אז מה כלכליסט הסתירו מכם? ומה פנדות באמת אוהבות?

היום, התפרסמה כתבה בכלכליסט בה מרואיינים מיודעינו פבל, אורי מנור ועבדכם הנאמן שעוד פעם אכזב והצטלם בלי הפיג'מה. הכתבה עסקה בעדכון הפנדה ובמשמעויות שלו.

לפני שאני אספר מה פנדות אוכלות, אני אגיד שהנושא המקורי של הפוסט היה אמור להיות דווקא על כשלון גדול מאוד שלי. כשלון שהוא די מבhיש אפילu (אבל זה בפוסט הבא…). האמת נראה לי, גם הפוסט לאחר מכן יהיה על כשלון שגם בו יש קצת קלון… אז יהיה קצת אקשן שבוע הבא…

ועכשיו לפנדות…

בעיקרון, אמרתי הרבה דברים, לטעמי הציטוטים שלי שצוטטו הם הפחות מוצלחים. הנה הדברים המשמעותיים ביותר שלי שאמרתי:

  • בהמשך ל:"גוגל מנסים לסנן את התוצאות הלא רלוונטיות ולא לדרג את הרלוונטיות", הדוגמא הטובה ביותר לכך תהיה חיפוש Best hotel in New York. על סמך מה באמת גוגל מסוגלים לדרג את המלון הכי טוב בניו יורק? ואותו הדבר נוגע לשאר התחומים. אותו הדבר נכון לגבי החיפוש beautiful woman. בהקשר הזה, הייתי ממליץ לכם לקרוא מאמר מדהים שנכתב בנושא שנקרא: המתמטיקה של היופי. זהו פוסט שיש לו הרבה משמעויות לשיווק, ולגבי כל דבר שאפשר להגיד עליו "הכי טוב"… לכן, המסקנה היא שלגוגל אין באמת אמצעים לדרג את ההכי טוב, אלא את ההכי פחות רע.
  • עוד נושא שלדעתי לא מתייחסים אליו הוא אחוז החדירה של גוגל אדסנס. בכתבה מישהו (כבר לא זוכר מי), אמר כי "אני לא מכיר עוד חברה שוויתרה על הרווחים שלה בשביל שיפור המוצר". זו בדיוק החשיבה שגוגל רוצים שתחשבו… מה שאתם לא יודעים, זה מה אחוז החדירה של גוגל אדסנס, וכמה אתרי גוגל אדסנס החליפו אתרי גוגל אדסנס אחרים. כך שבמקרה הזה, זה לא מזיז לגוגל.
  • המלחמה היחידה שגוגל יכולים לנצח את מקדמי האתרים, היא המלחמה הפסיכולוגית. בדיוק בהמשך למה שנאמר קודם, לכאורה גוגל ויתרו על רווחים בשביל לשפר את המוצר שלהם, אבל בפועל את אחוז החדירה של גוגל אדסנס ניתן להשוות לאחוז החדירה של אמזון. (ראו פוסט על איך בבלאק פריידיי כל מטאטא יורה…)… וזה בדיוק הניצחון היחיד שגוגל יכולים לנצח את מקדמי האתרים.
  • הרבה מקמי אתרים מתייפים בתוכן איכותי שהם משקיעים בו הרבה כסף. זה שווה לתחת וזה רק להרגשה האישית שלהם. מה שווה מאמר שהשקעתם בו $50, כשאתם מפרסמים אותו בפח אשפה ורק על מנת שגוגל יראו אותו. הרי תנועה אמיתית זה לא יביא… לכן, כל מאמר שנשלח לשם הלינק ולא לשם הטראפיק, הוא קידום לא לגיטימי בשם גוגל. אז אל תתייפיפו לי.
  • מבחינת גוגל (הצהרה שלהם) – SEO, זה לייצר תוכן איכותי בתוך האתר, ולא בתוך אתרי מאמרים. ואם התוכן יהיה ממש איכותי, ייקשרו אליו באופן טבעי. אם אתם נוקטים בפעילויות מעבר לזה, אז אתם לא מקדמים לפי האסכולה של גוגל. אז שוב פעם, אל תתייפיפו.
  • בהמשך למה שאמרתי, שלגוגל יש אינטרס להשאר תחרותיים. קידום אתרים הוא משחק של סכום 0. יש מנצחים שמנצחים על חשבון מפסידים. וזה בדיוק מה שניסיתי להגיד למעלה לגבי הכנסת האדסנס של גוגל. וזה בדיוק מה שאני אומר על בחירת האישה היפה ביותר. מה שרלוונטי לי, לא רלוונטי לך. ולהפך… כך שאין מה להתחנף לגוגל, פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה.
  • אם אתם חושבים שגוגל חייבים דין וחשבון לכל מי שמחפש בגוגל, אתם מזה חיים בעולם של סינדרלה ושלגייה. האנשים היחידים שגוגל חייבים להם דין וחשבון, אלו בעלי המניות שלהם. נקודה. אני הלכתי עם גוגל בדרכים רבות. שילמתי לגוגל כמפרסם, קיבלתי מהם כסף כמציג פרסומות, קידמתי אתרים כמו שהם אוהבים וגם כמו שהם לא אוהבים. אתם יודעים מה משותף לכל אלא? שבסוף הם השתינו עליי… כי הם לא חייבים לי דין וחשבון… אני לא מתלונן כאן, אני פשוט מנסה להעביר פה מסר. גוגל לא חייבים לך כלום, וזה רק עניין של זמן עד שהם ישתינו עליך, גם אם אתה עושה הכל בסדר וגם אם לא… כי זה משחק של סכום 0. ויש להם אינטרס לשמר על פלטפורמה תחרותית.
  • יש לי חבר, שיש לו אתר גדול מאוד. אתר אותוריטה בתחומו. יש לו גם הרבה אתרים קטנים… סוג של מיקרו אתרי זבל שכל המטרה שלהם זה למכור, למכור ולמכור. רוצים לדעת מה קרה לו לפני כמה ימים? האתר אותוריטה שכל התוכן בו נכתב על ידי איש מקצוע בנושא האתר, עף בהרבה מאוד דירוגים מהעמוד הראשון, לעמוד השני. אתרי הזבל שלו לעומת זאת, טיפסו באופן בלעדי… (יש לי אגב הסבר אלגוריתמי לכך, רמז: זה קשור בקישורים).
  • זה באמת חשוב… כל מי שטוען שצריך לפעול על פי החזון של גוגל, ושגוגל חוסמים "פרצות", כנראה היה במסיבת התה עם עליסה הרגע… לא משנה כמה חכמים המהנדסים של גוגל, חכמת ההמונים עדיין מנצחת. על כל פרצה שמהנדס שלה סוגר, יושבים להם 100 הודים ומוצאים 2. זה משחק שהוא לא נגמר… אני תמיד עושה את זה כשנותנים לי את הטיעון הדבילי שגוגל סוגרים פרצות, ואני אמשיך לעשות… הנה קטע קצר מתוך האליל שלי, שמסביר את הכל:
  • בטח שכחתי כמה דברים, ראיינו אותי כבר לפני שבועיים… אבל הבנתם את המסר… אל תצפו לחסדים מגוגל…

