למה אתם עושים את זה?

אני אתחיל בלספר סיפור, מאז הכנס, אני מתכתב עם המון אנשים, ומנסה לעזור כמה שאני יכול. כמובן שיש אנשים שמוציאים את העזרה שלי מגבול הטעם הטוב, וישנם כאלה שממש מגזימים. אחת "ההצעות" ההזויות שקיבלתי אחרי האפיליקון, הייתה כשמישהו הציע לי שאני אעביר לו שיעורים פרטיים באפיליאייט מרקטינג, ובתמורה, הוא יתחלק איתי 50-50 למשך שנה במה שהוא מרוויח. נו באמת…. לא יותר פשוט להגיד לי איפה אתם גרים ואני אשלח לכם צ'ק?

בכל מקרה, כל ההצעות ההזויות האלה, הם לא נושא הפוסט. אני אדאג לרכז את כל ההצעות ההזויות לפוסט אחד, אשר יהיה ברוח הפוסט הזה. מה שבאתי להגיד זה שיותר מפעם אחת, מאותם אנשים אשר ניסיתי לעזור להם, אמרו: "אז רגע, כל מה שאתה עושה זה להסתכל איך נראים עמודי נחיתה של מתחרים, עושה עמוד נחיתה לשלהם, מוצא מילות מפתח בגוגל, כותב מודעות כמו המתחרים, וסופר את הכסף? זה ממש פשוט!".

אז ראשית אני אגיד, שזה בהחלט פשוט. לא קל, אבל פשוט. או יותר נכון, לא פשוט אבל מטודולוגי. בסה"כ, אני חושב שבעיה של מתחילים זה להבין עד כמה כל התהליך פשוט (ושוב, פשוט זה לא אומר קל). לפי דעתי זה כמו נהיגה, והיום אני יכול להגיד שאני מרים קמפיינים די על Cruise Control, בהתחלה זה קשה, בהתחלה נמצאים בלחץ, אבל אחרי תירגול רב וממושך, אפשר להוריד את השלט נהג חדש. הידעתם, שבזמן נהיגה מי שנוהג זה התת מודע ולא המודע? אפשר להגיע למצב כזה גם עם אפיליאייט מרקטינג. אבל קודם כל, צריך לחלץ מהתת מודע את הציטוט שכתבתי למעלה!

אז לאן אני חותר?

כאנחנו נוהגים בכביש, ומגיעים לכיכר, אנחנו אוטומטית מפנים את הראש שמאלה, בשביל לתת זכות קדימה. אנחנו לא שמים לב לזה, אבל אנחנו עושים את זה, כי זה מה שהתת מודע מורה לנו לעשות. אבל ההתחלה לא הייתה כזאת, נאלצנו ללמוד לתיאוריה, נאלצנו לחטוף כמה ברקסים מהמורה לנהיגה, ובמקרה שלי, גם נאלצתי לחזור עם דמעות מ-3 טסטים!

על מנת להגיע למצב דומה בשיווק PPC או שיווק שותפים, אנחנו צריכים לעשות סוג של מבחן תיאוריה. העניין הוא, שאין מי שיבחן אותנו, ולכן כל מה שנותר לנו לעשות זה לבחון את עצמינו. ומהי השיטה הטובה ביותר לבחון את עצמינו, אם לא השאלה "למה?"?! אני אתן לכם דוגמא, כל פעולה שאני עושה בקמפיין שלי, אני שואל את עצמי "למה אני עושה את זה?" או "איך זה עוזר לי?", אחרי שאני מסביר לעצמי מדוע זה טוב לעשות את הפעולה, אני יכול לעשות אותה מבלי להקשיב לקוף המדבר שצריך להשתיק בכל פעם עם "אוי-אוי-אוי".

מכאן, אני אמשיך בסיפור נוסף. שלשום, עזרתי לחבר להעלות קמפיין כלשהו. יותר נכון הוא ביקש שאני אתן לו פידבק על קמפיין שיש לו. היה לו בקמפיין 400 מילים, ביד של $1.5 על מילה, ותקציב של $120. הדבר הראשון שאמרתי לו זה "למה אתה נכנס לנישה של $1.5 ביד. נכון, זאת נישה טובה, אבל זה עדיין גדול עליך, אתה סתם תפסיד כסף…". נאמר לי חזרה שהבחור מוכן להשקיע את כסף בשביל להצליח בנישה, ומדובר פה בהרבה כסף.

"אוקיי, אם זה מה שהוא רוצה, להפסיד הרבה כסף, אז מי אני שאגיד לו לא…", חשבתי לעצמי והמשכתי. אז המשכתי להסתכל, והדבר השני ששאלתי אותו הוא "למה החלטת לתת תקציב של $120?", התשובה הייתה מגוחכת מאוד. רואים שלא הושקעה מחשב בבחירת התקציב. התשובה הייתה, "כי קמפיין אחר שלי מרוויח לי $100 וזה משהו שאני מוכן להשקיע", אוקיי…. על פניו זה נשמע כמו תשובה הגיונית!

אבל בואו נראה מה קורה, אם המקסימום ביד הוא $1.5, סביר להניח שה-Average CPC יהיה $1.33. במצב הזה עם תקציב של $120, נקבל 90 קליקים ביום. בשלב הזה, נשאלת השאלה, "מה אפשר לעשות עם 90 קליקים ביום?!?!?! ועוד כשמדובר בקמפיין עם 400 מילים, שזה אומר שבמהלך שבועיים, במהלכם נקבע ה-QS הראשוני של הקמפיין, הקמפיין יקבל 1260 קליקים, מה שאומר 3 קליקים בממוצע על כל מילה, מה שאומר שלא עשינו כלום בשבועיים הללו.

זהו מקרה קלאסי של לא לשאול את עצמך "למה אני עושה את זה?"

