שובו של התימני! והמדריך לטרמפיסט ב-PPV, מקור התנועה של האפיליאייטס.

יש המון מקורות תנועה בעולם, עם זאת רובם עוברים רגולציות אינסופיות והאפיליאייטס נחתכים לאט-לאט. הסיפורים על גוגל אדוורדס ידועים, גם אדסנטר מתחילים לעשות בעיות ועם כל זאת, יש מקור טראפיק אחד שהוא בלעדי לאפיליאייטס. הוא גם תמיד ישאר כזה! קוראים למקור תנועה הזה PPV או Pay Per View. בפוסט הזה, ניתן יהיה למצוא את מדריך המתחילים ל-PPV.

בעולם האפיליאציה ישנם 2 סוגי טראפיק מרכזיים. טראפיק אורגני ו-Paid Traffic. בעוד הטראפיק האורגני שהכי קל להשתמש בו זה SEO, ה-Paid Traffic הכי קל לשימוש זה PPV.

יש אנשים שלא אוהבים לבזבז כסף על טראפיק. עם זאת הטראפיק הוא המלך. עם טראפיק אורגני אפשר להגיע להכנסות יפות, עם זאת קשה מאוד לעשות Scaling כאשר עושים reinvestment. כאן נכנס ה-Paid Traffic לתמונה, הדרך להכפיל… את התנועה, ההכנסות והרווחים… בגלל זה הוא גם כל כך ממכר…

הפוסט של היום נכתב בידי "התימני" שכתב את המדריך הראשון לפרסום בפייסבוק בעברית, עוד בשנת 2009. עכשיו, ביקשתי ממנו לכתוב מדריך על PPV והוא נענה בחיוב. הוא אפילו הסכים לצאת מהאלטר-אגו של הסופרמן התימני ולהגיד שקוראים לו עידן ג'אן.

הבמה שלך עידן…

מדריך פרסום ב-PPV למתחילים

בעקבות שיחה עם יגאל במפגש Neverblue האחרון, שבה דיברתי יותר מדי על PPV, יגאל ביקש ממני לכתוב פוסט אורח בנושא.

כדי להסיר כמה מכשולים לפני שאני מתחיל – למי שיש בעיה מוסרית עם פרסום ב-Pop ups או עם פרסום דרך Adware, כנראה שהפוסט הזה לא יועיל לכם.

מה זה PPV

PPV זה Pay Per View. בעקרון זה אומר שאתם משלמים על כל צפיה בדף שלכם כשהמחיר מתחיל ב-$0.015 לצפיה, כלומר סנט וחצי, לטראפיק אמריקאי (יש גם טראפיק זול יותר, ועל כך בהמשך).

PPV עובד באמצעות Pop ups שמציגים למשתמש ישירות את הדף שלכם מבלי שהמשתמש צריך להקליק על מודעה, כלומר הדף שלכם קופץ לו מול העיניים.

גודל ה-Pop up הוא 800×600 ברוב המקומות. חשוב לציין שזה גודל ברוטו שכולל את כל ה-Toolbar-ים והתפריטים של הדפדפן, כך שבפועל הגודל האפקטיבי שפנוי לדף שלכם הוא יותר לכיוון ה-800×450.

כפי שרמזתי בתחילת הפוסט, המשתמשים שרואים את ה-Pop ups האלה, רואים אותם מכיוון שהם התקינו תוכנת Adware. תוכנת ה-Adware נותנת למשתמש שהתקין אותה גישה לתכנים כגון משחקים ושומרי מסך, ובתמורה הוא צופה ב-Pop ups. חשוב לציין שרוב ה-Adware-ים הללו יכולים להיות מוסרים בקלות דרך ה-Add Remove Programs.

ישנם 2 יתרונות בולטים לכך שה-Pop ups עובדים דרך Adware:

  1. לא ניתן לחסום אותם ע"י Pop up blocker
  2. לטרגט (כמעט) כל אתר שרוצים

איפה אפשר לפרסם ב-PPV

יש 4 רשתות PPV גדולות, לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה:

TrafficVance.com

זוהי רשת ה-PPV המובילה מבחינת איכות, ובין המובילות מבחינת כמות הטראפיק. ה-Adware שלה מופץ באמצעות משחקי אונליין באתר GameVance.com, כלומר כשמשתמש מתקין את תוכנת ה-GameVance, הוא מקבל כבונוס את ה-Adware.

