יצירת לידים

יצירת לידים או Lead Generation באנגלית, אשר בקיצור ידוע גם כ-Lead-Gen, הינה שיטת שיווק חדשה אשר פורחת בשנים האחרונות. ליד, משמעותו השגת פרטים של בנאדם אשר מעוניין בשירות כלשהו, במוצר כלשהו או בכל דבר אחר אשר יש לבחרה להציע. תהליך "יצירת הלידים", הינו תהליך השגת הפרטים של אותו הבנאדם, ושמירתם במאגר הלקוחות הפוטנציאליים.

למה הפרטים האישיים שלי חשובים למישהו?

כאשר לחברה יש פרט כלשהו עליכם, אשר בעזרתו ניתן ליצור עמכם קשר, יש באפשרות החברה להציע לכם "הצעות שלא ניתן לסרב להן", ובסופו של דבר, ניתן למצוא את עצמכם פעמים רבות מגיעים לרשימות תפוצה פיזיות, אלקטרויניות וטלפוניות. לרוב, הפרטים אשר נדרשים יהיו כתובת בבית או מספר פלאפון, או כתובת אימייל.

לחברות הללו יש אנאליסטים, אשר יכולים לנתח את השוק, ועל ידי חישוב בהתבסס על סטטיסטיקות, סל המוצרים של החברה, ומחירם, להגיע למחיר ממוצע אשר שווה להם ליד במאגר הנתונים.

איפה מיצרים לידים?

אני הולך להכין אתכם בשביל שלא תקבלו התקף לב, אבל המציאות התאגידית של ימינו הולכת להתפוצץ לכם בפרצוף! אתם בטח חושבים שאתם יודעים לשמור על עצמכם, או על הפרטים שלכם, אבל אתם טועים ובגדול. למאות אם לא אלפי תאגידים ברחבי העולם יש את הפרטים שלכם!

איך זה יכול להיות? זה יכול מאוד להיות! כי את הלידים מייצרים בכל מקום, בכל יום, בכל שעה דקה ושניה. אתם לא יודעים את זה, אבל גם החברים הכי טובים שלכם, מיצרים לידים של הפרטים שלכם.

לידים בכל מקום? איך מיצרים אותם בכלל?

כפי שאתם יודעים, הרכב שלי עליו השלום, עבר זמנו… כשהתחלתי לחפש רכב חלופי, הבחירה הראשונה הייתה להתקשר ל-Auto Center, ודומיו. כאשר התקשרתי ל-AutoCenter, השאלה הראשונה ששאלו אותי זה איך קוראים לי, והשאלה השנייה מה מספר הטלפון שלי, על מנת שיוכלו לחזור אליי כשכמובן ימצאו בשבילי את רכב החלומות שלי!

חברים, אל תתנו לתמימות לנצח. זה לא שהפקידה כל כך נחמדה, היא פשוט רוצה לייצר ליד שלי, על מנת שאחרי זה יוכלו לעדכן אותי באופן אישי בכל מיני מבצעים שלהם. נכון שרכב קונים פעם בשלוש שנים, אבל מה עם ריחנים? מה עם מערכות? יש אין סוף ציודים נלווים שניתן לקנות!

אני כמובן לא הסכמתי לתת לה אפילו את שם המשפחה שלי. התווכחנו כך 5 דקות, ובסופו של דבר היא ויתרה לי!

מכירים את כל הדוכנים האלה בקניונים של ידיעות אחרונות? כן, אלה שמחלקים מנוי של בלייזר בחינם לחודשיים, מבלי כל התחייבות או מסירת כרטיס אשראי. הדבר היחיד שצריך לתת להם זה את הפלאפון שלי ואת הכתובת בבית.

פשוט מלאכים הידיעות אחרונות האלה! כך סתם, מחלקים בלייזר לשלושה חודשים, סחתיין! פעם אחת נפלתי למלכודת הזו… נחשו מה? קיבלתי מנוי חינם לבלייזר לשלושה חודשים, והייתי בשיא האקסטזה – דפקתי את המערכת! כמובן שגם חברים שלי דפקו את המערכת!

בסופו של דבר, כעבור שלושה חודשים, סיימתי עם מנוי לבלייזר, ואני מצטער על זה עד היום, וגם חברים שלי… למה? העיתון דווקא מצויין, אבל כמה טוב שהוא לא יהיה, הוא לא משתווה להטרדות מידיעות אחרונות אשר אני מקבל על בסיס שבועי: "לא! אני לא רוצה מנוי לידיעות אחרונות! אני לא יודע לקרוא! בבלייזר? בבלייזר אני רק מסתכל על התמונות…"

אני בטוח שכולכם נפלתם באותו הפח, גם the marker עושים את זה, וגם גלובס. גם קוקה קולה וגם מקדונלדס! מכירים את ההגרלות האלה של מקדונלדס? עם קניית ארוחה, אתם מקבלים כרטיס וכל כרטיס זוכה… על מנת להפעיל את הכרטיס, יש להתקשר למספר XXXX. אז לא! מקדונלדס לא מחלקים לכם ארוחה חינם, הם רוצים את הטלפון שלכם!

