מילים מוכרות

אוקיי, עכשיו הגיע החלק הכי חשוב (או הכמעט הכי חשוב) בכל פרוייקט שיווק שותפים – מחקר מילות מפתח. טיב הביצוע של השלב הזה יקבע את הצלחת הפרוייקט. מטרתו של מחקר מילות מפתח, הינה להביא תנועה לאתר/מוצר. בד"כ כאשר אנחנו עושים מחקר מילות מפתח לגוגל, אנחנו מחפשים את מילות החיפוש, אשר לדעתינו מי שיחפש אותם יקבל ערך מוסף מאתרינו. אבל זה בד"כ, במקרה של שיווק שותפים לא מעניין אותנו שהגולשים יכנסו לעמוד המוצר, מה שבאמת מעניין אותנו זה שאנשים יקנו את המוצר! בהתאם לזאת, כאשר אני רוצה לקדם את המוצר Turbulance, מוצר העוסק בהורדת משקל, מילת החיפוש Weight Loss לא מעניינת אותו. Weight Loss יהיה רלוונטי במקרים של אתר תוכן על הורדת משקל, אבל במקרה שלנו זה לא רלוונטי.

כאשר אנו עושים מחקר מילות מפתח, עלינו להיכנס לראש של המשתמש. עלינו לחשוב ביצירתיות אילו מילות מפתח מוכרות, ובוודאות. כאשר משתמש מחפש Weight Loss, לא קיימת הצהרת כוונות. המשתמש יכול לחפש מילה זו מהרבה סיבות: אולי הוא שמע את המילת באז הזו איפשהו ורצה לבדוק במה מדובר, אולי המשתמש סתם מחפש מידע חינם, אולי המשתמש סוקר מוצרים, ואולי המשתמש כבר בתודעה של מכירה! לעומת זאת, שימו לב להבדל הקטן: Buy Weight Loss – במילה הזו אנחנו רואים הצהרת כוונות, אנחנו יכולים להבין כי המשתמש מחפש לקנות משהו, אך יחד עם זאת מילה זו עדיין לא מספיק רלוונטית. מאחר ואנחנו יודעים שהמשתמש מחפש לקנות משהו בתחום ההרזייה, אבל אנחנו לא יודעים מה. במקרה הזה, הייתי קונה את המושג הזה, אבל עם יד על הדופק בודק את ביצועי המכירה שלי עבור המילה הזו. יכול להיות שהיא תפעל, ובמקרה הזה רק הזמן יגיד. לעומת זאת, על המחרוזת Buy Weight Loss ebook, אני אפרסם בלי להניד אףאף, מאחר וזו מחרוזת ממוקדת ביותר, אשר בה המשתמש מצהיר על כוונותיו.

מקדמי האתרים בתוצאות אורגניות, יצטרכו לעשות שינוי תפיסה רציני. חשוב לי לציין את זה עוד פעם, כי זה החלק הכי חשוב: אנחנו לא מחפשים מילות מפתח אשר יביאו תנועה לאתר, אנחנו מחפשים מילות מפתח אשר מוכרות!!! כמובן שאם בקידום אתרים אורגני עסקינן, אז המילים הפחות ממוקדות לא יזיקו, ואף ימכרו מידי פעם. אבל קודם כל יש למקד את מלוא תשומת הלב על אותן מילים אשר מוכרות.

15 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. הנהלת חשבונות   23 במאי 2008 בשעה 18:56
    (#)

    זה אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך.

    מהניסיון שלי:

     

    מחקר מילים הוא תהליך שלוקח המון זמן. זה לא 'זבנג וגמרנו'. לומדים תוך כדי ומשנים המון תוך כדי תנועה.

     

     

    • המיליונר בפיגמה   25 במאי 2008 בשעה 2:20
      (#)

      ושכחת להגיד לומדים עוד עם הניסיון,
      עבר הרבה זמן מאז הפוסט הזה, וממש השתפרתי והשתפרו לי הטכניקות…

      • גוטה   9 באוגוסט 2009 בשעה 8:18
        (#)

        ראשית רציתי לכתוב לך שהבלוג שלך שאותו אני קורא מההתחלה ובהתאם לכתוב עושה הוא פשוט מעולה. כבר לקחתי קורס בתחום ואני יכול להגיד בפה מלא כי הבלוג יעיל יותר מהקורס (לפחות עבורי)י.

        לגביי מחקר מילות מפתח – יש מצב שתתן דוגמאות לטכניקות, כלים וכו' לבניית רשימת מילות מפתח?
        כאן אני נופל פעם אחר פעם, יש לי מכירות אבל אני לא מצליח לעבור לריווחיות כי מילות המפתח בהן אני משתמש יקרות מידיי ויחס ההמרה נמוך מידיי גם אחרי האופטימיזציה שאני עושה.

        המון תודה
        גוטה

  2. בלוג הישרדות   7 באוקטובר 2008 בשעה 13:55
    (#)

    ת'אמת שלא תמיד חשבתי על זה, חשבתי כמו שאמרת "להביא כניסות לאתר"..

    מהיום אחשוב קצת אחרת, תודה לך.

     

     

    דודי.

  3. המיליונר בכפכפים   21 בנובמבר 2008 בשעה 1:00
    (#)

    מתחיל להיות מעשי ומעניין מאוד

  4. טל   22 בספטמבר 2009 בשעה 11:12
    (#)

    היי אני חדש בבלוג ובכללי בתחום.
    מקריאה פה ושם ראיתי שיש תשלום של אתרים לפי כניסה ללינק (ליד אם אני לא טועה)
    ורציתי לדעת אם שיטת החיפוש הנ"ל מומלצת גם ללינקים מסוג זה.

    תודה רבה.

  5. פזנוט   5 בינואר 2010 בשעה 17:56
  6. תומר   8 בינואר 2010 בשעה 13:22
    (#)

    לא הבנתי
    הדפי נחיתה של המפרסמים לא מוכנים מראש או שצריך להכין בעצי דף נחיתה?
    ומה זה CTR QS וכל המילים הלא מובנות האלו???
    ואיך יודעים כמה כסף צריך להציע כל כל קליק של גולש על המודעה שלי?

  7. מפקד   24 ביוני 2010 בשעה 13:38
    (#)

    חזק מאוד . אני מתחיל ללמוד את הבלוג שלך מהתחלה כמדריך והטיפ הזה פשוט אפקטיבי.

    נראה איך ממשיכים…

  8. פרודיה   11 בדצמבר 2010 בשעה 10:14
    (#)

    באמת אחד הדברים הכי חשובים לפני פתיחת קמפיין באוויר.

    תודה רבה יגאל

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!