שיחות נפוצות שאני מנהל עם עצמי

כשאני מעלה קמפיין, או עושה אופטימיזציה, כמו שכבר אמרתם, אני מנהל עם עצמי שיחות רבות. הנה דוגמאות לשאלות שאני שואל את עצמי הרבה:

  • כמה תנועה אני רוצה להביא?
  • כמה אני רוצה שהתנועה שלי תעלה לי?
  • למה החלטתי לשלם $X על קליק?
  • למה החלטתי להקציב תקציב של $XXX ביום?
  • מה נותן לי שהמילת חיפוש נמצאת ב-Broad/Phrase/Exact?
  • מה הסיבה אשר בגינה אני רוצה למחוק את המילת חיפוש?
  • מה היתרונות בקמפיין הספציפי הזה להתחיל עם מחירי קליקים גבוהים/נמוכים?
  • למה אני רוצה להעלות/להוריד את ה-BID? מה תתן לי העלאת/הורדת ה-BID?

זה רק מבחר מתוך השאלות הנפוצות שאני שואל את עצמי. בכל שלב ושלב שאני עושה, בכל פעולה ופעולה, אני שואל את עצמי שאלות "למה?". הדבר הכי חשוב בשאילת שאלות למה, זה ממש לשאול אותם בקול רם, ולא רק לחשוב עליהם! יש הבדל עצום בין לחשוב על שאלה ולענות עליה בדמיון, לבין ממש לשאול ולענות על שאלה בקול רם… תנסו את זה!

נאה דורש, נאה מקיים

בנוסף לעובדה שאני כל היום עונה למיילים והולך לפגישות עם אנשים מגניבים, לא כתבתי 8 ימים כי אני עובד בימים הללו על קמפיין ממש גדול ברשת החיפוש של גוגל. קמפיין כל כך גדול, שההשערה שלי שאני יכול להביא בערך 5,000 קליקים ביום, ואני מדבר על קליקים ממוקדים, אחרי אופטימיזציות! אבל, לא צריך לקפוץ מעל הראש, ויש לעשות את הדברים בדרך הנכונה ושלב-אחר-שלב.

לאחר שחקרתי את הנישה, בדיוק באופן שבו הסברתי לכם באפיליקון, ובניתי עמוד נחיתה, הגיע הזמן לחקור מילים… אז חקרתי וחקרתי וחקרתי. והמשכתי לחקור, וחקרתי עוד קצת, ובסופו של דבר הגעתי לרשימה מטורפת של 50,000 מילים. מי שמנסה לתפוס אותי על חם ואומר לעצמו "אמרת 5,000 קליקים ביום, ומצאת 50,000 מילים, זה אומר שכל יום 45,000 מילים נותרות גלמודות", אז שימו לב כשתבתי "5,000 קליקים ביום לאחר אופטימיזציה!", וה-50,000 מילים הללו הם רק מילים פוטנציאליות.

איך מגיעים ל-50,000 מילים אתם שואלים? בעיקרון זה לא כזה מסובך, אני פשוט בחרתי את כל מילים שיש להם קצת קשר, בלי להשקיע מחשבה, ושימוש רב במכפלות קרטזיות. את המחשבה, ואת שאלות ה-"למה?" אני שואל בשלב בחירת המילים, כאשר אני מתחיל לסנן את הרשימה. את הרשימה אני מתחיל לסנן על ידי שימוש בGoogle Traffic Estimator. פשוט… בשלב הראשוני של הקמפיין, אני לא מעוניין במילות חיפוש שהם Super Long Tales. אלא במילות חיפוש שיש להם תנועה על בסיס יומי.

לאחר מכן המשכתי לסנן את מילות המפתח שלי עם PPC Bully. הרעיון הוא פשוט, אני רוצה להתחיל עם רשימת מילים שאני יודע שהמתחרים שלי עושים מהם כסף. לפי התכנית שכתבתי לעצמי בנוגע לקמפיין, בשלב הראשון, אני רוצה להתחיל עם קצת מילים, שאיתם אני אבדוק את העמוד הנחיתה שלי, את המודעות וכו… איזה מילים יותר טובות ממילים שהמתחרים משלמים עליהם כבר?

אחרי זה עשיתי עוד כמה תהליכי סינון, על פי הנתונים של בולי, ונשארתי בסופו של דבר עם כמה מאות מילים. לאחר מכן עברתי מילה-מילה, ושאלתי את עצמי "האם יש מענה למילה הזו בעמוד נחיתה שלי?", "האם אם הייתי נמצא בבעייה X הייתי מחפש את המילה הזו?" (שוב, חשוב לשאול ולענות בכל רם), אם התשובות היו חיוביות ב-2 המקרים, סימנתי X ליד המילה.

אתם זוכרים את הבחור מההתחלה? ההוא שהתחיל קמפיין עם $120 ליום תקציב כי יש לו קמפיין אחר שמרוויח את זה, אז הוא מוכן להשקיע חזרה? אז החסם תנועה אשר הוא שם לעצמו, היה התקציב של ה-$120, כבר אמרתי, זה בסדר וזה מעולה להיות מחושב. במקרה שלי, לפי התכנית משחק שאני כתבתי לעצמי, התקציב לא באמת משנה לי, וכך גם לא מחיר הקליקים. מה שכן מהווה מבחינתי את החסם העליון של הקמפיין זה 400 קליקים. המטרה שהצבתי לעצמי הייתה, להביא 400 קליקים. למה? כי זה מספיק קליקים, בשביל להסיק מספיק מידע סטטיסטי… למען האמת גם 300, אבל רציתי מרחב בטחון.

בסופו של דבר, לאחר כל הסינונים הללו, ולאחר שהתחלתי עם 50,000 מילים, נשארתי עם 22 מילים, אשר אני מאמין בהם, ואני די בטוח שכל אחת מהמילים הללו היא מילה מוכרת. למה? כי עשיתי את המחקר שלי! על פי Google Traffic Estimator, אני צפוי לקבל 800 קליקים. את הנתונים שם חקרתי בהסתמך על Match Type שהוא Phrase, למה? כי מהמחקר שערכתי בנישה הזו, מה שממיר זה Phrases ולא Exacts, וזה נכון רק לגבי הנישה הזו. מה שכן, אני הולך להעלות גם עם Phrases וגם עם Exacts בלי Broads, מה שאמור להוסיף לי בערך עוד 200 קליקים. מה שאומר שהגעתי 1000 קליקים ביום רק בארה"ב, ואני רציתי בכלל 400. את זה אני פותר באמצעות Scheduling, בשביל להימנע מקופי לילה :)

כך אני רואה את התוצאות הסופיות:
kw research למה אתם עושים את זה?

