יצירת אסטרטגיית PPC וכמה טקטיקות מנצחות שיעזרו לכם

אסטרטגיות וטקטיקות

אסטרטגיות וטקטיקות

אחד הדברים שאני מדבר עליהם הכי הרבה וממליץ עליהם בחום לכל מי שמבקש טיפ ממני, ודיברתי על כך רבות באפיליקון האחרון הוא ליצור Game Plan. ללא תכנית משחק מפורטת, אנחנו הולכים לאיבוד ופועלים על בסיס אמוציונאלי. ללא תכנית משחק, כל הסטטיסטיקות שיש לנו אינן שוות כלום, ולא ניתן להפיק מהן כלום. כנגזרת מכך כל הכסף שהשקענו באיסוף סטטיקטיקות הולך לאיבוד. אני חייב לשתף אתכם שמהסיבה הזאת, "נעלמו" לי אלפי דולרים מאחר ולא כתבתי תכנית משחק וכך לא ידעתי מה עליי לעשות עם כל המידע אשר צברתי. אבל אל דאגה, הכסף הרב הזה לא ירד לטמיון, הוא פשוט שימש לי שיעור יקר (וחשוב) על בניית תכנית משחק.

הבסיס של בניית תכנית משחק מושתת על תכנון אסטרטגיה (שימו לב אסטרטגיה ביחיד) ומימושה על ידי טקטיקות. לפני שממשיכים לתכנון האסטרטגיה והטקטיקות, הייתי ממליץ לכם לקרוא קצת על "מה ההבדלים בין אסטרטגיה לטקטיקה?". לאחר שהבנו את ההבדל בין 2 המושגים ואת הטעות שאנחנו עושים עקב שטיפת המוח הטקטית אשר התקשורת עושה לנו…

אסטרטגיה לפרסום ב-Pay Per Click

חשוב שתשימו לב, זוהי אסטרטגיית PPC ולא אסטרטגיית אדוורדס, מה שאומר שהיא תקפה על רוב פלטפורמות ה-PPC אם לא לכולן מאחר והעיקרון בכולן הוא זהה. ציינתי את זה יותר מפעם אחת בעבר, ואני אציין את זה שוב מאחר וזו הולכת להיות מטרת העל שלנו בקמפיין וב-99% מהקמפיינים שתבנו אי פעם. PPC זה משחק של בידים, לא של CTR, לא של QS, לא של מיקום מודעות, אלא של המחירים לקליק. לכן המטרה האסטרטגית העיקרית שלנו תהיה: לשלם את המחיר המינימאלי לקליק! אני יודע שאתם לא נפלתם מהכסא כשקראתם את זה, אבל כמה מכם באמת מוכוונים על ידי המטרה האסטרטגית הזו?

מטרות משניות יכולות להשתנות מקמפיין לקמפיין. מטרות משניות יכולות להיות לא לעשות Over Bidding (לא לשלם על קליק יותר ממה שהוא עולה בשביל להשיג יתרונות בעתיד), מחיר לקונברז'ן, וכו…

לשם ההדגמה, בואו באמת נקבע שאלו הם המטרות האסטרטגיות שלנו:

  • לשלם את מחיר הקליק המינימאלי
  • להגיע למחיר עבור המרה של $20
  • לא להגיע למצב שאנחנו משלמים עבור המרה יותר ממחיר המוצר (נניח $40)
  • לקבל את כמות התנועה המקסימלית בהתחשב בנסיבות
  • כל מילת חיפוש צריכה להמיר לפחות פעם בחודש**

* שימו לב כי האסטרטגייה נקבעת לכל חייו של הקמפיין, או לתקופת זמן ארוכה.
** בבקשה תעשו מחקר לפני שאתם בונים את האסטרטגייה ואל תעתיקו כמו תוקים. הדוגמא של "המרה לחודש" לא תתאים לכל נישה.

למידת חוקי המשחק:
לאחר שאנחנו יודעים מהן המטרות האסטרטגיות שלנו, אנחנו צריכים ללמוד את חוקי המשחק. ראשית אנחנו צריכים להבין כיצד אנחנו משלמים את הקליק המינימאלי בכל מנוע חיפוש – Adcenter ו-Bing מבוסס CTR [בעיקר!], אדוורדס מבוסס QS. לאחר מכן, אנחנו צריכים להבין איך מגיעים ל-CTR מקסימלי ול-QS מקסימלי. וכך לחפור לעומק, עד שכל חוקי המשחק ברורים. כמה מכם באמת עושים את זה?

* לא מספיק רק להבין, אלא צריך גם לתעד הכל.

טקטיקות Pay Per Click שאני משתמש בהן

כעת, כאשר כתבנו לעצמינו את האסטרטגייה שלנו ואת חוקי המשחק שלנו, הגענו לשלב בו אנחנו נבנה את החלק הפרקטי באסטרטגיה שלנו על ידי טקטיקות. בכל שלב ושלב בכתיבת טקטיקה תצטרכו לשאול את עצמכם, "האם אני עומד במטרה האסטרטגית שלי"?

נתחיל במספר הגדרות:

  • מילת מפתח Short Tail – מילת מפתח אשר מורכבת ממספר מועט של מילים. לרוב מילת המפתח תהיה מילה כללית, לדוגמא: Weight loss. רוב מילות ה-Short Tail יהיו מילים עם נפח חיפושים רב מאוד, אבל לא בהרכח, דוגמא: "Titus Bikes" – מחפשים את המילה 16 פעם ביום בלבד.
  • מילת מפתח Long Tail - מילת מפתח אשר מורכבת ממספר רב של מילים. רוב מילות ה-Long Tail יהיו מילים עם נפח חיפושים מועט, אך לא בהכרח: למילה "How to lose weight" ישנם הרבה מאוד חיפושים יומיים.
  • מילת מפתח עם הרבה תנועה – אין יותר מידי מה להסביר, מילה שמחפשים הרבה. זה יכול להיות לונגטייל ושורטייל, מה שחשוב זה כמות החיפושים.
  • מילת מפתח עם מעט תנועה - אני בטוח שהמטרה הובנה…

* המטרה העיקרית במתן ההגדרות הקודמות הייתה להראות שיש הבדל בין מילים עם הרבה תנועה לשורטיילס ולהפך. לא כל לונגטייל מגיע עם מעט תנועה.

טקטיקה למילות מפתח עם הרבה תנועה
אחד העקרונות הבסיסיים של הורדת בידים (הייתם צריכים ללמוד עד זה בשלב החוקים) זה צבירת היסטוריה. כאשר יש לנו היסטוריה טובה על הקמפיין, יש סבירות רבה שמנועי החיפוש יתגמלו אותנו על ההיסטוריה הזו בשאר מילות המפתח שלנו. לכן, הרבה פעמים אני נוהג להתחיל קמפיין עם מילות מפתח בעלות טראפיק בלבד, רק על מנת לצבור היסטוריה כמה שיותר מהר, ולאחר מכן להוסיף את המילים עם הפחות טראפיק. היתרון בשימוש במילים עם טראפיק רב הוא שתקבלו הרבה מאוד טראפיק גם ממנועי חיפוש אחרים חוץ מגוגל, וכך תוכלו להשיג ניסיון לגבי הנישה באדסנטר לדוגמא. ההמלצה עבור מילים גדושות בתנועה היא לעשות קצת Over Bidding בשביל להיות ממוקמים גבוהה וכך לזכות ב-CTR גבוהה מההתחלה, ובכך הבידים ירדו מעצמם. הבעיה היא שסביר מאוד להניח שאין לנו מספיק כסף בשביל לכסות את ה-Over Bidding הזה, ולכן נצטרך לשלב טקטיקה נוספת על מנת להתגבר על הבעייה.

