למה אתם צריכים לאהוב אנשים שגונבים מילות מפתח?

זהירות! גנבי מילות מפתח!

זהירות! גנבי מילות מפתח!

אתם בטח מופתעים, איך יכול להיות שמשווק PPC, כשאחד מהנכסים הבודדים של משווקי ה-PPC הם מילות המפתח, דווקא שמח בתופעה? במידה ואתם קצת ערים לכל מה שקורה בעולם ה-PPC והשיווק באינטרנט, בטח שמתם לב שכל יום יוצא שירות חדש אשר מבטיח לכם לגנוב עסקים של אנשים אחרים, על ידי שדידת המילות מפתח. בכל יום כשיוצא שירות כזה, החיוך שלי על הפנים רק הולך ומתרחב. הנה רק כמות חלקית של הכלים אשר מבטיחים לכם את "האוצר" הזה:

  • SpyFu
  • KeywordSpy
  • PPC Bully
  • SEM Rush
  • Compete
  • Keyword Elite
  • Affiliate Elite
  • KeyCompete
  • ועוד רבים וטובים שאני לא זוכר. את הרשימה הזו זרקתי מהראש.

הסיבה שאני כל כך שמח שכל יום יוצא כלי כזה או אחר היא פשוטה! זה מייצר דור שלם של משווקים עצלנים! משווקים שלא משתמשים במוח שלהם, ביצירתיות שלהם אלא מתבססים על העובדה שאפשר פשוט לגנוב ממישהו. השיווק האגרסיבי של הכלים הללו, גם מייצר הנחה יסוד מוטעית על PPC – זה יוצר את הדיעה הרווחת ש-PPC זה 99% מחקר מילים. וזה מה שנצרב אצל המתחילים בראש. ההנחה הזו, היא בדיוק כמו אותה דיעה מפורסמת על תפקידים בכדורגל – התפקיד הכי חשוב זה חלוץ. אבל מה עם שוער, הגנה וקשרים? כמו שכדורגל זה משחק קבוצתי, גם PPC זה משחק קבוצתי. יש בדיוק אותה חשיבות לסידור נכון לקבוצות, חלוקה נכונה לקמפיינים, בחירת עמודי נחיתה נכונים, טקטיקת בידים וכו…

מה לא טוב כל כך בשימוש בכלים לגניבת מילות מפתח?

אוקיי, נניח וגם המתחילים שבינינו הבינו ש-PPC זה משחק קבוצתי, אז למה בכל זאת לא להשתמש בכלים הנ"ל רק לשם יצירת Keywords? לפני שאני מתקדם אני חייב לציין שבעבר גם אני "נשביתי" בקסמים של התכנות הללו, ולומר את האמת אני עדיין משתמש בהן, אבל לשימושים אחרים לגמרי, את מילות המפתח אני מייצר בעצמי (פרטים בהמשך). נוסף על כך, אני מקבל המון מיילים ממתחילים שכותבים משהו בסגנון הזה: "לקחתי את המילות מפתח ממתחרה X, ששמתי לב שהוא מפרסם כבר יותר משנה, יצרתי קמפיין של Unique Keyword per AdGroup ואני מופסד בהרבה…. איך זה יכול להיות? זה בגלל ההיסטוריה?", כך שאת החלק הזה אני מבסס על סמך הניסיון שלי עם התכנות הללו (במיוחד איך שהייתי עובד עם התכנות הללו בעבר) ועל סמך המיילים שאני קורא.

בשביל להבין מדוע התכנות הללו כמעט חסרות תועלת, צריך להבין כיצד הן עובדות. לכלים הללו יש מאגרים של עשרות-מאות מיליונים של מילות מפתח. לחברות הללו ישנם "רובוטים" אשר מחפשים את מאגר ה-Keywords הגדול הזה כל הזמן, ואת כל המודעות הממומנות אשר הם מוצאים הם שומרים במאגר. כעת הם יודעים שיש התאמה בין דומיין X למילת מפתח Y. אחת הבעיות הראשונות שיש לחשוב עליהם היא, בואו נגיד שבמאגר של הכלי הדמיוני "I will make you rich" יש את מילת המפתח Haro Bykes שהיא שגיאת כתיב של Haro Bikes. יצרנית האופניים Haro מפרסמת על Broad של Haro Bikes ומאחר וגוגל יודע לזהות שגיאות כתיב, מוצגת מודעה ממומנת גם עבור Haro Bykes. ולכן הכלי "I will make you rich" מציג לנו את Haro כחברה שמפרסמת על Haro Bykes. במידה וזאת לא טעות ממש נפוצה, בחיים לא הייתי מפרסם עליה וגנבי מילות המפתח כן, ועוד נותנים לזה אדגרופ!!!!

אבל זו עוד טעות יחסית זניחה, היו פעמים שפרסמתי מילת מפתח ב-Broad וגוגל היו מקפיצים לי את המודעה על מילות מפתח לא קשורות בכלל כמו "מקרר". דמיינו כמה מילות זבל אתם אוספים כשאתם עובדים כמו תוכים.

כבר כתבתי את זה, אבל אני אכתוב שוב. כשאתם עובדים כמו תוכים אתם מבטלים את היצירתיות! תאמינו לי שאני כבר הייתי בסרט של "בסדר, הפעם נגנוב וכשהקמפיין יפעל, אני אוסיף את מימד היצירתיות…". כשפועלים עם השכל, התוצאות הרבה יותר טובות.

זו בדיוק הסיבה אשר בגינה אני עושה כבר כמעט שבוע מחקר מילים. בערך 6 שעות ביום! מה המחקר מילים הכי ארוך שלכם?

אז איך אני בכל זאת משתמש בכלים הללו?

כמו שכבר אמרתי, אני כן משתמש בכלים הללו. אני משלם לא מעט כסף בשנה עבור הכלים הללו. כרגע אני משתמש ב:

  • PPC Bully
  • KeywordSpy
  • SpyFu

הכלים הללו, בנוסף ל-Quantcast.com, Alexa ו-Google Ad Planner הם כלים מצויינים לביצוע SWOT Analysis. בכל זאת כן מעניין אותי לדעת על התחרות שלי, רק המילות מפתח שלהם לא כל כך מעניינות אותי. כן מעניין אותי לדעת איך המתחרים שלי חושבים. כן מעניין אותי להכנס לראש שלהם. כן מעניין אותי העמודי נחיתה שלהם (בשביל שאני אוכל לבנות אחד יותר טוב) וכן, גם המודעות מעניינות אותי. כי אני מאמין שרק אם אני "יוצא מן-הכלל" אני יכול להצליח, ולשם כך, אני צריך לדעת מה הכלל. באנגלית קוראים לזה Outstand the competition, בעברית לא היה לי מושג איך קוראים לזה… למישהו יש רעיונות?

ובאשר למחקר מילים?

כך אני נעזר בתוכנות הללו. לאחר שאפיינתי את Top-5 המתחרים שלי, אני מוריד את מילות המפתח שלהם, מאחד את כל מילות המפתח של כל המתחרים תחת עמודה אחת. שאר המידע כמו כמות הטראפיק לא מעניין אותי כל כך, רק עמודת המילות מפתח. אני מסנן את הכפילויות במילות המפתח. לאחר מכן, אני משתמש ב-Add-In לאקסל של מיקרוסופט אשר נקרא Ad Intelligence על מנת למצוא את כמות החיפושים עבור כל מילה ומוחק את כל המילים אשר אין להם חיפושים כלל.

