איך להשיג לוגו "מקצועי" בחינם או ב-$1?

נייקי ואפל

לעיתים, כשאנחנו מקימים אתר נחיתה או אתר כלשהו שהוא קצת יותר גדול מאתר נחיתה, יש לנו רצון להפגין "מקצועיות", ולכן משקיעים הרבה אנרגיות בעיצוב שיראה "מקצועי", בלוגו שיראה "מקצועי", ובכללי לנסות לעשות רושם שהאתר "מקצועי". מי שמכיר אותי, יודע שכל מה שהוא "מקצועי" מצחיק אותי מאוד, כי לטעמי זו מילה שהמציאו אותה בשביל למכור.

ובכל זאת, שימוש בלוגו יכול להיות חשוב לעיתים קרובות. המטרה בלוגו היא לא שיהיה בולט ופלצני. בטח ובטח שאני גם לא מדבר על מיתוג, כבר אמרתי את זה… מיתוג זה "מיתוס" ש-"מקצוענים" מוכרים לכם – אם אתם לא קוקה קולה, אין טעם להשקיע במיתוג, גם כך אף אחד לא יכיר אתכם. המטרה בלוגו היא להראות סוג של אמינות (Credibility). זה באמת לא משנה איך הלוגו נראה, העיקר שהוא יהיה פשוט.

איך לוגו צריך להראות ?

גילוי נאות: לפני שאני ממשיך לרדת קצת יותר לעומקו של עניין, אני חושב שחשוב לציין שהלוגו של הבלוג הוא גרוע מאוד… בתקופה בה יצרתי אותו, לא הבנתי כלום. רק חשבתי שאני "מקצוען" ומבין משהו, ולכן יצרתי אותו כמו שחשבתי לנכון בתקופה ההיא לפני שנתיים וחצי…

וחזרה לענייננו… בגדול, תחשבו על הלוגוים המוצלחים שאתם מכירים… תחשבו על נייקי, תחשבו על אדידס, תחשבו על אפל, תחשבו על מרצדס, תחשבו על פלייבוי… או על כל לוגו מפורסם אחר שעולה לכם לראש…

המחנה המשותף של כל אלה, הוא שהלוגו נורא פשוט. שימו לב שאם נצייר את הלוגו בשחור לבן, הוא עדיין יראה אסתטי כאילו הוא צבעוני. וזה אחד מהסודות בבחירת לוגוים. אם נסתכל על חברות כמו קוקה-קולה, מיקרוסופט או גוגל, אז החברות הללו החליטו לייצר לעצמם לוגו שהוא סה"כ פונט מיוחד. לא צריך לנסות להתפלצן כמו שאני ניסיתי לעשות עם הלוגו של הבלוג.

אם נתמקד בלוגו האהוב עליי, הלוגו של נייקי (למרות שאני בכלל בנאדם של אדידס), תנסו לחשוב, איך הלוגו שלהם בכלל קשור למוצר אותו הם מספקים?!?! אין שום קשר! כל מה שתגידו יהיה רק בגדר דיסוננס קוגנטיבי.

הלוגו של נייקי, מפורסם רק בזכות המוצר והשיווק שלו! נייקי לימדו אותנו לקשר בין הלוגו למוצרים שלהם, אם הם היו מציגים את הלוגו בפני מישהו שאין לו מושג לגבי החברה, הוא בחיים לא היה מנחש מה החברה מוכרת.

ולכן… כל מה שאנחנו צריכים לעשות על מנת לבחור לוגו, זה לבחור צורה מוזרה כזו וייחודית. לצבוע אותה בצבע או שניים, וזהו… לא צריך להשקיע בזה יותר מידי זמן. כשתהיו אדידס, תשקיעו כמה שאתם רוצים בלוגו שתוכלו "למתג", כמו שאדידס עשו עם הלוגו שלהם לפני עשור.

טיפ נוסף שאני יכול לתרום לכם הוא לצבוע את הלוגו בצבעים אסוסיאטיביים. נניח ואתם מוכרים משהו שקשור בקידום אתרים בגוגל, למה שלא תצבעו את הטקסט שלכם והלוגו בצבעים של גוגל. גם אם המודע של הגולשים שלכם לא יעלה על זה, התת-מודע שלהם יעלה על זה מיד.

ואם כבר התחלנו לדבר על המודע והתת-מודע, הנה עוד טיפ שיכול לעזור לכם.  יש לנו במוח מנגנון שנקרא גשטלט. אחד הדברים שהגשטלט עושה, זה להשלים דברים לא שלמים. לדוגמא אם יש לנו 4 נקודות, אשר מהוות קודקודי ריבוע, אך אין קווים ביניהם. הגשטלט ידאג למתוח את הקווים בעצמו למרות שהם לא אמיתיים. בודאי נתקלתם כבר בהרבה תעתועים ויזואליים באינטרנט, הם מתבססים על הגשטלט.

