רוב הספליט-טסטים נועדו לכישלון…

ההגדרה של ספליט-טסט זה בדיקה מפוצלת, את זה כולנו יודעים. כל דבר שאנחנו עושים ניתן לעשות יותר טוב, למזלינו בשיווק באינטרנט שלא כמו בחיים ניתן לעשות מספר דברים במקביל ולבדוק את האפקטיביות. מהסיבה הזו יש חשיבות עליונה לפצל כמעט כל פרמטר בקמפיינים שלנו ל-2 או יותר. 2 מקרי הספליט טסט הנפוצים ביותר בעולם השיווק שותפים הם ספליט-טסט לעמוד הנחיתה, וספליט-טסט למודעות ה-PPC. בפוסט הזה, אני הולך להתמקד בעיקר בספליט טסט למודעות, אבל ניתן להסיק מהפוסט גם מסקנות לגבי עמודי הנחיתה.

לאחר שחילקת לאדגרופים בצורה נכונה, הגיע הזמן לכתוב מודעות מושכות לעיין ולקוות שה-CTR יהיה טוב. בעצם, למה לקוות? אנחנו הולכים לבדוק מודעות, ולהגיע ל-CTR טוב בלי שום קשר למזל או תקווה. בשביל השלב של כתיבת המודעות, אתם יכולים להיעזר בפוסט ישן שלי בנושא איך לכתוב מודעות מושכות?

כמה מודעות לכתוב, ולמה זה מסוכן?

כשרק התחלתי, הייתי קצת עצלן – אני בטוח שאני לא הראשון ולא האחרון. מה שהייתי עושה, זה לכתוב איזה 4-5 מודעות לכל אדגרופ, ואז להריץ אותם – מה שלא הבנתי זה, שאני יורה לעצמי ברגליים. בכל המקומות שקראתי, היה כתוב שמודעות מרובות פוגעות ב-QS, אני לתומי לא הבנתי מדוע. הרי, בהתחלה שליף השתדלתי כמו רובוט לחזור על המילת מפתח בכל שורה (Title, Desc1 Desc2, Display URL), איך זה כבר יכול להזיק ל-Quality Score?

כמובן, שהיום אני כבר מבין. הסיבה לכך היא, שבמידה והמודעות לא מוצגות מספיק פעמים או לא מקבלות את כמות הטראפיק אשר מקובלת לנישה, גוגל מענישים אותנו ב-QS נמוך. הסיבה השנייה לכך, שבעצם נגזרת מהסיבה הקודמת היא שכמו שאנחנו כבר יודעים, המיקומים שלנו, ועלויות הקליקים תלויים מאוד בהיסטוריה של הקמפיין. היסטוריה של קמפיין היא מילה גדולה, שמכילה הרבה היסטוריות קטנות. אחת ההיסטוריות הקטנות הן, היסטוריה של מודעות. לפי ההשערה שלי, וגם לפי הניסויים אשר ערכתי, ההיסטוריה של המודעות היא ההיסטוריה החשובה ביותר מבין התתי-היסטוריות.

כאשר יש לנו לדוגמא 4 מודעות באדגרופ אשר רצות, ההיסטוריה לכל מודעה נצברת פי 2 יותר לאט, מאשר ל-2 מודעות בלבד. מה שגורם לכך שהבידים שלנו יהיו יותר גבוהים למשך פי 2 זמן, וכך גם המיקומים שלנו. מאחר והמיקומים יהיו נמוכים, כך ההיסטורייה של ה-CTR תדרדר ותדרדר עד שהקווליטי סקור יפול לקרשים.

מהסיבה הזו בדיוק, אני עדיין כותב 4 מודעות לכל אדגרופ מראש (כי אני יודע שאחרי זה לא יהיה לי כח), אבל בשונה מפעם, אני מריץ רק 2 מודעות במקביל, וגם… לאחר שאני מבצע טריק קטן שאני אספר לכם עליו.

מה הטעות הפופולרית בספליט-טסטינג?

על מנת להתחיל לעשות ספליט-טסטינג יעיל, יש ראשית להכנס להגדרות הקמפיין בגוגל אדוורדס (לא קיים באדוורדס אדיטור, ואני לא זוכר איך עושים את זה ב-MSN ויאהו), במסך ההגדרות יש לסמן את האפשרות Run Ads More Evenly, האפשרות זו תבטיח כי המודעות שלנו יוצגו באופן שווה על מנת שיהיה לתת צ'אנס שווה למודעות.

