למה אני לא אעשה יותר בחיים Direct Linking? – חלק א'

טוב, אני הולך לסגור את הסוגייה הזו אחת ולתמיד!!! אם תקראו בבלוגים של משווקי תוכניות שותפים, כולל הבלוג שלי, תראו שהשאלה הכי נפוצה בטוקבקים היא: "תגיד, יש לך עמוד נחיתה משלך או שאתה עושה דיירקט לינקינג?", עכשיו, לאחר שהמיליונר בפיג'מה או משווק שותפים אחר אומר "עמוד נחיתה", נשאלת שאלת תגובה בחזרה "למה אי אפשר לעשות דיירקט לינקינג?", או משהו בסגנון של "תשמע, אני מאוד רוצה להשקיע, אבל חבל לי על הזמן לבנות עמוד נחיתה למשהו שאני לא יודע אם יצליח….".

לפני שאני אתחיל בהסברים למה אני לא אעשה יותר בחיים Direct Linking, אני אגיד שני דברים. כשאני אומר דיירקט לינקינג, אני מתכוון לכל דרך שהיא שבה אני לא בונה עמוד נחיתה ומשתמש בעמוד הנחיתה הקיים. זה יכול להיות קישור ישר להופ לינק שלהם, זה יכול להיות Copy-Paste של העמוד נחיתה של בעל המוצר ולשים אותו על השרת שלי, או שזה יכול להיות דומיין שלי, שבוא אני עושה IFrame, לעמוד של ה-Vendor.

הדבר השני שאני רוצה להגיד לכם זה, תזיזו את הפאקינג תחת שלכם!!! שיווק באינטרנט בכלל, או שיווק תוכניות שותפים בפרט, זה לא כסף קל, זה לא בית זונות, ובדיוק איך שיהיה היחס שלכם לנושא, כך גם תהיה התשואה… סגרנו? יופי!

מה כל כך חרא ב-Direct Linking?

לפני שאני אסביר לכם מה כל כך חרא ב-Direct Linking, אני אסביר לכם מה כל כך חרא במחקר המילים שלכם. אז בחרתם נישה של אימון כלבים, איך יראו כל המילות מפתח שלכם? אני אדגים לכם:
dog behavior training
dog obedience training
dog training
dog training classes
dog training collar
dog training collars
dog training tips
training a dog
training my dog

ויהיו עוד מילים בסגנון. האם אני צודק? עכשיו, את רשימת המילים הזו, לקח לי בדיוק 15 שניות להכין. נכנסתי ל-Adowrds Keyword Tool, כתבתי Dog Training וראיתי מה יוצא. אז סבבה, אתם יכולים להיכנס לעוד 100 כלים כמו wordtracker, adcenter keyword tool וכו… ולייצר רשימה של אלפי מילים שהשורש שלהם הוא dog training.

עכשיו, בואו ותסבירו לי במה אתם שונים מעוד מיליוני משווקי שותפים שעושים בדיוק את אותו הדבר?

איך עושים את זה נכון?

פה הגענו לחלק הקשה, לחלק שצריך לחשוב, ולהפעיל את המוח. תחשבו מה מתקשר לאימון כלבים, כמו לדוגמא, בשביל תוצאות מקסימליות של אימון צריך אוכל מיוחד, לא? אוקיי, אז יש לנו עוד כמה מילות מפתח:
dog foods
dog food
dog meals
dog meal
בואו נמשיך לחשוב, מקודם ראיתי את המילה: dog behavior training, זה אומר שאנשים רוצים לפתור בעיות התנהגות של כלבים. עכשיו, הנה לכם עוד 2 מילות מפתח שחשבתי עליהם:
agressive dog
biting dog
הנה חשבתי פה על עוד 2 מילות מפתח, והכל מהראש. אתם יודעים מה, ניקח את זה צעד אחד קדימה, נבדוק איזה בעיות התנהגות יש לכלב, איפה יש הרבה מידע? כמובן שבוויקיפדיה :) אז חיפשתי: "dog behavior problems wiki" בשביל לראות אם יש משהו בוויקי, והנה, הגעתי לעמוד הזה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dog_behavior

מפה אני יכול להוציא עוד הרבה מילים….

ואיך בדיוק זה קשור ל-Direct Linking?

אחרי שהבנתם כמה מחקר המילים של רוב האנשים הוא מרובע, עכשיו צריך להבין למה אי אפשר לעשות Direct Linking כאשר עושים מחקר מילים בדרך שאני עושה. העניין הוא, שבפוסט הזה, לא תכננתי בכלל להתמקד במחקר מילות מפתח, ובסוף זה מה שיצא. אני אאלץ לכתוב פוסט נוסף בנושא הדיירקט לינקינג, אני אכתוב אותו בערב.

בינתיים….

אני רוצה שתחשבו טוב-טוב על תהליך המחקר מילים שלכם, ותחשבו אם אתם מצליחים לתפוס דברים רלוונטיים למוצר, אבל לא באופן ישיר… הכי חשוב שתצאו מהקופסא!

בערב, אני אשלים את הסשן על הדיירקט לינקינג,
ביי בינתיים!

10 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. בזיל   29 ביוני 2008 בשעה 12:34
    (#)

    מישהוא צריך להוציא אגרסיות? צוחק

     

    מה שבטוח זה שאתה צודק ב-100%

    זה מה שמבדיל אפילייט שורד/על גבול הרווח לאפילייט מצליח.

     

    ח ח על הדירבון

    הזזתה לי את הפאקינג תחת!

    • המיליונר בפיגמה   30 ביוני 2008 בשעה 13:52
      (#)

      המממ… תחלס כן.

      נמאס לי לראות בפורומים ובלוגים את השאלה הזו על דיירקט לינקינג, זו השאלה הכי נפוצה לפי דעתי.