ועכשיו, נעבור לחלק האמנותי… והבלתי צפוי…

למה אני כל כך אוהב את גוגל?

אני חייב לספר לך משהו. עם כל היחסי אהבה/שנאה שתוארו כאן, זה נראה כאילו אני ממש שונא את גוגל. אבל האמת היא, שאני די מחבב אותם. אני מבין אותם. הרי הם לא חייבים לי כלום, ואני לא חייב להם כלום. אז למה לי לצפות מהם למשהו?

ובכל זאת, אני מת על כל השינויי אלגוריתמים הללו. גם כשהאתרים שלי שורדים, גם כשהאתרים שלי נופלים. אני אוהב את זה שגוגל משנים אלגוריתמים. ותאמינו לי, אני הפסדתי הרבה מאוד כסף בגלל שינויי מדיניות של גוגל. אני מדבר איתכם על מספרים פסיכיים.

גם אם הוצאתי מידי פעם תיסכולים בבלוג על מהלכים כאלה ואחרים של גוגל, הם עושים דברים טובים ברגולציות הללו. לא דברים טובים לי, לא דברים טובים למחפשים בגוגל, אלא רק לבעלי המניות שלהם… ול… (המשך יבוא)

אני נהנה מכל רגע, להסתכל בפורומים ולראות את כל מקדמי האתרים האלה, מתבכיינים כמו ילדות קטנות שלקחו להם את הסוכריה.

