איך פספסתי הזדמנות להיות #1 בתוצאות האורגניות?

ראשית כל, אני אפתח את הפוסט בהתנצלות על כך שלא עניתי על תגובות ביומיים האחרונים, בנוסף לאי עדכון. אבל אל דאגה, בימים הקרובים תקבלו 2 עדכונים ביום על מנת להשלים את ממוצע הפוסטים שלי לפוסט ליום. בנוסף לנסיונות שלי, להעביר את הבלוג לשרת החדש, יש לי עוד המון המון בעיות שאני צריך לטפל בהם, שעליהם אני אפרט בקרוב.

בינתיים, אני רוצה לספר לכם משהו, בתקווה שכולנו נלמד את הלקחים המתאימים. אז לאחרונה, בדקתי את טיב הקידום האורגני, של אחד מעמודי הנחיתה שלי, וגיליתי משהו מעניין. כאשר אני מחפש ביאהו linkdomain:landing-page.com, גיליתי שכמות הקישורים הנכנסים של אחד מהמעמודים שלי, היא לא קטנה בכלל, ואפילו מעמודים רלוונטיים ובעלי PR גבוהה. מעבר לכך, היא אפילו די גדולה, והייתה מספקת לי ללא ספק את המקום הראשון לפחות בחלק ממילות ה-Long Tail שאני מתמודד עליהם…

אבל… כפי שאתם לומדים מהכותרת, ניתן להבין שאני לא מקום ראשון… לאחר ביצוע השאילתה הקודמת ביאהו, ניגשתי לבצע שאילתה נוספת: link:landing-page.com. הפעם, בניגוד לתוצאות הקודמות, כמות הקישורים הנכנסים שליה עמדה על אפס מאופס!!! ההבדל בין שתי השאילתות, הוא שהראשונה בודקת את כמות הקישורים הנכנסים לכל הדומיין, והשאילתה השנייה בודקת לעמוד הנחיתה עצמו…

עכשיו, אני אמרתי שיש לי עמוד נחיתה, לא אתר נחיתה. זה אומר שכל האתר מורכב מעמוד אחד בלבד! אז איך יכול להיות שכביכול אני רואה קישור נכנס למספר עמודים? התושבה היא פשוטה: כאשר חשבון הגוגל אדוורדס, מקושר לחשבון הגוגל אנאליטיקס, מצורף פרמטר לכתובת. הפרמטר הינו פרמטר ה-gclid, שמשמעותו Google Click ID. זהו פרמטר, אשר עוזר לסנכרן בין שתי החשבונות.

מה שקורה בסופו של דבר, שהעמוד נחיתה אשר מגיעים אליו, הוא landing-page.com/gclid=666666. כאשר ה-666666 משתנה כל הזמן! מסתבר, שרוב המשתמשים מעתיקים את הכתובת מהדפדפן, ופשוט מקשרים אליה עם ה-gclid. מה שאומר, שמאחר והפרמטר משתנה, כל הקישורים הנכנסים אליי, הם קישורים נכנסים לעמודים שונים. כל קישור, ממש, אבל ממש, לעמוד שונה.

על ידי כך בעצם, מבחינת מנועי החיפוש, כל קישור נכנס כזה, יוצר לי עמוד חדש באתר. ומה שזה אומר מבחינתי, או יותר נכון מבחינת מנועי החיפוש, שכרגע, יש לי הרבה מאוד עמודי תוכן כפולים. שזו בעיה נוספת, ומורידה מאיכות האתר/עמוד נחיתה.

ועכשיו, אני פונה אליכם, בואו נעזוב לרגע את הקישורים הנכנסים שכבר יש לי. מה עושים, על מנת להבטיח שדבר דומה לא יקרה בעתיד??? האופציה הראשונה שעלתה לי לראש, הייתה לבדוק בקוד ה-index.php שלי, אם מצורף לי פרמטר gclid, ואז אם כן לעשות הפניית 301, לעמוד הראשי… אבל, במחשבה שנייה, זה יוצר בעייה. מאחר והקוד של האנאליטקס, אינו Server Side, אלא Client Side, משמע יושב ב-JavaScript, ביטול ה-gclid יפסיק את הנסכרון. כך שהאופציה הזו לא טובה…

רעיון נוסף שיש לי, שהוא פחות טוב מצד אחד, אבל מצד שני כן פועל. זה לעשות הפניית Meta, כאשר בעמוד עם ה-Meta יהיה לי קוד של גוגל אנאליטיקס… לאחר שה-Cookie של אנאליטיקס יישמר, קוד ה-Meta ייבצע את ההפנייה לעמוד הראשי.

