גוגליקס: סיכום שלי של המסמך הסודי שהודלף מגוגל

האם גם לך יצא לשאול את עצמך: "הגוגל האלה… מה הם רוצים ממני?!?!". אז זהו, שיכול להיות שיש תשובה לשאלה הנצחית בשיווק באינטרנט, "מה גוגל רוצים?". הכל תודות למסמך בן 125 עמודים שדלף מהמשרדים של גוגל…

למרות שהמסמך דלף כבר לפני שבוע-שבועיים, לא ראיתי אף אפיליאייט שמתייחס לזה, אלא רק אנשים מעולם ה-SEO. מהסיבה הזו, גם אני אכתוב פוסט משלי על המסקנות שאני קיבלתי מהמסמך.

המסמך של גוגל, בעצם מיועד לצוות הבדיקה הידנית שלהם. למעשה, בעקבות המסמך, אושש סופית שלא רק רובוטים סורקים את הרשת, אלא גם צוות סקירה ידני עובר על התוצאות (כנראה במילים התחרותיות ממש). כמיטב הבנתי, הצוות האנושי אינו יכול לקבוע מיקומים, אלא רק לגרוע מהם.

לאחר שהמסמך הודלף ופורסם בהרבה מקומות, נודע לי שגוגל פנו לבלוגרים שהדליפו את המסמך ודרשו את הסרתו. אבל האינטרנט כמו האינטרנט (ואפילו גוגל עצמם…), לעולם לא שוכח. כך שמי שיתעניין לקרוא את המסמך בנוסף לקריאת הסיכום שלי, מוזמן לחפש "General_Guidelines-2011.pdf". כל אחד במקורות שלו….

איך המידע הזה יכול לעזור לנו?

מעבר הסיבות הודאיות של איך ולמה זה הולך לעזור לנו, אני חושב שהתדריך לסוקרים הידניים של גוגל, הוא בדיוק אותו "התדריך" שגוגל מתדרכים את הרובוטים שלהם. כמוכן, במסמך שהודלף גוגל מתייחסים לתוצאות אורגניות, לאתרי אדסנס ואתרי אפיליאייטס…

מעניין לראות מה גוגל באמת חושב עלינו :)

שנתחיל?

איך גוגל מדרגים לתוצאות החיפוש?

גוגל למעשה מחלקים את תוצאות החיפוש ל-5 קטגוריות:

  • הכרחי - אם תחפשו בגוגל "מכבי חיפה", אז האתר הרשמי של מכבי חיפה הוא תוצאה הכרחית.
  • שימושי – אם תחפשו בגוגל "מכבי חיפה", אז אתרי האוהדים וחדשות בנושא מכבי חיפה יהיו תוצאות שימושיות.
  • רלוונטי - בעוד התוצאות השימושיות הן כהגדרה באות מאתרי אותוריטה, התוצאות הרלוונטיות מוגדרות כתוצאות שנותנות ערך אך או לא כל כך מעודכנות או באות מאתרים שהם לא אותוריטה. מה שאומר שאם תחפשו "מכבי חיפה", חדשות שפג תוקפן יהיה תוצאות רלוונטיות. הבדל נוסף בין שימושי לרלוונטי יהיה במיקוד של כל האתר ובמידע הנוסף (העשרה) שהמשתמש נותן במידע השימושי ביחס לרלוונטי
  • קצת רלוונטי – תוכן בנושא אך ממש ברמה ירודה. כמוכן, זה יכול להיות אתר שמיועד למובייל. גם אם התוכן בו הוא הכי רלוונטי, במקרה הנוכחי, התוכן לא רלוונטי כי פלטפורמת התצוגה שלו לא מתאימה.
  • לא קשור - תוכן שממש לא שימושי או לא קשור לנושא. גוגל מביאים דוגמא של חיפוש "german cars" וקבלת תוצאה של סובארו…

משחק שמעניין לעשות עם עצמינו הוא לדרג את התכנים שלנו באתר. זה נכון גם לגבי SEO וגם לגבי PPC.

כמוכן, המדרגים מתבקשים לסמן את העמודים הלא קשורים באחד מהדגלים הבאים:

  • לא ספאם
  • אולי ספאם – משמע, שהמדרג לא יודע להחליט והוא רוצה להעביר אחריות.
  • ספאם

מה המשתמש רוצה?

בדומה למה שאני ממליץ במצגת שהעברתי באוניברסיטת תל-אביב, גם גוגל מחלקים את תוצאות החיפוש בין "הכובעים שהמשתמש לובש". הם עושים את זה בצורה קצת אחרת.

כך שעבור כל חיפוש אשר מתבצע, גוגל מנסים להבין את השיחה שמתנהלת ללקוח בתוך הראש ומנסים להבין מה הייתה כוונתו. גוגל משתמשים בשלושה סיווגים:

  • ניווטי – מישהו יודע בדיוק מה הוא רוצה, והוא משתמש בגוגל כנווט. לדוגמא בנאדם שיחפש "המיליונר בפיג'מה" בגוגל, לרוב ירצה להגיע לבלוג הזה.
  • מידע – כל ה-Info Junkies שמחפשים מידע
  • פעולה – המשתמש מחפש כי הוא רוצה לבצע פעולה כלשהי… דוגמא: רכישת מוצר, הורדת תוכנה, ניגון שיר/וידאו.

