10 המכות של עולם השיווק באינטרנט (לאו דווקא בסדר הנכון)

10 המכותמי שקורא את השורות האלה, לא טועה. הפיג'מיסט החליט לרדת לזנות ולהצטרף לכל הסיכמוים סטייל פסח. כמו שאתם יודעים בכל חג יהודי טוב וכשר, מחליטים מיטבי עיתונאינו לקחת את כל מה שידוע על החג ולהשליך אותו על תקופתינו ועל נישה מסויימת.

בעיקרון, החלק השלישי בטרילוגיית הפוסטים על "עסק טוב" כבר כמעט מוכן. כתבתי כבר משהו כמו 2,000 מילים. וכן, חשפתי מה הולך להיות העסק השקוף.

אבל אז הגיעו כל מיני פוסטים סטייל 10 המכות. חלק היו מצויינים. חלק היו מאולצים (למרות שבד"כ אני מת על ניוזגיק). מה שלא יהיה, זה נתן לי מוטיבציה לעשות סיכום שנה אלטרנטיבי משלי.

בכל מקרה, מי שלא מבין את חוש ההומור שלי, שלא יקח ללב. זה חומר סאטירי בלבד. בזאת אני מוריד כל אחריות משפטית, הרי ציינתי שזה סאטירה :) הנה 10 המכות שלי, לאו דווקא לפי סדר כרונולוגי:

המכה הראשונה: פוסטים מאולצים לחגים זה לא משהו (אה וקוקו זה מכוער)

הכל התחיל בפסח הקודם. זה היה הפסח השלישי שלי בתור בלוגר. היום זה הפסח הרביעי. עשיתי עוד פוסט מאולץ לחג. זה מה שוקרה כשעושים פוסט מאולץ לחג.

אה, ואני נראה שם כמו איזה היפי שמת לחבק איזה עץ. מזל שאני כבר לא עושה קוקו. ומזל עוד יותר גדול שזה סאטירה, אחרת הייתי תובע את עצמי.

המכה השניה: מכת חלב, כל האינטרנט הפך לעמודי חליבה

עמודי חליבה

שייך לפרה מאחורה

מי שלא יודע, עמוד חליבה או באנגלית Squeeze Page זה עמוד אשר נוצר על מנת לחלוב את האימייל. כן, כן, זה אותו העמוד אשר מבטיחים לך שברגע שתזינו את השם והאימייל שלך, תקבלו ניסים ונפלאות.

תיבת הקסם תיפתח, מתוכה תצא אריאל בת הים הקטנה, הזנב יהפוך לרגליים והרגליים… לא משנה…

רק תזינו את האימייל!

פשוט שיטת שיווק גאונית. רק חבל שרוב האנשים שמשתמשים בשיטה הזו, לא מבינים למה ומתי צריך להשתמש בה. חבל שמי שמשתמש בה לא מבין שככל שהאינטרנט מוצף ביותר ויותר כאלה, כך ה-Opt In Rate הקולקטיבי הולך ויורד… זה לא שאנחנו חיים בארה"ב ויש לנו אינסוף קהל יעד.

המכה השלישית: מכת אינסטאנט

לא, אני לא מדבר על Instant Gratification, או "סיפוק מיידי" בעברית. זו בעייה אבל לא שלי ולא של האינטרנט הישראלי, אז לא איכפת לי.

אני מתכוון יותר לכך שגוגל חתכו לי את הזנב הארוך. טוב נו… לא בטוח שזו מכה כזו נוראה. בכל זאת אני חייב להתוודות. אני מת על השינוי הזה. לא בתור משווק, אלא בתור משתמש. העיקר שהמשתמשים מרוצים.

המכה הרביעית: מכת צפרדע… אהמ… גורו

מכת צפרגורו

הצפרגורו. המציג אינו גורו

אז מכת גורו מאופיינת בעיקר בהרבה צפרדעים שלמדו לדבר. זו מין מכה משולבת כזו של גורוים וצפרדעים גם יחד. מן פוקימונים כאלה שגדלו פיקצ'ו לרייצ'ו (נדמה לי שזה הפוקימון).