יתרונות:

  • איכות גבוהה
  • הרבה טראפיק
  • אפשרות לפרסום באנרים ו-text links

חסרונות:

  • לא כל אחד יכול להרשם כמפרסם, צריך לקבל הפנייה ממפרסם פעיל שכבר עובד איתם. רוב רשתות האפיליאט הגדולות יכולות לארגן לכם הפנייה לשם.
  • מינימום הפקדה $1,000
  • רוב הטראפיק אמריקאי, וכמעט ואין טראפיק בינ"ל
  • אין Run Of Network (הסבר בהמשך)
  • אין proxy bidding, כלומר ה-bid שאנחנו שמים זה מה שנשלם בפועל, בלי קשר ל-bid של המפרסם הבא אחרינו

MediaTraffic.com

רשת PPV שעובדת באמצעות הפצת שומרי מסך (אל תישאלו אותי מי עדיין מוריד שומרי מסך, אבל יש שם טראפיק)

יתרונות:

  • טראפיק באיכות סבירה+
  • מינימום הפקדה $100
  • גודל Pop up הוא 1024×768

חסרונות:

  • כמות טראפיק בינונית
  • Run Of Network לא איכותי על גבול ה-Fraud
  • Bid מינימלי 2 סנט

DirectCPV.com

רשת PPV שעובדת באמצעות הפצת נגן וידאו.

יתרונות:

  • הרבה טראפיק בינ"ל
  • מינימום הפקדה $200
  • עובדים גם עם Pop ups וגם עם Interstitial ads, כלומר מציגים את הפרסומת על כל המסך בחלון הנוכחי של המשתמש (לא ב-Pop up)

חסרונות:

  • Run Of Network שרובו ככולו Fraud
  • הפקדה מסורבלת לישראלים (כל פעם צריך לשלוח מייל עם בקשה להפקיד)

LeadImpact.com (aka Zango)

רשת PPV שעובדת באמצעות הפצת Toolbar-ים.

יתרונות:

  • הרבה טראפיק בינ"ל
  • מינימום הפקדה $200

חסרונות:

  • bid מינימלי שנקבע ע"פ הקטגוריה (כלומר הרבה פעמים ה-bid המינימלי יהיה יותר מ-1.5 סנט)
  • אין Run Of Network

ישנן רשתות קטנות נוספות כגון: AdOnNetwork.com ו-Adoori.com.

איך עובד הפרסום ב-PPV

תהליך הפרסום הוא די פשוט:

  1. מוצאים הצעה שרוצים לקדם.
  2. אופציונאלי: בונים דף נחיתה.
  3. בונים רשימה של אתרים שרוצים לטרגט (כדאי מאוד שהאתרים הללו יהיו רלוונטיים להצעה שאותה מקדמים).
  4. מעלים את הקמפיין לרשת ה-PPV, ובוחרים את ה-bid שרוצים לשים על כל אתר שבחרתם. מכיוון שיש הרבה מפרסמים, ה-bid-ים ברוב המקרים יהיו גבוהים מהמינימום.
  5. זהו! ברגע שהקמפיין יאושר, בכל פעם שאחד המשתמשים יבקר באחד האתרים שבחרתם, תוצג לו ההצעה שלכם (או דף הנחיתה).

- איך יודעים מה לקדם?

הכי פשוט זה לשאול את האפיליאט מנג'ר שלכם מה הולך עכשיו ב-PPV, ולנסות לקדם את זה. לצורך הדוגמא נניח שאנחנו רוצים לקדם "diet pills".

- איך מוצאים אתרים לטרגט?

הדרך הפשוטה ביותר היא להעזר במנועי חיפוש כגון גוגל, בינג וכו'. למשל נחפש בגוגל "diet pills", ואפשר להניח שכמה עשרות התוצאות הראשונות שנקבל יהיו רלוונטיות ל-"diet pills", ההצעה שאותה אנחנו רוצים לקדם. כעת אנחנו צריכים להעתיק הצידה את רשימת האתרים הללו (למשל diet.com, weightloss.com, ediets.com וכו') ולהשתמש בהם בקמפיין שלנו.