שורה תחתונה – תחשבו! תעשו את המחקר שלכם! תבינו מה הסיבה של "למה אתם עושים את מה שאתם עושים!"

בהצלחה,
ואני עדיין מנסה להשיג את ההקלטה של המצגת שלי במלואה,
מקווה שהשבוע אני אצליח…

75 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. רון SEO   7 בדצמבר 2008 בשעה 21:22
    (#)

    היי פיג'מה,

    שמי רון, אני בונה ומקדם אתרי תנועה אורגנית (SEO) בלבד.

    שמתי לב לאחרונה שמכירות ebook ירדו ממש. אני לא יודע אם לייחס את זה למצב הכלכלי.

    האם אתה הרגשת ירידה במכירות של ebooks? (אם אתה בכלל מוכר מוצרים אלו).

     

    תודה וסחטיין על הבלוג המועלה!

     

     

    • בוריס   8 בדצמבר 2008 בשעה 11:31
      (#)

      גם בפורומים של קליקבנק אומרים את זה כולם. יש ירידה של בין 30 לחמישים אחוז במכירת מוצרים דיגיטליים.גם אפיליאייטס של cj ואמזון רואים ירידה דומה במכירות. ענף האפיליאייט היחידי כנראה שלא נפגע מהמיתון זה הימורים.

      • יותם   9 בדצמבר 2008 בשעה 8:18
        (#)

        מישהו שמתמצא בתחום יכול לתת סקירה קצרה על האופציות שעומדות בפני משווק הימורים? אולי גם להמליץ על אתר או קהילה שעוסקים בנושא?

        • המיליונר בפיגמה   9 בדצמבר 2008 בשעה 17:51
          (#)

          לא שמתי לב לשום ירידה במכירות, להיפך.

          בכל הפורומים יש תמיד בכיינים שמתבכיינים, כל פעם מתרצים תירוצים אחרים. הפעם זה המצב הכלכלי.

          שורה תחתונה
          אויאויאוי

        • בוריס   9 בדצמבר 2008 בשעה 19:02
          (#)

          הימורים אונליין זה תחום קשוח ואכזר. נכון שאפשר לעשות שם סכומים אדירים של כסף (הרבה מעבר לכל תחום אחר) אבל לא הייתי ממליץ לך להיכנס אליו אם אתה מתחיל ואין לך נסיון בבניית אתרים ו SEO מקצועי. השוק הזה תחרותי מאוד (כולם רוצים לנגוס בעוגה הזאת) ומוגבל מאוד מבחינת אפשרויות השיווק. השוק האמריקאי פסול מתוקף חוק הפדרלי והppc החשובים לא עובדים עם תעשיית ה gaming וגם כשהם עבדו הבידים היו מטורפים ולא כדאיים. אם אתה רוצה ללמוד מה הולך פשוט כנס לגוגל ותקיש קזינו או פוקר או רולטה וכו'. כמעט כל האתרים שיצאו לך במאה הראשונים לכל תוצאה שהם לא קזינו בעצמם הם אתרים שמשווקים הימורים. חלקם מציעים איבוקים על איך לנצח, חלקם מציעים תוכנת סטטיסטיקה למשחק און ליין וחלקם מציעים פורומים וקהילות (שתמיד יהיו משוחדים ויאפשרו לינקים רק של בעל האתר או החברים שלו) .

           

          חברים שלי שיודעים במה אני עוסק ורואים את רמת החיים שלי מבקשים ממני ללמד אותם מה הטריק לשווק אתרי הימורים שזה בערך כמו לבקש ממנתח שילמד אותך לעשות ניתוח לב פתוח בכמה ימים. אתר שמצליח להביא מהמרים הוא אתר שבונים אותו במשך חודשים ומתחזקים אותו במשך שנים.

          • אנונימי   9 בדצמבר 2008 בשעה 22:17
            (#)

            איו שום קשר בין מה שתיארת לאיך שישראלים משווקים אתרי הימורים. ישראלים משכירים שרתים ודומיינים עם כרטיס אשראי אנונימי ובונים אתרי סקס וטורנטים וכמובן שכל האתר כולל העיצוב שלו גנוב כי הרי כל אחד מאיתנו בזבז כבר שלוש שנים בצבא אז למה שנבזבז עוד זמן יקר על בניית תוכן או עיצוב אתר. את האתר שלהם, ישראלים מפוצצים בבאנרים של הימורים ואתרי סקס אחרים ועוברים הלאה לפרויקט הבא. ובין לבין הם מטיילים בעולם קונים ג'יפים ולפעמים מגיעים לכנסים כמו אפיליקון ומחייכים עמוק בפנים על כל ה"טיפשים" שעובדים קשה על קמפיינים במנועי חיפוש….

            • אנונימי   11 בדצמבר 2008 בשעה 13:42
              (#)

              באמת מתאים לישראלים סקס הימורים והפרות זכויות יוצרים…

            • דניאלה ויינשטוק   12 בדצמבר 2008 בשעה 8:56
              (#)

              בגלל ישראלים כמוך יש כל כך הרבה חברות affiliates שלא מוכנות לעבוד עם ישראלים הוגנים וישרים. אני מקווה שיום אחד משרד התקשורת ימצא דרך להתנער מכל פרזיטי הטורנטים/סקס.

  2. טל   7 בדצמבר 2008 בשעה 22:02
    (#)

    שים לב שמבחינה סטטיסטית, רק מדגם של 500 אירועים ומעלה נחשב מדגם מייצג שאפשר להסיק ממנו מסקנות סטטיסטיות, כל מדגם קטן יותר יכול להטעות, והרבה פעמים אכן מטעה.

    גוגל משתמשים בחוק הזה, לדוגמא בקביעת הצגת מודעות טובות יותר.