בכל מקרה, מכת הצפרגורו מתאפיינת באנשים שלא מפסיקים לזיין את המוח. על מה הם מזיינים את המוח? על מה לא? אבל קודם כל הם מזיינים את המוח על עצמם:

  1. אני יפה
  2. אני תותח
  3. אני עושה מיליון שקל בזמן שאני מועך נמלה ברגל אחת וקורץ לבלונדינית ממול עם עין שמאל

וכו וכו וכו…

הם כנראה עוד לא למדו, שבשיווק מה שעובד זה דווקא לפאר ולפרגן לאנשים אחרים ולא את עצמך.

אבל פסדר, העיקר שהם מציגים הצלחות שמבוססות על עובדות. ורק אל תזכירו להם את המילה מודל עסקי.

המכה החמישית: מכת פנדה

מכת פנדה

פנדי, הפנדה החקלאי הראשון, מחסל את כל הגזר בחווה

כמה היסטריה, כמה רעש?!?! אף פעם לא הייתם בגן חיות? זה רק הוכיח שאם נבהלתם מהפנדה, אתם לא באמת בעסקי הקידום אתרים. אלא בעסקי הריצוי של גוגל. כי אם אתם בעסקי הקידום אתרים, זה לא היה אמור להבהיל אתכם.

בכל מקרה, יש המון מקדמי אתרים שמתכחשים לעניין של בניית לינקים. אולי פנדי החקלאי שלנו יתן להם מוטיבציה ללמוד קצת איך בונים קישורים נכון.

אז מה עושים עכשיו? לומדים את הריקוד של פיטר פנדה. והכי חשוב, רואים מה לפנדה בכבודה ובעצמה יש להגיד.

המכה השישית: מכת השיווק הרשתי

דני, המשווק הרשתי רוצה להציע לך הצעה עסקית שלא תוכל לסרב לה

דני, המשווק הרשתי רוצה להציע לך הצעה עסקית שלא תוכל לסרב לסטירה

האווירה מתחילה להתחמם וכך גם העונש שאנו, העם היושב בציון מקבל. הדור הראשון של המכה הזו היה דווקא נסבל. פעם באיזה חודש, איזה חבר שהיינו מעשנים איתו במחששה בתיכון היה מתקשר ומספר על ההזדמנות העסקית החדשה.

פסדר, יש אנשים עם אוטיזם חברתי. יש אנשים שלא מבינים שאם לא דיברתי איתם 5 שנים מאז תום התיכון, כנראה יש סיבה לכך.

אבל הנקמה של האנשים הללו הגיעה… הם גילו את האינטרנט! מבחינתם זה כמו לגלות את האש…

זה לא רק שהם לא נעלמו, הם מצאו דרך לשבט את עצמם.

כן, כן חברים (ציטוט מפורסם שלהם). אני לא מדבר על מלחמת המשובטים. אני מדבר על המשובטים שמייצרים כל הזמן שיבוטים של עצמם.

ה-YouTube חולה על האנשים האלה. על הסיסמאות שלהם. המשפטים הבומבסטיים. ועל הפאתטיות שלהם. לסיכום, אומר שאני ממליץ לכם לצפות קצת בטעי סטאנדאפ… אהמ… קטעי מכירה של שיווק רשתי. זה הרבה יותר מצחיק מאורי חזקיה כשהוא מדבר על כסף.

המכה השביעית: התרסקות תעשיית האפיליאייט מרקטינג

זה מצחיק, בכל פעם כשאני חוזר מהאפיליאייט סאמיט (פעם בניו יורק ופעם בלאס וגאס) אני מספר איך האפיליאייט מרקטינג נופל. ואז הרבה אנשים מגיבים: כן אתה צודק, הוא נופל. גוגל האלה… בלה, בלה, בלה…

אבל בתחלס. הוא לא נופל. כולם מכירים את מה שצ'ארלס דאווין אמר במוצא הגזעים – "החזק שורד". אבל בתחלס, בינינו, זה לא מה שהוא אמר. הוא אמר שמי ששורד זה מי שמסתגל הכי הרבה לשינויים. לכן חשוב להיות מסוגלים לשנות דברים באופן דינאמי.