בשלב הבא, אני עובר על הרשימה ברפרוף ומחלק לקטגוריות. קטגוריות הם לא אדגרופים, אלא יותר נושאים של מילות מפתח. הנה כמה קטגוריות מתחום האופניים:

  • Bike Brands
  • Bike Accessories
  • Accessories Brands
  • Bike Trails
  • Bike Parts
  • General
  • ויש עוד הרבה…. בקמפיין שאני חוקר כבר כמעט שבוע, יש 13 קטגוריות. בסופו של דבר, כל קטגוריה כזו תהיה קמפיין נפרד.

כל קטגוריה כזו, מבחינתי היא עמודה ב-Excel. אני עובר על כל הקטגוריות ומנסה להמציא (כלומר להשתמש בראש) אדגרופים אשר היא תכלול. לדוגמא Bike Brands יכלול את האדגרופים הבאים: Haro, Raleigh, GT, Specialized, Trek, Titus, Giant ועוד…. ב-Bike Trails אני עשוי ליצור אדגרופ לכל מדינה + לסטייטים הגדולים בארה"ב + לערים הגדולות בעולם.

לאחר שעשיתי את המקסימום אשר ביכולתי למלא את הקטגוריות שלי באדגרופים. אני אעבור עוד פעם על רשימת מילות המפתח, ואקח משם רק את האדגרופ. המילות מפתח לא מעניינות אותי. לדוגמא, אם אני רואה שאחד המתחרים מפרסם על מילת המפתח buy 20' diamondback, אני אדע להוסיף את המילה Diamondback לקטגוריה Bike Brands.

פעולה נוספת אשר אני עושה בזמן שאני עובר על רשימת המילים של המתחרים, זה רושם מילים  עם הצהרת כוונות. לדוגמא, אחד המתחרים מפרסם על diy bicycle bags, אני אכתוב בצד את המילה diy בצד. כי בטוח יש אנשים שמחפשים איך להכין דברים לעצמם לאופנייםץ

שימו לב שלאורך כל התהליך רק נעזרתי בתכנות הללו, ובשום מקום לא עבדתי כמו תוכי. זו ההמלצה שלי גם אליכם. תנו לאחרים להיות עצלנים, אתם תעבדו קשה.

90 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מוטי   18 באוקטובר 2009 בשעה 18:41
    (#)

    אני גם לא מסתמך בכלים הללו, אלא רק נעזר בהם, אני רואה הרבה מתחרים שלי\כנראה מתחילים שמפרסמים עם מילות מפתח שבכלל לא קשורות לנושא, הם כנראה פשוט עשו COPY PASTE מהשירותים האלה.

    • איגור   23 באוקטובר 2009 בשעה 10:02
      (#)

      אילן ג'ורוב ממליץ בבלוג שלו על neverblue אך מה שמצחיק שהרשת הזאת היא רשת של תקלות!
      שנרשמים עליה הם אומרים שהם שולחים למייל קוד אישור ושאני נכנס לדואר אלקטרוני שנתתי להם אני לא מקבל מהם שום מייל!
      * ניסיתי מהמון מחשבים ועדיין יש את הבעיה שלהם כך שהמחשב שלי תקין.

      מישהו מכיר את הבעיה הזאת שלהם?

      • אופירס   25 באוקטובר 2009 בשעה 13:52
        (#)

        כן, גם לי זה קרה איתם

        • Johnny the Doe   25 באוקטובר 2009 בשעה 16:29
          (#)

          לי זה לא קרה, ומעבר לזה יש לי רק דברים טובים לומר על Neverblue:
          1. הרשת עם ממשק המשתמש הכי טוב ונוח.
          2. מאגר freebies ענק (200+).
          3. אפילייאט מנג'ר עם זמינות גבוהה, מהירות תגובה ומחוייבות לעזור לך.
          4. וכמובן – העברות שבועיות :-)

  2. האמן החדש   18 באוקטובר 2009 בשעה 19:12
    (#)

    תודה על העצות :)

    מהו מספר המילים הממוצע לקמפיין מתחיל ממש? (אני מדבר על בהתחלה EXACT וPHRASE ולאחר מכן אולי מוסיף BROAD לבדיקות)

    תודה :)

  3. הסבא בפיג'מה   18 באוקטובר 2009 בשעה 19:15
    (#)

    אחלה פוסט.
    אבל השאלה שלי היא כזו – מאיפה לעזאזל אתה מביא רשת שותפים שמוכרת מוצרי אופניים,
    אופניים או כל דבר שיכול להיות קשור לאופניים כמו קסדות לאופניים נגיד … נראה לי שזה
    יותר קשה מכל הדברים שהסברת..

  4. הסבא בפיג'מה   18 באוקטובר 2009 בשעה 19:19
    (#)

    ועוד שאלה – לא קצת מפחיד לשים את כל הקמפיינים שלך, עם כל המידע שצברת וכל המילות מפתח שהשארת – בידי הבעלים של אותם תוכנות? לפי איך שאני רואה את זה, אתה עובד קשה
    מוחק מילות מפתח, משפר, מוסיף ומקבל רשימה מושלמת של מילים ממירות – אבל המידע הזה נמצא אצל החבר'ה מ PPC Bully ואצל החבר'ה מ KeywordSpy … אין לך בעיה עם זה?

    • אריק   18 באוקטובר 2009 בשעה 20:14
      (#)

      שאלה מעניינת מאוד, מצטרף לשאלה….

      • בובי   19 באוקטובר 2009 בשעה 12:47
        (#)

        הקמפיינגים לא אצלם, הם אצל יגאל בקובץ אקסל ובגוגל רצים…
        כמו שיגאל הסביר, כלי הריגול סורקים את הרשת ומרכיבים פאזל (עם הרבה חורים) של הקמפיינגים של כולנו.
        אז בעצם המידע האמיתי של יגאל לא חשוף יותר משל כולם.

  5. בחפירות   18 באוקטובר 2009 בשעה 19:47
    (#)

    השאלה המענינת בכל הסיפור הזה, זה מה קורה שבוע אחרי שאתה עושה משהו סופר יצירתי בתחום מילות החיפוש – וואלה עלית על מילים שאף אחד לא חשב עליהן, חיברת את אוהדי אובמה לקניית יכטות. שבוע אחרי שאתה עולה – כל העולם אשתו והכלב יודעים על המילים האלה בעזרת התוכנות הנ"ל

    מה פיספסתי? – שוב אני מתכוון רק ברמת מילות החיפוש.

    דרף אגב נראה לי שלאור מה שכתבתי למעלה עיקר העניין היצירתי צריך להיות בעמודי הנחיתה או במציאת ערוצי פרסום פחות טרויאלית – לא ADWORDS שכל העולם סורק 1000 פעם בדקה אלא דברים פחות MAIN STREAM-ים

    מה דעתכם?

