כלים למשווקי PPC

ישנם הרבה אנשים אשר חושבים שהצלחתו של קמפיין מסויים, כרוכה בידע של סודות מדינה חסויים ביותר. צר לי לאכזב אתכם, אבל אין שום סודות. הכל כבר כתוב, נכתב וייכתב. ובכל זאת, כמו בכל תחום בחיים, קיימים מספר מפתחות אשר יכולים לייעל פלאים את תהליך העבודה. אחד המפתחות הללו, זה סביבת עבודה תקינה.

סביבת עבודה כוללת בעיקר ציוד טכני, וכלים בהם משתמשים על מנת לעבוד. זה יכול לכלול תהליך של קריאת מייל, קריאת RSS. בפוסט הזה, אני לא מתכוון לפרט לכם איך נראית סביבת העבודה שלי (כי זה יקח לי 5 שעות לכתוב), אבל אני בהחלט אציין באילו כלים אני נעזר על מנת לחקור ולבנות את הקמפיינים שלי. אז הנה הרשימה.

כל הגאדג'טים של גוגל

אני באופן אישי נורא אוהב את גוגל. אפילו אוהב אותם אהבה עיוורת! כל דבר אשר גוגל עושים, אני מנסה לחשוב איך להשתמש בו על מנת לקדם את העניינים שלי. זה מתחיל מכך שאת כל עמודי ה-Presell שלי, אני כותב מעבד התמלילים של Google Docs. אני רוצה שיהיה לי גרסה בעוד מקום למכתב ה-Presell, וכך גם יותר נוח לי לשמור גרסאות.

זה ממשיך מכך שאני משתמש באקסל של גוגל, שאני חושב שקוראים לו Google Spreadsheets והוא בא גם כן כחלק מחבילת Google Docs. את כל המחקר מילים שלי אני שומר באקסל של גוגל, אתם כמובן יכולים להשתמש באקסל של מיקרוסופט, אבל אני מאוד נהנה מהעובדה שאני יכול לגשת לאקסל מכל מקום, מכל מצב! בגלל זה אני מאוד אוהב את Google Docs.

בנוסף לכך, מיותר לציין שאני משתמש ג'ימייל כבד! יש לי הרבה חשבונות ג'ימייל, שאני כמובן נאלץ לקרוא את כולם מידי פעם, אבל בגדול, לכל חשבון ג'ימייל יש מטרה אחרת.

והדובדבן שבקצפת Google Apps. אני מניח ורובכם מכירים את זה, אבל מי שלא מכיר, Google Apps כולל בתוכו את כל מה שגוגל כוללים תחת ה-Google Account שלכם, רק תחת הדומיין שלכם. לדוגמא, אני יכול להשתמש בג'ימייל תחת [email protected], להיכנס ל-docs תחת docs.my-lovely-domain.com וכו…

AdWords Editor

הסיבה היחידה שלא כללתי את האדיטור תחת הקטגוריה הקודמת, כי זה כלי ייעודי לאדוורדס ולא כלי שפתוח לכלל. האדיטור של אדוורדס זהו כלי סופר נוח אשר מחובר לי לוריד. אני לא מסוגל להעלות קמפיין בלעדיו, מאחר והזמן שלי יקר, ובלי הגזמה האדיטור חוסך לי שעות יקרות מאוד בניהול האדוורדס שלי!

דמיינו לכם מצב, שכאשר אני מעלה קמפיין באדוורדס אני עושה את כל מחקר המילים שלי באקסל של גוגל, כאשר אני מפרט הכל על המילה: איזה סוג היא, לאיזה כתובת היא תגיע, ומה המחיר שלה. אני עושה את זה ממש בקלות וממש בנוחות. לאחר מכן אני פשוט עודה העתק-הדבק לאדיטור, ובתוך שניה אני מעלה אלפי מילים! זוהי עוצמה מדהימה.

הערה: האדוורדס אדיטור יכול להיות קצת מסובך, אבל שווה כל רגע ללמוד אותו. יום יבוא ואני אפרסם מדריך איך משתמשים בו ביעילות!