אתם יודעים למה זה?

כי בכל פעם שגוגל עושים משהו כזה, הם מעלים את חסם הכניסה לבית הבושת שנקרא "קידום אתרים". בגלל שזה משחק של סכום 0, יש הזדמנויות חדשות ואינסופיות. ובכל שינוי אלגוריתם כזה, מי שמעיז מנצח.

אני אסיים עם ציטוט של צ'ארלס דארווין:

לא החזקים ביותר, או האינטליגנטיים ביותר הם ששורדים, אלא אלה המגיבים בדרך הטובה ביותר לשינוי.

 

    27 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

    1. מיכאל פינגרוט   24 בנובמבר 2011 בשעה 16:32
      (#)

      בנוסף למשפט שציטטת בסוף, אפשר פשוט להגיד "מי הזיז את הגבינה שלי".
      אנשים שוכחים שגוגל לא זזה לפי החליל שלהם, וכמו שציינת הרבה פעמים חושבים שהיא חייבת להם משהו.

      הדבר הנוסף המעולה שהעלית פה זה עניין ה"הכי טוב" – אין דרך לבדוק / לכמת את זה – בטח שלא בחיפוש אינטרנטי (וגם בעולם האמיתי זה מאוד בעייתי לרוב)..

    2. זיו   24 בנובמבר 2011 בשעה 16:39
      (#)

      נכון שמי שמעז מנצח, אבל עם זאת, חייבים בסיס יציב כלשהו, באף שוק אי אפשר לשרוד כשהתנאים משתנים מהר מדי, כמו במדבר כשקפוא בלילה ורותח ביום אין הרבה חיים…
      אז לקחת סיכונים ולשנות אסטרטגיות ב 50% ו 50% צריך משהו די יציב שמניב הכנסה.
      גם אם אתה מקדם אתרים לחברה אתה לא יכול כל יומיים לבוא להם עם תוכנית אחרת, ואם אתה משווק שותפים זה גם די מבלבל אם כל פעם משנים לך את הכל בצורה רצינית.
      איך בעצם שמרת על רווחים קבועים, ככה שהמאזן השנתי שלך היה ברווח, במשך כל השינויים והסופות?

    3. קיביניפז   24 בנובמבר 2011 בשעה 16:45
      (#)

      פנדה שמנדה

      אני לא רוצה להיות שלילי ולקלקל את המאמר. אני חייב לפרוק רגשות. אחרי שמאסטר פז דפק אותי במחיר עם הרבניו סמינרים שלו, הנקמה הגיע.
      תחשבו שברבניוסמינר היה כמעט 1000 פראיירים כמוני שנעקצו ובטמבל-איקס האחרון שהוא עשה הגיעו רק 15. הכי מצחיק שהוא הביא את קליקבנק מארהב בשביל הביזיון הזה. מה שמעניין אותי הכי הרבה זה האם ה15 איש שהיו שם הם כוללים את שלושת נציגי קליקבנק.

      פחחחח

      לפחות אפשר לשמוח על זה שעם ישראל הולך ונהיה יותר חכם ולא קונה זבל שמוכרים לו. עם ישראל חי וסליחה על הטרולינג. חייב לפרוק רגשות שעלו לי איזה 2000 שקל.

      • שיבקי   24 בנובמבר 2011 בשעה 16:55
        (#)

        הי פנדה,
        הפסדתי בחיים על שטויות יותר קטנות הרבה יותר כסף…אפילו מצחיק (ועצוב) להיזכר בזה.
        אבל קח מזה את הטוב לפחות עכשיו לא תתפתה לזבל הזה.. :-)

        תהיה חזק איש, אנחנו איתך!!!

    4. דרור   24 בנובמבר 2011 בשעה 17:05
      (#)

      פוסט אדיר יגאל והגיע בדיוק בזמן.

      התחלתי לקבל בחילה בימים האחרונים כל פעם שמישהו הזכיר את גוגל ולא בגלל שלי אישית יש בעיה איתם, אלא בגלל כל החרדה הזאת שיש באוויר ממה גוגל הולכים לעשות ומתי הם ידפקו אותי.

      בשורה התחתונה, לא רואה סיבה להיות בחרדה תמידית ובפאניקה ממשהו שאין לנו שום שליטה עליו. כמו שאתה אומר, השינויים האלה קרו, קורים וימשיכו לקרות וזה ממש לא משנה מה אנחנו עושים. בין אם אנחנו עושים SEO לבן או SEO שחור או SEO אפור או כל צבע אחר של SEO.

