שיטה טובה ללמוד לכתוב מכתב קדם מכירה (Presell)

בעבר, ממש כשהייתי מתחיל בתחום. הייתה לי הרגשה שהייתי עושה הכל נכון. הייתי משקיע שעות במחקר מילים, הייתי משקיע שעות בסיגמנטציה, הייתי משקיע שעות בכתיבת מודעות האדוורדס שלי, אבל אז הייתי נתקע. מה לעזאזל אני צריך לכתוב בעמוד הנחיתה? בהתחלה היה לי תהיות גם לגבי איך הוא אמור להראות, אבל המחיידק הזה החלמתי די מהר, כי הבנתי, שעמוד נחיתה הוא בסה"כ אתר, ואפשר להוריד Template מוכן.

החיים הם כמו קליקבנק

אחד הדברים החשובים ביותר שהייתי צריך להבין, זה שכל החיים שלי אני מוכר משהו. או עושה Presell למשהו. כשהייתי הולך לרופא בצבא, הייתי מוכר לו שאני חולה. כשהייתי עומד במשפט צבאי, הייתי מוכר לס"א השופט שאני זכאי. כשהולכים לראיון עבודה, אתם מוכרים את הכישורים שלכם, בקיצור הבנתם את הנקודה…אם תסתכלו על זה בצורה הזו, אתם תראו שכל החיים הם שיווק ומכירה.

ברגע שהבנתי את זה היה לי הרבה יותר קל להבין את תהליך הקדם מכירה. ומהעובדה הזו, המצאתי לעצמי תרגיל ממש, ממש מגניב של איך לכתוב מכתב Presell כאשר נתקעים עם זה.

הסימולציה

בשביל להתחיל את התרגיל הקטן הזה, צריך משהו למכור. עכשיו תחשבו על משהו שאתם ממש, ממש אוהבים, ורוצים למכור. ולאחר מכן תחשבו על הניגוד של אותו העניין שאתם שונאים. תשאלו את עצמכם שאלה כללית על אותו הדבר שאתם רוצים למכור. אגב, את התרגיל הזה יהיה כיף לעשות עם עוד מישהו, שכן כל אחד ינסה למכור שני דברים מנוגדים.

לדוגמא, בואו נשאל מהו הספורט הכי מעניין בעולם. התשובה שלי היא כדורגל, אבל יהיו אלפי אמריקאים שיגידו בייסבול. אני באופן אישי שונא בייסבול, כי אני חושב שזה לא ספורט בכלל. בכל מקרה, עכשיו מה שצריך לעשות זה להתחיל להתווכח עם עצמך. בשלב הזה אתם צריכים שיהיה לכם כלי כלשהו להקליט את עצמכם. זה יכול להיות מחשב, IPOD, IPHONE או נגן MP3 אחר.

הרעיון הזה הגיע לי השבוע, כשהיה את המשחק של מכבי חיפה נגד מכבי תל-אביב. מי שלא מעודכן, 2 הקבוצות הללו, שעוברות עונה מבזה, היו מעצמות בשנות ה-90, וכל משחק ביניהם היה פשוט ברמה אירופאית. אז פשוט נזכרתי, שכשהייתי ביסודי, תמיד היינו מתווכחים מי יותר טוב. וכל אחד היה מנסה למכור את הקבוצה שלו. דברים נוספים לויכוח: חיל האוויר נגד חיל הים, קידום אתרים ווייטהאט נגד בלאקהאט, PPC נגד SEO, וכו….

הויכוח

אם אתם עושים את התרגיל הזה לבד, אז תקליטו למה אתם אוהבים כל כך כדורגל. כשאתם מקליטים את עצמכם, חשוב להכנס למחשבה שאתם מדברים עם בנאדם, ולדבר על המיקרופון כאילו שהוא הבנאדם. במידה ואתם עושים את התרגיל הזה עם עוד מישהו, אז פשוט תדברו אליו. אז אני אתחיל בדוגמא שנתתי מקודם, ואני אהיה אוהד מכבי חיפה:
"תשמע מכבי חיפה, הרבה יותר טובה. מכבי חיפה הייתה הקבוצה הראשונה שהגיע לליגת האלופות, מכבי חיפה ניצחה את פארמה, את פריז. מכבי חיפה הייתה הקבוצה הראשונה שהגיע לרבע גמר גביע אירופאי כלשהו.

