העתיד של האפיליאייט מרקטינג… מקור הטראפיק הגדול של 2013

הגיע הזמן לחזור לאחר היעדרות ארוכה. בערך חודש שלא "עבדתי", בגלל כנסים, אירועים, מחלות וכו… וכמה שאני התגעגעתי…. לעבודה! היום אני לא הולך לסכם את כל הכנסים האחרונים שהייתי בהם, אבל אני כן הולך להכתוב כמה מילים על מה שאני צופה קדימה…

לפני הכל, תודה לכל מי שאיחל החלמה מהירה. מסתבר שהבעיה בגב לא הייתה כזו חמורה וסתם עשיתי דרמה מהעניין. מאוחר יותר בערב לאחר הפוסט הגיע חום גבוהה וריתוק למיטה. בכל מקרה, שבוע אנטיביוטיקה ושינה, פתרו את העניין.

עכשיו אחרי חודש כשחזרתי, וקצת לפני שאני ניגש לעבודה השחורה שמצפה לי… אתם יודעים… אימיילים, פולואפים, והכי מגעיל… התעסקות עם ניירת, אמרתי לעצמי שאני חייב לכתוב פוסט.

אפיליאייט מרקטינג עד כה

ב-4 שנים האחרונות, צפיתי בשני תהליכים מקבילים שקורים. ישנן 2 דרכים לעשות אפיליאייט מרקטינג, ושניהן לגיטימיות לגמרי. אין שיטה טובה יותר או שיטה טובה פחות:

  1. הדרך הרגילה. של SEO או קניית מדיה (שזה יכול להיות באנרים או PPC). ה-ROI שם הם די קבועים, והחסרון הגדול בדרך הזו הוא חסם הכניסה הגבוהה או הפרק זמן שלוקח להתחיל לייצר רווחים. לדוגמא ב-SEO לוקח זמן ובקניית מדיה צריך בוחטה של כסף (לפעמים יותר לפעמים פחות). יחד עם זאת, זו הכנסה די יציבה ולאורך זמן…
  2. טרנדים. הטרנד יכול לנבוע מהצעה סופר מקנברטת, או ממקור תנועה בתולי. החסם כניסה כאן הוא מינימלי ולרוב זול מאוד. לדוגמא: פייסבוק כשרק התחילו להריץ שם פרסומות או גוגל לפני כל הרגולציות ולפני שאנשים הבינו איך משתמשים בקונטנט נטוורק. דוגמא להצעה מקנברטת יהיה (איך לא) ה-ACAI.

מי שבוחר בדרך ה-1 זה מצויין. זה צמיחה איטית עם זאת ודאית.

אני לעומת זאת התחלתי מטרנדים (ונכשלתי קצת אחרי זה…. עוד מעט הסיפור…). אני נפלתי גם על מקור תנועה טוב וגם על הצעה טובה. עשיתי הרבה מאוד כסף על שיווק מוצר בקליקבנק בשם Water4Gas בקונטנט נטוורק של גוגל כשאף אחד לא השתמש בזה…

אחרי שההצעה של Water4Gas הלכה לעולמה, הלכתי ושיווקתי רג'יסטרי קלינרים ותוכנות דומות בקונטנט נטוורק של גוגל….

אחרי זה כשגוגל התחילו לעשות רגולציות, עברתי לשווק רג'יסטרי קלינרים ב-Adcenter (שזה אני מניח יותר קרוב לסוג הראשון מהשני). בנוסף לכך התחלתי להתעסק ב-SEO בצורה מאסיבית וכך איזנתי את הצמיחה שלי….

קצת יותר מאוחר, התחלתי להשקיע בקניית מדיות גדולות יותר וגם את החברת תוכנה שקניתי ביוון (שבתחלס עוד לא יישמתי דבר 1 מהתכנונים שתכננתי…)…

הטעות הגדולה שעשיתי

הטעות הגדולה שעשיתי הייתה לא למנף את ההצלחה בטרנד, למשהו יותר גדול. כי בתחלס, כבר שנתיים נתקעתי איפשהו… לא שאני מתלונן על האיפשהו הזה שנתקעתי, אבל זה עדיין מתסכל לפעמים לעמוד במקום.