בכל פעם כשהמשתמש מחפש משהו, גוגל עושים הצלבה בין המניע שלו לבין סיווגי התוכן הקיימים למעלה…

הנה דוגמא מעולה לאיך זה מתבצע בפועל בגוגל:

דוגמא מההדלפה של גוגלה

דוגמא מההדלפה של גוגלה

אז מה זה ספאם בעיניכם?

על פי גוגל, ההגדרה לספאם זה עמודים שנוצרו על ידי אנשים על מנת לתחמן את מנועי החיפוש ולמשוך אליהם את הגולשים בדרכים לא אתיות…

בלה בלה בלה

בלה בלה בלה

הם מסבירים למדרגים שלהם למה אנשים מייצרים SPAM:

  • אתרי אדסנס
  • אתרי אפיליאייט רזים.

כמה ציטוטים מעניינים מהפרק:

  • ישנם מקרים בהם ניתן לקבל גם דירוג של "הכרחי" וגם להיות מסומן כאתר ספאם
  • גוגל עוברים לפוליטיקה: "ישנם אתרי שהם ספאם, אבל יש הרבה אתרי אדסנס שהם לא".
  • !!!!! עמודים נחשבים לספאם אם הם קיימים רק לעשות כסף ולא לעזור ליוזר !!!!
  • לעיתים ישנם עמודי ספאם שלא נוצרו לייצר כסף, אלא רק לעשות מניפולציה לדירוגים במנועי חיפוש.

בדיקות טכניות לזיהוי ספאם:

  • טקסט חבוי ומוסתר
  • הפצצת מילות מפתח
  • Sneaky Redirect – אין לי מושג איך לתרגם
  • Colaking with Javascript – לכו תרגמו את זה :)

ביצוע Redirect לא לגמרי לא חוקי. אנשי גוגל מקבלים הנחייה לבצוע בדיקות ולזהות אם אתר המקור ואתר היעד הם של אותם בעלים. זה יכול להיות או על ידי זיהוי של פרטי התקשרות, או על ידי בדיקת Whois של דומיין.

איך לזהות אתרים שנועדו גם לעשות כסף וגם לעזור למשתמש?

גוגל מציינים כי ישנם מקרים שגם מותר לעשות על המשתמש כסף וגם זה עוזר לו. זה מתייחס גם לאתרי אדסנס וגם לאתרי אפיליאציה:

  • אתרי השוואת מחירים – "גם אם המשתמש צריך ללחוץ על קישור אפיליאייט, הוא מקבל ערך אם עזרו לו להשוות מחירים".
  • סיקורים – "ישנם אתרים שנותנים סיקורים אמיתיים"
  • אתרי מתכונים – כאן הם מתייחסים לספאם כתוכן משוכפל. במידה וישנו אתר אדסנס עם מתכונים, וזה תוכן משוכפל זה לא נחשב ספאם, כי העמוד בא לעזור למשתמש.
  • אתרי ליריקה, ציטוטים, יצירות וכו… – גם כאן מדובר באתרי אדסנס ותוכן משוכפל. שורה תחתונה, למרות שזה תוכן משוכפל, זה בא לעזור למשתמש וזה לא ספאם.
  • אתרי פרטי התקשרות – כנראה מדובר בנישה של ה-Registry Records ואתר Whois למיניהם. מה שגוגל אומרים, שצריך לתת מידע מוחשי באתרים האלה ולא רק טיזר + בקשה להרשמה בשביל לחשוף את כל המידע.
  • אתרי קופונים והנחות – למרות שהאתרים הללו עשויים להיות אתרים "רזים" או עם תוכן משוכפל הם נותנים ערך רב לגולש ולכן הם נחשבים לתוכן איכותי.

המיתוס של התוכן המשוכפל

במסמך הזה גוגל הפריחו חד משמעית את המיתוס של התוכן המשוכפל והם אומרים שאין כל רע בתוכן משוכפל כל עוד הוא בא לטובת המשתמש. כמוכן גוגל מסתכלים לא רק על התוכן עצמו אלא גם על אופן הצגתו. במידה והתוכן משוכפל ואופן הצגתו מוסיף שימושיות למשתמש, אז העמוד לגיטימי לגמרי.

אגב, כשגוגל מדברים על תוכן משוכפל הם מדברים על תוכן משוכפל חוקי שמגן על זכויות יוצרים.

טיפים (מעניינים) של גוגל לזיהוי תוכן משוכפל:

  • חפשו מודעות אדסנס שמקיפות את התוכן
  • להכיר את הפורמט של וויקיפדיה
  • בדיקת איות
  • בדקו את ה-URL. כתובות URL יכולות לרמז על אתר טמפלייט שמשתמש ב-URL על מנת למשוך פרמטרים. סביר מאוד להניח שמילת המפתח תופיע ב-URL בצורה של טמפלייט.
  • האם העמוד עוזר למשתמש?
  • האם העמוד נוצר על ידי בנאדם או מכונה?

גוגל מציינים את סוגי התוכן המשוכפל הלא ספאמי שהם אוהבים לראות: ליריקה, יצירות, ציטוטים וכו…

מה גוגל אומרים על אפיליאייטס?