ואיך זה קשור ללוגואים? שימו לב שהתפוח של חברת אפל הוא נגוס ולא שלם… ברגע שהלוגו לא בדיוק שלם, המוח שלנו מתעסק בו יותר וכך נוצר דיסוננס על מהות סיבת ההתעסקות. בכל מקרה, אין לי כח להכנס פה לדיונים על תפקוד המח. אם תשתמשו בלוגוים אשר כוללים צורות שכביכול אמורות שלמות אך הן לא, זה יעזור :)

אחרי כל החפירה… איך מוצאים לוגו כזה?

אני בטוח שיש עוד דרכים לעשות את זה, אך הנה הדרך שלי. ישנם גלריות של תמונות גנריות (Stock Photos), בתוך הז'אנר של התמונות יש ז'אנר שנקרא Vectors, שאלה בעיקר (לא רק) צורות שישמרו על האיכות שלהן גם אם יגדילו אותן. יש שם גם הרבה צורות מוזרות אך פשוטות שיכולות להתאים ללוגואים. בקיצור, יש ז'אנר שלם שנרקא Stock Vector Photos…

הנה 2 אתרים שמתעסקים ב-Stock Vector Photos:

  1. http://www.vectorportal.com
  2. http://www.vectorstock.com (עולה בערך $1 ללוגו, אך הלוגוים יפים יותר)

כל מה שצריך לעשות באתרים הללו זה לחפש בחיפוש "logo" או סתם לנווט בקטגוריות למקום המתאים.

כך תקבלו לוגו שהוא יפה לעין, לא בולט מידי, ונותן אמינות לאתר.

איך אפשר לקבל השראה?

תנסו לחשוב על כל הלוגוים שאתם אוהבים ומכירים, פשוט תראו כמה הם פשוטים… גם אם הושקעה בלוגוים מחשבה רבה, זה לא אומר שאי אפשר לתקן… בעת התחלת פרוייקט אין צורך לשבור את הראש על פלצנות, פשוט תמצאו לוגו על מנת שיהיה לכם…

ולקראת סיום, יש לי שאלה אליכם… מי לדעתך צריך להחליט על העיצוב של האתר: 1. חברת בניית האתרים, 2. המעצב הגראפי 3. חברת קידום האתרים 4. בעל האתר ?

56 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אורי מנור   29 במאי 2010 בשעה 17:31
    (#)

    אחלה פוסט! ולבסוף – שאלה טובה: אם בכלל, ההתלבטות תהיה בין חברת קידום האתרים (טאצ' שיווקי)
    לבין בעל האתר (טאצ' ייחודי, אישי, שגם עשוי לעבוד בזכות האותנטיות שבו).

    בטח שלא המעצב הגראפי – עדיף שהוא רק יבצע לאור הבינוניות וחוסר המעוף של מרבית המעצבים שנחשפתי אליהם. (מעצב=מבצע, אפילו אותן האותיות).

    שעבס שלום

  2. אסף הנעמן-הלל   29 במאי 2010 בשעה 18:24
    (#)

    היי יגאל

    תודה על הטיפים הנפלאים לגבי עיצוב הלוגו והאתרים.
    לגבי עיצוב האתר – חשוב להבין קודם כל מהי מטרת האתר, תדמיתי, מכירתי ? ומפה לצאת ולתת לאנשי המקצוע לעשות סיעור מוחות …

    שיהיה שבוע טוב …

  3. עידו   29 במאי 2010 בשעה 19:57
    (#)

    יגאל הלוגו שלך הוא אחלה לוגו

    לגבי השאר בהחלט טיפ נפלא

    שמסתכלים על כל הלוגויים בכפתורי השיתוף רואים ןמבינים שכל הגדולים אכן הולכים על הקו הזה

    תודה על הלינק

    שבוע נפלא

    עידו

    • המיליונר בפיג'מה   30 במאי 2010 בשעה 12:22
      (#)

      תודה, אבל הלוגו שלי הוא לא אחלה.

      אי אפשר להדפיס אותו על חולצה… ניסיתי, לא הולך… לפחות לא הולך טוב….

      • י' קורן   2 ביוני 2010 בשעה 1:55
        (#)

        להדפיס לוגו על חולצה???
        בסוף עוד תהיה מותג…
        (-;

      • טל   30 ביוני 2010 בשעה 14:27
        (#)

        יגאל הי
        נהניתי לקרוא את הפוסט !

        מה שניסית לעשות עם הלוגו שלך הוא לשלב בין שתי מילים: מיליון ופיג'מה. ולכן חיברת בין שתי האסוציאציות שהיו לך לכל אחת מהמילים. זהו בדרך כלל הצעד הראשון שמבצע מעצב כאשר הוא מתכנן לוגו חדש.

