איך לדעת לאילו מדינות לשווק?

worldcow איך לדעת לאילו מדינות לשווק?עד אתמול, בכל מוצר אשר הייתי מנסה לשווק, תמיד הייתי שם על Auto Pilot את ארצות הברית, קנדה, הממלכה המאוחדת (בריטניה יענו) ואוסטרליה. לפעמים הייתי עושה גם ג'סטה לדרום אפריקאים, ולניו זילנדים. כך כל "הגורויים" וכל ה-"מי ומי" ממליצים לפעול. אז מה שעובד, לא משנים, נכון? המממ…. לא בדיוק!

במעבר על הסטטיסטיקות שלי, למרות שאני משווק רק למדינות הללו בלבד, ממש כמו כריסטופר קולומבוס, הייתי מגלה כל יום מדינה חדשה. לדוגמא, כבר היו לי רכישות ממלזיה, הודו, ניגריה, אינדונזיה, וקבלו את זה…. גם מבוטסואנה, מי יכול להגיד לי מזה?!?!?! למען האמת אני יודע מזה :) אבל זה רק בזכות זה שאני אוהב כדורגל, כך אני מכיר את כל המדינות והערים בעולם :) בכל מקרה, אתם תופתעו, אבל היה גם כמה מכירות מ…בירת העולם, מדינת ישראל!

האם אני מפסיד משהו?

אז ישבתי וחשבתי, וחשבתי עוד קצת. ועלה בדעתי שאולי אני מפסיד משהו. כי תקחו לדוגמא את ניגריה, בגלל שזה נמצא באפריקה, אנשים נוטים לחשוב על מדינת עולם שלישי. אבל לא כך הדבר בהכרח. נכון שיש שם פער מעמדות עצום ויש את העשירים ואת העניים. אבל כל היופי שם, שמעמד הביניים כמעט ולא קיים שם, שזה אומר ש-90% מהאנשים שיש לו אינטרנט, הוא עשיר! עוד משהו על ניגריה, השפה הרשמית בניגריה היא אנגלית, שזה עונה על ההגדרות, וחיים בה 147,000,000 תושבים! אתם קולטים? זה 45% ממה שחיים בארה"ב, אבל הרבה יותר ממה שגרים במדינות אחרות שאנחנו מכוונים אליהם. זה יותר מקנדה ואוסטרליה. אותו הדבר נכון גם לגבי הודו! הודו היא מדינה עצומה, בלי מעמד ביניים, ואנגלית נחשבת שם לשפה דיי רשמית בגלל המנדט הבריטי.

אז לאן לשווק?

אז המשכתי לחשוב, לאילו מדינות כדאי לי לשווק, ובסופו של דבר עליתי על זה! גבירותי ורבותי, Google Trends! זה הכלי המדהים של גוגל, אשר יכול להראות לנו מדד פופולריות של חיפושים לפי מדינות. די נמאס לי מהנישה של האימון כלבים, אז בואו נדגים על נישה מנופחת אחרת, שגם אותה אני לא ממליץ לכם לשווק, כי מנופחת מידי. אני מדבר על פורקס. אוקיי, אז נניח ואנחנו מוכרים מוצרי קליקבנק בנושא השקעה בפורקס, מה לחפש בגוגל טרנדס?

העניין הוא, שאם לדוגמא מחפשים "Forex Trading" או "Forex Training", זה לא אומר כלום! מדד הפופולריות של העניין לא מדבר אלינו בכלל, כי זו מילה כללית מידי. אנחנו מחפשים מילה ממוקדת, אשר אנחנו יודעים שבוודאות תביא לנו מידע על ההצלחה של המוצר אותו משווקים. אז מה עושים? פשוט. מחפשים את שם המוצר אותו משווקים, כך, נוכל לדעת את מדד הפופולריות של אותו מוצר. אז בואו ניקח שלושה מוצרי פורקס שמצאתי בקליקבנק: "Forex Killer", "Forex Robot", ו-"Forex Autopilot":
gtrends איך לדעת לאילו מדינות לשווק?
נכון שזה מגניב?

עכשיו רק צריך למצוא שיטה לחשב את רווחיות העניין, כי עדיין לא יצא לי לבדוק כמה אני משלם עבור כל מדינה. בכל מקרה, אתמול/היום בשעות הבוקר המוקדמות, העלתי קמפיין חדש לפי שיטת המיקוד הזו, וכבר זכיתי במכירה מהודו. Yepikayehukayei!!!!

23 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. ytyt02   8 ביולי 2008 בשעה 21:52
    (#)

    אני רק רוצה לציין שאתה נותן השראה לכולם..!!

    איך אתה חושב על הדברים האלא!?

    ואולי תעשה פוסט על כל הכלים שאתה משתמש בהם??

    • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 18:56
      (#)

      כבר עשיתי פעם,
      וכל פעם זה משתנה…

      אין בזה סודות, ואני לא מיוחד. אני עושה את זה 16 שעות ביום, אז אני מוצא דרכים ליעל את העבודה שלי. הכל בא מניסיון, ולא משום דבר אחר.