חברים, הגענו לרגע המעניין. גוגל הקדישו לנו פרק שלם :)

גוגל כותבים על משהו שהם מכנים "Thin Affiliates" או בשפתינו אפיליאייט רזה. באמרה זו הם מתייחסים לכל האתרים שמייצרים עמלת אפיליאייט ללא הוספת ערך נוסף ללקוח. הם מתייחסים לאתרים שכל המטרה שלהם היא להעביר את הלקוח לעמוד של העמלה מבלי שיקרא את התוכן שכתוב בעמוד.

כלומר, במידה והמטרה שלנו היא שהמשתמש יקרא את ה-Presell בעמוד, ואז יעבור לעמוד של הספק, אז זה בסדר.

איך גוגל מנחים לזהות אפיליאייטס?

  • הרבה כפתורים בעמוד שמפנים לאתר אחר/החוצה.
  • קישורים חמים לתמונות. כלומר התמונות לא מאוחסנות על השרת.
  • אתרי אפיליאייטס אשר מחילים תוכן מקורי בנוסף לקישור האפיליאייט אינם נחשבים כספאם.

גוגל גם דואגים לציין שלא כל האפיליאייטס רזים. ישנם גם אפיליאייטס בסדר. הם נותנים דוגמא שאפיליאייט יכול להציע השוואת מחירים, סיקורים של מוצרים, מתכונים, ליריקה ועוד… במידה וזה המקרה אז לא מדובר באפיליאייט רזה.

איך לזהות סוחר אמיתי?

אחת הדרכים להראות לגוגל שאנחנו לא סתם אפיליאייטס היא סוג של להתחזות לסוחרים אמיתיים. אז בואו נלמד איך גוגל מזהים סוחרים אמיתיים:

  • לינק של View Your Shopping Cart אשר נשאר באותו האתר
  • Shopping Cart אשר מתעדכן כאשר מוסיפים מוצרים
  • Return Policy עם כתובת פיזית
  • מחשבון משלוח
  • קישור ל-"קנה אח"כ"
  • דרך לעקוב אחר משלוחי FEDEX
  • פורום משתמשים שעובד
  • האפשרות של הרשמה והתחברות

כמוכן גוגל מציינים שעמוד לא חייב לכלול את כל המאפיינים הנ"ל בשביל להיות סוחר. כמוכן, גוגל מציינים שישנם סוחרים קטנים שמפנים לאתר אחר כי הם לא יכולים לעשות את הסליקה בעצמם.

תוכן ברמה ירודה מפרילנסרים ב-2 שקל

נושא חשוב נוסף אשר גוגל כותבים עליו, הוא נושא האווטסורסינג והרכישת תוכן. גוגל מציינים שאם יש תוכן ברמה ירודה מבחינת התוכן ולא מבחינת השגיאות כתיב/תחביר, אז לא ניתן להגדיר עמוד תוכן זה כעמוד ספאם.

אלא רק במידה והסוקר די בטוח שהעמוד יוצר על ידי רובוט או שיש לו שגיאות כתיב/תחביר ברמה קשה מאוד…

שורה תחתונה, תוכן שעולה $1 לא נחשב לספאם בעיני גוגל.

תוכן איכותי

הנה ההגדרות של גוגל לתוכן איכותי:

  • העמוד מאורגן היטב. יכול להיות שיש פרסומות באתר, עם זאת הן בולטות ולא מטעות.
  • אם תחפש משפט כלשהו מהתוכן, אז העמוד יופיע בשורה הראשונה בגוגל.
  • העמוד יביא ערך למשתמש.

כמוכן גוגל מציינים שמידה והסוקר עדיין לא בטוח בעצמו ולא יודע האם זה עמוד ספאם, הנה מבחן שעליו לעשות לעצמו:

  • האם העמוד מספק חוויית חיפוש?
  • האם העמוד מכיל תוכן ייחודי שיעזור לאחרים?
  • האם לדעתך העמוד צריך להכלל בתוצאות החיפוש?
  • האם העמוד נוצר עבור המשתמשים ולא עבור רובטים? האם יש משהו אנושי בעמוד?
  • במידה ותסיר את כל הפרסומות והלינקים של האפיליאייט, האם נשאר משהו שימושי בעמוד?

במידה והתשובה חיובית לכל השאלות הנ"ל, העמוד אינו נחשב כספאם.

מה אני לוקח איתי מהמסמך המרתק הזה?

