3 החוקים שיהפכו כל עסק באינטרנט להרבה יותר מעסק טוב – חלק א'

עסק טוב באינטרנטכולם מספרים לנו על כמה אנחנו חיים בעידן חדש, וכמה כל אחד-ואחד מאיתנו חייב לפתוח עסק באינטרנט. כנראה שאני לא אטעה אם אני אניח שגם המוח שלך נשטף על ידי סיסמאות כמו הכנסה פסיבית, עבודה מהבית ויצירת נכסים. אומרים לנו שאת כל אלה ניתן להגשים בעזרת עסק באינטרנט, אבל מזה בכלל עסק באינטרנט? ומה עושה אחד כזה לטוב?

בפוסטים הקודמים במסע העסק השקוף, עסקנו בבחירת נישה. לאחר מכן הבנו מהן האופציות שלנו למודלים עסקיים (או יותר נכון איך האתר שלנו יכול לעשות כסף באינטרנט). היום אנחנו מתחילים לדבר על מרכז העניינים של כל העשייה, על העסק שלנו. ומכאן, כמו שאתם מבינים, אחרי שנעסוק בעסק שלנו, נתחיל לפרט את מקורות התנועה…

בחזרה לעסק… יש הרבה עסקים. עסקים טובים, עסקים רעים… השאיפה לפרפקציוניזם של ההבנייה החברתית והציויליזציה שלנו, תמיד מחפשים את השלמות. את העסק המושלם. אך בכדי להבין, מהו העסק המושלם (לפחות מבחינתי), הייתי רוצה להתמקד קודם ולהבין מה זה לעזאזל עסק?!?!

התרגום לעברית של ההגדרה הוויקיפדית לעסק באנגלית (כי פשוט הערך על עסק בעברית בזיון):

עסק (ידוע גם כמיזם או חברה) זהו ארגון, אשר נועד לספק לצרכנים טובין, שירותים, או את שניהם. לעסקים יש משקל רב בכלכלה קפיטליסטית, כאשר רובם מוחזקים בידיים פרטיות ונוסדו על מנת לייצר רווח שיגדיל את העושר של בעליהם.

אני לא יודע כמה ההגדרה הזו מדוייקת או נכונה, עם זאת משפט בולט מאוד בהגדרה זו הוא "לייצר רווח שיגדיל את העושר של בעליהם".

נכסים עסקיים או עסקים נכסיים? :)

אני לא יודע כמה סוגי עסקים יש. כמה סוגי הגדרות לעסקים יש או מה המאפיינים הכלליים של עסק. ולהגיד לכם את האמת? זה גם לא מעניין אותי. לא מעניין אותי הגדרות (רק כשהם מפשטות עניינים כמו מקודם :) ), לא מעניין אותי מה הספרות הנורמאלית אומרת, לא מעניין אותי מה מלמדים באוניברסיטה שצריך להיות. יש לי את הסטנדרטים שלי :)

כל הטירוף הזה, של להיות הבוס של עצמי. הטירוף של לייצר הכנסה פסיבית. הטירוף של לייסד עסקים מניבים. הטירוף של לקנות נכסים. ועוד שלל אחר של סיסמאות כאלה ואחרות מאותה השכונה שאנשי שיווק רב שכבתי מדקלמים כשמזמינים אתכם לעוד "שיחת טלפון עסקית", למדתתי בספר "אבא עשיר, אבא עני".

על השטיפת מוח החיובית שהספר הזה העביר לי, סיפרתי כבר בהזדמנויות קודמות. אחד הקונספטים העיקריים בספר היא קניית נכסים, והתרחקות מהתחייבויות. יש אנשים שאומרים שזה מובן להם מאליו, ועוד השווצות כאלה ואחרות. אני לא מהאנשים הללו. כשאני קראתי את הספר, הוא פתח לי עולם שלם שלא הכרתי. עד לקריאת הספר, הייתי נידון לחיות-מת במילכוד של 9-17:00 בתור מהנדס תכנה.

הנכסים העיקריים, בהם דן הספר, הם נכסי נדל"ן. בוא נתבונן שניה בהגדרה הוויקיפדית לנכס:

נכסים הם משאבים כלכליים. כל דבר מוחשי או לא-מחשי אשר יש ביכולתו להיות תחת בעלות או שליטה במטרה לייצר ערך ויש ביכולתו לייצר ערך כלכלי חיובי, נחשב כנכס. בפשטות, נכסים מייצגים בעלות על ערך אשר ניתן להמיר למזומן.

עסק טוב מול עסק רע

בהגדרה של עסק ובהגדרה של נכס, יש שני משפטים מאוד דומים:

  1. עסק – נוסדו על מנת לייצר רווח שיגדיל את העושר של בעליהם.
  2. נכס - נכסים מייצגים בעלות על ערך אשר ניתן להמיר למזומן.

למרות שאני פילוסוף ואוהב להתפלסף, אני לא אכנס כאן לאחד הדיונים הפילוסופיים שאני הכי אוהב – על עושר ולמה כסף זה לא דבר אמיתי אלא קיים רק בראש שלנו – בגלל שאנחנו נותנים לו משמעות.