הבטחתי טריק שאני עושה, נכון? בחלק הקודם אמרתי שברגע שמודעה לא צוברת מספיק היסטוריה, היא מדרדרת כלפי מטה והבידים עולים. נתתי דוגמא שאם עושים בדיקה מפוצלת ל-4 מודעות בו זמנית, ההיסטוריה נצברת פי 2 יותר לאט מאשר על 2 מודעות, ואנחנו כבר יודעים שכאשר ההיסטוריה נצברת לאט המיקומים יורדים, הבידים עולים וההיסטוריה מתחרבנת. אז מה שאני עושה בד"כ, זה לוקח סיכון. אני מהמר מה תהייה המודעה הטובה יותר ורץ בהתחלה רק איתה. במידה וההימור נכון (וההימור שלי בד"כ נכון), אז הרווחתי מודעה עם היסטוריה שנצברת מהר. וכך, רק לאחר 50 קליקים על המודעה, אני מתחיל את הספליט-טסט (כי ספליט-טסט זו הדרך היחידה להצליח… כבר אמרנו?), אבל גם כאן יש שטיק.

למצב הזה, אתם תמיד תגיעו, תמיד כשתתחיל ספליט טסט, תהיה לכם מודעה חדשה ללא היסטוריה, ותמיד תהיה מודעה ישנה עם היסטוריה. זה קורה גם בשיטה שלי, כשמתחילים ממודעה אחת, וזה קורה גם כשממשיכים מספליט טסט אחד לשני.

העניין הוא כזה, נניח ויש לי מודעה A, שהיא מודעה ותיקה כבר עם היסטוריה צבורה, ועכשיו אני רוצה לעשות לה ספליט טסט עם מודעה B, שהיא מודעה דנדשה שכתבתי. מודעה A, תוצג במקומות יותר גבוהים ממודעה B, ולכן הספליט טסט מלכתחילה ברוב המקרים מכור מראש (אלא אם כן מודעה B ממש מצויינת, ו-A גרועה). המטרה שלי בספליט-טסט היא בחינת יעילות לטווח הארוך ולא הקצר, ולכן אנחנו חייבים לאזן את הכוחות בין A ל-B, בשביל לבדוק איזו מודעה באמת יותר טובה.

מה שאני עושה במקרה הזה, זה להעתיק העתק מדוייק של מודעה A – בואו נקרא לה מודעה A2. כך, יש לנו עכשיו 3 מודעות – מודעה אחת מנצחת מהסיבוב הקודם – מודעה A, ו-2 מודעות חדשות בלי היסטוריה כלל וכלל – מודעה A2 ומודעה B. במצב הזה הנתונים ההתחלתיים בין A2 ו-B הם שווים, ורק הקופי של המודעה יקבע את המנצחת.

אבל יש גם חסרון, במקום להוסיף מודעה אחת בלי היסטוריה, אנחנו מוסיפים 2, וכך המיקום הממוצע ירד והבידים יעלו, ולא יממשו את הפוטנציאל. במקרה הזה, אין לנו יותר מידי מה לעשות, ואני באופן אישי מסתכל לטווח הארוך ומנסה לספוג את המכה.

אם אתם בעניין של מעבדות חקר, את מה שנכתב בפוסט ניתן להוכיח בקלילות. תעלו קמפיין חדש, תכתבו לו מודעה אחת, ולאחר 50-100 קליקים על המודעה הזו, תשכפלו אותה במדוייק. ב-100 קליקים הקרובים בערך, המודעה החדשה תעלה יותר כסף או ה-CTR שלה יהיה יותר נמוך או שניהם. בנוסף תוכלו להבחין שהמיקום הממוצע של האדגרופ יורד.

כמה זמן למשוך ספליט-טסט?

שאלה פופולארית שנשאלת היא מתי יודעים אם יש מודעה מנצחת. אני אגיד לכם איך אני בודק את זה, אני לומד מהבחירות :) כשעושים מדגמי בחירות, לוקחים קבוצת מיקוד של 500 אנשים, ושואלים אותם שאלות. בבחירות הקרובות, מאחר והפער בין 2 המפלגות הגדולות נמוך מאוד, על מנת לצמצם את אחוז הסטייה ככל האפשר, הגדילו את קבוצת המיקוד מ-500 איש ל-1000 איש.