על מנת להוריד את הכלי האדיר הזה, יש להתחבר לחשבון האדוורדס שלכם, לאחר מכן ללחוץ על tools, ושם כבר תראו קישור להורדת האדיטור. אגב, במקרים הללו אני תמיד מעדיף לגגל, זה נראה לי יותר מהיר ויעיל!

Nvu

אם תעירו אותי באמצע הלילה, אני אוכל להגיד לכם כל תג ותג ב-HTML. כל מאפיין ומאפיין, וכל דבר שכמעט קיים ב-CSS. אבל אחד הדברים שאני מנסה לעשות במהלך המסע הזה, זה להפוך ממתכנת למשווק. לכן, אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלי על גימורים מסויימים שבימים עברו הייתי מתעקש עליהם. אני בסה"כ בונה עמודי נחיתה שהעיקר בהם הוא התוכן ולא המראה.

ומאחר ואני בונה עמודי נחיתה עשירי תוכן, לא מעניינים אותי סטנדרטים של W3C, לא ממש מעניין אותי אם אני משתמש ב-table או ב-div, זה פשוט לא מעניין אותי. אני משווק, לא בונה אתרים. מהסיבות האלה בדיוק אני משתמש ב-NVU. NVU זהו כלי WYSIWYG לפיתוח אתרים, מה שאומר שזה בסגנון "מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל", כלומר כמו מעבד תמלילים, רק מייצר בסוף HTML.

אתם יכולים להשתמש ב-Dreamweaver, אתם יכולים להשתמש ב-Frontpage, זה לא באמת משנה כל עוד זה עושה את העבודה. אני נהנה מאוד להשתמש ב-NVU, מאחר וזוהי תוכנה פשוטה מאוד, שלא תופסת הרבה משאבים והכי חשוב היא חינמית! לאתר התכנה לחצו כאן

כלים למחקר מפתח

רבים חושבים שיש כאן הרבה סודות, אבל גם כאן אין סודות, או לפחות לא כאלה שאני יודע עליהם. הכלים הראשונים שאני משתמש בהם על מנת לקבל מושג כללי על מילות חיפוש שלי אלו הכלים של מנועי החיפוש. אני משתמש בכלי המחקר של גוגל, של מיקרוסופט ושל יאהו. (למיקרוסופט יש אחלה כלי, מומלץ לבדוק!).

לאחר שאני מקבל מושג כללי על מילות החיפוש שלי, אני רוצה לחקור מעט יותר לעומק, אני עושה את זה בעזרת הכלי החינמי של Wordtracker, ולאחר מכן גם נעזר קצת בכלי החינמי של Keyword Discovery. בסוף בסוף בסוף, לאחר שמילות המפתח הנ"ל הגיעו כבר לאקסל של גוגל, אני משפר עוד קצת את מחקר המילים בעזרת כלי ייצור המילים של SeoBook (כמובן שהוא חינמי).

זהו, עד כאן היו ההמלצות שלי לבינתיים, אני מניח שבהמשך אני אמליץ על עוד כלים. סיכוי סביר שבעתיד חלקם גם יהיו בתשלום. אתם מוזמנים לחלוק את דעתכם על הכלים ולהמליץ על כלים משלכם.
בהצלחה.

33 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. עמי   18 במרץ 2008 בשעה 14:17
    (#)

    היי.

     

    תודה על הטיפים.

     

    שאלה על עמודי נחיתה…

     

    1. האם שווה להשתמש ב-templates למיניהם בשביל עמוד נחיתה זמני? (כלומר השלב של בדיקת הנישה ולא כשאני מחליט ממש להקדיש domain מיוחד לנישה)

    2. כמה אתה משקיע בדף הנחיתה של בדיקת הנישה? לינקים פנימיים, design וכו'?

     

    תודה

    עמי

    • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 16:53
      (#)

      אהלן עמי,

      שאלת שאלות מצויינות ואני מקווה מאוד שהתשובות יהיו מספקות.
      1. אני מאוד ממליץ להשתמש ב-templates מוכנים, אם אתה משתמש במערכות מוכנות כמו דרופל או וורדפרס אז ההיצע גבוהה. אם אתה כותב HTML פשוט כמוני, אני משתמש ב-Open Source Templates. זה אתר מצויין והכל בחינם.

