מכתבים למערכת: צ'ט עם גוגל על תשלומים, קליקים ובדיחה

לאחר שאתמול, במהלך כל היום לא הצלחתי לתפוס נציג תמיכה של גוגל אדוורדס בצ'ט, על מנת לברר את סוגיית התשלומים והקרדיט, השקמתי היום מוקדם, ולמזלי הנציגים שלהם כבר היו מוכנים ומזומנים לשאלות. להזכירכם, בפוסט המטרות לחודש אפריל ציינתי שישנה אפשרות שגוגל יתנו לי קרדיט לחודש ימים, ובמקום לשלם להם כל יום (או כמה פעמים ביום) מהכרטיס אשראי, אני אשלם להם פעם אחת בכל חודש בהעברה בנקאית.

את העניין הזה ניגשתי לברר איתם בצ'ט, וגם איזה בעיה שנתקלתי בה. אז כמיטב המסורת, להלן פרוטוקול הצ'ט:

style="font-size: smaller; font-family: arial,arial,helvetica,geneva;">
style="color: red;">
src="https://server.iad.liveperson.net/hcp/chatinfo/chatinfo.gif"
alt="Chat Information" height="10" width="5">

style="color: green;">Thank
you for contacting Google AdWords. Please hold a moment while we route
your chat to a specialist who will help you with your question: "".


class="InfoType">
src="https://server.iad.liveperson.net/hcp/chatinfo/chatinfo.gif"
alt="Chat Information" height="10" width="5">

style="color: green;">Vidya
T has received your message and will be right with you.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">
Hello PJS. Thanks for contacting Google AdWords. How may I help you
today?


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">Hi


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">I
have several questions


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">First
of all, I have a billing question


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">currently
I am paying everyday about $500, and it was so for the past 3 month


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">is
there any option for me to pay once every week by wire transfer ?


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">OK.
I am happy to happy to help you with all your questions. please give me
your customer ID number.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Please*


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">XXXXXX


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Would
you mind waiting a moment while I pull up your account?


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">are
you here?


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Thank
you for waiting.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">PJS,
I am looking at your account.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
will be back in a moment.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Thank
you for waiting.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">PJS,
I apologize for the delay in sending my reply.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">thats
ok


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
looked into your account and found that wire transfer is not available.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">However,
you can switch to Invoicing.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Please
hold on for a moment, while I send you a link which explains Invoicing.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">
href="http://www.google.com/adwords/learningcenter/text/19276.html"
target="_blank">Invoicing.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Please
look at this link and let me know if you are interested.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">so,
what you say is that i can switch to invoicing and start paying by wire
transfer at the end of the month?


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Yes
exactly.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">You
request a credit application form, complete it, and submit the signed
and dated form for review and approval by Google.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">We
review your application, and send you a confirmation or declination
email.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">If
approved, you'll need to respond in acceptance to the confirmation
email. Your credit line is determined at Google's sole discretion.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">wow,
you made my day!!!!!!!


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Once
you respond to accept the terms offered, your account will be switched
from your current payment type to monthly invoicing within two business
days.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">now
i have another question


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">You
are welcome PJS.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Sure.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">I
made a keyword report


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">
href="http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=6392&topic=10499"
target="_blank">Google invoicing terms.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">and
it generated me a report of 369 keywords


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
will answer your second question, meanwhile feel free to read this
link.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">now,
when i look at my adwords editor and applying a view of the same date
as the report, I get 562 keywords


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">howcome?


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">Thank,
I am reading your link.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
understand. Give me a moment to look into this for you.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Thank
you for waiting.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">no
problem


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">PJS,
sometimes there are discrepancies between your AdWords reports and your
AdWords Editor reports. It will take some time for them to upload.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">what
does it mean?


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
apologize for any confusion this may have caused you.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">so
which report is the most updated?


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">it
doesn't seem to be an upload issue because i made the report for an old
period


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">PJS,
I am sorry if I was not clear.  When you check your AdWords
reports
they will show you the exact values. However, it might take some days
for your AdWords Editor values to upload.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Please
do not worry about them.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok,
i don't worry about the stats


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">i
am a bit worry about the amount of keywords


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">if
i cancel the stats in the adwords editor and just count the amount of
keywords i have it says 562


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">the
report says that i have 369


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
understand. So how many keywords did you upload to your account?


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">562


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">OK.
Please hold on for a moment, and tell me which campaign are you
referring to?


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">ok


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">it's
XXXX


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">you
can see the report i generated today


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Sure.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Thank
you for waiting.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">i
checked now, and it seems that i have 8 duplicated keywords


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">but
its still far numbers


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">I
looked into your report and found that it talks about 369 keywords.
However, please note that your keyword report generates values only for
keywords which had impressions and, not for keywords which did not have
impressions.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Does
this make sense?