    • הסבא בפיג'מה   18 באוקטובר 2009 בשעה 20:27
      (#)

      התוכנות האלה לא יודעות על המילים כ'כ מהר… רק אם מישהו מבקש נתונים על מילים האלה הן מתחילות לצבור היסטוריה. מהסיבה הפשוטה שהתוכנות האלה סורקות את גוגל – שולחות שאילתות אוטומטיות – משהו שהוא לא הכי חוקי מבחינת גוגל. ואם כל תוכנה תנסה לסרוק את גוגל 1000 פעם בדקה – גוגל יחסמו אותה, אז נכון שיש כל מיני שיטות להתגבר על זה, אבל שורה תחתונה: אם עלית על נישה שכל המכירות שלה מגיעות מהזנב:
      "כיסויים בצבע אפור לאופני BMX", ייקח די הרבה זמן לאפיליאט מתחיל שמשתמש בתוכנות הללו שמדובר במילה ממירה. כלומר רק אחרי שמישהו אחר יבקש מידע על ה Keyword הזה, התוכנה תתחיל לסרוק אותה באופן יומיומי. דבר נוסף – התוכנות הללו לא מדויקות בכלל, ורק מי שבאמת מפרסם בכסף – יכול לדעת סטטיסטיקות אמיתיות.

      ואני לא רואה איך כל העולם עוזב את אדוורדס.. זה כלי מעולה למי שיודע להשתמש בו בחכמה וגם כלי הרסני (כלכלית) באותה מידה.

    • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 23:15
      (#)

      PPC זה לא רק מילות מפתח…. עובדה שהיו מאות מפרסמים על המילה ACAI, ורק מעטים עשו מזה כסף.

  6. אורי מנור   18 באוקטובר 2009 בשעה 22:13
    (#)

    פוסט מעניין מאוד. נקודות טובות. לעיתים קרובות מדי אני שומע על אפיליאייטס שמתמקדים בהיבטים הטכניים הקטנים של התהליך – ואח"כ לא ממש זוכרים כיצד להמשיך ולא מצליחים להיאחז שוב בתמונה הגדולה – כלומר בתהליך הכולל.

    אני מאמין גדול במחקר: מחקר מילים, גיאוגרפיות, דמוגרפיות, מעגלי קנייה ותזמונים אידאליים. אין ספק שהתמקדות במחקר מילים על חשבון שדות המחקר משלימים הנחוצים לקמפיין מפספסת את המטרה ומזניחה את שאר האלמנטים.

    ישנה עוד בעיה נפוצה ששורשיה במגמת העצלנות שיגאל הזכיר כאן – החיפוש המתמיד אחר כלים שיקצרו תהליכים. אני מכיר לא מעט אנשים שמרוב חיפוש אחר כלים מגניבים וחדשים – לא מגיעים לתכל'ס ולא מתקדמים לשום מקום. לא שכלים זה לא דבר חשוב – נהפוכו – אבל האינפלציה של הכלים המוצעים היום גורמת ללא מעט אפיליאייטס לאפקט ההפוך – הביצועים שלהם הולכים ומדרדרים במקום להשתפר ומורידים את ה"אייקיו" השיווקי שלהם.

    פוסט חבל"ז בקיצור.

  7. יש   18 באוקטובר 2009 בשעה 23:29
    (#)

    מיליונר יקר,
    מה עם נושא ה- SEO?
    סיקרנת אותי קשות…

    בציפיה :-)

  8. דודי ממן   19 באוקטובר 2009 בשעה 9:23
    (#)

    עזבו אותכם מהשתיות האלו,
    אי אפשר לעשות אם זה כסף
    זה סתם פוזה כל הפורום הזה
    רק פראייר מאמין שאפשר להרביח מזה
    באמת כסף
    ואני לא פראייר בכלל.
    מי שגבר שיראה את הצ"ק של הרווחים שלו
    רק עז אני יאמין .

    • מתופפים   19 באוקטובר 2009 בשעה 11:03
      (#)

      תעקוב ותראה,
      יש הרבה שמרוויחים!

      • בובי   19 באוקטובר 2009 בשעה 12:59
        (#)

        שיראו לך צ'ק אתה תגיד שזה זיוף, ושאחיך הקטן יכול לעשות את זה בפוטושוט…
        אז אולי פשוט תלך לגלוש באתר אחר שלא גורם לך להרגיש שמשקרים לך.

    • nestery   19 באוקטובר 2009 בשעה 13:21
      (#)

      עם כל כך הרבה שגיאות כתיב ב- 8 השורות הקצרות שכתבת, קשה לי להאמין שתצליח גם אם תראה את "הצ'ק של הרווחים שלו".

      • מיקי   19 באוקטובר 2009 בשעה 15:43
        (#)

        דודי ממן, אתה טמבל.

        • דודי ממן   19 באוקטובר 2009 בשעה 17:49
          (#)

          לך , לך הבית
          בוא נראה אותך גבר נפגש פנים מול פנים.

          • הסבא בפיג'מה   20 באוקטובר 2009 בשעה 0:35
            (#)

            חחח נהיו פה גם ערסים בבלוג… מעניין אם אתה לובש שרשרת "חי" דוד.

  9. יוגב ליפכין   19 באוקטובר 2009 בשעה 15:37
    (#)

    Outstand the competiton?
    נשמע לי כמו "הכה-את-המתחרה"
    :)
    אבל גם "היתרון התחרותי" נראה לי תופס.

  10. דני   19 באוקטובר 2009 בשעה 16:21
    (#)

    יגאל רק חבל שאתה לא עונה למיילים.

    • אריק   19 באוקטובר 2009 בשעה 18:26
      (#)

      תכתוב לו פה, הוא עונה יותר מהר… ועם זה משהו אישי שלח לו מייל, אבל תתחשב בזה שכל יום הוא מקבל למעלה מ 100 מיילים :-) אז לוקח לו זמן לענות…

  11. The Joker   20 באוקטובר 2009 בשעה 0:04
    (#)

    אני זוכר שראיתי איזה פוסט וידאו שלך מבואנוס איירס והמלצת על PPC Bully.

    הייתי רוצה לדעת מה התוכנות האלה בעצם מציעות מעבר ללגנוב מילים של מתחרים מבחינתך? (הרי נכתב פה שאתה משתמש בהם לדברים אחרים)

    עוד דבר, האם אפשר לעשות אוטומציה לכל עניין שיווק השותפים או שכבר זה נהיה נושא רווי כל-כך שרק המוכשרים, היצירתיים והעקביים מצליחים בו?

    תודה מראש,

    הג'וקר (בפיג'מה)

    • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 23:21
      (#)

      החלום שלי זה אוטומציה, אבל אני עדיין רחוק משם. אני לא יודע אם זה אפשרי או לא, אבל לשם אני שואף.

      לגבי בולי, אני משתמש בזה בעיקר לרעיונות ו-SWOT ANALYSIS (חפש בגוגל).

  12. מורה לגיטרה   20 באוקטובר 2009 בשעה 12:39
    (#)

    אני דווקא הבנתי ש ppc ירד קצת וישנם דרכים חדשות לקידום הרבה יותר פשוטות ובחינם

    • עוד חושב   20 באוקטובר 2009 בשעה 13:23
      (#)

      אם תפרוט על מיתרייך כמה מהשיטות נשמח לשמוע

    • הסבא בפיג'מה   20 באוקטובר 2009 בשעה 14:47
      (#)

      לא מאמין בזה…פשוט וחינם – זה אומר כמעט ללא תוצאות וגם אם יש, אז אחרי שנה..

    • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 23:22
      (#)

      טיפ בפסיכולוגיה לקוראי הבלוג.
      כשבנאדם אומר "הבנתי" הוא מתכוון שהוא שמע איפשהו.

      ואני לא מאמין בלשמוע, כי שמועות יש רק בגיא פינס. אלא בלבדוק. אני בדקתי ועדיין עובד לי סבבה.