      בהצלחה.

  2. חטוקאי עלי   9 ביולי 2008 בשעה 0:52
    (#)

    אתה ממש גאון לחשוב על דברים האלה, ואל תרגיש רע

    בגלל שאתה חושב ישר על המעצמות כאוטו-פיילוט ללקוחות הרי בכל זאת

    80% מכלל הקניות בעולם ב80% מהמוצרים הם מהמעצמות.

     

    אבל זה גאוני לחשוב על דבר כזה

    אתה השראה לכולם ובמיוחד לי.

     

    • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 18:58
      (#)

      בעקרון את צודק, אבל אל תשכח של ה-20% הללו יהיה לך קליקים ממש זולים ולכן ROI ממש גבוהה, כך שלך תדע!

      בכל מקרה, לרוב מי שקורה את הבלוג יש אתרים, ואף אחד לא שם אותם "בחתימה", הכי מצחיק זה לאתר קוראים less spam ומה שאתה עושה זה מספים את הבלוג. אודה לך מאוד אם תכבד אותי ואת שאר חברים המגיבים, ותנהג כמו כל השאר.

  3. אנונימי   9 ביולי 2008 בשעה 19:42
    (#)
    זוכר שהבטחתה שתראה קמפיין שהצליח לך בעבר?

    אמרתה שתעלה תוך שבוע וכבר עבר…

    • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 18:59
      (#)

      זוכר זוכר.
      אני לא מראה אותו מכמה סיבות.
      הסיבה העיקרית היא בגלל שאני רוצה שגוגל יוציאו אותו מהאינדקס שלהם, כי הוא נמצא על סאב דומיין של דומיין שאני צריך. כל עוד האתר מאונדקס, אני בסקנה שתמצאו בלי בעיה את הדומיין.

      עד אז אני לא אפרסם פוסט…

      בהצלחה.

  4. ytyt02   9 ביולי 2008 בשעה 20:53
    (#)

     הוא דיבר על הקמפיין של המונדיאל והוא הבטיח שיחשוף תוך שבועיים..

    אבל הוא טס לחו"ל ולכן אין לו זמן להעלות פוסטים שלוקחים לו הרבה זמן..

  5. חטוקאי עלי   9 ביולי 2008 בשעה 21:01
    (#)

    נראה לי שהוא בסך הכל בנה אתר שקשור למונדיאל,
    קידם אותו למקום הראשון

    ושם עליו פרסומות AMAZON או משהו כזה,

     

    זה לא ממש בעיה לעשות קמפיין על אירוע עולמי

     

    • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 19:03
      (#)

      זה היה יורו, ואם זה כל כך פשוט, אז יש לך כל יום אירועים יומיים. יש לך אולימפיאדה עוד מעט, אתה מוזמן לעשות משהו, ולספר לנו אם זה כזה קל כמו שתיארת את זה.

      נסה לרשום דומיין בשם beijing-2008.com גם beijing—2008.com, יהיה טוב. אני מבטיח לך שהשני פנוי. יאללה אני מת כבר לשמוע כמה קל היה!

      בכל מקרה, לרוב מי שקורה את הבלוג יש אתרים, ואף אחד לא שם אותם "בחתימה", הכי מצחיק זה שלאתר קוראים less spam ומה שאתה עושה זה מספים את הבלוג. אודה לך מאוד אם תכבד אותי ואת שאר חברים המגיבים, ותנהג כמו כל השאר.

  6. ytyt02   9 ביולי 2008 בשעה 22:18
    (#)

    חטוקאי עלי אם זה כל כך פשוט למה אתה לא עושה את זה?!

    וצריך לבחור ספר באמזון על נושא..

     

    לא נראה לי כזה פשוט..

    • חטוקאי עלי   10 ביולי 2008 בשעה 19:59
      (#)

      האמת ? אני רציתי לפתוח אבל בערך כל דומיין טוב ליורו תפוס עד יורו 2036 חחח

       

      זה לא בעיה ממש, אני חושב לעשות משהו כזה במונדיאל

       

      • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 19:05
        (#)

        יאללה, כתבתי לך את זה למעלה. אפילו נתתי לך טיפים על דומיינים, יש לך הזדמנות לרכב על גב האולימפיאדה!

        בכל מקרה, לרוב מי שקורה את הבלוג יש אתרים, ואף אחד לא שם אותם "בחתימה", הכי מצחיק זה לאתר קוראים less spam ומה שאתה עושה זה מספים את הבלוג. אודה לך מאוד אם תכבד אותי ואת שאר חברים המגיבים, ותנהג כמו כל השאר.