מה שלא יהיה, כאשר הולכים על מילות מפתח עם הרבה טראפיק, משתמשים ב-Exacts בלבד!

טקטיקה למילות מפתח עם מעט תנועה
במילות חיפוש עם מעט מאוד תנועה Over Bidding לא יעזור, מאחר ולעולם לא נקבל מספיק תנועה על מנת לצבור היסטוריה וכך הבידים לא יירדו. נהפוכו, זה רק יזיק לכם… היה לי קמפיין בעבר שהיה לי בו אלפי מילים אשר רובן היו עם מעט מאוד תנועה, כמובן שבחרתי לעשות Over Bidding כי זה היה טרנדי באותה התקופה, וכך נפלתי חזק. מאחר וכל המילים קיבלו 1-2 קליקים בחודש, בלי שיכולתי לקבל סטטיסטיקה כלשהי אודות אותם המילים, וכמובן שהבידים לא ירדו.

הדרך היחידה לשפר במידה כלשהי את מצבינו, זה להינות מההיסטוריה אשר ניתנת עבור אדגרופים ועבור שימוש באותם המודעות. אל תתפתו להשתמש בפתרונות קסם כמו Speed PPC, אשר מבטיחות לכם בניית קמפיין תוך דקה, מאחר ופה צריך להשקיע הרבה מחשבה ומאמץ לסידור לאדגרופים. הדרך בה נשלם פחות על בידים כאן, היא בעזרת הפז"ם וההיסטוריה של האדגרופ. הבידים יורדים גם בגלל הפז"ם.

טקטיקה ל-Short Tails
במידה וה-Short Tail שלנו רווי בתנועה, נתייחס לטקטיקה של המילים הרוויות בתנועה, לעומת זאת במידה וה-Short Tail שלנו הוא לא כל כך רווי בתנועה, מומלץ מאוד להשתמש בעוד Match Types, במקרים הללו Phrase עובד מעולה, ולעיתים גם Broad. במקרה הזה נצטרך לעשות גם מחקר Negatives  טוב, על מנת לא לקבל טראפיק זבל.

טקטיקה ל-Long Tails
גם כאן אנחנו נעשה אבחנה בין לונגטיילס עם הרבה תנועה ללונגטיילס עם מעט תנועה. בלונגטיילס עם הרבה תנועה מומלץ מאוד לפתוח ללונגטייל אדגרופ משלו, לעומת זאת בלונגטיילז עם מעט מאוד תנועה (כמו שהיה לי, 2-3 קליקים בחודש) מומלץ מאוד לוותר על הלונגטייל ולמצוא את השורט/מיד טייל אשר הולך לייצג את הקבוצת לונגטיילים שלכם בצורה של Phrase או Broad. באופן הזה, ניתן יהיה לצבור היסטוריה למילות מפתח שלנו, ובכך להוריד את הבידים גם ללונגטיילז עם המעט תנועה.

טקטיקת החולייה החלשה
בטקטיקה הזו, אנחנו ננסה להתחיל את הקמפיין שלנו בדרך הבטוחה ביותר. אני משתמש בטקטיקה הזו בכל הקמפיינים שלי. אני מנסה למצוא את החולייה החלשה בכל נישה. החולייה החלשה היא מילת מפתח או קבוצה של מילות מפתח אשר אין להן משמר וניתן להשתלט עליהן בקלות יחסית. זה יכול להיות מדינה אשר בה המתחרים שלנו לא משקיעים מאמצי שיווק ובכך אנחנו יכולים להשתלט על הנישה במקום אחר בעולם, ולאט לאט להגיע למיין סטרים. מי שזוכר, באפיליקון האחרון הראתי דוגמאות יותר פרקטיות לטקטיקה הזו במצגת Bottom-Up. אני מקווה להעלות את המצגת בקרוב.

טקטיקת התקציב
אחת המטרות האסטרטגיות שאני תמיד מציב לעצמי, זה לקבל את כמות התנועה המקסימלית בהתאם לנסיבות. מה זה אומר? בואו נניח והתקציב שלנו זה $50 ליום, אנחנו היינו מורעלים ועשינו מחקר מילים לא מהעולם הזה. מצאנו 2000 מילים שאנחנו די בטוחים שלאחרים אין, והכל נראה ורוד. עכשיו בואו נעצור שנייה ונחשוב…. יש לנו 2000 מילים, ו$50 דולר תקציב, מה שאומר שמוקצב לנו $0.05 לכל מילה ליום – זה אפילו לא קליק! מה שצריך לעשות זה להחליט מה כמות הקליקים שאנחנו רוצים לקבל, לאחר מכן להחליט מה התקציב שלנו, ורק לאחר מכן בוחרים את המילים! תשתמשו ב-Google Traffic Estimator או ב-Microsoft Ad Intelligence בשביל למצוא את כמות הקליקים שאתם צפויים לקבל ביום על כל מילה ואת מחירן. לאחר מכן תבחרו רק את המילים המתאימות ביותר לתקציב. אתם תמיד יכולים להגדיל גם את התקציב, זו לא בושה… אבל הכי חשוב זה לפעול עם השכל.

טקטיקת מתחילים
המאמר הזה נועד לכאלה שכבר יש להם תזרים מזומנים קבוע וקצת ניסיון במשחק. אם עוד לא העלתם קמפיין אחד בחיים שלכם, או שהעלתם 1-2 קמפיינים ולא הצלחתם בהם, תשתמשו רק בטקטיקה הזו! לא איכפת לי כמה שנים אתם מכירים את התחום, וכמה מאמרים קראתם וכמה טקטיקות נוספות אתם מכירים. זה לא מעניין, אם עד עכשיו לא הרווחתם כסף ב-PPC, זה מה שאתם צריכים לעשות:

  1. תשכחו מ-Quality Score
  2. תשכחו מהיסטוריה
  3. תשכחו מ-CTR
  4. תשכחו מ-Over Bidding
  5. תשכחו ממושגים כמו Long Tails ו-Short Tails
  6. תשכחו מהכל
  7. והכי חשוב, תשכחו מגוגל אדוורדס! תתחילו עם אדסנטר, יאהו, או כל דבר אחר…

אז מה כן צריך לעשות? ללמוד טוב-טוב והכי חשוב להבין מדוע כדאי להשתמש בטקטיקת התקציב וטקטיקת החולייה החלשה, וכמו שאמרתי קודם לשכוח מכל השאר! זה הכרחי! בהמשך למחלת השכחה החדשה שלכם, אתם צריכים לעשות מחקר יסודי ביותר, ונסות לדעת כמה שיותר דברים על הנישה, כמו יחס המרה (לשם הדוגמא 1%) ואת העמלה אותה אתם מקבלים. כשאתם יודעים את כל זה, תבנו קמפיין באופן שאתם חושבים לנכון לבנות, אל תתחילו להתפזר לי לטקטיקות אחרות. פשוט תבנו אותו איך שאתם רוצים בתנאי שאתם מבינים שאין פתרונות קסם. מחוללי קמפיינים הם כלים מתקדמים מאוד שנראים על פניו שהם מפשטים את העבודה למתחילים, אבל למעשה הם רק מזיקים לכם!