  13. מורה לגיטרה   20 באוקטובר 2009 בשעה 17:27
    (#)

    hubpages
    squidoo
    wiki
    social bookmarketing
    press web

    twitter
    אם עושים את זה נכון כמובן

  14. עוד חושב   20 באוקטובר 2009 בשעה 19:03
    (#)

    איך אתה עושה כסף מטוויטר וסוסיאל בוקמרקינג וגם מ-ויקי?
    האב פיג"ס יש לי שם 14 מאמרים כמעט 700 צפיות ועשרים סנט רווח.אח שלו מהאדסנס שם לא תהיה מליונר וגם אם המאמרים שלך יקשרו לתוכניות שותפים עשיר גדול לא תצא משם ,אבל ישר כח.

  15. גבריאל   20 באוקטובר 2009 בשעה 21:22
    (#)

    אני גיליתי את השיטה להרוויח כסף
    זה קרה לפני כמה שנים אבל תאמינו לי זה עובד
    טיילתי בעולם 8 חודשים בזכות השיטה
    קניתי בית (בחיי)
    רכב (לא חוכמה)
    אופניים לא זולות (שמכרתי כבר)
    מערכת קולנוע בייתית מדהימה
    יצאתי למסעדות (ואני מסתכל רק על הצד הימני בתפריט)
    בילויים
    ועוד…
    יודעים איך? פשוט מאוד…יצאתי לעבוד :)

    אבל מה PPC
    קנייתי בינתיים הרבה דומיינים
    :(

    אבל זה מרתק אין ספק

  16. יוגב   21 באוקטובר 2009 בשעה 12:01
    (#)

    ליגאל שלום , התלבטתי רבות אם לכתוב את התגובה הזאת. אני לא רוצה להישמע כמו איזה לוזר מייבב אבל אני מרגיש שהדברים צריכים להיאמר כי אני לא היחיד במצב הזה. אתה מבין? עברתי כישלון צורב ב ppc שעלה לי מעל 10,000 דולר ומעל ארבעה חודשים של ניסויים וקריאה אבססיבית של בלוגים ואיבוקים (קראתי כל מילה בבלוג שלך ושאלתי שאלות). חשוב לי לציין שהבלוג כתוב בצורה מעניינת וקריאה והדבר העיקרי שאתה מעניק לאנשים בבלוג זאת אמונה שהם יכולים להצליח בתחום (אני אומר את זה בלי שמץ ציניות)
    גם כמה מחברי ניסו ונכשלו , כולם דרך אגב אנשים היי טק לשעבר שעולם האינטרנט והתוכנה לא זר להם. כולנו פעלנו לפי ההנחיות, ניתחנו סטטיסטיקות, בדקנו מתחרים והפעלנו יצירתיות.
    אז יכול להיות שיש איזה מרכיב סודי שאתה לא יכול לפרט אותו בבלוג הזה ואנחנו לא הצלחנו לקרוא אותו בין השורות. אם זה המצב, אז שיהיה לך בהצלחה איתו. אבל אם באמת שמת את כל הקלפים על השולחן ועדיין נכשלנו, כנראה שהתחום הזה קשה ואכזר הרבה יותר ממה שהוא נראה בהתחלה. אני על החלום לעבוד מהבית ויתרתי בינתיים. מצאתי סטארט אפ חדש עם חזון מעניין וחבר'ה טובים.
    שיהיה בהצלחה לך ולכל משווקי תוכניות השותפים, אני את התחום עוזב.

    • רותם   21 באוקטובר 2009 בשעה 13:10
      (#)

      יוגב,

      אם זה היה כל כך פשוט כולם היו עשירים.. הסוד הוא לא להיות מקובע.

      אם אתה חושב שעצם הקריאה בבלוג זה או אחר יהפוך אותך למכונת כסף, אתה טועה.

      צריך להיות יצירתי בכל תחום, לבנות לעצמך שיטת עבודה – לא להסתמך על אחרים.

      בכל מקרה, בהצלחה בפרויקט החדש.

    • הייטקיסט   21 באוקטובר 2009 בשעה 17:47
      (#)

      ליוגב
      אני שומע ללבך,
      גם אני בא מרקע של הייטק ונמצא בתחום הPPC כבר מספר שנים.
      אני יכול להגיד לך שהיה לי יותר קל לתכנת בשביל מישהו מאשר לעשות PPC בשביל עצמי (בעיקר נפשית) זהו תחום קשה מאד מאד ויש פה גם אלמנטים לא קטנים של מזל , למשל האם הצלחת על ההתחלה לעלות על נישה מצליחה או שנפלת על נישה קשה.
      המפתח הוא להיות יצירתי ויצירתי ויצרתי ולא לפחד לנסות דברים חדשים (גם בחיי המין זה אחלה עצה)
      הדבר הכי קשה זה החוסר יציבות הנובע מטבעו של השוק הזה,
      אתה יכול להיות מלך העולם ויום למחרת לגלות שאין לך שום דבר בידיים
      וזה דורש חוסן נפשי שלדעתי לא רבים יכולים לעמוד בו.
      אין לי מילים לתאר את התחושה של להתעורר בבוקר ולראות את כל הADGROUPS שעושים לך את הכסף שעליו אתה מתפרנס כבויים בעקבות הGOOGLESLAP האחרון והחוסר וודאות של למה זה קרה.
      אני חושב שהמצב האידיאלי זה לעבוד בתור שכיר ולעסוק בPPC בתור הכנסה נוספת,
      ללא רשת ביטחון מעטים הם האנשים שעומדים באתגר הנפשי של להתפרנס מזה.

      • ללא שם   22 באוקטובר 2009 בשעה 2:19
        (#)

        ונסה לתאר את התחושה שפתאום סוגרים לך את החשבון לתמיד כי יש לך יותר מדי מודעות שירדו מ QS 10 ל QS 1 בלי שום סיבה, בלי לשנות שום דבר, בלי להזהיר אותך מראש. פשוט לך מכאן ואל תיצור איתנו קשר.

        • אייל   23 באוקטובר 2009 בשעה 21:53
          (#)

          אתה צודק גם לי זה קרה

          • AFF   24 באוקטובר 2009 בשעה 8:53
            (#)

            ואולי תשתפו אותנו במה פרסמתם (הרי אתם לא מפרסמים את זה יותר)
            בשביל שאחרים לא ידרכו על אותו המוקש?