  7. דוביק   9 ביולי 2008 בשעה 22:29
    (#)

    מיליונר אני בצרות…… חטפתי SLAP מגוגל אדוורדס…

    יש לי כמה אתרי נחיתה שפועלים בין 3 ל 6 חודשים,

    כולם חטפו היום SLAP, ה QS הפך מ GREAT ל POOR,

    בלי שום הסבר הגיוני…. אני עושה מהם הכנסה יפה מאוד כל חודש בחודשים האחרונים… ואין לי מושג מה לעשות….. התנועה האיכותית שלי מגיעה מאדוורדס, ולא מיאהו או אחרים, ככה שזה מאוד מאוד קריטי….. מה עושים??

  8. ytyt02   9 ביולי 2008 בשעה 23:07
    • דוביק   10 ביולי 2008 בשעה 12:44
      (#)

       אני לא חושב שזה יעזור לי כ"כ –

      לעבור לדיירקט לינקינג מניסיון יוריד לי את ה Conversion Rate,

      וליצור עמודים חדשים שהם בדיוק שכפול של הקודמים, מתישהו גוגל יראה את זה ואני מניח שהוא ייתן לשניהם BAN על DUPLICATE CONTENT…

  9. דוביק   11 ביולי 2008 בשעה 19:13
    (#)

    אני לא יודע את זה בוודאות,

    אבל מדובר בכמה דומיינים שמצאתי להם שמות טובים, אז זה גם יהיה לחשוב על שמות אחרים, ולהתפשר על שמות פחות טובים, ובעצם אין סיבה הגיוניות לקבלת הכאפה הזאת… הכל כשר אצלי

     

     ככה שתהיתי מה השורה התחתונה אצלך כרגע בהתמודדות עם ה SLAP? פשוט בנית אתרים חדשים עם אותו תוכן בדיוק? והשארת אונליין גם את האתריים הישנים?

     

     

    • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 19:26
      (#)

      כן, אין כזה דבר BAN, על תוכן כפול. גם לא בתוצאות האורגניות. יש פילטר על תוכן כפול, אבל גם ממנו אפשר לצאת. אחרת, איך תסביר את כל האתרי מאמרים, ואת כל האתרי Web 2.0 ש-90% מהתוכן שם הוא לא מקורי…

      כפי שכתבתי בעבר, קשה להתמודד עם גוגל סלאפ. וקשה להבין מדוע, למה ומתי הוא קורה. אני מכיר מישהו שקיבל סלאפ על אתר גדול שמקבל כמות תנועה אורגנית עצומה.

      מה שעושים, זה משכפלים את האתרים לדומיינים אחרים. תמיד אפשר למצוא דומיין יותר טוב. אם התנועה שלך היא PPC, אז שם הדומיין גם לא משנה…

  10. פוחואיסט   12 ביולי 2008 בשעה 5:40
    (#)

    אחד הדברים החשובים ביותר זה אם יש לך אתר איכותי, לאו דווקא בתחום אותו אתה מפרסם.

    יש לי 2 אתרים, אחד עם Pagerank 4 בתחום entertainment והשני אתר חדש ללא Pagerank שבו אני מפרסם את הקמפיינים שלי.

    בדקתי על אותו קמפיין מה יהיו מחירי הבידים אם אני אשים אותם באתר האיכותי ובשני.

    באתר עם PR 4 לא בניתי בכלל עמוד נחיתה אלא הפנתי את פרסומת לעמוד הראשי של האתר.

    באתר ללא PR שמתי עמוד נחיתה מושקע מאוד.

    בניתי 2 ADGRROUP אחד לכל אתר.

    על אותן מילות מפתח עם אותן מודעות פרסומת האתר עם PR4 ללא עמוד נחיתה בנושא הקמפיין קיבל Quality score טוב יותר ומחירי מינימום נמוכים בהרבה מהאתר עם עמוד נחיתה טוב.

    מה המסקנה מכאן? אתר איכותי חשוב הרבה יותר מעמוד נחיתה טוב באתר חדש.

     

    אני כמובן העתקתי אחר כך את עמוד הנחיתה לאתר האיכותי.

    בצד ההוצאות אני אחסוך הרבה כסף אבל לא יודע איך זה ישפיע על יחס ההמרה.

    מה אתם אומרים?

    • המיליונר בפיגמה   12 ביולי 2008 בשעה 19:01
      (#)

      זה לאו דווקא בגלל שהאתר PR4,

      זה יכול להיות בגלל הרבה סיבות. זה יכול להיות בגלל גיל הדומיין, זה יכול להיות בגלל קמפיינים כושלים שהרצת בדומיין השני, אבל כמובן זה יכול להיות גם בגלל PR. העניין הוא, שלא בכל פעם שתרצה להעלות קמפיין יהיה לך דומיין עם PR4.

  11. יעל   14 ביוני 2010 בשעה 22:31
    (#)

    לא הבנתי איך בודקים לדוגמא כמה אנשים בניגריה חיפשו משהו ספציפי- איך מגדירים שגוגל טרנדס ייתנו לי רק את החיפושים במדינה ספציפית?
    תודה מראש,
    יעל

  12. אנטון   14 בדצמבר 2010 בשעה 19:37
    (#)

    אני חושב שזה אחד הפוסטים המעניינים והמועילים ביותר שיש כאן!

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!