      2. יכול להיות שיש לי כאן טעות, אבל אני לא מגדיר לעצמי זמן להתעסקות בדברים הללו, אני פשוט מחליט "היום אני מסיים את זה", ומשתדל לדבוק במטרה הזו.

      מקווה שעזרתי,
      ובהצלחה.

  2. גזור   18 במרץ 2008 בשעה 15:51
    (#)

    היי,

     

    מליונר בפיג'מה, האם כל זמנך מושקע כעת ב CLICKBANK , או שאתה מקדם מוצרים גם ברשתות AFF אחרות ?

     

     

    תודה מראש.

     

    • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 16:54
      (#)

      שלום אדון גזור,

      לצערי הרב כרגע כל הזמן והמשאבים המועטים אשר יש לי מושקעים בקליקבנק. אני מאוד רוצה להתפזר לרשתות אחרות, אך כרגע אין לי תקציב לקמפיינים חדשים.

      בהצלחה.

      • גזור   18 במרץ 2008 בשעה 17:06
        (#)

        ושאלה נוספת ברשותך…

         

        בקמפני ה PPC שלך, האם אתה משתשמ רק ב SEARCH NETOWROK , או שגם משתמש ב content netwrok  ?

        • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 17:57
          (#)

          היי שוב,

          אני ממליץ לך לקרוא כמה פוסטים יותר ישנים שלי ששם כל העניין מפורט ואף יותר. בכל מקרה, לשאלתך, אני מתחיל קמפיין רק עם ה-Search Network, במידה ואני רואה וה-Search Network מצליח, אני יוצר קמפיין נפרד, רק עבור ה-Content Network. הכי חשוב שאלו יהיו שני קמפיינים נפרדים.

          בהצלחה.

          • גזור   18 במרץ 2008 בשעה 18:02
            (#)

            היי, סליחה לע מבול השאלות ….

             

            בקמפיינים שלך … האם אתה דוגל ב exact  או ב phrase או ב BROAD ?

             

            ואיך אתה מחלק את המחיר היחסי בינהם ?

             

             

            • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 19:08
              (#)

              אני לא יודע אם מה שאני עושה זה מה שנכון לעשות, אז תיקח את מה שאני ארשום בעירבון מוגבל.
              אני משתמש בשלושת ה-Match Types. אני גם מביא מחיר אחיד לכולם בהתחלה, ולאחר מכן משנה בהתאם לצורך.

  3. אסף   18 במרץ 2008 בשעה 18:22
    (#)

    היי מיליונר בעתיד,

    תודה על הטיפים ועל כל הידע שאתה טורח לשתף אותנו בו.

    רציתי לשאול, אתה לא משתמש בEfficient PPC? או כלי דומה?
    על מנת לייצר long tail keywords.

    עלה והצלח!

    בברכה, אסף.

    • המיליונר בפיגמה   18 במרץ 2008 בשעה 19:06
      (#)

      אהלן אסף,

      אני משתמש בכלי דומה, וזה הכלי של SEO Book' ,סתכל, יש לינק בפוסט.
      למרות שלפי מה שראיתי ומתוך כבוד עצום לפליקס לשנו, אני ללא ספק ארכוש גרסה של EfficientPPC בהזדמנות הקרובה אשר תהיה לי.

      עלה והצלח אסף :)

  4. אבי   19 במרץ 2008 בשעה 1:31
    (#)

    שים לב – דפי נחיתה. ישנם שמועות שגוגל לא ממש אוהב דפים שכל מטרתם היא להוביל את המשתמש לאתר מכירה כלשהו ולכן הוא מריד את ערכם איכשהו. גוגל כן אוהב אתרים אמיתיים, שנותנים ערך מוסף למשתמש, כמו הבלוג הזה למשל ולכן ישנם בלוגים שעושים הון בעזרת כמה קישורים והמלצות.