      הדרך היחידה להתמודד עם זה לדעתי היא להבין שזה המצב ולתלות את הציטוט שלך מסוף הפוסט מעל המחשב ולקרוא אותו כל יום, כמה פעמים ביום. הוא באמת מסכם את כל העניין.

    5. זיו   24 בנובמבר 2011 בשעה 17:14
      (#)

      נכון דרור, אבל זה מחזיר אותי לשאלה, איך אתה יכול לייצר הכנסה קבועה כלשהי במצב כזה?

      עקרונית אתה הרי יכול גם כל יום למות או לחלות, אתה יכול למצוא את עצמך פליט משואה גרעינית ועוד כל מיני דברים, אבל אתה מבין שלא ניתן לחיות ככה כשיש שינויים קיצוניים כל הזמן.
      ואם אני מתייחס לשיווק באינטרנט כעסק, אז זה הופך למאוד לא יציב, איך מתעדכנים בצורה הכי טובה בשינויים שהולכים להיות כדי לא להידפק?

      • המיליונר בפיג'מה   24 בנובמבר 2011 בשעה 17:23
        (#)

        אם אתה רוצה יציבות, אז לך תהיה שכיר או נותן שירות, שם תמיד מחפשים מקדמי אתרים.

        אין שום דבר יציב באינטרנט. הזמן לימד אותי שלא משנה מה אני אעסוק בו, זה לא יציב ולא בטוח.

        מה שאתה יכול לעשות על מנת לנהל סיכונים בצורה יעילה זה למנף את ההצלחה הרגעית שלך, לשם יצירת נכסים.

        איתי אדם, הגדיר את זה הכי יפה. אני לא נכנס לביזנס שבו אני לא:
        "I own my land"

        איך אפשר למנף?
        יש הרבה דרכים, אבל בעיקר:
        - יצירת קשרים
        - גיוס אפיליאייטס
        - סגירת עסקאות
        - יצירת רשימות תפוצה של מובילים בנישה
        - יצירת רשימות תפוצה של לקוחות
        - יצירת רשימות אחרות…

        ועוד הרבה דרכים שלא חשבתי עליהם. המטרה שלך היא למנף הצלחה רגעית. בכל מה שאתה לא משתמש בו…

        אלא אם כן אתה מוכן ליסוע ברכבת הרים.

        • זיו   24 בנובמבר 2011 בשעה 17:35
          (#)

          לזה התכוונתי, שבגדול תצא מורווח, גם לך יש יציבות כלשהי ברווחים, הרי אם זה לא היה ככה אז לא היית יכול להמשיך.
          גם הבנק לא יתן אשראי ליזם שכל פעם משנה כיוון ובשורה התחתונה לא מציג מזה רווחים

          לשכיר גם אין כ"כ יציבות לכן אני לא בונה על זה :)

          • חזי   24 בנובמבר 2011 בשעה 20:11
            (#)

            הדרך לשרוד במצב הזה היא לחלק. כמו שבבורסה אף פעם לא שמים את כל הכסף על מנייה אחת.
            תוודא שלא כל התנועה שלך מגיע מגוגל, תנצל אתרים חברתיים, אולי אפילו תחלק את התנועה בין כמה אתרים

            אחלה של סרטון עם בטמן ואחלה של נמשל. תמיד יהיה קרב בין גוגל למקדמים, ותמיד יהיה מי שימצא את הפירצה הבאה. אבל זה נכון שהיום כבר לא מספיק לפתוח חשבון אדוורדס וקליקבנק ולהתחיל להדפיס כסף.

            יש כסף באינטרנט, אבל אין כסף קל

    6. יוסי ג'אנה   24 בנובמבר 2011 בשעה 17:54
      (#)

      אחד הפוסטים החזקים שקראתי בחצי שנה האחרונה.

    7. N00B   24 בנובמבר 2011 בשעה 18:16
      (#)

      פיג'מיסט שלום,

      אני מתחיל N00B בתחום שיווק שותפים. אני אנסה לשווק ב SEO.

      יש לי כמה שאלות. לאחר 4 חודשים של קריאה וחפירה התחלתי לפעול. אני כבר שבוע וחצי עובד קשה על למידת SEO ובחירת מוצר מתאים.