מה שאני כן אכנס אליו זה שעסק ונכס אולי נשמעים אותו הדבר, אולי יש כאלה שיגידו שעסק זה נכס, אבל זה ממש לא אותו הדבר. אלו שני דברים שונים. שונים אחד מהשני מאוד:

  • בתקופה הפרה-היסטורית שלי, היה לי עסק. הייתי מתכנת פרילנסר ונתתי שירותי תכנות. בכל המובנים היה לי עסק, אבל לא היה לי נכס.
  • בתחילת דרכי כאפיליאייט (וגם בהמשך), היו לי קמפיינים של PPC, היה לי אנשים שהיו בונים לי עמודי נחיתה, עושים באנרים ומתכנתים כל מיני כלים. הייתה לי (ועדיין יש) חברה בע"מ. היה לי עסק, לא היה לי נכס.

כי נכס, תמיד ייצר לי מזומן. כי נכס אפשר למכור. כי נכס אפשר להוריש.

אז הקו המנחה הראשון שלי לעסק טוב זה עסק שהוא גם נכס. על מנת שעסק יהיה נכס, צריך תמיד לחשוב, האם מישהו יהיה מעוניין לקנות את זה. יתרה מכך… לפני חודשיים, נפגשתי עם יזם יהודי-אמריקאי מדהים כשהיה בביקור בארץ. הבנאדם אחראי על ההנפקה הטכנולוגית הראשונה בנאסדאק (או משהו כזה) ועל אקזיט של $200,000,000. בין שאר הדברים המדהימים שלמדתי ממנו, הוא אמר לי, שלא מספיק לחשוב על "האם מישהו יהיה מוכן לקנות את זה", אלא גם לעשות מחקר חברות של "מי יהיה מוכן לקנות את זה ולמה?".  זו תובנה מדהימה שלמדתי ממנו.

לעבוד על העסק לא בעסק

סופר נוסף עליו אני תמיד ממליץ, זהו אחד הספרים האהובים עליי. זהו ספר מבריק ואחד המומלצים למי שרוצה להיות בעל עסק. אני מדבר כמובן על ספרו של מייקל גרבר The E-Myth Revisited.

בספר הזה, נחשפתי לראשונה בחיי לנושא של מערכות עסקיות. כלומר איך עסק יכול לתפקד כמערכת. בספר מייקל גרבר מנתח לעומק את ההצלחה העסקית והתפעולית של מקדונלדס. לאופן הפעולה של מקדונלדס, קורא הסופר מערכת "הפס הנע". ההטפות של גרבר הן שכל עסק צריך להיות מופשט עד הפריט האחרון. העובדים צריכים להיות "טפשים" כמה שאפשר ובעלי ההשכלה הנמוכה ביותר ככל האפשר. לדוגמא לעסק של רפואה המליץ גרבר, לבנות את המערכת העסקית כך שתסתובב סביב הישות הרפואית הנחותה ביותר – במקרה הזה אח/אחות.

בספר, טוען המחבר שהיחודיות של העסק צריכה להיות במערכת ולא בעובדים. באופן הזה, כל עובד יהיה ניתן לחילוף בכל עת וללא כל בעיה.

כמו עם כל ספר, לא חובה להסכים לכל פרט קטן. יש דברים בספר, עליהם אני חולק עם המחבר (בעיקר במימוש הקונספט). עם זאת, לקונספט עצמו, אני מתחבר מאוד-מאוד.

כשהייתי מתמקד בעיקר בפרסום באמצעות PPC, תו"כ שליחת תנועה להצעות אפיליאייט, לא הייתה שום מערכת. ידעתי שאני צריך לבנות אחת כזו. כי קראתי הספר לפני שנתיים או יותר. עדיין, כשניסיתי להתקרב למשהו שדומה למערכת, גיליתי שאני הוא העסק. ואם אני אלמד מישהו אחר, בדיוק את מה שאני עושה, והוא נניח יהיה 80% מהיכולות שלי. אני מאבד את כל הערך המוסף של העסק, והרווחים מצטמצמים מאוד, עד כדי ללא שווים.

מייקל גרבר אומר משפט, שלפי דעתי ועל פי דעת רבים מתמצת את הספר בצורה חדה מאוד. זה יהיה גם החוק השני שלי, לעסק מוצלח: עסק אשר מאפשר לעבוד על העסק לא בעסק.

מירוץ העכברים הקטלני

בספר "אבא עשיר, אבא עני", אחד המוטיבים החוזרים ביותר והקונספטים החזקים, זה הרעיון של מירוץ העכברים. אני מניח שרובכם מבינים אינטואיטיבית על מה אני מדבר.

בדפי המכירה, של קורסים שונים של שיווק באינטרנט, של שיווק שותפים, מספרים לכם על "לצאת ממירוץ העכברים". אומרים לכם שזו עבודה קלה, שמבלים הרבה זמן בחוף. אני לא אגיד לכם שזה בלתי אפשרי, יצא לי 9 חודשים ברצף להשקיע מעט מאוד זמן בעסק על בסיס שבועי והרווחים לא ניזוקו משמעותית. יש דברים כאלה. אבל כשזה קורה, לרוב זה בועה.