    כל מכוני הסקרים משתמשים בחוק הזה, אז מבחינה אמפירית החוק עובד :)

    אני לא מנסה להסיק מסקנות לפני שיש לי 500 קליקים, אלא אם כן מדובר במקרה חריג

  3. רועי   7 בדצמבר 2008 בשעה 22:50
    (#)

    ברוך שובך מיליונר :) .

    למדתי הרבה מהפוסט הזה.

     

    אני מחכה לפוסט עם ההצעות ההזויות :) .

     

    אגב, שמעתי שמדברים על אפליקון נוסף בזמן הקרוב, אני צודק?

  4. אנונימי   7 בדצמבר 2008 בשעה 23:20
    (#)

    אז אתה רוצה 50-50?

     

    יופי של אינפומרציה

    תשאר בסביבה

     

  5. מישהו אחר   7 בדצמבר 2008 בשעה 23:36
    (#)

    אחלה פוסט.

    שאלה קצרה,

     

     "למה? כי מהמחקר שערכתי בנישה הזו, מה שממיר זה Phrases ולא Exacts, וזה נכון רק לגבי הנישה הזו."

     

    איך מגיעים לכזאת מסקנה?

    אני מניח שאפילייאייטס אחרים לא סיפרו לך את זה.

    אלא אם כן הבולי יכול להגיד שהמתחרים מקנוורטים/נותנים בידים גבוהים על phrases ולא Exacts…

     

    אז איך?

    • המיליונר בפיגמה   9 בדצמבר 2008 בשעה 17:54
      (#)

      העדפה שלי היא להתחיל עם אקזאקטים, אבל לאחר מעבר על המילים גיליתי שכמעט כל אקזאקט שאני אציע עליו יקבל מעט מאוד תנועה. מה שכן, שמתי לב שלהרבה מילים יש את אותו הRoot Keyword, וזה מה שהביא אותי לניחוש המושכל הזה. זה לא וודאי, זה רק ניחוש…

  6. ilya   8 בדצמבר 2008 בשעה 0:28
    (#)

    hey pj!

    it`s relevant to the discussion and i asked the same question on other post of yours but it`s buried deep down of your blog and the fact that you probably have so many question to answer you must have missed it. any way, can you tell me how do you make a track of your words,conversions, traffick? i asked you the same question on affilicon but can you expand the answer? thanks  

  7. המבובלב   8 בדצמבר 2008 בשעה 2:35
    (#)

    התגעגנו פה!

     

    אהבתי את הירידה לפרטים….אני גם אתחיל לעשות את זה ואפילו רשמתי לי במחברת:

     

    "אחרי זה עשיתי עוד כמה תהליכי סינון, על פי הנתונים של בולי, ונשארתי
    בסופו של דבר עם כמה מאות מילים. לאחר מכן עברתי מילה-מילה, ושאלתי את
    עצמי "האם יש מענה למילה הזו בעמוד נחיתה שלי?", "האם אם הייתי נמצא
    בבעייה X הייתי מחפש את המילה הזו?" (שוב, חשוב לשאול ולענות בכל רם), אם
    התשובות היו חיוביות ב-2 המקרים, סימנתי X ליד המילה."

     

    ד"א הצבתי לעצמי מטרה…לעבור על כל הבלוג שלך מחדש השבוע (ולסכם דברים מעניינים)…

     

    תמשיך לעבוד קשה…תגיע למיליון כבר!

     

    ובהצלחה עם הקמפיין ה"גדול"…

     

    נ.ב

     

    "פירסום זה לא כיף"….אנשים רואים בך "כמשיח"…תפנה אותם פשוט לפורומים…אני בטוח שהם יבינו שאין פשוט זמן לענות לכולם!

     

    נ.ב.ב

     

    תיראה איזו תמונה מצאתי לך:

     

     

    אולי תכתוב פוסט שתסביר מאיפה בא ה "אוי אוי אוי" הזה שלך ותשתמש בה!

     

     

     

  8. אנונימי   8 בדצמבר 2008 בשעה 3:14
    (#)

    לכל קייוורד אתה מכין אדגרופ משלה לצורך מעקב?

  9. יאיר בר-און   8 בדצמבר 2008 בשעה 9:26
    (#)

    למה דווקא לשלוח צ'ק?

    אולי תשתדל קצת יותר ופשוט תעשה העברה בנקאית?

    הרי אתה הבחור בפיגמה, ובפיג'מה לא הולכים לדואר. בפיג'מה עושים העברה באינטרנט רגוע 

    ואחרי שצחקנו נעבור לקטע האומנותי (כמו שאמר סרג'יו ונסטנצה בגבעת חלפון ולא כמו שאמרת באפיליקון…)

    אמרת שאתה רוצה להמנע מקופי לילה.

    באחד הפרוייקטים שעשיתי גיליתי שדווקא המסטולים שגולשים באמצע הלילה הם לקוח מצויין.

    אין להם כח לחפש עוד פתרונות והם רוצים לקנות וללכת לישון.

    כמובן שזה לא סטנדרטי, אבל הכוונה שלי כאן היא שבמוצרים שיש עליהם הרבה טראפיק בלילה שווה להקים עמוד נחיתה מיוחד ללילה… לא עמוד שזוהר בחושך, אלא עמוד עם פחות בלה בלה ויותר תכלס.

    בסגרת ה AB טסטינג שעושים זה בהחלט נקודה מעניינת לבדיקה.

    אם יש הרבה תנועה בלילה, עדיף לפני שמוותרים עליה לנסות למצוא דרך לדבר עם התנועה הזאת בשפה שלה. לפעמים זה אפשרי. 

    • המיליונר בפיגמה   9 בדצמבר 2008 בשעה 18:01
      (#)

      אוקיי,

      תודה על האינפורמציה. אני עשיתי חושבין וניסיתי לחשוב כמו הלקוחות, והגעתי למסקנה שבלילה זה לא יתפוס. אבל אני מסכים איתך שבהחלט יש קמפיינים שעובדים טוב בלילה.