המכה השמינית: מכת הדולר

אין יותר מידי מה לפרט. מי שמתפרנס בכבוד ואפילו מגדיל ראש ומכניס למדינת ישראל הרבה כסף מחול, די נדפק. הדולר יורד!!!

המכה התשיעית: מכת זומבילנד (או סושיאלנד)

דנית, המשווקת החברתית החברותית: "חברים, השמיים ורודים ומי שרוצה להפתיע את אהוב ליבו, אין כמו לשים את ההפתעה בקופסא הכחול מבית Box"

דנית, המשווקת החברתית החברותית: "חברים, השמים ורודים ומי שרוצה להפתיע את אהוב ליבו, אין כמו לשים את ההפתעה בקופסא הכחולה מבית Box"

חברים. זו מכה קשה מאוד. זו אבולוצייה של מכת הצפרגורו ומכת השיווק הרשתי. כשהמשווק הרשתי גילה את האינטרנט הוא התפצל ל-2. בחצי הראשון המשווק הרשתי מנסה למכור הזדמנות עסקית. בחצי השני המשווק הרשתי מנסה למכור את ידיעותיו על המדיה החברתית.

במחלה הזו, הדביק המשווק הרשתי המון אנשים תמימים וחפים מפשע שהפכו לזומבים.

הפייסבוק הזה הפך אותי לזונה של ממש. הפייסבוק הוריד את חסם הכניסה לעולם השיווק ל-0. והיום כל אחד הוא איש שיווק. ממש כל אחד…

היום פרסום סטטוס, הצגת מחשוף והמילה לייק הפכו לשמות נרדפים לאסטרטגיה, השפעה והרבה כסף (בהתאמה כמובן).

היום חברות כמו בנק הפועלים או בנק ביברקונט (כי 40,000 חצ'קונים לא טועים) מתהדרים בעמודי פייסבוק גראנדיוזיים עם טונה של לייקים. הרי ברור שאם עשיתי לייק לעמוד בפייסבוק, הדבר הבא שאני הולך לעשות זה לפתוח חשבון בנק.

וכשאני שואל את האנשים הללו איך מגיעים בעזרת מדיה חברתית ל-Early Adopters ול-Early Majority (שיט, עכשיו נתתי לזומבילנד עוד כלים)? הם אומרים לי "סליחה, אני לא מדבר רוסית. אבל בוא אני ארים לך אחלה עמוד בפייסבוק ותקבל אחלה חשיפה. זה יהפוך אותך למותג".

ברוכים הבאים למכת Dot Com Bubble מודל 2011. משקיעים הרבה כסף בסוישאלנד ומקבלים חשיפה (מלשון מחשוף). העיקר שיש המון קורסים לשיווק במדיה חברתית. אולי תשקיעו זמן בללמוד שיווק בלי המדיה החברתית?

אני מבטיח, אחרי זה לא תצטרכו שילמדו אתכם איך לשלוח סטטוס.

המכה העשירית: מכת בכורות

הגענו לרגע העצוב. זה עוד לא קרה, אבל זו המכה הגדולה הבאה. בסוף השנה, הפיג\'מיסט פורש וסוגר את הבאסטה. True Story!

נ.ב. חזרתי לחג לבית הוריי בחדרה. אחרי שלושה שבועות של עבודה בעמידה, נאלצתי לכתוב את הפוסט בישיבה. זה פשוט זוועה! רק עכשיו אני יודע להאריך כמה לעבוד בעמידה זה שווה…

נ.ב.2. בפוסט הבא אני חושף את העסק השקוף. הפוסט כבר נכתב ברובו, כך שסביר להניח שזה יהיה עוד משהו כמו שלושה-ארבע ימים.