וזה לא רק זה, אתה יכול לראות שמכבי חיפה זה אירופה לא רק על סמך מה שאמרתי. כל השחקנים הגדולים ביותר הגיעו ממכבי חיפה: רוזנטל, ברקוביץ', רביבו, בניון, ועוד ועוד…"

לעומת זאת מה שאוהד מכבי ת"א יגיד:
"מכבי ת"א קבוצה הרבה יותר טוב, אנחנו הקבוצה היחידה שלא ירדה ליגה אף פעם, שיחק אצלנו הזר הכי טוב שהיה בארץ (אובארוב), יש לנו הכי הרבה אליפויות, והכי הרבה גביעים. ומכבי ת"א זה מותג עולמי. בכל תחום ספורט שלא תסתכל, מכבי ת"א זה מותג"

הסקת מסקנות

באופן הזה, ניתן להמשיך להתווכח עוד הרבה שעות, ולגעת על בעוד הרבה נושאים. תנסו למשוך ויכוח לאורך של רבע שעה בערך. לאחר מכן, תקשיבו למה שהקלטת. שימו לב, לכך שהכוונות שלכם לא היו למכור, אבל בתת מודע אתם בכל זאת ניסיתם למכור. נסו לכתוב לכם הערות ודגשים. לאחר מכן תערכו את אותו הויכוח על המוצר שאתם מנסים למכור, ולהשתמש בדברים הטובים שהסקתם מהויכוח הקודם.

ברגענ שתקשיבו לויכוח שלכם אשר קשור למוצר, פשוט תבקרו את עצמכם עוד פעם, והפעם תרשמו את הכל, והנה קיבלתם עמוד Presell.

תזכרו, המטרה ב-Presell זה לא להגיד "תקנה עכשיו", אלא פשוט להגיד למה כדאי לו לקנות? את ה-"תקנה עכשיו", תשאירו לבעל המוצר.

בהצלחה.

10 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   9 בדצמבר 2008 בשעה 12:45
    (#)

    לא יודע למה אני לא רואה פה תגובות
    אבל לדעתי זה אחד הפוסטים ההכי טובים שלך עד עכשיו
    אולי האנשים לא הבינו את הראש שלך
    אבל אני הבנתי טוב מאוד
    וכל הכבוד לך.

  2. המבולבל   11 בדצמבר 2008 בשעה 15:43
    (#)

    אני רוצה להוסיף משהו לזה …

     

    גם לקחת את כל הנקודות "נגד" (שמסמלות את כל החששות של הקונה) ולעבור עליהם ולהסביר למה הם לא נכונות ( "תחפחית חששות ותעלה מכירות")

     

    נ.ב

    באמת מוזר שלו הגיבו…

    רעיון מעולה… (רשמתי לי במחברת).

  3. לינקים אגדתיים   11 בדצמבר 2008 בשעה 16:09
    (#)

    אהבתי.

    רק כדי לסיים את המשל נמשל. בדוגמא של מכבי ת"א נגד מכבי חיפה (ברור שמכבי ת"א) מה מוצר שאתה מוכר?

    כי ניסיתי להלביש את זה על מוצר שאני מנסה למכור וקצת קשה לי להבין על מה להתווכח עם עצמי. אם תסביר מה ניסיתי למכור בין הקבוצות אולי אבין יותר טוב את הכוונה.

     

    • המיליונר בפיגמה   13 בדצמבר 2008 בשעה 21:02
      (#)

      אתה מוכר את הקבוצה.

      כל החיים אנחנו מוכרים משהו, במקרה הזה אתה מוכר מי הקבוצה היותר טובה, כאשר אוהדי מכבי ת"א בכל הזדמנות מזכירים שבתקופת המנדט יש להם 1000 אליפויות. ומכבי חיפה פשוט טובה יותר היום.

  4. מאיה   26 באפריל 2009 בשעה 18:59
    (#)

    איזה אתר מעפן ודפוק

  5. אני מושל\ת מאוד כי אני יפה   26 באפריל 2009 בשעה 19:01
    (#)

    איזה אתה ביפ…

  6. פלוני אלמוני   10 ביוני 2011 בשעה 21:21
    (#)

    פוסט מצויין

  7. חי בסרט חינוכי לילדים   19 באוגוסט 2011 בשעה 13:10
    (#)

    למה אתה לא מוחק את התגובות מעל?

    האם זו ה-הוכחה שאין טעם להגיב לפוסטים שכתבת מזמן כי אתה לא מתייחס אליהם?
    (או שסתם לא אכפת לך, "חופש הביטוי" וכאלה…)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!