המחירים ניתן להשיג בכל הרשתות. בנוסף לכך, הייתי ממליץ לבדוק כמה רשתות על אותה ההצעה…
אין דבר כזה חינם
הם מקבלים עמלת refferal
הכוונה לחקור בWordtracker נגיד "liverpool bayern"?(מצטער, אני לא מכיר משחקים חשובים). או "england argentina 86"(אבל את זה כן).כי לא מקבלים כלום. וגם מעט מאוד ל"arsenal vs", "arsenal fc". רק ל arsenal קיבלתי משהו אבל זה לא קשור ספציפית ליורו(ז"א אפשר לחפש פשוט football). אז מה בכל זאת עשית?
מצויין,
המשחק שעליו ביררתי את מחקר המילים היה כשבועיים-חודש לפני היורו (אני כבר לא זוכר), וזה היה גמר ליגת האלופות בין מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי…
ביצעתי את המחקר בעזרת Wordtracker והכלי של גוגל…
זה באמת נותן יותר תוצאות אבל עדיין לא הרבה. מה דעתך לקחת את הרשימה ולהחליף בכל מילה את מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי ברשימת כל הזוגות האפשריים של קבוצות שמשתתפות ( אם יש 16 קבוצות יש 15*8=120זוגות כאלה ומקבלים נגיד40*120 מילים)?
היי אורי,
לגבי כמות התוצאות, עכשיו כשמחפשים את זה,זה כבר לא כל כך אקטואלי, מאחר וגם העירוע הזה ישן. נדמה לי שהוא היה לפני 3 חודשים.
לגבי ההחלפת שמות הקבוצות, זה בדיוק מה שעשיתי
תשתמש בבטן,
אני אמנם לא העלתי שום קמפיין. בנתיים רק קורא אותך ונהנה…
לומד ומתעניין,
לדעתי צריך להיות יצרתיים לחלוטין בבחירת מילות מפתח,
החל ממילות הזנב הארוכות וכלה במילים התחרותיות והנחשקות,
היתרון שלך בא לידי ביטוי בכך שרק אתה משתמש בקומבינציית המילים הספציפיות, שהיו למעשה פרי מחשבתך,
יחד עם זאת הכלי של גוגל יכול להיות לך לעזר במובן של ההשראה בלבד,
לדעתי, מה שאתה עושה, זה סוג של אומנות. ממחזרים את העיקרון אבל יוצרים חומר חדש, מפתיע וראשוני,
כמו שיר טוב, שמורכב מבית, פזמון, מנגינה וכדו'אבל בכל פעם אתה שואף ליצור את הלהיט הבא…
שא ברכה מידברית חמה,
דודי
אהלן דודי,
אפשר לקרוא למשווקי שותפים אמנים, זה באמת סוג של אמנות
בהחלט צריך להשתמש הרבה בראש בסוג קמפיין שכזה…
אהלן PJS
היות ובמקרה אני מקדם את אותו המוצר, אני אספר איך אני ניגשתי למחקר מילים.
מלחתחילה הרגשתי שזה מוצר נהדר, והוא גם הוכיח את עצמו ככזה עם יחס המרה די גבוה עוד בקישור ישיר. הבעיה במוצר שגוגל לא כזה אהבו אותו. אז הייתי צריך לשכתב את הקמפיין… אני לא הלכתי על כיוון דומה לשלך (euro או אולימפיאדה לדוגמא…) אלא על משהו רחב יותר, עם זאת מספיק מתחמק כך שמחקר המילים היה מחקר מילים רגיל – השתמשתי בכלי של גוגל על מנת למפות כל מה שקשור לטלויזיה באינטרנט. פשוט נזהרתי בתוכן ששמתי במודעות ובעמוד נחיתה (אם אני לא טועה – לפי עצתך…)
ואז קרה משהו מוזר… אחוז ההמרה צנח משמעותית לעומת קישור ישיר!
היום אני מפסיד על הקמפיין הזה, ומנסה לשפץ אותו.
כמ כן שמתי לב שעמוד הנחיתה של ה-merchant צולע לפעמים (אולי עמוס מדי..)
אתה עדיין מקדם אותו? נתקלת בבעיות המרה לאחרונה?
אהלן פופה,
המוצר הזה היה נראה לי המוצר השני או השלישי שניסיתי לקדם בקליקבנק, ולא נחלתי איתו הצלחה רבה. למען האמת הצלחתי למכור רק עותק אחד. אבל זה היה ממש מזמן כשלא ידעתי כלום, יכול מאוד להיות שאני עוד אנסה לשווק את המוצר עוד פעם, אבל נכון לעכשיו אני לא משווק אותו. מה שכן, הקונברז'ן רייט שלו היה ממש חרא בשבילי. משהו כמו 0.5%, הצלחתי להיות רווחי רק בזכות העובדה שהקליקים שלי עלו 5-15 סנט.
בכלל, לאחרונה, בקיץ יש בעיות המרה להמון משווקים ולא רק לי, עוד חודש הגשם חוזר לארה"ב ובתקווה גם השלג, כך שאני כולי ציפייה.
בהצלחה.
לא כ"כ הבנתי, אתה רוצה להגיד שמכל קמפיין היורו מכרת מוצר אחד בלבד?
או שבתשובה שלך התייחסת לבדיקת קישור ישיר שהעברת על המוצר הזה בתחילת הדרך?
היי שוב,
בקמפיין היורו היה לי מכירות כל יום.
אני התכוונתי, שבחודש ינואר, ניסיתי לקדם את המוצר הזה, בלי קשר ליורו. אפילו היה לי עמוד נחיתה. והצלחתי למכור רק מוצר אחד.
בכל מקרה, זה לא אומר כלום על המוצר, בחודש ינואר לא היה לי מושג בשיווק שותפים, כך שיכול להיות שהמוצר טוב…
בהצלחה.