אז אמנם אני נשמע ממורמר, אבל…

אז כן אולי אני נשמע ממורמר, כי ידיעות אחרונות קצת אגרסיביים מידי לטעמי, אבל תחשבו על זה כך… אני עשיתי מנוי לבלייזר, ואני מרוצה מזה. הרבה פעמים כאשר מיצרים לידים, מביאים משהו יקר ערך בחינם, פשוט, כי חישבו את התועלת של הליד.

יש לי מנוי לבלייזר משהו כמו 3 שנים, ואני ממשיך להיות מנוי. אף אחד לא הכריח אותי לעשות מנוי, אף אחד לא הצמיד לי אקדח לרכה והכריח אותי לעשות מנוי. אני זה שהוצאתי את כרטיס האשראי והחלטתי שאני רוצה לעשות מנוי לבלייזר! אז 3 שנים אני כבר מנוי לבלייזר…
.
.
.
והכל התחיל מליד מסכן ביריד המותגים!

16 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. איתי   13 ביוני 2008 בשעה 11:03
    (#)

    ואני כבר חשבתי שאתה בא לדבר על שיווק תוכניות שותפים ליצירת לידים ולא למכירות

  2. אנונימי   13 ביוני 2008 בשעה 16:59
    (#)

    טוב לראות שחזרת לתגובות :)

     

    שאלה:

     

    אם הבנתי נכון, אתה משתמש בדומיין אחד ראשי ועליו אתה "מפצל" את כל הקמפיינים שלך. האם אחרי הגוגל סלאפ החלטת לקנות מספר דומיינים לכל מוצר?

     

    כמו כן, הבנתי שבכוונתך לעשות מספר "מיני אתרים" במקום "אתרי עמוד נחיתה", האם כדאי ליישם מיני אתרים על דומיין אחד ראשי, או שקומפלקס כזה הכרחי להיות על מספר דומיינים?

     

    אני מנסה לחשוב על ה QS של גוגל, ועם מיקום מודעות ונראה לי שעדיף להקים הכל על דומיינים נפרדים?

     

    אולי כדאי להתחיל קמפיין על דומיין ראשי, ואחרי שרואים שהקמפיין "ממריא" רק אז להעביר אותו לדומיין נפרד?

    • המיליונר בפיגמה   14 ביוני 2008 בשעה 1:51
      (#)

      אהלן,

      אני מתחיל קמפיין בתור סאב-דומיין, ואם הוא מצליח אני עובר לעמוד נחיתה על דומיין. אם ההצלחה מסחררת, אני בונה מיני סייט על הדומיין.

      ומחשבות לעתיד: בקמפיינים עם ההצלחה הסופר-מסחררת, אני שוקל לבנות רשת מיניסייטים על דומיינים שונים, לא בשביל אדוורדס, אלא בשביל הקידום האורגני…

      אז כן,
      תתחיל קמפיין בתור סאב-דומיין…

      • אנונימי   14 ביוני 2008 בשעה 10:22
        (#)

        תודה על התגובה המהירה!

         

        זה פחות או יותר מה שתכננתי לעשות, אבל עכשיו יש לי בעיה:

        מה אני שם ב"עמוד הבית" של הדומיין הכללי? משאיר אותו ריק?

        שם סתם "זבל" של disclaimer וכו?

         

         

  3. אנונימי   13 ביוני 2008 בשעה 20:11
    (#)

    פיג'מה,

    האם תוכל להרחיב לגבי קניית pay per lead- האם אתה ממליץ על זה כאמצעי פרסום, האם השיטה מוכיחה את עצמה? האם הלידים המתקבלים הינם באיכות טובה?

     

    תודה רבה

     

    • המיליונר בפיגמה   14 ביוני 2008 בשעה 1:53
      (#)

      אהלן,

      בעיקרון, זה פוסט ראשון מיני רבים על יצירת לידים. בגדול, הכל תלוי בך ובסל המוצרים שלך. תיקח את כל הלקוחות שלך, ותסתכל כמה אתה מרוויח מכל לקוח. תנסה גם לבדוק, כל כמה לקוחות פוטנציאליים הופכים ללקוח אמיתי.

      בעיקרון, אני ממליץ על לידים אם יש לך סל של מוצרים ושרותים, ולאו דווקא מוצר אחד. או אם המוצר שלך יקר מאוד, אבל גם בעל ערך מוסף.

      בהצלחה.

  4. נרי   13 ביוני 2008 בשעה 23:01
    (#)

     פיג'מיסטיק,

     

    כמה שאלות לגבי רשת התוכן של גוגל אדוורדס: אמרת שאתה מתעסק גם עם רשת התוכן ואני לא ממש מוצא תשובות לכמה שאלות אז ברשותך:

     

    1. האם אתה מפרסם לפי מיקוד למילות מפתח או לפי מיקוד לאתרים? אתה יכול לספר קצת על היתרונות והחסרונות של כל שיטה מנסיונך?

