בזמן הקרוב, אני מתכוון להדרים קצת לאילת. לא משהו רציני, רק ארבעה ימים. לשם המטרה הזו, נכנסתי לאתר רשת מלונות ישרוטל, על מנת לחפש מלון ללון בו, בזמן שהייתי שם.
כאשר נכנסתי לאתר לראשונה, מאוד הופתעתי. האתר תומך בדפדפן Opera (אגב, מומלץ לכולם), שזה ח"ח גדול למי שבנה לישרוטל את האתר. תמיכה בסטנדארטים, ותאימות, זה אחד הדברים שאני מייחס להם חשיבות גדולה מאוד, מאוד בבניית אתרים. לצערי הרב, עוד לא התאמתי באופן מושלם את הבלוג לאופרה, יש סה"כ באג קטן, אבל סה"כ התאימות מצויינת ב-FF, IE, ו-Safari.
טוב, אני רואה שאני ברחתי מהנושא, אז נחזור אליו. אז הגעתי לאתר ישרוטל על מנת להזמין חופשה באילת, ולהפתעתי, בתחתית המסך, גיליתי את הדבר הבא:
כמובן שלא יכולתי לעמוד בפיתוי… ונכנסתי פנימה, על מנת לקרוא מה כתוב שם, ולהלן הכותרות:
- העמלה היא 8% מסך הרכישה דרך אתר האינטרנט.
- התשלום הינו פעם בחודש במתכונת שוטף+30
- ישרוטל, מספקת חומר שיווקי אודות רשת המלונות שלה
- ישרוטל מספקת מערכת סטטיסטיקות
- המח מאחורי התכנית, זוהי חברת אייג'נט הידוע
- העמלה נגזרת רק מהתשלום על הלינה והפנסיון ללא האקסטרות
- הקוקי נשמר למשך 90 יום.
- החומר הפירסומי היחיד שניתן להציג, הוא החומר הפירסומי שישרוטל מספקים
לאחר שראינו מה ישרוטל מציעים, הנה כמה נקודות למחשבה:
- למה אני חייב להשתמש בחומר השיווקי שישרוטל מספקת לי? אם אני מרגיש שאני קופירייטר יותר טוב, מדוע שאני לא ארשום את מכתב הקדם מכירה?
- למה אני לא מקבל עמלה, על רכישה שמתבצעת דרך הטלפון, אך הגיעה כתוצאה מהפרסום שלי? (זה אפשרי טכנולוגית)
- מדוע, אני לא מתוגמל על ה-Upsells של ישרוטל ללקוח שאני הבאתי?
לאחר שהצגתי את מה שמפריע לי, אני אספר לכם מה קרה בסוף. התקשרתי לישרוטל, ולא הזמנתי דרך האתר. כך הצלחתי להוריד את המחיר אותו רצו שאני אשלם באתר בבערך 25%. אני אוהב לקנות באינטרנט, אבל לפעמים, אני גם אוהב להתווכח בטלפון, כי כך אני יכול להקליט את הנציגה שתבטיח לי חדר עם נוף לבריכה.
לאחר שרכשתי חבילת נופש בטלפון, תארו לכם שהייתי מגיע מלינק שותפים… האם זה היה הוגן כלפי מי שהשקיע את הכסף, הזמן, והמאמץ על מנת לשכנע אותי לקנות בישרוטל?
וגם אם כל מה שרשמתי, היה כמו שאני רוצה. 8% עמלה, אתם עושים צחוק? חבילת הנופש אשר רכשתי עלתה 1,800 ש"ח, שזה 144 ש"ח עמלה. ובדולרים זה יוצא בערך $40. זהו סכום פשוט בזיוני לתת למשווק תוכניות שותפים על רכישה כ"כ גבוהה יחסית. זוהי עמלה שאני מקבל על מכירת EBOOK, שהוא הרבה, הרבה יותר זול.
והשאלה הנשאלת עכשיו:
מתי בארץ יבינו, שמשווקי השותפים הם לא פראיירים? זה האינטרס של רשת בתי המלון, שיהיה תגמול הולם למשווק השותפים, על מנת שיבנה אתה המותג של רשת המלונות טוב יותר, ולאו דווקא יביא לקוחות!
אני לא חושב שישרוטל מזלזלים במשווקי שותפים. מכיוון שהשוק הזה
בארץ רק בתחילתו, עוד לא נקבעו סטנדרטים לגובה העמלות בארץ.
לקיחת הנורמות מחו"ל אינה הגיונית מכיוון שהתחרות שם בתחום זה
גדולה בהרבה מזו של הארץ.