            • ללא שם   26 באוקטובר 2009 בשעה 18:31
              (#)

              לי היו מעל 200 מוצרים… חלק מהם היו בקישור ישיר (לבדיקות) וחלק קישורים לעמודי נחיתה. הבעיה היא שאתה לא ממש צריך לחפש מוקש – הוא ימצא אותך! ×”- QS שלי ירד מ- 10 ל 1 בלי שום שינו, בלי סיבה. גוגל מחפשים אפיליאטס, אולי רוצים להחליף אותם ולהרוויח עוד כסף. ×”×™×” לי קישור ניסיון לחברה כלשהי עם מילת מפתח אחת של שם החברה (הם אישרו) הדומיין ×”×™×” שם החברה ×”- QS ×”×™×” 10 פה ושם התחילו מעט מכירות וביום בהיר ×”- QS ירד ל- 1 לך תבין. אני שוקל ברצינות להפוך לכובע שחור ובכל זאת לנסות ולייצר כסף מהמונופול האכזרי ×”×–×”. הם בסך הכל תוכנה…

            • ללא שם   26 באוקטובר 2009 בשעה 23:27
              (#)

              לי היו מעל 200 מוצרים… חלק מהם היו בקישור ישיר (לבדיקות) וחלק קישורים לעמודי נחיתה. הבעיה היא שאתה לא ממש צריך לחפש מוקש – הוא ימצא אותך! ×”- QS שלי ירד מ- 10 ל 1 בלי שום שינו, בלי סיבה. גוגל מחפשים אפיליאטס, אולי רוצים להחליף אותם ולהרוויח עוד כסף. ×”×™×” לי קישור ניסיון לחברה כלשהי עם מילת מפתח אחת של שם החברה (הם אישרו) הדומיין ×”×™×” שם החברה ×”- QS ×”×™×” 10 פה ושם התחילו מעט מכירות וביום בהיר ×”- QS ירד ל- 1 לך תבין. אני שוקל ברצינות להפוך לכובע שחור ובכל זאת לנסות ולייצר כסף מהמונופול האכזרי ×”×–×”. הם בסך הכל תוכנה……

            • ללא שם   28 באוקטובר 2009 בשעה 3:19
              (#)

              מה יהיה עם העברית ?

              לי היו מעל 200 מוצרים… חלק מהם היו בקישור ישיר (לבדיקות) וחלק קישורים לעמודי נחיתה. הבעיה היא שאתה לא ממש צריך לחפש מוקש – הוא ימצא אותך! ה- QS שלי ירד מ- 10 ל 1 בלי שום שינו, בלי סיבה. גוגל מחפשים אפיליאטס, אולי רוצים להחליף אותם ולהרוויח עוד כסף. היה לי קישור ניסיון לחברה כלשהי עם מילת מפתח אחת של שם החברה (הם אישרו) הדומיין היה שם החברה ה- QS היה 10 פה ושם התחילו מעט מכירות וביום בהיר ה- QS ירד ל- 1 לך תבין. אני שוקל ברצינות להפוך לכובע שחור ובכל זאת לנסות ולייצר כסף מהמונופול האכזרי הזה. הם בסך הכל תוכנה…

      • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 23:28
        (#)

        יוגב וההייטקיסט,

        שיווק שותפים זה עסק קשה, כבר מראש נאמר שזה עסק קשה. לפעמים, כשאתם באים מתחום ההיי-טק, זה רק מזיק ולא מועיל מאחר ויש דעות מוקדמות שגויות.

        זה אתגר נפשי בהחלט קשה, אבל לא רק. יש עוד הרבה אתגרים שעומדים בדרך, בגלל זה מהיום הראשון אני כותב שהעסק לא נועד לכולם.

        שיהיה בהצלחה בכל מה שתחליטו.

    • אורי   21 באוקטובר 2009 בשעה 19:28
      (#)

      אני מסכים איתך לחלוטין, גם אני חוויתי המון אכזבות ב ppc. ואני אומר לך בוודאות שיש מרכיב נוסף שלא מצוין בתגובה שלך, אבל הרכיב הזה ממש לא סודי. הוא ברור לגמרי לוותיקים בתחום ואפילו קשור לנושא של הפוסט. אתה לא יכול להצליח בשיווק שותפים באינטרנט בלי להיות תחמן. תחמן בדרכי השיווק: גניבת מילות מפתח זה עוד לגיטימי, הרוב גונבים גם עמודי נחיתה ומאמרים אחד מהשני כי הרי מי יבוא לישראל לתבוע אותך על זכויות יוצרים? ראיתי גם חבר'ה שהעתיקו אתרים שלמים ורק שינו את הלינקים של האפיליאייטס. ותחמן מאוד בנושאי השיווק: נדירים האנשים בתחום הזה שעושים כסף ממוצרים כמו ספות או חולצות או כרטיסים להופעות. רוב האנשים שעושים כסף מנצלים מצוקה מאוד גדולה של קהל יעד ספציפי: אם את בחורה עם ציצים קטנים, בואי נלמד אותך איך תגדילי אותם, אם אתם שמנים בואו נספר לכם על מוצר האסאי החדש שיעלה לכם רק דולר וחצי משלוח (אבל אנחנו נחייב אתכם כל חודש בתשעים דולר :) אם יש לך משהו קטן, נגדיל אותו ואם יש לבעלך סרטן בואי תקני את האיבוק החדש איך נפטרים מסרטן בשלושה שבועות.
      כל חברת אפיליאייטס שתבחר, המוצרים המובילים בה תמיד יהיו המוצרים האלה ודומיהם, זה מעגל שאי אפשר להימלט ממנו.
      בקיצור, הדברים אינם סודיים אבל אחרי שאתה עובד בצורה כזאת במשך תקופה אתה מתחיל להתגעגע לימים בחברת ההי טק שהיו ארוכים וקשים מאוד אבל בסך הכל היה בהם חזון אמיתי לעזור לאנשים ולהעניק להם משהו, לא לנצל אותם. בטח שמת לב, שאפיליאייטס נוטים מאוד לניו אייג' ולספרי עזרה עצמית. גם אני מצאתי את עצמי מתקרב לדברים האלה מאז שהתחלתי להתעסק בתחום. כי כשאתה כל היום מתעסק בחרא אתה צריך למצוא דרך לא להפוך לחרא בעצמך.
      בהצלחה בחברה החדשה.

      • ללא שם   22 באוקטובר 2009 בשעה 2:36
        (#)

        אין לי בעיה עם גניבת מילות מפתח, העתקת מודעות מוצלחות. העתקת חלקים של דפי נחיתה והעתקה של קטעי תוכן פה ושם, אבל ישנן מצוקות שאני לא הייתי, משתמש בהם כמו פתרון לסרטן בשלושה שבועות, או אסאי שזה בסדר, רק אם מידעים את הלקוח על הסכום המלא החודשי שיגבה ממנו. כל השאר ציצים קטנים לגדולים, מוצרים טבעיים שונים או כמה ספרים אלקטרונים עם מידע חדש ללקוח לא יזיקו לאף אחד. מה שכן הייתי רוצה באמת זה לתחמן את האלגוריתם של גוגל ולהגיע לעמוד הראשון בחיפוש על כל מילת מפתח שארצה – זה הכסף הגדול באמת.

      • עידו   23 באוקטובר 2009 בשעה 0:01
        (#)

        אין לי שום בעיה עם מוסריות כזאת או אחרת ולא צריך להיות קדוש יותר מהאפיפיור. גם אם הייתי הולך לעבוד בפלאפון או סלקום הייתי מנצל חולשה של ילדים ומכניס להם שטויות כמו הרינגטון החדש של קובי פרץ. אותו דבר אם הייתי מוכר מכוניות או שהייתי מתקין דודים או שרברב. בכל תחום בעולם שקשור למכירות צריך להיות ערמומי וככה זה בחיים נקודה. התלבטויות מוסריות היו לי רק בשטחים ותאמין לי ששמה עשיתי דברים גרועים יותר מלשכנע איזו אמריקאית להגדיל את הציצים שלה עם איבוק.

        • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 23:30
          (#)

          מוסריות? תחמנות? לנצל אנשים שמנים בשביל למכור להם דייאטה? ומה אם אתם עוזרים לאותם האנשים להרזות? אני אומר את זה בתור אחד ששוקל היום 30 קילו פחות ממה שהייתי פעם.