        הבעיה היא שמכאן הפיתוי הוא גדול להגיע לשלב הביצוע ומנסים למצוא פתרון בעזרת תוכנה לעיבוד תמונה, כאשר מה שיש לעשות הוא לעבור לשלב הבא ולמצוא את השילוב הטוב יותר בין שני המילים.

        כוונתי היא שברגע שבוחרים בשטר+זברה, אפשר לנסות מספר אפשרויות לחבר אותן: אולי לא צריך את כל השטר כדי להבין שמדור בכסף, אולי מספיק שהשטרות יבצבצו מתוך כיס הפיג'מה של הזברה? או שהזברה תדליק סיגר עם שטר בוער? או אולי מספיק לתת לזברה מין לוק של סלב או גוד לייף?

        עכשיו לאחר שיש כיוון מדויק יותר ללוגו, אפשר לבנות את הדמות. ואולי אפילו אין צורך בצבעוניות רבה ופשוט להשתמש בצבע הירוק שיכול לשדר "ירוקים" במובן דולרים…

        אם בשלב זה לא יתווספו ללוגו דברים נוספים שלא נחוצים ישאר לך לוגו "נקי", פשוט וייחודי שניתן גם להדפיס אותו על חולצה.

        כמובן שזהו "מיני מדריך" (אם לא מיקרו מדריך) ויש אפשרויות ושיקולים נוספים, אבל אני מקווה שזה יתן לך כיוון חשיבה נוסף…

        טל

  4. איתי   29 במאי 2010 בשעה 21:04
    (#)

    נקודה למחשבה: אולי רק הגדולים יכולים להרשות לעצמם לוגו פשוט כי הם יכולים להשקיע במיתוג וכולי וכולי שיוביל לקישור בין הלוגו לחברה ולאומת זאת הקטנים כדי שיזכרו אותם דווקא צריכים לוגו מיוחד ולא יכולים ללכת בכיוון הפשוט…
    השאלה גם היא מה המטרה של הלוגו…

    • דגנית השחר   29 במאי 2010 בשעה 22:29
      (#)

      הלא מודע מבין רק סמלים ומתייג אותם לפי נושאים לכן רצוי שהלוגו יהיה פשוט ויחבר לנושא לגבי אפל ונייק כמו שאני מבינה את הלוגו מסגרו אותו בשלמות התפוח מזכיר תשוקה ולכן תפוח נגוס הנגיסה מחברת את האדם לחט הקדמון (אדם וחווה ) משהו שהוא מושרש בכל אדם כיצד חווה פיתתה את האדם ולכן תפוח נגוס יחבר את הלא מודע לפיתוי זאת הוראה ללא מודע "התפתא" לגבי הצורה של נייקי – נייקי היא חברה שמחוברת לכדורסל ול-MBA שימו לב שהסמל הוא כמו התנועה של קפיצת הרגליים כאשר השחק קולע לסל הלא מודע מחבר סמל זה דילוג דילוג נותן את בהקונוטציה של קלילות וקפיצה לגובה – ולכן סמל זה נותן הוראה ללא מודע "קפוץ בקלילות" או לגובה בקלילות
      מסקנה – 1. רצוי סמל פשוט כדי שהלא מודע יקרא אותו
      2. לוגו נותן הוראה ללא מודע – מהו המסר שאתה רוצה להעביר

      • א.מ   29 במאי 2010 בשעה 23:18
        (#)

        ההסבר לקוח מפרשת "כי חפרת״ . שם תוכלו למצוא פרקים נוספים
        בסדרת ״התת מודע ועוד פסוודו מדע״. סליחה על הבוטות, אבל הפסקנות שלך רק משדרת היעדר אינטליגנציה..
        א׳

        • איתי   30 במאי 2010 בשעה 1:53
          (#)

          היי דגנית
          מה שהתכוונתי זה שחברות גדולות שאתה תראה את הלוגו שלהם הרבה פעמים צריכות לוגו פשוט כדי שבאמת הלא מודע יקשר בין החברה ללוגו ויהיה לו יותר פשוט לבצע את זה במידה והלוגו יהיה פשוט
          אני ממש לא מומחה לשיווק או למדעי המוח אבל אני חושב שאולי חברות קטנות שאין להם את הפריבילגיה לחשוף את הלוגו מספר רב של פעמים יעדיפו לוגו בולט מושקע ומיוחד כדי שהוא יזכר במודע ולא בתת מודע

          • דגנית השחר   30 במאי 2010 בשעה 12:13
            (#)

            הי איתי
            אנשים פועלים מהלא מודע הרבה יותר מהמודע . המודע קולט בערך 7 פריטים ברגע כזמן שהלא מודע קולט 2000000 פריטים הלא מודע יוצר תמונות נוספות דרך הסמל ונותן להם פרשנות לכן חשוב לקחת את זה בחשבון , דבר נוסף לחברות גדולות יש תקציב לבדיקה של הלוגו. ישנו מכשיר שבודק תדרים מוחיים לא מודעים וחברות גדולות כאשר הם מוציאים חומר פרסומי הם בודקים מה ההשפעה שלו וכך הם מחליטים .

