סיגמנטציה (Segmentation), באה מהמילה הלועזית סיגמנט, אשר משמעותה "מקטע", "חלק". ברשתות תקשורת מחשבים, נוהגים לחלק את הכתובות הלוגיות של המחשבים לסיגמנטים, מקטעים, וכך יוצרים הפרדה בין קבוצות מחשבים. לדוגמא, קבוצת שרתים אשר השימוש בהם יהיה לפיתוח בלבד יהיה סיגמנט משל עצמו לעומת קבוצת שרתים אשר יהיו בתהליך הייצור (Production). ברשתות מחשבים הסיגמנטציה באה לידי ביטוי על ידי חלוקה לכתובות IP שונות.
סיגמנטציה בשיווק PPC, באה לידי ביטוי על ידי חלוקה של מילות חיפוש ל-AdGroups. נהוג, לשלב מילות חיפוש יחדיו אשר כוללות מספר מילים משותפות וכמוכן הרוח של המחפש תהיה זהה עבור כולן.
בהתחלה, כאשר יוצרים קמפיין, קשה מאוד למיין את מילות החיפוש ל-AdGroups, מכמה סיבות. קודם כל, מעבר למחקר מילים אשר עשינו, אנחנו לא יודעים כלום על הקמפיין שלנו. ולכן, כתוצאה מכך גם הרבה פעמים מתקשים לחלקו היטב ל-AdGroups. בנוסף לכך, לפעמים לאחר השקעה רבה מידי בקמפיין כלשהו, אין לנו את הכוחות הנוספים להשקיע עוד מספר שעות על מנת לחלק אותו.
כאשר מבצעים תהליך סיגמנטציה בשיווק PPC, אנחנו נהנים משורה ארוכה של הטבות. ראשית, ככל שהקמפיין שלנו מחולק לכמה שיותר מקטעים, יותר קל לנו לעקוב אחריו ולנתח את התוצאות שלו. בכך, אנחנו בעצם יכולים לתכנן תקציב יותר נכון עבור כל קבוצת מילות חיפוש. כמוכן, גם ההודעה אשר מוצגת לנו עבור חיפוש אחר המילות חיפוש שלנו, יותר ממוקדת.
כמוכן, כאשר המילות חיפוש לשכם מחולקות טוב יותר ל-AdGroups, תזכו ב-CTR יותר גבוהה. נתון זה נובע מהמיקוד של ה-AdGroups. וכשאנחנו משקיעים בשיפור ה-CTR, זה לא נעלם מעיניהם של מנועי הPPC כגון AdWords, AdCenter ו-YSM. אנחנו מתוגמלים בחזרה במחיר נמוך יותר לקליק, ובנוסף לכך בתנועה גבוהה ואיכותית יותר. וכאשר התנועה אשר מגיעה לאתרי הנחיתה שלנו היא איכותית יותר, אנחנו מתוגמלים ב-Conversion Rate יותר גבוהה.
כאשר אני מנסה ליישם סיגמנטציה על קמפיין, אני משתמש בכלל אצבע אחד. לפחות 3 מילים אשר זהות בכל AdGroup. זה ממש פשוט. במידה ויש לכם מילים עם משמעות דומה, אבל שוני במילה אחת, אל תעשו לעצמכם הנחות, תפרידו אותם ל-2 AdGroups שונים. גם אם זה אומר שיהיו לכם AdGroups עם מילת מפתח אחת בלבד. ההשקעה הזו בסופו של דבר תשתלם לכם.
עדכון: למי שהפסקה הזו לא ברור, קיים הסבר מפורט יותר + דוגמא בתגובות…
לפני כמעט שלושה חודשים, כאשר רק התחלתי לשווק תוכניות שותפים ב-PPC, הייתי עוד מתלמד והייתי עושה המון טעויות של טירונים. אני לא יודע אם זה היה מתוך עצלנות או מתוך אי הבנה, אבל בקמפיינים הראשונים שלי היה כ-8-10 AdGroups, לכל קמפיין. זה נשמע לכם הרבה? אז מה תגידו על 80-100 AdGroups לכל קמפיין?! שמעתם נכון, כיום יש לי בממוצע בין 80 ל-100 AdGroups בכל קמפיין. זה עשה לי הבדל עצום ברווחים. ממש עצום! כבר נחשפתם לכך מעט כאשר ראיתם את הרווחים שלי בחודש הקודם, אבל תופתעו עוד יותר כאשר בעוד כשבוע תחזו ברווחים שלי לחודש מרץ!