      ולגבי מה שאמרתי באפיליקון, אמרתי שזה או הגשש או בסרט בורקס. פולי הוא מהגשש, וגבעת חלפון זה סרט בורקס, כך שהייתי קרוב :)

  10. ערן   8 בדצמבר 2008 בשעה 11:56
    (#)

    הצעה ליגאל

     

    הי, קודם כל רציתי להודות לך על האתר הנהדר והמושקע הזה. אני חייל משוחרר והתחלתי בשיווק שותפים בערך באותו הזמן שבו אתה התחלת ואין בי מספיק מילים לתאר את כמות ההשראה שהענקת לי ולרבים כמוני. מכיוון שהאתר הזה הפך לבמה לא רשמית של האפיליאייטס בישראל יש לי הצעה עבורך, אולי תפתח פורום באתר שיהיה מחולק לנושאים שונים (על פורקס לדוגמא לא שמעתי מילה אחת מכל מי שאי פעם הגיב פה או ממך) ובו יוכלו הגולשים להחליף מחשבות ורשמים. 

  11. יגאל   8 בדצמבר 2008 בשעה 16:07
    (#)

    היי יגאל

     

    חחח איזה קטע ההצעה הזאת שסיפרת גם עלתה לי בראש אבל בחיים לא הייתי מציע אותה כי ברור לי שזו הצעה הזויה לחלוטין…

     

    אז אני לא מציע לך דבר כזה (ולא הייתי מעז), אבל אני לא מחכה לאף אחד שידריך אותי או יעזור לי ואני לומד בכל דקה פנויה כדי להיות אפילייט כי אני רוצה שיהיה לי בסיס טוב, גם נרשמתי לקורס של רן על מנת שזה ימלא לי את כל הפערים שאין לי תשובות עליהם עדיין, זה הרי הכי משכיל אותך לשמוע ממישהו מנוסה.

     

    פוסט מרתק !!!

     

    תודה

     

     

  12. אור מרטונוביץ   8 בדצמבר 2008 בשעה 18:33
    (#)

    פוסט מעניין מאוד. אחד מהדברים המלמדים ביותר הוא להכיר תהליכי חשיבה ועבודה של אנשים אחרים.

     

    דרך אגב, אני אשמח לדעת באילו כלים אתה משתמש על מנת לעשות מחקר מילים.

     

    תודה רבה

     

    אור

  13. אביב ר   8 בדצמבר 2008 בשעה 20:57
    (#)

    הי חברים,

    נתקלתי לאחרונה בהרבה תקלות מול COPEAC, לא ממליץ עליהם בכלל. החברה שם לא מסונכרנים עם עצמם בעליל. ותבינו, התזרים שלי הוא בערך 100K לחודש.

  14. אסף נחום   8 בדצמבר 2008 בשעה 21:06
    (#)

    יגאל ידידי שלום !

    דבר ראשון : תודה רבה על הידע והזמן שאתה משקיע בכדי להעביר ערך לאחרים, אשריך

    תענוג לקרוא את הפוסטים שלך, ובכלל את הבלוג !

    בשבילי אתה השראה למה שאפשרי לעשות בתחום , ובכלל בחור צעיר בגילך שלקח את נושא האפילייט והתמקצע בצורה מרשימה !

    בקיצור : תמשיך בעבודה הטובה

    שלך אסף נחום – הבחור שתפס את הפיג'מה בהרצאה שלך באפיליקון

    "כל האמת על כיצד לרשת"

  15. RE   9 בדצמבר 2008 בשעה 1:18
    (#)

    היי מיליונר

    כזכור לי אתה מתכנת (אני גם) ויש לי שאלה אליך, שאלה תאורטית בלבד שקשורה לREVERSE ENGINERING.

    כידוע עבור כל קליק על ADWORDS או ADSENSE יש מישהוא ששילם עליו (המפרסם) ויש מישהוא שהרוויח ממנו (גוגל).
    השאלה היא כזאת:
    אפשר לבנות תוכנה ולעשות לולאה שתקח את הקישור הממומן ותכנס אליו כל כמה זמן. אפשר גם לתת לה פרוקסים ואפשר להתחכם עוד יותר.
    ככה אפשר לעשות נזקים לחברות ומשווקים ובעיקר למתחרים שלי.
    הקטע הוא שהרי בכל כניסה כזאת אני עושה נזק למפרסם כי הוא משלם על הקליקים האלה כסף, מצד שני אני עושה טוב לגוגל כי לא אכפת להם מי לחץ על הקליק הזה.
    השאלה היא כזאת: האם גוגל מודעים לזה ועושים מאמצים בשביל למנוע את זה? כי אם לא אז יכול להיות מצב שהרבה מאוד מהקליקים שלי הולכים לפח. האם אני יכול להיות בטוח שאם אי שם יושב מישהוא ומנסה לעשות לי נזק אז גוגל נלחמים עליי ועל הכסף שלי?

    • ilya   9 בדצמבר 2008 בשעה 12:08
      (#)

      hey you, re!

      you think you are  smartest ass in the world or what?

      • אנונימי   9 בדצמבר 2008 בשעה 23:29
        (#)

        no im just asking if google is protecting me from such smart asses

        • ilya   10 בדצמבר 2008 בשעה 15:54
          (#)

          you see, if goolge doesnt care if somebody steals your business then it would be stupid to keep making business with them. on proffesional jargon it calls "clicks fraud" and you  can try this advenure of yours  but, i believe , google , they are the actual smartest asses.can you argue about this?   

    • המיליונר בפיגמה   9 בדצמבר 2008 בשעה 18:13
      (#)

      לא יותר פשוט לשדוד בנק?

      אני מקווה שאתה מודע לעניין שזה עבירה פלילית לכל דבר.

    • יאיר בר-און   11 בדצמבר 2008 בשעה 11:18
      (#)

      גוגל מגנים עליך מפני click fraud ולפי מה שאני יודע הם עושים את זה יותר טוב מכל המתחרים שלהם.