            • המיליונר בפיג'מה   30 במאי 2010 בשעה 12:26
              (#)

              אהלן דגנית,

              תודה רבה על התשובה ועל הערך מוסף…. אני רוצה לחזק את דברייך… במיוחד לגבי אופן הפעולה של התת מודע.

              איתי, לטעמי, לעסקים בינוניים וקטנים, אין צורך בלוגו בולט שכן הוא מוציא את הפוקוס מהערך המוסף שיש לעסק להציע.

              אצל עסקים גדולים כמו נייקי הלוגו הוא הערך המוסף, בעסקים בינוניים המוצר עצמו הוא הערך המוסף.

            • י' קורן   2 ביוני 2010 בשעה 2:00
              (#)

              דגנית,
              עיצבתי לוגויים רבים לחברות גדולות, והאמיני לי – הם לא בודקים שום גלי מוח ותדרים.
              בישיבה של כל מיני מנהלי שיווק מחליטים איזה לוגו "הכי יפה" ובוחרים אותו.
              אם המעצב הוא מקצועי – אז הם בוחרים מתוך אופציות טובות. ואם לא – אז הם בוחרים ממה שיש…

        • דגנית השחר   30 במאי 2010 בשעה 12:05
          (#)

          או ש-לא או ש-כן . . תודה שקראת את מה שכתבתי ואפילו הגבת

    • המיליונר בפיג'מה   10 ביוני 2010 בשעה 9:25
      (#)

      אהלן י',

      אני בטוח שעשית עבודה מצויינת בבחירת הלוגוים, ועם זאת ככל שעובר הזמן מתגלים לנו עוד ועוד פרטים על האופן בו המוח שלנו פועל, ונוצרים לנו כלים חדשים לעשות דברים מדהימים. לטעמי אם משלבים את השיטה הישנה של בחירת הלוגוים, ואת הידע החדש הקיים לנו על התת מודע והמח, ניתן להגיע לתוצאות מדהימות. בכל מקרה, אני בטוח שאתה תמיד נמצא על הדרך הנכונה, ותמיד מתקדם. כך שאני לא דואג.

      שיהיה סופ"ש נעים.

  5. אדי זבלונוב   29 במאי 2010 בשעה 21:21
    (#)

    יגאל מעולה.
    פוסט נהדר.
    כל הכבוד יגאל

    שאלה קטנה איך אני מוסיף את התמונה שלי לכאן כמו אסף ועידו

    תודה רבה

    • אלכס   30 במאי 2010 בשעה 23:40
      (#)

      הי אדי,

      צריך להרשם ולהעלות תמונה לשירות שנקרא gravatar דוט קום.
      התמונה שלך תופיע בכל בלוג וורדפרס (או אתרים אחרים) ששימוש בגראווטר מופעל בו.

      בהצלחה,
      אלכס

  6. דגנית השחר   29 במאי 2010 בשעה 22:15
    (#)

    פוסט מעולה – מסכימה איתך לגבי הלוגו . ואתה צודק תמיד צריך לתת ללא מודע להשלים זאת דרך נהדרת לתת ללא מודע להתחבר .
    לדעתי את האתר צריך לעצב בעל האתר

  7. בלוגמי   29 במאי 2010 בשעה 23:42
    (#)

    פוסט ענק~!
    אני בימים אלו בדיוק יושב על העיצוב של האתר שלי ואני מאוד החבטתי מנוגע ללוגו…

    תודה שהבאת לי קווי מתאר…

    ובכן המעצבים בישראל לצערי לא יודעים לעשות תעבודה שלהם…
    ובכלל לא יודעים לשווק
    אם כן צריך לדעת לכוון אותם בדיוק לכיוון הנכון… בעל האתר צריך להגיד מה התוכן והאספקט של האתר שלו, המשווקים צריכים להגיד מה מוכר, מה אמור ליהיות למעלה ומה פחות חשוב
    בכל מקרה חברת בניית האתרים לא תחליט לעולם איך האתר יראה כי נקודת ההסתכלות שלהם זה לא שהאתר יהיה רווחי אלה שהאתר יהיה רווחי להם, משמע הן ינסו לעבוד יותר ולעשות עבודה "מקצועית".

    • המיליונר בפיג'מה   10 ביוני 2010 בשעה 9:31
      (#)

      אהלן,

      תודה על התגובה.

      יש לי משהו שלא ברור לי, אם אני שמוליק הרואה חשבון, אני צריך לבחור איך האתר יראה?