אני אולי מכיר בנאדם אחד או שניים, שיכול להרשות לעצמו לא לעבוד שנה שלמה ולהמשיך להרוויח כסף. הרוב המוחלט הוא לא כזה. קשה מאוד להגיע למצב הזה. לפחות בדרכים הקונבנציונאליות.

איך שאני רואה את זה. שיווק באינטרנט, כמו שהוא מלומד ב-90% מהזמן, מקבע אנשים עוד יותר למירוץ העכברים. אמנם זה מירוץ עכברים אחר, עם זאת…. זה עדיין מירוץ עכברים. זה כמו לעבור מהנאסקאר לפורמולה 1. או מלהתחרות במירוצי אופניים לתחרויות במירוצי אופנועים.

הדרך האמיתית היחידה (כמעט, תמיד יש יוצאים מהכלל), לבנות עסק כשבאמת יוצאים ממירוץ העכברים, זה כשבונים מערכת ומסתכלים עליה מהצד. לא נמצאים בתוכה, מסתכלים עליה מהצד!

המערכת לרוב מורכבת מעובדים במשרה מלאה או אווטסורסרים ממדינות עולם שלישי + מנכ"ל/מנהל פרוייקטים. זאת המערכת, התפקיד שלנו, הוא להסתכל מהצד!

לאנשים שבחיים לא עשו Outsourcing, או עשו לא בצורה חכמה, זה יכול להשמע לא הגיוני. במקרה שלי, ובמקרה של העסק השקוף זה מאוד הגיוני. אני משלם להרבה מהפרילנסרים שלי שכר של $1.5 לשעה. אני מזמין אותך לחשוב עכשיו, מה אפשר לעשות עם $30 ו-20 שעות של בנאדם :)

אבל יש כאן מלכודת…

בואו נבנה שנייה את סולם הדרגות שלנו:

  1. עצמאי
  2. מנהל עסק
  3. בעל עסק
  4. משקיע

תיאורטית, אנחנו מתחילים מהמדרגה הראשונה. אנחנו מתחילים את הקריירה שלנו בתור עצמאים. כך אני התחלתי… הבעיה, שזו מלכודת דבש. כן, כן… אני יצרתי לעצמי מלכודת דבש בגלל האופן שבו התחלתי את העסק.

מה שבאמת קורה זה שאנחנו (אני לפחות) מספרים לעצמינו שאנחנו בונים מערכת. שאנחנו נלך להעסיק תחתינו פרילנסרים, ברגע שנוכל. הבעיה היא, שזה אף פעם לא קורה. לפחות לי זה לא קרה. זה קורה בגלל המורכבות של העסק שלי, כמו שהוא היה נראה פעם…

לכן חשוב לבנות את העסק כבר מלכתחילה כמו מערכת. חשוב לבנות אותו מלכתחילה כאחד שאפשר לעשות לו Outsourcing.

ובעולם של היום, כאשר ניתן למצוא שעת עבודה ב-$1.5, חשוב מאוד לבנות את העסק כבר עם עובדים מיום 0. אין תירוצים. כי רק זה יבטיח לנו שאנחנו נצא על אמת ממירוץ העכברים.

השיווק החזק ביותר בעולם

בשלב הזה, יש לנו שני קוים מנחים:

  1. עסק שהוא גם נכס
  2. עסק אשר מאפשר לעבוד על העסק לא בעסק

אנחנו מתקרבים לחלק הבומבסטי של הכותרת המבטיחה. אני לא מגזים ולא מנפח. אני באמת הולך לספר לך מהי שיטת השיווק החזקה בעולם, הבעיה היא שהיא גם קשה לביצוע. וגם לא הרבה כותבים עליה…

לפני זה אני רוצה לספר לכם משהו. תראו… יכולתי להפוך את העסק השקוף למשהו כזה:

  1. להמציא איזשהו סיפור/ספין "מהפכני" בתחום של הדיאטה (ולמען האמת יש לי כבר אחד כזה, ואני באמת מאמין בו וחושב שהנושא זכאי לספר, כי אף אחד לא כתב עליו)
  2. לשכור ב-$500 כותב/ת תוכן ולבקש שיכתבו לי איבוק על הנושא.
  3. להשקיע עוד $500 ביצירת האתר של האיבוק + קופירייטינג+עמודי נחיתה+הכל…
  4. להעלות את האיבוק לקליקבנק
  5. לתת טלפון לכמה חברים שעוסקים בתחום של הדיאטה שאני מכיר מאיזה 10 כנסים שהייתי בהם ברחבי העולם. לבקש מהם לקדם אותי לרשימת לקוחות שלהם תמורת עמלה.
  6. לשלוח אימייל לשאר האנשים שאני יודע שנמצאים בתחום של הדיאטה ולהשתמש ב-Name Dropping על מנת ליצור איתם חיבור על מנת שיקדמו אותי. (כמובן שהייתי מלווה את זה בפוסט בבלוג על איך לייצר קשרים במיילים – יבוא מתישהו, יש לי טכניקה יצירתית :) )
  7. לעשות כסף.