          תמשיך להסתכל על זה כתחמנות ואני בטוח שתגיע "רחוק".

    • סמי   27 באוקטובר 2009 בשעה 14:18
      (#)

      אני מבין אותך לגמרי יוגב ויש לי תיאוריה על כל העניין הזה של שיווק ברשת. אני חושב שיש הרבה מאוד אנשים שמרוויחים כסף טוב באינטרנט (ואולי אפילו נהיים מליונרים) אבל הם לא עושים את זה ממכירות או מלידים, הם עושים את זה בשיטה הישנה והמוכרת של הפירמידה. אני פותח אתר או בלוג על שיווק באינטרנט, מספר לכולם כמה אני מקצועי ואיך אני לא דוחף כל מיני ערכות של עבודה מהבית, מספק לינקים לכל מיני רשתות וכמובן שבלינקים האלה יש את הריפרל שלי ואז אני יכול לנסוע להתפאנן במזרח או בדרום אמריקה ומדי פעם גם יוצא לאיזו הפלגה שחברת הלידים נתנה לי במתנה. כי יש מספיק פראיירים שיאמינו לי וישקיעו את כל החסכונות שלהם ב ppc ומה איכפת לי עם בן אדם השקיע 10,000 דולר וראה מזה ארבעת אלפים דולר במכירות כי אני מ ה4,000 דולר האלה רואה 500 דולר שנכנסים לכיס שלי בלי לעשות כלום והוא, הפראייר שישאר עם המינוס בבנק והחובות.
      איך אומרים, פראיירים לא מתים, הם רק לא לומדים איך ללבוש נכון את הפיג'מה…

      • הסבא בפיג'מה   27 באוקטובר 2009 בשעה 17:11
        (#)

        ראייה קונספירטיבית משהו..

        • יונתן   27 באוקטובר 2009 בשעה 17:53
          (#)

          אם הייתי קורא את זה לפני חודשיים גם אני הייתי חושב שיש פה ראיה קונספירטיבית משהו אבל לפני חודשיים קרה לי משהו שגורם לי דווקא לחשוב שזה לא רחוק כל כך מהאמת. לפני חודשיים נרשמתי ל advaliant ועשיתי את זה בלי ריפרל מאף אחד, פשוט נכנסתי לאתר ונרשמתי. יצרתי קשר עם אחד המנהלים בשם ג'פרסון ודיברנו שיחה נעימה בסקייפ. הוא שאל אותי איך שמעתי עליהם ועניתי לו שמכל מיני מקורות בישראל אני מקבל המלצות חמות. הוא שאל אותי איזה מקורות ואז אמרתי לו שמות של כמה קולגות וגם אמרתי שקראתי בבלוג הזה המלצות חמות על החברה שלהם. "אז הגעת אלינו דרך יגאל" הוא אמר "אני ארשום אותך מתחתיו" זה קצת הדליק לי אור אדום כי למה למנהל לגרום לחברה שלו להוציא יותר כסף כשאני נרשם ישירות בחברה בלי לינק של אף אחד שהפנה אותי? במהלך השיחה הוא סיפר לי שישראל היא אחת המקומות שיש להם הכי הרבה הצלחה ושיגאל הפנה אליהם כבר עשרות אנשים. שאלתי אותו אם כדאי לי להפנות אנשים והוא ענה שאפשר לראות מזה סכומים מאוד יפים של כסף. אחרי תקופה מסוימת עם החברה הזאת לא ראיתי מהם הצלחה גדולה והתחלתי לחקור עליהם בגוגל ובאתרים שונים של גורואים אמריקאיים לשיווק והנה הפלא ופלא, אף אחד מהמומחים לשיווק לא מכניס את advaliant לעשר החברות המומלצות שלו. יש כאלה שעורכים רשימה גם של עשרים וחמישים וגם הם לא הכניסו (למען ההגינות נאמר פה ש copeac החברה השניה שמומלצת פה תמיד כן נמצאת בכל הרשימות האלה וכשנרשמתי אליהם לא ניסו לשכנע אותי להירשם תחת מישהו)
          אז אני לא מאשים אף אחד. הבלוג הזה תורם חכם ומעניין אבל בעולם של אינטרנט לא צריכים להיות תמימים.

  17. טוני   21 באוקטובר 2009 בשעה 13:59
    (#)

    ליוגב,
    התוצאה מהנסיון שלך עם שיווק PPC נישמע אמיתי לגמרי והוא התוצאה של 95% מהאנשים שמנסים לשווק מוצרי אפיליאט במנועי חיפוש. כך שאתה לא צריך להרגיש רע מאי ההצלחה.

    ישנם הרבה "מרכיבים סודיים" שיגאל לא מתיחס אליהם ישירות (מתוקף היותם סודיים) וניתן לקרוא בין השורות שלא הכל "זוהר" כמו שאנחנו רוצים להאמין. לא נראה לך מוזר שבגלישה מסיבית בין פורומים ואתרים בנושא "איך להיות אפיליאט PPC ולהצליח" מספר המצליחים הוא 95% לעומת 5% שמפסידים. בדיוק הפוך מהיחס האמיתי.

    לי זה מזכיר את עולם ההימורים והפורקס למינהם. מכירת חלומות!!!

    בהצלחה בפרוייקט החדש,
    טוני

  18. בן   22 באוקטובר 2009 בשעה 20:39
    (#)

    המחשבה כאילו כל עולם האפליייאטס הוא מלוכלך ועוסק רק במוצרים שכל תכליתם לעבוד על אנשים הוא ממש לא נכון וכנראה לא חקרת את השוק הזה עד הסוף. מה שקוסם פה הוא שאתה יכול לקדם כל מוצר שעולה על דעתך, כולל מוצרים שמועילים לסביבה ומועילים לבני האדם כמו: אוכל אורגני, ארגוני צדקה שונים (לדוגמא ה WWF משלמים $70 על כל מי שמגיע ותורם להם מינימום $5), מוצרים ידידותיים לסביבה כמו אנרגיה סולרית, מוצרים מתכלים והרשימה היא בעצם אינסופית. כל אחד בוחר את הנישה שלו ואם אתה רוצה גם לעשות כסף וגם לתרום משהו, אז יש דרכים לעשות את זה. לגבי החוסן הנפשי, אני מסכים ב 100% שזה כנראה בין התחומים הכי שוחקים וקשים שישנם, למרות שמבחוץ הכל נראה ורוד. לוחצים על כמה כפתורים והכסף זורם לבנק. אני עוסק בשיווק שותפים כבר 4 שנים ורק לאחרונה עזבתי את העבודה כדי לעסוק בזה באופן מלא, ואין לי חרטות. נכון, התחום לא קל, מייאש הרבה פעמים ודינמי בצורה לא הגיונית. מצד שני, יש לי זמן לבלות עם הילדה שלי, אני לא צריך לדפוק שעון כל בוקר ואין לי בוס על הראש. בקיצור, כל הקלישאות נכונות, לשני הצדדים. עצה שלי למי שמתחיל: אל תתפזרו לכל הכיוונים. תמצאו לכם כיוון אחד, ותשקיעו בו את כל כולכם. זה לא קל, כי מכל עבר צצים איבוקים וקורסים על הלהיט המטורף הבא ואתם מפחדים לפספס. תתפסו כיוון ולכו עליו. אתם תתפלאו לראות מאוחר יותר שאם הדרך שלכם עבדה עם מוצר אחד, היא תעבוד גם עם כל מוצר אחר שתבחרו.