הגענו לסוף. הקריאה הייתה יחסית מהנה ביחס לשאר המסמכים של גוגל. מעניין לראות מה גוגל מחפשים ואני בטוח ביותר מ-100% שגם הרובוטים מחפשים את אותם הדברים. הנה כמה דברים שאפשר לעשות בשביל לשפר את סיכויי ההצלחה שלנו עם גוגל:

  • זה די בנאלי, אבל לייצר תוכן בעמודי נחיתה. תוכן שעוזר. גם אם המטרה שלנו היא שהמשתמש ילחץ על הפרסומת או האפיליאייט לינק… ניתן להגיע לזה באמצעות מיקום במסך ואלמנטים גראפיים נכונים.
  • כשמקשרים להצעת אפיליאייט, עדיף שההצעת אפיליאייט תהיה במרחק 2 עמודים מעמוד הנחיתה ולא במרחק עמוד אחד… הרי גוגל בודקים את הקישורים היוצאים.
  • גוגל משתמשים במידע Whois של הדומיין לטובתינו או לרעתינו, אז אם אפשר… אולי לשחק קצת עם ה-Whois (סתם נותן רעיונות יצירתיים, כל אחד מוזמן לעשות מה שבא לו :) )
  • את כל התמונות לאחסן בשרת שלנו!!! חשוב-חשוב-חשוב…
  • באותו הנושא… אם אפשר לכלול מס' טלפון כלשהו + כתובת פיזית כלשהי אפילו גוגל מאפס לשקדנים… שוב… נותן רעיונות…
  • לייצר עמוד Return Policy למרות שאנחנו אפיליאייטס
  • לדאוג שיהיו כמה עמודים באתר והעמוד נחיתה לא יהיה סתם יתום. תדאגו גם שאיפשהו בעמוד נחיתה יהיה ניווט. גם אם הוא במקום שלא כל כך רואים.

אלו היו הדברים שאני לקחתי…

אילו דברים אתם לקחתם איתכם?

57 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מיכאל פינגרוט   30 באוקטובר 2011 בשעה 12:31
    (#)

    הפוסט הזה הוא זהב טהור!

    לא יצא לי לקרוא את המסמך (אולי הגיע הזמן לחפש ולקרוא דברים נוספים), אבל עושה רושם שכיסית את הנושאים החשובים.
    לגבי המסקנות, אני חושב שרוב הדברים פה הם די בייסיק.
    אחרי הכל, המפתח תמיד הוא רלוונטיות לגולש (ברמת התוכן והערך) ולהראות שיש מאחורי זה מישהו אמיתי ולא איזו חברת קש או כינוי.

    מיכאל

  2. MrX   30 באוקטובר 2011 בשעה 12:35
    (#)

    תודה רבה על הפוסט המועיל !

    דרך אגב אני מרגיש שמחובתי
    להזכיר פה לאנשים שבקרוב
    במקום סודי במרכז הארץ
    יתקיים כנס מקצועי לשיווק באינטרנט

    ממליץ לכולם

    • MRXX   30 באוקטובר 2011 בשעה 12:46
      (#)

      די כבר איתי פז…
      לא נמאס לך?!
      כבר לא אוכלים את הבולשיט שלך כאן וברחבי הרשת…

      • Dishwasher   30 באוקטובר 2011 בשעה 15:13
        (#)

        זה קצת נשמע כמו הפתיח של הדרדסים: בבניין סודי יש אנשים סודיים
        שעורכים כנס סודי ואם תהיו ילדים טפשים בוודאי שתוכלו לשלם אלפי
        שקלים בכדי שמישהו ינסה למכור לכם משהו שאתם לא צריכים…

        • MrY   30 בנובמבר 2011 בשעה 7:54
          (#)

          דרך אגב, אני מרגיש שמחובתי
          להזכיר פה לאנשים שבקרוב
          במקום סודי במרכז הארץ
          יתקיים כנס סודי בנושא תכנון אסטרטגי של תגובת ישראל לאיום הגרעין האיראני

          נ.ב.
          בכנס הסודי ישתתפו אנשים סודיים (כאלה שיש להם רק אות אחת בשם)

          ממליץ לכולם… תבואו יהיה כיף

          :)

  3. ליאור ברקן   30 באוקטובר 2011 בשעה 13:27
    (#)

    יגאל,

    הפוסט מעולה. יש רק נקודה אחת שמתנגשת לי – בפוסט של סוסו (לפני
    2 פוסטים) המלצתם כן לאחסן את התמונות בשרת אחר כי זה מאפשר
    להוריד את התמונות במקביל להעלאת האתר ובכך מאיץ את זמן טעינת
    האתר. גוגל אוהב את זה, המשתמשים אוהבים את זה והכל יופי טופי.

    עכשיו מסתבר שגוגל אולי אוהבת את המהירות ומצד שני לא אוהבת
    שהתמונות מאוחסנות מחוץ לשרת. אם הבנתי נכון, האופציה היחידה
    שנשארה היא לאחסן את התמונות בסאב דומיין. הם התייחסו לאחסון
    תמונות בסאב דומיין כקריטריון בעייתי במסמך או שזה בסדר?

    ליאור

    • Streaming Music   31 באוקטובר 2011 בשעה 11:26
      (#)

      גוגל מעדיף שתאחסן על ה CDN שלהם.

      • עוד חושב   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:45
        (#)

        היי יגאל :-)
        איזה כותרת ממזרית יא חתיכת קופירייטר :-)
        לגבי אחסון תמונות בלבלת אותי ולמען האמת גם לא הבנתי מה זה הדי סי אנ של גוגל (אבל את זה אפשר לגגל).יש לי את האתר פיקניק ומאחר וכרגע אני שם שם הרבה תמונות מקוריות חשבתי במקום לשים אותם באתר לאחסן אותם באתרים כמו פליקר ופוטו-באקט.האם זה לא טוב,חשבתי שלהפך שזה יקפיץ אותי גם בחיפוש על תמונות.
        אשמח לשמוע את עצתך.