תמחור בידים: תקבעו את הבידים שלכם ל-50% ממחיר הקליק של ה-Break Even. מחיר קליק של BE זה הקונברזן רייט כפול העמלה. לדוגמא עם יחס המרה של 1% ועמלה של $40, הביד BE יהיה 1%*40=0.4, כלומר 40 סנט. וזה אומר שהביד שלכם יהיה חצי מזה => 20 סנט.
ניהול בידים: בכל יום (כן בכל יום, אף אחד לא הבטיח שיהיה קל) תעלו ב-10% את הביד למילים אשר לא מקבלות תנועה בכלל, או למילים אשר מופיעות מתחת למיקום השביעי, וזאת בתנאי שמחיר הביד לא עובר את הביד BE, במקרה שלנו 40 סנט. כמוכן, כל מילה אשר מופיעה מעל מיקום 7, תורידו לה את הביד ב-10%. הבנתם נכון, המטרה שלכם היא להתמקם במקום ה-7!
Match Types: לכו רק על Exact!

בעיות צפויות בטקטיקה זו: מאחר ואסרתי עליכם להשתמש באדוורדס, וכמו כן אני מכריח אתכם ללכת על בידים נמוכים, יכול להיווצר מצב שלא תקבלו כל כך הרבה תנועה… זה בסדר! מה שאני ממליץ לעשות זה למצוא מוצר נוסף ולנסות אותו. אני מבטיח לכם, שאחרי שתנסו את הטקטיקה הזו על 20 מוצרים, תמצאו 2 מוצרים טובים. המטרה שלכם היא לא תנועה, אלא להגיע למצב של תזרים מזומנים, באופן הזה תגיעו אליו!

אני מקווה מאוד שהפוסט הזה עזר קצת להבין את משמעות התכנון בקמפיינים של PPC. כאשר אתם מתכננים אתם מצמצמים את חלון הטעויות שלכם, וכמוכן יודעים לחזות את העתיד יותר טוב. בעצם אתם יודעים מה? לא לחזות את העתיד! תשכחו את מה שאמרתי, אתם לא הולכים לחזות את העתיד! על ידי תכנון נכון של אסטרטגיות וטקטיקות אתם הולכים לקבוע את העתיד!

87 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. גבריאל   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:02
    (#)

    ולפוסט הזה אני קורא
    "פוסט טראומה"
    :)

    מעניין
    תודה

  2. יוגב   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:32
    (#)

    אני חושב שמתחילים דווקא יכולים להתחיל עם אדוורדס, אבל בזהירות רבה
    וללכת על מילות מפתח בעלות תנועה לא רצינית ולא להשתמש ב Broads..
    אחלה פוסט!

  3. השפן במיאטה   5 בספטמבר 2009 בשעה 18:43
    (#)

    אני חושב שהפוסט הזה יחסוך הרבה זמן ונסיונות תהיה לאנשים שרק מתחילים בתחום.
    מגניב!

  4. The New Rich   5 בספטמבר 2009 בשעה 19:10
    (#)

    מעולה יגאל, מדריך תכלס ולעניין, שדרך אגב טוב לא רק למתחילים. הוא עזר גם לי למרות שיש לי נסיון רב, נתן לי רעיונות חדשים וריענן דברים שכבר שכחתי.
    תודה :)

  5. שלומי   5 בספטמבר 2009 בשעה 21:55
    (#)

    את בחירת המיקום עברתי על בשרי לפני שבועיים

    התחלתי קמפיין אדוורדס עקב מוצר שהתחיל לקנברט לי משיווק ב WEB 2.
    הרצתי אותו התחלה במקומות הראשונים 1-2 השבועיים הראשונים היו לי פצצה ויום אחד סגריר :)
    הכל נעצר, שלושה ימים ברציפות לא היו מכירות.

    התחלתי להשתגע, להיכנס לדיכאון

    מה שהיה זה שהעלתי פיקסל לאתר של המוצר וראיתי איזה 10-15 קונברזנים ביום, אבל בקליקבנק 0, התקשרתי לקליקבנק ביקשתי מהם לדוק מה הבעיה, והם אמרו שיבדקו אבל הבעיה היא כנראה לא שלהם.

    הרעיון הבא שעלה לי הוא שמישהו גונב הופים, אבל בדקתי מכל הכיוונים וזה לא נראה המקרה (אני עושה קלוקינג לכל הלינקים שלי).

    המשכתי לחשוב…

    פתאום הגעתי למסקנה שיכול להיות שכל המכירות הקודמות באו בכלל מאיזה לינק מוצלח של ה WEB 2 בכלל ולא מהאדוורדס… אז נרגעתי והתחלתי לחשוב איך אני מתקדם הלאה.

    מה שכן היה לי הרבה קליקים מהאדוורדס אבל לא מכירות. אז חשבתי לעצמי שכנראה המיקום שלי הוא קצת מוקדם בשרשרת הקנייה, אפילו שאני משווק רק עם מילים מוכרות.

    עשיתי חיפוש ברשת בנושא הזה, וראיתי המלצות ללכת על המיקום הרביעי.
    הרעיון הוא כזה לדעתי, אדם שמחפש את שם המוצר, רוצה לברר פרטים אחרונים לפני שהוא מחליט שהוא קונה או לא. בגלל זה הוא מחפש את שם המוצר.

    מה שקורה בד"כ אם המודעה נמצאת במקומות הראשונים, זה שהמחפש עדיין רוצה ללמוד עוד על המוצר ולקבל כמה דעות לפני שהוא מחליט, אז הוא יקרא כמה וכמה חוות דעת.

    עכשיו, השאלה הנשאלת היא, למה מיקום 7 עדיף על מיקום 4? ובכמה מכירות זה יכול להתבטא?

    (דרך אגב, כפתור ה "ב" במקלדת שלי דפוק, אז יכול להיות שחסרים כמה ב בדרך

    • אלון   5 בספטמבר 2009 בשעה 23:50
      (#)

      2 הסנט שלי בנושא המיקום האידיאלי.
      מבלי להתייחס כרגע למקרים ספציפיים שבהם כדאי למשל להתחיל עם מיקום גבוה כדי להגדיל CTR ורק אחר כך להוריד את מחיר הביד, הסטטיסטיקה היבשה עפ"י אחד מגופי המחקר בתחום (ונבדקה ע"י אלפי קמפיינים שונים) הוכיחה כי המיקום האידיאלי ברוב הקמפיינים הוא…מקום 8.

      • שלומי   6 בספטמבר 2009 בשעה 1:19
        (#)

        הבעיה עם מיקום 8 היא שצריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק מפני נפילה לעמוד השני לדעתי.

        • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:45
          (#)

          שלומי,

          כשהוא מדבר על מיקום 8, הוא מתכוון למיקום 5 מצד ימין. תזכור שיש לך עוד שלוש מודעות מעל התוצאות האורגניות.