באופן הזה, אני מבטיח לכם, שהייתי יכול להגיע ליעד שזה $500 ביום. תנסו את זה, מקסימום תצליחו.

אבל…

מבחינתי, זה לא לייצר עסק. גם אם יהיו לי 10, 20, 30 מוצרים בתחום הדיאטה זה לא עסק. זה לא נכס. זה לייצר כסף. אמנם לייצר הרבה כסף, אך עדיין… וזה גם לא היה עושה את העניין למעניין.

יש אנשים שיחלקו עליי. יש לי חברים שעובדים בדיוק בצורה הזו והם מוצלחים מאוד. כל אחד צריך לחיות עם האמונות והערכים שלו. לפי האמונות שלי, להרים איבוק בקליקבנק (וז לא אומר שאין לי), זה לא לייצר עסק. יש הרבה דרכים לעשות כסף באינטרנט, אי אפשר לכסות את כולם… אני הולך עם הדרך שאני הכי מאמין בה והכי מתחבר אליה.

אני מיד מגיע להצהרה הבומבסטית. רק עוד משהו אחד. מבחינתי גם לייצר רשימת תפוצה, מבלי שעומד משהו מאחוריה, זה לא עסק. אני יודע, אני יודע… גרופון זה פאקינג רשימת תפוצה ענקית. אז אני אזכיר בהזדמנות הזו, שגרופון זה מעבר לרשימת תפוצה. מאחרוי גרופון יש יישות!

חלקכם אולי זוכרים, שלפני כחודש, קניתי חברה יוונית. מתישהו, כשאני אכניס את כל השיפורים שתכננתי לחברה החדשה שלי (פשוט קשה לי עדיין לעקל את זה :) ), אני אחשוף אותה ומה היא עושה. בינתיים, אני אספר לכם כמה דברים פיקנטיים. בחודש פברואר היה באתר החברה 30,000 מבקרים. יחודיים. בחודש מרץ, היה באתר החברה 39,000 מבקרים יחודיים. החודש, אני צופה אפילו יותר מבקרים. לא השקעתי שקל על פרסום.

החברה שקניתי, הוקמה בשנת 2006. מ-2006 ועד היום (אפריל 2011 למי שקורה את הפוסט בשלב מאוחר יותר), לא הושקע בפרסום אפילו שקל אחד. או לצורך העניין אפילו לא דראחמה אחת. הפרסום היחיד שנעשה, זה קצת כתיבה בפורומים, וזהו! זה הכל!

אני רוצה להציג לכם את שיטת השיווק הכי עוצמתית!

שיווק מפה לאוזן! (Word of Mouth Marketing) אני לא רוצה שתתבלבלו עם שיווק ויראלי בטעות. ההבדל העיקרי בין שיווק ויראלי לשיווק מפה לאוזן הוא שבשיווק מפה לאוזן, מעבר להפצת המסר, מצטרפת גם המלצה חמה. לרוב אנו בוחרים רופאים, טכנאים למחשב, מקדמי אתרים ועוד אנשי מקצוע בשיטה הזו… אנחנו מחפשים המלצות מחברים.

גרופון, זה לא סתם רשימת תפוצה. גרופון נותנת ערך כה רב, עד שחייבים לספר לחבר'ה על "המבצע". בגרופון, יש אפקט של שיווק מפה לאוזן. אנשים ממליצים אחד לשני על הרשמה לרשימת התפוצה.

כל השיווק של החברה שקניתי מתבצע מפה לאוזן. זו הסיבה שקניתי את החברה. המוצרים שלה כל כך טובים, שהשמועה עליהם פשוט עוברת.

תחשבו שניה על איבוקים. עד כמה באמת אתם ממליצים על איבוקים? עד כמה באמת הערך המועבר באיבוק הוא גבוהה בכדי שנמליץ עליו?

בסקר שערכתי בבלוג לפני כחצי שנה, נאמר לי ש-90% מהעונים על הסקר, הגיעו לבלוג בהמלצת חבר. אין זה מדהים? זהו כוחו של השיווק מפה לאוזן.

השאלה הגדולה היא, מה הופך אתר/חברה למשהו שאנשים יספרו עליו? מה המוטיבציה לשיווק מפה לאוזן? בגדול, זה או שהמוצר ממש-ממש-ממש טוב ובחינם או שהשיווק מפה לאוזן מובנה בתוך המוצר. זה בגדול… אם מדברים על הבקטן, אז צריך להקדיש לזה יותר מכמה פסקאות, וזה יגיע.

אז הקו המנחה השלישי שלי יהיה אתר שמוכן לשיווק מפה לאוזן.

מה הלאה?

אוקיי, אז נכון לעכשיו, שלושת הקוים המנחים שלי:

  1. עסק שהוא גם נכס
  2. עסק אשר מאפשר לעבוד על העסק לא בעסק
  3. עסק שמוכן לשיווק מפה לאוזן

עכשיו, חשוב להבין. אלה לא איזה חוקים עוצמתיים של הגלקסיה. בסופו של דבר כל אחד צריך לעבוד לפי הסטנדרטים שלו. ובמקרה הזה, אלו הסטנדרטים שלי.