מה דעתכם? מה העצות שאתם יכולים להביא לי?

18 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שרון   22 במאי 2008 בשעה 10:35
    (#)

    עוד לפני כן…..

    מדוע המשתמשים מקשרים לדף הנחיתה שלך ?

    • המיליונר בפיגמה   22 במאי 2008 בשעה 11:25
      (#)

      למה אתה חושב?

      • שרון   22 במאי 2008 בשעה 18:57
        (#)

        באותה מידה שאתה מבקש את עזרתנו גם לנו מותר ללמוד ממך.

        השאלה שלי במקומה. דף נחיתה ביוסדו אינו כזה שרבים וטובים יקשרו אליו ובסבירות נמוכה מכאלה ששמעו עליו באמצעות PPC.

         

        אתה ממעט לדבר על דפי הנחיתה שלך למרות שנשאלו כאן בעבר לא מעט שאלות בנושא. 

         

        יש פתרון לשאלתך.

         

        אבל לפני כן אני  ** מ א ו ד ** מעוניין להבין איך דף נחיתה הופך ללהיט שאנשים מקשרים אליו בצורה טבעית ובדגש בפרק זמן קצר. יש לי לא מעט ניסיון בשיווק ויראלי ותופעה כזו נדירה. כל הכבוד אם הצלחת ליצור מצב שכזה.

         

         

         

        • המיליונר בפיגמה   22 במאי 2008 בשעה 23:51
          (#)

          היפנטתי את הגולשים :)

          בוא נניח ואתה מגיע לאיזשהו אתר/עמוד נחיתה, ורואה שם מוצר שמאוד מעניין אותך. בוא נניח שהמוצר הוא בתחום הקידום אתרים. המוצר מעניין אותך עד מאוד, אבל יש לך עוד התלבטויות לגביו. הדבר הטבעי שתעשה זה תלך לפורום K, ותזרוק את הלינק שמשם שמעת על המוצר, ותבקש המלצות. לא כך?

          עכשיו, קנית את המוצר, ואתה מרוצה ממנו עד מאוד. יש לך בלוג אישי, אבל אתה לא מבין מזה שיווק שותפים, ולא יודע שאתה יכול להרוויח כסף מהמוצר. אבל עדיין, אתה כל כך מבסוט מהמוצר, שאתה חייב להמליץ עליו. יש לך 2 אפשרויות, לפרסם בבלוג שלך לינק לעמוד המכירה, או לפרסם לינק לעמוד שמסקר את המוצר בצורה יוצאת מן הכלל, בזכות אותו אתר בדיוק רכשת את המוצר. מה תעשה?

          מה אתה רוצה לדעת על עמודי הנחיתה שלי? להראות לך אותם, אתה יודע שאני לא יכול. אמרתי לכם בדיוק מה אני עושה. מוצא עיצוב שנראה לי סבבה, כותב שם מכתב Presell, בלי לינקים לשום מקום אחר מעבר לאתר ה-Merchant, וזהו. זה מה שאני עושה. אין משהו נוסף שאני מסתיר.

          פרק זמן קצר? חבוב, יש לי את דף הנחיתה הזה מסוף ינואר, עברו כבר 4 חודש מאז. אם תסתכל על הסקרינשוטים, ותספור קליקים, ותניח שכל בנאדם 10,000 מקשר אליי, תחשב כמה לינקים יהיו לי.

          נשמע הגיוני?

  2. אנונימי   22 במאי 2008 בשעה 12:49
    (#)

    מה רע בשיטה של המטא?

    אתה תמיד יכול לשמור את הgclid בעוגיה, להעביר לעמוד הראשי ואז להוציא את המידע מהעוגייה ולפתוח בiפריים נסתר את העמוד..

