מותו של הלונג טייל ותרבות הלייק

מותו של הזנב הארוך

מותו של הזנב הארוך

לפני כמה חודשים, סיפרתי לך על תורת הזנב הארוך, ואיך אפשר לייצר קמפיינים רווחיים בעזרת שימוש באסטרטגיות זנב ארוך. השבוע… קרה משהו… בטח כבר שמת לב, וקראת ושמעת, על כל ההתרחשויות בעולם של גוגל עם הגוגל אינסטנט. זה לא משנה, אם אנחנו אוהבים אותו או לא, כי כמו תמיד עם גוגל, זה לא מה אנחנו רוצים, זה מה שהם רוצים… וכמובן מה שעושה להם כסף…

וכמו תמיד, גם הפתרון…

איך הסוף של הזנב הארוך התחיל?

האמת שזה קל לא לאהוב את גוגל בימינו. זה נהיה פופולארי, במיוחד לנו המשווקים אשר בנו את גוגל. עם זאת, מי שהתחיל את הסוף של הזנב הארוך, היו דווקא פייסבוק!

איך?

כפתור הלייק! כבר כתבתי עליו… מה שכפתור הלייק עשה, זה פשוט להחזיר את תורת הלהיטים, או תורת המיינסטרים אם תרצו. כפתור הלייק, שהוא מכונה להבאת תנועה, במהירות ויעילות…. מהווה נתח גבוהה מהטראפיק שלי…

ולמרות שכפתור הלייק מביא הרבה טראפיק, הוא מביא דווקא טראפיק לפוסטים היותר כלליים… תרבות הלייק היא תרבות של תחרות ומצעדים. מה שמייצר תרבות של להיטים, מי משיג הכי הרבה לייקים.

ואיך גוגל תרמו לסופו של הלונג טייל?

טוב, על זה כבר דיברנו… בערך… גוגל יצרו את הגוגל אינסטאנט. ועם כל הפטריוטיות לטכנולוגיה שפותחה בארץ. זה פוגע בנו… בערך…

לפני שאני אפרט מה אפשר לעשות, ואיך צריך להתקדם, הנה תקציר של הפיצ'רים:

  • גוגל, יודעת מראש מה אני רוצה לחפש… לדוגמא… אם ב-Google.com אני מקליד: "מיליונר", הוא משלים ל-"המיליונר בפיג'מה". לא רק שהוא משלים, הוא גם מציג תוצאות. איזה חוצפה יש להם? אני בכלל רציתי לשחק מי רוצה להיות מיליונר…

    המיליונר בפיג'מה Instant

    המיליונר בפיג'מה Instant

  • לא רק שגוגל יודע מראש מה אני רוצה לחפש. גוגל גם מציג את התוצאות. אם אני רוצה לחפש מונח, שעשוי ליצר לי כסף בתור אפיליאייט. כמו לדוגמא: Haro Mountain Bikes, ואני מתחיל להקליד Haro, וגוגל כבר נותנים לי מודעות בנושא…. זה בעיה!
  • נשאלת מה הבעיה בעצם? כי אם הלקוח (המחפש) הגיע ליעד שלו, כלומר לחץ על קישור כלשהו, אז למה בעצם הוא צריך לרשום Haro Mountain Bikes אם הוא מוצא משהו גם כשהו רושם Haro. העניין הוא, שהגולש יקבל תוצאה שאולי היא מתאימה, אבל לא הכי רלוונטית.

למה גוגל עושים את זה?

לפי הצהרות של גוגל, בכל יום מתווספות לגוגל כ-60% מילות חיפוש חדשות! זהו נתון מדהים אשר מפאר את הלונגטייל, עם זאת, פוגע ביכולת של גוגל לקבל מספיק סטטיסטיקות אודות כל מילה. גוגל אינסטנט יעזור לגוגל להוריד משמעותית את ה-60% האלה. וכך יעלה את הסטטיסטיקה.

נוסף על כך… זה ידוע, לכל משווק PPC שהמילים הזולות הן מילות הזנב הארוך. מילות המיינסטרים הן המילים היקרות באמת. מילים שעלותם גבוהה בהרבה. בדרך הזו, הפלא ופלא, גוגל ירוויחו הרבה יותר כסף… וזו זכותם…. כל הכבוד להם על היצרתיות בדרך :)

למעשה, גוגל ממשיכים במגמה שלהם, של ללכת לקראת המותגים. האתרים הגדולים, האימפריות. הכל התחיל כשהעיפו בסוף 2009 הרבה אפיליאייטס, והרבה חשבונות אדוורדס, וזה ממשיך עכשיו כשגוגל מביאים את המשווקים למצב של שימוש במילים קשות לדירוג בתוצאות החיפוש ומילים יקרות ב-PPC.

ועם כל מה שנאמר, אפשר להתעצבן על גוגל, אך זו זכותם. הם בדיוק כמוכם רוצים להרוויח יותר כסף. מאחר והם די הגיעו למיצוי בכמות החיפושים, הגיע הזמן לעשות יותר כסף מהקיים.

מה האפיליאייטס צריכים לעשות?

