3 החוקים שיהפכו כל עסק באינטרנט להרבה יותר מעסק טוב – חלק ב'

עסק באינטרנט? נכס באינטרנט!אנחנו ממשיכים במסע שלנו בעסק השקוף ובפוסט הזה נמשיך לנסות ולהבין מה הופך עסק בינוני באינטרנט לעסק טוב. בפוסט הקודם בסדרה, כתבתי שלושה קוים מנחים אשר נותנים לי כיוון אם העסק שלי טוב. היום, אני רוצה לדבר על הקו המנחה הראשון. היום, אני רוצה לדבר על עסק שהוא גם נכס.

לפני שנמשיך, בואו נחזור על שלושת הקוים המנחים שלנו:

  1. עסק שהוא גם נכס
  2. עסק אשר מאפשר לעבוד על העסק לא בעסק
  3. עסק שמוכן לשיווק מפה לאוזן

כאמור, הפוסט של היום יתחפר בקו המנחה הכי חשוב לטעמי. את הקו המנחה הזה, הוצאתי כסוג של הנחייה מהספר "אבא עשיר, אבא עני". בספר, מציג רוברט קיוסאקי את טיעוניו באמצעות דוגמאות של נכסי נדל"ן.

האם אתר אינטרנט יכול להיות נדל"ן?

זה לא קונספט חדש. ישנם כבר הרבה אנשים שמתעסקים עם אתרי אינטרנט כנדל"ן. החלטתי לרכוש את החברה ביוון לא בגלל מה שיש לה כיום, אלא בעיקר בגלל מה שאני רואה שיכול להיות לה מחר. האם לא זו ההסתכלות כל נדל"ן?

אני מאמין שאתרי אינטרנט הם באמת הנדל"ן של העתיד. במיוחד לאור העובדה שניתן להחזיר השקעה מהר מאוד. החלטתי לנסות וללמוד את הדברים הבסיסיים במסחר בנדל"ן ולנסות לראות איך אני משליך אותם על אתרי אינטרנט.

לשם משימה זו, פניתי לקרוב משפה בניו יורק אשר עוסק קצת בנדל"ן. ביקשתי ממנו שיסביר לי את ה-80/20 של איך נותנים שווי שוק לבית בניו יורק. אני בטוח שאתם מבינים, אנחנו לא נהיה סוכני נדל"ן אחרי הידע הבסיסי. עם זאת יהיה לנו לפחות מושג כללי, על מה עושה נדל"ן לנדל"ן טוב.

הנה הקריטריונים הראשיים:

  • שכונה/מיקום – את זה הוא לא היה צריך לספר לי. אחד האמרות הכי נדושות בעולם הנדל"ן זה Location, Location, Location. המיקום הוא הפרמטר הכי חשוב והוא קובע את מרבית המחיר.
  • גודל הנכס – זהו הפרמטר השני הכי חשוב. מסתבר שהגודל כן קובע :)
  • פריטים ומצבם – הפרמטר השלישי זה כמות הפריטים המיוחדים בתוך הבית. בעצם לא כל כך מיוחדים. החלק הזה כולל שירותים, גינה, מנגל, אמבטיה, ארונות וכו…

בגדול, נאמר לי שהנוסחא פשוטה. במידה ורוצים לרכוש/למכור בית. הולכים לסיבוב בשכונה ועושים סקר שוק. רואים את ממוצע המחירים ומחלקים בגודל. לוקחים את ממוצע המחירים ומחלקים במספר הפריטים בכל בית. את כל המספרים הללו מציבים בנוסחא ומקבלים את המחיר הבסיסי של כל בית.

עכשיו, נשאלת השאלה, אם זה כזה מכני, אז איך עושים כסף על נדל"ן? הרי הכל זה נוסחא? בגדול, יש כאן שני אלמנטים שמשתנים. השכונה וגודל הנכס נשארים קבועים (תיכף נראה אם זה גם נכון לעולם האינטרנט).

