AdWords הינה תכנית ה-PPC של גוגל. בגוגל אדוורדס כל משווק באינטרנט יכול לפרסם מודעות בהתאם למילות החיפוש אשר בחר. לדוגמא במידה ואני אחפש "דרושים" בגוגל, יוצג לי העמוד הבא:
למעשה המודעות הממוסגרות באדום הן מודעות ה-PPC של גוגל AdWords. כפי שניתן לראות, ישנם שני אזורים בהם ההודעות מופיעות. האיזור הראשון, נמצא מעל לתוצאות החיפוש הסטנדרטיות (תוצאות חיפוש אורגניות). האיזור השני של מודעות החיפוש הינו משמאל לתוצאות החיפוש האורגניות (במידה ובאנגלית עסקינן, האיזור השני של AdWords הינו מימין לתוצאות החיפוש האורגניות). למרות ההבלטה של גוגל (רקע בצבע צהוב בהיר), של מודעות ה-PPC מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, תוצאות החיפוש האורגניות יותר נלחצות. למעשה, תוצאות החיפוש האורגניות מקבלות כ-70% מכלל ההקלקות בעמוד כולו, כל יתר ה-30% נודדים למודעות של AdWords. למרות כמות הלחיצות הנמוכה על המודעות ביחס לתוצאות האורגניות, משתלם לפרסם בגוגל AdWords, זאת מאחר ו-30% זה עדיין מספק מאחר ו-30% מההקלקות בגוגל שוות יותר מ-100% אצל המתחרים. סיבה נוספת לפרסם בגוגל AdWords, ולעניות דעתי החשובה ביותר הינה לבדוק השתלמות של מילות חיפוש מסויימות, ובדיקת כדאיות להשקעת מאמץ בקידום אתרים אורגני.
מקום נוסף בו ניתן למצוא מודעות של גוגל AdWords הינו באתרים פרטיים. בגדול, גוגל נותנים הזדמנות לבעלי אתרים להרוויח מאתריהם בעזרת תכנית אשר נקראת גוגל AdSense, על ידי הצגת מודעות פרסום מהתכנית גוגל AdWords. בתמונה הבאה ניתן לראות תצלום מסך מאתר מקושרים אשר מציג מודעות PPC כחלק מהאתר.
על מנת להתחיל ולפרסם בגוגל AdWords יש צורך להכנס ל-http://www.google.com/adwords. ההרשמה לשירות פשוטה מאוד וכרוכה במילוי פרטים פשוט. העבודה עוד יותר קלה כאשר יש חשבון באחד מהשירותי האחרים של גוגל(לדוגמא gmail, Google Reader, Picasa ועוד…). דרישה נוספת לפרסום מודעות היא הזנת כרטיס אשראי. מאחר וכל לחיצה על מודעה עולה כסף אנו צריכים לספק לגוגל אמצעי תשלום. יחד עם הזנת כרטיס האשראי יש צורך לבחור באופן תשלום – Postpaid או Prepaid. האופציה הראשונה היא תשלום לאחר חיוב. אתם מפרסמים, ולאחר שעברתם סכום מסויים שגוגל הגדירו כרטיס האשראי שלכם יחוייב! האופציה השנייה היא "הגדלת ראש". בשיטת ה-Prepaid של גוגל אנו קונים קרדיטים מראש ומפרסמים בתקציב אשר כבר נקנה. בעוד האינסטינקט הראשוני יגיד להרשם עם Postpaid, אני דווקא ממליץ על Prepaid, מהסיבה הפשוטה שאני רוצה לשלוט בהוצאות שלי. כמוכן אני מתכוון להיות רציני בתחום ולהשקיע תקציבים של אלפי שקלים בחודש, ולכן אין לי עניין שגוגל יחייבו אותי כ-60 פעם בחודש. חשוב מאוד מאוד לציין כי אופציית הבחירה הזו קיימת רק בהרשמה, ומאוחר יותר לא ניתן לשנותה בשום אופן. אני לצערי נרשמתי לפני שלוש שנים ובחרתי להקטין ראש, ולכן היום אני סובל מתכנית ה-Postpaid (סתם אנקדוטה קטנה )
כעת לאחר שיש ברשותינו חשבון AdWords, עלינו להבין מספר מושגים בסיסיים. לצערי הרב, זמן הבירה שלי מתקרב, וכך מסתיימת קריאתכם ולכן אני אמשיך את הפוסט הזה בשבוע הקרוב. חשוב לדון במושגים הבסיסיים של Adwords וכמוכן בשיטת הדירוג של גוגל למודעות AdWords.
וואלה! 70% מול 30%? ואני חשבתי שלוחצים הרבה פחות על מודעות ה ppc.