  5. אורי   2 במאי 2008 בשעה 3:32
    (#)

    פוסט משובח. רק שלא הצלחתי להדביק לגוגל אדיטור נתונים שהעתקתי מהגוגל   spread sheet  .

    חוץ מזה יש לך שיטת עבודה נוחה ליצירת גליון נתונים כזה?

     

    שלך בהערכה,

    אורי 

    • המיליונר בפיגמה   2 במאי 2008 בשעה 13:15
      (#)

      כן,
      תסמן את כל המילות מפתח שלך באדיטור, ותעשה CTRL+C.
      אחרי זה לך לאקסל תעשה CTRL+V.

      כשאתה מסיים, תמחק את העמודה של ה-AVG CPC ואת ה-MIN CPC. מכל עמודות ה-CPC צריך להישאר רק ה-MAX CPC.

      תסמן הכל, CTRL+C, ומשם לך לאדיטור, תעשה Add/Update Multiple Keywords. במסך שיופיע תסמן את האופציה השניה, זאת אומרת שאתה מספק את נתוני הקמפיין והאדגרופ. CTRL+V בתיבה הגדולה, וזהו!

      בהצלחה.

      • גלעד   9 במאי 2008 בשעה 17:59
        (#)

        למה בכלל כדאי להעתיק את זה ל excel ? אי אפשר לנהל הכל מהאדיטור – זה לא עבודה כפולה?

        • המיליונר בפיגמה   11 במאי 2008 בשעה 11:01
          (#)

          לא, זה לא עבודה כפולה, מאחר וכל מה שאתה עושה בהעברות מהאדיטור לאקסל, וחזרה זה CTRL+c ו-CTRL+V, זה הכל.

          אני נהנה לערוך הכל באקסל בגלל שיש שם מלא פונקציות אוטומטיות. לדוגמא, אם אני רוצה שכל מילת חיפוש תגיע לעמוד נחיתה משלה, באקסל אני עושה את זה ב-3 שניות, לעומת זאת באדיטור זה ייקח נצח-נצחים, כי כל הפעילות מתבצעת ידנית.

          כל אחד ושיטות העבודה שלו.

  6. אורי   2 במאי 2008 בשעה 18:13
    (#)

    אין כמוך.

     

  7. אנונימי   11 במאי 2008 בשעה 23:31
    (#)

    שלום מליונר,

     

    שאלה לגבי PPC, הבנתי שאתה מפריד את רשת התוכן בקמפיין לחוד מרשת השת החיפוש (בשביל שלא יאכלו אחד את התקציב של השני). האם כשאתה מייצר קמפיין לרשת תוכן אתה מעתיק את אותן מילות חיפוש ? זה נראה לי  מיותר כי אין מה לדייק שם, מספיק להביא את המילת חיפוש העיקרית בכל קבוצה, לא?

     

    אשמח לתשובה,

     

    העיראקאי העני  :)

    • המיליונר בפיגמה   12 במאי 2008 בשעה 10:52
      (#)

      אהלן,

      לא יודע, מעולם לא הענקתי לכך מחשב, אני פשוט נכנס לאדוורדס אדיטור ועושה Copy-Paste, מבחינתי זה פחות עבודה, מאשר להעתקיק ולהדביק ואז להתחיל למחוק, לא?

      בהצלחה.

  8. העיראקי העני   12 במאי 2008 בשעה 17:36
    (#)

    כן צודק, יותר נוח

  9. מתעד להיות אפליט   12 במאי 2008 בשעה 18:14
    (#)

    ברשותך לקבל מושג מספרי

     

    לא משנה כמה אתה מרוויח (שיהיה לך בהצלחה ותרווח המון)

    אבל בשביל מישהו בתולי כמוני מה היחס באחוזים לרווח נטו??60% הוצאות ו 40% רווח לפני מיסים ?אני שואל כימצד אחד אתה מרווח מכובד לדבריך ומצד שני אתה מפחד להיכנס להוצאות של תוכנה חדשה או קמפינים הרפתאיםת אז מה קורה באפלייט עובדים על מחזור ולא על רווח נטו????אשמח לתגובה

    • המיליונר בפיגמה   13 במאי 2008 בשעה 8:41
      (#)

      אהלן,

      אני לא מפחד להכנס להוצאות של תכנה, אני מסביר לאנשים עם איזה תכנות חינמיות אפשר להשתמש, כי לאנשים אין כסף או לא רוצים "לבזבז" כסף, על תכנות בתשלום. אני כן משתמש בתכנות בתשלום.