        • יוני   31 באוקטובר 2011 בשעה 16:26
          (#)

          פשוט תשים גם שם את התמונות שלך ותקשר אלייך, אין בעיה כל עוד הן גם מאוחסנות אצלך על השרת.

    • יונתן דונסקי   31 באוקטובר 2011 בשעה 11:27
      (#)

      הכוונה היא לתמונות שמאוחסנות באתר הסוחר שאתה משתמש בהן כפרסומת אליו.

  4. שמואל   30 באוקטובר 2011 בשעה 13:51
    (#)

    יגאל תודה רבה על הפוסט החשוב.

    אני רוצה להתייחס לזה: "כשמקשרים להצעת אפיליאייט, עדיף שההצעת אפיליאייט תהיה במרחק 2 עמודים מעמוד הנחיתה ולא במרחק עמוד אחד… הרי גוגל בודקים את הקישורים היוצאים."
    אתה לא חושב שזה יקטין משמעותית את יחס ההמרה?

    • יונתן דונסקי   31 באוקטובר 2011 בשעה 11:29
      (#)

      אם הכתיבה שלך טובה ומעניינת אז לא. לדוגמא, תכתוב ביקורת מוצר באורך 1200 מילים וחלק אותה ל -2. אני חייב להגיד שזה לא כל כך טוב מבחינת המשתמש אבל עשוי לעבוד מבחינת גוגל.

      • עוד חושב   6 בנובמבר 2011 בשעה 22:28
        (#)

        תודה שמואל ויונתן,יונתן אם כך אני מבין שזה בסדר גמור לשים את התמונות באתרים כמו פליקר ולא באתר שלי? בכל אופן זה מה שהבנתי מדברייך.

  5. ליאור   30 באוקטובר 2011 בשעה 14:18
    (#)

    יגאל,

    פוסט מצויין כרגיל!

    לא כתוב כלום לגבי הבדיקה של קישורים נכנסים וחשיבות ה-PR האם זה באמת חשוב וקישורים מאתרי gov ו- edu.
    יש לך מה להוסיף בנושא?

    • יונתן דונסקי   31 באוקטובר 2011 בשעה 11:29
      (#)

      זה מסמך לבודקים אנושיים שלא מסתכלים על לינקים כלל, רק על תוצאות דירוג ותוכן.

  6. Benjamin Coloto   30 באוקטובר 2011 בשעה 15:02
    (#)

    בואנה הוא חי בסרט שמישהו ישלם לו 2000 שקל על כנס שהוא לא מסביר אפילו מה יהיה שם… כנס סודי.

    @איתי, גבר, יש כנס עבמ"ים בצפון, יש מצב שאולי אפילו נראה חלליות… זה מאוד סודי, אז אתה מצטרף..?

    • שי   30 באוקטובר 2011 בשעה 16:01
      (#)

      הוא לא חי בסרט
      יש לו נסיון טוב עם אנשים תמימים שלא היו אף פעם בכנס שלו ותראה שהוא ימלא אולם עם אנשים כאלו שלא יעשו כלום בסוף עם מה שאולי ילמדו

  7. Benjamin Coloto   30 באוקטובר 2011 בשעה 15:03
    (#)

    ד"א לגבי התמונות…
    כן, אחסון בסאב דומיין זה הפיתרון הטוב ביותר.. תנסה להכנס לאתרים הגדולים בעולם CNN BBC ותראה שלרוב הם גם עושים את זה…

  8. MrX   30 באוקטובר 2011 בשעה 15:37
    (#)

    אני לא איתי אלא תלמיד שלו בעבר שנהנה מאוד מהתכנים שהוא העביר. חשבתי שיהיה מועיל לאחרים אם אשתף אתכם בכנס המחתרתי שהוא הולך לקיים בקרוב. ממליץ בחום

    • Dishwasher   30 באוקטובר 2011 בשעה 15:41
      (#)

      אז או שאתה איתי פז ואתה חושב שאנחנו טיפשים או שאתה אחד מהפראיירים ששילמו לאיתי פז כסף ומקווה שאתה לא תהיה הפראייר היחידי שמגיע לשם. נו באמת…

      • MrX   30 באוקטובר 2011 בשעה 17:55
        (#)

        למה פראיירים? דווקא מאוד נהנתי מההרצאה שלו בכנס שהייתי בו לפני כחצי שנה – ה Revenue Seminar. היו שם תכנים איכותיים ביותר ובראשם בלטה ההרצאה המעלפת של איתי שנתנה לי המון מוטיבציה לעשות כסף באינטרנט.
        אי לכך חשבתי שמחובתי לשתף את האנשים שלא שמעו על הכנס הקרוב של איתי שבו הוא הבטיח להביא את כל התותחים הכי כבדים (אולי גם יגאל?)

        • Dishwasher   30 באוקטובר 2011 בשעה 18:00
          (#)

          נראה לי שגם הוא לא יודע מי יבוא להרצות אצלו. רק ביום האחרון הוא יבדוק מי עדיין מדבר איתו ויקח אותו לדחוף לך מוצר באלפי שקלים מבלי לתת לך טיפת ערך. זה בהחלט יהיה מעלף!

