עוד משבר קטן

את הפוסט הזה רציתי להקדיש לנושא אחר בכלל. אך המטרה של הבלוג היא לתאר את כל המסע אשר אני עובר בדרך אל המיליון שקל, לכן ראיתי מחוייבות גדולה לכתוב את הפוסט הזה. אז הסיפור הוא כזה:

מוקדם יותר היום, שמתי לב שמצב המכירות שלי נמוך מאשר תמיד, אז אמרתי לעצמי "נו שיהיה, הסטטיסטיקה לא משקרת ובסוף המצב יתאזן". בנקודת הזמן הזו, יצאתי החוצה לרוץ קצת. רצתי בערך 5 ק"מ, ובמהלך הריצה חשבתי על הרבה דברים. אחד הדברים הכי מצחיקים/מעניינים אשר חשבתי עליהם, זה, איזה מגניב זה. תמיד רציתי להיות ספורטאי מקצועי, ועכשיו אני עדיין לא ספורטאי מקצועי, אבל בדיוק בזמן הזה שאני רץ אני מרוויח כסף. נו, שיהיה, ספורטאי מקצועי בכאילו.

לאחר כ-45 דקות, כשחזרתי מהריצה, הלכתי להתקלח, נהנתי מהמיים הקרים לאחר שאני כולי מזיע. היה ממש כיף. משכתי לי את הזמן, וסיימתי את המקלחת. לאחר שהתיישבתי שוב המחשב, עבר בערך שעה וחצי מהרגע שעזבתי אותו. הסתכלתי על מצב המכירות שלי, וכלום. לא ספורטאי מקצועי ולא נעליים. לא הייתה אפילו מכירה אחת. זה כבר התחיל להדליק אצלי נורה אדומה.

רק שתבינו, לאחר שבדקתי מה היה ביום שישי בשבועיים אשר קדמו להיום, גיליתי שהסטטיסטיקה מפגרת ב-75%! זה כבר ממש ממש לא הגיוני, התחלתי להיכנס ללחץ. ישר התחלתי לחקור את הסיבה לבעיה, ומהר מאוד גיליתי שהשרת שלי למטה. לא רק שהשרת למטה, אלא הקמפיינים של ה-PPC שלי ממשיכים לרוץ כאילו שלא קרה כלום.

זוכרים שאמרתי שאסור להתקמצן, ובמיוחד לא על שרת אחסון? אז זהו, שאני לא מתקמצן. אמנם הבלוג יושב באופן זמני על שרת זול יחסית, ובקרוב כשאני אמצא את הזמן אני אעביר אותו לשרת טוב, אבל הקמפיינים שלי ואתרי הנחיתה שלי, יושבים על שרת טוב, שאני משלם עליו יחסית הרבה בחודש.

מיד לאחר כמה קללות שזרקתי, ביצעתי ריסטארט לשרת, והכל חזר לתפקד כשורה. במיוחד שימחה אותי העובדה שכ-30 שניות לאחר שהשרת עלה שוב לאוויר הייתה לי מכירה, ואחרי רבע שעה עוד אחת! זה איכשהו חיפר על הנזק אשר נגרם.

נכון שכיף להיות בדיכאון ולהתחיל לחפש אשמים וכו… אבל דברים כאלה קורים. אז יום אחד אני ארוויח קצת כסף, זה לא נורא! חרא כזה קורה מידי פעם, וכמה שזה פוגע ברווחים, אין מה לעשות. לא צריך לבזבז בריאות ועצבים, כי אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אז סתם חבל על העצבים כשאפשר להוציא אותם במקום אחר.

בקשר להיותי ספורטאי מקצועי (בכאילו), מחר אני אבדוק את הטענה הזו שוב, כאשר אני אלך להתאמן בחדר כושר.

ועד הפעם הבאה, תזכרו, אם הסטטיסטיקה משקרת, תדליקו נורה אדומה!

10 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. Mike Peters   28 במרץ 2008 בשעה 21:53
    (#)

    הצעה קטנה:

    FreeBSD / RedHat

     

    אם אתה מאחסן על Windows לפי דעתי זה טעות.

     

    בכל מקרה, בלוג מצוין! עלה והצלח

    • המיליונר בפיגמה   28 במרץ 2008 בשעה 22:42
      (#)

      אהלן מייק,

      תודה על המחמאות. אני רץ על Debian, וכמובן שלהריץ משהו רציני על WIN זו טעות. השרת גם לא באמת נפל, רק נפל ה-Service של ה-DNS, אבל בכל מקרה העדפתי לעשות ריסטארט מלא.