ישנם גם כלים אוטומטיים למציאת אתרים שבהם אתם מזינים את מילות המפתח הרצויות, והם מחזירים רשימה של אתרים רלוונטיים מ-Google, Bing, Alexa ועוד. כלי לדוגמא הוא QuickTargets.com (גילוי נאות: יש לי קשר עסקי למוצר הזה).

אסטרטגיות פרסום

ישנן מספר אסטרטגיות פרסום ב-PPV. להלן 3 מהן:

להתחיל מההצעה

השיטה הנפוצה ביותר – פה אנחנו מתחילים מהצעה ומחפשים אתרים רלוונטים לטרגט (לפי התהליך שפורט בסעיף הקודם).

להתחיל מהאתר

בשיטה הזאת אנחנו בוחרים אתר שאנחנו יודעים שמקבל הרבה טראפיק, ומנסים למצוא לו הצעה מתאימה. לדוגמא אם אנחנו יודעים שהאתר pjs.co.il מקבל הרבה מאוד טראפיק ב-Traffic Vance, אנחנו ננסה למצוא הצעה שמתאימה לו, למשל איזשהו biz opp מקליק בנק. היתרון העיקרי של השיטה הזאת היא שברגע שמוצאים הצעה שעובדת על האתר, אפשר לעשות ממנה הרבה מאוד כסף. החסרון הוא שזה די קשה.

Run Of Network (RON)

כשאנחנו מריצים קמפיין מסוג RON, ההצעה שלנו תוצג בכל פעם שמישהו ניגש לאתר שאף מפרסם אחר לא מטרגט. מכיוון שבאופן הזה אנחנו בעצם מפרסמים ל"ציבור הכללי" ללא שום טירגוט, יש צורך לבחור בהצעה שפונה לקהל הרחב כגון, diet, biz opp וכו'.

יתרונות השיטה הן – הרבה (מאוד) טראפיק, שבד"כ הוא זול יותר. לדוגמא טראפיק RON אמריקאי ב-Media Traffic עולה כ-0.4 סנט לצפיה, במקום כ-2 סנט לטראפיק "רגיל".

החסרון העיקרי של השיטה הוא שיש הרבה מאוד Fraud, כלומר הרבה מאוד טראפיק שמקורו בבוטים. אני ממליץ בחום לא להריץ קמפיינים של RON ב-Direct CPV מהסיבה הזאת.

עוד כמה נקודות חשובות

- חשוב לזכור שהחלון שהמשתמש רואה ברוב המקרים הוא פחות מ-800×600. חשוב מאוד לוודא שכפתור ה-call to action שלנו ייכנס בתוך החלון הזה מבלי שהמשתמש יצטרך לגלול את המסך כלפי מטה.

- חלק מהמשתמשים סוגרים כמעט מיידית את חלון ה-Pop up שנפתח, לכן חשוב מאוד שהדף שלכם יעלה מהר מאוד. באופן כללי רצוי מאוד שהדפים יהיו פחות מ-60k. כמה שפחות – יותר טוב.

- יש לכם בערך 2 שניות לתפוס את תשומת הלב של המשתמש לפני שהוא סוגר את חלון ה-Pop up, לכן רצוי להכין דפי נחיתה "אטרקטיביים".

- PPV יכול לשלוח הרבה מאוד טראפיק לאתר שלכם. כדאי לפקוח עין על השרת שלכם כשאתם מעלים קמפיין חדש כדי לראות שהוא מתמודד עם העומס.

- כשאתם מחפשים הצעה לקדם, תנסו לחשוב על קהל היעד של רשת ה-PPV לפי סוג ה-Adware שלה. למשל אנחנו יודעים שמשתמשי Traffic Vance אוהבים משחקים, שמשתמשי Media Traffic אוהבים שומרי מסך וכו'.

- PPV הוא מקור טראפיק שקיים כבר שנים ויש בו הרבה מפרסמים, מה שאומר שיש שם Bidding wars כמו בכל מקום אחר.