    • קרן   7 בספטמבר 2009 בשעה 10:43
      (#)

      הי,

      מה זה "העליתי פיקסל לאתר של המוצר"?
      ד"א אחרי שאני הטמעתי את השיטה החדשה של CB (קוד בעמודי המכירות) – היו מכירות שנראו בקליקבנק אבל לא בקמפיין בגוגל וגם ההיפך, נראו בקמפיין גוגל ולא נראו ב- CB. כמובן שבמיילים אליהם הם ענו תשובות שטחיות ושלחו אותי לכל מיני לינקים – בסוף התרגזתי וכתבתי להם שאני הוכחתי להם שלי היו המכירות עכשיו שהם יוכיחו שלא היו אחרת אני רוצה את הכסף 0(אנגלית מקצועית, יפה ואסרטיבית…) אז הפעם כבר העבירות את התלונה ל- IT שלהם ואני מחכה לתשובה.
      אני חיבת לתהות אם המערכת עובדת כפי שצריך כי יש לי CTR מטורפים של 12-33% ונכון שיכול להיות שאני לא מוכרת מספיק אבל גם יכול להיות שהמערכת לא מתעדת כמו שצריך ויש באגים.
      קרן

      • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:48
        (#)

        אהלן קרן,

        הבעיה בפיקסל היא שה-VENDORS לא יודעים למקם אותו.

        אחד המוצרים בקליקבנק, קיים בעוד רשתות. וזה בדיוק אותו המוצר עם הפנייה לבדיוק אותו עמוד נחיתה… עשיתי ספליט-טסט, והתוצאות היו זהות. סימן שהמערכת של קליקבנק טובה.

        וזה עונה גם על הבעייה של שלומי…

        בהצלחה.

        • שלומי   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:51
          (#)

          לבסוף זה באמת מה שעשיתי, יצרתי קוד חדש והעלתי אותו למערכת החדשה של קליקבנק וזה מה שפתר לי את הבעיה :)

  6. Peri   6 בספטמבר 2009 בשעה 2:16
    (#)

    "מה שלא יהיה, כאשר הולכים על מילות מפתח עם הרבה טראפיק, משתמשים ב-Exacts בלבד!"

    למה לא לקחת מילה עם הרבה טראפיק גם ב-exact וגם ב-phrase? כלומר נניח
    [dog training] ובנוסף גם "dog training" שניהם תחת אותו אדגרופ

    למה רק exact? הדבר היחיד שעולה לי בראש כי phrase דורש טיפה יותר חשיבה והוספת מילים שליליות ואולי כי יש לו פחות תנועה.

    ה-phrase ימצא לי ביטויי זנב ארוך.

    ברור שככל שהביטוי קצר יותר כדאי יותר exact כי יתכן ויש לו נגזרות זנב ארוך שגם להן יש הרבה תנועה, אבל גם לביטויי הזנב הארוך ניתן להגדיר כ-exact ו-Phrase

    אשמח אם תוכל להרחיב קצת בעניין, ולגבי broad למיטב הבנתי זה יהיה ברוב המקרים בקמפיין "מחקר" כמו שקראת לזה, כי זה עוזר למצוא ביטויים או מילים חשובות מצד אחד ומצד שני לא נרצה את זה בקמפיין המקור כי זה מוריד CTR בגלל איבוד המיקוד.

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:50
      (#)

      יש גם ביטויים ארוכים שטוב להשתמש באקזאקט.

      הנקודה היא כזו, כי מתחילים שלא עשו עוד אגורה בשיווק שותפים מעסיקים את עצמם ביותר מידי מחשבות שהם לא צריכים לחשוב עליהם. אם יעבדו כמו שאמרתי, הם יחסכו לעצמם המון כסף. ברגע שיתחילו לפעול לפי הטקטיקה הזו כמו תוקים, זה יקדם אותם. ברגע שיהיה להם תזרים מזומנים שיעבדו איך שהם רוצים…

    • עוד חושב   9 בספטמבר 2009 בשעה 15:21
      (#)

      אגב נניח שאני שם broad או phrase וזה הפעיל חיפוש .אני יכול לדעת איזה ביטוי בדיוק הופעל?
      כלומר אם הפעיל את המילה פלאפון בטוי ארוך כמו פלאפון 8 גיגה ,אני יכול לראות מה הביטוי שהפעיל?

      • עוד חושב   9 בספטמבר 2009 בשעה 15:25
        (#)

        אני אנסה עוד פעם כמו שאתם רואים למעלה ,לא עבד.
        אם אני משתמש ב-broad או phrase האם אני יכול לראות איזה ביטוי הפעיל את החיפוש?
        למשל למילה תיק אם הפעיל את החיפוש ביטוי כמו תיק מעור עבודת יד.
        האם אני יכול לדעת לדעת שהביטוי הזה הפעיל?

  7. M   6 בספטמבר 2009 בשעה 7:02
    (#)

    חזק מאוד.

    במיוחד הטיפים האחרונים (חצי ממחיר הBE וכו'). תודה לך.

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:51
      (#)

      שמחתי לעזור :)

      • עוד חושב   9 בספטמבר 2009 בשעה 15:28
        (#)

        ניסיון אחרון בתקווה לטוב
        התגובות למעלה יצאו ג'יבריס טוטאלי.
        אם אני משמש בהתאמה רחבה למשל,אני יכול לדעת איזה ביטוי הפעיל את החיפוש?
        למשל תיק בהתאמה רחבה ,אם הפעיל את החיפוש הביטוי תיק מעור עבודת יד.
        אני יכול לדעת שזה הביטוי שהפעיל?

  8. קרן   6 בספטמבר 2009 בשעה 10:02
    (#)

    הי,
    תודה יגאל – מעניין ביותר.
    אני עדיין לא מביינה איך אני אמורה לדעת מה ה- conversion rate של מוצר שעוד לא התחלתי לשווק אותו. יש כאלה vendors שאומרים מהו ויש כאלה שלא (רובם).
    לפי יגאל – אני אמורה לחשב את העלויות בהתחשב בנתון הזה.
    מישהוא יכול לאמר לי מה אני מפספסת?
    תודה!

    קרן

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:52
      (#)

      אהלן קרן,

      גם כשהונדורים אומרים הם לא תמיד מדייקים, לכן צריך לחקור את הנישה בדקדוק. ובכל מקרה, תשלחי להם אימייל. עוד לא נתקלתי ב-VENDOR שלא ענה לשאלות באימייל שלי, וכשאני אתקל במישהו כזה, אני פשוט לא אעבוד איתו…

      בהצלחה.

  9. אופיר   6 בספטמבר 2009 בשעה 11:52
    (#)

    פשוט גאון

  10. IMCouple - She   6 בספטמבר 2009 בשעה 14:23
    (#)

    הי יגאל,
    פוסט מצויין, תודה.
    שאלה: באיזה פורמט אתה משתמש כדי לעשות מעקב כמו שצריך על הקמפיינים?
    אנחנו כל פעם משנים את הפורמט כי מגלים שלא נוח לנו איתו ועדיין לא מצאנו פורמט טוב.
    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:53
      (#)

      הייתי משתמש בפרוספר ובגוגל טראקינג,

      עכשיו אני עובר לעבוד סולו עם פרוספר, לא מוכן לשתף עם גוגל יותר מידע ממה שיש להם כבר…

  11. איתן בירשאן   6 בספטמבר 2009 בשעה 14:45
    (#)

    פוסט מצוין!