כך אני עושה עם המודעות. במידה וה-CTR הממוצע שלי על המודעות הוא חד-ספרתי, אני מחכה 500 מופעים של המודעה, במידה וה-CTR דו-ספרתי אני מחכה 1000 מופעים, ורק אז בוחר איזו מודעה מנצחת.

רק לשם ההגינות, אני חייב לציין שאת המנצח התחלתי לבחור באופן הזה רק בשבועות האחרונים, לפני כן הייתי בוחן לפי 30 קליקים (כך עמית מהטה המליץ בזמנו). מה נשתנה? פשוט נראה לי יותר הגיוני לבדוק לפי המופעים.

וטיפ קטן לסוף, אם אתם רוצים לעשות ספליט טסט לעמודי נחיתה, תקראו את הפוסט הזה מההתחלה, רק בכל פעם שמצויין מופעים, תהפכו את זה לקליקים, ובכל פעם שמצויין קליקים תהפכו את זה למכירות.

אני מקווה מאוד שמי שלא עושה עד כה ספליט טסט, יתחיל לעשות. זה ה-א'-ב' של ההצלחה. תמיד יהיה משהו יותר טוב, מצד שני, לא כדאי להגזים עם יותר מידי בדיקות בבת אחת, אני לדוגמא, לא עושה ספליט-טסט לעמודי הנחיתה מההתחלה, רק לאחר כמה סבבים של ספליט-טסט למודעות. העיקר שתעשו ספליט טסט, רק כך תוכלו להשיג קליקים זולים מהמתחרים שלכם.

שיהיה בהצלחה.

33 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מוטי   9 בפברואר 2009 בשעה 11:36
    (#)

    WOW פוסט ממש מצויין :)

    תודה

  2. אנונימי   9 בפברואר 2009 בשעה 11:39
    (#)

    הי,

    אני מעריץ  גדול ,ישר כוח.

    אני רוצה להתחיל תכלס האם גוגל קאש עדיין רלבנטי, אם לא היכן אוכל לקבל מידע יותר הדרכתי , אני מסכים שצריך להתחיל ולהשתפשף אבל אני מעוניין להבין את הכלים הבסיסים וים המידע ברשת מבלבל.

    אודה לעצתך

    ר

    • אנונימי   9 בפברואר 2009 בשעה 14:30
      (#)

      High performance affiliate marketing  של ג'רמי פאלמר – מומלץ ביותר.

    • FreedomGosu   9 בפברואר 2009 בשעה 18:39
      (#)

      היי אנונימי,

       

      מה שאני עשיתי היה פשוט להתחיל לקרוא את הבלוג של הפיג'מיסט מההתחלה, יש שם את כל המושגים הבסיסיים שילמדו אותך בכל קורס.

       

      אם לפי דעתך אין פה מספיק מידע, יש הרבה מאוד מידע בבלוגים באנגלית (תחפש בגוגל affiliate blog).

       

      ולפיג'מיסט – אחלה פוסט! עוד מעט אני אחזור קצת לאדוורדס ואני איישם :)

       

      הגוסו

      • המיליונר בפיגמה   9 בפברואר 2009 בשעה 19:43
        (#)

        גם את זה אני ממליץ :)

        בהצלחה בגיחה המחודשת לאדוורד, אגב רוב הדברים פה תקפים גם ליאהו ואדסנטר, אני ממליץ להתאמן עליהם קודם…

        בהצלחה.

    • אנונימי   9 בפברואר 2009 בשעה 23:36
  3. המבולבל   9 בפברואר 2009 בשעה 18:36
    (#)

    אשכרה למדתי משהו!

     

    לא ידעתי שההיסטוריה של המודעות היא גם אנדבידאולית כ"כ

    עכשיו זה מסביר לי הרבה דברים שקרו לי…

     

    ד"א איך אתה כותב 4 מודעות ומריץ רק 2? (אתה כותב בצד?)

  4. אנונימי   9 בפברואר 2009 בשעה 19:05
    (#)

    כאשר עושים טסט לקמפיין ואין מכירות

    אחרי כמה קליקים כדאי לוותר ?

    • המיליונר בפיגמה   9 בפברואר 2009 בשעה 19:45
      (#)

      זה תלוי נורא,
      הרבה פעמים מה שקורה זה שמילה אחת טוחנת את כל התקציב, והשאר לא מקבלות מספיק צ'אנס. זה יכול להיות גם 2 מילים. אם הקליקים שלך מתפזרים שווה, הייתי ממליץ על 500 קליקים.

      בהצלחה.