נ.ב.3. חג שמח לכל בית ישראל. תזכרו, שעבדים היינו והרבה לא השתנה… תחשבו איך לצאת ממצרים.

65 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אופיר   19 באפריל 2011 בשעה 17:31
    (#)

    רוצים פוסט על העבודה בעמידה!

  2. אדי זבלונוב   19 באפריל 2011 בשעה 17:42
    (#)

    ענק!
    אחלה פוסט יגאל :)

  3. אסף   19 באפריל 2011 בשעה 18:21
    (#)

    איזה מלך !!! :) פוסט גדול … אני עוד רודף בפוסט הזה אחרי כל האפיקומנים הקישוריים הקטנים השזורים בו …

    עולם הבלוגיג יאבד אבידה קשה אחרי שתלך :)

  4. קרנף   19 באפריל 2011 בשעה 19:13
    (#)

    פוסט פשוט מטורף!!!
    חג שמח

  5. אריק   19 באפריל 2011 בשעה 19:19
    (#)

    פוסט אדיר כתיבה גאונית ומהנה מאד .

    רשמת פעם שאתה עושה אטוטסרוסינג 1 + 1 דיסלקציה שלא נמצאת כאן…. אתה בטח לא רע .

    זה נכון מאד מה שרשמת לגבי הבנקים … אני מניח שהם פשוט קפצו לבריכה יחד עם כולם – זה מסביר את הכתמים הצהובים ( חה חה ) .

    חג שמיייח

  6. רציתי להגיד תודה   19 באפריל 2011 בשעה 22:45
    (#)

    פוסט נחמד בהחלט :-)
    אהבתי את הקישור לעמוד היוטיוב לכל אותם המשווקים הרשתיים, כשמסתכלים עליהם אחד אחרי השני .. הם ניראם מה זה מגוחכים :-) ))))

    שיהיה חג שמח לכולם :) ))

  7. אורן   19 באפריל 2011 בשעה 23:02
    (#)

    אחלה פוסט, למרות שאני די בטוח שלא הצלחתי לרדת
    לסוף דעתך בנוגע לכל המסר שניסית להעביר כאן, וזאת מכיוון
    שני עדין טרי בתחום וחסר לי המון ידע בשביל באמת להבין.
    אבל לא נורא, בעתיד אני עוד אבין! :)

    ועכשיו לשאלה חשובה ביותר,
    כשאתה אומר "פורש", אתה מתכוון שאתה מוחק את הבלוג
    שלך? אתה פשוט מוריד אותו מהרשת? או שאתה מתכוון
    שאתה פשוט לא מתכוון לעדכן אותו עוד?

    שיהיה שבוע מעולה וחג שמח!

  8. ענבל   20 באפריל 2011 בשעה 0:34
    (#)

    הי יגאל,
    הפוסט הזה מצחיק ומקסים ונכון כל כך, בעיקר עניין הצפרגורואים ועמודי החליבה :-)
    יש גם את המכה 11 שהיא הדיכאון שחוטפים אחרי שקוראים את הפוסט הזה,
    ועל זה שאני סוף סוף מבינה כמה אני לא מבינה.
    והמכה העשירית היא בכלל בלתי נסבלת ורציתי לבקש שתשקול שוב את העניין,
    שתגלה רחמנות ולא תשאיר אותנו לבד בג'ונגל.
    אני אוהבת מאוד את הכתיבה שלך ואת האישיות שלך שמשתקפת ממנה.
    מרגישים שהלב והראש נמצאים אצלך במקום הנכון.
    תודה על החיוך איש יקר,
    חג שמח,
    ענבל.