יש לי חברים טובים, שידעו למנף את ההצלחה שלהם טוב מאוד והיום נמצאים במקומות שונים לגמרי… יש לי חברים שהקימו חברות בשווי מיליוני דולרים, ואני עדיין צריך לשחק עם קקה כמו רג'יסטרי קלינרים… וזה לא שאני לא שמח בחלקי, אני פשוט מציג לכם את הטעויות שלי והצמתי דרכים שלי…

הדבר הכי חשוב בתחום בשביל להתקדם, זה למנף הצלחות ולהציב כל פעם סטנדרטים הרבה יותר גבוהים.

הנה דוגמא להחלטות הלא טובות שעשיתי, והייתי צריך לעשות אותם אחרת (שתלמדו מטעויות):

  1. כששיווקתי Water4Gas ונהייתי אחד האפיליאייטס הגדולים בנישה… כבר כשהגעתי ל$60 קבועים ביום, הייתי צריך פשוט לעשות קופי פייסט לפאקינג איבוק הזה ולרוץ איתו בעצמי. זה היה בתקופת תור הזהב של קליקבנק. בעזרת המהלך הזה, הייתי מצליח למנף את עצמי בעזרת האפיליאייטס שהייתי מגייס. מבטיח לכם שהייתי הופך מהר מאוד למוצר מס' 1 בשוק…
  2. עדיין כששיווקתי W4G… כשהגעתי לאיזה $200-$300 ביום (אגב, השיא שלי על המוצר הזה היה $1,800 נטו ביום…), הייתי צריך לשכור מישהו שיעבוד תחתיי. מישהו שינהל את כל הקמפיין הזה של ה-W4G בזמן שאני אלמד דברים נוספים. אני מאמין שאחד הערכים מוספים שלנו בתור אפיליאייטס זה היכולת ללמוד דברים חדשים….
  3. עדיין כששיווקתי W4G… בנוסף לכסף הרב שתפרתי שם בקונטנט, הייתי עושה לא מעט ברשת החיפוש של גוגל… היה לי את כל המילות מפתח הממירות בנישה. שמתי לי ב-TODO LIST לבנות אתר SEO וכמובן לקדם אותו! כמובן שדחיתי את העניין… מה שהייתי צריך לעשות, זה פשוט להוציא את כל המהלך החוצה. היום אני מוציא מהלכים כאלה החוצה בלי למצמץ. אגב… כל השתלשלות האירועים של W4G קרתה בין ינואר ליולי 2008. כשרת התחלתי.
  4. כששיווקתי רגיסטרי קלינרים בגוגל… בתחלס את כל הנ"ל, אני יכול להגיד גם על התקופה הזו, הבעיה שכאן צריך להיות ריאלי. בשנת 2009, טיילתי רוב השנה בדרום אמריקה וארה"ב, כך שאני לא באמת יכול להתייחס ריאלית לדברים שפספסתי. כי בקושי הייתי עובד. מה שכן יכולתי לעשות זה, להוציא פיתוח שלם של אתר + SEO החוצה…
  5. דבר נוסף שהייתי חייב לעשות זה להשיג White Label של רג'יסטרי קלינר. במקום לקדם מותג של מישהו אחר, הייתי צריך לקדם את המותג שלי. ואם לו White Label, אז הייתי צריך לעשות אווטסורסינג לפיתוח. זה עולה $5,000. ובגדול, זה אותו הדבר כמו עם ה-W4G. הייתי יכול למנף את ההצלחה שלי על ידי גיוס אפיליאייטס.
  6. כשעברתי לקדם באדסנטר. כבר ידעתי שאני חייב רג'יסטרי קלינר משלי. לכן שילמתי לחברה הודית $5,000 שיפתחו לי אחד. מה הטעות פה? שהייתי צריך ללכת על White Label. הבעיה שפשוט לא הכרתי את האופציה. ובתחלס, אחרי זה די ירד לי מהנישה הזו, ומצאתי נישות יותר רווחיות… אני עדיין פעיל בנישה, אבל היא נתח קטן ממה שאני עושה עכשיו. אני מניח שמתישהו אני ישלים את האינטגרציה…