המשתנים הפתוחים הם הפריטים ומצבם ואיש המכירות שמוכר את הבית. מה שעושים זה משנים את כמות/מצב הפריטים בבית. שזה אומר גם לצבוע קירות, לשים פרקט/שטיח, להתקין מטבח חדש וכו…

בשלב הזה, מגיע הפרמטר הכי חשוב – איש המכירות. לפחות לדעתי זה הפרמטר הכי חשוב. אנשי מכירות טובים הם נכס, בשביל כל חברה. ההורים שלי תמיד רצו שאני אהיה מתכנת בחברת היי-טק, אבל מי שעושה את ההכי הרבה כסף בחברות היי-טק זה אנשי המכירות. מפתיע, לא? במיוחד לאור העובדה שלפחות בחינוך שאני קיבלתי, אנשי מכירות זה הרוע בהתגלמותו.

איך לחשב את הנכס שלנו?

אוקיי, אז עכשיו המטרה שלנו היא לא בדיוק למכור את האתר שעוד לא בנינו. המטרה שלנו בשלב הזה היא לראות איך אנחנו יכולים לראות איך לחשב את הערך של האתר. אמנם יש הרבה נוסחאות שונות, אשר נוצרו בשביל לדעת מה הערך של האתר, עם זאת נמציא אחת משלנו… יש סיבה טובה לכך :)

אז בואו נראה, איך אפשר לקחת את הפרמטרים הנ"ל ולהעזר בהם:

  • מיקום – במידה וזה נדל"ן עסקי. המיקום מעיד על תעבורה גדולה של אנשים. לא סתם אנשים, אלא אנשים שעונים לקהל יעד. בואו נניח אנשים עם כסף. במקרה הזה, הרצליה פיתוח זה מיקום מעולה – מסתובבים שם הרבה הייטקיסטים.בעולם אידיאלי, בו ניתן היה באמת לקחת את גוגל ברצינות, הייתי אומר שבעולם הוירטואלי המיקום זה המילות מפתח החשובות בהם אנחנו ממוקמים בגוגל. אבל אי אפשר להסתמך על גוגל. למרות שאם אני קונה אתר אני כן מתחשב בזה מאוד.

    כמות הלייקים של הפייסבוק, זה דווקא מדד יותר טוב מבחינתי. אך עדיין לוקה בחסר. אנשים יעשו לייק על כל מה שתגיד להם לעשות.

    מה שדווקא כן הייתי מסתכל עליו, זה כמות הקישורים האמיתיים שהגיעו לאתר. קישורים כאלה, שמעבירים תנועה. קישורים שממליצים על האתר. זה מבחינתי מדד מעולה למיקום. הסיבה לכך היא פשוטה. קישור אמיתי שכזה, יעביר לי אנשים חדשים באופן קבוע.

    פרמטר נוסף, שהייתי משלב כאן בצוותא עם ההמלצות, זה המבקרים החוזרים. לדוגמא, בבלוג הזה, 67% מהמבקרים זה מבקרים חוזרים. נתון מדהים מבחינתי.

  • גודל הנכס – בעולם הנדל"ן זהו נתון שקצת קשה לשחק איתו. בעולם שלנו, למזלינו, זה לא כזה קשה. מבחינתי, גודל הנכס זה פשוטו כמשמעו – כמות העמודים באתר.אחד מחוקי הלונגטייל הוא, שככל שיהיה לי יותר עמודים באתר, כך יהיה לי יותר מבקרים.
  • פריטים ומצבם – הפריטים מבחינתי, זה השירותים אשר האתר מציע. הסיבות אשר בגללם אנשים מגיעים לאתר. זה יכול להיות רקעים למחשב, זה יכול להיות משחקים וזה יכול להיות מוצרים למכירה. זה יכול להיות בלוג, זה יכול להיות פורום וזה יכול להיות מחשבון קלוריות."מצבם" מבחינתי מעיד על כמה השירות אשר אני מציע עונה על הציפיות של המשתמש.

עכשיו, כל מה שניתן לי לעשות זה להתחיל למצוא אנשים שימליצו עליי, לעניין את הגולשים שיבואו מההמלצות בכדי שיחזרו. לייצר תוכן על בסיס קבוע על מנת שהנכס יגדל ולבסוף להוסיף שירותים על בסיס קבוע.