    • המיליונר בפיגמה   22 במאי 2008 בשעה 23:37
      (#)

      ואללה,
      רעיון טוב :)

      הבעיה בשיטה של המטרה זה שאתה לא יודע כמה זמן ייקח לקובץ JS של גוגל לעלות, ואז המעבר לא וודאי. כלומר המעבר כן וודאי, אבל שתילת הקוקי של גוגל.

      אבל השיטה שלך נשמעת לי לא רעה :)

  3. מתכנת על   24 במאי 2008 בשעה 0:06
    (#)

    פתרון אפשרי:

    תבדוק מה הreferee עם זה כולל את המילה google תשאיר את העמוד ככה, עם לא תעשה 301… ככה כשגוגל ומנועים אחרים יסרקו את זה הם תמיד יופנו לעמוד הבית, ומשתמשים שהגיעו מppc לא יופנו…

     

    בהצלחה :)

     

  4. משלם לגוגל   24 במאי 2008 בשעה 11:40
    (#)

    לפני כמה חודשים, ניצלו בעיה בPHP קוד שלי והתעלקו לי על האתר.

    אם נכנסת אליו בקישור ישיר, הכל נראה אותו דבר, אבל אם נכנסת דרך מנוע חיפוש, הפלא ופלא האתר היה נראה אחרת לגמרי.

    נהייתי קצת יותר קירח עד שהבנתי מה קורה, בכל אופן, אם להדבק באופטימיות חסרת התקנה שלך, למדתי דברים די מענינים מה-HTACCESS שהם הזריקו לאתר שלי.

    אני בטוח שעם קצת יצירתיות, תוכל לפתור את ה-REDIRECTIONS שלך בלי לגעת בקוד של הדפים שלך בכלל.

    הינה התוכן של ה-HTACCESS

     

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^http://([a-z0-9_\-]+\.)*(google|msn|yahoo|live|ask|dogpile|mywebsearch|yandex|rambler|aport|mail|gogo|poisk|alltheweb|fireball|freenet|abacho|wanadoo|free|club-internet|aliceadsl|alice|skynet|terra|ya|orange|clix|terravista|gratis-ting|suomi24)\. [NC]
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} [?&](q|query|qs|searchfor|search_for|w|p|r|key|keywords|search_string|search_word|buscar|text|words|su|qt|rdata)\=
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} ![?&](q|query|qs|searchfor|search_for|w|p|r|key|keywords|search_string|search_word|buscar|text|words|su|qt|rdata)\=[^&]+(%3A|%22)
    RewriteCond %{TIME_SEC} <59
    RewriteRule ^.*$ /blog/wp-content/themes/squares/orelura/ex3/t.htm [L]

  5. נרי   25 במאי 2008 בשעה 22:18
    (#)

    חחח.. מצחיק…

     

    בדיוק חשבתי להציע לך שבמקום לנסות לעקוף את בעית גוגל אנליטיקס – פשוט תיפטר ממנה.

    מה דעתך לנסות לבדוק שימוש בצורת מעקב אחרת, כמו StatCounter למשל? 

  6. יניב   25 בדצמבר 2008 בשעה 14:03
    (#)

    האם נמצא פתרון לזה?

    כלומר, האם ניתן להפנות את הלינקים הנ"ל לדומיין דומיין המרכזי?

    אני בכל מקרה, לא משתמש בגוגל אנליטיקס.

    תודה.

    יניב

  7. בעקבות הפיג'מיסט   16 בפברואר 2009 בשעה 0:20
    (#)

    היי!

    אני עוקב בשבוע האחרון בלוג שלך

    קראתי מהסוף עד לעמוד הזה בינתיים ולא הגבתי

    עד עכשיו! :]

    קודם כל כל הכבוד, סחטיין על היכולת כתיבה המרשימה שלך והיכולת להשאיר גולשים רתומים לכתבות שלך.

     

    ועכשיו לשאלתי הראשונה

    (אני מאמין שיהיו עוד רבות)

     

    אמרת באחת הכתבות שלך שאתה קונה דומיין name.com ובונה סאבדומיינים לפי שם המוצר

    מה שנשמע מאד הגיוני

    בכתבה זו רשמת landing-page.com/gclid=666666 -שזו צורת העבודה שלך

    שם הדומיין ( שהוא שם המוצר סביר להניח)

    זאת אומרת דומיין לכל מוצר.. כך הדבר?

     

    בהערכה רבה!

     

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!