      יחד עם זה אם תושיב 1000 סינים או הודים שמקבלים חצי דולר ביום להקליק כל היום על מודעות, אם עושים את זה חכם עם IP מתחלף ובלי cookies ועוד כמה שיטות שלא נרחיב עליהן כאן, אפילו לגוגל יהיה קשה להתמודד עם זה. יש הודים שמתפרנסים מזה.

      אבל ההצעה שלך היא הבסיס של הבסיס.

      לזהות ש 100 קליקים הגיעו מאותה הכתובת אפילו אתה יודע.

      אבל בוא נעשה את זה מעניין?

      בנה קמפיין, תן לו תקציב ל 100 קליקים במחיר הכי נמוך שתוכל. 

      עכשיו תריץ סקריפט של 3 שורות קוד שטוחן את המודעה שלך ותראה אם גוגל גמרו לך את התקציב היומי או לא.

      תעשה את זה ממחשב אחר, שאתה לא מחובר בו עם חשבון הגוגל שלך, ושמחקת בו את כל ה cookies. 

      אני די משוכנע מה תהיה התוצאה, אבל אם יש לך זמן לאתגרים לך על זה.

      ספר לכולם אם גילית משהו משהו מעניין או לחלופין אם גוגל תפסו אותך וסגרו לך את החשבון ואתה רוצה שנביא לך סגריות לכלא. רגוע

  16. אנונימי   9 בדצמבר 2008 בשעה 3:59
    (#)

    פעם אפשר לקרוא את הבלוג הזה בראש שקט ואולי ללמוד משהו היום הוא כבר פריסל מסווה לפיסיבאלי קופק וכדומה

  17. אופיר   9 בדצמבר 2008 בשעה 12:24
    (#)

    היי יגאל!

     

    שוב אופיר מ-K, שמח שחזרת… :)

     

    אכן אנשים מצחיקים עם ההצעות האלה, אבל מגניב שאתה לוקח את זה בקלילות

     

    מעבר לזה – תודה על הפוסט המעמיק ואני עדיין מחכה ליצירת הקשר שלך במייל אליי מאז האפיליקון! ;)

     

     

    דבר איתי ותמשיך להפגיז! :)

     

    אופיר

    • המיליונר בפיגמה   9 בדצמבר 2008 בשעה 18:17
      (#)

      אהלן,

      עדיף שאתה תיצור איתי קשר, אני פשוט שוכח…

      שבוע טוב,
      ותודה…

      • אופירס   9 בדצמבר 2008 בשעה 18:41
        (#)

        פשוט לא מצאתי פה מייל שלך.. אבל בסדר.. כתבתי לך כבר במדיה אחרת… מקווה שתגיע אליה מתישהו.. קריצה

  18. אנונימית   9 בדצמבר 2008 בשעה 12:49
    (#)

    1. אכן אנשים חצופים…

    2. פלא שלא קיבלת הצעות יותר אטרקטיביות

    3. השיחות שלך עם עצמך, זה ללא ספק אחד הדברים החשובים שצריכים להפנים! אנשים דברו עם עצמכם בקול!

    4. נהנת מכל רגע. תמשיך…

  19. אופיר   9 בדצמבר 2008 בשעה 13:51
    (#)

    חחח אתה אשכרה מעודד סכיזופרניה ומספק תעסוקה לאלפי פסיכולוגים ישראלים! רגוע

    • אנונימית   9 בדצמבר 2008 בשעה 14:15
      (#)

      לגמרי…

      למרות ששיחות עם עצמך לא חייבות להעיד על סכיזופרניה.

      הפרעת אישיותית (לא קלה) כן, אבל לא הייתי הולכת עם זה רחוק מדיי…קריצה

      חוץ מזה, כולנו קצת לא שפויים.

    • Johnny the Doe   9 בדצמבר 2008 בשעה 15:20
      (#)

      אתנחתא קומית: כל הדיון הזה על לדבר אל עצמך מזכיר לי משפט ששמעתי פעם:

      "אנשים שמדברים לאלוהים נקראים דתיים.

      אנשים שאלוהים מדבר אליהם חזרה נקראים מטורפים".

  20. אבי בוץ   10 בדצמבר 2008 בשעה 2:42
    (#)

    האם ppcbully נותן לך תוצאות רלוונטיות ? בדקת מוצרים אחרים בתחום כמו marketdefender או keywordspy ?

     

  21. אנה   10 בדצמבר 2008 בשעה 9:49
    (#)

    אתה סובל לסכיזופרניה? – לא! אני נהנה ממנה!

     

    דבר ראשון אני אצטרף ואגיד תודה לך שוב על הפוסט , כל פעם מגלה חוכמה ידוע שכל דבר גאון הוא בעצם פשוט.

     

    בנוגע לפניות האלו אליך…לדעתי זו מדד סלברטיות :) כל הגדולים סובלים מזה… כך שברוך הבא :)

     

     

     

  22. לינקים אגדתיים   10 בדצמבר 2008 בשעה 22:23
    (#)

    אחלה בלוג. אני נהנה מאוד לקרוא ולמדתי המון.

    אני עוסק שנים רבות באינטרנט מצד הפיתוח.

    עניין אותי להתחיל ללמוד את הנושא ולכן התחלתי לקרוא ומיד החלטתי לנסות ללמוד דרך הרגליים.

    עבדתי לפי אחד הפוסטים הכי ישנים שלך (איך לבחור מוצר בקליקבנק והקמת אתר בגוגל סייט).

    גם הלכתי בהתחלה על ההמלצה שלך איך לעשות פרסום בחינם והתחלתי לפרסם את עצמי בפייסבוק.

    בשמחה רבה הצלחתי למכור מוצר אחד. ייייייששששששש…….

     

    ועכשיו למה שרציתי לשאול:

    1. כשאני מפרסם בפייסבוק אני מצליח למשוך לדף הנחיתה שלי כ 50-60 איש ביום טוב או כ 30 ביום רע שמתוכם 50% ממשיכים לדף המכירה של המוצר. לדעתך אלו מספרים טובים? לא טובים? או שזה מדי קטן בשביל לומר?