אז כך, הלונגטייל בגוגל אמנם נפגע אנושות, אך הוא עדיין חי. הוא עדיין הולך ליצר כסף. עדיין יש את הטולבארים והתכנות צד שלישי ששולחים חיפושים לגוגל ולא משתמשים בגוגל אינסטאנט. הוא פשוט הולך להיות פחות משתלם…

וכל עוד מדובר באפיליאייטס, אז תמיד יש אפשרויות טראפיק אחרות… אני תמיד אומר את זה, גוגל זה רק 10% מסך הטראפיק באינטרנט, יש כל כך הרבה אופציות נוספות….

ואם בכל זאת מתעקשים,
טיפים למשווקי PPC:

  • גוגל הודו בזה… צפה לתנודות בשוק (Market Flactuations או משהו כזה…), כלומר תקבל פחות טראפיק על הלונגטיילים.
  • חוק ה-3 שניות – זה חוק שגוגל המציא על מנת לקבוע אם נתבצעה חשיפה למודעה שלך. גוגל יחשיב חשיפה רק כאשר עברו 3 שניות מבלי לעשות משהו או נלחץ ENTER.
  • חשוב לשפר את ההמרות שלך
  • מאחר ונגמר החופש בחיפוש, זה הזמן לבסס את המחקר מילים על הGoogle Suggest מאחר ואלו בדיוק המילים שגוגל רוצים שישווקו.

טיפים למשווקי SEO:

  • מכירים את זה שמגיעים למקום 5 ואומרים לעצמינו, זהו… מספיק לי? אז זהו… שעם השינויים האחרונים ה-CTR הולך להשתנות בטירוף, ושלושת המקומות הראשונים הולכים לקבל את רוב הקליקים, בהפרש!
  • תלמדו קופירייטינג! בגדול, כל משווק צריך את זה… עם זאת, עכשיו המלחמה היא כבר יותר על ה-CTR… חשוב להקפיד לא רק להפציץ את ה-H1, Title & Description במילות מפתח, אלא מעבר להכל… לגרום למשתמש ללחוץ. ברור שתמיד זה היה חשוב, עכשיו יותר מהכל…

לא בטוח שהחלוקה טובה… יש הרבה טיפים חשובים משותפים…

טיזינג

בכל מקרה, קצת עשיתי לך טיזינג בכותרת. זה מין סוג של הייפ שיווקי כזה… משהו כזה שמשווקים עושים בשביל למשוך תשומת לב :) בהמשך להטפות שלי ללימוד קופירייטינג, טריק שעובד בקופירייטינג זה לייצר דרמה….

הלונג טייל אף פעם לא ימות!

וזה מהסיבה הפשוטה, הלונגטייל זה חוק בכלכלה. ממש כמו חוק 80/20. הוא תמיד יתקיים.

מה שכן?

הוא משתנה… בכל שינוי, ועכשיו גם, זהו תורם של היצירתיים לעשות כסף :)

אני בכלל ממליץ להביא את הטראפיק ממקומות אחרים… יש דרכים הרבה יותר נוחות להביא טראפיק מאשר PPC & SEO.

מה דעתך על השינוי? איך הוא משפיע עליך?

נ.ב. נכון אמרתי שהיצירתיות מנצחת? אז זהו… שהנה הזדמנות… מילות המפתח משתנות עכשיו. לדוגמא, עד לפני השינוי, אפשר היה לחשוב שהמילה Fatloss (למרות המחסור ברווח) היא מילה מטורפת להתמקם עליה… אבל… עכשיו, כשכותבים Fatloss בגוגל אינסטאנט מקבלים תצאות למילה Fatloss4Idiots, שהם מוצר ותיק מאוד בקליקבנק! והם הרוויחו בגדול על מהשינוי הזה…

נ.ב.2. פינת הקארמה – קבלו את הבלוג של עדי, ממשווקי הפייסבוק המוכשרים ביותר שאני מכיר. אשר זכה לאחרונה ב-IPAD בתחרות אפיליאייטס.

נ.ב.3 אני מזכיר שמעניין אותי לדעת איך השינוי משפיע עליך?

72 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. פרדיגמה   13 בספטמבר 2010 בשעה 15:27
    (#)

    היי כתבה מצויינת. או יותר נכון םוסט נפלא. בכול מקרה קראתי עוד כמה מאמרים שדנים בנושא החם הזה. יש כאלה שאומרים שזה יפגע בקידום אורגני ויש כאלה שלא חושבים ככה. אני עדיין לא גבשתי דעה מוצקת בנושא. נראה מה יהיה

    • שיווק באינטרנט   15 בספטמבר 2010 בשעה 21:16
      (#)

      באמת נראה מה יהיה.

      כגולש, אני לא אוהב את זה. כיביתי את זה במחשבים שלי אחרי כמה שעות של שימוש וניסיונות.
      אני מכיר עוד כמה אנשים שכיבו את זה די מהר.

      כמשווק, במידה והאינסטנט יתפוס באמת, צריך יהיה להסתגל.
      זה מה שאנחנו עושים, לא?

      - אלכס

      • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 15:42
        (#)

        אני דווקא אוהב את זה. ולגבי האם זה הורס או לא?