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Therefore,
you saw 369 keywords which had impressions.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">yes


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">thanks


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">i
thought i checked this possibility, it seems that not


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">The
value which your AdWords Editor showed is also right.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">So
please do not be confused looking at the report and please ignore the
message I gave about discrepancies in your reports.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">Thanks,
I checked again and it seems that the numbers are the same when i drop
the keywords without impressions


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">Thank
you very much for you help


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">you
made my day.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">You
are most welcome!


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;"> :)


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">Have
a nice day,


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">take
care.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">bye


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">It
was a pleasure chatting with you. If you have any more questions,
please feel free to visit
href="https://adwords.google.com/support" target="new">our
Help Center
.
You can also contact us by phone toll-free at 1-866-2-Google
(1-866-246-6453), Monday – Thursday, from 7am -7pm, or on Friday, from
7am-6pm PST (US). In addition, you can now
href="javascript: window.print()">print this chat transcript

for your records. Have a great day.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">Bye!


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">All
the best with your advertising.


class="VisitorName">PJS:

style="color: red;">Thanks
again, bye.


class="OperatorName">Vidya T:

style="color: black;">B'bye
PJS!


class="InfoType">
src="https://server.iad.liveperson.net/hcp/chatinfo/chatinfo.gif"
alt="Chat Information" height="10" width="5">

style="color: green;">Thank
you for contacting Google AdWords. Your chat session has ended.
href="javascript:window.print()">Click To Print

כפי שאתם רואים, יצאתי קצת טמבל עם השאלה על הקליקים, אבל שטויות… העיקר שהצלחתי לפתור את בעיית הקרדיט שלי :)

ועכשיו לחלק המצחיק. לא מצאתי את הטופס של ההצטרפות לתכנית הזאת עליה דובר בצ'ט, לכן עוד פעם יצרתי קשר איתם, והם הבטיחו לשלוח לי את הטופס. הם אמרו שהטופס יגיע אליי בתוך 5 דקות. אז עברה שעה, ועוד שעה, ולבסוף כבר התחלתי להתייאש. מתוך ייאוש נכנסתי לתיקיית הספאם שלי ב-gmail, ולהפתעתי גיליתי שם את הטופס. זה ממש שיעשע אותי שמייל מהתמיכה של גוגל נכנס לתיקיית הספאם בג'ימייל. מקווה שגם אתכם.

תבלו…

8 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. לוקסוס   7 באפריל 2008 בשעה 16:21
    (#)

    אני ממש מעריך את היוזמה שלך. בהצלחה

  2. bigstyle   7 באפריל 2008 בשעה 17:39
    (#)

    אחלה יש מקורות יש פרסום המיליון בדרך

     נ.ב

    שלחתי לך הודעה בk לא יפה תחזיר תשובה 

  3. פרחים   10 בנובמבר 2008 בשעה 22:57
    (#)

    יכול להיות שכבר עלית על האופציות הזו, אבל בכל מקרה כדאי לדעת שהן קיימות:

    חברות האשראי נותנות שירות של חיוב חודשי של הכרטיס בגין חיובי חו"ל, ז"א שבמקום חיוב החשבון שלך באותו היום של התשלום, התשלומים מצטברים ומחויבים פעם בחודש.

    אני מכיר את האופציה הזו מויזה ואמקס והיא עובדת סבבה, כל מה שהייתי צריך לעשות זה לבקש (והם אישרו לפני שהספקתי להתעצבן שגוגל מחייבים לי את החשבון ללא הודעה מוקדמת וקשה לתכנן את התזרים)

    כמובן שצריך לקחת בחשבון את מסגרת האשראי של הכרטיס לעסקאות בחו"ל, ואם היא לא מספיקה לבקש להגדיל אותה, ו/או לספק כ"א נוסף לגוגל עם אשראי מספיק.

     

    אופציה שניה ודי חדשה היא חיוב ישיר של חשבון הבנק, ע"י מתן הרשאה מהבנק.

    אני יודע שהיא די חדשה כי אני בתכתובת של חודשים ארוכים מול גוגל לגבי הבעיות של חיובי הכ"א ורק החודש הם פתאום הציעו לי אותה והסבירו לי איך להרשם, וגם אני כמוך לא ראיתי בעבר את הטפסים הללו באדוורדס.

    יכול להיות שהם מציעים את זה רק למפרסמים ותיקים או לכאלה שעוברים סף הוצאות כלשהו, אבל בכל מקרה שווה לנסות.

    האופציה הזו חוסכת לי המון עמלות בכ"א

  4. רוץ בין סוסים   17 בנובמבר 2008 בשעה 9:38
    (#)

    מישהו מכיר אולי שוטף פלוס 60 או יותר?

    נתקלתי גם בתופעה של מעבר לכרטיס אשראי חדש ושיטת התשלום עברה למצב של תשלום יומי – כל יום ירד לי 5000-7000 ש"ח. 

    התקשורת מול גוגל קצת מפריעה לי שאין מענה אנושי חוץ מאימיילים מדבלין – אירלנד.

    האם מישהו בפורום פה יודע אם גוגל ישראל מטפלים בפניות של פרסום בגוגל?

    ככה זה שיש מונופול !! בלתי החלטי

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!