4 פעולות שעסק אינטרנטי טוב חייב לעשות על בסיס קבוע

נכון, אמרנו שלנדל"ן יש 3 פרמטרים אשר קובעים את טיב הנכס. את 3 הפרמטרים הללו הפכנו ל-4 פעולות שצריך לעשות על מנת שהעסק באינטרנט יהיה מוצלח. הנה הפעולות, והנה איך הן פועלות:

  1. לקבל המלצות – זה דומה קצת לשיווק מפה לאוזן שדיברנו עליו. רק שזה לא. זה משהו אחר. בשיווק מפה לאוזן, בדרך כלל משתמש הקצה ימליץ עלינו. כאן אני מדבר על מוביל דעת קהל שיעביר המלצה.יש כמה דרכים "לגרום" לאנשים להמליץ, עליכם. אחד האנשים שאני הכי מעריץ, סת' גודין, אומר שצריך להיות יוצא מן הכלל. אני חולק עליו קצת בקטע הזה. נכון, אם אתה יוצא מן הכלל יותר קל להמליץ עליך.

    עם זאת, אני חושב שהפרמטר שיותר קובע זה רמת התקשורת בין 2 האנשים. לדוגמא, עוד לא אמרתי אף פעם לא, למישהו שביקש ממני לעשות פוסט אורח בבלוג. טוב, נו… עכשיו שאני חושב על זה, כן התעלמתי מכמה חברות קידום אתרים, אבל זה בגלל שהבקשה שלהם הייתה מנוסחת על הפנים וכל מה שעניין אותם זה מאיפה אני אוציא להם קישור ועם איזה Anchor Text. גישה מפגרת למדי… יש דרכים לתקשר עם בני אדם. אנחנו נתעמק בזה קצת.

  2. לגרום לגולשים לחזור – כן, כן. אני לא מעוניין בסטוצים. אני רוצה שהגולשים שלי יחזרו, וגם אם הם לא יקנו ממני משהו, אני עדיין אשמח אם הם יחזרו לאתר.תחשבו על זה כך. יש משווקים אנשים, שבאים בגישה של "אם הם לא מוכנים" לקנות ממני משהו או לפחות להשאיר לי את האימייל, שילכו להז****.

    תחשבו על חברים שלכם. דמיינו אם חברים שלכם, היו מוכנים להיות חברים שלכם רק בתנאי שאתם מוכנים לשחק איתם פוקר בערב. אני אף פעם לא אהבתי אנשים, שבחרו איך להתנהג לאנשים אחרים רק על סמך איזה אינטרס. למעשה, כך אני שופט אנשים. איך בנאדם מתייחס לבנאדם שאין לו אינטרס כלפיו.

    יתרה מכך, תמיד תזכרו. לקוח שלא קונה, הוא לאו דווקא לקוח שלא ממליץ :) ישנם הרבה שירותים באינטרנט, שהמלצתי לאנשים להשתמש בהם, למרות שאני בעצמי לא רכשתי אותם. ידעתי שהשירותים האלה טובים, רק לי באופן אישי לא היה צורך בהם.

    וקטנה לסיום הסעיף הזה. בפוסט הקודם דיברנו על שיווק מפה לאוזן. אני חושב שאחד הפרמטרים שיכולים להעיד על שיווק מפה לאוזן, זה גולשים חוזרים (גם אם הם לא לקוחות).

  3. לייצר תוכן – כבר לא אחת אמרתי, שלדעתי אתר אינטרנט, צריך להתעדכן כמה שיותר. בתגובות של הפוסט הקודם, נשאלתי האם תוכן אשר מיוצר ב-$1.5 הוא תוכן איכותי.אז כמו שאני תמיד אתחכם, כך אני אתחכם גם הפעם. השאלה מה מוגדר כתוכן איכותי? האם טוויט אשר עושים לא 1000 ריטוויטים נחשב כתוכן איכותי? האם סטטוס בפייסבוק שעושים לו הרבה שיתופים, נחשב כתוכן איכותי? אני מסכים שאם מדובר במאמר של 1000 מילים, אז רוב הסיכויים שאיש מקצוע יידע לכתוב טוב יותר מסתם פרילנסר ב-$1.5.

    מצד שני, לפי דעתי, קופירייטר בינוני+, יוכל לכתוב מאמר יותר טוב מאיש המקצוע מאחר ורוב אנשי המקצוע אולי טובים מקצועית. עם זאת רמת ההתבטאות שלהם שואפת ל-0.