        אין מה להרוס את הקידום האורגני, זה פשוט משנה את החוקים… זה הכל…

    • אבי   16 בספטמבר 2010 בשעה 11:01
      (#)

      גם אני לא התחברתי לזה עדיין. בכלל אני מחפש הרבה דרך ה toolbar ושם אין את האופציה – ולשמחתי גם לא יכולה להיות… אני אנסה עוד קצת וניראה

  2. upliner   13 בספטמבר 2010 בשעה 19:26
    (#)

    יגאל welcome back
    ונראה לי שכולם יסכימו איתי

  3. יוסי   13 בספטמבר 2010 בשעה 19:40
    (#)

    פוסט מעניין מאוד יגאל הבאת לי פלאשבק מטורף לפוסטים המרתקים שהיו פה בזמנו…..נקווה שיהיו עוד פוסטים כאלה בעתיד:)

  4. משה   13 בספטמבר 2010 בשעה 19:50
    (#)

    אחלה פוסט!
    האמת שאני די שמח שהשינוי התבצע כעת ולא בשלב מאוחר יותר…אבל זה מסיבה קצת אנוכית– העובדה שאני עדיין לא התחלתי לשווק כלום! זה די משנה את הקלפים ומאפשר לי להיכנס יש לזוית החדשה…שכידוע בעידן המשתנה במהירות כמו העידן שלנו חידוש הוא בלתי נמנע- וצריך להסתגל למצב…

    ולנושא אחר– יגאל, ציינת שSEO&PPC הם רק 10% מהטראפיק ברשת…
    על איזה גורמים אחרים לטראפיק אתה ממליץ להתעמק…?

    תודה רבה,
    משה לריח

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 15:45
      (#)

      בכללי, המקור טראפיק הכי גדול הוא Media Buying עם זאת יש שם Learning Curve, לכן הייתי ממליץ ללמוד שילוב של SEO ופרסום ממומן בפייסבוק.

      בהצלחה.

  5. רועי   13 בספטמבר 2010 בשעה 19:58
    (#)

    אני לא מסכים לחלוטין עם הקביעה שהזנב הארוך ייפגע קשות.
    מי שרוצה מוצר ספציפי מאוד, לא מקליד את כל המוצר אלא עושה copy+paste מאתרים אחרים (הרי בכדי להגיע למוצר ספציפי יש את ה-funnels שלקוח עובר בדרך אל המוצר – נושא חשוב לפוסט אגב), ולכן רק מילות חיפוש "חצי כלליות" שהם לא בדיוק לונג טייל ייפגעו יותר מהנושא הזה.
    דבר מאוד חשוב הוא באמת היצירתיות בכך שלקוח יעבור במהירות על מודעות וחשוב שהעין שלו תיעצר על המודעה שלך. יש כל מיני שיטות לעשות את זה, אבל אל תפחדו להיות קצת בוטים.

    בהצלחה לכולם

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 15:47
      (#)

      הלונגטייל יפגע…

      ללא ספק… גוגל לא פראיירים. הם יודעים מה עושה להם כסף, ומה שעושה להם כסף אלה מילות הלונגטייל.

  6. וווה   13 בספטמבר 2010 בשעה 20:52
    (#)

    אחלה פוסט, יש לי שאלה, יש כמה רשתות שמדברים עליהם הרבה
    איזה מבניהם שווים הרשמה, ומה ההבדל?

    adsmarket.com
    .eliteclicksmedia.com
    neverblue.com
    epicdirectnetwork.com

    אשמח לעזרה, תודה רבה!

  7. תפוז מכני   13 בספטמבר 2010 בשעה 21:13
    (#)

    הגיע הזמן לעבור ל BLACKHAT ולהפסיק לתת חשבון לגוגל.
    תבנו אתרים גדולים עם הרבה כח.

    • אבי   15 בספטמבר 2010 בשעה 9:25
      (#)

      רק שלא תפעיל פעולות BLACKHAT על אתר גדול שעבדת עליו שנים… :-) תרים אתר של כמה עמודים ביום ותתכונן לכך שתוך 48 שעות בערך (ככה שמעתי) הוא ימחק לך מהאינדקס לתמיד, במידה והצלחת להביא אותו לעמוד הראשון / מקום ראשון. ואז תעבור לדומיין הבא… בכל מקרה אתר גדול מומלץ לטווח הארוך. שלב ביניהם אם אתה יכול, אבל אז תיצור שום קשר ביניהם.

      • תפוז מכני   15 בספטמבר 2010 בשעה 19:42
        (#)

        מסכים, זאת הדרך לעשות את זה.

        ראיתי כמה אתרים זמן האחרון שאם אתה רואה מאיפה ואיך מגיעם הלינקים שלהם אתה אומר WTF… ומה שמצחיק זה שהאתרים עם כמה שנים של היסטטוריה, ALEXA500 בערך PR גבוהף 8-9 מיליון BL שאם אתה קצת חוקר אותם אתה מבין שנעשו בדרכים עקלקלות ואינדקס של כמה מיליונים של דפים בגוגל

        ואז אתה אומר לעצמך למה לעזזל גוגל מרשים לזה לעבור, ואני יגיד לך למה, אתרים כאלה הם אלה שנותנים לגוגל אוכל למנוע חיפוש שלה, אין מצב שהם לא יודעים מה קורה שם ועדיין הם נותנים.