  9. דייב   20 באפריל 2011 בשעה 2:24
    (#)

    אהבתי.
    חג שמח : )

    • Dishwasher   20 באפריל 2011 בשעה 9:15
      (#)

      אמנם קצת אוף טופיק, אבל דייב, תקן את שגיאות הכתיב באתר שלך כי הן מפריעות קצת לקרוא את המידע החשוב שכתוב שם ומאוד קשור לצפרגורו מאוד מסוים שאוטוטו הולך לחלוב את השוק שוב.

  10. ליאור ברקן   20 באפריל 2011 בשעה 9:13
    (#)

    יגאל,

    הפוסט פשוט מעולה, קרעת אותי מצחוק עם הצפרגורואים והמשווקים הרשתיים.

    חג שמח
    ליאור

    • אורן   20 באפריל 2011 בשעה 9:41
      (#)

      האמת ליאור! אתה צודק, שכחתי לציין את זה, גם אני צחקתי ממש
      מהצפרגורואים, במיוחד מדני המשווק הרשתי! הוא בכלל הרג אותי מצחוק.

  11. יואף   20 באפריל 2011 בשעה 22:30
    (#)

    הסטטיסטיקה של הצלחה בשיווק רשתי ובאפיליאייט מרקטינג די דומה:
    90% נכשלים במידה זו או אחרת, אני גם לא אוהב את השיטה ששיווק רשתי נעשית בארץ, ואני לא מתעסק בזה, כי כאן זה הכל קודם כל סביב: בא תרוויח הכנסה פסיבית!
    ולא מוצר או שירות שאנשים צריכים, ואח"כ אם הם משתמשים ונהנים ממנו אז גם משווקים לאחרים.

  12. אייל ליבנה   21 באפריל 2011 בשעה 1:32
    (#)

    חח גדול !! הרגת אותי..ללא ספק אחד הפוסטים החזקים :-)

  13. אמן סודי   21 באפריל 2011 בשעה 3:58
    (#)

    כרגיל, אחלה
    היריעה קצת להכיל כמובן את המכות שלא היה להן מקום להכנס לרשימה אבל אציין אחת – איבוקים "מתנה" (או יותר גרוע שמוכרים לך – http://www.doitabroad.co.il/) בשביל ללמד אותך איך למכור/לשווק ובשביל להכניס אותך למשפכי החליבה בתיקווה שבסופו של התהליך יוציאו ממך איזה טיפה או שתיים (או שיחברו אותך למערכת השאיבה).

  14. אפי מינצר   21 באפריל 2011 בשעה 10:44
    (#)

    פשוט עצוב שזה מצחיק, או יותר נכון שיש על מה לצחוק.
    לצפרגורואים אני קורא מומחי ספאם, זה פשוט מחליף את האימיילים שהיו נשלחים לנו עם כותרות של "בתוך פחות מדקה יעמוד לך לנצח!!!", בכותרת "בתוך פחות מדקה תקים אתר ויהיו לך הכנסות לנצח!!!"

    ועל כל סרטון שמועתק מאחד לשני בכותרות זהות אך מתחלפות: "בוא תעשה X כסף בדקה!" או "X כסף ללא מאמץ תוך דקה!"

    והכי אהוב עליי: "סודות השיווק באינטרנט נחשפים, בוא תלמד איך לייצר הכנסה פסיבית לך ולכל דורות המשפחה שלך" :-/

    ואל תיבהל מהדולר, פשוט תחזיק אותו קרוב ללב (או לכיס) וחכה שהוא יעלה. הוא לא יהיה 5 ש"ח שוב, אבל להגיע ל4 הוא אמור ללא בעיה ברגע שארה"ב תתאושש קצת (היא עדיין לא שם).

  15. ירושלמי   21 באפריל 2011 בשעה 13:10
    (#)

    חחח חפשי כל הנוכלים של השיווק הרשתי זה סטאנדאפ בהתגלמותו.. אני מריץ איזה סרטון אחד לשבוע

  16. אמן סודי   21 באפריל 2011 בשעה 15:05
    (#)

    מי רוצה לקנות שיווק שמוכר שיווק בשקל ?

