אמנם לא זכור לי שהקדשתי פוסט לנושא הכל כך חשוב של מעקב אחר המתרחש בעסק, אבל אני מניח שכולם מבינים עד כמה זה חשוב. בעסק כמו שלי לדוגמה, חשוב לי מאוד לעקוב אחר אילו מילות מפתח מוכרות לי, על מנת שאני אוכל לייעל אותם, ומהצד השני אילו מילות מפתח מבזבזות לי כסף, על מנת שאוכל למחוק אותם.
אבל עד פה לא חידשתי לכם כלום, למעשה, עשיתי סקירה קצרה לכל המצטרפים החדשים לבלוג. לא אחת, נשאלתי בבלוג איך אני בודק המרות. התשובה שלי הייתה Xtreme Conversions, שזו תכנה בתשלום אשר בעזרתה אני יכול לראות בדיוק איזה מילה המירה לי, עד רמת הלונגטייל. אבל זה לא Presell ל-Xtreme Conversions. הבטחתי לכם כלי חינמי לא?
לפני שאני אמשיך לפרט על הכלי החינמי, אני רוצה לציין גם את הכלי החינמי של AdWords, ברוב המוצרים של קליקבנק אי אפשר להשתמש בכלי של Adwords (ה-AdWords Conversion Tracking). הבעיה תמונה בעובדה שעל מנת להשתמש בכלי הזה, יש צורך להוסיף קוד לעמוד ה-"תודה לאחר הרכישה", וזה לא אפשרי. אבל ברשתות שותפים אחרות, כן אפשרי, ובכל מקום שאתם יכולים, השתמשו בזה…
קבלו את Prosper 202
אז יכול להיות ששמעתם על Prosper ויכול להיות שלא. אבל אתמול העלתי קמפיין חדש, ואמרתי לעצמי שאני חייב לתת צ'אנס לפרוספר. למעשה פרוספר קיים כבר המון זמן, רק שהוא היה ידוע בשם Tracking 202 אשר עדיין קיים. ההבדל ביניהם הוא ש-Tracking 202 זוהי אפליקציה (חינמית גם כן) אשר לא מאוחסנת על שרתים שלכם.
להמון משווקי שותפים הייתה בעיה עם זה, מאחר וכאשר תכנת המעקב המרות לא מאוחסנת בשרת הבית, המון גורמים זדוניים יכולים לגנוב את מילות המפתח הממירות. למרות ש-Wes Mahler המנכ"ל של החברה המפתחת, חזר וטען פעמים רבות שאף אחד בחברה לא יסתכל במילות חיפוש שלהם, אבל בינינו, לכולנו הרי היה חבר שבירר לנו את הקב"א בצבא, וגם לא היה אסור…
מה יש לפרוספר?
לפני חודש-חודשיים, שוחררה Prosper202 בדיוק על מנת לענות על הבעייה של האחסון של המערכת מעקב. וכמו שאמרתי לכם, אתמול סוף סוף מצאתי את הזמן הנכון לבדוק אותה, ואני חייב להגיד לכם, התרשמתי מאוד.
ה-GUI של פרוספר פשוט מדהים, והוא בנוי למופת בתצורה Web2.0-ית עם המון משחקי AJAX. הפשטות שלו אדירה, אבל כך גם הפונקציונאליות שלו. בעזרת prosper 202 ניתן בקלות לבצע Split Testing לעמודי נחיתה, למודעות ממירות, למילות מפתח, ולעוד הרבה דברים. אני ממליץ לכם בחום לבדוק את המערכת הזאת, ולהתחיל לעקוב בעזרתה אחר ההמרות שלכם.
אני עדיין מעדיף את Xtreme Conversions
לאחר שעה של משחקים עם הפרוספר, בסופו של דבר החלטתי להישאר עם אקסטרים קונברז'נס, ואני גם אסביר לכם למה… הסיבה שאני מעדיף את XTREME היא בגלל שאני לא יכול לסבול GUI! תנו לי מחשב לינוקס עם מסך שחור של SHELL, ואני אהיה מבסוט. אני שונא להתעסק עם העכבר ואוהב לעשות הכל דרך המקלדת, ולכן אני מעדיף את האקסטרים קונברז'נס.
להגיד לכם את האמת, אני בכלל לא משתמש באפשרויות המתקדמות של האקסטרים קונברז'נס כי גם הם בתוך GUI. האפשרות היחידה של האקסטרים שאני משתמש בה, זה רק "רישום הקליקים", והפונקציה של העלאת מכירות וסינכרונן עם הקליקים. את כל השאר, אני עושה באמצעות שליפות SQL!
כן אני יודע, אני פשוט מאזוכיסט חולה נפש! ניסיתי להסתדר עם כל מיני ממשקי משתמש, אבל כנראה זה יקרה רק בעולם הבא.