זהו בינתיים… מאז פחות התמקדתי בטרנדים ולכן בניתי את ההצלחה שלי לאט-לאט, כך שלא היה לי הצלחה למנף ועדיין, אני כרגע בצומת דרכים שאני הולך לקראתה, שאני אפרט עליה בהמשך…

אבל בינתיים…

מקור הטראפיק הכי גדול ב-2013

אנאליסטים טוענים, שעד 2013 הגלישה הסלולרית תעקוף את הגלישה הרגילה מהמחשבים הניידים או הביתיים. מה שאומר שזה עשוי להפוך למקור הטראפיק הכי גדול.

מן הסתם כשנגיע ל-2013, תחום הפרסום במובייל יהיה מוצף כמו שהיום:

  • גוגל
  • אדסנטר
  • פייסבוק

מה שאומר שעכשיו יש הזדמנות להכנס לשם, כאשר ההזדמנות היא כפולה….

בדרך כלל מה שקורה זה, שבהתחלה השוק מתחיל להיות מוצף בארה"ב ואז נוצרת ההזדמנות של להעתיק את כל מה שמצליח במדינות דוברות אנגלית לספרדית, גרמנית, צרפתית וכו… כך שההזדמנות כאן היא כפולה…

אבל יש כאן קאץ'…

יש הרבה טראפיק, שעוד לא יודעים איך לקנברט אותו (מה גם שדי קשה לטרגט את הטראפיק, כך שהוא די גנרי…)…

בניסויים ראשוניים, הצלחתי להביא הרבה מאוד טראפיק, אבל עדיין ללא הצלחה לקנברט. הטראפיק מאוד זול נכון לעכשיו, כך שמי שיצליח לפצח את הקונברז'נים שם, ירוויח הרבה.

מי שיצליח לפצח את הקונברז'נים יגיע להצלחה שאותה הוא יוכל למנף בהרבה צורות…

חבר טוב, שהכרתי באפיליאייט סאמיט 2008 בבוסטון, החליט לפתוח בלוג בנושא. מוזמנים לעיין בבלוג של אלכס.

אני בכל מקרה, משחק עם מקור הטראפיק הזה…

איך אני ממנף את ההצלחה שלי עכשיו?

הבטחתי לספר לכם קצת ממה שמעסיק אותי בימים הללו… אני אגיד בגדול, שאני מנסה להפוך ל-Vendor בתחום מסויים. אני לא בונה שם על אפיליאייטס. יש לי את הטראפיק שלי. אבל להפוך ל-Vendor יפתח בפניי הרבה אפשרויות חדשות… שאין לי בתור אפיליאייט בורטיקל הזה… זה לא מוצר מידע על Software. לכן יש סיכוי שאני אפילו אלך להליך של סטארטאפ.

יש עוד כל מיני כיוונים ממש גדולים שאני מכוון אליהם… שכרגע לא יכול לדבר עליהם.

בינתיים, כל אחד שיש לו הצלחה צריך לשאול את עצמו "איך אני ממנף את ההצלחה שלי?".

מי שאין לו עדיין… שיחליט איך הוא מגיע להצלחה :)

בכל מקרה.

ברצוני להזמין אותך למיטאפ של אפיליאייטס שמתארגן בחסות VisionCamp ורשת השותפים הקנדית Neverblue. אני כותב על המיטאפ באיחור בכוונה, כי יש מגבלת מקום, לכן החלטתי לסנן על ידי זה שאני אפרסם את זה ברגע האחרון.

אני מבקש רק מאפיליאייטס להגיע. כל מי שמגדיר את עצמו כ-"יש לי רעיונות" לא להגיע. זה לא כזה משנה אם אתם עושים כבר כסף או לא, מה שמשנה זה אם אתם עושים משהו עם עצמכם או לא. Neverblue לא רוצים לממן אירוע בשביל מי שלא מוכן להתאמץ בשביל עצמו…

לינק למיטאפ

-צ'או.