    ומצד שלישי ואחרון, למה לא לתת לאיש המקצוע במה באתר שלך שיכתוב? אתה הרי מביא לו טראפיק, לא?

  4. כמות שירותים – בניגוד לעולם הנדל"ן, ששם זה החלק הקל. אצלינו זה החלק הקשה יחסית כשמסתכלים על השאר. אבל שוב אני אומר, החלק הקשה יחסית. אין יותר מידי מה לפרט כאן, אפשר להוסיף כאן מגוון של שירותים.החלק הזה דורש הרבה יצירתיות. ברוך השם לא חסר :)

עוד קטנה על נכסים לסיום

אני חייב לכם סיפור קטן. את הפוסט הקודם, החלק הראשון – כתבתי פעמיים. לא, לא נמחק לי באמצע. הגעתי ל-1,500 מילים בפוסט ההוא והחלטתי לגנוז אותו למעט 3 הפסקאות הראשונות. הסיבה לכך הייתה, שהתחלתי לכתוב דברים פילוסופיים על כסף. כמו עצם העובדה שכסף לא באמת שווה משהו, גם לא מבחינה פילוסופית. גם מבחינה חומרית, זה בועה. זה מתבסס על משהו שנקרא בפסיכולוגיה אפקט טינקרבל. גנזתי את הפוסט כי אין לי כח לעורר ויכוחים קונספירטיביים. זה לא רלוונטי לעסק השקוף. אולי אני אפרסם אותו מתישהו כמשהו לידע כללי.

הסיבה שכן הזכרתי את זה עכשיו, זה כי אני רוצה שתשימו לב. שהאנשים העשירים, הם רק מוערכים. אין להם באמת את הכסף שאומרים שיש להם בבנק. פשוט מעריכים את שווי הנכסים שלהם ונותנים מספר, שהוא סתם בדייה.

קחו לדוגמא את פייסבוק. היום פייסבוק חברה רווחית עם רווח של בערך 20 מיליון דולר בשנה (יכול להיות שאני טועה). לפני איזה 4 שנים, פייסבוק לא היו רווחיים (בעליל!) ועדיין שווי הנכס שלהם היה גבוהה ממיליארד דולר. איך זה יכול להיות?

הנקודה היא, שנכס יכול להיות מוערך בסכום גבוהה, גם אם הוא לא עושה כסף. נוסף על כך, עם אתר מסוים לא עושה כסף, זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות כסף. זה נשמע אלמנטרי, אבל קחו לדוגמא פורום כלשהו. האם פורומים עושים כסף? רובם לא עושים… האם זה אומר שאי אפשר לעשות כסף? כל אחד והיכולות מוניטיזציה שלו. אני טוען שאם שלי, אני יכול לעשות הרבה כסף.

ועם התובנה הזו אני אסיים להיום.

אני יודע שאמרתי שאני אפרט מהו העסק השקוף, עם זאת זה יקרה בפוסט הבא. כבר השקעתי יותר מידי זמן בפוסט הזה, ואני צריך לחזור לעבודה. הפוסט גם יצא יותר מידי ארוך ויש גבול לכמה מידע בנאדם יוכל לספוג בפעם אחת.

בינתיים, אני מזמין אותך לחשוב עכשיו, על איזה סוג של עסק יש ביכולתך להקים ש:

  1. ימליצו עליו
  2. הגולשים ישמחו לחזור עליו
  3. יופק תוכן חדש על בסיס קבוע
  4. כל תקופה מסויימת יתווסף שירות

על מה חשבת? בתגובות בקשה! :)

עד כאן חברים,
אדיוס.

נ.ב. הצלחתי לעמוד במשימה של 2 פוסטים בשבוע, מקווה שגם שבוע הבא אני אצליח.

נ.ב.2. כבר התחלתי לכתוב את האיבוק על קידום אתרים ואווטסורסינג. מקווה לסיים כמה שיותר מהר. להערכתי האיבוק יהיה באורך 10 פוסטים כמו זה :) אני מזכיר האיבוק ינתן בחינם, אפילו ללא בקשת מייל מהצד שלי.