    תמיד כיף לקרוא אותך

    מדהים כמה עבודה אגב משחזרתי מהכנס…אני 3 שבועות בארץ כבר ופשוט עובד סביב השעון, אבל לפחות אני נהנה והולך טוב :)

  12. אדון שוקו   6 בספטמבר 2009 בשעה 18:37
    (#)

    היי אדון פיג'מה,

    יש לי שאלה של צעירים… איך אני אדע שקיבלתי Slap מגוגל?!

    האם הם ישלחו לי מייל זועם או שפשוט אני אפסיק לראות את המספרים של Views עולים?

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:55
      (#)

      ברשת החיפוש אתה תראה את הQS יורד ל-1-2. ברשת התוכן תתחיל לקבל פחות תנועה, המחירים יעלו. ולפעמים גם התנועה נעלמת לגמרי…

  13. שלומי   6 בספטמבר 2009 בשעה 23:10
    (#)

    Your Ads are Not Running, Please Contact Us for Support

    יש למישהו מושג למה זה יכול לקרות?

  14. תום   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:00
    (#)

    יש אי דיוקים בפוסט

    נוצרת אשליה שאפשר למכור עם הצעות בידים של 1% מהעמלה וזה לא נכון (על עמלה של 20$ תתן ביד של 20 סנט על כל המילים שלך בלי שיש לך בכלל היסטוריה טובה וQS גבוה? קשה לי להאמין שזה מה שאתה עושה בקמפיינים שלך).

    בנוסף – יש מוצרים עם מילים ממירות יקרות. אם נלך נניח על מוצרי registry cleaner למשל או אנטי ספייוור.
    מילה במיקום סביר, לקמפיין מתחיל, יכולה לעלות בסביבות 2$ לפחות (גם 4$ זה לא דמיוני), לפני אובר בידינג. שלא נשכח – אם אין היסטוריה לקמפיין, ועשית כל מה שצריך (אדגרופס, דף נחיתה וקישור נכון של המילים למודעה ולדף), אתה תתחיל ב-QS7 וכדי להגיע למיקום ריאלי הקמפיין צריך לרוץ כמה ימים עם CTR של 5% ומעלה כדי להתחיל לעלות ב-QS. במידה וה-CTR נמוך (פחות מ-2%) אתה עף מהמשחק בגוגל תוך כמה שעות מרגע העלאת הקמפיין – פשוט יורד ל- QS 6 ומטה.
    עכשיו נניח שהעמלה היא 30$.

    בחיים, אין מצב להתחיל עם ביד של 0.3$ או 0.6$ או 1$ בדוגמא של מוצרי הספייוור.
    בMSN לקחת 50% מזה? שכח מזה. מדובר כבר באסטרטגיה אחרת למוצרים עם קליקים יקרים. הצעת אסטרטגיות בלי להזהיר שיש הרבה מוצרים שהתמחור שלהם הוא תמרור אזהרה או עצור. ומה שכתבת בסוף הפוסט רק מחדד את זה:

    "בעיות צפויות בטקטיקה זו: מאחר ואסרתי עליכם להשתמש באדוורדס, וכמו כן אני מכריח אתכם ללכת על בידים נמוכים, יכול להיווצר מצב שלא תקבלו כל כך הרבה תנועה… זה בסדר! מה שאני ממליץ לעשות זה למצוא מוצר נוסף ולנסות אותו. אני מבטיח לכם, שאחרי שתנסו את הטקטיקה הזו על 20 מוצרים, תמצאו 2 מוצרים טובים. המטרה שלכם היא לא תנועה, אלא להגיע למצב של תזרים מזומנים, באופן הזה תגיעו אליו!

    לא נכנסים לנישה בביד נמוך כדי לקבל מעט תנועה. לא נכנסים מראש עם בידים נמוכים. בדיקה בסיסית חייבת לכלול ניהול סיכונים. הפתרון הוא לא לעזוב ולנסות נישה אחרת, אלא בכלל לא להתחיל קמפיין כזה שמראש נועד לכשלון.
    תקטיקת התקציב היא דרך קצת יותר הגיונית לחשב ביד, מה שעומד מאחוריה זה כמה כסף אתה מוכן לשרוף. אם מישהו שם 2000 מילים בתקציב 50$ ומעריך 5% CTR זה אומר 100 קליקים ומכסימום 0.5$ לקליק, שזה מחיר שמתאים להרבה מוצרים בנישות מסויימות, בנסיון להכנס למקום ריאלי של מודעה (לפני אובר בידינג).

    שורה תחתונה – הביד של 1% מהעמלה עלול לא לעבוד וכל הקמפיין עלול ליפול אם אתה נכנס עם ביד נמוך מדי (הכלל אצבע הזה כבר לא עובד כמו פעם). הביד הוא כמה אתה מוכן לשלם כדי לתפוס מיקום מודעה מסויים בעמוד הראשון במטרה לקבל CTR מספק. זה מאוד תלוי במוצר ובכמה הפסד אתה מוכן לצבור עד שתהיה לך מספיק היסטוריה ו-QS גבוה ואפשר לבדוק את המחיר למילה באדוורדס טולס ולהשוות ל-1% מהעמלה, אם הפער גדול משמעותית -(פי 3-4) להפעיל אסטרטגית ביד אחרת או לא להכנס לנישה (אצל מתחילים).

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 15:02
      (#)

      תום היקר,

      אני שמח שאתה מציג פה את ידע ה-PPC שלך, אבל אם תשים לב, רוב הפוסט הוא לא על טקטיקת המתחילים, ושם אני כן אומר שאני עושה Over Bidding לפעמים, אבל משתדל כמה שפחות.

      בכל מקרה, אולי יש לך ניסיון ב-PPC, אבל אין לך ניסיון בללמד מתחילים PPC. הרבה מתחילים עוד לפני שעשו את השקל הראשון שלהם, שואלים המון שאלות לא רלוונטיות. טקטיקת המתחילים נועדה להוציא מהם את כל השטויות מהראש, ולהתחיל להתרכז בדברים החשובים שזה להרים קמפיינים. מי שמתחיל היסטוריה לא צריכה לעניין אותו, גם לא QS וגם לא טקטיקות OVER BIDDING, הדבר היחיד שצריך לעניין אותו זה איך הוא נהיה רווחי מהר ככל האפשר תוך כדי סיכון מינימאלי של הכסף.

      בסופו של דבר המלצתי לא להתחיל בגוגל, ולהתחיל במקומות אחרים, שם הכסף מקבל ערך רב יותר. ובכל מקרה, יכול להיות שהקמפיין יפול כמו שאמרת, אבל עדיף שהוא ייפול אחרי שבזבז $5 דולר ולא $200. אם דובקים בטקטיקה הזאת, בסופו של דבר לאחר 10 קמפיינים מוצאים קמפיין שכן עושה כסף ואז ממנו אפשר להתקדם לטקטיקות רווחיות יותר.