זזתי לעסוק בערימות המיילים והניירת…

26 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שם חם ויפת   14 בספטמבר 2011 בשעה 11:10
    (#)

    WTF
    וואו – מקור הטראפיק הגדול ביותר יהיה הסלולארי
    מה יהיה?
    בפוסט הבא תגיד לנו שאפשר לעשות כסף מאנשים שקונים דברים?

    קיבלנו את המייל על נברבלו, קיבלנו את העדכון בבלוג (RSS), סבבה.
    רוצה לספר לנו משהו חדש?

  2. שרון   14 בספטמבר 2011 בשעה 11:27
    (#)

    קודם כל הכי חשוב להסתכל קדימה ולחשוב על איך לעשות פחות עבודה שחורה ויותר לנהל את הדברים. אחרי שאנחנו יודעים לעשות משהו אנחנו חייבים לבנות צק' ליסט ולתת למישהו אחר לעשות את העבדוה השחורה ואנחנו מתפנים לדברים הבאים, אולי תשכור מישהי שתסדר לך את הניירת ותוריד ממך את ההתעסקות המיותרת הזו? :)
    הפרסום בסלולר / מובייל הולך ותופס נתח לא קטן בשוק כי למעלה מ- 50% מהאנשים גולשים היום דרך הטלפונים ולא דרך המחשב. אבל כמו שציינת הפרסומות לא תמיד או רוב הזמן לא מגיעות ליעדם, זהו תהליך של שוק חדש שצריך לסגל לעצמו שיטות עבודה, לא סתם אומרם שהשיווק בסלולר היום הוא כמו השיווק בגוגל של שנת 2000. אבל אני מאמין שהחוסר סדר וארגון יגיעו יותר מהר לשוק המובייל ובאמת עכשיו זה הזמן ללמוד את הדברים ולהתחיל לעבוד בתחום

  3. iPhone Clickbank   14 בספטמבר 2011 בשעה 11:31
    (#)

    יגאל, יש לנו אפליקציית אייפון ואנדרויאד לאפיליאייטים שרוצים לבדוק את החשבון שלהם בקליקבנק…
    אני אשמח אם תתן לנו (או גם אחרים כאן) רעיונות איך למנף אותה ולייצר כסף איתה (האפליקציה חינמית)
    יש לנו אלפי הורדות של האפליקציה – הנה הלינק אליה
    http://itunes.apple.com/us/app/cbapp-clickbank-stats/id371321316?mt=8

  4. תום   14 בספטמבר 2011 בשעה 11:40
    (#)

    לא הבנתי מה הכוונה White Lable ?

    • האח העשיר   19 בספטמבר 2011 בשעה 10:57
      (#)

      ישנם מוצרים שנמכרים מוכנים ללא מותג כך שהרוכש יכול "להדביק" את המותג שלו עליו ולמכור את המוצר כמוצר שלו, השיטה נפוצה מאוד בתוכנות וגם במוצרי חשמל זולים לדוגמא טלויזיות ודי וי די מסין שנקנים ללא שם מותג והיבואנים מדביקים עליהם את המותג שלהם (כלומר בפועל ישנן הרבה טלויזיות זהות שנמכרות בשוק תחת מותגים שונים)

  5. Naomi   14 בספטמבר 2011 בשעה 11:58
    (#)

    A great post. Very honest and thought-provoking.
    Behatzlacha in your future ventures!

  6. זיו   14 בספטמבר 2011 בשעה 12:45
    (#)

    פשוט כיף לא נורמלי להכנס לג'ימייל ולראות שיגאל עדכן את הבלוג שלו!
    איך הבריאות אח שלי?