    2. אני מאוד נהנה מהעבודה שלי ומרויח היטב. אני מתעניין בשיווק שותפים כתחביב (אני נורא נהנה מההצלחה), כלומר אני אוכל להקדיש למשימה עד 10 שעות בשבוע. לא יותר. האם נראה לך שאפשרי להגיע להצלחות גם באינטנסיביות כל כך נמוכה? בכלל אפשר לנהל קמפיינים ככה? ההגדרה שלי להצלחה שלי היא 1000 שקל רווח בחודש, זה היעד (תחביב תחביב אבל כל דבר צריך לעשות ברצינות).

     

    • המיליונר בפיגמה   13 בדצמבר 2008 בשעה 21:08
      (#)

      אהלן,

      השאלות ששאלת, אתה יודע את התשובה עליהם, אתה פשוט מחפש גיבוי, אז מספיק לחפש גיבוי! התשובות נמצאות בתוך השאלות…

      • לינקים אגדתיים   15 בדצמבר 2008 בשעה 0:23
        (#)

        טוב טוב. בסדר. קראתי שוב את השאלות ואני מבין למה התכוונת לגבי השאלה הראשונה. לקחתי על עצמי. סליחה.

         

        אבל השאלה השניה היא רצינית מאוד.

        האם לדעתך ומנסיונך אפשר לעסוק בשיווק שותפים ע"י PPC כתחביב מהצד או שלדעתך צריך להקדיש לזה עבודה מלאה?בכוונה ציינתי את המספר שאני רוצה להרוויח כדי שתבין את סדרי הגודל שאני מדבר עליהם.

         

        התחלתי לעסוק בנושא לפני כחודש ויש לי מכירה אחת בינתיים ועוד לא העליתי קמפיין PPC (אני עובד עליו עכשיו) אז אני לא ממש בעל נסיון. רציתי לדעת אם בכלל אני יכול לצפות להצלחות (לדעתך)?

         

        אגב, אם התגובה נראית לך מעצבנת או טרחנית אז עזוב זו לא הכוונה שלי.

         

        בכל מקרה מעניין מאוד אצלך.

         

        בהצלחה.

  23. סער   12 בדצמבר 2008 בשעה 9:55
    (#)

    היי,

     

    קודם כל תודה על מקור מידע מדהים.

     

    אני לומד כבר משהו כמו שבועיים את התחום. לצערי, כנראה באיחור של איזה שנתיים. יש לי איזה מוצר אינטרנטי שפיתחנו ועובד ונמכר כבר משהו כמו שנתיים. במשך השנתיים פנו אליי לפחות פעמיים אנשים מתחום האפילייט וניסו לשכנע אותי לתת להם לשווק את המוצר דרך אפילייט וטענו שהמוצר תפור על התחום. מאחר ולא הבנתי כלום בנושא, שלחתי אותם לדרכם, אפילו בלי לשמור את הפרטים שלהם.

     

    אחרי שבועיים של לימוד, אני אמנם עדיין לא יודע כלום אבל מתחיל להבין שאכן בשינויים מינוריים, המוצר שלי יכול להיכנס בול לעולם הזה וכנראה גם להימכר הרבה יותר טוב ובקלות מאשר בדרכים השונות שאנו ניסינו למכור אותו.

     

    השאלה שלי היא האם יש חברות ישראליות טובות (או אנשים פרטיים כדוגמתך שיש להם ניסיון מוכח בפיתוח של תוכניות כאלו? אם יש ואתה יכול להמליץ, מה המודל העסקי שלהם (האם הם רוצות שותפות במוצר או האם הן רוצות סכום קבוע על הקמת תוכנית השותפים ואח"כ אני בכוחות עצמי או מודל אחר שלא חשבתי עליו) ?

     

    תודה תודה תודה,

    סער.

    • המיליונר בפיגמה   13 בדצמבר 2008 בשעה 21:10
      (#)

      יש בכל מקום אנשים טובים,

      והרעיו של שיווק שותפים זה שכל מי שרוצה יכול לשווק את המוצר, אתה מהצד שלך דואג לשלם עמלה על כל מכירה. אף אחד לא מתכוון לדרוש אחוזים על המוצר, אלא רק על המכירות אשר נוצרו בזכותו.

      בהצלחה.

  24. צעיר מפה ומשם   13 בדצמבר 2008 בשעה 11:58
    (#)

    פיג'מסט שלום,

     

    דבר ראשון רציתי להגיד לך שהתחלתי לקרוא את הבלוג שלך לפני שבועיים לערך, אני קורא מושבע שלו ואני קורא בו בכל יום. אני חייב להגיד שהוא נתן לי השראה עצומה(עדיין לא סיימתי לקרוא ואני לא אפסיק עד שאסיים).

     

    דבר שני רציתי לקבל ממך ייעוץ. אני בצבא כרגע – עושה יומיות :-/(היתרון בזה שאני יכול טיפה לגעת בשיווק שותפים). חבר שלי למדור ואני החלטנו להכנס חזק לנושא הזה אנחנו קוראים ספרים מקדימים כמו אבא עשיר אבא אני , ספרי שיווק וגם ספרים טכניים כמו גוגל קאש(עוד לא קראנו) ואת הספרים שהמלצת עליהם באחד הפוסטים. וכמובן במקביל לכל זה את הבלוג שלך וכשנסיים איתו נמשיך לבלוגים אחרים שהמלצת.

     

    אתה הדגשת שהנסיון הכי טוב זה  להתחיל אז החלטנו שכבר ב-1.1.09 (אולי ייתן לנו מזל אהה??) נתחיל . קראתי גם על איך לבנות אתרי אינטרנט (אני לא מתכנת ולכן מצאתי תוכנות שיסייעו לי בבניה) , בדקתי איזה אתרי איחסון טובים יותר(כמובן אלו שעולים כסף- למרות שאני חייל אני חושב שעל זה אין לי מה לחסוך-זה צעד ראשון וחשוב). אז כרגע הכל במצב של הכנות עד ליריית הפתיחה כמו שאתה רואה. בגלל שאנחנו בצבא וקשה להשקיע שעות מרובות בזה החלטנו ללכת על הדרך שהשקעה(הכספית) בה היא יותר קטנה(אומנם גם ההכנסות אבל זה לשם התרגול והנסיון)- שיטת הגירילה.