לסיכום, אני אגיד שתשקיעו המון המון מאמץ בחלוקה נכונה ל-AdGroups. וכמה שכל AdGroup יהיה יותר ממוקד, כך יהיה טוב יותר. זה זמן ששווה מאוד להשקיע.
בהצלחה לכולם.
פיג'מיסט שלום
ניסיתי וניסיתי ולא הצלחתי להבין את העברית במשפט הבא:
"
כאשר אני מנסה ליישם סיגמנטציה על קמפיין, אני משתמש בכלל אצבע אחד. לפחות 3 מילים אשר זהות בכל AdGroup. זה ממש פשוט. במידה ויש לכם מילים עם משמעות דומה, אבל שוני במילה אחת, אל תעשו לעצמכם הנחות, תפרידו אותם ל-2 AdGroups שונים. גם אם זה אומר שיהיו לכם AdGroups עם מילת מפתח אחת בלבד. ההשקעה הזו בסופו של דבר תשתלם לכם.
"
לדעתי אפשר לפרש אותך במספר דרכים, בעיקר את עניין כלל האצבע.
אשמח מאוד לדוגמה מפורטת ככל האפשר (מתחום אילוף הכלבים לצורך הדיון )
תודה
אהלן שלומי,
עברתי על המשפט והבנתי שיש הגיון באי ההבנה של הדברים. כנראה הבלבול חל פה בגלל שכאשר אני אומר מילה ו-"מילת מפתח", אני מתכוון לשני דברים שונים. הנה הדוגמא מתחום הכלבים:
נניח ויש לנו את המילות מפתח הבאות:
dog training
dog obedience training
dog training obedience schools
training a dog
dog training tips
dog behavior training
home dog obedience training
basic dog training tips
מה שהרבה אנשים יעשו זה לשים את כל המילות חיפוש הללו תחת אותו AdGroup, אשר יקרא, dog training.
מה שפועל יותר טוב, זה החלוק הבאה:
קבוצה א' – dog training:
dog training
training a dog
קבוצה ב' – dog training tips
dog training tips
basic dog training tips
קבוצה ג' – dog obedience training
dog obedience training
dog training obedience schools
home dog obedience training
קבוצה ד' – dog behavior training
dog behavior training
—————————————
שים לב שלא פחדתי לשים מילת מפתח אחת בלבד בקבוצה, כמוכן בדוגמא זה נראה כאילו שה-Match Type זה Broad, אבל זה לא הכרחי, אתה יכול לשים איזה Match Types שאתה רוצה (אפילו את שלושתם).
ושים לב שלכל "מושג חיפוש" למעט הראשון יש 3 מילים משותפות. רק בקבוצה הראשונה זה 2 מילים משותפות מאחר ואין מספיק מילים.
מקווה שהבנת…
בהצלחה.
תודה רבה
אין בעד מה, מקווה שעזר
הדוגמאות פה הם לא בעברית…
אני מנסה להשליך את זה לעברית….
אם יש לי יחיד רבים האם צריך לחלק ל2 קבוצות?
כן
רגע רגע. איך זה מתחבר לדפי נחיתה? הרי אם בנית 80-100 אדגרופס זה דורש המון דפי נחיתה לא? (והמון דומיינים ואתרים, כי אם עמודי הנחיתה שונים והקיוורדס שמופיעים בשהם שונים, אז אתה תרצה שם דומיים שונה שיתאים להן, וזה יכול לגרום להצגה של תוכן מעט שונה)
אהלן יואב,
זה לא מחייב, צריך מספר עמודי נחיתה עבור קבוצה של אדגרופים….