          אם היית בכנס האיכותי שיגאל הפיק, יכולת כבר להבין שיגאל שומר על הרמה שלו ולא יתדרדר להופיע אצל פז באירוע השקר כלשהו החדש.

          • MrX   30 באוקטובר 2011 בשעה 18:17
            (#)

            לא הייתי בכנס של יגאל אבל שמעתי שהוא היה מעולה. אני מקווה שבכל זאת יגיע גם להרצות בכנס של איתי.

            • Dishwasher   30 באוקטובר 2011 בשעה 18:21
              (#)

              זאת אומרת שפספסת כנס מלא בידע ישומי ומעשי ואתה ממליץ לשלם אלפי שקלים ולבוא לקורס שאף אחד, כולל פז כנראה, לא יודע מה יהיה בו?

              מה תעשה עם הרצאה של יגאל אם אתה לא מחפש דברים ישומיים ומעריץ את פז?

            • MrX   30 באוקטובר 2011 בשעה 18:50
              (#)

              אני סומך על איתי

      • (#)

        חחח…. אם זה היה באנגלית הייתי אומר שזה הודי או פיליפיני.
        ברור שזה מקדם אינטרסים בשקל כיוון שאין לו שום תוכן לתרום.
        כמו שבפוסט, בעיני גוגל הבחור היה נחשב ספאם.
        חבל על האנרגיות, תתייסת עליו כמו אל הבוט שהוא מייצג ;) .

  9. יגאל   30 באוקטובר 2011 בשעה 15:59
    (#)

    מרתק ביותר!

    יש לי כבר את המסמך מחבר ואני הולך לקרוא ולשנן את כולו טוב טוב :-)

    שאלה אחת, לא ברור לי למה אתה מתכוון ב-

    טיפים (מעניינים) של גוגל לזיהוי תוכן משוכפל:
    * חפשו מודעות אדסנס שמקיפות את התוכן

    לא מבין מה הקשר בין הרבה אדסנס לאם התוכן משוכפל או מקורי?

    • (#)

      זה קשור לתחום התוכנות והאוטומציה.
      מי שעושה autobloging בדרך כלל משתמש בתבניות מפוצצות אדוורדס כדי לסחוט מקסימום רווח.
      אז זה רמז לחשד בתוכן מועתק.

      כאילו אם תבדוק סטטיסטית אני מניח ש99% מאתרים עם המקסימום מודעות אדוורדס (5 או 7 בסוגי בלוקים שונים, לא זוכר בדיוק… ואת כולם רואים ישר above the fold) הם אתרי אוטומט שנוצרים מתכנים של אחרים.

      מי שמתעסק בהעתק תכנים בדרך כלל עובד במסה, ולא עובד על התאמת הצעות אלה על אדסנס ואנשים רואים בעיין שהתוכן הוא הטפל והפרסומות הן העיקר במיקום ועיצוב וכו'.

  10. McDuck   30 באוקטובר 2011 בשעה 16:53
    (#)

    סקירה יפה של המסמך, כל הכבוד-)
    אבל דעתי עם האנשים שחושבים שזאת דליפה "באישור" של גוגל. יותר מידי סימנים לכך.

    • שם חם ויפת   31 באוקטובר 2011 בשעה 9:41
      (#)

      ספין של גוגל – דליפה הופכת ל"דליפה באישור" על מנת לא להביך ואולי אף להרוויח

      וזוהי אכן סקירה מצויינת יגאל – תודה!

      • ziv   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:28
        (#)

        יש גם מצב שזו דליפה מכוונת, בכל מקרה זה פחות משנה, העיקר זה שרואים אישור למה שידוע, שהם רוצים שבאמת תוסיף תוכן.
        כאילו שהם עושים את מה שהם עושים אך ורק לטובת האנושות ולא בשביל להרוויח כסף :)

        אני גם זוכר בכנס של יגאל שאמרו שגוגל כן רוצים לראות מודל עסקי מסויים באתר כך שזה בסדר שאתה מרוויח, אבל לא לעשות את זה בצורה מפגרת

  11. משה   30 באוקטובר 2011 בשעה 18:10
    (#)

    מה דעתכם על הכנס של רן ארוסי ? מבלי לפרט ברור שגם פה יש סיבות מעניינות לחשוש

  12. מוטי   31 באוקטובר 2011 בשעה 1:16
    (#)

    אני לא יודע כמה אנשים עשו את זה, אבל אני אשכרה ישבתי וקראתי את כל המסמך ורשמתי לעצמי כמה נקודות מעניינות.

    לדעתי החלקים הכי חשובים במסמך הם אלו שמדברים על איך לזהות אתר "ספאם", דהיינו אתר שלא מועיל בכלום ולא מגיע לו לקבל דירוג במנוע החיפוש. האמת, זה די פשוט: אם תפשיט את האתר ממנוטזיציה, יש ערך בדף? אם כן, הרי לך עמוד ראוי.

    לגביי החלק של האפילייטס – לפי המסמך האתרים היחידים שראויים הם אתרי הענק, cnet וכאלה. שאר אתרי האפלייטס הם "בסדר" תחת תנאים מסויימים. מה שאומר לי שהם שמים דגש גדול מאוד על גודל האתר וה"סמכותיות שלו", בנישה ובכלל.