      • בלוגמי   10 ביוני 2010 בשעה 12:48
        (#)

        אכן זאת בעיה כשאתה מנסה לבנות בניין ואין לך מושג קלוש איך בניין אמור להראות…

        בכל מקרה אתר ייצוגי ככרטיס ביקור אינו חייב ליהיות מעוצב באופן ווב 2.0 או משהו…
        בעל האתר אכן יודע מה הוא רוצה לראות באתר הייצוגי שלו.

        כאשר האתר הוא למטרת רווח בעל האתר חייב לדעת על איך האתר שלו אמור להראות, אך חייב להתייעץ עם מומחה או מנהל השיווק שלו ועם המעצב.
        אם מי שבונה את האתר הינה חברה בפני עצמה, אז הסיכויים שהיא תעשה עבודה יעילה מאוד פחותים, אם זה עובדים שקשורים לחברה עצמה ובונים בשבילה אתר, הסיכויים שהאתר יהיה יעיל ורווחי יעלו פלאים…

        • בלוגמי   10 ביוני 2010 בשעה 12:58
          (#)

          *אם העובדים הינם שכירים תחת הרואה חשבון הזה שמוליק לדוגמא, ובונים בשבילו אתר, אכן העבודה שלהם תיהיה יעילה הרבה יותר, והאתר יעבור ייעול קבוע
          אמנם לאחר שהאתר נבנה אין צורך לבנות בו שום דבר מעבר, אך ייעול אתר אם יש בו תוכן אכן יש לבצע.

          אם זה אתר ייצוגי אין צורך להעסיק עובדים ואין צורך לדעת יותר מידי בניית אתרים, כרטיס ביקור פשוט עם תוכן מענה על שאלות גלריה אולי וכו,
          מומחה השיווק והפרסום האינטרנטי כבר יכוון את המעצב מה אמור ליהיות למעלה ומה אמור ליהיות למעלה, מה מודגש יותר ומה פחות לפי החשיבות הפרסומית והמכירתית של התוכן.
          אם מדובר כמות נרשמית לאתר, כפתור ההרשמה צריך ליהיות בולט גדול ומובן, כמובן במיקום גבוהה כדי שהמשתמש לא יצתרך לגלול כדי לגלות אותו.
          המעצב כבר יעצב את האתר לפי הצבעים והטעם של בעל האתר, לרוב בוחרים מעצב לפי עבודות קודמות שהוא עשה.

  8. ניקו בלאק   30 במאי 2010 בשעה 4:53
    (#)

    מגניב! יש שם כמה וכמה לוגואים שימושיים – תודה! ובעניין השאלה המסכמת – ישנו הבדל מהותי בין בבחירה של העיצוב אם מדובר במוצר או אתר. בהקשר של אתר, הכל תלוי בקהל היעד:

    1. אם אתה מושך משקיעים / עיתונאים לאתר שלך – תן למעצב הגראפי להוביל
    2. עמוד מכירה לצרכנים – חברת קידום אתרים
    3. הצגת החזון וסיפור מסע אישי (כלומר קשר אישי לגולש) – בעל האתר

    בנוגע לעיצוב מוצר – אם יש לך ערוצי הפצה קיימים וחזקים תעצב אותו באופן מבודל לחלוטין (ע"ע פרה סגולה – או Squidoo). אם אין לך ערוצי הפצה, תעתיק מוצר קיים ותתחרה על מרכיבים אחרים – כמו מחיר, שרות לקוחות, וכו' (ע"ע אסטרטגיית אוקיינוס כחול).

    ולא משנה מה העיצוב, תמיד תשאל – איפה היו נייק / קוקה קולה וכו' בלי ערוצי ההפצה שלהם.

  9. ענת   30 במאי 2010 בשעה 12:32
    (#)

    אחלה פוסט. מדהים איך המח שלנו עובד.

    בנוגע לשאלתך – לדעתי, אם כבר בונים אתר, צריך לקחת מעצב גראפי שיודע את העבודה ואם לבעל העסק יש גם מקדם אתרים, אזי, ישבו שלושתם לסיעור מוחות – הלקוח יגדיר מי קהל היעד, מה המסר שהוא רוצה להעביר וכו', מקדם האתרים "יתרגם" זאת לשפה השיווקית ואז, יחד עם הגרפיקאי, יעוצבו מס' סקיצות ללוגו וכו'…

    • צבי   30 במאי 2010 בשעה 17:47
      (#)

      @ ענת ,
      אני חושב שסיעור מוחות כזה מעמיד את הלקוח בבעיה – הוא הרי הכי פחות "מקצועי" מבין כולם וייתכן כי יקבל את דעתם של האחרים רק מהסיבה הזו.

      @יגאל- אכן שאלה מכשילה …אני מציע רעיון קצת שונה:
      ישבו כולם, הלקוח יגדיר דרישות, הלקוח יצייר מספר סקיצות שנראות לו ( דורש מעט עבודת הכנה) – הרי סה"כ הלקוח צריך להרגיש טוב עם הלוגו.
      המעצב וכל השאר יפרשו להם למספר שעות / ימים ויחזרו עם סקיצות
      מבוססות על העיצוב הבסיסי של הלקוח.