      שמח שהתחלת לרקוד סמבה :)

  2. אמיל   29 ביוני 2008 בשעה 14:34
    (#)

    ניסוי בפיג'מה!

    פיג'מיסט יקר, אכן מעל ל95% מה direct linking לא עובדים!

     

    כלומר, עפ"י הניסיון שלנו (יש לנו ניסיון של מאות אלפי מילים ומודעות מעל לחצי שנה) מעל 95% מהמודעות של ה direct linking פשוט נעלמות (כנס ל live account באתר שלנו…ותראה).

    אבל יש כאלה שנשארות….מה שאומר ש 'קיר החרא' כנראה עובד גם שם רק בסקאלה אחרת…

     

    ניסוי מעניין (וטעייה) לשיקולך:

    כך את אותו קמפיין שמכניס לך את מרב הכסף ותנסה להריץ אותו במקביל גם בdirect linking

    כך גם תקבל יותר תנועה ותבדוק על משהו שאתה יודע שעובד……

    אל תספיד עדיין את השיטה..קריצה

     

    מן הסתם תנסה מחשבון adwords אחר…

     

    בהצלחה, אמיל

    • המיליונר בפיגמה   30 ביוני 2008 בשעה 13:54
      (#)

      אהלן אמיל,

      בזמן שחוויתי גוגל סלאפ על קמפיין הכסף שלי, שמתי דיירקט לינקינג לכמעט יום שלם, לא שזה משהו שאפשר לשפוט על פיו, אבל עדיין הרווחים ירדו ביותר מ-70%.

      לפעמים אני שובר את הראש וחושב, איך לעזאזל אנשים מצליחים למכור עם דיירקט לינקינג… מצד שני, אני אומר לעצמי, So What? אני מצליח למכור עם עמוד נחיתה :)

  3. קישקשתא   29 ביוני 2008 בשעה 16:05
    (#)

    קישור ישיר יכול לעבוד מעולה אם אתה מישתלט ראשון על הדומיין של הסוחר, יש פה המון פסיכולוגיה מצד הקונה,

    אבל בוא ניקח את המקרה הנפוץ ביותר ,מפרסם עם דומיין מקורי,כמה עם קישור ישיר והשאר סיקור.

     

    נגיד שאתה נכנס לקניון ובא לך על פיג'מה חדשה, אתה מסתובב ורואה שכל החנויות מוכרות את אותה הפיג'מה באותו מחיר וגם הכניסה לחנות היא בדיוק אותו הדבר ,אותה הויטרינה, אותה הדלת הכל הכל הכל, גם המוכרים הם העתק מדוייק של השני.

    פה אתה מתחיל להתבלבל ,אתה רוצה כבר לקנות פיג'מה ולהחליף את הישנה עם הפסים אבל משהו לא ניראה לך,

    אחרי בדיקה מעמיקה אתה שם לב שעל כל חנות יש כיתוב שונה על הדלת ,מה שהכי מפליא אותך זה שעל אחת הדלתות רשום "חנות המפעל" , מה תעשה פסיכולוגית ?

    לא תיקנה ? זו הרי החנות הרשמית של היצרן .

     

    זה בדיוק מה שקורה ברוב המקרים , מי שסוגר קופה יפה בד"כ זה חנות המפעל .

    כל מה שתיארתי פה לוקח בדיוק כמה דקות עם "הבדל ממש ממש קטן" – הגודל של הקניון תנחש……22 אינץ' ( במיקרה שלי) , התחרות היא על העיין של הלקוח , אם הוא כבר ביקר בדף הזה ( בחנות) אז הדף הבא שהוא יראה אותו דבר הוא יסגור עוד לפני שתספיק להגיד "אולמרט הוא ראש ממשלה….." .

     

    בגלל זה עדיף דפי קדם מכירה או סיקור שישכנעו אותו סופית לקנות , וגם זה במקרה שהוא לא חוזר למפרסם עם הדומיין המקורי וקונה……….

    אך……..ולי אמרו שיש כסף קל…..אני רק אתפוס את מי שאמר לי את זה……

  4. אוהבת כלבים   14 באוגוסט 2008 בשעה 13:53
    (#)

    שלום מליונר,

     

    יש לי שאלה  חשובה, מקווה שתענה. (כבר כתבתי כמה תגובות שלא עניתזועף)

     נתת רשימת מילים שלא קשורים באופן ישיר למוצר שאתה מוכר (נניח ואתה מוכר "אילוף כלבים")

    אז בעצם, אתה מביא תנועה פחות איכותית כי האנשים חיפשו במפורש מידע על אוכל כלבים.

    נכון שיש קשר בין אילוף לאוכל ולכלב, אבל זה יכול להיות בזבוז כסף. לא?

    כי לפי מה שזכור לי, כתבת באחד הפוסטים שאתה משתמש במילים ארוכות שישר מכוונות למכירה.

     

    • המיליונר בפיגמה   16 באוגוסט 2008 בשעה 1:49
      (#)

      היי,

      אין פה שחור ולבן, ואין פה חוקים. זה יכול לעבוד וזה יכול לא לעבוד, הכי חשוב זה לבדוק. נכון, מילים מוכרות הם בדרך כלל מילים יותר ארוכות, אשר בד"כ נכתבות כשאלה, אבל קשה למצוא אותם בהתחלה, אלא רק בשלב יותר מאוחר.

  5. אנונימימי   19 בינואר 2011 בשעה 14:53
    (#)

    שאלה,

    בנישה שהדגמת, האם מילות מפתח כמו
    Pitbull training
    Labrador trainning
    וכו' נחשבות בעיניך למילות מפתח טובות?
    או שהן מיותרות?

    תודה מראש.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!