עד כמה אתם עושים ספליט טסטינג?

כבר יצא לי לדבר בעבר על ספליט טסטינג, ועל חשיבותו. היום אני רוצה לספר לכם על ספליט טסט מעניין שאני בוחן בתקופה האחרונה. רק בשביל כאלה שלא יודעים מזה, אני אחזור בקצרה, ספליט טסט אומר לבחון גורם כלשהו, כאשר מציבים שתי אלטרנטיבות. לדוגמא ספליט טסט בין שתי מודעות טקסט שונות.

הספליט טסט שערכתי לאחרונה, הינו ספליט טסט לעמוד נחיתה לקמפיין כלשהו שיש לי. בואו ונגדיר את עמודי הנחיתה שלי:
עמוד נחיתה A – העמוד נחיתה הותיק עם צבעים כהים אשר באופן עקרוני יש בו PRESELL בסיסי מאוד.
עמוד נחיתה B – עמוד נחיתה עם צבעים בהירים, אשר בו יש PRESELL יותר רציני, והוא נראה גם שונה.

התוצאות שקיבלתי מעניינות מאוד, ברשת החיפוש של גוגל, עמוד נחיתה A (העמוד הישן והותיק), עדיין יותר טוב, אבל בפער ממש זניח. ככה שהייתי אומר שברשת החיפוש עמוד A ו-B הם בתיקו.

אבל… אם מסתכלים על ה-Google Content Network, רואים שינוי אדיר. עמוד נחיתה B (החדש) פשוט מפרק לעמוד נחיתה A את הצורה, עם שיפור של (תחזיקו חזק) 300%!!! זה מדהים כמה שמקור התנועה משפיע על עמוד הנחיתה שצריך להיות ועל הביצועים שלו…

מה שאני הולך לעשות עכשיו עם הממצאים שגיליתי, זה להמשיך את ה-SPLIT TESTING ברשת החיפוש, עד שיהיה לי יותר מידע על מנת למזער את הסטייה הסטטיסטית, ואילו ברשת החיפוש אני מתכוון למקם את עמוד B, כי פשוט כמו שאמרתי, יש לי מספיק נתונים, כדי להיות בטוח שיש עמוד מנצח ואף סטייה סטטיסטית לא תפריע.

עד כמה אתם בודקים את עמודי הנחיתה שלכם?

21 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אורי מנור   21 בספטמבר 2008 בשעה 3:04
    (#)

    אהלן פיג'מיסט ושלום לכולם!

    סקר קצרצר ממש בהקשר של הפוסט:

    יש לי שני דפי נחיתה (אני ה-vendor)

    לאותו מוצר – אחד כהה, אחד בהיר

    מי לדעתכם טוב יותר?

     

    הכהה

    http://www.brain-guide.org/index2.html

    או הבהיר

    http://www.brain-guide.org/page1.html

    שניהם חדשים – הראשון בן חודש ועשה 10 מכירות

    השני בן יום ועשה כבר מכירה, אבל זו לא סטטיסטיקה

    מייצגת עדיין…

    מה דעתכם?

     

    • המיליונר בפיגמה   22 בספטמבר 2008 בשעה 11:24
      (#)

      אהלן אורי,

      הראשון יותר טוב לטעמי, אבל חסר לי שם קצת BENEFITS. אנא צור איתי קשר באימייל:
      millionaire.in.pajamas [at] gmail [dot] com

      אני עשוי להיות מעוניין לקדם את המוצר שלך…

      תודה :)

  2. שי   21 בספטמבר 2008 בשעה 4:30
    (#)

    רציתי לשאול… (לא ממש קשור נושא הפוסט)…

    מה אתה חושב על קניית דומיין עבור שיווק מוצר מסוים (בקליקבנק).

    ולעשות לדומיין forward אוטומטי לעמוד הנחיתה של בעל המוצר.

     

    זה חוסך גם חבילת אחסון, וגם את הזמן של בניית עמוד הנחיתה משלך…

    ולמרות זאת יש לך דומיין משלך עבור המוצר מה שנראה רציני יותר ולדעתי גם

    תורם לאיכות בגוגל.. (או שלא?)

     

    ממליץ?