      • המיליונר בפיג'מה   10 ביוני 2010 בשעה 9:35
        (#)

        שלום לשניכם,

        ותודה על התגובות.

        זאת המטרה של השאלה :) להכשיל…. היא אפילו הרבה יותר מכשילה ממה שאתם חושבים. בואו נניח שהלקוח הוא שמוליק הרואה חשבון, על פי מה הוא אמור לבחור את הסקיצה של האתר?

        • צבי   10 ביוני 2010 בשעה 12:05
          (#)

          לדעתי, הוא יבחר את העיצוב לפי מה שקיים היום ברשת
          בד"כ מה שקורה הוא שכשלקוח מחליט "להיות שם" ( באינטרנט) הוא עושה סקר של אתרי מתחרים בתחום שלו , או תחום דומה ובד"כ יהיה משהו שידליק אותו והוא "ירצה כזה"

  10. נחום   30 במאי 2010 בשעה 23:43
    (#)

    פוסט מצוין, כמו כל הפוסטים שלך… (אני חדש כאן, ואולי כאן המקום להודות על הבלוג המצוין הזה!)

    רציתי רק לחזק את מה שאמרת לגבי הצבעים והצורה של הלוגו. מניסיוני כגרפיקאי, חשוב מאוד לבחור (גם כשבוחרים צורה וקטורית) לוגו עם צורה ברורה וצבעים חזקים -בלי גווני אמצע- שייראו כמו שצריך גם אם נהפוך אותם לשחור לבן, ולא סתם איזה קשקוש גם אם הוא נראה מדהים.
    בהצלחה לכולם!

  11. World Cup Free   1 ביוני 2010 בשעה 18:55
    (#)

    אחלה פוסט! אני משתמש בphotoxpress שאפילו מדי פעם אני מוצא שם לוגו יפה

  12. I Support israel   2 ביוני 2010 בשעה 16:55
    (#)

    וואו הרבה מידע חדש, תגיד בכל האתרים האלה איך אתה משנה את הכיתוב של הyour comany ל שם של החברה שלך? בעזרת פוטושופ?

    נ.ב. משהו שלא קשור, אני חושב שכולם צריכים להיכנס לאתר הזה (פשוט תחלצו על השם שלי).
    באתר יש 3 וידיואים שמראים מה באמת היה על ספינת המרמרה.
    ובנוסף יש שם מצגת שמוצפת בימים אלו על החיים בעזה, חיים טובים, חיים רגילים ולא חיים כמו שהם משדרים לעולם כולו!

    • המיליונר בפיג'מה   10 ביוני 2010 בשעה 9:38
      (#)

      אהלן,

      תודה על התגובה. כן, אני משנה את הכתוב בפוטושופ.

      לגבי האתר שלך… תשמע… כולם תומכים בישראל לכן אני לא חושב שיש צורך להסביר לישראלים את מה שהם כבר יודעים.

      בהצלחה.

  13. אמיר   3 ביוני 2010 בשעה 12:59
    (#)

    אני מצטער לחלוק על דעתך ועל קודמיי, אבל לוגו מורכב מכ"כ הרבה יותר דברים מאשר מה שרשמת כאן…
    מעצב טוב יידע לקחת את הדברים שחשובים ללקוח להעביר ולתמצת אותם בצורה גרפית כדי שעדיין יבינו על מה מדובר, וכמובן להוסיף נופח אסתטי.

    נייקי – לוגו מעולה, אם היית אבל מבין על מה אתה מדבר היית מבין שהשם לקוח מהאלה ניקה – אלת הניצחון, והלוגו הוא צורה של V – וי שזה קיצור של ויקטורי – ניצחון. כשנייקי עיצבו את הלוגו שלהם המסר שלהם היה להראות כמה שהם יותר טובים מהמתחרים, והלוגו שלהם בשילוב המילה nike – נייקי נותן תחושה של עליונות על מתחרים.

    כאשר קונים לוגו מוכן מאתרים וקטורים, הרמה שלכם תשאר שם. צורה אמורפית בלי מסר ומשמעות… נשארת צורה אמורפית בלי מסר ומשמעות… גם אם היא נורא אסתטית…

    • שיקו   3 ביוני 2010 בשעה 15:48
      (#)

      אני עם אמיר
      בתור אחד שמגיע מתחום של מיתוגים עיצובים ופיתוח זה קצת מרעים לקרוא דברים מזלזלים לכאורה.

      יש השקעה כמעט אינסופית בחשיבה ליצירת לוגו והתחשבות בהמון גורמים שונים, מפונט, צבע, תדמית וכדו'.