      תודה,
      ובהצלחה גם לך.

  2. אניהו   28 במרץ 2008 בשעה 23:29
    (#)

    אני חושב שיש שירותים ששולחים לך SMS כשהשרת למטה..

     

    נ.ב.

    במקום חיפר צ"ל כיפר

    • המיליונר בפיגמה   28 במרץ 2008 בשעה 23:45
      (#)

      כן, אני צריך לבדוק את השירותים הללו, למרות שבמקרה הזה, נראה לי שהוא לא היה עובד.
      ותודה על התיקון שגיאות כתיב, אבל אני לא אנסה לתקן אפילו, יש לי כל כך הרבה, שאני מקרה אבוד.
      תודה בכל זאת.

  3. Mike Peters   29 במרץ 2008 בשעה 4:39
    (#)

    ממליץ בחום -

     

    http://www.pingdom.com

     

    יש להם חודש חינם נסיון אז אתה יכול לראות אם זה בשבילך.  הרבה שמתחילים להשתמש בזה נדהמים לגלות שהשרת שלהם בעצם "לא זמין" כמה פעמים בשבוע בלי שהם יודעים.

    • המיליונר בפיגמה   29 במרץ 2008 בשעה 7:48
      (#)

      תודה רבה מייק,
      אני בהחלט אבדוק את השירות הזה.

      ועוד לא הספקתי לציין שזה כבוד גדול בשבילי שבנאדם כמוך גולש אצלי בבלוג, אז אני מציין עכשיו :)

      תודה.

  4. אנונימי   11 במאי 2008 בשעה 13:48
    (#)

    סתם ככה לידע כללי, אמרת שאתה מתכנת לא ? (אף פעם לא ציינת באיזה שפה)

    אבל אתה יכול לעשות "תוכנה" כמובן מבוססת WEB שאתה רושם את כל השרתים שלך ואת הפורטים שאתה רוצה לבדוק (נניח פורט 80 עבור האפאצי , והפורטים של שירות ה DNS שאני לא זוכר אותם כרגע),

     

    בכל מקרה אחרי שתזין את כל האיפים \ פורטים שאתה רוצה לבדוק, תעשה מעיין "ממשק" שמרענן את בדיקה כל X זמן באמצעות AJAX ואם השירות נפל שיישלח לך מייל/ יקפיץ את החלון עם רעש מעצבן להחריד (נניח צלצול טלפון) \ יישלח לך SMS לפאלפון (כל מה שאתה צריך לעשות זה לקנות חבילה של SMSים – יכול לעלות לך בדיוק 50 שקל) או כל אפשרות אחרת

     

    לגבי האפשרות עם הרעש שאותה אני דווקא אוהב, עוד דבר (שיהיה לתוכנה שאמרת שאתה בונה) הייתי ממליץ לך להשתמש ב PIRSIM (לא זוכר את השם המדוייק מצטער) מבית מוזילה

    שזה הדבר הכי טוב שיכול להיות לך , זה כמו דפדפן שאין בו סרגלים ואין בו טאבים ואין בו כלום והוא משמש לפתיחת חלון אחד שיהיה נפרד מכל המליון חלונות שבד"כ פתוחים (הוא גם לוקח בערך שליש מכמות הזיכרון ש FF לוקח) משתמשים בזה בד"כ ל GMAIL תעשה חיפוש אני בטוח שזה יעזור לך

     

    אם תצטרך עזרה תדביק פה תגובה ואני יעזור לך (מדובר על עבודה של גג 20 דקות – אני אמצא דרך ליצור איתך קשר)

     

    שיהיה בהצלחה.

    • המיליונר בפיגמה   11 במאי 2008 בשעה 22:59
      (#)

      כן,

      רעיון טוב, אני יודע לבנות את זה, רק שחבל לי על הזמן שלי.
      אני אשלם למישהו שיבנה לי את זה או אשתמש בשירות מוכן.

      יום טוב.

      • אלי   18 בפברואר 2009 בשעה 19:19
        (#)

        שלום PJ,

         

        אני קורא את הבלוג בהתלהבות וחושב שעוזר מאד.

         

        שאלה לגבי איחסון האתרים:

        1. האם אתה משתמש בשרתים אצלך בבית או שירות hosting ?

        2. מה הכוונה לזה שאתה מאחסן את הקמפיינים שלך על שרת?

        דפי נחיתה אני מבין זה כמו אתר אבל מה זה הקמפיין?

         

        תודה מראש,

        אלי 

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!