אבל נראה לי שאתה מפספס פה דבר אחד,
אם הייתי רוכש את אותו הדיל בחו"ל, ודאי הייתי משלם $1800, ולא 1800 ש"ח. מאחר והעמלה באחוזים, בחו"ל הייתי מקבל יותר, אבל אני סה"כ דורש את אותו הגובה של הנתח.
חוץ מזה, אז למה בעצם כדאי לי לשווק תוכניות בארץ ולא בחו"ל. כשמדובר על אינטרנט, הכל צריך לעניות דעתי להישאר במסגרת האינטרנט, ושיהיו כללים אחידים. אחרת, מי שיחרוג מהם, יפסיד.
טל אז סבבה שישארו ככה בגלל זה אנחנו מעדיפים לעבוד עם חול אני בטוח שאם אני אתה ואחרים נודיע להם שאנחנו לא מוכנים לעבוד בעמלות כאלה הם יבינו שהם עוזבים כסף על השולחן
אי אפשר לדעת עד כמה המחשבה שלהם פתוחה לגבי שיווק שותפים, יכול להיות שסתם מישהו ייעץ להם לעשות את זה, אז הם עשו מבלי להיכנס לעומק העניין.
אל תשווה עמלה על מוצרים דיגיטליים למוצרים אמיתיים.
בניית המלון עולה כסף, כך גם הארנונה והמיסים, משכורות, חשמל, מים, מזון וכו…
אי אפשר לתת על מוצר אמיתי 75% עמלה, כמו על אי-בוק בקליקבנק.
זה לא מדוייק,
כלומר, אני מסכים איתך שאי אפשר לתת 75% אבל גם לא 8%. צריך להיות מצב WINWIN שבו גם הרשת וגם משווק השותפים מצליח. יכול להיות שבמצב שנוצר, יותר ישתלם לישרוטל לעשות תכנית לשיווק לפי לידים.
מיליונר,
אני מסכים עם רוב הנקודות שלך ועם הטענה הכללית, אך אחוז העמלה לא כל כך נמוך כמו שאתה מציג אותו. אמזון בכבודם ובעצמם נותנים למתחילים עמלה של 4% ולאט לאט מגיעים מקסימום ל-10%, וגם על העמלה הזו יש הגבלה – לא יותר מ-10 פאונד (עבדתי גם ב-UK) למוצר. כך יוצא שעל מכירה של טלוויזיה ב-550 פאונד קיבלתי 7 פאונד…
ועכשיו כמובן, עפ"י שבלונת התגובות לבלוג אני אמור לציין גם כמה אתה ענק ושולתתתת אז הנה, עשיתי את זה.
וברצינות – הבלוג שלך, מעבר לזה שהוא נותן לי עידוד יומיומי להמשיך במסע אחר ההצלחה הנכספת, הוא מראה לי כמה אפשר לחשוב מעבר למסגרת ולגלות יוזמות מגוונות לשיפור הקמפיינים והגדלת ההכנסות.
תודה רבה על המחמאות, ריגשת אותי עד מאוד
קשה להשוות את אמאזון לרשת ישרוטל. כשאתה משווק מוצר של אמאזון, אתה מוכר טלוויזיה. כשאתה משווק חופשה במלון, אתה מביא להם לקוח, שיכול לחזור עוד 1001 פעמים.
החל משנת 2003, אני וחבריי נוהגים ליסוע בדרך קבע בחודש ספטמבר, לאותו מלון של רשת ישרוטל. עכשיו, השנה כולנו משוחררים, אז גם חודש מאי-יוני בא בחשבון. ושלא נדבר על האנשים שהמלצתי להם ליסוע לאותו המלון.
כפי שאתה רואה, הם אני לקוח קבוע, כי אני מרוצה מהשירותים שלהם, ולא באתי לחופשה חד פעמית.
לכן, 8% עמלה זה בסדר, אם ישלמו לי גם על כל מה שהלקוח משלם עליו במלון, וגם על החופשות הבאות שלו במלון.
זו דעתי בכל אופן.
לפני שנרשמים לתוכניות האלה כדאי לבדוק אופציות אחרות.יש מלונות שמשלמים הרבה יותר.
אף משווק לא פראייר
או שאפשר פשוט לשווק מוצרים מנישה אחרת…
חח,
במקרה גם אני מחפש, ועל הדרך נתקלתי (רק עכשיו) ברשת שותפים שלהם, ובפוסט שלך
אז אם זה מעניין אותך עדיין
מאז ועד היום, הם מעבירים רק 5 אחוזים מהעמלה
חחח!
הכבוד רק הולך ויורד:))