  7. Hasut   14 בספטמבר 2011 בשעה 12:57
    (#)

    היום כל כך קל לפתח אפליקציות חדשות (כמו ששמענו בכנס),
    כך שאפליקציות "מדריכים" למיניהן, במלאות בקישורי אפילייט של מפתח האפליקציה, מרוויחות אחלה כסף.
    שם עדיין יש הרבה מקום להרוויח (כל מי שיש לו קצת ידע אישי בעיצוב, קופירייטינג, שפת גוף, וכו'…

  8. וובה   14 בספטמבר 2011 בשעה 13:33
    (#)

    חשבתי על זה (בדיוק 2 דקות!) וגם מצאתי את הפוסט של הבחור שאומר שב2013 יהיו יותר גולשים מהסלולרי מאשר מהמחשב. ובכן, אני חושב שזה שטויות. לדעתי הדרך היחידה שזה באמת יכול לקרות היא אם הפלאפונים יהיו כמו מחשב נייד עם שיחות (לאו דווקא בגודל).ולמרות שגם עכשיו אפשר בקלות להשוות אייפון עם מחשב נייד, אותם הפלאפונים של 2013 יהיו פחות או יותר מחשבים ניידים, ככה שעדיין הגלישה תתבצע דרך סוג של מחשב. :)

    ווית' דאט אין מיינד, אני כן מסכים שיש עכשיו באז אחושרמוטה בכל מה שקשור לשיווק סלולרי, מה שאומר שהגורו הבא שהולך לקום, יהיה מהתחום הזה וסביר להניח שהולך לעשות מליונים על גביי מליונים (ועוד כמה מליונים של דולרים מהצד) ממכירת מוצרים של "איך לעשות כסף עם שיווק בפלאפון?" :P

    • המיליונר בפיג'מה   14 בספטמבר 2011 בשעה 13:55
      (#)

      גם אייפאדים וטאבלטים אחרים נכנסים לקטגוריית המובייל.

      כך שזה הגיוני
      בארה"ב זה כבר התחיל…

      • וובה   14 בספטמבר 2011 בשעה 16:10
        (#)

        וואלה? חשבתי שרק אייפונים ופלאפונים נכנסים לקטגוריית המובייל, תודה על ההבהרה.

        כן עשיתי מחקר קטן וראיתי שכמה וכמה גורואים כבר קמו להם מהמעמקים…

        אז מה, עכשיו זה הזמן לפתוח בלוג על שיווק במובייל לשים בו מאמרים משוכתבים ואז ב2013 להיות בלוג מספר 1 בשיווק מובייל ולשווק דרכו סדנאות כאלו ואחרות בזמן שדורשים $5997 כניסה לאדם? :P

        • היזו   16 בספטמבר 2011 בשעה 9:19
          (#)

          לא עברו 24 שעות מרגע כתיבת הפוסט וכבר קיבלתי מייל מרן ארוסי שהוא מעביר סדנה על שיווק בסלולר …. מה אתם אומרים ? :)

          • חזי   17 בספטמבר 2011 בשעה 14:59
            (#)

            כנראה שרן קורא את יגאל וכותב מאוד מהר..

            • וובה   17 בספטמבר 2011 בשעה 17:13
              (#)

              אני אומר שעם המוניטין שיש לרן בחו"ל הייתי שומר מרחק מהסדנה הזאת וחזי, אני חושב שאתה צודק חחחח…

              וחוצמיזה, אין שום סיבה ללכת לסדנה כזאת או אחרת בעיקר לאור העובדה שכל הסדנאות האלו קיימות בחינם, באינטרנט, להנאתכם! :)

            • ליאור   17 בספטמבר 2011 בשעה 19:19
              (#)

              איזה מוניטין יש לרן בחו"ל?

        • כריזמה   21 באוקטובר 2011 בשעה 16:26
          (#)

          היי וובה איך אפשר ליצור איתך קשר?
          מה המייל שלך?

  9. לירן EZ-Web   14 בספטמבר 2011 בשעה 15:02
    (#)

    אישית אני בדעה שהחיפושים הסלולריים לא יצליחו לקנברט בזמן הקרוב..לא רואה את עצמי רוכש משהו ממסך קטנצ'יק שאי אפשר לקרוא בו כלום…

    במקרה הטוב לדעתי זה יכול לקנברט לידים

  10. לירן EZ-Web   14 בספטמבר 2011 בשעה 15:03
    (#)

    אישית אני בדעה שהחיפושים הסלולריים לא יצליחו לקנברט בזמן הקרוב..לא רואה את עצמי רוכש משהו ממסך קטנצ'יק שאי אפשר לקרוא בו כלום…

    במקרה הטוב לדעתי זה יכול לקנברט לידים.