    • רון   31 באוקטובר 2009 בשעה 23:06
      (#)

      הי,
      שאתה אומר להיתפס על כוון אחד לאיזה כוון
      אתה מתכוון לדוגמא?

  19. מרום   26 באוקטובר 2009 בשעה 19:09
    (#)

    איגור לי יש את אותו בעיה עם neverblue לפני חצי שנה גם ניסיתי כמה פעמים ולא קבלתי את הלינק שהם אמרו לאימייל. אני לא יודע איזה "קסם" האחרים שעובדים איתם עשו כדי להרשם ולקבל את הלינק לאימייל.
    אם מישהו יודע את "הקסם" שידבר איתי באימייל : [email protected]

    תודות.

  20. שחר, מדיה מטר   28 באוקטובר 2009 בשעה 15:17
    (#)

    חשבתי שיעניין אתכם מה גוגל עונו למישהו לאחר סלאפ ופניה שלו אליהם.
    שימו לב….לא פשוט המצב הזה.

    זה נלקח מהאתר הזה:
    http://www.lrthompson.com/search-engine-optimization/google-slaps-affiliate-landing-pages/

    Thank you for your email. I understand that you are concerned about your keywords from the campaign ‘*****’ having a very low quality score, and I apologize for the inconvenience that this has caused you. I have looked into your account and find that your keywords have a low quality score due to a low landing page quality. I have explained this in more detail below.

    When I looked into your website, I found that it is affected by a low landing page quality. Please know that this is happening because we noticed that whenever a user tries to perform a function on your site (like making a purchase, or getting more information), they are redirected to the website ‘******’. Please know that we do not encourage sites that exist for the sole purpose of getting around the affiliate landing page policy.

    Your landing page quality needs to be improved if you’d like to increase your Quality Scores and lower your costs. Let me explain why we incorporate landing page quality into Quality Score:

    Our market research shows that low quality sites lead to a poor user experience, and unhappy users are less likely to click on AdWords ads. High quality sites lead to better user experience and a higher return on investment for advertisers.

  21. AFF   28 באוקטובר 2009 בשעה 22:41
    (#)

    הפתרון למה שמר בחור מגוגל כותב כלכך פשוט…
    עומד לך מול העיניים.

    • ללא שם   29 באוקטובר 2009 בשעה 2:19
      (#)

      הם מעוניינים שתמכור מוצר משלך, אבל מה מטרת השותפות אם לא למכור מוצר של מישהו אחר ? שנמכר באתר שלו.

      • הסבא בפיג'מה   29 באוקטובר 2009 בשעה 3:23
        (#)

        בשורה התחתונה, אם מסתכלים על זה לא ממניעים של אני רוצה כסף כאן ועכשיו, אלא ממבט של צד שלישי שאין לו אינטרס אז בעולם "מושלם" כולם מייצרים מוצר מלשהם ומשווקים את המוצר שהם במו ידיהם בנו ואם גוגל חותרים לזה, זה לא כ-ז-ה רע וזה מפתח יצירתיות, מחשבה וחוש יזמות. (לא שאני מזלזל לרגע באפיליאט) אבל בתכלס מה רע בזה? אני חושב שהבעיה העיקרית היא שאנשים כותבים עמודי נחיתה בודדים או אתר עם 3 עמודים וחושבים שזה מה שיעלה להם את ה QS או יותר נכון ישאיר להם אותו גבוה. לפי מה שאני רואה המגמה הולכת לעבר "אתרי נחיתה" ולא דפי נחיתה. כלומר – אם נכנסת לנישה – אתה די התחתנת עם הנישה הזו, אתה צריך לעדכן את האתר לעתים תכופות, להוציא קישורים, לעשות SEO. ומה שקשה בזה שאתה לא יכול לפזר הרבה ביצים בהרבה סלסלות. אתה נשאר עם פחות ביצים, אמנם יותר גדולות אבל מצד אחד גדולות – כי אם הולך לך אז יילך מעולה, ומצד שני שבירות – כי אם "הלך עליך" (קיבלת סלאפ) אתה נשאר ללא הרבה ביצים.
        אבל מה שתיארתי כאן הוא קצת מוקדם למציאות כרגע לדעתי… לדעתי עוד נשאר מספיק זמן לבניית עמודי נחיתה בודדים. אז קבלו ביטול :-)

        • ללא שם   29 באוקטובר 2009 בשעה 9:14
          (#)

          לא כל מי שיכול לייצר מוצר, יכול או רוצה או יודע גם למכור אותו, או להיפך לא כל מי שיודע למכור יכול או רוצה או יודע לייצר מוצר. ככה העולם בנוי יש יצרנים, ויש משווקים, אנשי מכירות, יבואנים מתווכים שונים, זו שרשרת המכירה, בלי שרשת זו לא היתה מוכר כמעט כלום. גוגל אמנם גדול ומונופוליסטי אבל הם בסך הכל תוכנה, והם כרגע מוחקים עסקים קטנים ובינוניים דרך מייל אוטומטי, אם האתר שלי רלוונטי והם נתנו לי סלאפ אז אני אנסה להבין את הסיבה ולשפר, אם לא אצליח אני אנסה לקדם את האתר שלי בכל דרך בלי חשבון לשום חוק מטופש שלהם, ואם צריך אני אלמד מקווה בהצלחה אבנה כל יום אתר חדש וירים אותו לעמוד הראשון בגוגל במילים רלוונטיות. הם חיים בעולם של רובוטי תוכנה ועוד העולם עוד לא שם

    • ללא שם   29 באוקטובר 2009 בשעה 2:20
      (#)

      אגב, אני קיבלתי SQ 1 גם על ניסיונות בקישור ישיר.

      • שחר, מדיה מטר   29 באוקטובר 2009 בשעה 10:24
        (#)

        QS1 זה עוד גבוה למה שמגיע למאמץ שהשקעת :-)

        • ללא שם   29 באוקטובר 2009 בשעה 10:40
          (#)

          לפעמים גם מאמץ לא עוזר… :-) אבל מה עם אני יצרן המוצר בעצמו, או הנציג השיווקי הרשמי שלו ? (זה אמור להיות אותו דבר מבחינת גוגל) אני לא מייצר, במקרה זה אתר איכותי עם 300,000 עמודים ועם קישורי אפיליאט, אני מפנה לקוחות פוטנציאלים ישירות לעמוד הקניה (באישור) והכל בסדר בהתחלה QS 10 ואז ביום בהיר הוא יורד ל- 1 בלי הסברים מצד גוגל. אין כאן עניין של אפיליאטס שהם לא אוהבים, הם בעצמם לא יודעים מה הם עושים עם כל החוקים שלהם, ואגב גם הם משתמשים בקישורי אפיליאטס לספרים שהם סורקים, הם מפנים לקניה באמזון, להם מותר להרוויח עוד ועוד כסף… ולאחרים ?

  22. AFF   29 באוקטובר 2009 בשעה 13:41
    (#)

    כל הסיפור עם גוגל יגמר בתביעה משפטית במימדים שעוד לא נראה בהסטוריה העסקית.
    הסיבה היא ש"נכון" מותר להם לעשות מה שהם רוצים עם המערכת שלהם ולהכתיב את החוקים אבל מצד שני הם מונופול ועל מונופול חלים חוקים שונים.
    אם בעל עסק מצד אחד אין לו שום אלטרנטיבה פרט לעבוד עם גוגל (ששולטת כמעט בכל השוק) ומצד שני גוגל לא מרשה לו לעבוד איתם ומסלקת אותו בבושת פנים מבלי אפילו להסביר מה הוא עשה לא בסדר ומבלי שום אפשרות לחזור ולתקן אז משהו פה מאד מעוות.