ישנם עסקים מוצלחים מאוד אשר לא כוללים את אחד משלושת הסעיפים הנ"ל. יש עסקים שאפילו לא כוללים את שלושתם. העסקים הללו עדיין מוצלחים מאוד. הכל עניין של השקפת עולם.

מבחינתי, הסעיפים החשובים ביותר הם ה-2 הראשונים. כאשר הסעיף השלישי הוא בונוס. ולדעתי הסעיף הראשון הוא הכי חשוב.

בפוסט הבא, אני הולך להכנס פנימה אל תוך הנושא של הנכס, מאחר וזה לטעמי נושא כל כך חשוב. נוסף על כך אני סוף-סוף יספר לכם מ-ה י-ה-י-ה העסק השקוף. ומהם המודלים העסקיים שלו. ולמה בחרתי בהם.

שיהיה שבוע מצויין לכולנו…

נ.ב. אני יודע שאני לא עומד בלו"ז עם העסק השקוף. אני יודע שאני מזייף קצת (הרבה) בנושא הזה ביחס להבטחות שלי. כשאני לא בסדר, אין לי בעיה להודות בזה. אבל אין מה לעשות. זו הסיבה מלכתחילה שהחלטתי שבסוף השנה אני סוגר את הבלוג. יש לי את החברה החדשה שקניתי שאני צריך לדאוג לה. יש לי עוד 3 מיזמים שאני עוסק בהם בפול טיים. הבלוג פשוט הורג לי את הזמן. נכון להיום, הבלוג גוזל ממני יום עבודה שלם. אני לא יודע כמה אנשים פה מוכנים לתרום יום עבודה שלם.

נ.ב.2. אני יודע שאמרתי שהמטרה שלי זה לכתוב כל 3-4 ימים. זה כרגע לא יוצא מהסיבות הנ"ל. אני מקווה שהשבוע אני כן אצליח לכתוב פעמיים. אני נמצא עכשיו בשלב של גיוס ואימון אנשים למיזמים השונים שלי, שזה גם גוזל זמן לא קטן אצלי. מה שכן, ברגע שהתהליך יסתיים, אני מאמין שיהיה לי יותר זמן לכתוב.

נ.ב.3. למרות כל המיזמים שאני עובד עליהם במקביל. כמו שכתבתי בפוסט הקודם, בסופו של דבר כן החלטתי לתת איזשהו קיצור דרך למי שרוצה להתחיל בשיווק באינטרנט. משהו שיחזיק פחות לאורך זמן, אבל גם יהיה יותר מהיר להרים. אז העדיפות שלי לשבוע הזה זה לסיים את האיבוק שלי על "קידום אתרים ואווטסורסינג". האיבוק יינתן בחינם! בלי להכניס אימייל או משהו… פשוט יהיה כפתור הורדה…

שבוע טוב לכולם.

54 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. בובי   10 באפריל 2011 בשעה 13:59
    (#)

    מעניין מאוד.
    מקווה שתספיק לכתוב הרבה :)

    אחלה שבוע

    • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 11:12
      (#)

      אני אשתדל :)

      אחלה סופ"ש.

      • איש   17 באפריל 2011 בשעה 13:31
        (#)

        פוסט טוב!
        מה שכן לפי הספר חסרה אנושיות
        כלפי העובדים-כפי שהוזכר לגבי העובדים,שלכל עובד יש מחליף
        הספר מתייחס לעובדים כאל סטיסטיקה וזה מאוד לא טוב!
        כסף זה הרבה אבל לא הכל!!!

  2. omerbsh   10 באפריל 2011 בשעה 14:23
    (#)

    שיהיה בהצלחה , נתת כבר מוטיבציה לפתח כמה אתרים:-)

  3. לומד להרוויח כסף באינרנט   10 באפריל 2011 בשעה 15:04
    (#)

    בדיוק כתבתי לפני כמה ימים פוסט על כך שאתרי האינטרנט שלנו זה סוג של נכסים. :)

    לדעתי, הרעיונות של אבא עשיר אבא עני הם טובים, נכונים, שאני מקבל אותם. אבל גם פה לא צריך יותר להסתנוור מהם

  4. McDuck   10 באפריל 2011 בשעה 15:21
    (#)

    כל הספרים האלה מתעסקים באותו דבר כל הזמן . אדם מושכל ישר מבין את זה.
    לצערים ואנשים חסרי השכלה אין שום כלים לזהות את ה"שקרים הלבנים" שיש בספרים האלו, אם זאת – מומלץ מאוד לקריא -)

    נב (כמו יגאל) – אני מכיר מישהו שלפני שנה סיים לקרוא את הספר "סוד" ומספר לכולם על איך זה שינה את חייו והתנהגותו , אבל אם זאת, הוא עובד מלצר באותו מקום כמו שעבד לפני שנה-)

  5. אייל ליבנה   10 באפריל 2011 בשעה 16:28
    (#)

    פוסט מעולה, תודה :)

  6. ליאור ברקן   10 באפריל 2011 בשעה 17:01
    (#)

    יגאל,

    פוסט מעולה. הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה וינער קצת את שוק הגורואים של השיווק באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט. כבר נמאס קצת לשמוע כל מני אנשים מספרים לי מה הטרנד היומי שאם אני לא מבצע באתר שלי, אז כנראה שאני זה שלא מבין כלום בשיווק.