     

    עכשיו כשסיימנו עם החפירות( מצטער זה היה חשוב כדי שתוכל לתת לי תגובה קולעת, אם כמובן- אשמח) השאלות שלי הן כאלו:

     

    1)האם אתה חושב שאנחנו הולכים בדרך הנכונה או שיש דברים שאנחנו יכולים לעשות אחרת?

     

    2) יכול ליהות שפרסמת אני כנראה לו רשמתי(אני מסכם את הדברים שאני קורא בבלוג שלך כל יום) אתרי אחסון מומלצים?

     

    3)דפי נתיחה- תוכן תוכן ושוב תוכן ופחות דגש על עיצוב נכון?

     

    4) שעל זה כרגע אני עושה מיני מחקר, איזה תוכנות,אתרים לניתוח תנועה וסטטיסטיקטת של אתרים אתה משתמש/ממליץ?( ראיתי שהמצלת על אקסטרים קונברסישנס וגוגל אנליטקיס-כמובן!) ישנם עוד ?

     

     

    אודה לך מאד על התשובה שלך,

                                        צעיר מפה ומשם.

    • המיליונר בפיגמה   13 בדצמבר 2008 בשעה 21:17
      (#)

      אהלן,

      1) הדרך הנכונה היא הדרך שאתה בוחר לעצמך, רק אתה יודע מה טוב בשבילך. אני ידעתי מה טוב בשבילי, וכך עשיתי.

      2. המלצתי פה

      3. אל תעשה את העמוד נחיתה מכוער. יש מספיק עיצובים יפים בחינם.

      4. משתמש בXtreme Conversions מסיבות היסטוריות, ממליץ על Prosper202 שזה בחינם כרגע.

      בהצלחה.

  25. צעיר מפה ומשם   14 בדצמבר 2008 בשעה 21:32
    (#)

    פיג'מסט ערב טוב,

     

     אתה בטוח שהבאת לי את הלינק הנכון?

  26. אבלדס   13 באוקטובר 2009 בשעה 17:45
    (#)

    "שמישהו הציע לי שאני אעביר לו שיעורים פרטיים באפיליאייט מרקטינג, ובתמורה, הוא יתחלק איתי 50-50 למשך שנה במה שהוא מרוויח."
    זה די גאוני אם תעביר למשל לכיתה של 10 חברה במשך חודש קורס שכזה, 11 חודשים לא תאלץ לעבוד. בוא נגיד 1 מתוך ה10 יצליח. נו טוב תאלץ לעביר לכיתה של 100 אמממ מסובך צריך עוד לשפר את זה :P .

  27. אבלדס   13 באוקטובר 2009 בשעה 17:55
    (#)

    ואו אתה משתמש בכל מיני מוסגים מעניינים קוף מדבר , הדוגמא של הנהיגה . יש לי שאלה אליך ההיתה פעם בקורס שבו דיברו על 4 שלבי למידה (חוסר ידע לא מודע,חוסר ידע מודע, ידע מודע וידע בלתי מודע) ? נראה לי ואים כן אז אולי אתה גם מקיר שלושה מנהלים טל רומן ויגאל? 

    • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 22:34
      (#)

      חה חה חה חה,

      אני יודע על מה אתה מדבר, לא הייתי אצלהם. אבל יודע על מה אתה מדבר. דבר איתי בפייסבוק אם אתה ממש מסוקרן.

  28. קוף אחד   1 בפברואר 2010 בשעה 16:51
    (#)

    הי מיליונר,

    קודם כל רציתי להגיד שאני קורא בבלוג כחודש וסגנון הכתיבה פשוט ישר וכנה,
    מה שהופך את חווית הלימוד למהנה ומעוררת מחשבה.

    חסר לי קצת DATA וחשבתי שאולי תוכל לעזור לי בכמה שאלות:

    דיברת על לשאול שאלות ולבצע צעדים שנובעים מהיגיון כלשהוא, אני איתך לגמרי בחשיבה הזאת
    אבל שאמרת שאתה שואל

    "כמה תנועה אני רוצה להביא?" – אמרתי לעצמי ישר, כמה שיותר תנועה איכותית במסגרת התקציב.

    "מה שמביא לכמה אני רוצה שהתנועה תעלה?" – ושוב התשובה היא כמה שפחות

    לסיכום, אני לא כל כך מבין איך אתה מתקצב קמפיין,
    כל הנתונים האילו נשענים אחד על השני… אז איפה נקודת ההחלטה הראשונית שלך ?

    הרגשה ? כסף ?

    אני חושב שאני מכיר אותך מספיק טוב בשביל לדעת שיש לך מחשבה מאחרוי זה.

    תודה על הכל בכל מקרה,

    קוף אחד.

    • המיליונר בפיג'מה   5 בפברואר 2010 בשעה 19:55
      (#)

      אהלן,

      ברגע שתצליח לפתור עם עצמך את החמדנות של "כמה שיותר" ו-"כמה שפחות", אתה תתקדם צעד גדול קדימה…

      אני מציע לך מלרחרח בנישה ולראות כמה קליקים עולים בה.

      בהצלחה.

      • קוף אחד   7 בפברואר 2010 בשעה 14:31
        (#)

        הכוונה לא הייתה חמדנות,

        כרגע המטרה שלי היא ליצור תזרים מזומנים כמו שהמלצת
        לא לדפוק מכה.

        בכלל כל הכניסה שלי לתחום הזה לא נובעת מרצון להרוויח יותר אלא
        מזה שאני אוהב את התחום, מאמין בו ונהנה להקים דפי נחיתה(כן אולי נשמע מוזר)

        מה שאמרתי זה לא כמה שיותר, זה כמה שיותר במסגרת התקציב.
        לא כמות – יעילות, כי אם אני משלם על קהל יעד לא רלוונטי אני לא יעיל.

        אבל העצה שלך מעולה

        תודה.

        קוף אחד

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!