      שורה תחתונה, אם לא הרווחתם שקל, שום דבר מהמושגים המפוצצים הללו לא אמור להיות רלוונטי!

  15. שלומי   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:54
    (#)

    שמתי לב שאתה עונה על תגובות דיוק עכשיו, אז הנה שאלה שיש לי

    שמתי לב, שאם אני עושה בלוג במקום עמוד נחיתה רגיל, מכירות עולות, האם ניסית את זה?

    • המיליונר בפיג'מה   7 בספטמבר 2009 בשעה 15:05
      (#)

      כבר אמרתי בעבר שאני משתמש הרבה בבלוגים :)

      בכל מקרה, כל נישה נמדדת לגופו של עניין :)

      • שלומי   7 בספטמבר 2009 בשעה 15:08
        (#)

        זה ברור, יש נישות כאלה ואחרות וזה נתן לי רעיון ליצירת מוצר חדש :)

        יכול להיות מעניין

    • עוד חושב   11 בספטמבר 2009 בשעה 22:58
      (#)

      וואוו..זה טיפ שווה!
      אתה רוצה לומר ,שכדאי לעשות דף נחיתה בבלוגספוט או משהו כזה?
      זה גם חוסך קניית דומיין וגם איחסון ובסוף גם ממיר יותר?

      • שלומי   11 בספטמבר 2009 בשעה 23:43
        (#)

        לא ניסיתי עם בלוג חינמי,בד"כ אני רושם דומיין ועושה טסט למה מקנוורט יותר טוב

    • IMCouple - She   21 בספטמבר 2009 בשעה 21:01
      (#)

      הי שלומי,

      שאלה לגבי הבלוגים שאתה יוצר כעמודי נחיתה:

      בבלוגים שאתה יוצר אתה שם המון תוכן או רק כמה עמודים בודדים לגבי הנישה שעליה אתה מתמקד?

  16. אדון שוקו   7 בספטמבר 2009 בשעה 17:31
    (#)

    היי פיג'מה…

    א. האם אתה מפרסם גם ברשת התוכן או רק באמצעות מילות חיפוש?

    רשת התוכן מביאה לי המון אנשים.. 0 רכישות..

    ב. תוך כמה זמן רואים ב ClickBank אם מישהו קנה ממך?

  17. רונן   7 בספטמבר 2009 בשעה 19:03
    (#)

    פייי איזה פוסט

    טוב מצד אחד כל הכבוד על ההשקעה
    מצד שני פוסט כזה שם את כל העיניין בפרספקטיבה אחרת
    והיא שכל העיניין הזה לא פשוט בכלל
    ולא בטוח שהוא משתלם מבחינת הזמן והתוצאה שמגיעים אליה.

    בוא נצא מנקודת הנחה שרוב האנשים שפועלים בתחום יכלו לעסוק בתחום
    אחר במקביל בתחום המחשבים
    בין אם זה בוני אתרים, מעצבים, אנשי סיסטם, מתכנתים וכו'…

    ולהרוויח משכורות של 6 – 20 אלף שקל בחודש
    עם כל ההטבות בעיניין
    שלא נפרט אותם אבל כמו שיש הטבות בלהיות עצמאי יש
    גם הטבות רבות אם לא יותר בלהיות שכיר

    לרוב האנשים ייקח לפחות שנה להיות רווחיים
    שזה אומר שנה ללא משכורת
    בנוסף יש צורך בתקציב לא קטן על מנת להתחיל ולפרסם
    תוסיף לזה את כל התחרות העצומה שקיימת כרגע בענף
    ( במו עיניי ראיתי דומיינים שרק נקנו עולים בנישה שפירסמתי בה )

    אני כבר שנה בתחום ולא רווחי
    ולפי מה שאני קורא פה גם אם הייתי רווחי
    ממש לא בטוח שהייתי יכול לנוח על זרי דפנה
    וללכת ולטייל בעולם
    כי כל הזמן יש שינויים וגוגל רק מקשים עוד יותר
    וכל זה במידה ועוד לא עלו על הנישה שלך מתחרים נוספים.

    תוסיף לזה שאם תרצו לחזור להיות שכירים
    זה שלא עבדתם באופן מסודר שנה-שנתיים או יותר
    לא בטוח ישחק לטובתכם
    מעסיקים לא רואים בעין טובה עצמאיים ופרילנסרים למינהם
    זה משדר להם חוסר יציבות.

    בקיצור אני הגעתי למסקנה שהגיע הזמן להמיך הלאה

    היום אני מבין שגם אם הסטיסטיקה נכונה של 2% מצליחים
    ו 98% פורשים

    זה לא מחוסר סבלנות ורצון להשקיע אלה פשוט מחוסר
    מזל כי לפי דעתי צריך הרבה מזל בתחום
    וגם אם היה לך מזל
    מקרה כמו שקרה ליגאל יכול דיי לייאש

    כמה אפשר עם הגוגל האלה והשטויות שלהם ?

    עוד פעם חשבון שנחסם…
    שוב פעם דומיין חדש.. חשבון חדש..

    דיי לי נימאס מהשטויות האלה
    ואני מעדיף לעשות משהוא יותר רציני ויותר קבוע

    ולא כל הזמן לחפש איזה מוצר מוכר ואיזה מוצר לא מוכר.

    שיהיה בהצלחה למי שנישאר

    אני סיימתי.

    • ClickOn   7 בספטמבר 2009 בשעה 20:48
      (#)

      אכן, נשמע שעניין התחרות והסלאפים מאפיל קצת על המעלה העיקרית של התחום שהיא "הכנסה פאסיבית".
      זה כבר לא למצוא נישה, לעבוד קשה, לשרוף כסף ואח"כ לקצור רווחים במשך חצי שנה – שנה. אלא מלחמה יום יומית על מיקומים, מתחרים, וסלאפים…

    • מישהו   7 בספטמבר 2009 בשעה 21:56
      (#)

      איזה דיכאון. נראה לי גם אני אפרוש, ניסתי לפחות…

    • המיליונר בפיג'מה   7 באוקטובר 2009 בשעה 17:34
      (#)

      זה מה שאני מנסה להגיד לכל אורך הבלוג, אל תאמינו לכל מי שאומר שזו עבודה קלה. זה קשה.

      אך יחד עם זאת אני עדיין מאמין שזו הכנסה פאסיבית, ואני לא רוצה להתייחס למתחרים אלא רק לעצמי.

      בהצלחה בדרכך החדשה.

  18. יוסי   7 בספטמבר 2009 בשעה 19:51
    (#)

    אין ייאוש בעולם מי שרוצה מצליח

  19. אדון שוקו   7 בספטמבר 2009 בשעה 21:35
    (#)

    מה המחיר המקסימלי ההגיוני להודעה?

    תפסתי נישה.. נראה לי לא רעה.. מנסה לשמור על עלויות נמוכות.. אבל כמה זה נמוך?

    כבר הפסדתי בערך 200 דולר… לא פשוט!

    יש לי 1000 לחיצות ו… 0 רכישות.

    תוך כמה זמן קליק בנק מעדכנים את החשבון במידה ומישהו אכן רכש?

    כדי להשאיר את הפרסום גם ברשת התוכן או אולי רק ע"פ חיפוש?