        אז תחשב לבד, לך תרדוף אחרי מילת מפתח אחת ותקווה שיום אחד תוכל להגיע למקום 10 ולקוות שמישהו לא יהיה מספיק עצלן בגלל גוגל אינסטנט, או שתבנה אתר כל כך גדול וחזק בכל הדרכים שאתה יכול שלא יהיה להם ברירה אלא לתת לך מקומות ראשונים במלא לונגטיילים…

        • אבי   16 בספטמבר 2010 בשעה 11:13
          (#)

          אפשר לבנות תוכנה שתייצר אתר עם כמה מיליוני עמודים, אבל אולי זה לא שווה את המאמץ, כי אתר כזה לא יכול להוולד ביום אחד (מנועי החיפוש לא יקבלו את זה), אלא במשך מספר שנים. ואנחנו רוצים כסף עכשיו, אז בונים אתר סתמי עם מוצר אחד + מוצרים קשורים. ורק צריך לכתוב את התוכנה שתקשר אותך עם 8 – 9 מיליון B-L – פשוט לדחוף אותם לכל מקום אפשרי (היום יותר קשה captcha … ) ומייד להתחיל לעבוד על האתר הבא. 2 כאילו בשבוע ותוכל לקנות בית בלי משכנתא תוך חודש… או שלא – כי לא ניסיתי, אבל אולי הגיע הזמן :-)

          • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 15:50
            (#)

            בלאקהאט זה סה"כ אוטומאציה לתהליכים ידניים. אם אתם יודעים לעבוד, אפשר לעשות את זה ממש דומה עד כדי כך שאי אפשר להבחין ואפשר להיות גם פחות ולקבל עונש.

  8. בני   13 בספטמבר 2010 בשעה 21:44
    (#)

    אהלן יגאל,
    אחל'ה פוסט – נושא חם ביותר! מאוד מעניין או קצת מפחיד איך הפיצ'ר הזה ישפיע על אתרים קיימים – מקווה שלא תהיה השפעה ממש לרעה.

    אחרי מחקר קטן, אם יש לך אתר עם מילת מפתח בלונג טייל, בטח עדיין יש לה חיפושים יפים וע"י הקלקת שתי המילים הראשונות גוגל כבר ישלים אותה (ובאמת כאן יש חשיבות למקומות), התקווה הגדולה היא שהתוצאות בינתיים לא ישפיעו כ"כ כי הם לא יהיו רלוונטים.

    אולי יש כאן מסקנה קטנה: אם בוחרים מילים מפתח של לונג טייל לSEO כדאי שהמשמעות של המילה התבטא בעיקר לקראת הסוף כמו : how to raise dogs כאשר עד שאתה לא רושם את המילה האחרונה אין כ"כ לביטוי את המשמעות העיקרית. 

    נראה בקרוב,
    בני

  9. מאיר   13 בספטמבר 2010 בשעה 22:05
    (#)

    הי יגאל,
    לא יודע אם הלונג טייל אכן יתקצר מכיוון שהפיצ'ר שהציע מילים כבר זמין הרבה זמן ובסך הכל התווספו התוצאות. ימים יגידו מה ישתנה אם בכלל בנושא החיפוש עם הפיצ'ר החדש הזה.
    לגבי חיזוק המותגים – פוסט שמראה שגוגל אכן מחזקת מותגים וזאת ללא קשר לנפח החיפוש חיזוק מותגים בגוגל

    ופוסט (שלי :) שמתאר בהרחבה את נושא הראש והזנב הארוך

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 15:52
      (#)

      נכון, היה עד גוגל סאג'סט ועם זאת גוגל סאג'סט היה מציע לך הצעות לא מכריח אותך להשתמש בהצעות שלו. וזה בעצם ההבדל :)

  10. אור   13 בספטמבר 2010 בשעה 23:48
    (#)

    מעניין מאוד, השאלה היא איך אנשים בפועל ישתמשו בזה. האם הם יסתכלו בתוצאות על כל מילה שהם כותבים, או ירשמו את כל הביטוי ואז יסתכלו בתוצאות כמו שהם רגילים?
    מעבר לשינוי טכני יש פה שינוי מאוד מהותי בחווית המשתמש, חוויה שסותרת את מה שאנחנו מכירים. רק הזמן יגיד איך זה ישפיע.

    דרך אגב, מתי זה יכנס לגוגל ישראל? מישהו יודע?

  11. יגאל   14 בספטמבר 2010 בשעה 8:06
    (#)

    בהתחלה לא הבנתי על מה אתה מדבר, כי גוגל לא נותנים מודעה לפני שאתה לוחץ ENTER
    אבל אז ניסיתי את גוגל ארה"ב, ושם באמת זה נכנס לתוקף…

  12. יעל   14 בספטמבר 2010 בשעה 13:28
    (#)

    גוגל האלה יימח שמם. חייבת לעדכן אתכם במשהו.
    היום נכנסתי למודעות שלי לראות מה המצב שלהן,
    ופתאום כתוב לי בכל המודעות שהן לא מוצגות.
    כתבתי לגוגל מייל והם כתבו לי שהחשבון שלי נמצא בבדיקה,
    והם לא יודעים להגיד לי מתי הבדיקה תסתיים!!!
    איזה חוצפה……….
    אני עוברת ליאהו, נמאס מהשטויות שלהם.