    עוד חלק חשוב – אדסנס זה בסדר כל עוד זה מופיע בצורה מסודרת, בולט אבל לא צעקני.

    גם אני חושב שלהעביר את הגולש דרך עמוד נחיתה נוסף יוריד את ההמרות. אולי redirect בשביל הרובוט?

    • ziv   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:18
      (#)

      מוטי, אני לא חושב שזה נכון לגבי האפיליאייט, אתה לא צריך אתר ענק, אבל כן צריך אתר נישה שיהיה יותר מכמה עמודים, שיהיה אתר איכותי קטן זה נראה לי "בסדר".
      אבל כמובן לא לסמוך רק על גוגל שיעזרו לך בקידום שלו…
      לכן יש PPC או שירותי SEO שונים, גוגל יסבלו אותו כעוד אתר שיש לו זכות קיום ולא "יענישו" אותך, זה מה שאני מבין מכאן

  13. יונתן דונסקי   31 באוקטובר 2011 בשעה 11:32
    (#)

    האתר הזה: http://fatloss4idiots.com/ היה אחד המוכרים החזקים בקליקבנק. שים לב שדף המכירה כולל מעבר בין עמודים. זה לא הפריע להם למכור המון

  14. די כבר!!   31 באוקטובר 2011 בשעה 12:54
    (#)

    *משה*- עם כל הכבוד לכנס של ארוסי, הבחור ממחזר מידע בכמויות…את הוובינר שהוא העביר אתמול ראיתי כבר לפני חצי שנה באנגלית מאיזה גורו אחר מאמריקה. לשלם 1950 שקל על כנס שכל המידע בו כבר קיים באינטרנט , רק צריך לחפש, זה בזבוז כסף לדעתי….
    תיקח 1950 שקל ותשקיע אותם בקמפיין כלשהו , תאמין לי אתה תלמד מזה פי אלף לעומת עוד איזשהו כנס תיאורטי (כן, שמעתי שזה כנס "פרקטי", זה מה שכולם תמיד אומרים).

    • די כבר!!   31 באוקטובר 2011 בשעה 12:59
      (#)

      אני בדיעה שמי שלא מסוגל ללמוד לבד אין לו זכות קיום בתחום הזה. לסמוך כל פעם על סדנא כזו או אחרת שתביא לך את העושר זו הדרך הבטוחה לחטוף information overload. שמעת על המושגים שהוא דיבר שם ? לך לגוגל ותחפש מידע על זה. תאמין לי הכל כבר נכתב.

      • hu   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:21
        (#)

        למשה ו"די כבר".
        אני מסכים שאפשר למצוא לבד את הדברים שרן ארוסי יעביר בסמינר שלו, אבל מהניסיון שהיה לי איתו בסדנא אחרת, יש לו טריקים לאו דווקא ממוחזרים, כמובן שהוא לא ה"יחיד בעולם" שיודע את זה אבל יש לו חוש טוב לעסקים.
        אני גם הולך לחפש על המושגים שהוא דיבר עליהם, אבל עדיין אני מתלבט

        • די כבר!!   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:40
          (#)

          איך אתה יודע שהטריקים שלו לא ממוחזרים? יש לי חדשות בשבילך. הכל באינטרנט ממוחזר. אלא אם יש לך איזשהו סוד ששווה מיליונים (שאותו בטוח אף אחד לא ישתף, גם לא מר. ארוסי), אז כל מה שאתה יודע גם אחרים יודעים. כלומר, הכל כבר כתוב. הוא הולך ללמד על coreg? נו באמת…אם לא תמצא על זה מידע באינטרנט אז כנראה שאין לך מה לחפש בתחום. אני אומר לך בשיא הכנות מה שעזר לי לעשות את ה100 דולר הראשונים שלי זה פשוט לצלול למים וללמוד מהטעויות של עצמי. תשקיע את ה1950 שקל בהקמת קמפיין . אין דרך יותר טובה מזו ללמוד .
          שיהיה בהצלחה.

          • hu   31 באוקטובר 2011 בשעה 14:04
            (#)

            תודה "די כבר"
            אני מאמין שיש באינטרנט את שאר החומר, יש לך שיטה איפה למצוא באינטרנט, מעבר למידע כמו איך לבנות קמפיין/לבנות אתר ולכתוב מאמרים וכו'
            את הדברים היותר חדשים, ומה שנקרא טריקים ו loop holes למיניהם?
            יש את warrior forum בחינם ושם יש גם את החלק הפרטי הסגור שעולה כסף, כדאי להרשם?

            • די כבר!!   31 באוקטובר 2011 בשעה 14:07
              (#)

              אני אגיד לך מאיפה מר. ארוסי לוקח את רב הרעיונות שלו . stackthatmoney.com
              הכל תמצא שם. נכון רן?

            • די כבר!!   31 באוקטובר 2011 בשעה 15:05
              (#)

              ואני לא אשקר, רן בחור מיוחד וחכם ויש הרבה מה ללמוד ממנו אבל שוב, אין כמו ניסיון בשטח, לקחת תקציב מסויים ולהתחיל לשחק את המשחק הזה בתכלס. לצבור ניסיון (וכישלונות) יתרום לך יותר מכל מדריך או כנס כזה או אחר..