33 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אילן   14 באפריל 2011 בשעה 10:30
    (#)

    נחמד. בכלל מרתק אותי לאחרונה התפיסה של כסף ככסף… במיוחד אחרי שראתי קצת חומר של דן קנדי והחשביה שלו לגביי כסף…… שזה פשוט מדד לערך ולא יותר מזה

  2. גבריאל   14 באפריל 2011 בשעה 10:59
    (#)

    כל הכבוד
    יכולת לתת לנו דג שנשבע רק היום
    אתה מעדיף ללמד אותנו לדוג ונשבע לתמיד

    תודה רבה על ההשקעה

  3. יוגב ליפכין   14 באפריל 2011 בשעה 11:21
    (#)

    אם כבר דיברת על קיוסאקי יש משהו מאד מעניין שהוא מדבר עליו שנראה לי רלוונטי לפוסט הזה:

    הוא מספר שאפשר להצליח עם רכישה של נדל"ן\עסק, אבל אפשר להצליח הרבה (אולי אפילו הרבה-הרבה) יותר אם מוצאים עסק\נכס שהניהול הנוכחי שלהם גרוע ואתה בא עם ניסיון וידע איך להפוך את הניהול למשהו רווחי ומוצלח.
    הוא טוען שהעשירים לא רק יודעים לבצע, הם גם יודעים לזהות מהניסיון שלהם משהו שלא מתפקד כרגע מבחינה ניהולית, רוכשים אותו בהרבה פחות מתחת למחיר השוק והופכים אותו למשהו שכן מצליח.

    זה עוד זווית על ערך של נכסים למשל

    • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 11:48
      (#)

      וואוו,

      האמת מה שאמרת עכשיו זה משהו גאוני. זה בדיוק מה שעשיתי עם החברה שקניתי. כך בדיוק הסתכלתי.

      נקודת מבט מדהימה!

      • אלון   14 באפריל 2011 בשעה 15:51
        (#)

        נשמח להסבר כללי איך זיהית זאת? (מה הפרמטרים לבדיקה וכו'?)

  4. עידו   14 באפריל 2011 בשעה 11:42
    (#)

    אין כמוך בהסברים פשוטים וברורים

    עשית לי את החג
    ( הבנתי שיש לי כבר שני עסקים כאלה והשלישי יצא לדרך אתמול)

    חג שמח יגאל

    עידו

  5. אורית   14 באפריל 2011 בשעה 12:03
    (#)

    אהלן יגאל, פוסט מעולה כתמיד. אני גם כותבת איבוק חינמי על נושא האווטסורסינג נושא שלדעתי קצת חסר עליו מידעע בארץ. אשמח לשתף איתך פעולה בנושא ולשמוע בכלל מהקוראים שלך – מה היו רוצים לקבל באיבוק כזה.

  6. Affili8ing   14 באפריל 2011 בשעה 14:03
    (#)

    אחלה פוסט,

    אני יודע שאין לך כל כך הרבה זמן, ושזמן זה כסף
    ובאמת כל הכבוד על התרומה הזאת

  7. אבי   14 באפריל 2011 בשעה 17:15
    (#)

    יגאל למה לא הרצאת היום במרתון וויבינר של איתי פז?

    • קישקשתא   14 באפריל 2011 בשעה 19:09
      (#)

      איך אתה לא מתבייש לשים את יגאל על אותה במה עם כל הרמאים האלה?!?!
      עד שיש בנאדם בארץ שבאמת נותן ערך אמיתי, אתה רוצה ללכלך אותו בביצה המגעילה שלנו? לא יפה.

  8. אבי   14 באפריל 2011 בשעה 19:33
    (#)

    ברור שיגאל בליגה אחרת. אבל הייתי עדיין שמח לשמוע חצי שעה את יגאל.

  9. meni   14 באפריל 2011 בשעה 19:36
    (#)

    בשביל מה הוא צריך להרצות שם? הוא משתף אותנו בידע שלו פה בלי לנסות לדחוף לנו סמינרים באלפי שקלים… תמשיך להיות טהור כמו שאתה יגאל!

  10. אסף   15 באפריל 2011 בשעה 15:57
    (#)

    מצטרף לחבריי למעלה בקריאה – תמשיך להיות טהור כמו שאתה – כבר הוכחת מדעית שהיקום מחזיר לך פי 100 :)

    יש לי שאלה לגבי העסק השקוף .. מצאתי לעצמי מספר נושאים שאני מתעניין בהם והם התחביבים שלי שעליהם התכוונתי לבסס את העסק.