  17. ליאור   21 באפריל 2011 בשעה 20:16
    (#)

    לדעתי יש משהו מעניין במה שאמרת לגבי כך שכל אדם ברשת חברתית נהפך למשווק בצורה כלשהי – כמובן בצורה מאוד בסיסית אבל עדיין.

    להשיג לייקים בסטטוס או לדעת כיצד לשווק תתמונות שלך בפרופיל ואיך להשיג עוד 'חברים' יש פה צורך כלשהו ביכולת שיווק

  18. רוני   22 באפריל 2011 בשעה 3:12
    (#)

    עובדים ב 1.5 $ לשעה

    היי יגאל
    חג שמח,

    כתבת באחד הפוסטים הקודמים שלך , שאפשר להשיג עובדים כיום בדולר וחצי לשעה
    האם תוכל לתת לנו הפניה ספציפית?

    תודה.

    מעריץ.
    (נ.ב. אני מתחום שונה לחלוטין, אבל נעזר הרבה בהשראה שלך ובכיווני החשיבה)

    • שניר   22 באפריל 2011 בשעה 11:31
      (#)

      הוא יפרסם מתישהו בקרוב ספר שלם שהוא כתב על זה, ואנחנו נוכל להוריד את זה חופשי.

      • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 13:52
        (#)

        תודה חברים,

        אני בהחלט כותב ספר בנושא.

        כתבתי כבר רבע. מקווה שייצא בקרוב.

        • רוני   29 באפריל 2011 בשעה 2:54
          (#)

          לא ענית ספיציפית על השאלה,
          איפה אני שוכר עובד בדולר וחצי???

          • רוני   10 במאי 2011 בשעה 13:03
            (#)

            שואל שוב….

            איפה אני יכול לשכור עובד בדולר וחצי לשעה????

            מישהו יכול להפנות אותי לזה???

            • מיכל   12 במאי 2011 בשעה 8:23
              (#)

              היי רוני,

              אני לא יודעת לגבי הדולר וחצי לשעה, אבל אני מציעה לך לנסות ב – freelancer.com. זוהי פלטפורמה שבה ניתן לשכור עובדים על בסיס פרילנסר וגם אם אני לא טועה על בסיס משכורת לשעה.

              בדרך כלל יש שם עובדים שהם תושבי הודו ופקיסטן, שהם לוקחים מחירים נמוכים יותר תמורת העבודה שלהם.

            • אפי   12 במאי 2011 בשעה 10:33
              (#)

              היי רוני,

              אני לא יודע איזה עובדים אתה מחפש אבל אם אתה מחפש מתכנתים, אני בעבר קיבלתי המלצות על חברה הודית ויש לה חבילות של שעות רכישה. אתה מוזמן לפנות אליהם – http://www.GeeksPerHr.com
              (זה לא קישור אפילייאט!)
              ואם אתה מחפש בניית אתר אתה מוזמן לפנות אליי, אני לא בונה אתרים אבל ידידה שלי כן, והיא טובה.

              בהצלחה.

      • אמן סודי   12 במאי 2011 בשעה 12:39
        (#)

        יש אצל טים פאריס בספר שלו "שבוע עבודה בן 4 שעות" איזה פרק נחמד בנושא ואתה יכול גם לחפור בבלוג שלו ולחפש דברים בנושא http://www.fourhourworkweek.com/

  19. מיכל   22 באפריל 2011 בשעה 18:19
    (#)

    שלום!
    פוסט מצויין.
    חיפשתי בכל מקום דרך פרטית יותר ליצור אתך קשר אך לא מצאתי.
    שאלה – היכן כדאי להתחיל ללמוד קופי? התחום מעניין אבל אני לא רוצה ליפול שבי בידי קופירייטרים טובים ולשלם על קורס לא שווה:-)
    אשמח לתגובה.

    • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 13:53
      (#)

      ממליץ לקרוא את
      All marketers are liers
      כהתחלה.

      בהצלחה.