      • אנונימי   9 בפברואר 2009 בשעה 19:55
        (#)

        תודה על התשובה יגאל

        קיבלתי תשובה מעניינת על אותה שאלה ב wickedfire:

         

        I like to do it based on the ad spend, not the total clicks, because
        clicks can be arbitrary. I personally like to spend the amount of the
        payout on clicks per keyword. So if your payout is $10, and
        you've spent $10 in clicks for a single keyword, then pause that
        keyword if it hasn't converted for you yet. If it's an offer that you
        absolutely know can work, you can up that to 2x the payout, but it
        depends on your budget and tolerance for pain.

        Not saying it's the best, it's just what I've done. 

         

        מה אתה חושב על השיטה שלו ?

        • המיליונר בפיגמה   9 בפברואר 2009 בשעה 20:10
          (#)

          כל אחד ומה שמתאים לו.

          אין פה חוק, שורה תחתונה גם אני וגם הוא, אם אנחנו יודעים שהמוצר טוב נמשיך ולא משנה מה.

          ביולי-אוגוסט, היה לי קמפיין שהפסיד לי הרבה כסף במשך חודשיים, היום הוא עושה הרבה כסף.

          גם מה שאמרתי לך עם ה-500 קליקים זה לא מה שאני עושה, אבל זה מספיק טוב. לא אמרתי את מה שאני עושה, כי זה יסבך פה את כולם, ואני גם די בטוח שתסיקו את המסקנות הלא נכונות.

          בכל מקרה הבאת לי רעיון לפוסט :)

          • shlomi   9 בפברואר 2009 בשעה 22:19
            (#)

            אתה בטוח שאתה לא רוצה לשתף?

             

            נשמע מעניין למדי

             

            יש מצב אתה מסביר לי בקצרה במייל?

            • המיליונר בפיגמה   14 בפברואר 2009 בשעה 12:34
              (#)

              אין לי בעיה לשתף, על אחריותכם השימוש:
              אני מעלה קמפיין, ושם תקציב $300, אם אחרי יום-יומיים הוא לא הגיע לפחות ל-50% שלילי אני מוחק אותו.

              אבל בשביל זה צריך להיות טובים במחקר, אחרת סתם תשרפו כסף ונישות…

  5. אמיל   9 בפברואר 2009 בשעה 19:12
    (#)

    למה רוב ה אפילייאטס נכשלים!

     

    יגאל, אני חושב שאני הולך למשוך כאן אש, אבל, יאללה הפועל, קצת אקשן במערכת!

     

    הפוסט הזה הוא בדיוק הסיבה למה לרוב האנשים החדשים פשוט נכשלים ולא רק כאפיליאטס אלא בכל יוזמה עסקית חדשה.

     

    למי יש סבלנות לחכות ולעשות את כל השינויים האלה? (גם כאשר יודעים את זה!)

    למי יש את את הכח והנחישות לחשוב ולבצע את הספליט טסטינג כאשר בדרך הם יודעים בודאות שהולכים להפסיד…….

     

    למי יש את היכולת האנליטית האמיתית ללכת לאחור ולחקור הצלחות וכשלונות

    מתי פעם אחרונה באמת תחקרת הצלחה וכשלון בחיים…

     

     

    אהבתי את היכולת שלך לעשות ניתוחים כאלו ואני מעריץ את הנחישות שלך לבחון דברים חדשים.

     

    להת' אמיל 

     

    • המיליונר בפיגמה   9 בפברואר 2009 בשעה 19:47
      (#)

      אהלן אמיל,

      תודה על התגובה, ואני מסכים אתך שזו הסיבה שרוב האפיליאייטס נכשלים, הרוב מסתכלים על המטמון בקצה הקשה, מבלי להסתכל על הצבעים בדרך.

      אני נהנה לעשות את הבדיקות הללו, לכן אני לא רואה פה עניין של סבלנות. זה עניין של הנאה נטו.

      תודה שוב,
      אבל הפועל?

  6. יגאל   9 בפברואר 2009 בשעה 19:14
    (#)

    היי יגאל

     

    פוסט מעולה, אני לומד המון ממך, תודה.