    "ועכשיו למשהו אחר לגמרי": במהלך שנת 2008 – 2009 הקמתי הרבה אתרי נישה קטנים על דברים שעיניינו אותי (תעופה לדוגמא) , ועל דברים שלא עיניינו אותי אבל יצאו מנצחים במחקרי המילים שלי (גלולת היום שאחרי לדוגמא) , – לאחר כישלון טוטאלי במוניטיזציה של האתרים נטשתי אותם ושכחתי מהם

    אתמול אחרי קריאת הפוסט חזרתי אליהם סתם בשביל הספורט , וראיתי שהאתרים של התחביבים שלי ממשיכים לנחול כישלון חרוץ (חצי מבקר ביום) , והאתרים שבניתי על נושאים שלא מעניינים אותי בכלל מצליחים לא רע (בסטנדרטים הנמוכים שלי) ומביאים כ 300 – 400 אנשים ביום .

    וזה חבל , כי אני ממש רוצה לחלוק את הידע שלי בטיסנאות עם 300 – 400 איש ביום ,
    ואני באמת לא מבין גדול בגלולת היום שאחרי (למזלי)

    האם כדאי לנסות כחלק מהעסק השקוף להחיות בכוח את אתתרי התחביב שלי , או למקסם את האתר שכבר עובד הכי טוב , או להתחיל הכל מאפס כהתחלה נקייה חדשה זכה וטהורה לכבוד העסק השקוף ???

    (מצטער על הפוסט שדפקתי פה .. קשה לי להתבטא בכתב במשפטים קצרים :) ) בתודה , אסף

    • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 13:14
      (#)

      אני ממליץ מאוד שכן.

      פשוט כשהקמת את האתרים לא התמקדת בשיווק אלא בקידום האתר. ולכן הצליחו לך אתרים שיותר קל לקדם.

      אבל שוב, יש הבדל גדול בין קידום לשיווק.

  11. imguru   18 באפריל 2011 בשעה 1:39
    (#)

    לא יכול להסכים עם שני פרמטרים לחישוב שיווי האתר:

    1. מיקום בתוצאות חיפוש – לאחר עדכון פנדה ראינו שאף אחד לא חסין
    2. מספר קישורים נכנסים – מי מבטיח שמספר הזה הוא אמיתי, הרי ניתן לנפח מספר באופן מלכותי וזאת בכדי שמחיר המוערך יהיה גבוה ככל הניתן

    • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 13:16
      (#)

      אני שמח שאתה חושב שאתה גורו, אבל הייתי ממליץ לך ללמוד קצת לקרוא יותר בעיון:
      1. אמרתי שהרבה מחשיבים את זה אבל לטעמי זה לא פרמטר. ואם כבר זה פרמטר משני.
      2. אמרתי קישורים אמיתיים שהם המלצות על האתר. לא סתם זבל שמקדמי אתרים מיצרים.

  12. עוד חושב   18 באפריל 2011 בשעה 12:13
    (#)