בהצלחה,
-יגאל.
אתה משתמש הרבה בכותרות דינאמיות? (כך שהכותבת בדף נחיתה תכלול את מילת החיפוש – ואני מתכוון לכיום, לא ללפני חצי שנה).
אם כן לדעתי זה מחייב שימוש ב-exact בלבד ועבור מילים שנבחרו בקפידה כך שההקשר של הכותרת לא יפגע.
תוכל להפנות אותי לקוד שיוצר את הכותרת הדינאמית? (זה פשוט כלי להרבה קמפיינים).
אני מניח שהתכוונת לומר שעבור כל קבוצה של אדגרופים אפשר לייצר דף נחיתה.
אתה צודק מאוד לגבי השימוש ב-Exacts, וכן, כשאני משתמש באקזקטס אני משתמש בהרבה כותרות דינאמיות.
אגב, התכוונת לכותרות דינאמיות במודעות או בעמודי הנחיתה? כי למודעות לא צריך שום תכנה, תחפש בעזרה של גוגל DKI….
שלום יגאל
אני לא בטוח שהבנתי נכון, חילקתי 8 מילות מפתח לכמה קבוצות ומיד אחרי שחילקתי כל ציוני האיכות של המילות מפתח היו 3-5 ולפני כן כשכולם היו בקבוצה אחת כמעט כולם היו על ציון איכות 7.
אתה יודע אולי איפה טעיתי? אשמח גם להשתמש בשיטה הזו, אם אתה אומר שהיא עובדת טוב.
דרך אגב, הבלוג שלך מצויןן…אני לומד הרבה ממנו..תודה.
אהלן איתי,
אני לא אוהב להגיד את זה, אבל שאלות בסוף. אתה תראה בהמשך הבלוג התייחסות יותר עניינית לשאלות שלך.
בהצלחה.
כן האמת שדי הבנתי אחרי שהמשכתי לקרוא קצת…דרך אגב אתמול השגתי את המכירה הראשונה שלי, והיום בבוקר עוד מכירה!
התחלתי לפני שבוע וחצי בערך…אני חייב להודות שלא הייתי משיג את התוצאות האלו בלי הבלוג שלך, למדתי פה הכל ואני רק בחודש מאי (בבלוג).
אני אמשיך לקרוא כמובן, אני חושב שהתמכרתי
תודה רבה!
לא הבנתי כל כך
האם צריך לבנות דף נחיתה לכל קבוצת מילות מפתח?
כלומר אתה חילקת את כל המילות מפתח ל-4 קבוצות בדוגמא שהבאת למעלה
אז אומר שצריך להכין 4 עמודי נחיתה??
בסופו של דבר מומלץ שכן,
להתחלה מספיק עמוד נחיתה אחד.
שלום למיליונר,
קודם כל, אני חייב להגיד שאני נורא מתלהב מהבלוג. ממש מכור!
אני קורא את הבלוג כבר שבוע ומנסה להתקדם מ2008- ל2011-.
אני עושה את זה בזמן העבודה המשרדית שלי, ומקווה שהבוס לא ישים לב.
עוד לא התחלתי לבצע משהו בכיוון האפליאייט, אבל הידיים כבר רועדות…
השאלה שלי היא:
איפה מאחסנים את האתרים וכמה זה עולה(פלוס מינוס)? הרי אם יש הרבה קמפיינים זה צורך הרבה דפי נחיתה. אפשר לשים את כולם אצל הוסטר אחד? וגם דומיינים צריך לשייך לאותם אתרים אפשר גם לעשות את זה אצל אותו הוסטר?
תודה שאתה משתף בכל כך הרבה מהידע שלך (האם לזה התכוון המשורר שקרא לזה תוכנית שותםפים?
אהלן,
תודה רבה על המחמאות. אני מסמיק
אודה לך מאוד אם תעשה קופי-פייסט לשאלה שלך לאיזור השאלות/תשובות. תתאים כותרת וכמה תגיות
תודה.