      האם בתור מתחיל דנדש וצעיר כדאי/מומלץ ללכת על גרביטי 40-50? יותר? פחות? יש את בחירה בין מוצר בלי תחרות אך לא בטוח שהוא מוכר אל מול מוצר עם גרביטי GRAV גבוה שמוכר המון אבל עם הרבה תחרות.

      שאלה נוספת – האם בהכרח מוצר עם גרביטי נמוך (20) בנישה תחרותית מאוד (הרזיה) זה מוצר שמתחיל כמוני צריך להתרחק ממנו?

    8. אדי זבלונוב   24 בנובמבר 2011 בשעה 19:01
      (#)

      יגאל כל הכבוד , אחד הפוסטים הטובים שקראתי…
      עם כל הוצאת הקיטור מול האנשים שחושבים שגוגל חייבת להם משהו.
      הם שוכחים שגוגל קיימים לא בשביל לתת לנו שירות אלא קודם כל להרוויח ולהרוויח הרבה!

    9. יוגב ליפכין   24 בנובמבר 2011 בשעה 19:08
      (#)

      אני גם אוהב את גוגל. בסופו של יום, אתה מפרסם שם אם זה רווחי לך, נקודה.

      ואם לא, הם לא יקבלו ממך שקל לקמפיין הנוכחי (לא שזה ישנה להם, אבל עדיין, מבחינתך אתה מוציא שם כסף אם זה שווה לך). וזה המיינדסט שצריך לשמור לדעתי, גם שזה מגיע ל SEO או כל דבר אחר שקשור לגוגל, כי גוגל הוא באמת לא חבר.
      :)
      למעשה גוגל עושים מניפולציות גם על אתרים גדולים, מבוססים ששמים שם מאות אלפי שקלים בחודש, ולמרות רלוונטיות מרבית מענישים אותם עם QS 4-5 על מילים מרכזיות (טיפ – מילים גנריות בשוק מסוים ברוב המקרים לא יגיעו אפילו ל QS 7 בתחומים תחרותיים לא משנה כמה יהיו רלוונטיים או יביאו CTR של 5% ומעלה…). אז אם הם חולבים אתרים גדולים שהולכים בדרך הישר, אז אפיליאט קטן יותר לא צריך להחזיק סנטימנטים לאוטופיה שגוגל מציירים, אלא להיצמד למה שעובד ולהרוויח ממה שמרוויח ולא לסיפור שעומד מאחורי זה.

      בהתייחס לפוסט שלך לעומת הכתבה בהקשר של שוק ההון למשל, מאמרים וחדשות הרבה פעמים הם סתם רעשי רקע שמסתירים את המציאות האמיתית שבאמת קורה בשטח…

    10. eyal nadal   24 בנובמבר 2011 בשעה 19:48
      (#)

      אחלה פוסט
      מסכים מאוד עם הפסקה האחרונה… צריכים לאהוב את גוגל על זה שהם משאירים אפייליטס/מפרסמים חלשים מחוץ לתמונה

    11. מוטי   25 בנובמבר 2011 בשעה 3:42
      (#)

      Article Base ישראלים?
      וואלה לא ידעתי. מפרגן.

    12. ABC   25 בנובמבר 2011 בשעה 4:42
      (#)

      בדיוק כשדיברת על משחק על סכום 0, רק אחרי שגוגל שלחו לי כ2500 שקל בקופונים לאדורדס אני נוכח לגלות שהחשבון שלי מושעה.

    13. לומד להרוויח כסף באינטרנט   25 בנובמבר 2011 בשעה 8:59
      (#)

      באופן אישי לא ראיתי שום שינוי מהותי. להפך, האתרים הקטנים שלי התקדמו קצת…

      כל הפחד הזה מהשינויים של גוגל – מופרכים.
      אלא אם כן אתה מנסה לקדם בשיטות של כובע שחור, ואז קרוב לוודאי שבסוף ימצאו אותך (זה לא אומר שלא תעשה קודם הרבה מאוד כסף)

    14. שגיא שרייבר   25 בנובמבר 2011 בשעה 11:35
      (#)

      אני חושב שאתה צודק ב100%. ההצלחה באה מהיכולת להתרגל לשינוי והמחייה בסביבה דינאמית. אחלה נקודה למחשבה ואחלה פוסט! תודה.