    • שלומי   7 בספטמבר 2009 בשעה 21:44
      (#)

      תבדוק מה קורה לך בדף נחיתה.
      או שיכול להיות שבחרת מילים לא ממוקדות לקנייה ואז המבקרים מחפשים מידע ולאו דווקא לקנות את המוצר.

      אני מזמן הייתי יורד מהמוצר אם הוא לא מקנברט, משהו כמו אחרי 100-150 קליקים במילה בלי מכירה, מבחינתי היא יורדת

  20. יואב   7 בספטמבר 2009 בשעה 23:07
    (#)

    שאלה מהירה ולא קשורה:
    אפשר לפתוח חשבון בבינג גם אם אני תושב ישראל?

    • ישראל   9 בספטמבר 2009 בשעה 23:11
      (#)

      כן, אדסנטר פתוח לכולם (עד כמה שידוע לי)

  21. שחר, מדיה מטר   8 בספטמבר 2009 בשעה 0:01
    (#)

    לכל המתחילים והמתייאשים, נכון יש כאן מלכוד כי
    ככל שיהיו לכם יותר קמפיינים ברזומה כך תקבלו יותר ניסיון ויכולת
    אבל כל אי הצלחה תגרור אכזבה ולכן הנה הפתרון שאני מציע.

    תתחילו פה בארץ ותקימו קמפיין בעברית על עמוד נחיתה שמפרסם
    איש מקצוע. זה יכול להיות אינסטלטור בחיפה, חשמלאי בירושלים ומה שלא תרצו.
    תבנו עמוד נחיתה ב google site או ב http://www.LiveCity.co.il שם אפשר לבנות אתר לנסיון למשך 30 יום. באתר הזה תשימו טופס יצירת קשר ברור ותתחילו למכור לידים.
    אפשר ורצוי להתחיל עם מישהו שאתם מכירים או לפנות למישהו דרך מכרים.

    אוכל לסייע לכם בעזרת מדיה מטר (בקישור שלי פה) שם אוכל לספק לכם מספר טלפון שכל השיחות אליו עוברות אל המפרסם שלכם אבל אתם רואים בדיוק כמה שיחות הוא קיבל…

    אחרי כמה קמפיינים כאלה בעברית, בשקלים ובשוק לא תחרותי במיוחד תוכלו להתקדם עם ניסיון ראשוני לא רע בכלל. מי שיפנה אלי יקבל קופון על סך 200 ש"ח לפרסום בגוגל ועוד קופון למדיה מטר. רק תגידו שיגאל שלח אתכם :-)

  22. Adidas   10 בספטמבר 2009 בשעה 19:23
    (#)

    בgoogle sites אפשר לבנות אתר חינמי ללא הגבלת זמן, וכמובן תמיכה של גוגל:

    http://sites.google.com

    :)

  23. עוד חושב   11 בספטמבר 2009 בשעה 23:26
    (#)

    יגאל תודה על הפוסט יישר כח!
    אני רוצה דווקא להתחיל קצת עם קמפיין לידים.בעבר ניסיתי קצת קליק בנק לא בהצלחה מטורפת עם דיירקט לינקינג.לפי מה שאתה אומר דיירקט לינקינג כבר לא רלבנטי האם אני טועה?
    מה שעדיין הכי מפחיד ,זה דפי נחיתה ,איפה אפשר לראות דפי נחיתה שעושים פרסל לאימייל סבמיט ,כדי לקבל מושג?
    יש מצב שתעביר איזה פוסט על דפי נחיתה בעתיד?
    אני מניח שיש הבדל בין דפי נחיתה לאימייל סבמיט,למוצרים אלקטרוניים,ולמוצרים אמיתיים.
    עזבתי קצת פי פי סי (לא שעשיתי הרבה לפני)לטובת הקמת אתרי וורדפרס קטנים ,אבל אני רוצה להתחיל קצת בכל זאת. דפי נחיתה אויה ברוך!

  24. מוטי   12 בספטמבר 2009 בשעה 10:34
    (#)

    פוסט מצויין יגאל!
    אהבתי מאוד במיוחד את הקטע עם התמחור בידים BE :]

  25. תומר   13 בספטמבר 2009 בשעה 16:13
    (#)

    יגאל, אני לא יודע אם כבר רשמת על זה או לא אבל באדוורדס אחרי 30 המרות יש אפשרות להפעיל Conversion optimizer אני לא מבין אותה ממש, אתה חושב שהיא עדיפה על CPC? יש לך ניסיון עם האסטרטגיה הזאת?

  26. בחפירות   18 בספטמבר 2009 בשעה 14:50
    (#)

    פיג'מה: גם היום שאתה כבר משווק מנוסה אתה מכוון לחשיפה במיקומים נמוכים (4-7)?

    • המיליונר בפיג'מה   7 באוקטובר 2009 בשעה 17:41
      (#)

      זה תלוי בהרבה גורמים, כמו כמות המילות מפתח שיש, כמו מחירי הקליקים, כמו כמות התנועה למילות המפתח הראשיות והיקרות.

      בגדול, אבל ממש בגדול, למילות חיפוש עם הרבה טראפיק אני מכוון למקום 1 בהתחלה, עד שהבידים יירדו, למילים עם קצת טראפיק אני מכוון למיקומים נמוכים, כי הבידים שלהם לא יירדו ואני סתם אשלם יותר מידי. אני יודע שזה נשמע הזוי, אבל כך אני עובד.

      לא ממליץ להשתמש בשיטה הזו במידה ואין לכם תזרים מזומנים קבוע….

      בהצלחה.

  27. בחפירות   18 בספטמבר 2009 בשעה 14:55
    (#)

    ועוד שאלה וסליחה מראש על הנושא.

    אם אני ממש מתחיל ואני רוצה לבדוק מה עובד – אני הולך על טקטיקות טריוואליות בקניית מדיה ומביא את התחכום בדפי הנחיתה? נשמע לי לא הגיוני!

    למי שממש מתחיל ורוצה לעלות עם 20 קמפיינים במכה – לא נכון יותר לעשות קישורים ישירים.?

    שנה טובה

  28. אודי   7 באוקטובר 2009 בשעה 10:53
    (#)

    הי,
    ראשית אני רוצה לשבח ולהודות על הפוסט המצויין.
    תגיד מה דעתך על יצירת רשימות תפוצה ממוקדות נושא (למשל "הודו – עבודה מהבית") ע"י מנועים או קניה של רשימות כאלה, מציאת מוצרים תואמים ברשתות ההפצה כמו CB ושליחת מיילים לקידום המוצרים באופן ישיר לעמודי הנתיחה או עקיף לבלוגים ממליצים שיפנו לעמודי הנחיתה?

    • המיליונר בפיג'מה   7 באוקטובר 2009 בשעה 17:45
      (#)

      אני חושב ששיווק ישיר במיילים זה תחום מעולה, אך יחד עם זאת זה לא התחום שלי כרגע, ואני לא מבין בזה יותר מידי.