      • מיכל   29 באפריל 2011 בשעה 0:41
        (#)

        will do, תודה רבה.
        אגב, לאחרונה שמתי לב בסטטיסטיקות של האתר שלי שהיו לי כמה כניסות מהאתר שלך, אבל ממש לא ברור לי איך יש לינק של האתר שלי בבלוג שלך?
        האתר שלי הוא על מתנות לסיום לימודים, graduation-gift-ideas.com

      • מיכל   5 במאי 2011 בשעה 10:31
        (#)

        עוד לא קראתי את הספר אבל מצאתי מקור חינמי שימושי מעולה אחר שאולי יוכל לעזור לכל הקוראים.
        http://www.conversion-rate-experts.com/
        זאת חברה שמתעסקת בהגדלת אחוזי ההמרה של החברות ששוכרות את השירותים שלהם, והם נותנים כמה חומרים מצויינים בחינם, כמו:
        1. דף נחיתה שהם עיצבו שהניב מיליון דולר בשנה ללקוחות שלהם, עם הערות בצדדים שמפרטות בדיוק את שיטות המכירה שהם השתמשו בהם באותו דף.
        2. בלוג עם מחקרים על כל מה שקשור לאורך דף מכירה מועדף.

        ועוד המון מידע שימושי.

        תהנו!

        • אפי   5 במאי 2011 בשעה 10:47
          (#)

          הם במקרה גם לדעתי החברה הכי מוכרת בעולם בconversion rate optimization

          • מיכל   6 במאי 2011 בשעה 13:35
            (#)

            אני רק עכשיו התוודעתי אליהם…אני הולכת לחרוש את הבלוג מההתחלה ועד הסוף, ממש בכל פוסט יש משהו שימושי.

            • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 17:16
              (#)

              הם מס' 1 בעולם, אני מכיר אותם אישית :) + יש שם המון מידע איכותי….

  20. מוטי   23 באפריל 2011 בשעה 14:32
    (#)

    שלום יגאל
    חדש בתחום ותלטתי לנסות ולהיכנס לתחום דרך שיווק בפורמים (לפי המלצה שלך) אבל כדרכם של התחלות ההתחלה קשה או שזה רק אני שלא מבין אשמח אם תענה על מיספר שאלות

    בהרשמה כמעט לכל רשת שותפים דרושים הפרטים הבאים :
    1. Tax ID/VAT or SSN:
    מה זה?
    2.רוב הפורמים לא נותנים לשים לינק בחתימה אבל אני מיתכוון לעבוד קשה ולמצוא כמה שכן נותנים
    השאלה היא למה לא לשים ישר את הלינק שותפים במקום להיסתבך עם הקמת בלוג בוורדפרס וכו?

    • אמן סודי   23 באפריל 2011 בשעה 14:41
      (#)

      1. – זהו המספר של ביטוח לאומי בארה"ב (SSN – social security number) או מספר התיק שלך במע"מ (VTA – value added tax)
      2. תראה, תשמע – הם לא רוצים שיתחילו להספים להם את כל הפורומים (מה שכבר ככה קורה) לכן הם עושים חיים קשים, חוץ מזה שאנשים לא ממש אוהבים שעובדים עליהם אז לכן לעיתים צריך להביא אותם לבלוג ולא ישר לשלוח אותם ללינק השותפים.
      מקווה שעזרתי

      • מוטי   23 באפריל 2011 בשעה 18:30
        (#)

        זאת אומרת שאני צריך ליפתוח חברה? אמרקיאת או ישראלית? תיק במע"מ?
        או השד יודע מה ?

        בבקשה תהיה יותר ספצפי בקשר לאיך עוברים את המשוכה הזו
        תודה…….

        • אמן סודי   23 באפריל 2011 בשעה 18:50
          (#)

          ספציפית אני עדיין לא נתקלתי בממשוכה הזאת אז אני לא יודע איך אני יכול לעזור לך – אולי יהיה פה מישהו אחר בבלוג שיוכל לסייע או לתרום מהידע שלו

          • מוטי   23 באפריל 2011 בשעה 21:16
            (#)

            אנשים עזרה בבקשה?