תלכו בכל זאת על פרוספר202
אז כפי שהבנתם, אם אתם לא "מתכנתים משוגעים עם שריטה עמוקה בראש" אז כדאי לכם להוריד את פרוספר, ששוב כמו שכבר אמרתי היא תכנה חינמית. אתם יכולים להוריד אותה ב:
http://prosper202.com
רק דבר אחד אחרון, אם אני ממליץ לכם על תכנה מסויימת או כל דבר או שירות אחר, זה לא אומר שאני נהפך למוקד התמיכה הרשמי של המוצר במדינת ישראל. אני אוהב לעזור ואתם יכולים לראות את זה בבלוג הזה, אבל יש גבול….
בהצלחה.
תוכל להסביר בגדול איך התוכנות האלה עובדות ? האם הם מאתרות את עמוד התודה של המוכר בתהליך המכירה ?
תודה.
התכנות האלה עובדות בצורה פשוטה,
באדוורדס, או בכל תכנית PPC אחרת, ב-Destination URL אתה ממקם לינק שהתכנת מעקב נותנת לך. בתכנת מעקב אתה מזין את הכתובת של העמוד נחיתה. לאחר שהמשתמש נלקח לעמוד של התכנת מעקב, זה שומר מידע אודות הקליק, ומעביר אותו אוטומטית ובלי השהייה לעמוד הנחיתה שלך.
לאחר מכן, כשיש לך כבר סטטיסטיקות של מכירות, אתה מוריד קובץ CSV, ומעלה אותו לתכנת מעקב, התכנת מעקב יודעת לתרגם את זה לסטטיסטיקות.
כך בגדול זה עובד,
שיהיה בהצלחה.
אהלן מיליונר
חייב להגיד תודה (שוב..) על העצות הנהדרות שאתה מפבלש כאן.
התקנתי את פרוספר – לא מבין למה אנשים קונים מוצרים מתחרים בכסף…
שאלה אחת התעוררה לי בעקבות ההתקנה – כשאני שם בכל ה-destination urls את הלינק שפרוספר נותנת לי, ופרוספר עושה redirect לעמוד הנחיתה – כל מה שיש על ה-URL הסופי זה הTID הייחודי. איך אפשר במצב כזה להכניס dynamic keywords בתוך העמוד?
הממממ…. אין לי מושג, אני לא משתמש בפרוספר.
אבל, אתה יכול לנסות ולהוציא את הקיוורד מה
$_SERVER['HTTP_REFERER']
בהצלחה.
היי פיג'מיסט,
הבנתי כבר מזמן את חשיבות ה- Split Testing ואני מיישם את זה כל הזמן במודעות של הקמפיינים שלי.
שאלתי היא איך עושים את זה עם דפי נחיתה? לכל מילה אצלי יש כתובת יחודית משלה על מנת לבצע מעקבים. ניסיתי להעלות קמפיין זהה עם דף נחיתה אחר אבל גוגל לא מאשרים שני קמפיינים זהים עם אותן מילים (קמפיינים מתחרים). אז איך אני יכול לעשות Split testing לדפי נחיתה ולבדוק איזה ממיר טוב יותר?
תודה רבה
וד"ש מדרדסית
השיטה שלי היא על ידי כוד פשוט:
< ?php
$n = rand(0, 1);
$lps = array('lp1.php', 'lp2.php');
include([$lps[$n]]);
?>
בתוך כל לנדינג פייג' אני שם פרפיקס אחר ל-TID… כך אני עושה את זה, וזו לא השיטה הכי טובה. אבל זה נוח לי כך…
בכל מקרה, בפרוספר אתה יכול לעשות את זה בלי בעיה ובלי קוד בכלל.
בהצלחה.
אהלן פיג'מה מן
שאלה קטנה: האם הפרוספר דורש שיהיה לי שרת משלי או שהוא עובד גם על סתם מחשב עם XP? היה קצת קשה להבין את הנקודה הזאת כיוון שלך יש שרת בבית.
רוב תודות
שלום לך,
אין לי שרת בבית. פרוספר דורש אחסון רגיל אשר תומך ב-PHP ו-MYSQL. אתה יכול למצוא אחסון כזה ב-$5 לחודש, אבל אני מניח שכבר יש לך, אחרת איפה אתה מאחסן את עמודי הנחיתה?
בהצלחה.
האם יש כלים שאתה ממליץ למי שעובד עם ASP?
אהלן,
לצערי הרב אני לא מכיר, מה שכן, אם אתה עובד עם ASP, אתה בטח יודע לתכנת. אז אני ממליץ לך לתכנת אחד, זה לא אמור להיות קשה במיוחד, עבודה של 3-8 שעות.
בהצלחה.
ליגה