    הרי תחשבו שתוכנות רגיסטרי קלינר למשל יהיו לא רלוונטיות לסלולר כמו עוד הרבה דברים..

  11. אדי זבלונוב   14 בספטמבר 2011 בשעה 17:26
    (#)

    טוב לראות שחזרת לבלוג יגאל, היה טוב גם לראות אותך אתמול :)
    בכל מקרה למדתי שאין דרך להחזיר את הזמן לאחור אז אין שום סיבה הגיונית להתחרט על דברים שעשית בעבר והיית עושה אותם אחרת כעט. כי זה פשוט לא יעזור.
    מה שהיה היה.

    בכל מקרה ניפגש גם מחר במיטאפ ונקווה נוכל לעשות דברים מעניינים עם NEVERBLUE

  12. שם חם ויפת   14 בספטמבר 2011 בשעה 17:39
    (#)

    נו, קצת מספרים
    37% מבעלי הסלולר בארה"ב הם בעלי סמארטפונים
    מספר דומה בUK
    לא אדבר על קוריאה ויפן
    אבל בסין, Huawei IDEOS U8150 עם מחיר של פחות ממאה דולר, ואנדרואיד 2.3 כובש את השוק – ונחשב לסמארטפון הנמכר ביותר – גם באפריקה (קניה ניגריה וכדומה)

    עכשיו ניקח את פרופיל המשתמש המצוי בסמארטפון – בעל כסף, נכונות להתנסות ולקנות וכן הלאה וברור שהזרקאורים מופנים לנתח הזה, אבל להגיד "זה העתיד" לא מספיק….

    ואגב RC – לאנדרואיד יש שלל תוכנות דומות, גם לבוטים וגם ללא בוטים

    ונכון – מי שעכשיו יתחיל בזה בארץ (מעבר למה שליאור צורף עושה) יקצור פירות עוד שנה – שנתיים

  13. טל אור   15 בספטמבר 2011 בשעה 10:56
    (#)

    לפי דעתי באמת כל הטראפיק עובר לפלאפון ולטבלט וצריך לקחת את זה בחשבון
    בקיצור אני מסכים עם הפוסט במאה אחוז
    העתיד נראה בסמרטפונים וטבלטים

  14. שחר   17 בספטמבר 2011 בשעה 11:54
    (#)

    אם מישהו רוצה ליצור אפליקציית תוכן לסלולרי (אייפון ואייפד) בשביל למכור ידע ,אוכל לעזור…
    אני ממיר כל מצגת פאורפוינט לאפליקציית ספר ובסופה עמוד נחיתה שאתם בוחרים. אפשר להוסיף קריינות.
    פרטים באתר

  15. MOTMAG   18 בספטמבר 2011 בשעה 19:43
    (#)

    איזה סדנאות קיימות בחינם באינטרנט? ….איפה?
    תעשה טובה תן לינק

  16. קירה   21 בספטמבר 2011 בשעה 10:15
    (#)

    הכי חשוב, בשבילך ובשבילינו- לדעת לעצור רגע ולעשות חושבים. פיספוסי מינוף הם לא יותר מעוד שיעורים בדרך

  17. יוסי   19 באוקטובר 2011 בשעה 18:58
    (#)

    כתבת לגבי הפספוס במינוף
    למה התכוונת, הרי לבצע העתקה של הספר זה עניין של זכויות יוצרים, לא?

  18. baccaratsite   21 במרץ 2023 בשעה 9:02
    (#)

    I'm writing on this topic these days, baccaratsite, but I have stopped writing because there is no reference material. Then I accidentally found your article. I can refer to a variety of materials, so I think the work I was preparing will work! Thank you for your efforts.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!