שנה טובה,

עידן

נ.ב. הנה כמה מאמרים באנגלית על PPV שכדאי לקרוא:

פוסט.סקריפט.פיג'מה: ב-VisionCamp, הייתה הרצאה אדירה על קניית מדיה, והחבר'ה המטורפים הללו, נתנו גם כמה טיפים שאוד רלוונטיים ל-PPV. לחצו כאן על מנת להגיע למצגת שלהם!

פוסט.סקריפט.פיג'מה.2: כפי שאתם רואים, אני עוד לא התאוששתי מהנחיתה בארץ. הצטבר לי צוואר בקבוק מטורף של עבודה ולכן אני ממשיך עם הסדרה של הפוסטי אורח. והאמת? אני די מבסוט על זה… לי באופן אישי לא יוצא להתעסק בכל השטיקים, וישנם שטיקים שעשויים לעניין אתכם, כך אני מביא לכם פוסטים של הטובים בתחומם :)

בכל מקרה חברים…

אדיוס…

וחג שמח. שנה טובה ומתוקה!

 

28 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אופיר   27 בספטמבר 2011 בשעה 8:50
    (#)

    תודה רבה!
    יש איזה רשת PPV שמומלצת לטרגט (פועל חדש בעברית?) גולשים ישראלים?

    • Idan Jan   27 בספטמבר 2011 בשעה 14:44
      (#)

      יש מעט מאוד טראפיק ישראלי ב-PPV. יש קצת ב-DirectCPV אבל באמת שזה לא שווה את המאמץ.

  2. יוסי   27 בספטמבר 2011 בשעה 10:26
    (#)

    זה דחוף ביותר!
    לגבי העברה בנקאית מקליקבנק של שבוע שעבר 21.9 אני לא רואה את הכסף בחשבון בנק שלי תמיד אני רואה את זה למחרת. הסניף בנק שלי אומר שהם לא קבלו את הכסף.
    רציתי לדעת אם לעוד מישהו זה קרה שהוא לא קבל את העברה מקליקבנק של 21.9 .
    תגיבו לי בבקשה ואל תתעלמו זה מאוד דחוף.

    • שמוליק   27 בספטמבר 2011 בשעה 10:54
      (#)

      אני לא יודע אם זה בכל החשבונות אותו דבר, אבל לא היה אמור להיות תשלום ב-21, אלא רק ב-28 (מחר)

  3. אופיר   27 בספטמבר 2011 בשעה 11:20
    (#)

    תודה לסופרמן התימני

    על אחלה פוסט אורח

    שתהיה לך שנת PPV טובה מקודמתה

    ושנה טובה לכל חבריי הפיג'מיסטים

  4. יוסי   27 בספטמבר 2011 בשעה 12:03
    (#)

    שמוליק למי שבוחר לקבל כל שבוע אז זה גם ב21.9 .
    תודה על תגובתך.
    יש מישהו שקבל ב21.9 ? והוא גם לא רואה את הכסף בחשבון?

    תעזרו לי בבקשה אל תתעלמו.

    • רוסלן   27 בספטמבר 2011 בשעה 12:35
      (#)

      אם הבנק שלך אומר שהם לא קיבלו את הכסף מציע לך לפנות לקליקבנק ולשאול.

  5. רוסלן   27 בספטמבר 2011 בשעה 12:34
    (#)

    קודם כל תודה על הפוסט עידן, אבל יש הרבה סטיגמות על השיטה הזאת.
    בשיטה הזאת דווקא עדיף ללכת על PPL כי הגולשים שלך לא תמיד באים בכוונה להשאיר כסף ולכן לידים עדיף על מוצרים שעולים כסף, אני אישית לא יפרסם בשיטה הזאת בגלל שאני בעצמי כמעט ולא לחצתי על פופאפ בחיים ולדעתי זה ספאם בדרך עקיפה. אבל כזאת זאת תודה, שנה טובה ומתוקה.

    • Idan Jan   27 בספטמבר 2011 בשעה 14:46
      (#)

      מסכים לגבי PPL, אם כי הייתה לי הצלחה גם בקמפיינים שדורשים כרטיס אשראי.

  6. אופיר   27 בספטמבר 2011 בשעה 13:19
    (#)

    אחלה פוסט.
    הבלוג הזה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש כאחד ממקורות הידע הטובים שיש בתחום השיווק באינטרנט.
    תודה!

