מספרי הקסם

כאשר אנחנו מדברים על עסקים או עסקים באינטרנט, אנחנו בסופו של דבר מדברים על כסף. כשאנחנו מדברים על כסף, אנחנו מדברים על מספרים. הכל סובב סביב מספרים. כל ילד יכול להגיד שזה לא חכמה לייצר הכנסה של מיליון שקל כאשר ההוצאה היא מיליון וחצי.

בעסקים בכלל, ובשיווק באינטרנט בפרט, יש מספר מושגים, ומספרים אשר על פיהם אנחנו לומדים על מידת ההצלחה של העסק, ועל מידת הרווחיות של:

  • Conversion Rate – יחס המרה – יחס ההמרה נמדד באחוזים, ומטרתו לספק לנו מידע על מידת הצלחתינו בהפיכת התנועה שלנו להכנסה. כאשר יש לי Conversion Rate של 5%, משמע על כל 5 משתמשים מתוך מאה אשר מגיעים לי לאתר, אני מצליח ליצר רווח. נתון זה הינו נתון חשוב מאוד, רק בעזרתו אנו יכולים לדעת עד כמה איכותית התנועה אותה אנו מביאים לאתרינו.
  • ROI – Return On Investment – החזר על השקעה – נתון זה נמדד באחוזים, ומראה לנו את מידת ההצלחה שלנו. לדוגמא, כאשר ה-ROI שלי הוא 150%, משמע על כל $100 אשר אני משקיע, אני מקבל $150 בחזרה.
  • רווח לפי לקוח – מצטער, ברח שלי השם של המושג הזה באנגלית. נתון זה מסמן לנו כמה כל משתמש אשר נכנס לאתרינו שווה לנו. לדוגמא, אני מצליח ליצר הכנסה של $150 כאשר ה-ROI שלי הוא 150%. (ממש כמו בדוגמא הקודמת). זאת אומרת שהרווח שלי הוא $50. אני גם יודע שביקרו לי באתר 100 משתמשים. כעת צריך לחלק את הרווח בכמות המשתמשים, וכך נחשב את הרווח לפי לקוח. במקרה שלנו, $0.5. כעת אני יודע, שבמידה ואני אביא תנועה של 1000 משתמשים לאתר, אני אוכל להרוויח, ככל הנראה, $500.

15 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   29 בינואר 2008 בשעה 15:43
    (#)

    אחי,

     

    יש פה בלי סוף פוסטים אבל עדיין לא הרווחת שקל אחד וכבר עבר חודש !

     

    מציע שתעדכן אחת לשבוע, ככה לא תבזבז זמן מיותר שלך על עדכונים כל יום.

  2. המיליונר בפיגמה   29 בינואר 2008 בשעה 16:42
    (#)

    מי אמר שלא הרווחתי?

    מס הכנסה מדווחים אחת לחודש לא? :)

  3. אנונימי   29 בינואר 2008 בשעה 19:36
    (#)

    אחלה בלוג תודה על המידע :)

  4. הנהלת חשבונות   25 במאי 2008 בשעה 19:06
    (#)

    שאלה לגבי roi: האם החזר ההשקעה מדבר על כל ההשקעה (הקמה, שרתים, אירוח, תחזוקה) או רק לגבי השקעה בשיווק והבאת הקונה הבא?

    האם יש roi מובחנים? (זאת אומרת כמה סוגי roi על פי דרישת בדיקה)?

    • המיליונר בפיגמה   27 במאי 2008 בשעה 9:50
      (#)

      זהו סתם מספר אשר יעזור לך, זה לא חוק.

      בגדול, עבור כל קמפיין אני מחשב ROI, ולאחר מכן עבור כל המסע. שזה אומר כולל שרתים ודומיינים.

  5. המיליונר בכפכפים   22 בנובמבר 2008 בשעה 1:12
  6. ציקו   14 בדצמבר 2008 בשעה 13:42
    (#)

    שלום

     

    מה לדעתך הוא יחס המרה טוב? כזה ששוה להישאר איתו.

     

    תודה רבה 

     

    "אני רק בתחיל דרכי אבל לפחות עשיתי את הצעד"

     

     

    • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:12
      (#)

      יחס ההמרה לא משנה בכלל,
      מה שמשנה זה כמה אתה מרוויח.

      יכול להיות לך יחס המרה גרוע, אבל קליקים זולים והרבה תנועה, אז מה רע?

  7. אור ס   19 ביולי 2009 בשעה 13:41
    (#)

    האם כאשר אותו אדם נכנס מספר רב של פעמים לקישור אפשר לעלות על זה ולמנוע ממך את הכסף?

  8. sohraiit   5 בדצמבר 2010 בשעה 22:11
    (#)

    אתה יכול לחזור על איך עשית את החישוב ש 1000 משתמשים יביאו 500$ ?

  9. עמית   20 בינואר 2011 בשעה 12:15
    (#)

    הוצאה- 100$, הכנסה – 150$
    זה אומר רווח של 50$

    ואם נכנסו 100 גולשים לאתר אז בממוצע הרווח על כל גולש הוא 0.5$.

    לכן על 1000 משתמשים הרווח הוא 500$.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!