    15. ישראלי   25 בנובמבר 2011 בשעה 14:45
      (#)

      פוסט נפלא ומועיל חוץ מהשורה האחרונה בא צוטטת את דרווין, מבחינתי אפשר לקחת את דרווין ביחד עם הציטוטים שלו ולסחוב עליהם את המים באסלה
      נקודת ההשקפה שלך על גוגל היא לא רק נכונה, היא בריאה…
      תודה על הפוסט (חוץ השורה האחרונה שבו), יגאל

    16. אריה   25 בנובמבר 2011 בשעה 19:36
      (#)

      יגאל,
      לא קראתי את הכתבה.
      אבל שמע. אני חייב להגיד שבאטמן הוא גם הסרט האהוב עליי!
      :-)

      בברכת,
      It's not who I am underneath, but what I do that defines me

    17. מיכל   27 בנובמבר 2011 בשעה 0:58
      (#)

      שלום המיליונר.

      אני מנסה כבר כמה שנים (שלוש, תודה ששאלת) להגיע להכנסה קבועה ויציבה דרך האינטרנט.
      אני לא רוצה לספר לך את כל מה שעבר עלי, כי זה הרבההההההההה וזה ישעמם אותך מאוד, אבל השורה התחתונה היא שכרגע יש לי מוצר משלי, שאני מוכרת אותו דרך האתר שלי שממוקם במקומות הראשונים בגוגל בשביל מילות מפתח חשובות, ועוד אתר אחד שדרכו אני משווקת מוצר מסוים.

      ואני לא ישנה בלילה מפחד שינוי האלגוריתם הבא של גוגל, ואני שונאאאאאאאאאאאת את זה.

      אולי אולי…כשיהיה לך זמן, ולא יהיו לך פרויקטים לקדם ואופריישן בלאק פריידי יוכתר בהצלחה (או שאולי כבר הוכתר?)…

      תוכל לשבת לכתוב פוסט על דרך ליצור הכנסה סולידית, עם הדגשה על סולידית – לא יותר מ3,000 – 4,000 דולר בחודש – בלי גוגל לחלוטין.

      יש היום המון אנשים שלא רוצים להיות מיליונרים, להוציא חברה לבורסה ולרוץ עם סטארט-אפ.

      רובינו רוצים לייצר הכנסה סולידית ויציבה – דבר שהוא בלתי אפשרי כשתלויים בגוגל.

      הדבר שהכי מתקרב למה שאני אשמח לראות זה הפוסט על קניית מדיה, אבל גם קניית מדיה בדרך שהחבר'ה כתבו שם היא לא יציבה, כי צריך לשנות קמפיינים כל הזמן וכמות התנועה שאפשר להגיע אליה עם נישה אחת מוגבלת.

      כתבת פעם שבאנרים בפורומים זה דבר שמקנוורט…אולי תכתוב על זה קצת יותר? על איזה סוגים של נישות כדאי ללכת? ולמה הפסקת עם זה?

      אני חושבת שהרבה אנשים יתעניינו בפוסט כזה, ואני בטוח אודה לך על זה מאוד!
      חיים בלי גוגל…גן עדן…

      • המיליונר בפיג'מה   27 בנובמבר 2011 בשעה 7:55
        (#)

        אהלן מיכל,

        אני מבין לליבך ואני אשתף אותך שגם אני עדיין לא הגעתי להכנסה יציבה דרך האינטרנט. אמנם היא מתייצבת מיום ליום, עם זאת אני לא יכול לומר שאני מחוסן.

        הדרך זה למנף הצלחה זמנית…

        לדוגמא: יש לך את המוצר שלך, מה את עושה עם רשימת הלקוחות? האם את עושה שימור לקוחות? האם יצרת קהילה סביב המוצר?

    18. רינגו   27 בנובמבר 2011 בשעה 8:16
      (#)

      יגאל, ראשית אני מאוד נהנה לקרוא את הפוסטים שלך. ואני מסכים לגבי המלחמה הפסיכולוגית של גוגל. אני תמיד אומר לחבריי: "גוגל זה כמו משטרת ישראל. מדברים הרבה כדי להרתיע אבל לא עושים כלום בפועל."

    19. מיכל   27 בנובמבר 2011 בשעה 9:48
      (#)

      הי!

      תודה רבה על ההבנה והתגובה קודם כל – אני יודעת שאתה עסוק אז תודה.