     

  3. אנונימי   21 בספטמבר 2008 בשעה 8:26
    (#)

    לדעתי מיותר לקנות דומיין במיוחד בשביל מוצר אחד ספציפי, כי אם בחרת

    שם דומיין שקשור למוצר איכשהו ולא הולך לך עם המוצר הזה – אז חבל על הדומיין…

    • המיליונר בפיגמה   22 בספטמבר 2008 בשעה 11:26
      (#)

      שלום לאנונימי ולשי,

      הכל תלוי איך אתה רוצה לקדם את האתר. אם אתה מקדם בגוגל אדוורדס, אז כן, צריך לקנות דומיין. כמוכן, גם לא נחלתי הצלחה רבה בשיטה שאתה מציין, אני תמיד שולח את הגולשים לעמוד הנחיתה שלי…

      בהצלחה.

  4. רן ארוסי   21 בספטמבר 2008 בשעה 11:21
    (#)

    אורי מנור… מה שלומך? לדעתי האתר הכחול יותר יפה אבל דעתי לא משנה – דעתם של הלקוחות כן… ואת זה תוכל ללמוד רק ע"י Split Test.

     

    אני מאד ממליץ על Google Website Optimizer

     

    :)

  5. דרור   21 בספטמבר 2008 בשעה 12:00
    (#)

    הפרשנות שלי לממצאים האלו,

    שאנשים שמגיעים לדפי הנחיתה האלו ישר מגוגל, פחות מושפעים מהעיצוב, כי הם מגיעים מדף,

    מאוד פשוט בעצם (דף החיפוש של גוגל),

    אבל אנשים מרשת התוכן, הרי כבר נמצאים בכל מיני אתרים, בכל מיני דפים עם המון עיצובים והמון צבעים,

    ואולי באנרים וכו' וכו',

    וכשהם מגיעים לדף הנחיתה הבהיר יותר, הוא משפיע עליהם באופן נינוח ורגוע יותר, ובמקרה הזה (אני לא יודע מה המוצר) גורם להם יותר לקנות,

     

    מעניין,

    • המיליונר בפיגמה   22 בספטמבר 2008 בשעה 11:28
      (#)

      מסכים,

      הצבע אבל זה לא מה שמשפיע פה, כי בקמפיין אחר, דווקא עם אתר כהה הולך לי יותר טוב ברשת התוכן. בכל מקרה, העמוד המצליח יותר זה יותר עמוד REVIEW ויותר עשיר בתוכן… יש שם PRESELL יותר טוב.

  6. ilya   21 בספטמבר 2008 בשעה 12:27
    (#)

    hi!

    i have a question: how do you decide what word trigers which landing page?

  7. אורי מנור   21 בספטמבר 2008 בשעה 14:54
    (#)

    הי רן…מה שלומך! 

    גם לדעתי – אני באמת מנסה את זה עכשיו…

     

    מחכה לראותך באפיליקון!

     

     

    אורי מנור

  8. אמיל   21 בספטמבר 2008 בשעה 20:21
    (#)

    הי,

    דוגמא מצוינת, לעובדה שבקומבינציה נכונה של מילים מודעות ודף נחיתה לאחד יצא קמפיין מנצח ולשני קמפיין פחות טוב (אם מרכיב אחד שונה). הוספת לכאן עוד שונות –> מאין מגיעה התנועה (רשת התוכן ורשת החיפוש).

    טיפ -> מנסיון, קמפיינים שעבדו פצצה במדינה מסוימת (ארה"ב) לא כל כך עבדו (בלשון המעטה) בבריטניה….על אותם המילים\מודעות\אתרים.

     

    נפגש באפיליקון.

     

    אגב, מישהו נוסע לתערוכה בלונדון (A4uexpo)?

    אם כן, צרו קשר.

    אמיל

    • המיליונר בפיגמה   22 בספטמבר 2008 בשעה 11:30
      (#)

      אהלן אמיל,

      לצערי אני לא נוסע. נשבר לי כבר מלטייל. מחודש יולי הייתי רק שבוע בבית.

      בקשר למה שאמרת, זה לא מדוייק עבור כל הקמפיינים, יש כאלה שפועלים ויש כאלה שלא…

      • אמיל   22 בספטמבר 2008 בשעה 18:09
        (#)

        נכון, הכוונה היא שספליט טסטינג נכון לעשות כל הזמן! ובכל נושא!

        אסור לקחת שום דבר כמובן מאליו…

  9. קריאה מהירה   22 בספטמבר 2008 בשעה 22:44
    (#)

    לאורי,

    אני מעדיף את הבהיר.

    גם הכהה טוב, לדעתי המסגרות בעמודים הפנימיים גורעות מההרגשה שבאת לתת.

  10. יוני   6 באוקטובר 2013 בשעה 11:27
    (#)

    כדי לבצע שיווק קל יותר באינטרנט מומלץ לבצע קניית דומיין

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!