  15. תמר   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:03
    (#)

    יגאל,
    המון תודות על הפוסט המרתק.

  16. ziv   31 באוקטובר 2011 בשעה 13:15
    (#)

    אחלה פוסט! אני שמח שזה די קרוב למה שלמדתי מיגאל ואחרים וגם המסקנות שהיו לי לבד.
    כמה שאלות טכניות: איך אני יכול לשים מדינות החזרה כשאני אפיליאייט, או add to chart?
    אני יכול כמובן לשים כפתורים כאלו אבל הם יהיו חסרי משמעות, בכל זאת כדאי?

    ולגבי הצעת האפיליאייט,לא הבנתי מה הכוונה שעמוד הנחיתה יהיה במרחק שני עמודים, שאחרי שבנאדם קורא את המאמר באתר שלי ורוצה לקנות אז לאן אני עוד מוביל אותו?
    תודה

  17. אופיר   31 באוקטובר 2011 בשעה 16:10
    (#)

    כל הכבוד על הסיכום הענייני ותודה רבה!

    בעניין הwhois, אפשר פשוט לשלם כמה דולרים לשנה עבור דומיין פרטי.

    Sneaky Redirect – הפניה ערמומית? :)
    Colaking with Javascript – מיסוך עם ג'אווה סקריפט

    ושוב תודה על סיכום מועיל!

    • (#)

      לא חושב שהבנת לגבי ה whois
      אם האתר שלך private והאתר שאתה מפנה הוא של "משה"
      זה לא אותם בעלים.

      נדמה לי שאתה יכול לעשות whois על האתר של הבלוג הזה ולהבין את הרעיון… כל אחד והגבולות שלו כמה להתלכלך… אבל הפרטי לא עובד לטובתך בנושא, היה לו מטרה אחת ונראה לי שלרוב המשווקים הוא יותר נזק מייתרון, רק צריך להיות קצת חכם עם הכל…

  18. פיינד ביז   31 באוקטובר 2011 בשעה 23:56
    (#)

    תודה רבה על הפוסט השימושי והמועיל!

  19. oriaseo   2 בנובמבר 2011 בשעה 14:09
    (#)

    כתבת:

    לא מדויק
    המסמך נועד לבקרת איכות על האלגוריתם ולא לצוות בדיקה שמדרג אתרים

    • oriaseo   2 בנובמבר 2011 בשעה 14:12
      (#)

      כתבת:
      "המסמך של גוגל, בעצם מיועד לצוות הבדיקה הידנית שלהם. למעשה, בעקבות המסמך, אושש סופית שלא רק רובוטים סורקים את הרשת, אלא גם צוות סקירה ידני עובר על התוצאות (כנראה במילים התחרותיות ממש). כמיטב הבנתי, הצוות האנושי אינו יכול לקבוע מיקומים, אלא רק לגרוע מהם."
      לא מדויק
      המסמך נועד לבקרת איכות על האלגוריתם ולא לצוות בדיקה שמדרג אתרים

  20. oriaseo   2 בנובמבר 2011 בשעה 14:11
    (#)

    כתבת:
    "המסמך של גוגל, בעצם מיועד לצוות הבדיקה הידנית שלהם. למעשה, בעקבות המסמך, אושש סופית שלא רק רובוטים סורקים את הרשת, אלא גם צוות סקירה ידני עובר על התוצאות (כנראה במילים התחרותיות ממש). כמיטב הבנתי, הצוות האנושי אינו יכול לקבוע מיקומים, אלא רק לגרוע מהם."

    לא מדויק
    המסמך נועד לבקרת איכות על האלגוריתם ולא לצוות בדיקה שמדרג אתרים

  21. כפיר - עיצוב אתרים   6 בנובמבר 2011 בשעה 13:21
    (#)

    החלטתי להרים את הכפפה ולתרגם את המסמך כמות שהוא. ברור לי שכולנו פה יודעים אנגלית אבל אבל לפעמים כשרוצים לקרוא מסמך בטח שבאורך הזה, אז כשהוא באנגלית תמיד דוחים את זה. כמו כן, כל אחד יוכל למצוא במסמך את הדגשים שמעניינים אותו. את המסמך אני אתרגם כל שבוע עוד חלק ועוד חלק. אם יש לכם מחשבות שתפו בתגובות שם. ויגאל, אתה תותח כמו תמיד.
    המסמך המתורגם – סעיף ראשון מתוך החלק הראשון

  22. שיר   21 בדצמבר 2011 בשעה 19:41
    (#)

    אני צופה עלייה חדה בכמות התוכן המשוכפל ברשת אחרי קריאת המסמך.. אבל ברצינות עכשיו, לא הייתי סומך על כל דבר שיוצא מגוגל. גוגל מפיצים לא מעט שקרים אשר לאחר מכן הם משנים אותם. שקרים שנועדו לגרום למקדמי אתרים ליצור אתרים טובים יותר ולא ספיים.
    גוגל עושה מלחמה פסיכולוגית מול מקדמי האתרים, בכך שהיא גורמת להם לחשוב שמנוע החיפוש מתוחכם יותר ממה שהוא באמת.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!