    • אבי   14 בספטמבר 2010 בשעה 22:26
      (#)

      כן הם דיקטטורים לא קטנים, במקרה שלך הם עוד "עדינים" את יכולה למצוא את עצמך פתאום בלי חשבון adwords ובלי הסבר. "תפזרי את הביצים…" בעוד סלים.

  13. ניר   14 בספטמבר 2010 בשעה 14:44
    (#)

    יעל, אני איתך!
    גוגל נהיו דיקטטורים וחבורה של %%$#%$%
    אני פשוט רותח פה מזעם שהם עושים מה שבא להם ונכון שזה זכותם אבל זה מה שנקרא כאשר יש לך כוח ואתה פשוט לא שבע ממנו.
    מישהו בכלל זוכר כשגוגל היו כל כך ידידותיים וכיפיים להשתמש בהם? שהם נהפכו לדבר הבא?
    אז עכשיו הם הפכו למפלצת וזה מעציב שהם מעיפים אותנו אתרים קטנים, ממש מרגיז עד טירוף.
    גם אותי העיפו מכמה קמפיינים באדוורדס כי פתאום אכפת להם איך האתר נראה וכמה תוכן יש בו. כן, ממש אמא תרזה אתם…אבל כשקיבלתם ממני כסף על הקלקות אז זה היה בסדר נכון?

    בקיצור, אני אישית מקווה שעדיין נוכל איכשהו לעבוד עם לונג-טייל אבל לא אשקר ואגיד שעכשיו יותר מתמיד קורץ לי לחקור את בינג/יאהו ולדעת איך עושים אופטימיזציה למקומות ראשונים אצלם….גוגל יכולים $%#$$@$

    :) )

    יום טוב לכולם!

    ניר,

    • יעל   16 בספטמבר 2010 בשעה 10:58
      (#)

      הי ניר,
      באמת שהם חצופים!
      כתבתי להם כבר כמה פעמים ותמיד התשובה היא מתחמקת כזו,
      לא יודעים מתי הבדיקות יסתיימו… (אפשר לחשוב איזה בדיקה צריכה להיעשות פה.. יש לי בדיוק 2 קמפיינים ובדיוק 30 מילות מפתח בכל החשבון… מגוחך!)

      גוגל יאכלו תיכף מה זה כאפה מבינג ויאהו!
      בינג הולך להתחזק בטירוף ולהיות המנוע חיפוש הבא בעוד 3-4 שנים.
      כבר בשנה הבאה לפי דעתי הוא יהיה הרבה יותר משמעותי,
      כי אנשים לא אוהבים מונופולים שמנצלים את כוחם לרעה (אני מדברת על חו"ל- בישראל כולם מונופולים ואף אחד לא עושה כלום וכולם אדישים, אבל בחו"ל אנשים יותר מתייחסים לזה)

      בקיצור- הלוואי שגוגל יקבלו בראש על ההתנהגות הלא נאותה הזו..

  14. שחר   14 בספטמבר 2010 בשעה 17:36
    (#)

    אני מאמין שיכול להיות תרחיש בו לאתר מסוים יהי יותר תנועת זנב ארוך בעקבות השינוי.

    למשל, במודל הקודם הייתי חייב ללחוץ אנטר ולבדוק את התוצאה. עכשיו אני יכול לבצע כמה טסטים עם אופציות שונות שמציע לי ה SUGGEST ולכן זה מושך אותי לבדוק כמה וריאציות של לונג טייל ולהתמקד יותר ויותר ב"מחיר" נמוך יותר. במיוחד זה נכון כאשר אני מחפש משהו שאני לא מכיר, פתרון לצורך חדש וכו'.

    הסיבה לכך שנראה כי יהיה פחות לונג טייל זה כאשר מישהו בא לחפש לפי לונג טייל ואז יראה את התוצאה המבוקשת כל בחלק של החיפוש. זה אולי יהיה נכון כאשר מדובר במותגים ונושאים בהם אני יודע בדיוק איזה אתר אני מחפש. אלו הלקוחות שלדעתי פחות מעניינים אותנו.

    הקיצר נחיה ונראה :-)

    כן יש מצב שהתוצאות העליונות של גוגל יקבלו יותר קליקים אבל מדובר בשינוי עם כל כך הרבה משתנים שלא הייתי מתפלא אם חלק מהאתרים יהנו וחלק יסבלו. פשוט צריך להמתין לתוצאות בפועל.

  15. איתי ברנר   15 בספטמבר 2010 בשעה 12:09
    (#)

    תודה

    למרות שאני לא בטוח כמה הלונג טייל יפגע (הרבה אנשים לא מקלידים בזמן שהם מסתכלים על המסך), לא הייתי מודע בכלל לעניין שהתוצאות מתייחסות גם להשלמה האוטומטית באפור. זה באמת צעד כוחני מאוד מבחינת גוגל שיכול לחזק אתרים שהם כבר חזקים מאוד ועלול להגביר מאוד את התחרות אם הכלי יתפוס.