     

     

     

  7. גולד לייבל   9 בפברואר 2009 בשעה 19:57
    (#)

    היי

     

    ספליט טסט זה באמת אחד הדברים החשובים שצריכים לבצע! הן מבחינת המודעות ולדעתי יותר מבחינת העמוד נחיתה/אתר. התאוריה שלי אומרת שאם מישהו כן הצליח למכור את אותו מוצר אז גם אני יכול ופה אני מביא את הספליט טסטינג שאומרות  ש-או שהמודעות שלי לא בסדר או שהדפי נחיתה לא עושים את העבודה וזה בעצם מצריך את הנאמר בפוסט שלך או לכל הפחות בדיקות של מודעות A-B ודפי נחיתה A-לעומת B  רגוע

     

    יש לגוגל כלי לבדיקת ספליט טסט של אתרים/מודעות  שיכול להיות מועיל, אבל זה מצריך את הכתובת של הדף תודה של הוונדור.

     

    שיהיה בהצלחה..

     

     

  8. KABAL   9 בפברואר 2009 בשעה 23:25
    (#)

    דווקה ממה שאני רואה יותר חשוב איכות האתרים מאיכות המודעות… לפעמים המודעה יכולהלהיות  לא הכי קשורה אבל בגלל שלאתר יש PR גבוה כמובן הQS בהתאם (אני מדבר על QS 10 לא פחות מזה).

     לכן  אני מעדיף פחות להתעסק יותר מידי בדברים הקטנים האלה שיותר מבזבזים אנרגיה מלהועיל בדבר החשוב באמת…

    • המיליונר בפיגמה   14 בפברואר 2009 בשעה 12:35
      (#)

      כל אחד וההעדפות שלו…

      מבחינתי הדברים הקטנים הם החשובים…

      נ.ב. אחרי שקיבלת QS 10 על אתר טוב, צריך את הדברים הקטנים שישאר כזה…

  9. אנונימי   9 בפברואר 2009 בשעה 23:36
    (#)

     

     

    אחלה פוסט!!

     

    מסביר מעולה, תמשיך ככה פג'ימיסט!

  10. משיח   10 בפברואר 2009 בשעה 0:36
    (#)

    תוך כדי הקריאה עלה לי רעיון שיכול להיות גאוני, אבל גם יכול להיות שהוא כלל לא עובד, אז תגיד אתה מהנסיון שלך אם זה שייך.

     

    מתחילים אותו הדבר עם מודעה אחת. אחרי שהיא צוברת היסטוריה רושמים על דף את התוצאות שלה. ז"א כמה הופעות, כמה הקלקות, CTR מיקום וכו'.

     

    ואז עורכים את המודעה הנוכחית וכותבים את המודעה השניה. לאחרי פרק זמן מעתיקים שוב לדף את התוצאות, מקזזים את המספרים של המודעה הראשונה ועושים השוואה.

     

    החסרון הוא שהמודעה השניה מתחילה עם היסטוריה טובה יותר, כך שההשוואה לא מדויקת. מצד שני המודעה מקבל מאה אחוז חשיפה וצבירת היסטוריה.

    • המיליונר בפיגמה   14 בפברואר 2009 בשעה 12:36
      (#)

      אהלן,
      אחלה מחשבה, אבל לצערי זה לא אפשר. כשעורכים מודעה זה כאילו למחוק אותה ולהוסיף חדשה, כל ההיסטוריה הולכת לאיבוד.

  11. יגאל   10 בפברואר 2009 בשעה 9:25
    (#)

    היי פיג'מה

     

    אתה אומר שהספליט טסטניג מכור מראש בגלל שהמודעה הוותיקה מקבלת מיקומים יותר טובים וגם ההיסטוריה שלה יותר טובה, מה שאני לא מבין זה למה לא להציע ביד גבוה (לפחות עד שנקבל מספיק נתונים) ונוודה שהמודעה החדשה מופיעה באותם מיקומים כמו של המודעה הוותיקה ואז התחרות תהיה שווה. לא?

     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   14 בפברואר 2009 בשעה 12:37
      (#)

      בעיקרון זה רעיון טוב, השאלה עד כמה אתה מוכן לשלם ביד גבוהה. נסה לעשות את זה בנישה של Credit Report, כשהביד הוא $40 בערך…

  12. זוריק   11 בפברואר 2009 בשעה 12:02
    (#)

    היי..

    אחלה פוסט, 

    שאלה:

    אני משתמש בספליט-טסט ולא סימנתי Show ads more evenly ,

    אכן גוגל בוחר מודעה אחת שאותה הוא מציג יותר,

    האם ניתן להסתמך על הCTR של המודעות בשביל לקבוע איזה מודעה יותר טובה?כי אני רואה שהמודעה שמוצגת פחות יש לה CTR יותר גבוה..

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!