    מחכה לראות איך הפרוייקט שלך מתפתח
    ליאור

  7. מירב   10 באפריל 2011 בשעה 18:12
    (#)

    הי יגאל,
    תודה על הפוסט המעולה.
    אתה מדבר הרבה בבלוג על אווטסורסרים ממדינות עולם שלישי.
    יש לך המלצות על אנשים ספציפים שעבדת איתם והוכיחו את עצמם כאמינים ומקצועיים?

    תודה,
    מירב.

  8. דייב   10 באפריל 2011 בשעה 19:09
    (#)

    היי יגעל,

    תודה על השיתוף
    יש כמה דברים שאני לא ממש מסכים איתם
    אבל באופן כללי אהבתי מאוד,חידד לי כמה נקודות
    והכי חשוב גרם לי שוב להסתקל על העסקים שלי במבט בוחן
    בעסקים זה דבר חשוב מאוד.לא להרדם בשמירה

    בהצלחה

  9. Affiliate Center - מרכז האפיליאייט הישראלי   10 באפריל 2011 בשעה 19:50
    (#)

    יגאל , הפוסט שלך טבול היטב במוטיבציה.
    המשך כך!
    מחכה כבר לפוסט הבא

  10. רני   10 באפריל 2011 בשעה 20:36
    (#)

    הי יגאל,

    אתה מדבר הרבה על אאוטסורסינג – יש מקורות שאתה יכול להמליץ כדי ללמוד איך עושים את זה? אם לא, יש מצב שתשחרר קצת טיפים…

    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 11:18
      (#)

      בוא אני אשאל אותך את זה אחרת.

      מה לדעתך אתה יכול ורוצה ללמוד מהמקורות האלה?

      חוץ מזה שאני כותב עכשיו ספר בנושא :)

      • רני   14 באפריל 2011 בשעה 14:12
        (#)

        מהמקורות הייתי רוצה ללמוד:
        - איפה מוצאים את האנשים
        - איך עושים להם בקרת איכות כדי שיעשו עבודה טובה (בהנחה שאין לי עדיין מספיק ידע כדי להגדיר בעצמי מה זה עבודה מספיק טובה)

        תודה

  11. קובי מוסי   11 באפריל 2011 בשעה 3:03
    (#)

    טוב..כגודל הציפייה ל"עסק השקוף" כך גודל האכזבה. 3 חודש עברו וכל האיזכורים שלך לגבי העסק השקוף מקבלים מקום רק בנ.ב-ים שלך. אבל סבבה אין תלונות כי באמת זה הזמן הפרטי שלך וזכותך לעשות מה שאתה רוצה, אבל רק תסביר פה לאנשים בצורה חד משמעית שאתה מוותר על הנושא כדי שלא ימשיכו לצפות למשהו שלא יקרה…

    בכל מקרה…קבל ח"ח על הפוסט, נתן מוטיבציה. כיף לקרוא מה שאתה כותב אין ספק…

  12. יגאל   11 באפריל 2011 בשעה 9:08
    (#)

    אחלה פוסט אחי, באמת טוב!

    אתה מזכיר לי תובנות שלמדתי מקריאת ספרים כמו "אבא עשיר אבא עני" אבל כבר מזמן לא חשבתי עליהם, מעניין שדווקא את ההגדרות של עסק אמיתי שכחתי… פתאום נזכרתי בדוגמאות שהוא דיבר עליהם בספר כמו שלהיות רופא למשל זה מצריך אותך בשביל שהעסק יהיה קיים ואז העסק לא עובד בשבילך אתה עובד בעסק

    אני חושב שאתה מפתיע אותי כל פעם מחדש עם תובנות נכונות ומדויקות מאוד
    גם אצלי השינוי המחשבתי התחיל אחרי קריאת הספר הנ"ל, פשוט הרגשתי שנפקחו לי העיניים

    בכל מקרה, נראה לי שייקח לי זמן למחוק את שטיפת המוח הזאת שאני שקוע בה
    השבוע חשבתי על משהו שאולי יראה טריוויאלי אבל לי הוא עשה עוד שינויי קטן בכיוון הנכון
    חשבתי שאם אני מקים עסק אז למה יש לי גולשים? או מבקרים? – לא, אם יש לי עסק אז הם לקוחות וככה צריך להתייחס אליהם.

    אני חושב שמינוחים נכונים גורמים לך להסתכל על הכל בצורה יותר נכונה ואז ההחלטות והפעולות שלך בהתאם יהיו יותר טובות

    דבר נוסף אחרון, איפה לעזאזל אתה מוצא עובדים ב-$60 למשרה מלאה? :-)
    גם הפיליפינים שהם ממש זולים דורשים מינימום $200 לאותה משרה ויש כאלה שמרוויחים גם $350
    אולי במדינות עולם רביעי? :-)

  13. דגנייה   11 באפריל 2011 בשעה 20:22
    (#)

    רוב תודות על המידע ועל ההשקעה

  14. askpavel   11 באפריל 2011 בשעה 20:41
    (#)

    פוסט מעולה יגאל!