  16. נדב   15 בספטמבר 2010 בשעה 16:05
    (#)

    אני גם אשמח אם תציין מקור אחד להבאת תנועה עליו אתה ממליץ (בישראל)

    תודה

  17. איגור   16 בספטמבר 2010 בשעה 8:25
    (#)

    אני זקוק לעזרתכם – יש לי דף פייסבוק שייצרתי – Fan Page ויש לי בו כמה אנשים שאני צרפתי מהחברים שלי ואני רוצה להביא כמה שיותר. איזה שיטות יש להביא אנשים? לכתוב איזה משפט מסויים בדף? להשתמש בתוכנה? בשירות? אתר? משהו?

    תעזורו לי בבקשה זה מאוד חשוב לי ודחוף לי.

  18. מוטי   16 בספטמבר 2010 בשעה 8:42
    (#)

    לדעתי הגוגל אינסטאנט לא יחזיק הרבה זמן!

  19. ניר   16 בספטמבר 2010 בשעה 11:41
    (#)

    מה שאותי מעניין זה איך להגיע לעמוד הראשון ביאהו.
    אתרים שלי ממוקמים מקום מסויים יפה בגוגל וביאהו הרחק מאחורה, מנסה להבין איזה אלגורתים יש ליאהו ועל מה הם נותנים יותר דגש ואין תשובה ברורה….לכן גם אם נתחיל להתמקד עכשיו ביאהו, צריך קודם לחקור ולהבין כיצד מגיעים לעמוד ראשון ביאהו.

    מישהו יודע במקרה או שלא ומוכן בבקשה לשתף קצת?

    :)

    תודה ויום טוב לכולם.

    ניר,

    • NTB   19 בספטמבר 2010 בשעה 21:35
      (#)

      כולם מנסים לסבך את זה יותר מיני ולהמציא אין ספור מושגים, אבל בסוך הכל מתנקז לאופטמיזציה בדפים ובניית לינקים.
      תעשה את האופטמזציה לדפים, כמו כותרת הדף, כותרת הכתבה ושימוש במילת מפתח, ואת שאר המאמץ תשקיע בעוד ועוד לינקים.

      בסופו של דבר לינקים זה הגורם הכי משפיע בכל המנועים.

  20. משה זיסמן   16 בספטמבר 2010 בשעה 12:08
    (#)

    איגור לצערי אני לא יודע לעזור לך אני מתעסק בPPC רק, ולא נראה לי שמישהו פה ירצה לעזור לך כולם פה אינטרסנטים ואנטיפטיים. אבל זה רעיון טוב להתעסק בדפי פייסבוק כי PPC זה לא משתלם כמו פעם וזה לא קל ולא רווחי כמו פעם לפני 5 שנים ויותר.

  21. ajandu   16 בספטמבר 2010 בשעה 14:01
    (#)

    ניר, לגבי יאהו – הלינקים משחקים פאקטור יותר משמעותי. לא כמו פעם שהמנוע היה מאד חשוף לספאם אבל עדיין שם דומיין מדוייק פלוס לינקים לעומת ותק ובניה נכונה של אתר ושל אסטרטגיית SEO בגוגל.

    יגאל, אהבתי את הפוסט , לא מחדש כלום אבל לא מתבכיין כמו שאר הפוסטים שמצאתי בנושא … פשוט אומר לאנשים להמשיך הלאה ולצמוח… הגיוני מאד בעולם האינטרנט.

    ועוד שאלה בעקבות תגובה כאן מלפני כמה חודשים (לא ביקרתי בבלוג הרבה העבודה לוחצת).

    בחור בשם העיתונות החוקרת רשם לך תגובה טיפה עוקצנית לפני כמה חודשים אבל אני רוצה לחדד את זה ולשאול אותך במלוא הכנות לגבי העיסוק שלך בהאדרת השם שלך.
    בד"כ כמו שהוא רשם , מי שמרוויח טוב מנסה להישאר בצללים – בייחוד לא מפרסם לקהל הרחב מה הוא עושה ומה איתו (זה בסדר שיכירו אותך בתעשייה מי שצריך להכיר לצורך שת"פים).
    מה שאתה עושה זה למכור את השם שלך ולקשר את עצמך עם אנשים מאד נחמדים שמצליחים במה שהם עושים כרגע אבל הם לא היו אפלייאטים מוצלחים (ולמזלם אנחנו מדברים על תקופה לפני שהתעשייה כאן הפכה להיות משהו ממוסד). בשורה התחתונה הם עשו מעבר להסברה, הדרכה וכו' ואתה מצטרף אליהם למרות שאם אתה אפליאייט באמת מוצלח, זה לא אמור להיות משתלם לך פיננסית. האם תוכל להרחיב על הסיבות שלך? האם זה פשוט משהו שהוא יותר מהנה בשבילך?  
    אל תיקח את השאלה בתור התקפה אישית מעניין אותי באמת ובתמים מה המניעים .

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 17:06
      (#)

      אהלן גבר,

      אני מסכים עם עתונות חוקרת, לפחות באופן חלקי.