כנראה שיש המון אנשים עם אצבע קלה על ההדק… אולי אני, בגלל שאני יודע שזה עולה למישהו כסף, פשוט כמעט ולא לוחץ…
ועדיין, זה "כמעט ולא לוחץ", זה אומר שאתה עדיין לוחץ
למה לא שמת בבלוג פרסומות של גוגל?
האם לא כל הכנסה חשובה?
אגב, בלוג מעניין וכתוב היטב. אני אמשיך לעקוב.
אהלן,
זו שאלה מצויינת. מוזר שאף פעם לא שאלו אותי אותה
אני לא שם גוגל אדסנס באתר מהסיבה ש:
א. אני עצלן מידי להתעסק עם זה, כי יש דברים מכניסים יותר.
ב. אני לא רוצה להוריד את חווית הגלישה של הגולשים.
ג. הרווח שאני יכול לעשות מזה ביחס למה שאני עושה, זה פיצוחים
מקווה שזה ענה על התשובה
לא חשבת אולי ליצור חשבון חדש בגוגל AdWords? וכך תוכל לבחור מחדש את האפשרות שאתה רוצה עכשיו (Prepaid).
דודי.
כבר בוצע
היי יגאל,
דודי שאל שאלה נפלאה. אבל האם פתיחת חשבון חדש לא מעמידה אותך בבעיה ?
כלומר, היסטוריית החשבון הקודם שלך כבר לא רלוונטית. והרי ידוע שב PPC להיסטוריה יש חשיבות די קריטית.
תקן אותי אם אני טועה. ותודה רבה לך על כל הפוסטים הנפלאים שאתה כותב.
האם כדאי לעבוד מול גוגל בשקלים / דולרים ולמה ?
תודה
דולרים,
כי ההכנסות בדולרים…
איך אפשר לדעת אם אין מתחרה שלוחץ הרבה פעמים וגוגל מחייב אותנו?
מצטרף לשאלה…
פשוט לסמוך על גוגל,
לא דופקים אותך בכל מקום…
לא כל כך הבנתי .
בדוגמא של האתר מקושרים מי שם את המודעות שיש בצד ? האם זה בעל האתר ?
ז"א שהוא גם מפעיל את האתר מקושרים וגם מוכר מוצר למשל הדיאטה במודעה העליונה?
ועוד שאלה רק כדי לוודא שהבנתי נכון :
אני רוצה לפרסם מוצר . עשיתי חקר שוק ובחרתי מוצר מסוים . עכשיו אני שם מודעה באתר שאני בניתי . ועכשיו בכל קליק על המודעה מה בדיוק קורה ? כמו שאני רואה את זה בכל קליק קורים שני דברים : אני צריך לשלם לגוגל על השימוש בפלטפורמה שהם נתנו לי כדי לפרסם את המודעה שלי . והדבר השני שקורה הוא שאני מקבל כסף מבעל המוצר על כך שהמודעה שלי הפנתה לקוח לאתר שלו .
המשכתי לקרוא אז עכשיו אני יכול לחדד קצת את השאלה הראשונה . האם כשמתחילים קמפיין אפשר להשתמש רק ברשת התוכן או רק ברשת החיפוש ? אי אפשר בשתי הרשתות באותו קמפיין ?
אהבתי את המאמר,
מהיכן הנתונים של יחס 30 70 ?
האם ישנו סקר בנושא ?
אהלן ירון,
ישנם הרבה סקרים בנושא. ממליץ לך לגגל SERP CTR.
בהצלחה.
פוסט מ עולה! ח"ח!!
אני בעל תוכנה, זקוק לעצה לגבי הקמת מערך 3tier אפיליאט
פוסט ענק!!
כדאי להשתמש בשיווק באינטרנט כדי לפרסם דילים לחבילות ספורט?
הי יגאל,
היכן נעלמו הקישורים הממומנים היום (2013)?
כאשר אני מחפש מוצגים לי רק תוצאות אורגניות ולא כמו בתמונה שצירפת מ2008?
תודה
אוייי! לא שמתי לב, אבל יש לי בדפדפן AdBlock שחסם את כל הפרסומות לכן לא ראיתי אותם.
ואני חשבתי שגוגל הפסיקו לפרסם
אבל שאלה אחרת:
קראתי שהיום (2013) רק כ 5% מהגולשים לוחצים על קישורים ממומנים. האם זה עדיין מאפשר עשיית רווחים כבעבר? (ב2008 רשמת שהיה 30%).
תודה
אני רק רוצה להבין את הקונספט עד הסוף,
עצם זה שאני משלם עבור שטח פרסום ב ADWORDS….שם את הלינק של המוצר בתור המודעה …זאת אחת השיטות להרוויח כסף מADWORDS?