    היי יגאל :-)
    ראשית חג שמח !
    שוב נהניתי לקרוא את הפוסט,אך עדיין בנושא מאמרים בדולר וחצי.תראה אם אתה נותן לאיש מקצוע לכתוב לך פוסט אז זה מצוין אבל זה לא מאמר בדולר וחצי,זה שני דברים שונים,לצמרות שאני חושב שגם במקרה זה את התוכן הבאמת באמת טוב הוא ישאיר באתר שלו.אבל זאת שיטה אחרת והיא טובה,אך כאשר אנחנו מדברים על מאמרים בדולר וחצי,לא מדובר על אנשי מקצוע,אפילו אם הם קופירייטרים טובים,הסחורה שלהם לא תספק רטוויטים ושרים בפייסבוק בוודאי שלא בוקמרקס.קח לדוגמא את האתר שלך : על המאמרים שלך ממליצים ,כי אתה כותב אותם לבד,כי רמת המקצועיות שלך מהגבוהות בשוק,כי המאמרים שלך ארוכים,מפורטים ,מנוסחים בקפידה ,וגורמים לקורא לגעת בחלום,ובכל זאת אינך מקבל 1000 רטוויטים,נכון אתה מקבל הרבה אך לא במספרים האלו.ברור לך שכותב בדולר וחצי לא יקבל ולו עשירית ממה שאתה מקבל.ניתן להשיג המון רטוויטים ושרים ותנועה מסטמבל או דיג בטונות,אבל זה כבר תהליך לא קל כלל של יצירת ישות במקומות האלו,וזה תהליך מורכב.למשל אם אתה רוצה להשיג הרבה תנועה מדיג(אלפים) אתה צריך להיות או פוואר דיגר עם רשת מאוד גדולה שמסוגל לגרום לרש לעבוד בשבילו ,או דיגר מקושר היטב לפוואר דיגרים אחרים,אבל הם לא פריירים ואתה יודע את זה.כנל לגבי טוויטר זה אותו דבר בדיוק ,אולי בטוויטר עוד יותר קשה.
    ניתן כמובן לעשות את הדברים באכלים אוטומטיים ,או לקנות שירות מאנשים,אבל לדעתי זה רחוק מלהיות יעיל ולא ממש יביא תנועה אמיתית(יתכן ואתה יודע איך לעשות את זה טוב,אבל שוב זאת טכניקה נפרדת)ץיש לי הרבה מאמרים ,כולם מקוריים ואיכותיים,אך מתי מעט מצייצים בטוויטר או חולקים בפייסבוק,בוקמרקס אף נדיר עוד יותר.כאחד שמכיר את נושא ה"1 טו 5 " כלומר דולר עד חמש למאמר ,אפשר למצוא בהחלט כותבים טובים גם במחירים האלו,אך כל נושא השרינג לא יבוא מעצמו אלא יצרוך אופרציה נפרדת.בשביל שרינג שבא כתוצאה ישירה מקוראים שרוצים לחלוק,צריך סוג אחר של מאמרים או אופרציה נוספת שתומכת,ולכן נושא הפה לאוזן בעיני צריך עוד התייחסות.זה לא היום אני כותב מאמר בדולר וחצי ומחר אלף מצייצים.אשמח מאוד לשמוע את דעתך ושוב הרבה חג שמח לך ולכל הקוראים. :-)

    • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 13:23
      (#)

      אהלן,

      אתה חושב במונחים לא נכונים. עולם הקידום אתרים מגביל לך את החשיבה ומקשה עליך לצאת מהמסגרת שבנית לעצמך.

      תחשוב על בעל מקצוע, שאין לו מושג בקידום אתרים… הוא לא יודע מזה והוא רק רוצה פרסום ולקוחות. תחשוב על עצמך מהצד השני כאיש שיווק שבנה אתר מאמרים נישתי בתחום של הדיאטה. אתה מבחינתך יודע להביא טראפיק. האם איש המקצוע לא יסכים לכתוב לך מאמר תמורת במה?
      עזוב את כל העניין של ה-SEO?!?!?! זה לא מעניין בכלל…

      תחשוב על עצמך כמומחה לדיאטה, במידה ועיתון לאישה יתנו לך במה עכשיו, לא תיקח אותה?

      בהצלחה.

      נ.ב. תקרא את הפוסט החדש :)

  13. שון   18 באפריל 2011 בשעה 16:03
    (#)

    הי יגאל
    מתוך כמה הערות שלך בבלוג ובשאלות ותשובות אפשר להבין שאתה לא רק מקדם PPC אלא גם יש לך מוצרים משלך ואפילאטים שלך. האם אני צודק? כי לא ראיתי שכתבת על זה הרבה, רק רמז פה ושם.
    מה למדת מהניסיון שלך עם הרמת מוצרים? מה המוצרים שלך בעצם? ( או האם זה סוד? אני מניח שלהיפך כי אתה יכול לגייס כאן אפילאטים להם. ).
    תודה.

  14. אייל ליבנה   19 באפריל 2011 בשעה 12:02
    (#)

    פוסט מעולה, תודה :)

  15. ארקדי   25 באפריל 2011 בשעה 14:02
    (#)

    פוסט מצויין,התחלתי לחשוב שהעסק שלי עכשיו לא עומד בקריטריונים
    וצריך או לשפר אותו או להתחיל חדש :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!