    אני אישית לא מסכים עם הגישה של מייקל גרבר לגבי כל עסק, כפי שהצגת אותה:

    "בספר, טוען המחבר שהיחודיות של העסק צריכה להיות במערכת ולא בעובדים. באופן הזה, כל עובד יהיה ניתן לחילוף בכל עת וללא כל בעיה."

    קשה לי עם ההכללה הזו כי אני רואה עשרות דוגמאות בשטח לעסקים שנשענים מאד על איכות העובדים (כמו גוגל למשל, ה-IP שלהם זה העובדים והם אמרו את זה הרבה פעמים).

    אולי הכוונה הייתה שזה תקף לסוגים מסויימים של עסקים ולא לכולם?

    • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 11:23
      (#)

      אהלן פבל,

      תודה על התגובה.

      אני מסכים איתך. זו רק גישה אחת לעסק.

      כמו בעולם הקידום יש הרבה תיאוריות, השקפות ודרכים לעשות דברים. כל אחד בוחר על פי איזה מונחים לחיות ולמה להאמין.

      אני מניח ש-2 הדרכים נכונות.

      הבעיה שאין לנו את הכסף להעסיק אנשים מבריקים, אז יש צורך ליצור מערכת מבריקה עם אנשים קצת פחות מבריקים.

      סופ"ש נעים.

      • רוברט צימרמן   14 באפריל 2011 בשעה 20:37
        (#)

        שזה בדיוק תוכנית הפי פי סי של גוגל , בהנחה שמי שמשמתש בה עובד אצלה…

  15. ברי   11 באפריל 2011 בשעה 20:54
    (#)

    היי יגאל אחלה פוסט. אני שמח מאד לקרוא בבלוג שלך.
    אני רוצה להתייחס דווקא לתחום השלישי בעסק שלך והנושא של שיווק מפה לאוזן והאתר של גרופון.
    הסיבה שגרופון הם כזו הצלחה היא מכיוון שהמודל העיסקי עליו מושתתת החברה הוא שיווק מפה לאוזן. הרעיון המהמפכני שהחברה הזו השכילה לנצל היא שילוב האפקט החזק של העברת המלצות בין מכרים. גרופון שמה כתנאי בקבלת ההטבה כמות מינימום של אנשים ישרמו לדיל המוצע להם. ברגע שאתה רואה דיל שמוצא חן בעיניך ונרשם, הם מה שנקרא "מכניסים אותך להריון". עכשיו כדי להינות מההטבה אתה צריך שעוד אנשים יירשמו לדיל. אז מה תעשה?? נכון|! תלך ותספר לחבר שלך שמצאת דיל מעוללה והוא חייב להירשם גם.
    גרופון למעשה עשתה אווטסורגינג לשיווק של עצמה והמשווקים שלה הם גם הלקוחות שלה. הרי כבר הוכח בעבר שאדם מחשיב המלצה מחבר או ממישהו שהוא מכיר יותר מפרסומות הוא מודעה שיווקית.
    אחרי שמבינים את העובדה הזו מתגלה למעשה היופי שבמודל העיסקי של גרופון יש כאן סיטואציה של WIN WIN WIN וזה לדעתי הגדולה המדהימה במודל שלהם. כ ו ל ם!!! מרוויחים: גם אתה שרכשת את הקופון (ועוד עשית ,טובה" לחבר שלך), גם בעל העסק שמציע את ההטבה, וגם בעלי האתר גרופון. אין עוד הרבה חברות שמשתמשות במודל עיסקי כזה שכולם בו יוצאים מרווחים.
    עכשיו אם אתם באמת רוצים למצוא עסק/נכס מכניס נסו לחשוב על שילוב אפקס הWINWINWIN. שלבו את אפקט השיווק מפה לאוזן בתוך המודל העיסקי והפכו אותו לאינטרנס של הלקוחות שלכם!
    בהצלחה

    • המיליונר בפיג'מה   14 באפריל 2011 בשעה 11:25
      (#)

      תודה על התגובה ברי, מקווה שהתקדמת עם מה שדיברנו עליו באפיליגנג.

      מסכים עם כל מילה שכתבת. בכלל, עסק טוב הוא מצב של WIN WIN WIN.

      • ברי   14 באפריל 2011 בשעה 11:41
        (#)

        אהלן יגאל.