      בקשר למוצר שלי.

      אני לא יכולה לפרט בפורום הזה איזה מוצר זה בדיוק, אבל…אני לא גאה בו במיוחד. זה אולי יישמע מוזר אבל הגעתי אליו במקרה, כמעט הוכרחתי לייצר אותו (קניתי אתר שהייתה אמורה להיות לו הכנסה אבל לא הייתה…מה שכן היה זה המון תנועה אורגנית – 600ת700 אנשים ליום – בנושא אפור-חוקית.

      בלית ברירה, כיוון שהשתמשתי בכל התקציב שהיה לי אז, יצרתי את המוצר הזה ואני מוכרת אותו – מתוך כוונה להיפטר ממנו כשאני אצליח לייצר הכנסה משמעותית אחרת.

      אז לשאלתך – אפילו אין לי רשימת לקוחות, אני משתדלת לשמור על פרופיל נמוך כי יש סיכוי רחוק שאני אפילו אסתבך בגלל זה.

      יאק. אם תרצה לדעת במה מדובר אני אוכל לשלוח לך את כתובת האתר בדרך פרטית כלשהי.

      אז…

      כרגע אין לי דרך ליצור נכסים. אני מנסה לקדם בseo, לא ממש הולך כרגע, אפשר לומר שהאתר שאני מנסה לקדם הולך אחורה כל הזמן.

      אני אוהבת אתגרים ושונאת את גוגל (שלא כמוך, אני די מאויימת על ידם) ואני מתכוונת להביא לאתר הזה 100 אנשים ליום ולייצר לפחות מכירה ביום בלי גוגל, בתור ניסוי.

      אבל אם גם המיליונר לא הצליח להתייצב עדיין – מה יגידו אזוביות הקיר?:-)

      אני מכירה אתה הבלוג שלך די טוב ד"א, ולא דיברת עדיין בהרחבה על מסלולים עוקפי גוגל. רק הזכרת שאתה לא נפגעת מעדכון הפנדה האחרון כי התנועה שלך מגיעה כרגע ממקורות תנועה זניחים יחסית.

      אני מקנאת, אפשר גם?

      מפסיקה לחפור עכשיו.

      מיכל.

    20. רותם   27 בנובמבר 2011 בשעה 17:17
      (#)

      כל מילה בסלע – ההוכחה לכל מה שאתה אומר היא די פשוטה ונעוצה בדף עצמו שאתה נכנס בצורה של גוגל והאתר שלך עדיין בתוצאה הראשונה בשיווק באינטרנט בגוגל :)
      מה שאהבתי בבלוג שלך מאז השורה הראשונה שקראתי כאן היא דרך החשיבה – אין כובע לבן או שחר , אין קלישאות כמו התוכן הוא המלך , פנדה יהרוס את כל הטקטיקה שלנו – אתה רואה מטרה ומנצח לא משנה מה התנאים .
      מי שבא לפה ללמוד רק איך משווקים באינטרנט כנראה כבר נשר מזמן וברח כשהוא ראה שהוא גם צריך לעבוד בשביל זה ולא סתם לזרוק כמה אתרים ברשת ולקוות לטוב אבל מי שנשאר פה ראה איך מנצחים ואיך מנצחים בכל מצב – גם אם כל האתרים שלך התרסקו , נכנס בהם וירוס , גוגל החליפו את דב הקואלה בפנדה .
      לפי דעתי זהו הבלוג הטוב ביותר לגבי קידום אתרים ולא רק בגלל שהוא מציג הלכה למעשה איך מקדמים אלא פשוט בגלל שהוא מציג איך מנצחים בתחרות האינסופית והממש לא צפויה הזאת שנקראת קידום אתרים :)

    21. עידן מור   27 בנובמבר 2011 בשעה 17:54
      (#)

      פוסט ענק! בייחוד הסוף, פשוט ענק

    22. משאבי אנוש   7 בדצמבר 2011 בשעה 15:21
      (#)

      קראתי את הכתבה מקורית בעיתון, אבל אני שמח שמצאתי את הפוסט הזה כי יצא לי הרבה יותר מימנו מאשר מהכתבה בעיתון.

      אהבתי את ההדגשות והדוגמאות, מבהיר מאוד את הנושא,
      תודה…

    התגובה שלך





    • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
    • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!