  29. VEGA   23 באוקטובר 2009 בשעה 14:39
    (#)

    שאלת NOOB לגבי קליקבנק!
    איך אני יכול לדעת מאיפה הגיעה המכירה? האם מקליק בADWORDS או מYAHOO למשל ודרך KEYWORD ?
    תודה

  30. סמי בורקס   20 בנובמבר 2009 בשעה 14:08
    (#)

    שאלת היגיון:

    הגיוני שמילה מסויימת באדוורדס תעשה לי CTR של 200 אחוז? במילים אחרות שני קליקים על חשיפה אחת. לפחות זה מה שהם רושמים לי בנתונים

    אני מפספס משהו?

    (ההודעה הראשונה הוצגה עם תווים מקולקלים)

  31. אילן   13 בדצמבר 2009 בשעה 18:47
    (#)

    וואו.. לא יאמן! אני די מתחיל בעניין האפיליאייטס (כחודשיים בשמינית משרה) אבל ככל שעובר הזמן אני מפנה לעצמי יותר ויותר זמן לנושא – זה מרתק, מלהיב, מהנה ואני גם מאד מאמין שניתן להרוויח מזה כסף תוך כמה חודשים.
    אני מסיר בפניך את הכובע יגאל, כל הכבוד על הבלוג המדהים הזה!!!

    יש לי כמה שאלות של מתחיל ושלא מצאתי להן תשובה בבלוג שלך ואשמח אם תוכל להשיב להן (אגב, אם יש תשובות לחלק מהשאלות שכבר ענית להן, פשוט תשיב לי ב"לך חפש…" ואחפש אותן שוב):
    1. כשאני מעלה את מודעות האדוורדס אני בוחר עלות מינימלית כלשהי לקליק כברירת מחדל. לאחר שאני בוחר את המילים, אני צריך לעדכן את התעריף לכל מילה ומילה בנפרד – האם כך זה צריך להיות או שמא אני עושה משהו לא נכון שגורם לי לעבודה כפולה? (כיום אני משתמש בכ 150 מילות חיפוש בממוצע לכל מודעה).
    2. בגלל שאני מתחיל, אני מעלה לעת עתה קמפיינים ב direct linking בלבד (התחלתי ללמוד את נושא דפי הנחיתה). כשאני מעלה את מודעות האדוורדס שלי ומקשר אותן למוצר בקליקבנק, אני בוחר את כל מילות החיפוש הרלבנטיות (גם המומלצות מגוגל וגם מילים שאותן אני בוחר בקפידה מעולמות תוכן אחרים). לא אחת קורה שאני מקליד לכל מילה את התעריף ופתאום אני מקבל הודעה שהמודעות מוצגות לעתים רחוקות בגלל ציון איכות נמוך!?!? מדוע? קיים קשר ישיר ומדויק בין המודעה לבין מילות החיפוש וגוגל מחליט שלא! זה קורה הרבה – מה עושים במצב כזה?
    3. בבלוג שלך אתה ממליץ ללמוד HTML אך לעיתים אתה כותב שמספיק להשתמש ב kompozer… האם ללמוד או לא?
    4. יש לא מעט מוסדות לימוד שמציעים ללמד את התורה כולה של מסחר באינטרנט בכמה שיעורים – האם אתה ממליץ ללמוד מהם? אם כן, מי המומלצים?

    שוב, המון תודה על הבלוג המדהים הזה ובהצלחה בהמשך…
    אילן.

    • המיליונר בפיג'מה   15 בדצמבר 2009 בשעה 23:22
      (#)

      אהלן,

      1. אתה לא בוחר את העלות המינימאלית. אתה בוחר את העלות המקסימאלית אותה אתה מוכן לשלם, וגוגל מתחייבים לגבות את המינימום המקסימאלי. קצת מורכב, ממליץ לך לגגל Adwords Learning Center, יש שם אחלה קטעי וידאו.

      2. כן, יש פוסט בבלוג שנקרא ניקוד האיכות של גוגל, חפש אותו.

      3. ללמוד. קומפוזר זה לא תחליף.

      4. לא יכול להמליץ כי מעולם לא למדתי.

      תודה רבה,
      שיהיה שבוע מדהים.

  32. מרטין   24 במרץ 2010 בשעה 14:24
    (#)

    יגאל תודה רבה

    לא מרגיש שיש לי משהו מועיל להוסיף, אז אני רק אומר תודה רבה

  33. ערן   1 באוגוסט 2010 בשעה 11:04
    (#)

    יש לי שתי שאלות לגבי אסטרטגיית מתחילים:
    1. כאשר מעלים ומורידים את הביד על מנת להגיע למקום 7, האם מסתכלים על נתוני היום הקודם או על כל הקמפיין?
    2. האם תמיד כדאי לכוון למקום השביעי?כמות המודעות בבינג משתנה לפי מילות החיפוש.

    • המיליונר בפיג'מה   6 באוגוסט 2010 בשעה 14:58
      (#)

      אהלן ערן,

      תסתכל על הנתנונים של היום-יומיים הקודמים…

      לגבי האם כדאי לכוון למקום ה-7? תתחיל משם ולאט לאט תעלה. אם ישנם מילות מפתח שאין שם 7 מודעות אז תכוון למקום הכי נמוך שאתה יכול.

      שיהיה בהצלחה.

      • ערן   15 באוגוסט 2010 בשעה 15:44
        (#)

        תודה על התשובות. יש לי עוד שאלה. אתה מתייחס למילים עם הרבה תנועה ומילים עם מעט תנועה. אתה יכול לתת כלל אצבע למה זה מה, או שזה תלוי נישה?

        • ערן   16 באוגוסט 2010 בשעה 14:39
          (#)

          ועוד שאלה – אתה כותב לעדכן את הבידים מידי יום. כמה זמן צריך להמשיך עם זה? האם הם מתייצבים מתי שהו או שזה תהליך תמידי?

          • המיליונר בפיג'מה   26 באוגוסט 2010 בשעה 19:10
            (#)

            אהלן,

            אל תתייחס לנפחים כרגע…
            ולגבי כמה זמן? עד שתהיה רווחי. או עד שתלמד מניסיון דרך אחרת :) הכל זה עניין של ניסיון. אפשר לקרוא על רכיבת אופניים כמה שרוצים, עדיין כשעולים על אופניים, נופלים. כולם נופלים!

            • ערן   26 באוגוסט 2010 בשעה 19:15
              (#)

              כבר נפלתי כמה פעמים…

              אני מתייחס לנפחים כי אני רוצה להתמקד במילים עם הרבה תנועה. כבר הבנתי שמילים עם מעט תנועה זה ממש לא למתחילים.

              יש לי קמפפין אחד שעומד על ברייק-איוון. אני מרגיש שאני כל הזמן מעלה ומוריד בידים. לא ניהלתי רישום מדויק אבל נדמה לי שאני כל הזמן נא בטווח של 20%. אני טוהה לעצמי האם יש בזה טעם, או שאם זה המצב אפשר להשאיר את הביד גם אם המיקום הוא מקום 5 או 9 באותו יום.

            • ערן   29 באוגוסט 2010 בשעה 14:25
              (#)

              אוקיי,

              לקח לי זמן, אבל הבנתי למה עוצרים כשהקמפיין נהייה ריווחי.

  34. בוריס   29 במאי 2011 בשעה 15:23
    (#)

    תעוט שלי הייתה שלא התמקדתי בהתאמה מדוייקת של מילות מפתח…

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!