        אחרי השיחה שלנו באפיליגנג רצתי ישר ליישם את הדברים שדיברנו עליהם. עזרת לי מאד.
        העסק שלי מתקדם בצעדי ענק!! יחד עם זאת אני כל יום נתקל בקשיים חדשים (בעיקר קשה לי לכתוב מאמרים באנגלית) אבל, מה שיפה פה זה שאני בטוח שאני לא היחיד שנתקל בבעיות האלה בתור מתחיל וזה מה שעוזר לי להתקדם. איך? פשוט: אני אומר לעצמי שאנשים פחות טובים ממני היו במקום שלי והצליחו אז אין סיבה שגם אני לא אצליח…

        אני מתרכז עכשיו בעיקר ביצירת תוכן מועיל ומקורי משלי ומפרסם אותו אצלי ובאתרים שונים הרלוונטיים לנישה שלי. אני רואה קצת יותר תנועה שמתחילה להיכנס אלי לאתר וזה נותן לי מוטיבציה להמשיך ולפתח את העסק (או שמעכשיו אתחיל לקרוא לזה נכס:))

        בכל מקרה, תודה על העזרה שלך בכנס,
        אגב, אם זה יהיה רלוונטי תיעדתי לעצמי את כל הצעדים הראשונים שלי בהקמת הנכס והפיתוח שלו שלב אחרי שלב, החל ממציאת הנישה, דרך רכשית דומיין והקמת האתר, בפרסום מאמרים רלונטיים והבאת תנועה לאתר ועוד ועוד, אם תרצו אני אוכל לשתף את מי שזה מעניין אותו לראות את התהליך מא' ועד י'
        ( למה עד י'? כי אני רק בתחילת הדרך הסוף עוד רחוק…:))

        שוב תודה על העזרה בכנס ובהצלחה

  16. עוד חושב   12 באפריל 2011 בשעה 10:25
    (#)

    היי יגאל :-)
    עד כמה עסק או אתר במקרה זה שמתבסס בתוכן שלו עלכותבים שמרוויחים דולר וחצי לשעה יכול להצליח בשיטת הפה לאוזן.נכון שחלק מהכותבים האלו כותבים טוב מאוד ,אך עדיין זה בעיקר שכתוב ולרוב אתה מקבל מאמר טוב אך לא באמת יחודי,לא מעולה ובעל תוכן יחודי ,כמו שמומחה לתחום או אדם שבאמת שייך ואוהב את התחום יספק.לדעתי שילוב של כותבים בדולר וחצי ושיטת הפה לאוזן ,זה צירוף שמקשה אחד על השני,כי כדי שהשיטה הזאת באמת תעבוד,חייב להיות לך את "אחד התכנים אם לא ה…" :-)
    אני מדגיש הם כותבים מצוין ומאמרים בהחלט נאים,אך אין זה מספיק לדעתי ,כדי שהתוכן יתפרסם כאש בשדה קוצים.
    אם ניקח לדוגמא אתר של פלייט סימולטורס למשל :
    אם יש אתר אחד שכותב בו אדם שכל היום מתעסק בזה ואוהב את זה ויודע לתת זוויות בצורה מקורית
    תובנות,הדגמות וכותב בהרבה חן,לעומת אתר שיושב שם כותב ב-דולר וחצי לשעה שכותב מאמר איכותי ואני מדגיש איכותי של 500 מילה ,אך משוכתב וחסר את המקוריות האמיתית והזווית האישית שיש באתר השני.ברור שהאתר הראשון יוכל להתקדם בשיטת הפה לאוזן ,בעוד האתר השני יתקשה הרבה יותר.מבחינת האתר השני דווקא עדיף לעבוד בקידום ממומן או אורגני
    אשמח לשמוע את דעתך.

  17. אבלדס   12 באפריל 2011 בשעה 12:28
    (#)

    פוסט פשוט מטורף :)

    יגאל המילה היחדיה שמתארת את יצירות האומנות האלה aka פוסטים שלך זה WOW

    תודה מחכה בקוצר רוח הפוסטים נוספים

  18. שי   12 באפריל 2011 בשעה 13:58
    (#)

    יגאל, תודה תודה תודה
    סידרת לי המון דברים בראש
    בהתחלה חשבתי שנכנסתי לתחום מגניב ולאחרונה שמתי לב שאני עדיין במירוץ עכברים רק יותר מטורף.
    אני הולך לאמץ כל מילה
    אתה מלך
    תודה

  19. רותם   12 באפריל 2011 בשעה 14:25
    (#)

    היי יגאל,
    נושא מרתק וכל מילה זהב.

    תודה.

  20. רציתי להגיד תודה   12 באפריל 2011 בשעה 22:06
    (#)

    לא ייאומן כמה חוכמה וכמה תובנות אתה מחדש לי בכל פוסט ופוסט … פשוט לא ייאמן אתה פשוט מטורף

  21. Naomi   13 באפריל 2011 בשעה 10:50
    (#)

    Another awesome post!
    Yigal – I am enjoying these recent posts so much. They are showing how you are finally emerging into your own unique business wisdom. Thank you for sharing it with us and have a happy Pesach!

  22. רון   13 באפריל 2011 בשעה 18:34
    (#)

    עוד פוסט פורה ומועיל.. תודה.

    דרך אגב, מה יהיה עם הדולר??? כבר מגיע ל-3.40!!!!

    זאת כבר מתחילה להיות בעיה רצינית ומכה קשה לתחום שלנו…

  23. האח העשיר   22 באפריל 2011 בשעה 12:57
    (#)

    עוד שיעור טוב שלך- לא רק לשיווק באינטרנט, אלא גם לבניית עסקים בכלל! אין עליך אחי..

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!