    2. איך יודעים איך לתמחר את הבידים לפי כל שיטה? אני יודע שהם אמורים להיות נמוכים משמעותית מרשת החיפוש.

    3. האם זה נכון שה- CTR של קמפיין ברשת התוכן בלבד לא משוקלל עבור החשבון כולו?

     

    תודה רבה ושבת שלום,

    נרי

    • המיליונר בפיגמה   14 ביוני 2008 בשעה 1:56
      (#)

      אהלן נרי,

      כן, אני משווק ברשת התוכן, אך אמרתי שאני מנסה ללמוד אותה. יש לי קמפיינים שהולכים, ויש לי קמפיינים שלו. לכן, כרגע אני לא יכול לייעץ לך לגבי רשת התוכן, כי אני עוד לא יודע מה הסיבות להבדלים בין הקמפיינים.

      בעיקרון, אני מנסה לגוון בבידים, מנסה לגוון בסוגי הקמפיינים, וכו… אני בודק כל דבר על כמה קמפיינים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)   14 ביוני 2008 בשעה 13:21
    (#)

    אהלן מליונר

     

    רציתי לשאול אותך כשאתה מתחיל קמפיין חדש כמה מילות מפתח אתה שם על מנת לבדוק את הקמפיין?כי אתה העלת 10 קמפיינים ב8 שעות (לפי פרוייקט קישור ישיר).

     

     כי לי יש בעיה שאני בערך מייצר בין 2000-6000 מילות מפתח וזה עבודה שדורשת המון זמן(כמה ימים) על מנת לחלק אותם לקבוצות ממוקדות. אז כמה מילות מפתח לשים על מנת לבדוק קמפיין ?

     

    תודה רבה לך 

    • אמיל   14 ביוני 2008 בשעה 16:01
      (#)

      אנונימי תבחר שם….יותר נעים לקרוא לך בשם…

       

      על כל פנים לשאלתך…:

      הפיג'מיסט מעלה לאוויר 10 קמפיינים.

      כל קמפיין הוא בעצם מוצר אחר (האם כך פיג'מיסט יקר ?).

      כל מוצר (קמפיין) משווק ע"י מס AdGroups (נגיד 5-50) כך שיפנה לקהל יעד ספציפי עד ספציפי מאוד

      בכל AdGroup ישנם מילים רלוונטיות ומודעה ממוקדת מחוברת למילים ולדף הנחיתה

      כמות המילים  לAdGroup יכול לנוע בין 5-100 כך שהמתמטיקה שלך סבירה אבל זה בשקט יכול להיות גם 50000 מילים !!! 

       

      וואו!!!

       

      ואחר כך צריך לעקוב אחרי כל מילה וכל מודעה…. ולהעיף את מה שלא נותן ROI חיובי.

       

       

       

       

      • המיליונר בפיגמה   15 ביוני 2008 בשעה 4:00
        (#)

        שלום לשניכם,

        אמיל, זה כך :)

        ולשאלה הראשונה, זה לקח הרבה יותר מ-8 שעות, ומן הסתם גם ייקח לי פחות זמן ממך להרים קמפיין, בדיוק כמו שלפליקס לשנו יקח פחות זמן ממני להרים קמפיין.

        הניסיון כאן משחק תפקיד חשוב מאוד…

        את הקמפיינים הראשונים לקח לי להעלות בערך שבוע לקמפיין, ולפעמים יותר, כך שאין לך מה לדאוג.

        לגבי כמות המילים, אין תושבה חד משמעית, זה כמו לשאול כמה מחברות להביא לבי"ס? הכל תלוי במקצוע, או במקרה שלנו במוצר. בנוסף, הייתי ממליץ לך לא ללכת על מילות מפתח ארוכות מידי.

        לפני שאתה מעלה את הקמפיין, לך ל-AdWords Traffic Estimator, ותמחק את כל המילים שאין לו נתונים עליהם. זה לא טוב להתחיל קמפיין עם מילים שלא יקבלו חשיפות, או שיקבלו ממש קצת… אל תמחק את המילים לגמרי, תשמור אותם בצד… ותעלה אותם אחרי שבועיים.

        בהצלחה ויום טוב.

  6. David   5 ביולי 2010 בשעה 14:59
  7. מולי   6 ביוני 2011 בשעה 18:57
    (#)

    אין ספק שכל החברות הגדולות הפרישו מתקציב הפרסום שלהם חלק ניכר לקניית לידים. כבר כמה שנים שלידים הוא שם המשחק. מעניין אם השלב הבא יהיה ה ACTION של המכירה שספקי הלידים יתחילו לעשות. זה רק עניין של זמן

  8. לידים   19 ביוני 2012 בשעה 18:46
    (#)

    מאמר מצויין, לידים הם הדבר הבא!

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!