    אותו מפרסם אין לו זכות קיום בגלל שגוגל החליטו.
    מצב כזה הוא לא תקין משום בחינה שהיא
    ולכן על מונופול חלים חוקים אחרים.

  23. שחר, מדיה מטר   29 באוקטובר 2009 בשעה 14:00
    (#)

    AFF אתה צודק לחלוטין אבל המצב מבחינה מעשית עדיין דורש התמודדות יום יומית שלנו כמשווקים. גוגל העיפו לי את הקמפיינים המרכזיים מלבד אחד שולי ונאלצתי לכן לקצר טיול ולחזור לארץ.
    נכון שבמקור חשבתי שעמוד נחיתה בודד יעיל יותר אבל קרה לי דבר הפוך. מה שעשיתי היה להעלות מיני סייט שנראה כמו אתר של חברה שמכבדת את עצמה. טכנית מה שעשיתי היה להקים בלוג של וורדפרס ומצאתי תבנית עיצוב חינמתי שהתאמתי לצרכים שלי.
    התוצאה לאחר מספר ימי פעילות של הקמפיין החדש מראה שלמעלה מ 70% מתקדמים ומוכנים לנסות את הטרייל ביחס ל 51% שהיה קודם ושחשבתי אותו למצויין. כלומר שיפור של כ 40% בתוצאה הראשונית.
    האתר כולל עכשיו כמה מאמרים ממוקדים בנושא. לא סתם כיציאת ידי חובה אלא עם קישור מעמוד הנחיתה / עמוד הבית עצמו. המידע שהיה פעם בעמוד אחד ארוך מחולק לכמה עמודים שונים עם תפריט עמודים בראש האתר.

    אני לא יודע עדיין אם כדאי לטרוח ולבצע בניית קישורים לאתר שמטרתו היחידה היא PPC. אשמח לשמוע מה דעתכם.

    • ללא שם   29 באוקטובר 2009 בשעה 18:17
      (#)

      האם היית רוצה להמשיך ולהרוויח מהאתר הזה בעוד שנה שנתיים? האם הרווחים העתידיים שווים את הזמן שלך? אם המטרה היא רק PPC אני לא הייתי משקיע זמן באתר כזה, שיכול לעוף כל שניה על ידי גוגל בלי כל סיבה. כמו שלי הם העיפו את כל החשבון BAN ולמעשה סגרו לי את העסק. PPC זה לא עסק לטווח ארוך אלא אם יוגדרו חוקי ממשל בנושא – שאתה לא יכול לסגור לבנאדם עסק סתם כך בלי שתהיה לו אפשרות אחרת (מונופול)

      • שחר, מדיה מטר   29 באוקטובר 2009 בשעה 19:04
        (#)

        כן להמשיך להרוויח ממנו וכן זה שווה את הזמן שלי. אני פשוט לא בטוח שאני רוצה לעשות עליו SEO משיקולי עלות תועלת. מה שאני מתבלט אם שווה לעשות קישורים לאתר שכל מטרתו היא PPC.

        ומה קרה לך בעצם? למה לדעתך עשו לך BAN?

        • ללא שם   30 באוקטובר 2009 בשעה 0:36
          (#)

          פרסמתי כ- 200 מוצרים שונים במשך שנתיים וחצי. חלקם היו מקושרים לאתרים שלי (לא אתר של עמוד אחד, אתרי בלוג בעיקר אבל לא רק, גם אתרים עם אלפי עמודים, שאמנם יצרתי אוטומטית עם תוכנה שלי, אבל זה כבר סיפור אחר), חלק מהמוצרים היו בבדיקות לפחות 50 מוצרים בכל רגע נתון, מוצרי קליק בנק בעיקר ואחרים. המטרה היתה לבדוק האם הם ממירים על מספר מוצמצם של מילות מפתח ואם יש מעט מכירות ללא החזרים אז כנראה שווה להשקיע יותר במחקר מילים רחב יותר ולבנות אתר. אם לא פשוט למחוק את הקמפיין או הקבוצה. ה- SQ שלהם היה 10, 8 , 7 ומתישהו (לא בדקתי את כולם יום יום) חלק מהם לפחות 25 קבלו SQ 1 וכנראה שזה שכב שם זמן מה. פתאום ביום בהיר אחד לפני כחודש החשבון שלי נדם, שום קליק שום אימייל מגוגל. כשביקשתי הסבר בצ'ט התמיכה אמרו לי שיש לי יותר מידי SQ 1 וזה משפיע לרעה על חווית המשתמשים בלה בלה בלה (שאגב לא רואים מודעות עם SQ 1) ונא לא לפנות אליהם יותר לעולם. זו לא סיבה לדעתי להעיף מפרסם, תן לו SQ 1 שגם הוא לא תמיד ברור ואל תציג את המודעות שלו, אבל לסגור את מקור הפרנסה העיקרי שלו, בלי אלטרנטיבות מספיק טובות, בינתיים, את זה אסור למונופול לעשות, ולי אין שום כלי או יכולת להתמודד מולם מלבד לנסות ולפתוח חשבון חדש עם נתונים חדשים, וגם לעשות SEO שאולי יגיע בעוד שנה לתנועת גולשים משמעותית וגם לנסות ולרמות (כובע שחור) את התוכנה של מנוע החיפוש שלהם וגם לחפש אחרי מקורות תנועה נוספים, כדי לנסות ולהמשיך להתפרנס ותוך כדי לפנות לי זמן לפיתוח איזה רעיון שיש לי, שזה מה שאני באמת רוצה לעשות, תמיד תפסתי את ה- PPC כזמני ולא יציב, אבל זה היה זמני מידי, הייתי צריך אותו עוד קצת…

        • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 23:39
          (#)

          אני ממליץ לבנות קישורים, זה עוזר לQS.

  24. רמי   29 באוקטובר 2009 בשעה 20:28
    (#)

    תמיד שאני מפרסם באתרי מאמרים מוצרים אני לא מצליח למכור.
    מישהו הצליח למכור מוצרים מאתרי מאמרים?

  25. דן   5 בנובמבר 2009 בשעה 14:01
    (#)

    הי יגאל,

    שאלה בנושא לא שלי גניבת מילים אלא מודעות…
    מה אתה עושה שמעתיקים לך את המודעה הממירה שלך כמעט מילה במילה?
    המודעה שלי מעולה שלקח לי הרבה זמן להגיע אליה ופשוט הגיע איזה אתר שהעתיק אותה ומשלם קצת יותר ואז זה נראה שאני מחקה אותו. פשוט מרגיז

    מה לעשות?

  26. חן   3 בפברואר 2010 בשעה 17:02
    (#)

    יש לי שאלה לבי PPC ביאהו. איך אני יודע איזה מילה ממירה לי למכירה? האם יש דרך לדעת את זה?

  27. מרטין   11 במרץ 2010 בשעה 0:04
    (#)

    תשמעו דיון מרתק לגמרי, הרבה רגשות אמיתיים.
    אני בודק את כל הנושא של תוכניות שותפים
    ופה יש המון חומר למחשבה, תודה רבה לכולם

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!