      לגבי, העניין לא מדוייק. אני התחלתי לכתוב את הבלוג, כשהייתי במינוסים, וכשלא ידעתי כלום. עם הזמן התפתחתי והחכמתי, אך לא ראיתי סיבה להפסיק לכתוב את הבלוג.

      אני לא יכול לדבר בשם אחרים, עם זאת אני יכול להגיד לך שאני לא עושה שקל מהבלוג, אני אפילו מפסיד עליו כסף.

      ובכל מקרה, לא יודע איפה קראת על זה שאני מפאר את השם שלי. להפך, אני מנסה להצניע אותו… אני תמיד אומר שאני עדיין סטודנט של התחום, גם אם אני מצליח, ויש הרבה אפיליאייטס טובים ממני.

      תודה על השאלה…

  22. מתחיל   16 בספטמבר 2010 בשעה 14:42
    (#)

    הי חבר'ה מישהו אולי יכול לעזור לי?
    אני בונה כעת את האתר הראשון שלי בשיווק שותפים
    אני משתמש בוורדפרס אבל לא סגור על הטים שבוא כדאי לי להשתמש..יש המון סוגים בחינם
    ואני לא יודע איזה מתאים ל SEO
    אם מישהו יוכל לעזור או לכוון אותי בלינק או באחר לפורמט וורדפרס שמתאים אהיה אסיר תודה
    ועוד משהו….עדיף שהקטגוריות יהיו משמאל או מימין?

    • NTB   19 בספטמבר 2010 בשעה 8:51
      (#)

      הtheme שאתה בוחר צריך לדעתי להתאים לנישה שבה אתה פועל.
      לא חושב שניתן להמליץ על אחד ספיציפי, שמתאים ל SEO.
      פשוט תתקים את הפלאג-אין All in One SEO Pack שמתאים לכל theme.

      השאלה החשובה היא האם האתר הוא באנגלית או עברית.
      עברית – יש themes שמיועדים לאתרים בעברית, ובעברית עדיף שהקטגוריות יהיו משמאל
      אנגלית – יש המון themes חינמיים, פשוט תמצא משהו שמתאים לנישה שלך, ותשים את הקטגוריות מימין

      • מתחיל   19 בספטמבר 2010 בשעה 9:44
        (#)

        תודה רבה NTB
        אני מאוד מודה לך על התשובות
        האם ניתן לכתוב לך ו/או לדבר איתך ביחידות בעתיד?י
        הייתי רוצה מאוד בהמשך גם להראות לך את האתר ואולי גם לקבל פידבק בונה
        תודה מראש

        • מתחיל   19 בספטמבר 2010 בשעה 9:56
          (#)

          ועוד שאלה …. מדוע לאתר באנגלית הקטגוריות מימין?
          האם יש איזה שהוא הסבר?
          האתר באנגלית ומיועד לארצות דוברות אנגלית
          חשבתי שאם הקורא מתחיל לקרא משמאל לימין
          אז כדאי שהקטגוריות תהינה משמאל
           

          • NTB   19 בספטמבר 2010 בשעה 21:31
            (#)

            זה ממש לא מדע מדוייק, אני פשוט ממליץ על זה בגלל שרוב האתרים בנויים ככה.

            בכל מקרה כל אתר הוא אינווודואל, וצריך להיבחן בעצמו.

            השאלה היא האם אתה רוצה שמשתמש שקורא מאמר , יגלוש תוך כדי קריאה לתפריט הקטגוריות? אני הייתי מעדיף לשמור את צד שמאל דווקא לעמוד הרישום לאתר… זה שלוקח מהמשתמש את האימייל ופותח לך ערוץ נוסף מול הלקוח הפוטנציאלי.

            אתה יכול ליצור איתי קשר ישיר באימייל שמופיעה בלינק הזה
            http://scr.im/books ואשמח לסייע

            • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 17:08
              (#)

              אני ממליץ על הסקין twenty ten, שהל הוורדפרס החדש. מת על הפשטות שלו…

  23. איגור   17 בספטמבר 2010 בשעה 7:19
    (#)

    יגאל פינס תעזור לי אל תתעלם בבקשה,שאלתי כאן אתמול:

    אני זקוק לעזרתכם – יש לי דף פייסבוק שייצרתי – Fan Page ויש לי בו כמה אנשים שאני צרפתי מהחברים שלי ואני רוצה להביא כמה שיותר. איזה שיטות יש להביא אנשים? לכתוב איזה משפט מסויים בדף? להשתמש בתוכנה? בשירות? אתר? משהו?

    תעזורו לי בבקשה זה מאוד חשוב לי ודחוף לי.

    • NTB   17 בספטמבר 2010 בשעה 10:52
      (#)

      לדעתי זה מאוד תלוי בנישה שלך.
      תחפש איפה "מסתובבים" האנשים שאתה מעוניין שיעקבו אחריך.
      מקום טובים יכולים להיות:
      1. פורמים
      2. רשימות תפוצה
      3. בלוגים
      5. אתרי חדשות בתחום

      תנסה לכתוב תגובות מעניינות לכתבות, ולשאלות של אנשים שנמצאים בתחום, ותמיד תשים את הדף פייסבוק שלך בחתימה.
      אם התגובות שלך יהיה רצניות, ויעידו שאתה מבין בתחום (לא חייב להיות מוממחה), יש סכוי טוב שאנשים יעקבו אחרי הדף שלך.