      זה נכון שלוגו צריך להיות קליט פשוט (יחסית) ושיהיה ניתן להדפיס אותו בכל פורמט (דיגיטלי או בדפוס).
      זה גם נכון שעבור רוב האפיליאייטס שמייצרים דף נחיתה בודד אין באמת צורך בהשקעה של לוגו. אך עבור אלו שמקימים אתרי נישה מלאי תוכן ודפים, הלוגו יכול לגרום לשינוי מהותי בתפיסת האתר על ידי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ואולי אף לגרום להם להיות לקוחות חוזרים (הטמעת הלוגו – אימג' \ סלוגן בראש הלקוח).

      עוד דבר נוסף שאני שם לב אליו כאן ובעוד בלוגים מקצועיים אחרים, זה הזרימה אחרי העדר. אין בדברי שום כוונה לפגוע באף אחד אבל על אף שיגאל כאן עושה עבודת קודש בשיתוף מידע, זה לא אומר שכל מה שהוא אומר זה נכון בהכרח.
      אני מאוד מעריך את יגאל וקראתי המון מהפוסטים שלו, אפשר אף לקרוא לי גולש מתמיד באתר הזה (אחרת לא הייתי טורח לכתוב תגובה). בהרבה מהפוסטים אני מסכים איתו אבל חייבים לקחת הכל בפרופורציה, הרי לא כל מה שקראתם באינטרנט הוא נכון.

      זו דעתי בכל אופן.

      • המיליונר בפיג'מה   3 ביוני 2010 בשעה 16:51
        (#)

        תודה על התגובה.

        יש לך הוכחות למה שאתה אומר? בדקת את זה? איך בדקת את זה? אני מאוד סקרן לדעת, כי יכול להיות שיצאתי סתם טמבל, וכל הבדיקות שביצעתי יצאו בכלל לא נכונות.

        תודה מראש,
        -יגאל.

        • שיקו   3 ביוני 2010 בשעה 17:08
          (#)

          בתור התחלה אני נמצא גם בתעשייה הזו ועובד מול חברות גדולות שדורשות מראה תדמיתי שמתחיל מהלוגו. הם בדכ עובדים גם עם אנשי שיווק מקצועיים לתחומם (או עם אנשי השיווק שלי שלדעתי הם פשוט תותחי על).

          לא יצאת טמבל חס וחלילה, זו הייתה דעתך שהייתה לטענתי נכונה חלקית.
          עבור אתרים מסויימים הלוגו לא משנה כלום עבור אתרים אחרים הלוגו הוא הכל ויש את אלו שבאמצע.

          אמרתי גם שרוב האפיליאייטס יסתפקו בלוגו שעולה דולר וזה באמת יעבוד בשבילם.

          זה כמו שתגיד שעיצוב אתר לא חשוב בכלל. למה אתה חושב שמעצבים לומדים כל כך הרבה זמן ? (אני מדבר על תואר ולא הקטנטנים שרוצים להיות מעצבים).
          יש להם השקפה שונה לגמרי ממה שאני ואתה רואים, וחשיבה הרבה יותר עמוקה. לוגואים וסמלים בכלל יכולים לחדור לתודעה ולגרום לך להגיב בצורה זו או אחרת בהתאם למשמעות שאתה מפרש אותם.

          בוא נלך רחוק וניקח למשל את צלב הקרס שבמקור הוא בכלל סמל בודהיסטי והינדוניסטי, הוא קיבל משמעות אחרת בתקופת הרייך השני ונחרט לכולנו בראש כסמל שלילי כשלמעשה הוא סמל "טוב" (תעשו חיפוש בויקי).

          מי כמוך ואנשי מכירות רבים וטובים יודע שאימג' טוב נחרט בקלות בתת מודע, תקשר אותו למשמעות טובה שמשרתת את מטרותייך וקיבלת מיתוג בסיסי (מאוד) לשירותייך.

          אני חוזר ואומר, זה לא נכון לכל עמוד נחיתה קטן שאתם עושים, אבל משפר תדמית פלאים לאתרי נישה רציניים יותר.

          וכן בדקתי על אתר כזה אצלי, המכירות קפצו כשהלוגו השתפר ולאחריו עיצוב האתר שגרם לעוד עלייה במכירות.

          ובנימה קצת יותר קלילה "יש ציבור שלם של משלבי צבעים ומרקמים שנעלב עכשיו"

          :)

          • המיליונר בפיג'מה   10 ביוני 2010 בשעה 9:48
            (#)

            סבבה אחי,

            שנינו משדרים על אותו הגל.

            שנינו אמרנו שחברות גדולות כן צריכות להשקיע בלוגו, ולעומת זאת לעסקים קטנים/בינוניים זה פחות חשוב.

            חברה קטנה לא יכולה להרשות לעצמה להתנהג כמו חברה גדולה…

            שיהיה סופ"ש נעים.

