אחד הדברים החשובים ביותר שאותם למדתי בצבא, זה שימוש נכון במיילים. לא אחת יצא לי להתכתב עם אנשים אשר לפחות חושבים את עצמם כאנשים חשובים בצבא (בשבילי הבנאדם נבחן על פי האישיות ולא על פי הדרגות). מאחר והאנשים הללו כל כך חשבו את עצמם היה צריך להתאים לכל אחד מיילים לפי הסגנון שלו. את מסורת המיילים שלי מצה"ל החלטתי להביא לאזרחות, ואני עדיין נהנה לכתוב מיילים לכל מיני מקומות.
אני רוצה להכריז על פינה חדשה באתר, והיא תהיה מכתבים למערכת. לא אחת נתקלתי בחיי במצב בו רציתי לדעת משהו אבל הנחתי שמאחר ועליי לדבר עם חברה גדולה, בואו נניח גוגל, הם ייתעלמו ממני. לאחר שהגעתי למסקנה הזו, העדפתי פשוט להישאר עם מה שאני יודע כרגע ולא להסתכן בניסוי דברים חדשים. לאחר משלוח מסיבי של מיילים מידי יום בצבא, למדתי שאין מה להתבייש בעצמך, ובמה שאתה חושב, וכל דבר שיש על ליבך יש לחלוק עם הצד השני המעורב בכך.
אמנם בפוסט הפותח את הפינה, אין באמת מייל, אלא צ'ט פשוט עם נציג תמיכה של גוגל. ובטח שאני לא מציג סגולות תקשורת מיילים מדהימות, אך עדיין ניתן ללמוד משהו מהצ'ט, לכן אני אצרף את פרוטוקול הצ'ט. אבל אל דאגה, בהמשך אני אציג מיילים יותר רציניים ובנושאים יותר חשובים. אפילו מתבשל כבר פוסט בנושא התכתבות עם קליקבנק על נושא שיעניין מאוד את כולם!
את הצ'ט ערכתי עם נציג תמיכה של גוגל אדוורדס לפני יומיים ממש לפני שכתבתי את הפוסט אוטוריתו בגוגל אדוורדס. תוכן הצ'ט גם כן קשור לפוסט הנ"ל, והוא גם קשור לעוד פוסט שאני מבשל. בגדול, רציתי לבדוק אם כאשר אני מפצל קמפיין אחד לשניים, פוגע באוטוריתה של המילות חיפוש ובאוטוריתה של האדגרופים, תבלו:
הערה: העריכה היחידה אשר ביצעתי בצ'ט הייתה לשנות את שמי, משמי האמיתי ל-PJS.
Chat InformationThank you for contacting Google AdWords. Please hold a moment while we route your chat to a specialist who will help you with your question: "".
Chat InformationRobert G has received your message and will be right with you.
Robert G: Hello, PJS. Thanks for contacting Google AdWords. How can I help you today?
PJS: Hi Robert
Robert G: How are you doing this afternoon?
PJS: I'm good Robert, thank you. How is your day.
Robert G: Going well. How can I help you today PJS?
PJS: I know that you collect history for each account, each keyword and each keyword. I already know that you have some kind of authority rank to those factors.
PJS: My question is if I Split my campaign into 2 campaigns, will those factors still remain?
Robert G: To clarify, you are wondering if your campaign performance will be affected if you move some of your ad groups into a different campaign. Is that correct?
PJS: yes, exactly…
Robert G: Great. If you move some of your ad groups to a new campaign, the performance statistics that you see in your account (CTR, Impressions, etc.) will not transfer over. However, moving ad groups to a new campaign will not adversely affect your campaign performance.
Robert G: Does that make sense?
PJS: Not really…
PJS: Cause you build the quality score according to the CTRs
PJS: So if they won't be passed to the new campaign, they won't be counted. Am I write?
Robert G: Just one second, PJS, and I'd be happy to clarify further.
PJS: Ok. Waiting… Thanks for the care..
Robert G: Here is a link that clarifies this in a little more detail:
Robert G: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=87408&hl=en_US
PJS: Just a second Robert, I'll take a look on it and I'll tell you if I have more questions. Thanks for your time.
Robert G: If you have the exact same ad group and you move it to a new campaign, I would not anticipate this having any kind of adverse affect.
Robert G: The performance history will still be stored in the system even though the statistics do not transfer over.
PJS: OK.
Robert G: Do you know how to use AdWords Editor to move ad groups?
PJS: So what you say to me is that moving AdGroups between campaigns is the same as moving keywords between adgroups?
PJS: Of course I know to use the editor. I can't move out from home without the AdWords Editor, it's such a helpful tool. However, if I may to share my opinion, I am a little bit disappointed that I can't set position preference using this tool. Hope you'll fix it in the next version
Robert G: Moving ad groups between campaigns is similar to moving keywords between ad groups. If the entire ad group remains unchanged when you move it to a new campaign, however, there will be no adverse affect on your performance.
Robert G: This is because if you delete a keyword and then re-add it, the AdWords system will recognize it as one that was previously in your account. It will maintain the same Quality Score it had before you deleted it.
Robert G: Does that make sense?
Robert G: Is there anything else I can help you with, PJS?
PJS: Thanks. I am just wondering, what will be the effect if I duplicate my campaign and run 2 campaigns that will be exactly the same. How the system will deal with the duplicate history? What will be the effect? What will happen if I'll pause the old campaign and run just the new one?
Robert G: There should be no negative effect because the performance history will follow. The past statistics, however, will not follow.
Robert G: I hope that is clear, I apologize for the confusion.
PJS: Thats OK
PJS: you helped me a lot
PJS: Thanks and Take care.
Robert G: Wonderful! I'm glad I could be of assistance.
לפני הסוף, חשוב לציין עוד פרט אחד. נכון, שוחחתי עם נציג גוגל, והוא מייצג את הדיעה של גוגל. אבל יש לזכור שהוא בסה"כ איש תמיכה טכנית, ולא יותר מזה. לכן, את כל הנאמר בצ'ט יש לקחת בעירבון מוגבל, ולא כתורה מסיני. את כל הנאמר יש לבדוק בעצמינו. אני מעדיף להתייחס לזה יותר כמו קוים מנחים לבדיקת התיאוריה.
בהצלחה לכולם.
איך בדיוק יצרת איתם קשר?? אני מנסה לתפוס אותם ופשוט אי אפשר.
תודה
כנראה שלא ניסית מספיק טוב, פשוט תגגל:
Google Adwords Support Chat
Google Adwords Support Email
או המועדף עליי
Google Adwords Support Phone
כל מה שאתה מחפש נמצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש….
ניסיתי הכל, אבל על הדבר הפשוט ביותר לא חשבתי.
תודה
הכל הפתרונות הם פשוטים,
אנחנו אלה שמסבכים אותם.
שמחתי לעזור…