  24. דניאל   19 בספטמבר 2010 בשעה 8:03
    (#)

    בוא אני אמסור לכם מפורשות מה שיגאל אולי רומז בין השורות. אפיליאייטס רציניים כבר לא סומכים על ppc או על seo כדי להביא טראפיק. אפיליאייטס רציניים למדו מזמן לנצל משהו אחר….

    רשתות חברתיות כמו פייסבוק מייספייס ויוטיוב. תוכנות בלקהט מותאמות אישית
    ושיווק פורומים וקהילות מאסיבי עם פיליפינים ששוכרים בארבע מאות דולר לחודש.

    אם מישהו חכם מספיק ללמוד ולנצל את המשאבים האלה, לא תהיה לו בעיה להתפרנס. מי שממשיך לחשוב 2009 ב2010 יצטרך לחפש עבודה אחרת ב2011

  25. גדי   19 בספטמבר 2010 בשעה 8:42
    (#)

    לאנשים שמשווקים באמזון(Amazon.com) נרשמתי לאמזון כמשווק והכל טוב ויפה. אני ורואה לינקים ובאנרים למוצרים לשיווק אבל אני לא רואה את העמלה שאני מקבל עבור מכירה.
    איך אני רואה?

    • ניר   19 בספטמבר 2010 בשעה 10:23
      (#)

      גדי,
      הכל רשום שם, רק תבדוק את זה.
      העמלה באמזון אם אני זוכר נכון היא 4% על המוצר וזה צומח ל-6% אם אתה מוכר ל-7 לקוחות או 7 מכירות ויותר.
      בהצלחה.

      ניר,

  26. גדי   19 בספטמבר 2010 בשעה 15:37
    (#)

    לא הכל מובן שם,יש העברה בנקאית ראיתי אבל אני לא בטוח עם זה מתאים לישראל. מישהו מקבל העברה בנקאית מאמזון לישראל?

    • NTB   19 בספטמבר 2010 בשעה 21:24
      (#)

      אני לא חושב, הם שולחים צ'ק.
      אולי זה אופציה אפשרית כשעובדים בסכומים ממש גדולים…. אני עדיין לא שם.

  27. גדי   19 בספטמבר 2010 בשעה 21:59
    (#)

    קל לעשות באמזון כסף לאומת קליקבנק? אני יודע שבכל רשת שותפים יש מוצרים שקל לעשות איתם כסף ויש שלא.
    אבל בכללי איפה יותר לדעתך קל לעשות כסף באמזון או בקליקבנק?

    • NTB   20 בספטמבר 2010 בשעה 1:13
      (#)

      מהנסיון שלי, קל יותר לעשות כסף עם מוצר מוחשי מאשר עם מוצר וירטואלי.
      כלומר קל לי יותר למכור ספר אמיתי מאשר אי-בוק.

      מצד שני מוצרים וירטואליים הם בעלי סף רווח גדול יותר, מאחר ועלות היצור שלהם היא מזערית ליצרן (הוא משקיע פעם אחת ויכול לשכפל אין סוף עותקים בחינם). לכן הוא מוכן לשתף 50% מהרווחים ואף יותר.

      למתחילים אני תמיד ממליץ להתחיל עם מוצר מוחשי.

  28. אלכס   20 בספטמבר 2010 בשעה 8:13
    (#)

    אני כל הזמן שומע שמדברים על Forex ואני לא מבין מה זה.
    מה זה Forex?

    • NTB   20 בספטמבר 2010 בשעה 8:43
      (#)

      זה מצחיק, כי במאמאר הזה מדובר על כמה שגוגל מנסה להביא לנו את תוצאות החיפוש באופן שבו נוכל להיות הכי עצלנים שאפשר.

      אז אם אתה רוצה את התשובה של גוגל, זה אמור לקחת לך בין 2 ל 3 שניות, כשרב הזמן שמתבזבז זה זמן ההקלדה …. ואם לחסוך לך את הזמן היקר, אז הנה הלינק המדוייק לחיפוש הגדרה בגוגל:
      http://www.google.co.il/search?q=define:forex

      בגדול פורקס זה מסחר במטבע חוץ, שלי זה נראה כמו קזינו לעיתים, אבל העמלות הם מאוד גבוהות לאפילייטס שפעילים בתחום הזה. קח בחשבון שיש תחרות מטורפת בכל המגרשים שאני מכיר…

  29. יאיר שאולוף   4 בפברואר 2013 בשעה 18:07
    (#)

    לפני חודש בערך החלטתי עם עצמי,שאני צריך ללמוד את תורת השיווק,ESO,וגוגל אדוארדס.
    ולטעמי לאחר חיפושים ברשת,וקריאה של המון חומר,החלטתי שמיגאל והבלוג שלו,אני לומד
    הכי הרבה,ובטוח שיגאל אשר חקר ולמד כמעט את כלרוב התורה של ESO יכול לעזור לי
    הכי הרבה.-ולסיום בקשה 1 תמשיך לכתוב בבלוג את רוב הסודות.
    יאיר

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!