            • אפי מינצר   24 באפריל 2011 בשעה 10:17
              (#)

              מוטי, לפני שעונים לך על השאלה הזו, אתה צריך לשאול את עצמך למה "אמן סודי" התכוון ב"להספים פורום". הכוונה היא שמה שאתה רוצה לעשות לא עושים, וזה הורס את השם של משווקי השותפים. תמצא דרך אחרת לשווק לינקים (בלוג, PPC לא משנה מה).

              ולשאלה שלך, לדעתי, אין לך מה לפתוח חברה לפני שאתה מייצר הכנסות. חברה פותחים אחרי שיודעים שיש על מה.

            • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 18:13
              (#)

              אהלן,

              זה לגיטימי לשווק בפורום, כל עוד זה נעשה בטוב טעם ולא על ידי ספאם. צריך להוסיף ערך למשתמש…

              לגבי VAT ו-SSN, זה לא נוגע אליך. תשאיר את זה ריק או תמלא קישקוש. זה מה שאני עושה.

              בהצלחה.

  21. מוטי   24 באפריל 2011 בשעה 18:44
    (#)

    או קיי הבנתי בקשר לספאם ואני באמת יקח לצומת ליבי

    אבל לא הבנתי בקשר ללפתוח חברה איך בדיוק אני מספק להם את הנתון הזה?
    תראה זה בסך הכל רשת שותפים ומאלה הבנתי שלא חסר ….אני תמיד יכול למצוא רשת שותפים אחרת ….
    אולי מישהו מכיר רשת שותפים טובה שמקבלת מתחילים ?

  22. משווק עתיק   26 באפריל 2011 בשעה 16:32
    (#)

    לכל החברים המשווקים.
    הנה העצה הכי טובה שתקבלו לפסח 2011.
    DONT GIVE UP YOUR DAYJOB
    הכנסה מהאינטרנט יכולה להניב רווחים יפים בטווח הקצר אך לעולם אבל לעולם לא תהיה יציבה!
    אני עוסק בתחום כבר שנים רבות ועשיתי חסכונות יפים ברווחים אבל הטעות הגדולה שלי היא שויתרתי על המקצוע שלי שהיה יציב תמורת הכנסה גדולה יותר לטווח הקצר ללא אופק לטווח ארוך.
    היום אני מתחיל לשלם את המחיר על כך כשאני מגיע לפרשת דרכים לגבי העתיד….
    יש דבר אחד שלא משתנה לעולם בתחום הזה , כל דבר אחר משתנה . תזכרו טוב טוב את המשפט הבא:

    הדבר היחיד שלא משתנה בשיווק באינטרנט הוא שתמיד הכל משתנה!

    בהינתן המשפט הקודם, אלו שחושבים לבסס מקצוע יציב, רווחי וארוך שנים בעבודה מהבית הזהרו לכם!

    חג פסח שמח

    משווק עתיק

    • המיליונר בפיג'מה   27 באפריל 2011 בשעה 18:55
      (#)

      אהלן,

      אני מסכים איתך ולא מסכים איתך.

      הבעיה כאן שאתה מסתכל על זה כעל מקצוע. כמקצוע הוא לא הכי טוב, לעומת זאת אם אתה חברה עם עובדים, אסטרטגיה וחזון. הכל נראה אחרת.

      שיהיה המון בהצלחה.

  23. סטטוסים לפייסבוק   25 באוקטובר 2012 בשעה 18:59
    (#)

    חח תודה רבה על הפוסט, אהבתי תחלק עם החשיפה מלשון מחשוף :P

  24. סטטוסים לפייסבוק   25 באוקטובר 2012 בשעה 18:59
    (#)

    חח תודה רבה על הפוסט, אהבתי תחלק עם החשיפה מלשון מחשוף XD

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!