אומרים שרק ה-Broads נחשבים! אז אומרים…

בימים הללו אני מתחיל להתמקצע יותר על רשת התוכן, ובעקבות כך, אני אתחיל לכתוב יותר מידע על שיווק PPC, ברשת התוכן. אני חייב להגיד לכם, שכרגע, רשת התוכן היא זו שעושה הבדל גדול עבורי. לאט, לאט, אני מצליח להסתדר איתה יותר ויותר, ולהבין יותר ויותר איך היא פועלת. בזכות זה, אני מצליח לגזור קופון לא קטן בכלל, עם ROI גבוהה מאוד, אשר יש ימים שמגיע ל-300%.

ראשית, אני רק אזכיר בקצרה שבשביל לפרסם ברשת התוכן של גוגל, יש אפשרות להריץ את הקמפיין באותו קמפיין עם רשת החיפוש. ניתן לבצע אופטימיזציית בידים, עבור רשת התוכן, בנפרד מרשת החיפוש אך רק באותו הקמפיין. זו דרך הברירת מחדל לפירסום קמפיינים ברשת התוכן, אבל אני לא משתמש בה. כאשר אני רוצה להתחיל לפרסם ברשת התוכן, אני נכנס ל-Adwords Editor ועושה Copy-Paste לקמפיין. בקמפיין החדש והמשוכפל, אני מוריד את אופציית ה-Search Network, ומפעיל את אופציית ה-Content Network. כך אני עושה את זה, בתוספת עוד כמה אופטימיזציות אשר אני אפרט אותם מתישהו בהמשך החודש.

ועכשיו נעבור לעיקר הפוסט… אומרים, שההתאמה בין עמודי התוכן, בהם מופיעה מילה, לבין מודעת הטקסט שלנו מתבצעת על ידי התאמת מילות החיפוש ב-AdGroup עצמו!!! כלומר, לא מילה אחת מותאמת מה-AdGroup, אלא ה-AdGroup עצמו. אני לא יודע במדוייק אם זה אכן כך, אבל אני מניח שזה נשמע הגיוני. כי נניח ועכשיו אני אכתוב: "גזר, גזר, גזר", ונניח יש מישהו שמפרסם חוות גזרים, מבחינת המפרסם, אין לו טעם להופיע בתור פרסומת בבלוג הזה, כי זה לא קשור.

מהסיבה הזו בדיוק, כל מיני מומחים למיניהם טוענים שאין חשיבות ל-Match Type בעת ההתאמה של המודעות, וניתן לשים את כל המילים ב-Match Type שהוא Broad… אני הצלחתי להפריח את הטענה הזו! אמנם לא הצלחתי להוכיח יעילות של Match Types אחרים, אבל הצלחתי להוכיח שבפרסום לרשת התוכן, קיים שימוש גם ב-Match Types אחרים…

אז איך עשיתי את זה? זו בדיקה ממש, ממש קלה… הרי לכל Keyword יש לנו Destination URL שונה, אשר נועד למטרות מעקב. כשאני עוקב אחרי הקלקות על מילות מפתח, אני עוקב גם אחר ה-Match Type שלהן, ולכן… מהר מאוד גיליתי שיש לי הקלקות גם על Broads וגם על Exacts, ואותו הדבר לגבי ההמרות. אז בשלב הזה, הפרחתי את הטענה של "ברשת התוכן, אין שימוש ב-Match Types".

ועכשיו נשאלת השאלה, "אז למה לא הוכחתי שזה כן מועיל?", והתשובה היא פשוטה, כי אין לי דרך להוכיח שאם לא הייתי משתמש ב-Match Types אחרים, הייתי מקבל את אותן התוצאות. אז העצה שלי נכון לעכשיו היא שברשת התוכן כדאי להשתמש בכל שלושת ה-Match Types. אני לא יודע אם זה מועיל, אבל זה בטח לא מזיק!

9 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   8 ביוני 2008 בשעה 17:32
    (#)

    שמעתי שה CTR ברשת התוכן מאוד נכון, זה לא משפיע על ה QS של החשבון הכולל באדוורדס?

  2. אנונימיt   8 ביוני 2008 בשעה 17:34
    (#)

    טוב לראות שחזרת לכתוב!

     

    ברור שיש לך רשימה של מיליון דברים לכתוב עליהם – אבל אני רק אזכיר שנשמח לקרוא טיפים על יאהו….

     

    אחרי שבגללך נתתי להם שוב סיכוי והולך לי שם טוב מאוד, עכשיו אני אנסה גם את רשת התוכן! 

    • המיליונר בפיגמה   12 ביוני 2008 בשעה 0:05
      (#)

      אהלן אנונימית,
      בעיקרון, הטיפים היחידים שיש לי הם רק ניהוליים כאלה, כמו לבטל את ה-Advanced Matching, אבל אני בהחלט צריך לכתוב.

      בעקרון, אני כותב על מה שאני מתעסק בו באותו היום, וכרגע יאהו לא בראש סדר העדיפויות שלי, למרות שאולי זה צריך להיות :)

  3. אנונימי   8 ביוני 2008 בשעה 19:49
    (#)

    הייי

    מה לגבי רשת התוכן של יאהו – מומלץ?

     

    תודה

  4. אורי   8 ביוני 2008 בשעה 21:17
    (#)

    שלום רב,

    אני ממשיך לעקוב אחרי הבלוג שלך בעניין ושואל את עצמי ככה –

    הבנתי שאתה מפרסם עכשיו כמה קמפיינים בגוגלפייג'ס, נהנה מהרבה מכירות ולפעמים משלם יותר על הפירסום. אז מה, המעבר מדומיין כמו barkingdogs.com לgooglepages.com לא פגע לך במכירות באופן משמעותי?  

    איך אתה משתמש באנליטיקס בגוגלפייג'ס בלי גישה לmeta tags?

    האם אתה יכול להשתמש בphp בגוגלפייג'ס?

    והאם אתה מעתיק את את כל העמודים באתר הנחיתה שלך או רק את הראשי ושם שם לינקים לאתר הישן(נגיד אם יש לך עמוד של קוד php שאתה לא יכול לשים בגוגלפייג'ס)? 

     

    שתמשיך בהצלחה שלך,

    אורי 

    • אנונימי   9 ביוני 2008 בשעה 9:25
      (#)

      שאלות נכונות אורי. נראה מה פיז'מיסט יענה.

      לא תמיד המעבר ל-googlepages הוא טוב.

      באחד הקמפינים שלי כל מילות המפתח קיבלו POOR עם מינימום 40 סנט והחלטתי לנסות ולהעביר את עעמוד הנחיתה ל-googlepages. פתחתי adgroup חדש עם אותן מילות מפתח ואותה מודעת פירסומת ואותו עמוד נחיתה רק ב-googlepages.

      כל המילים עדיין קיבלו POOR אבל המינימום קפץ ל-10 דולר.

      בהרבה מקומות כותבים ש-quality score הוא פונקציה ניתוח מודעת הפרסום, מילות המפתח ועמוד הנחיתה.

      במקרה שלי בנתונים זהים שניהם קיבלו POOR, אבל מה קובע שב-adgroup אחד מינימום bid הוא 40 סנט ובשני 10 דולר?

      • המיליונר בפיגמה   12 ביוני 2008 בשעה 0:07
        (#)

        כתבתי על זה פוסט.

        תמיד עדיף דומיין משלכם, אבל גוגל פייג'ס יכול להיות אחלה פתרון ביניים.

        בכל מקרה, מה שלא יהיה תמיד עדיף דומיין משלכם.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!