  7. שגיא סולומון   27 בספטמבר 2011 בשעה 13:53
    (#)

    תודה אחלה פוסט!

  8. אדי זבלונוב   27 בספטמבר 2011 בשעה 17:01
    (#)

    אחלה פוסט עידן, את כל הטרפיק שלי אני מריץ ב-PPC ואני מקבל יחסים טובים.
    בזמן האחרון אני חושב להעביר חלק מהקמפיינים שלי לPPV האם יש שם סטטיסיקות לגבי האתרים ?

    תודה.

    • Idan Jan   28 בספטמבר 2011 בשעה 1:34
      (#)

      ב-TrafficVance יש ליד כל אתר סולם גרפי קטן שיכול לנוע בין 0 ל-5 שמציין כמה טראפיק הוא מקבל. בשאר הרשתות אין.
      כדי לראות את זה ב-TrafficVance אתה צריך להוסיף את האתרים לקמפיין שלך ורק אז המדד של הטראפיק יוצג לך

  9. המלך ליר   28 בספטמבר 2011 בשעה 0:35
    (#)

    קרעת אותי עם התמונה של התימני…

  10. אורן   28 בספטמבר 2011 בשעה 10:17
    (#)

    פששש….. יגאל!
    שני הפוסטים האחרונים, פשוט נהדרים.
    הם פרקטים, מעניינים, קלים ופשוטים להבנה וליישום (רק צריך רצון בשביל להתחיל ליישם).
    כל הכבוד לך, ולאורחים שאתה בוחר לארח בבלוג שלך.

    תגיד, למה אתה בדיוק מתכוון כשאתה אומר שטיקים?
    במה אתה מתעסק היום, שזה לא "שטיקים"?

    תודה על הבלוג.
    ביייי וחג שמח ושנה טובה.

  11. אריאל   28 בספטמבר 2011 בשעה 13:38
    (#)

    תודה על הפוסט, למדתי ממנו דברים חדשים.

    אני חייב לציין שהתחלתי לגלוש בלוג שלך לפני כ4 ימים ופשוט הנדהמתי כל פוסט ופוסט מעולה!
    אני מאוד נהנה לקרוא כן, כל הכבוד לך על ההשקעה אין הרבה אנשים שמנהלים בלוג ולא מנסים להרוויח עליו כמה שיותר.

  12. EZ-Web   2 באוקטובר 2011 בשעה 1:53
    (#)

    לדעתי היתרון העיקרי בשיטה הזו הוא בעיקר שאתה לא תלוי בתנועה מגוגל, אבל עדיין זו תנועה שנתפסת "ספאמית" לטעמי.

  13. שי   2 באוקטובר 2011 בשעה 14:28
    (#)

    תודה עידן ותודה יגאל
    האם כל הרשתות מסכימות שיפרסמו את ההצעות שלהן ב ppv?
    האם ב neverblue מותר להביא תנועה מppv
    תודה

    • Idan Jan   3 באוקטובר 2011 בשעה 16:59
      (#)

      זה תלוי בהצעה. רוב הרשתות באופן כללי כולל neverblue מקבלות PPV

  14. עמית   4 באוקטובר 2011 בשעה 18:00
    (#)

    המאמר נותן סקירה ראשונית על עולם הppv אבל חשוב לדעת בעיקר לאלו שעדין אין להם ניסיון בתחום
    שאיכות התנועה שתביאו בהרבה מקרים עלולה להיות ירודה ואם אתם חדשים ברשת או שלא דוחפים שם הרבה כסף פתאום תגלו שמקפיאים לכם את הקמפיינים ולכן אם לא מכירים אותכם כאפייליאטס חזקים תדאגו לוודא עם המנהל חשבון שלכם אחרי כמה ימים (או יותר תלוי בנפח) מה האיכות של התנועה ואם היא לא טובה עדיף שתעצרו או תשנו תנועה לפני שיעצרו אותכם.