      באפיליאייט, כמו בכל מקום אחר, עובדים על רווח ולא על מחזור…

      יום טוב.

  10. בולי   21 בספטמבר 2008 בשעה 1:01
    (#)

    שלום רציתי לדעת מי שאין לו נסיון בשיווק גם יכול לעסוק בתחום זה ושאתה אומר שיווק למה אתה מתכוון במה זה כרוך במקרה הגעתי לאתר שלך אני פשוט מתחום אחר לגמרי מצטער על חוסר הידע :) ,  נושא מעניין ששמחתי לקרוא בלוג נחמד בהלצחה

  11. אלעד   17 בדצמבר 2008 בשעה 15:48
    (#)

    שלום למיליונר,

    רציתי לדעת האם כבר רכשת את EfficientPPC ואם כן אז מה דעתך על התוכנה?

    שמעתי המון ביקורות חיוביות ואני מתכנן לרכוש אותה, אשמח לשמוע את דעתך.

     

    תודה 

    • המיליונר בפיגמה   20 בדצמבר 2008 בשעה 16:49
      (#)

      אהלן,

      אני משתמש בתכנה שלי, שעושה דברים דומים,
      אבל השתמשתי באפישנט פיפיסי, היא מעולה.

      רק יש לי בעייה איתה, שאם אנשים לא יודעים
      להשתמש בה, הם ידפקו לעצמם את הקמפיינים,

      בהצלחה.

  12. איתי   3 באוקטובר 2009 בשעה 18:35
    (#)

    שלום :)

    בקשר לאתר keyworddiscovery…נניח ואני מחפש train dog וזה כותב לי את הפעמים שאנשים חיפשו את המושג…האם זה מספר הפעמים שאנשים חיפשו באותו היום? או שזה תווך זמן אחר (כמו שבוע)?

    אם אני לא טועה ב-freekeyword זה מספר הפעמים שאנשים חיפשו באותו היום, נכון?

    אני מקווה שהבנתה את השאלה שלי,
    תודה רבה

  13. אריק   6 בנובמבר 2009 בשעה 19:48
    (#)

    היי בקשר לתוכנה של NVU האם אתהמשתמש Templates ?
    האם אתה קונה אותם/ משתמש בחינמיות?
    אשמח להמלצה על אתר…

    תודה מראש.

  14. ירון   8 בנובמבר 2009 בשעה 16:36
    (#)

    היי,

    אני עוקב אחר הבלוג שלך זה שבוע וכבר הגעתי למרץ :-)
    אני מתכנת בחברה גדולה זה 4 שנים וכבר נמאס לי להיות חלק מהשחיקה הלא הגיונית הזאת עד שמצאתי את הבלוג שלך והיום אני כבר הקמתי LANDING PAGE למוצר שבחרתי כנסיון ואני מתכוונן לרוץ איתו (מקווה שיצליח לי ואוכל לעזוב את המקצוע הזה). והכל בזכותך. תודה :)

    בנוגע לדף הנחיתה,
    הערכה גסה.. מהי כמות המילים שאתה מכניס לדף? מה נחשב מעט מדי ומה נחשב עמוס מדי? מהי חשיבות התמונות בדף(יותר/פחות)?

    אשמח להמלצה ולעזרה… אני מת כבר להתחיל!!

    תודה מראש.

    • המיליונר בפיג'מה   13 בנובמבר 2009 בשעה 22:49
      (#)

      אהלן ירון,

      תודה על המחמאות.

      השאלות שלך הן כלליות ואין עליהן תשובה מאחר והכל תלוי בסוג עמוד הנחיתה וסוג המוצר אותו אתה משווק. תראה מה אחרים בנישה עושים.

      בהצלחה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!