            • שיקו   10 ביוני 2010 בשעה 12:56
              (#)

              אני מאמין שזה דיון ללא תחתית.

              חברות בינוניות וקטנות צריכות להתחיל לחשוב כמו חברה גדולה על מנת להגיע לשלב הזה (כמובן אם הן רוצות בכלל להתקדם).

              יצא לי לעבוד עם חברה קטנה שביקשו לוגו בזמנו. יום אחד פתחתי YNET ראיתי שהם קיבלו השקעה של מיליון דולר – קפיצת מדרגה. ולמזלם הם היו מוכנים מראש עם תדמית מקצועית (גם לוגו וגם אתר).

              אני תמיד משתדל לחשוב על מה שלא ניתן לצפות לו (שזה פרדוקס בפני עצמו)

              סופ"ש של אושר!

        • שיקו   3 ביוני 2010 בשעה 17:14
          (#)

          אגב אני ממליץ לכם מאוד לקרוא קצת באתר הזה:
          http://www.davidairey.com

          הבחור מעצב מעולה ומתעסק בהרבה טיפוגרפיה לוגואים מיתוג וכו'.

          ובאופן כללי יש לו הרבה פוסטים נותני השראה, קצת כמו סמאשינג מאגאזין.

    • המיליונר בפיג'מה   10 ביוני 2010 בשעה 9:46
      (#)

      אמיר,

      תודה על התגובה. אני מסכים איתך שצריך להשקיע מחשבה בלוגו, ועם זאת אני חושב שאתה סותר את עצמך קצת… אמרת שהמעצב יידע לשלב בלוגו של נייקי, את מה שנייקי רוצים לשדר, ואם כך העניין, למה לדעתך היית צריך להסביר לי על מה מבוסס הלוגו של נייקי? לא הייתי אמור להבין את זה לבד?

      בכל מקרה, הנה פוסט שכתבתי על נייקי לפני שנתיים:
      http://bit.ly/9TEa5L

      מסתבר שאני כן יודע על מה אני מדבר…

  14. לירן לביא   3 ביוני 2010 בשעה 16:53
    (#)

    אחלה פוסט יגאל, גם מהבדיקות שלי והסטטיסטיקות שביצעתי על עמודי נחיתה, לא הבחנתי שום שינוי בין לוגו של 1$ ללוגו של 300$.

    נ.ב. גם $1 זה הרבה מדי ללוגו :)

  15. ניר צוברי   4 ביוני 2010 בשעה 15:20
    (#)

    אחלה פוסט באמת תודה על האתרים.
    רק שאלה אני מבין שבאתרים האלה יש רק לוגואים גנרים, אם מישהו לוקח את אחד מהלוגואים ורושם אותו כחלק מהסימן המסחרי האם זה לא מקור לצרות?

    נ.ב : מישהו ממכם מתכוון לרשום את הלוגו שלו כסימן מסחרי?

  16. גדי   6 ביוני 2010 בשעה 6:52
    (#)

    אנשים זה דחוף – שאני מחפש במנוע חיפוש של מיקרוסופט כלומר בwww.microsoft.com שקוראים לו גם AD CENTER אני לא מוצא אף מוצר שאנשים מפרסמים בPPC אבל שאני מחפש במנוע חיפוש אחר אני ישר מוצא! אז אני לא מבין למה יגאל ועוד אנשים ממליצים על פרסום במנוע חיפוש של מיקרוסופט?

    • בן   8 ביוני 2010 בשעה 22:41
      (#)

      אתה לא רואה מודעות כי אתה גולש מישראל. אם תגלוש מארה"ב תראה המון מודעות. לחילופין אתה יכול להיכנס להגדרות של מנוע החיפוש ולשנות את המדינה לארה"ב

  17. יוש   7 ביוני 2010 בשעה 1:02
    (#)

    מערכת הפרסום של מייקרוסופט נקראת AdCenter
    קישור : https://adcenter.microsoft.com
    מנוע החיפוש עצמו הוא http://www.bing.com (ושם מופיעים פרסומות)

    אני מפרסם שם, ואין שום בעיה.

    יכול להיות שלא תראה פרסומות בנישה מסויימת כי אף מפרסם לא יציג מודעות בישראל
    כדי להתגבר על זה, אתה יכול להכנס לאתר כמו http://www.hidemyass.com ומשם למנוע החיפוש http://www.bing.com
    ככה תוכל לראות פרסומות של אחרים

    בהצלחה

  18. אריאל   17 ביוני 2010 בשעה 21:27
    (#)

    תודה על המאמר, אבל יש לי שאלה:
    אתה יכול אולי לקנות לי לוגו אחד שאני צריך ואני אחזיר לך דולר בפייפאל?
    פשוט צריך לטעון את החשבון ב-10$ מינימום ואני צריך רק לוגו אחד ספציפי..
    אשמח אם תחזור אליי במייל

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!