    בכל מקרה עדין אפשר להביא תנועה איכותית גם בשיטה הזו ובעיקר מ traffic vance אבל תעשו לעצמכם טובה ואל תהפכו את זה למקור התנועה היחיד שלכם. גוגל עדין עושה עבודה מדהימה אם יש לכם קמפיינים טובים ומתאימים כנ"ל בינג ועוד מיליון מקורות אחרים

  15. moti   7 באוקטובר 2011 בשעה 7:17
    (#)

    יגאל זה הפעם השלשית שאני שואל ולא מקבל תשובה או אפילו איזה שהוא התיחסות (ואני לא היחיד)
    מה הם העסק השקוף? …אנשים עדיין מחכים לזה
    חוץ מיזה חתימה טובה ושנה טובה

    • מנשה   7 באוקטובר 2011 בשעה 11:05
      (#)

      אתה יכול להבין לבד את התשובה…..לא צריך להיות גאון גדול

      • MOTMAG   9 באוקטובר 2011 בשעה 12:36
        (#)

        מנשה אני לא גאון אבל….
        נראה לי שאם המילונר ירד מיזה אז לפחות מגיע לקוראים בבלוג איזה שהוא פוסט הסבר
        למה? איך?
        אחרי הכל יגאל זה בן אדם שאנשים לוקחים ברצינות …לפחות אני …ואחרי ההצרות שהוא שיחרר ואני מצטט "משהו שהולך לשנות את האינטרנט " לנסות ולהיתחמק מהעניין ועוד בצורה כזו …..זה פשוט לא רצני
        אז כן אני יכול להבין לבד אבל אני מעדיף שהמילונר יענה לי ….כי אחרת (ונראה לי שאני לא היחיד)אני נישאר אם המסקנה הזו ….זה פשוט לא רציני

        • מנשה   9 באוקטובר 2011 בשעה 12:59
          (#)

          עזוב מוטי…עצה שלי- תתתקדם…זה נראה כאילו אתה מחכה לזה יותר מדי , במקום זה מציע לך להתחיל להתנסות בעצמך ולא לחכות למשיח.

          לא בקטע רע.

  16. MOTMAG   9 באוקטובר 2011 בשעה 14:02
    (#)

    מי אמר שאני לא מנסה …ואפילו מצליח מידי פעם
    אבל זה בכלל לא קשור אלי אוו למשיח זה קשור ליגאל והדרך הילדותית של בוא לא נדבר על זה ואנשים ישכחו מהעניין ….אז אני לא שחכתי ואני בטוח שיש עוד הרבה כמוני
    המינימום שיגאל יכול לעשות זה לפרסם פוסט שמבהיר את העניין
    …אני לא מנסה להגיד לא מה לעשות אבל זה המינימום שהוא יכול לעשות כדי שהקוראים הנאמנים בבלוג לא ירגישו מרומים
    שוב זה בהחלט זכותו לרדת מעניין לא בא לו/אין לו זמן /לא הצליח לו ועוד אלף ואחד סיבות למה לא יהיה עסק שקוף …אבל לפחות שיעדכן ….זה פשוט ילדותי להיתנהג כאילו זה לא קרה
    בכל מיקרה אני מחכה לתגובה שלו שמבהירה את העניין.

  17. יניב   9 באוקטובר 2011 בשעה 15:43
    (#)

    עוד אופציה לעשות PPV ישראלי זה באמצעות שת"פים עם אתרים שאחת ממדיות הפרסום אצלם זה גם PPV. לא ניסיתי את זה עדיין, אבל זה מפתה. יש למישהו (עידן) ניסיון עם זה?

    - יניב

    • Idan Jan   12 באוקטובר 2011 בשעה 14:32
      (#)

      ממה שאני מבין אתה מתייחס לpopup-ים רגילים שאתה רואה באתרים ישראלים כמו YNET למשל. הפרסום הזה לא נחשב PPV כי הוא לא נובע מ-ADWARE על המחשב של המשתמש. זה נחשב כ-popup-ים רגילים ועדיין לא יצא לי להתנסות בזה.

  18. ישראל ריצ'   17 ביולי 2016 בשעה 10:17
    (#)

    כתבה נהדרת שהרבה ממנה עדיין אקטואלי ונכון.
    אני מזמין אתכם ללמוד עוד על ppv בשנת 2016:

    http://israelrich.com/

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!